Vilhena: 'Niet reëel, maar ik hoop dat hij nog tien of twintig jaar kan blijven'

Vilhena: 'Niet reëel, maar ik hoop dat hij nog tien of twintig jaar kan blijven'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 19:18wo 09-01-2019 om 19:18

De houdbaarheidsdatum van Giovanni van Bronckhorst als trainer van Feyenoord is nog láng niet verstreken. Dat stelt middenvelder Tonny Vilhena.

"Ik hoop dat hij nog tien of twintig jaar hier kan blijven", zegt Vilhena tegen de NOS over Van Bronckhorst. "Nee, dat is niet reëel, maar ik hoop dat hij lang bij de club kan blijven. Hij heeft laten zien dat hij een goede trainer is. Hij heeft veel prijzen gepakt met de club. Het zou niet slecht zijn als hij hier gewoon blijft."

"Wat ik goed aan hem vind? Hij kan dingen duidelijk verwoorden" vervolgt Vilhena. ''Hij kan spelers beter maken. Hij kan goed omgaan met jonge jongens en de oudere jongens. Dat is wel belangrijk, ja.''

Het gaat tijdens het trainingskamp van Feyenoord in Marbella vooral over Van Bronckhorst, wiens contract aan het einde van het seizoen afloopt. De trainer en club gaan deze maand in gesprek over de toekomst. Het Algemeen Dagblad pakte woensdagochtend uit met het nieuws dat Van Bronckhorst afkoerst op een vertrek.

Lees ook: Van Persie: 'Gio ligt niet wakker van zo'n stukje, het hoort bij het circus'

Poll

Moet Feyenoord verder met Van Bronckhorst?

(5296 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +22905
woensdag 9 januari 2019 om 19:20
Als je 20 jaar 3e of lager wilt eindigen dan DOEN!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:30
Waar heb je het over als jou club nog nooit landskampioen is geweest?
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 19:31]
Vind ik leuk
Aal +22905
woensdag 9 januari 2019 om 19:33
Denk aan je bloeddruk
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:36
Mijn bloeddruk denkt aan mij.
Vind ik leuk
Horas +572
donderdag 10 januari 2019 om 00:28
Chelsea aan de Rijn is eigenlijk een soort low budget filiaal van de Blokker
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 00:43
Volgens mij heb jij teveel urine in je bloed want naar mijn weten ligt Rotterdam nog steeds aan de Maas er kan natuurlijk het een en ander veranderd zijn het afgelopen uur, maar ik betwijfel het ten zeerste. Slaap lekker verder.
Vind ik leuk
Horas +572
donderdag 10 januari 2019 om 13:31
Was een reactie op Aal, niet op jou. Ik was het namelijk met je eens. Vitesse is idd nooit kampioen geweest en tegelijkertijd een sneu filiaal van Chelsea.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:44
Ok duidelijk sorry dan heb je helemaal gelijk. Excuses.
Vind ik leuk
Horas +572
donderdag 10 januari 2019 om 16:50
Ik zag dat ik het ook niet goed geplaatst had. Excuses aanvaard. Biertje?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:51
Nee dankje ik moet zo nog rijden.
Vind ik leuk
Horas +572
donderdag 10 januari 2019 om 18:02
Rivella :p
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:08
Wanneer ik Doutzen Kroes erbij krijg heel graag. Alvast bedankt
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
woensdag 9 januari 2019 om 23:49
Wie was er ook alweer trainer toen ze kampioen werden?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 00:45
Meneer Korbach?
Vind ik leuk
Beukenbv +288
woensdag 9 januari 2019 om 19:22
Doe maar die trainert van VVV.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:34
Wanneer VVVV-VENLO slim is hebben ze een hoge afkoopsom in het contract van meneer Steijn geregeld
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
woensdag 9 januari 2019 om 19:43
Zeker. Want anders laat je 'm natuurlijk niet naar Feyenoord gaan, ondanks dat het financieel en sportief een verbetering is. Voor een trainer waar je best veel aan te danken hebt.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:52
Meneer Steijn is niet zo netjes behandeld bij FC DEN HAAG ontslag en meneer Fraser nam het over .Maar wanneer meneer Steijn de kans had gekregen om zijn werk af te maken wie zegt dat hij dan gedegradeerd was. Bij VVV-VENLO doet hij het meer dan goed.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
woensdag 9 januari 2019 om 19:56
Exact. Ik zie het ook wel zitten. Met Kuyt hooguit als assistent. Combi van Van der Haag en Kuyt (en evt. Moniz) mag van mij ook.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
woensdag 9 januari 2019 om 19:25
En een week later was Vilhena vertrokken......
Vind ik leuk
035 +6680
woensdag 9 januari 2019 om 19:29
Later en is kan niet samen
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
woensdag 9 januari 2019 om 19:43
Say what? Waar zie jij is dan staan?
Vind ik leuk
035 +6680
woensdag 9 januari 2019 om 19:48
In jouw posting.:-)
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
woensdag 9 januari 2019 om 19:50
Ik adviseer je een bezoekje aan Hans Anders. Lekker goedkoop ook.
Vind ik leuk
035 +6680
woensdag 9 januari 2019 om 19:53
"En een week later was Vilhena vertrokken......" schreef jij toch?
Later en "was" is het echt niet .
Wat heeft HA hier mee te maken?
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
woensdag 9 januari 2019 om 19:57
Eerst schrijf je later en is kan niet samen en nu schrijf je weer later en was is het echt niet. Wat wil je nu zeggen man. Als je in de toekomst praat over het verleden kan deze combinatie weldegelijk. Nu jij weer schoolmeester.
Vind ik leuk
035 +6680
woensdag 9 januari 2019 om 20:00
Ik denk dat jij helemaal gelijk hebt.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:01
Hans Anders 3 halen 1 betalen
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:44
Naar de Bahamas op een houtvlot?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9577
woensdag 9 januari 2019 om 19:25
Goed gezegd Vilhena. Gio moet gewoon blijven. Hij kan nog veel leren als trainer maar haalt toch al direct resultaten.

Want met dit elftal al die jaren deze resultaten halen is echt niet slecht. De toekomst zal dat wel uitwijzen mocht hij vertrekken.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:27
Fijn dat de Feyenoord spelers vertrouwen in meneer Van Bronckhorst hebben. Dat is een groot verschil met de spelers van PEC Zwolle die onder leiding van meneer Van Polen een mes in de rug van meneer Van 't Schip staken.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1554
woensdag 9 januari 2019 om 19:49
ho ho...niks tegen Bram van Polen, dat is een PEC icoon zonder blad voor zijn mond.

Dat is mij i.i.g. heel duidelijk vertelt toen ik aangaf dat ik het en geen aanvoerder vind en hem buiten de selectie zou zetten.

Ik heb mijn les geleerd daarna...

Bram is een icoon en gaat PEC behouden in de eredivisie.

Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:54
Ik hoop het van harte voor jou.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:09
Familie van je?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:28
Misschien als assistent
Vind ik leuk
Henk3 +1100
woensdag 9 januari 2019 om 19:28
Ik hoop ook dat Feyenoord nog 20 jaar doorgaat met Gio! :)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:11
Iets wat meneer Advocaat bij voorbaat niet gaat lukken bij FC Utrecht tenzij hij met een scootmobiel het veld opkomt.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:29
Hoeveel spelers zijn er onder hem dan echt significant beter geworden?
Vind ik leuk
Scf1984 +184
woensdag 9 januari 2019 om 19:44
Tsjah, dat krijg je als je het geld verkeerd investeert of totaal niet investeert. Denk dat het grootste probleem bij de club is, Dagobert van Geel. De potter van Rotterdam.

Als je niet echte doorbrekende talenten wilt kopen, en met een smoes komt dat willen we wel maar we hebben daar geen spek voor op de botten zoals een Ajax en Psv. En dat bij de concurrent De ligt, De jong, Bergwijn, etc opstaan als reizende palmbomen, en bij ons de prioriteit ligt om andermans spelers beter te maken. Vind ik niet fair, om de trainer daarvoor aan te kijken.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:02
Genoeg maar er zijn er ook een hoop die met hun ziel onder hun arm lopen en hun heil ergens anders zoeken. Betwijfel of Club Brugge dan een verbetering is. Niets ten nadele tegen Club Brugge maar als ik voetballer zou zijn zit ik liever bij Feyenoord als bij Club Brugge op de bank.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:04
Ik volg Feyenoord niet zo, maar aan welke 5 spelers denk je dan die echt een stuk beter zijn gaan voetballen onder de coach Van Bronckhorst?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:09
De spelers die beter zijn gaan voetballen onder meneer Van Bronckhorst zijn landskampioen geworden en verkocht. Nu mag jij uitzoeken over welke spelers ik het dan heb.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:13
Dat is ook een manier om te laten blijken dat er over het algemeen amper progressie is geboekt door de betrokken spelers.
Vind ik leuk
Sytz +3790
woensdag 9 januari 2019 om 21:22
Jens Toornstra
Steven Berghuis
Scharie
Terence Kongolo
Tonny Vilhena

Dit zijn de vijf voornaamste spelers denk ik. Probleem is dat ook deze spelers niet constant genoeg zijn. Als dat collectief gebeurd is de trainer daar ook verantwoordelijk voor.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 21:22]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:10
Ik weet niet uit wat voor ei jij bent gekropen (nee sorry dat is flauw ) maar meneer Kongolo is verkocht. Hij was een van de spelers die onder meneer Van Bronckhorst beter is gaan spelen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:38
Schei effe uit Vilhena, van Bronckhorst moet na dit seizoen gewoon weg samen met z,n vriendje van Geel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:13
En dan ga jij Feyenoord trainen?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:17
Slechter als van Bronckhorst het NU! doet ken niemand het doen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:23
Noem mij een trainer die het beter gaat doen dan meneer Van Bronckhorst. Meneer Bosz, meneer Rutten, meneer Cocu, meneer Verbeek, meneer De Boer? Wie dan? Veel keus is er niet.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:26
IK natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:29
Ik zei de gek.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:38
Hij zegt wel van Gio spelers beter kan maken

Dat betwijfel ik eigenlijk een beetje

Ik denk dat Gio zelf zijn top wel heeft bereikt, zeker bij Feyenoord
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:59
Ik denk dat Vilhena dat beter kan beoordelen dan jij.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:02
Daar heb je een punt

De enige speler die enigszins beter is geworden, al heeft hij er wel 6 jaar over gedaan

Gaat wel langzaam..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:04
Dat denk ik ook.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:18
Denken moet je aan een paard overlaten die heeft een groter hoofd
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:41
Mooi als een speler zo over zijn trainer praat .
Dat is respect hebben .
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:58
Eens! Van Brockhorst haalt qua prijzen het maximale uit deze selectie. Voetbal niet fantastisch, maar hebben daar de spelers ook niet voor.
Vind ik leuk
JanTa48 +6728
woensdag 9 januari 2019 om 19:59
Gio is een gentleman en Vilhena is een bepalende speler bij Feyenoord. Die 2 zorgen er voor dat Feyenoord op de 3e plek staat.
Vind ik leuk
Maxidi +3808
woensdag 9 januari 2019 om 20:02
Makkelijk lullen... Vilhena is binnen een jaar weg.... Gio trouwens ook.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:31
En jij hebt een huis in Duckstad gekocht en Willy Wortel is je overbuurman.
Vind ik leuk
Bobo8484 +96
woensdag 9 januari 2019 om 20:06
Toch apart dit. Bijna heel Nederland ziet het slechte spel dat maar niet beter word, en rare wissels in de 80e of 90e minuut. Maar heel de selectie lijkt blij met Gio. Wat moet je dan als supporter denken?
Dan denk ik aan van Geel. De beste man zijn aankopen zijn bijna allemaal gokjes. Spelers waarvan je niet bijvoorbaat zekerheid heb dat ze wat toevoegen. Door slechte conditie, deukjes in carrière of karakter. Maar er zijn er een aantal goed uitgepakt. En in dat jaar werd Gio kampioen! Dus dan denk je dat het probleem hem meer in van Geel zit. Maar dat verklaart nog niet het klote spel nu en vooral Gio zijn rare beslissingen.
Oftewel... Komt door Gio en van Geel! En gebrek aan een ervaren assistent trainer als klankboord voor Gio.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:07
Fijn he, die basisplek, Vilhena, jonge shogger.
Vind ik leuk
Ben +161
woensdag 9 januari 2019 om 20:08
Meest succesvolle trainer Feyenoord ooit.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1225
woensdag 9 januari 2019 om 20:22
Mooie en terechte reactie. Het spelersmateriaal is gewoon een stuk minder dit seizoen ivm psv en ajax. Daar kan gio niks aan doen. Dat is van Geel zijn taak
Vind ik leuk
Harrie82 +3823
woensdag 9 januari 2019 om 20:35
Dat hopen wij ook. Dan is de top de komende jaren wel duidelijk, want spelers beter maken heb ik nog niet gezien in Rotterdam.

Blijft Gio, Kun je Feyenoord City ook afblazen. De afstand tussen Ajax en PSV is dan al veel te groot.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
woensdag 9 januari 2019 om 20:48
Dat 'spelers beter maken' is mij niet zo opgevallen.
Vind ik leuk
Dharmpie +809
woensdag 9 januari 2019 om 20:53
Lezen is een “kunst”
VP kiest een opzet in deze poll om verdeeldheid te zaaien. Mensen reageren vaak impulsief en denken soms te lezen wat ze in hun gedachten hebben. Deze Poll van VP speelt daar nu mee!

De meeste mensen verwachten dat de stelling zou zijn. Moet Feyenoord verder met Gio..
En dan Ja / of NEE. Hoewel ik denk dat veel mensen het goed gelezen hebben trapte ook ik bijna in deze poll.

VP , maak de poll duidelijker, zoals het hoort!
Daarmee wil ik zeggen, afgestemd op de publieke opinie! Dus moet Feyenoord verder met Gio, Ja /Nee . Ik ben er dan van overtuigd dat dat de uitslag/stand op deze poll nu anders zou zijn!

Ik vraag me af of hier een “verborgen” agenda achter zit!
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 20:54]
Vind ik leuk
fr1963 +3721
donderdag 10 januari 2019 om 01:18
Vilhena is zijn vriendje. Hij speelt altijdf. Zelfs in de maanden en maanden dat hij barslecht was bleef hij Vilhena opstellen. Vriendjes voor hetf leven. Laten ze samen weg gaan, ik zou er niet om treuren...
Vind ik leuk
Benniewies +1831
donderdag 10 januari 2019 om 02:07
Ik heb gelezen dat van Gaal wacht op een buitenkansje
Vind ik leuk
BoRiNo13 +314
donderdag 10 januari 2019 om 17:21
Wie maakt ie beter dan? 🤔😉
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws