Duitse complimenten voor 'brutaal' Ajax: 'Slim, mooi, maar te weinig impact'

Duitse complimenten voor 'brutaal' Ajax: 'Slim, mooi, maar te weinig impact'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 06:00do 13-12-2018 om 06:00

Bayern München heeft zich met hangen en wurgen als groepswinnaar geplaatst voor de achtste finales van de Champions League. Dat concluderen de Duitse kranten na een 'turbulente' avond in Amsterdam. Ajax krijgt de nodige complimenten van onder meer BILD en Kicker.

'Kung-Fu-Gruppensieg', kopt BILD. 'Bayern speelt in een krankzinnige wedstrijd met 3-3 gelijk tegen Ajax, behoudt de eerste plek in de Champions League-groep en treft daardoor een iets makkelijkere tegenstander in de achtste finale. De wedstrijd was een achtbaan. Net als in de heenwedstrijd had Bayern moeite met de brutale pressing van de Nederlanders.

De rode kaart van Thomas Müller krijgt de nodige aandacht. 'Uitgerekend bij zijn 105e Champions League-wedstrijd - geen enkele Bayern-speler doet hem dat na - ging hij met de noppen vooruit naar de bal, maar trof hij daarbij het hoofd van Tagliafico. De Ajax-back werd op het veld gehecht. Op de tribune fluisterden Bayern-baas Karl-Heinz Rummenigge en president Uli Hoeness: "Dat was rood."'

'Het ging heen en weer in Amsterdam: zes doelpunten, twee rode kaarten en Bayern München als groepswinnaar', concludeert Der Spiegel. 'Voor de laatste groepswedstrijd waren de twee clubs zeker van een plek in de achtste finale, maar een wedstrijd tussen Ajax en Bayern leeft op traditie, misschien zelfs op rivaliteit. Een beetje Johan Cruijff tegen Franz Beckenbauer hangt altijd in de lucht. Ook deze ontmoeting was weer interessant.'

'Ajax was dominant en vooral in de eerste helft trok Bayern zich terug op eigen helft, wachtend op kansen in de counter. Die kwamen er ook, met een doelpunt van Robert Lewandowski als resultaat. Maar Ajax bleef gevaarlijk en Bayern overleefde hachelijke situaties op weg naar de rust. Ook in de tweede helft dicteerde Ajax. Na vijf goals en twee rode kaarten hield de twee ploegen het op een 3-3 gelijkspel.'

De Süddeutsche Zeitung heeft zich vermaakt in Amsterdam. 'Het was een vermakelijke, turbulente, nooit saaie voetbalavond in Amsterdam. Gastheer Ajax speelde snel, maar Bayern vertrouwde op de eigen kwaliteiten en dat was genoeg voor een spectaculaire 3-3. Dat was voor de gasten uit München genoeg voor de groepswinst.'

'Zeer turbulent', zo beschrijft Kicker de wedstrijd. 'Ajax en Bayern leverden een waar spektakelstuk af. Bayern begon goed, Ajax reageerde met furieuze aanvallen. De thuisploeg zette hoog druk en leek beloond te worden voor de inspanningen in de tweede helft. Lewandowski en invaller Kingsley Coman draaiden de wedstrijd echter om. De gelijkmaker van Nicolás Tagliafico was alleen goed voor een punt.'

Die Welt genoot tot slot van de sfeer. 'Met folkloristische liederen zorgde het publiek voor een goede sfeer in de Johan Cruijff Arena. De betrokkenheid op de tribune, waar onder meer bondscoach Ronald Koeman en voormalig Bayern-trainer Louis van Gaal toekeken, was besmettelijk voor de spelers op het veld. Ajax, met Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong in de basis, dreef Bayern regelmatig ver terug op de eigen helft. Er ontbrak echter iets. Het Ajax-spel was slim, mooi, maar uiteindelijk met te weinig impact.

(Ruben Winkels / VoetbalPrimeur)

Poll

Had Ajax verdiend te winnen?

(4417 stemmen)

Plaats een reactie

Patrickj3 +4154
donderdag 13 december 2018 om 06:08
Maar het was een heerlijke voetbal avond❌❌❌
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 06:08]
Vind ik leuk
J de Wit +2280
donderdag 13 december 2018 om 06:18
Absoluut, heb genoten.. en dat os met de hedendaagse voetbal allang niet meer vanzelfsprekend
Vind ik leuk
Eimersweide +9262
donderdag 13 december 2018 om 06:58
Toch jammer dat Ajax geen echt goede spits heeft. Dan hadden ze gewonnen.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
donderdag 13 december 2018 om 07:07
Klopt. Het komt er nog niet echt uit bij Dolberg. Wellicht wat meer tijd nodig en Huntelaar wordt toch echt wat te oud. Nu is het ook de vraag of het handig was geweest om met een echte spits te spelen. Deze variant was wederom niet slecht met Tadic als valse spits. Het is uiteraard ook belangrijk dat je met verschillende systemen kan spelen.
Vind ik leuk
Eimersweide +9262
donderdag 13 december 2018 om 07:24
Tadic deed het best goed hoor, maar het is natuurlijk geen keuze uit luxe. Als je een heel goede spits had gehad, dan had Tadic gewoon op de plek van Neres kunnen spelen. Dan had je op links ook nog wat dreiging gehad.
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:44
Neres was de gevaarlijkste man. dan zou Tadic wissel moeten hebben gestaan. dat kan ook niet
Vind ik leuk
Eimersweide +9262
donderdag 13 december 2018 om 12:48
Neres de gevaarlijkste man???? Hij heeft letterlijk alle ballen verspeeld gisteravond!
Vind ik leuk
hantayo +1260
donderdag 13 december 2018 om 12:58
Die is niet constant genoeg, niet goed genoeg.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1502
donderdag 13 december 2018 om 22:12
Precies leuk aan de bal met dribbels en her en der een mooie bewegingen, maar in de eindfase alles fout gedaan werkelijk.
Vind ik leuk
pietprecies +11863
donderdag 13 december 2018 om 14:16
Neres? Die viel juist uit de toon gisteren, veel te veel pielen en balverlies
Vind ik leuk
RR12 +741
donderdag 13 december 2018 om 07:32
Dolberg nog meer tijd nodig?
Vind ik leuk
Elledoet +830
donderdag 13 december 2018 om 12:04
Hier kunnen we zien dat Frenkie nog 1 jaar bij Ajax dient te blijven. Hij blijft kinderlijke fouten maken. In Nederland worden zijn fouten niet altijd bestraft maar in de CL wel. Kon Ajax tot 2x toe de overwinning kosten. En ook de Ligt heeft zijn fouten zoals gisteren. Beide moet nu ervaring opdoen voetballen kunnen ze al nu nog slimmer worden en dat wordt je door ervaring.
Vind ik leuk
hantayo +1260
donderdag 13 december 2018 om 12:59
Toen ik de herhaling zag, dacht ik , hij speelt te snel in en te hard voor de gemiddelde speler, bij een topclub zou ie er mee weg komen?
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6208
donderdag 13 december 2018 om 08:00
In een uitwedstrijd tegen Bayern kun je best met snelle lopers als valse spits spelen. In een wedstrijd die je moet winnen en dominant bent heb je mi echt een topper voorin als aanspeelpunt nodig.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:55
PinoyDenHaag,bij Ajax weten zij niet dan ze een topper als spits nodig hebben.
Waar vind je deze,die wil spelen in de eredivisie,die er meteen staat,en die betaalbaar is,noem er maar effe 3 op.
Overmars is hier al heel lang mee bezig,misschien kan jij het even vertellen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:33
Necid, Havenaar en Valkenburgh
Vind ik leuk
chicken +14860
donderdag 13 december 2018 om 09:37
Zucht...
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6208
donderdag 13 december 2018 om 14:15
Die zouden zonder enig probleem meekunnen in de CL :)
Vind ik leuk
pietprecies +11863
donderdag 13 december 2018 om 14:26
Hij zei spits, geen waterzak dragers
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:36
hahaha jij begrijpt mij!
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6208
donderdag 13 december 2018 om 14:14
Dat heb ik toch net gedaan?
Maar nu even serieus Marcel, ik zeg toch niet dat ik het wel ff beter zou doen dan Overmars? Ik geef alleen mijn mening op de opmerking van Markus80, da's alles.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 18:48
PinoyDenHaag...,iedereen weet dit bij Ajax,en onderhand ook wel in Nederland,dus om dat nog eens te vermelden is zo ....
En dan bedoel ik jou niet maar iedereen die; ''verkondigd dat Ajax een top spits moet kopen geld zat'',want dit is echt wel bekend bij bestuur/Overmars maar wat ik al eerder schreef wil deze betaalbare topspits komen naar Nederland.
Misschien nu Ajax weer meer aanzien krijgt door Europees te spelen,dat het makkelijker wordt om deze echte topspits te vinden,die wel in de eredivisie wil spelen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 22:39
Ik zou altijd voor waarschijnlijk minder dan 1 miljoen Mance van Trencin halen. Is een goede spits, is snel en pas 23. Mislukt ie, blijft er nog zat over.
Vind ik leuk
Drobtine +2612
donderdag 13 december 2018 om 07:17
Als Frenkie de bal af en toe gewoon weg ramt dan had je 2-1 gewonnen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:33
Frenkie heeft op het einde de wedstrijd weggegeven vind ik . Te laks was hij weer eens.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:18
Dat is het euvel bij Ajax. Altijd alles voetballend willen oplossen en nooit eens de bal met een hijs het stadion uit trappen. Jammer jammer jammer.
Vind ik leuk
hantayo +1260
donderdag 13 december 2018 om 13:01
ja (Sandokan, een serie uit mijn jeugd, heel leuk herinner ik me)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 22:39
Floris ?
Vind ik leuk
hantayo +1260
vrijdag 14 december 2018 om 09:32
Sandokan was een serie in ?, in India of zoiets, verzetsstrijder à la Bruce Lee, tenminste, zo herinner ik mij het. Het geheugen is onbetrouwbaar natuurlijk. Een scene waarin ie vecht tegen een overmacht herinner ik me nog. Waarom ik me dat herinner? Mmmm.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 14:51
Ik dacht dat Sandokan een karakter in Floris was. Maar mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is 😉
Edit: toch maar effe opgezocht. Sindala was het in Floris 😶
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 14:55]
Vind ik leuk
hantayo +1260
vrijdag 14 december 2018 om 16:46
haha, wat scheelt het
Vind ik leuk
Emnu +7168
vrijdag 14 december 2018 om 15:25
San San Sandokan!

Geweldig haha!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 15:26]
Vind ik leuk
hantayo +1260
vrijdag 14 december 2018 om 09:33
Reaktie staat ergens hieronder op de verkeerde plek :-)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:30
Ze hadden ook kunnen winnen door niet zo enorm veel kansen weg te geven aan Bayern.
Vind ik leuk
Eimersweide +9262
donderdag 13 december 2018 om 09:15
Klopt maar feit is nou eenmaal dat ploegen kansen weggeven. Als je dan een veelscorende spits hebt, win je. Als je geen veelscorende spits hebt, speel je gelijk of verlies je.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:35
Ja tuurlijk geef je wel wat kansen weg. Maar de manier waarop is toch echt wat aan te doen. Steeds de bal inleveren op gevaarlijke positie.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:31
Helemaal mee eens. Er loopt geen echte killer rond in de voorhoede.
Vind ik leuk
hantayo +1260
donderdag 13 december 2018 om 12:58
Als je geen spits opstelt, dan is het nog erger natuurlijk. Miskleun ten Hag.
Vind ik leuk
JWK +804
donderdag 13 december 2018 om 07:31
En dat was ‘t!!!💪🏻
Vind ik leuk
kerel +2405
donderdag 13 december 2018 om 12:09
Topwedstrijd.. nu hopen op madrid.. real welteverstaan..
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 06:26
Prachtige wedstrijd! Uiteindelijk denk ik dat 3-3 een terechte uitslag is. Zonde, want er komt nu een pittige loting aan. Neres was trouwens een drama, hopelijk Labyad in de basis komend weekend..
Vind ik leuk
Freddy M. +1265
donderdag 13 december 2018 om 06:50
Mee eens want als Bayern de kansen had afgemaakt had je deze wedstrijd ook zo maar kunnen verliezen. Mooie pot waar daadwerkelijk alles in zat. Nu weer op naar de competitie en beker. Goed afsluiten en dan even pauze en dan weer er volop tegenaan!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 06:59
Ook eens! En dan vind ik ook dat Ajax de doelpunten heel knullig heeft weggeven. Dat kan op dit niveau gewoon niet meer... Gelukkig maken ze er zelf ook 3, maar deze fouten mogen niet meer gemaakt worden in de volgende ronde.
Vind ik leuk
Harrie82 +4355
donderdag 13 december 2018 om 07:47
En als de scheidsrechter wat minder fouten had gemaakt, dan hadden beide een penalty gehad en was de 3-3 afgekeurd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:03]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:33
De bal werd van richting veranderd door speler van Bayern, dus geen buitenspel.
Vind ik leuk
Harrie82 +4355
donderdag 13 december 2018 om 09:02
Blijft dezelfde situatie, dus buitenspel.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:39
Dezelfde situatie? Bal was op weg naar doel, en door veranderde richting komtie bij huntelaar. Dus ja, wel een nieuwe situatie.
Vind ik leuk
Harrie82 +4355
donderdag 13 december 2018 om 12:35
En jij bent scheidsrechter?
Of heb je wel eens het pak aangehad en een wedstrijd mogen leiden?
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:47
Het is niet leuk, zelf heel raar, maar wel de realiteit en de regel
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:24
Nee ben geen scheidsrechter, maar die scheidsrechter gisteren was volgens mij wel een echte scheidsrechter, en die dacht er blijkbaar precies hetzelfde over..
Vind ik leuk
hantayo +1260
donderdag 13 december 2018 om 13:03
De scheids was dramatisch................daarom escaleerde het met Wöber, geïrriteerd doordat de scheids weer niet had gefloten voor een overtreding.
Vind ik leuk
Harrie82 +4355
donderdag 13 december 2018 om 13:40
Als dat echt zo is moeten ze hem meteen voor een paar extra wedstrijden schorsen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 22:42
Als Ajax de kansen benut had, hadden ze ook kunnen winnen. Doelpogingen en Op Doel waren nagenoeg gelijk.
Vind ik leuk
Rodajc +18835
donderdag 13 december 2018 om 07:05
Loting werd sowieso pittig, ook als je eerste was geworden. Verschil is dat ploegen als Roma, Lyon en Man Utd gelijkwaardig zijn en ploegen als Barca, Juventus en Man City waarschijnlijk nog een trapje hoger. Maar als Voorbeeld: Je kan nu Real, Tottenham en Dortmund loten, als nummer 1 kan je Liverpool, Tottenham en Atletico loten.
Wat ik wil zeggen is, zowel als nummer 1 én 2 had je een paar ploegen willen ontlopen.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
donderdag 13 december 2018 om 07:12
Dat lijkt mij ook. Je krijgt toch een zware tegenstander en moet maar net geluk hebben met de loting. Ze hebben in principe toch allemaal meer mogelijkheden financieel en het binnen halen van spelers. Ajax moet gewoon op deze manier doorgaan en ze hebben het gewoon goed gedaan. Zo makkelijk was deze poule op AEK na echt niet.
Vind ik leuk
hantayo +1260
donderdag 13 december 2018 om 13:05
Ze worden na elke topwedstrijd net iets weer beter. En hopelijk doet ten Hag wat meer logische keuzes.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 14 december 2018 om 20:28
Hoop ik ook. Anders hadden ze nu al bovenaan gestaan in de Eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:31
Dan heb je helemaal geen diepgang meer.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:30
Tsja dan maar een keer wat minder diepgang. Trouwens, Labyad is uiterst effectief gebleken de laatste weken. Neres zijn afronding is echt belabberd
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:23
Ja effectief tegen kleine clubs.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 05:21
Is ook niet gek he als hij alleen nog tegen kleinere clubs gespeeld heeft zo'n beetje
Vind ik leuk
HansVites +6458
donderdag 13 december 2018 om 06:27
Na vijf goals en twee rode kaarten hield de twee ploegen het op een 3-3 gelijkspel.'


Die snap ik niet voor 3-3- heb je 6 goals nodig.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 06:29
De zin ervoor spreekt over de tweede helft (rust was 0-1 Bayern)
Vind ik leuk
De fries +2073
donderdag 13 december 2018 om 06:37
Mooi passje van frenkie door het centrum...
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 06:45
Helaas alleen de eerste 20 minuten gezien, te moe en te vroeg mijn bed weer uit moeten 🤨
Vind ik leuk
N.E.C. +809
donderdag 13 december 2018 om 06:55
Te weinig impact? 5 minuten voor tijd hadden ze de Duitsers nog op de knie.
Vind ik leuk
AZVork +2240
donderdag 13 december 2018 om 07:02
Haha. Nee natuurlijk niet. Duitsers scoren altijd in de la Amsterdam minuten he.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
donderdag 13 december 2018 om 06:59
Te weinig impact? Dan had Bayern ook weinig impact
Vind ik leuk
LIO7 +1803
donderdag 13 december 2018 om 07:01
Trots man. We zijn er weer een beetje ;)
Vind ik leuk
Markus80 +3063
donderdag 13 december 2018 om 07:04
Mooie wedstrijd, attractief. Je voetbalt ook voor het publiek. Zo moet het psv`tjes. Met dat behoudende saaie voetbal haal je 10 punten minder. Ajax heeft nu ook al meer verdiend dan psv dit seizoen nog kan verdienen.

Geen smoesjes, geen gejank, maar 6 wedstrijden er vol op zitten. Je ziet dat het kan tegen een grotere club. Wees dan ook eerlijk en zeg: we zijn de losers van Europa.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:43
En aan het eind van het seizoen weer geen prijs, helaas! Volgend jaar beter...
Vind ik leuk
NikosMachlas +1502
donderdag 13 december 2018 om 22:21
Ach ja wel de mooiste cl pot van dit seizoen gespeeld dat weet men over de grens ook en daarmee houd ajax in elk geval de Nederlandse eer hoog. Dat kampioenschap wat jullie mogelijk halen interesseerd niemand wat over de grens, enkel dat die topclubs denken hopelijk loten we die oenen uit eindhoven weer, want das drie punten in de pocket!
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 14 december 2018 om 20:33
Wie zegt dat. Ajax doet Europees op het hoogste niveau nog mee, in de beker en staat 2 punten achter in de Eredivisie omdat psv een heel eenvoudig programma heeft gehad. De enige moeilijke wedstrijd werd meteen verloren en in de CL zijn ze met de staart tussen de benen verdwenen. Wat een stel losers.
Vind ik leuk
reggie +2027
donderdag 13 december 2018 om 07:25
Terechte uitslag en terechte rode kaarten. Maar een paar spelers van ajax zijn wel minder waard geworden.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
donderdag 13 december 2018 om 07:44
Juist niet. Veerkracht getoond dus mentaal sterk onder druk. 20 miljoen erbij.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11782
donderdag 13 december 2018 om 08:02
Maar Frenkie moet nog wel een paar dingen leren...
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
donderdag 13 december 2018 om 08:04
Sowieso moeten ze dat, maar dat komt vanzelf. Ervaring moet je gewoon opdoen en daarvoor is CL / EL de beste leerschool.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11782
donderdag 13 december 2018 om 13:55
Maar af en toe een bal het stadion uit rossen hoef je toch niet te leren? Beter dan een voorzet richting Coman. Kost je anderhalf miljoen en poule winst...
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:50
Logisch, eerste jaar CL voetbal. Tegenstanders die azen op foute passes.
In Nederland wachten ze en wachten ze. Muv Lozano, die aast ook
Vind ik leuk
hantayo +1260
donderdag 13 december 2018 om 13:08
Stond op ander plek, naast matige Blind...............wennen
Vind ik leuk
De Liefhebber +11782
donderdag 13 december 2018 om 13:45
Ik vond Blind helemaal niet zo slecht...Maar Frenkie mag af en toe best een bal de tribune inrossen! Dat heeft niks met Blind te maken...
Vind ik leuk
davidben +6567
donderdag 13 december 2018 om 07:44
Zo werkt het niet in de vaak opportunistische voetbalwereld. Ze zien een club uit een 'klein voetballand' presteren tegen de absolute top. Dezelfde ploeg die 2 jaar geleden ook de finale van de Europa League heeft gespeeld en nu bij de laatste beste 16 ploegen van Europa zit.
Hoe je het went of keert...er zou nooit over 75 miljoen euro worden gesproken als Ajax geen Europees/CL had gespeeld.
Vind ik leuk
chicken +14860
donderdag 13 december 2018 om 09:41
Aanzien...in het buitenland heeft nl maar 1 topclub...Ajax
Vind ik leuk
NikosMachlas +1502
donderdag 13 december 2018 om 22:24
Precies dit! Psv denkt men ah das drie punten in de pocket. Ajax loot men liever niet, das het verschil en daarom zijn wij de beste!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:14
Te weinig impact? Bayern heeft geen 1 keer van ons gewonnen en kwam gister goed weg. Impact zat als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
Rodapaus +6155
donderdag 13 december 2018 om 08:17
Zeker een vermakelijke wedstrijd! Spannend en lekker snel.
Vind ik leuk
langeGek +1594
donderdag 13 december 2018 om 08:28
Er ontbreekt een absolute top spits. Wat Dolberg liet zien was goed maar daar kun je in dit soort wedstrijden gewoon niet op gokken. Een killer, dat mis je. Er komen genoeg ballen de zestien in.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10947
donderdag 13 december 2018 om 09:00
Onana meer waard, Frenkie minder waard, te weinig impact?????

Ik zeg Ajax meer waard impact zat!!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:04
Mooie wedstrijd, ik vond dolberg ook goed invallen, alleen frenkie viel gisteren tegen. Nam op de verkeerde momenten risico en speelde verder veel breed en terug. Nou hopen op Dortmund of Porto. Dortmund is het mooiste en dan winnen 👌👌
Vind ik leuk
hantayo +1260
donderdag 13 december 2018 om 13:09
Poe Dortmund.............staan bovenaan in Duitsland toch? Te moeilijk.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 17:56
Ja , staan bovenaan maar zijn niet onverslaanbaar voor Ajax. Winnen vaak maar ook niet zo overtuigend. Als Ajax zo speelt als tegen Bayern uit hebben ze een goede kans tegen Dortmund
Vind ik leuk
The Eagle +120
donderdag 13 december 2018 om 09:13
En uitgerekend de 2 euroknallers van ajax stonden aan de basis van 2 tegengoals. Zonde zonde. Een onverdiend ( voor bayern ) gelijkspel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:13]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:42
De 32% mensen die nee hebben gestemt moet maar eens naar de pearle gaan
Vind ik leuk
gerard.. +907
donderdag 13 december 2018 om 10:09
En vd Gijp met zijn verongelijkte smoel maar zeggen "nee Bayern is geen counterploeg" toen ten Hag dat voor de wedstrijd zei. Vd Gijp denkt behalve dat hij altijd leuk is dat hij ook ALLEEN verstand van voetbal heeft. Luiwammes.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:42
Als je bayern een counterploeg noemt kijk je nooit naar hun wedstrijden..
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:10
Kijk naar het interview achteraf met Kovacs. Die zegt zelf dat ze op de counter hebben gespeeld aangezien ze daardoor niet in Ajax counters konden lopen.
Salihamidzic was niet tevreden met het spel van Bayern.

Hebt nu wel een sterke centrale verdediger nodig nu Wöber geschorst is.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:42
Als je 1 keer op de counter speelt betekent dat niet meteen dat je een counterploeg bent.
Vind ik leuk
hantayo +1260
donderdag 13 december 2018 om 13:11
Wöber was niet overtuigend, linksback ook als een dolle Dries. Wie dan?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:52
Die vd Gijp is gewoon lijp.
Vind ik leuk
gerard.. +907
donderdag 13 december 2018 om 11:05
Ha ha ja tegen zwakke ploegen is anders maar tegen dortmund en zo. Maar jij vondt dus dat ze gister niet op de counter speelde ??????
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:43
Gisteren wel ja. Maar echt niet alles.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:50
Ver uit de mooiste Europese wedstrijd van Ajax deze eeuw. Hopelijk wordt Muller lange tijd geschorst.
Vind ik leuk
Wilex +2733
donderdag 13 december 2018 om 12:02
Ik vond het tegen Lyon en Schalke mooier, was verder in een toernooi en was echt een resultaat waar je wat aan had.
Barcelona verslaan in de Arena sla ik ook hoger aan dan gelijk tegen Bayern
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:04
Bedoelde eigenlijk meer een van de mooiste, maar ik kan me reactie niet aanpassen.
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:43
'Ajax was dominant en vooral in de eerste helft trok Bayern zich terug op eigen helft, wachtend op kansen in de counter en
'Uitgerekend bij zijn 105e Champions League-wedstrijd - geen enkele Bayern-speler doet hem dat na - ging hij met de noppen vooruit naar de bal, maar trof hij daarbij het hoofd van Tagliafico.

Gijp
Bayern speelt niet op de counter
Hij wilde de bal controleren
Wat doet deze man daar? Behalve als en imbeciel lopen te lachen na elke zin die hij uitspreekt. Teveel pijltjes naar zijn hoofd gekregen van zijn tweeling broer: de darter van Gerwen
Vind ik leuk
gerard.. +907
donderdag 13 december 2018 om 14:22
het ging toch over gisteren niet over een wedstrijd tegen mainz. Dat zal vd Gijp toch wel begrepen hebben hoop ik.
Vind ik leuk
fr1963 +4370
vrijdag 14 december 2018 om 01:32
70% kiest voor ja.......terwijl Bayern de beste uitgespeelde kansen had om naar 0-2 en 0-3 uit te lopen....en ajax met een buitenspelgoal langszij moest komen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 07:15
Nou, heeft ook een keer wedstrijd gespeeld waarbij die echt alle kansen verprutste, en zelfs bij genoeg tijd om een voorzet te geven de bak pas voorgeeft alsie over de achterlijn is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws