Vilhena: 'Niet reëel, maar ik hoop dat hij nog tien of twintig jaar kan blijven'

Vilhena: 'Niet reëel, maar ik hoop dat hij nog tien of twintig jaar kan blijven'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 19:18wo 09-01-2019 om 19:18

De houdbaarheidsdatum van Giovanni van Bronckhorst als trainer van Feyenoord is nog láng niet verstreken. Dat stelt middenvelder Tonny Vilhena.

"Ik hoop dat hij nog tien of twintig jaar hier kan blijven", zegt Vilhena tegen de NOS over Van Bronckhorst. "Nee, dat is niet reëel, maar ik hoop dat hij lang bij de club kan blijven. Hij heeft laten zien dat hij een goede trainer is. Hij heeft veel prijzen gepakt met de club. Het zou niet slecht zijn als hij hier gewoon blijft."

"Wat ik goed aan hem vind? Hij kan dingen duidelijk verwoorden" vervolgt Vilhena. ''Hij kan spelers beter maken. Hij kan goed omgaan met jonge jongens en de oudere jongens. Dat is wel belangrijk, ja.''

Het gaat tijdens het trainingskamp van Feyenoord in Marbella vooral over Van Bronckhorst, wiens contract aan het einde van het seizoen afloopt. De trainer en club gaan deze maand in gesprek over de toekomst. Het Algemeen Dagblad pakte woensdagochtend uit met het nieuws dat Van Bronckhorst afkoerst op een vertrek.

Lees ook: Van Persie: 'Gio ligt niet wakker van zo'n stukje, het hoort bij het circus'

Poll

Moet Feyenoord verder met Van Bronckhorst?

(5297 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +23430
woensdag 9 januari 2019 om 19:20
Als je 20 jaar 3e of lager wilt eindigen dan DOEN!
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6959
woensdag 9 januari 2019 om 23:49
Wie was er ook alweer trainer toen ze kampioen werden?
Vind ik leuk
Beukenbv +393
woensdag 9 januari 2019 om 19:22
Doe maar die trainert van VVV.
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
woensdag 9 januari 2019 om 19:25
En een week later was Vilhena vertrokken......
Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
woensdag 9 januari 2019 om 19:25
Goed gezegd Vilhena. Gio moet gewoon blijven. Hij kan nog veel leren als trainer maar haalt toch al direct resultaten.

Want met dit elftal al die jaren deze resultaten halen is echt niet slecht. De toekomst zal dat wel uitwijzen mocht hij vertrekken.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:28
Misschien als assistent
Vind ik leuk
Henk3 +1180
woensdag 9 januari 2019 om 19:28
Ik hoop ook dat Feyenoord nog 20 jaar doorgaat met Gio! :)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:29
Hoeveel spelers zijn er onder hem dan echt significant beter geworden?
Vind ik leuk
Scf1984 +263
woensdag 9 januari 2019 om 19:44
Tsjah, dat krijg je als je het geld verkeerd investeert of totaal niet investeert. Denk dat het grootste probleem bij de club is, Dagobert van Geel. De potter van Rotterdam.

Als je niet echte doorbrekende talenten wilt kopen, en met een smoes komt dat willen we wel maar we hebben daar geen spek voor op de botten zoals een Ajax en Psv. En dat bij de concurrent De ligt, De jong, Bergwijn, etc opstaan als reizende palmbomen, en bij ons de prioriteit ligt om andermans spelers beter te maken. Vind ik niet fair, om de trainer daarvoor aan te kijken.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:38
Schei effe uit Vilhena, van Bronckhorst moet na dit seizoen gewoon weg samen met z,n vriendje van Geel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:38
Hij zegt wel van Gio spelers beter kan maken

Dat betwijfel ik eigenlijk een beetje

Ik denk dat Gio zelf zijn top wel heeft bereikt, zeker bij Feyenoord
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:59
Ik denk dat Vilhena dat beter kan beoordelen dan jij.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:02
Daar heb je een punt

De enige speler die enigszins beter is geworden, al heeft hij er wel 6 jaar over gedaan

Gaat wel langzaam..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:58
Eens! Van Brockhorst haalt qua prijzen het maximale uit deze selectie. Voetbal niet fantastisch, maar hebben daar de spelers ook niet voor.
Vind ik leuk
JanTa48 +8096
woensdag 9 januari 2019 om 19:59
Gio is een gentleman en Vilhena is een bepalende speler bij Feyenoord. Die 2 zorgen er voor dat Feyenoord op de 3e plek staat.
Vind ik leuk
Maxidi +3803
woensdag 9 januari 2019 om 20:02
Makkelijk lullen... Vilhena is binnen een jaar weg.... Gio trouwens ook.
Vind ik leuk
Bobo8484 +150
woensdag 9 januari 2019 om 20:06
Toch apart dit. Bijna heel Nederland ziet het slechte spel dat maar niet beter word, en rare wissels in de 80e of 90e minuut. Maar heel de selectie lijkt blij met Gio. Wat moet je dan als supporter denken?
Dan denk ik aan van Geel. De beste man zijn aankopen zijn bijna allemaal gokjes. Spelers waarvan je niet bijvoorbaat zekerheid heb dat ze wat toevoegen. Door slechte conditie, deukjes in carrière of karakter. Maar er zijn er een aantal goed uitgepakt. En in dat jaar werd Gio kampioen! Dus dan denk je dat het probleem hem meer in van Geel zit. Maar dat verklaart nog niet het klote spel nu en vooral Gio zijn rare beslissingen.
Oftewel... Komt door Gio en van Geel! En gebrek aan een ervaren assistent trainer als klankboord voor Gio.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:07
Fijn he, die basisplek, Vilhena, jonge shogger.
Vind ik leuk
Ben +187
woensdag 9 januari 2019 om 20:08
Meest succesvolle trainer Feyenoord ooit.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1353
woensdag 9 januari 2019 om 20:22
Mooie en terechte reactie. Het spelersmateriaal is gewoon een stuk minder dit seizoen ivm psv en ajax. Daar kan gio niks aan doen. Dat is van Geel zijn taak
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
woensdag 9 januari 2019 om 20:35
Dat hopen wij ook. Dan is de top de komende jaren wel duidelijk, want spelers beter maken heb ik nog niet gezien in Rotterdam.

Blijft Gio, Kun je Feyenoord City ook afblazen. De afstand tussen Ajax en PSV is dan al veel te groot.
Vind ik leuk
Blindsy +19003
woensdag 9 januari 2019 om 20:48
Dat 'spelers beter maken' is mij niet zo opgevallen.
Vind ik leuk
Dharmpie +1053
woensdag 9 januari 2019 om 20:53
Lezen is een “kunst”
VP kiest een opzet in deze poll om verdeeldheid te zaaien. Mensen reageren vaak impulsief en denken soms te lezen wat ze in hun gedachten hebben. Deze Poll van VP speelt daar nu mee!

De meeste mensen verwachten dat de stelling zou zijn. Moet Feyenoord verder met Gio..
En dan Ja / of NEE. Hoewel ik denk dat veel mensen het goed gelezen hebben trapte ook ik bijna in deze poll.

VP , maak de poll duidelijker, zoals het hoort!
Daarmee wil ik zeggen, afgestemd op de publieke opinie! Dus moet Feyenoord verder met Gio, Ja /Nee . Ik ben er dan van overtuigd dat dat de uitslag/stand op deze poll nu anders zou zijn!

Ik vraag me af of hier een “verborgen” agenda achter zit!
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 20:54]
Vind ik leuk
fr1963 +4367
donderdag 10 januari 2019 om 01:18
Vilhena is zijn vriendje. Hij speelt altijdf. Zelfs in de maanden en maanden dat hij barslecht was bleef hij Vilhena opstellen. Vriendjes voor hetf leven. Laten ze samen weg gaan, ik zou er niet om treuren...
Vind ik leuk
Benniewies +5385
donderdag 10 januari 2019 om 02:07
Ik heb gelezen dat van Gaal wacht op een buitenkansje
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
donderdag 10 januari 2019 om 17:21
Wie maakt ie beter dan? 🤔😉
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws