Ajax verliest na penalty's; debuut Magallán en Traoré en rentree Veltman

Ajax verliest na penalty's; debuut Magallán en Traoré en rentree Veltman

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 06:45vr 11-01-2019 om 06:45

Ajax heeft de eerste wedstrijd op de Florida Cup verloren. Na negentig minuten spelen stond er een 2-2 eindstand op het scorebord. In de strafschoppenserie was Ajax ongelukkiger.

Ajax trad tegen Flamengo aan met een B-elftal. De sterkste basiself speelt zaterdagavond tegen Sao Paolo. Tegen Flamengo kregen spelers als Rasmus Kristensen, Daley Sinkgraven, Zakaria Labyad, Vaclav Cerny, Kostas Lamprou en Perr Schuurs de kans.

Ook David Neres was van de partij. Winteraanwinst Lisandro Magallán mocht zijn debuut maken van Erik Ten Hag en Joël Veltman maakte na rust zijn rentree. Maximilian Wöber zat niet bij de selectie. Hij is op weg naar het Spaanse Sevilla.

Ajax kwam al na een kwartier spelen op voorsprong tegen Flamengo. Nadat Carel Eiting de bal veroverde op het middenveld, kon Klaas-Jan Huntelaar afronden na een combinatie met Cerny: 1-0. Flamengo deed niet veel later al iets terug. Fernando Uribe lobte de bal over Lamprou heen.

Ajax, dat beter speelde dan Flamengo, ging door en kwam na iets meer dan een half uur opnieuw op voorsprong. Labyad profiteerde optimaal van knap combinatiewerk tussen Neres en Ryan Gravenberch. Kort daarna zou Flamengo opnieuw toeslaan. Deze keer maakte Lamprou een fout waar Uribe van kon profiteren: 2-2.

Na de pauze was het tijd voor het debuut van Lassina Traoré en de rentree van Veltman, die vorig jaar april zwaargeblesseerd raakte tegen VVV-Venlo. Na de onderbreking was Ajax de dominante partij, maar doelpunten leverde dat niet op. Jongelingen Jurgen Ekkelenkamp en Noa Lang kregen de grootste kansen. 

Een strafschoppenserie moest de winnaar bepalen. Daarin bleek Ajax ongelukkig. Magallán, die in de wedstrijd een uitstekende indruk maakte, schoot huizenhoog over. Veltman schoot op de paal. Omdat Flamengo de wedstrijd uiteindelijk heeft gewonnen, krijgt de Braziliaane ploeg een bonuspunt bij een eventuele gelijke stand in de Florida Cup. 

Opstelling Ajax: Lamprou, Kristensen, Schuurs (46. Veltman), Magallán, Sinkgraven (75. Bakker), Gravenberch (Ekkelenkamp), Labyad (88. Jensen), Eiting, Neres (66. De Wit), Huntelaar (46. Traoré), Cerny (75. Lang)

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 06:50
Iemand de wedstrijd gezien? Speelde Flamengo ook met een B team?
Vind ik leuk
Kiderra +14
vrijdag 11 januari 2019 om 06:51
Flamengo speelde met een A team in de eerste helft, en met een jeugd team in de tweede.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:00
Merendeels was het A team van flamengo. Ajax B team speelde redelijk. Positief: Magallan en veltman speelde goed. Negatief: We hebben de slechtste 2e keeper van heel Europa 🤣
Vind ik leuk
kcim +3102
vrijdag 11 januari 2019 om 07:39
Dat is zeker een risico als er iets gebeurd met Onana. De Steek moet terug naar Amsterdam. Moet top prio zijn van Overmars.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:59
nivo cillessen, smurfenkolonie
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2729
vrijdag 11 januari 2019 om 07:45
En hoe speelde gravenberch? Ben al die tijd heel positief over hem en verwacht stiekem dat hij het ver gaat schoppen..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:51
Speelde ook redelijk. Heeft nog wel de tijd nodig, maar heb het gevoel dat hij er wel gaat komrn.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2729
vrijdag 11 januari 2019 om 08:55
Prima speler indd, leuk voor straks om erbij te hebben!
Vind ik leuk
Pimman +10423
vrijdag 11 januari 2019 om 07:57
Klopt..ik roep al tijden dat Lamprou écht niet kan bij Ajax. Vandaag is het wéér bewezen. Had weinig te doen. Ging bij beide goals (sowieso) de tweede opzichtig in de fout. Daarvoor nog een simpele bal recht op hem af door zijn benen die er wonder boven wonder niet inging. Daarentegen had de keeper van Flamengo een paar wereldreddingen en 2 ballen op de paal. Dus een leuke reserve keeper voor Ajax zag ik bij de tegenstander. Ajax heeft een zeer ruime goede selectie veldspelers. Alleen Lamprou kan écht niet..Mark werk aan de winkel!
Vind ik leuk
Jordtt +1548
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Maar eigenlijk had die goal afgekeurd moeten worden. Wel heel flauw om zo een boogballetje over hem heen te spelen. Ernstig spelverderf voor Lamprou...
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 08:20
Ik heb hem helemaal gezien . Jij als psver kan blij zijn met de komst van maggalan... matige speler. En dat veltman weer terug is komt ook prima uit voor psv haha
Vind ik leuk
Pimman +10423
vrijdag 11 januari 2019 om 08:34
Heinnie jij moet zo "grappig" zijn met jouw doorzichtige opmerkingen hier. Ga ergens anders klieren.
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 08:36
Heeft niks met grappig te maken. Ik vind het gewoon een matige speler haha. Maak je druk man.
Vind ik leuk
Pimman +10423
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
Je moet hier gewoon niet lopen fucken..je fantaseert, je hebt de wedstrijd helemaal niet te zien. Ik haat fantasten en leugenaars vandaar.
Vind ik leuk
VanGoal +1083
vrijdag 11 januari 2019 om 11:13
Ik heb de eerste helft gezien kerel. Die Magallan speelde niet sterk hoor. Hij moet natuurlijk ook wennen aan zijn team dus zegt nog niet alles uiteraard..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:37
Heeft duidelijk de wedstrijd niet gezien Pim. Doe rustig gaan laat de trollen maar trollen 😉
Vind ik leuk
Pimman +10423
vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
Precies ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:09
Heb de wedstrijd, Magallan speelde echt prima.
Vind ik leuk
Malaga036 +489
vrijdag 11 januari 2019 om 08:46
Je heb de hele wedstrijd gezien en vind het een matige speler? Ik heb hem tot de 60e minuut geen fout zien maken en elke bal veroveren.. maargoed misschien dat het aan mij ligt. Die sinkgraven stond constant meer naar voren waardoor magallan beetje cv en lb was tegelijk..
Vind ik leuk
VanGoal +1083
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Magallan stond bij de eerste goal heel matig opgesteld. Was ook een aantal keer een man kwijt als een bal diep werd gespeeld. Is een hele statische speler.

Duels uitvechten is hij wel erg sterk in. De rest kan nog komen maar heb ik niet gezien gisteren.
Vind ik leuk
Malaga036 +489
vrijdag 11 januari 2019 om 11:35
Zag dat hij een aantal keer de fout van sinkgraven moest opknappen..
Vind ik leuk
VanGoal +1083
vrijdag 11 januari 2019 om 13:24
Ja die eerste goal was de fout van sinkgraven zeker?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5495
vrijdag 11 januari 2019 om 08:50
Die zitten in de voorbereiding op het niet zoveel zeggende staats kampioenschap.
Serie A in Brazilie begint ergens in april.
Vind ik leuk
Pimman +10423
vrijdag 11 januari 2019 om 09:25
Dub dat klopt ;)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5495
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Ik gooi hier dan ook maar zelden zo maar wat neer.
;)

Vind ik leuk
Pimman +10423
vrijdag 11 januari 2019 om 09:38
Maar je hebt sowieso een punt..zo"n oefenpot stelt ook niét zoveel voor ;)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5495
vrijdag 11 januari 2019 om 09:43
Die Braziliaanse ploegen zelf ook niet.
Als er ook 1 competitie alleen nog maar qua naam wat voorstelt, is het wel de braziliaanse.
Dat is echt armoe troef de laatste jaren. Fantastisch slaapmiddel op de zondagavond.
Vind ik leuk
AjaxRio81 +404
vrijdag 11 januari 2019 om 10:54
Libertadores begint wel al in februari.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5495
vrijdag 11 januari 2019 om 12:06
Alleen maar een voordeel. Daar de sterkste ploeg opstellen en in het staatskampioenschap de reserves.
Vind ik leuk
VanGoal +1083
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Ik heb de eerste helft gezien. Magallan viel me eerlijk gezegd tegen. Stond bij de tegengoal te schutteren. Wel een paar aardige lange passes.

Lamprou was dramatisch gisteren. Verder was het een B opstelling van Ajax en viel Cerny in positieve zin op.

Kan iemand die de 2e helft heeft gezien me meer vertellen over Traore? Mocht invallen voor Huntelaar als spits dus ben benieuwd hoe hij speelde..
Vind ik leuk
BS +1345
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Flamengo is net met de eerste training gestart, competitie begint eind april in Brazilië, daarvoor worden de staats competitie gehouden, die gezien worden als oefenpotjes
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:53
Lamprou komt letterlijk en figuurlijk te kort. Wel een leuk B-team zo.
Vind ik leuk
Pimman +10423
vrijdag 11 januari 2019 om 08:03
Klopt!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:57
Flamengo speelde met vleugels..
Vind ik leuk
Renzo99 +10
vrijdag 11 januari 2019 om 07:10
Doelpunt van flamengo de eerste had afgekeurd moeten worden, ke mag noet hoog schieten tegen lamprou dat is noet eerlijk

Vind ik leuk
Mistered +605
vrijdag 11 januari 2019 om 09:16
Gruppig men!
Vind ik leuk
Renzo99 +10
vrijdag 11 januari 2019 om 09:58
Of nou grappig is of niet. Is wel een slechte keeper
Vind ik leuk
Smithsonian +43402
vrijdag 11 januari 2019 om 07:20
Veltman is terug 😂
Vind ik leuk
markie +2769
vrijdag 11 januari 2019 om 07:43
Als jij de wedstrijd had gezien hoefde je niet zo te lachen...
Vind ik leuk
jurgena70 +241
vrijdag 11 januari 2019 om 07:54
Clasie ook😂
Vind ik leuk
Smithsonian +43402
vrijdag 11 januari 2019 om 08:38
Helaas wel ja.
Vind ik leuk
Pimman +10423
vrijdag 11 januari 2019 om 08:08
Veltman is terug op het veld man ;)
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Daar ziin alle 17 andere clubs heel blij mee haha .
Vind ik leuk
Pimman +10423
vrijdag 11 januari 2019 om 08:41
Vertel je me nog even de exacte tijd of ben je nu snel aan het zoeken loser..
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
Mooi voor die jongen dat ie terug is na zijn blessure. Maar ik hoop dat ze bij Ajax zien dat hij (zeker nadat afgelopen zomer het niveau omhoog is gegaan) niet goed genoeg is voor Ajax.
Vind ik leuk
Jahike +739
vrijdag 11 januari 2019 om 07:22
Ik zou flink nerveus worden wanneer ik Ajax fan zou zijn. Veltman is terug!!! Brrrr...
Vind ik leuk
markie +2769
vrijdag 11 januari 2019 om 07:44
Ook jij dus de wedstrijd niet gezien. Waarom dit soort reacties als je niet weet waarvoor je praat
Vind ik leuk
Jahike +739
vrijdag 11 januari 2019 om 08:48
Je hebt gelijk, ik heb de wedstrijd niet gezien. Maar mijn mening is ook meer gebaseerd op de wedstrijden van Veltman die ik WEL heb gezien. Mijn conclusie; Leuke voetballer voor de subtop, maar voor een Europese topclub die Ajax wil zijn, komt ie tekort.
Vind ik leuk
markie +2769
vrijdag 11 januari 2019 om 19:44
Nette reactie, mogen meer mensen hier een voorbeeld aan nemen.

On topic: Ondanks zijn slippertjes vind ik het,mits hij zijn niveau weer haalt een sterke back.
Vind ik leuk
derksen +9163
vrijdag 11 januari 2019 om 07:26
Verheug me nu al op wedstrijden met kwelman
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4447
vrijdag 11 januari 2019 om 07:32
Veltman, dé belichaming voor ramp - en tegenspoed op het veld, Wöber verkopen, en je laten aftroeven door de nummer 6 van Spanje bij de aankoop van een talent.

Het is GVD niet eens vrijdag de 13e.
Vind ik leuk
Jozef +44813
vrijdag 11 januari 2019 om 07:37
Rustig, Jesper.

Alles komt goed. Je gaat toch niet treuren om een verdediger die het niet gered heeft en een talentje dat niemand fatsoenlijk kent?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4447
vrijdag 11 januari 2019 om 07:46
Veltman terug bij Ajax, en jij zegt rustig? Wij zijn verdoemd nu :)

De man IS ellende in eigen persoon.
Vind ik leuk
Jozef +44813
vrijdag 11 januari 2019 om 07:54
Nou nou.

Het lijkt wel of je te weinig kijkt en te veel.luistert naar de bashers hier. De wedstrijdstatistieken van Veltman tonen aan dat hij bij de besten van Nederland hoort op zijn plek.

Dat verzin ik toch niet?
Of zegt zoiets niks?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4447
vrijdag 11 januari 2019 om 08:01
Niks is wat het lijkt. Heb anderen niet nodig om tot een mening te komen.

Of jij wat verzint, of wat je zegt er toe doet...laten we het gezellig houden :)
Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
vrijdag 11 januari 2019 om 08:18
Ik ben altjd erg bij met veltman. die eigen goal tegen feyenoord is een van mijn favoriete momenten van deze speler :)
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4447
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
Snap ik. Zijn winnende in de kuip in 2014 is ons favoriete moment. Voor de rest is het een partij droefheid en negatieve karma wat de man meebrengt.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 11 januari 2019 om 07:58
inderdaad, komt wel goed met Ajax ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:57
Everything is gonna be allright
Vind ik leuk
Jozef +44813
vrijdag 11 januari 2019 om 07:59
Zo is het maar net.


Soms win je, soms niet.

Onze tijd komt weer.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4447
vrijdag 11 januari 2019 om 08:06
Vanuit jullie perspectief wel. Haha.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 11 januari 2019 om 07:44
Waarom heeft ten Hag ivm de penalty's Onana niet ingebracht voor Lamprou?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:56
Tsja, geen fatsoenlijke spits = geen doelpunten = in mei met lege handen
Vind ik leuk
fritsie +882
vrijdag 11 januari 2019 om 08:16
Geen fatsoenlijk voetbal, geen fatsoenlijke verdediging, we zullen het in mei gaan zien wie de schaal dan heeft.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5629
vrijdag 11 januari 2019 om 07:56
Magallan is niet voor de penalty's gekocht....
Vind ik leuk
Cultheld +49
vrijdag 11 januari 2019 om 08:02
Rentree van Veltman, dat is goed nieuws voor PSV
Vind ik leuk
Guntherr +1665
vrijdag 11 januari 2019 om 08:03
Ojeej, let op, als Veltman in de basis staat bij ajax, die gast gaat in belangrijke wedstrijden rood pakken.. Wat een verschrikkelijke speler
Vind ik leuk
Come on Utreg +29771
vrijdag 11 januari 2019 om 08:22
Lob over Lamprou. Dat is gewoon lullig!
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
....dat zijn al 2 nederlagen begin 2019...
Vind ik leuk
rpaulp50 +13619
vrijdag 11 januari 2019 om 09:33
Je kan in ieder geval tot 2 tellen, dat is al heel wat.
Vind ik leuk
voorstopper +1122
vrijdag 11 januari 2019 om 08:43
Schandalig. Je laat Neres toch gewoon lekker tegen zijn oude club Sao Paulo spelen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
Precies. Volkomen van de pot gerukt idd.
Vind ik leuk
Jasperkoos +2716
vrijdag 11 januari 2019 om 09:12
“Fernando Uribe lobte de bal over Lamprou heen.”

Waarom verbaast me dit niet ;)
Vind ik leuk
rpaulp50 +13619
vrijdag 11 januari 2019 om 09:31
Einde oefening Lamprou.
Vind ik leuk
JoeyC +4121
vrijdag 11 januari 2019 om 10:16
Zal Veltman nog aan spelen toekomen? Lijkt mij de volgende in het rijtje van “vervloekte rechtsbacks van Ajax”. Vd wiel, v rhijn, tete, Veltman, Mazaroui... Het gast maar door
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Mazraoui is een prima back hoor. En Van der Wiel was tot zijn transfer ook gewoon een prima back.
Vind ik leuk
HupHolland +3862
vrijdag 11 januari 2019 om 10:40
Lamprou mag je ondertussen ook wel afschrijven.
Vind ik leuk
ricjuh +217
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Die Lamprou kan er ook niks van, wat een fouten bij de tegendoelpunten. Als ik Overmars was zou ik op zoek gaan naar een waardige vervanger van Onana anders heb je volgend seizoen een probleem.
Vind ik leuk
Twanno17 +113
vrijdag 11 januari 2019 om 12:08
Het is natuurlijk een oefenwedstrijd, maar ik was onder de indruk van Magallan! Geen fout kunnen ontdekken bij hem, zelfs voetballend soms gewoon goed. En Ajax moet zo snel mogelijk van die Lamprou af, wat een clown. Je staat gewoon voor lul als club zelfs als je deze dwerg als tweede keeper hebt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 12:09]
Vind ik leuk
14forever +9063
vrijdag 11 januari 2019 om 13:18
Heb alleen de 2de helft kunnen.zien, goed om Veltman weer te.zien spelen. Magallan zeer degelijk en rustig. Traore niet echt veel ballen gekregen om zich te laten zien.
Vind ik leuk
Linders +34
vrijdag 11 januari 2019 om 17:07
Heb wedstrijd gezien !snap niet dat Ajax met een B team speelde ,maar die Magallan gaat zeker weten waarde toevoegen aan Ajax 1 hoop dat ie tegen Heerenveen gelijk in de elftal start naast De Ligt .
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
Af en toe een gatenkaas in verdediging Ajax. Het was dan weliswaar geen Ajax-1 (meer het tweede elftal) maar toch. Magallan lijkt wel een versterking. Traore ben ik razend enthousiast over.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws