PSG krijgt drie penalty's tegen bij bekerblamage: 'Was honderd procent niets'

PSG krijgt drie penalty's tegen bij bekerblamage: 'Was honderd procent niets'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 12:55do 10-01-2019 om 12:55

Thomas Tuchel verloor woensdagavond met zijn Paris Saint-Germain van Guingamp (1-2) in de kwartfinale van de Coupe de la Ligue. Guingamp kreeg drie penalty’s, die volgens de coach niet allemaal terecht waren.

"Het is heel moeilijk om zo te verliezen, met drie penalty's", aldus Tuchel, geciteerd door Foot Mercato. "Ik ben alleen boos op de tweede. Dat is echt honderd procent geen strafschop, er was absoluut niets aan de hand. De scheidsrechter ging het met de VAR nog eens bekijken en kende hem toen gewoon toe. Iedereen bij ons had het gevoel dat het hem voldoening gaf die penalty's te geven."

Toch wil Tuchel de schuld niet volledig in de schoenen schuiven van scheidsrechter Benoît Bastien. Ook de spelers krijgen kritiek van de coach. "We speelden met té veel zelfvertrouwen en we hadden niet de honger om de wedstrijd in het slot te gooien. Het is een gevoelige les, er is nog veel te verbeteren."

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 12:58
Die beker blijft voor topclubs toch een dingetje...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2507
donderdag 10 januari 2019 om 13:10
Heeft met 2 dingen te maken:
(De top heb ik het over)

-doorselecteren
-andere prioriteiten (titel, Europees)

Anders valt het niet te verklaren, op het niveau van PSV tot Real M mag je toch verwachten dat je de spelers niet hoeft te motiveren lijkt mij!

Club en dus trainer is hier doorslaggevend in vind ik! Al stel je een B junioor op zal hij zijn best doen het gaat erom wie beslist dat die B junioor speelt!?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:15
Zie je de beker boeit de topclubs helemaal niets meer. Daarom maakt het ook niet uit dat we tegen RKC hebben verloren.
Vind ik leuk
fernjef +712
donderdag 10 januari 2019 om 13:30
Toch schijnt de Champions League de échte topclubs wel iets te kunnen schelen....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:05
Topclubs als AEK bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
fernjef +712
donderdag 10 januari 2019 om 15:20
Nee, die niet. Teams die onderaan in de poule eindigen hebben niets te zoeken in de Champions League!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:39
Goeie logica, FC Utrecht is beter dan Real Madrid, want Utrecht staat 4e en Real Madrid staat 5e...
Vind ik leuk
frhoi +1344
donderdag 10 januari 2019 om 13:31
Gewoon schandalig om daar van te verliezen en al helemaal thuis.
Vind ik leuk
UpOne +730
donderdag 10 januari 2019 om 14:41
net als die wedstrijden tegen AS Trencin. Man man man,
Vind ik leuk
frhoi +1344
donderdag 10 januari 2019 om 15:02
maar ik ontken dat niet ;)
daarbij was het van psv en ajax vorig jaar niet beter ofzo..
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:51
Nou ja wil niks goed praten, maar de nr 1 van Noorwegen (Rosenberg) is beter dan de nr 5 van Slowakije die daarna nog eens dik worden ingemaakt door een club uit Cyprus.
Vind ik leuk
frhoi +1344
donderdag 10 januari 2019 om 17:01
ja, maar Feyenoord kan je ook niet vergelijken met ajax toch of wel? of vind je ze beide even goed?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:06
Daar heb je gelijk in, hoewel Feyenoord de afgelopen 4 jaar 5 prijzen heeft gewonnen en Ajax helemaal niks...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2507
donderdag 10 januari 2019 om 13:46
Manier hoe telt ook mee hè
Liverpool gooit ook alles op het kampioenschap maar die verliezen van de Wolves, die zelfde Wolves winnen uit ook bij mijn clubje Spurs. Dat vind ik anders dan dat je van een ploeg uit 1 of meerdere divisi’sf
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 13:54
Ik denk dat kleine clubs tegen PSV en Real Madrid gemotiveerder zijn.
Het is voor die kleine clubs een uitdaging. Als PSV van RKC of als Ajax van Roda willen winnen is veel minder uitdagend.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:28
Tsja, toch vond PSG het de voorgaande jaren wel belangrijk genoeg. Ze hebben hem hiervoor 5x op rij gewonnen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 13:32
Niet voor echte topclubs.
PSG heeft dat ding de afgelopen 4 jaar gewonnen.
Barca hetzelfde in Spanje
Bayern wint hem regelmatig in Duitsland.

Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:43
Onderschatting voor de tegenstanders is ook een reden
Vind ik leuk
Plattekar bv +28402
donderdag 10 januari 2019 om 15:51
Er is er maar 1 die écht kan beoordelen of het niets was.....en dat is Neymar !
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:03
Het gaf mij ook voldoening om te lezen dat ze eruit vlogen door drie penaltys in reguliere speeltijd. De volgevreten vedettes dachten dit wel ff te gaan doen. Prima gefloten van die scheids, en ik denk zeker dat hij de smerige financiële spelletjes van psg ook zat is hij dacht laat ik ze maar eens ff een oor aannaaien.
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 13:11
Dus jij vindt een scheids goed als hij zijn persoonlijke afkeer voor een club laat leiden boven objectief fluiten?

PSG heeft terecht verloren hoor, maar de rest van je reactie is puur gebaseerd oo jaloezie
Vind ik leuk
Dudge +32
donderdag 10 januari 2019 om 13:14
Als die scheids dat tegen PSG, Real Madrid of Ajax doet, prima toch?!?
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 13:21
Nee, het spelletje staat boven een club
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:47
Nee mijn reactie was ook niet doordrenkt van cynisme aangaande het deel over de scheids neem niet alles zo serieus man.
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 13:57
Daarom zeg ik ook dat je jaloers bent;)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:02
Geen jaloezie, gewoon pure haat dat steek ik niet onder stoelen of banken. Club zonder enige identiteit die voor word getrokken door smerige financiële spelletjes vanuit de sjeik. En dan gemunt hebben op onze grootste talenten, dat ze zelf maar eens een wereldtopper gaan opleidden. Psg is het ultieme voorbeeld van sport op plek twee stellen en alles maar bij elkaar kopen. Trieste ontwikkeling.
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 14:03
Dus je was wel serieus?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:08
Deel 1 wel, het stukje over de scheids was puur cynisme
Vind ik leuk
ricjuh +216
donderdag 10 januari 2019 om 13:12
"prima gefloten" en "oor aannaaien" in een zin :/
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 13:23
Zegt genoeg dat we hem niet al te serieus moeten nemen haha ;-)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:49
Kijk jij snapt het wel. Ma die psg fanboys duidelijk niet.
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 13:51
Ach, sommige mensen gaan overal serieus op in. Je moet hier gewoon duidelijk het verschil zien tussen sarcastische humor of welgemeende sneren die uitgedeeld worden om een ander uit de tent te lokken. Op die laatste zou ik ook reageren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 13:51]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:20
Dus een scheids mag van jou naar eigen voorkeur fluiten zonder enige objectiviteit? Ook tegen jouw cluppie? Wat dat ook moge zijn.. Dan piep je wel anders.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:11
Doet nijhuis anders al jaren...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:34
Denk je dat ze er heel erg mee zitten? Die paar vrije doordeweekse dagen extra vinden ze wss belangrijker. Geef ze groot gelijk. Als je voor het landskampioenschap en de CL vecht, kan je niet je prioriteit bij de beker leggen.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +321
donderdag 10 januari 2019 om 13:11
Wat een huilebal die coach zeg.
PSG wordt al jaren door de UEFA geholpen en nu ligt het verlies weer aan de scheidsrechter? Kan er niets aan doen, maar die hele ploeg PSG doet me niets, geld club en meer niet. Hopen dat de olie dollars snel op zijn, dan kan de voetbal wereld wellicht nog een beetje terug naar normaal, al vrees ik dat het te laat is.
Vind ik leuk
Roeptoeter +9002
donderdag 10 januari 2019 om 13:11
Wil PSG nu ook nog Ten Hag hebben misschien?
Vind ik leuk
Dudge +32
donderdag 10 januari 2019 om 13:12
Blijft voor mij de vraag, welke penalties gingen erin? Zowieso maximaal 2!
Vind ik leuk
Verratti +2196
donderdag 10 januari 2019 om 13:21
De eerste werd gemist. De scheids gaf 3 penalties. Guingamp parkeerde de bus met 5 man achterin en 4 man daarvoor. De enkele keren dat ze eruit kwamen werden ze beloond met een penalty. In feite is die beker speelgoed, maar Tuchel mist al wel de eerste te behalen prijs. Kampioen zullen ze wel worden en ze zullen ze van Man. Unted moeten winnen in de CL Anders is het einde verhaal van Tuchel. Inderdaad speelde PSG weer met teveel zelfvertrouwen. Ze dachten gisteren dat het circustijd was. Goede les uiteindelijk. Ze moeten weer spelen als tegen Liverpool in de thuiswedstrijd. Dan kunnen ze de CL winnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
Hupfean +4526
donderdag 10 januari 2019 om 13:41
Hoe kan je nou met teveel zelfvertrouwen een wedstrijd verliezen?
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 14:08
Die Tuchel lijkt op de foto wel 20 jaar ouder geworden. Zo erg is het ook weer niet om een bekerpotje te verliezen.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1749
donderdag 10 januari 2019 om 14:26
Zou die Tuchel het ook zo moeilijk vinden wanneer hij wint door 3 onterrechte penalties??
Vind ik leuk
michelhx +4033
donderdag 10 januari 2019 om 15:38
Tja, het overkomt de beste wel vaker. :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws