Ajax verliest na penalty's; debuut Magallán en Traoré en rentree Veltman

Ajax verliest na penalty's; debuut Magallán en Traoré en rentree Veltman

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 06:45vr 11-01-2019 om 06:45

Ajax heeft de eerste wedstrijd op de Florida Cup verloren. Na negentig minuten spelen stond er een 2-2 eindstand op het scorebord. In de strafschoppenserie was Ajax ongelukkiger.

Ajax trad tegen Flamengo aan met een B-elftal. De sterkste basiself speelt zaterdagavond tegen Sao Paolo. Tegen Flamengo kregen spelers als Rasmus Kristensen, Daley Sinkgraven, Zakaria Labyad, Vaclav Cerny, Kostas Lamprou en Perr Schuurs de kans.

Ook David Neres was van de partij. Winteraanwinst Lisandro Magallán mocht zijn debuut maken van Erik Ten Hag en Joël Veltman maakte na rust zijn rentree. Maximilian Wöber zat niet bij de selectie. Hij is op weg naar het Spaanse Sevilla.

Ajax kwam al na een kwartier spelen op voorsprong tegen Flamengo. Nadat Carel Eiting de bal veroverde op het middenveld, kon Klaas-Jan Huntelaar afronden na een combinatie met Cerny: 1-0. Flamengo deed niet veel later al iets terug. Fernando Uribe lobte de bal over Lamprou heen.

Ajax, dat beter speelde dan Flamengo, ging door en kwam na iets meer dan een half uur opnieuw op voorsprong. Labyad profiteerde optimaal van knap combinatiewerk tussen Neres en Ryan Gravenberch. Kort daarna zou Flamengo opnieuw toeslaan. Deze keer maakte Lamprou een fout waar Uribe van kon profiteren: 2-2.

Na de pauze was het tijd voor het debuut van Lassina Traoré en de rentree van Veltman, die vorig jaar april zwaargeblesseerd raakte tegen VVV-Venlo. Na de onderbreking was Ajax de dominante partij, maar doelpunten leverde dat niet op. Jongelingen Jurgen Ekkelenkamp en Noa Lang kregen de grootste kansen. 

Een strafschoppenserie moest de winnaar bepalen. Daarin bleek Ajax ongelukkig. Magallán, die in de wedstrijd een uitstekende indruk maakte, schoot huizenhoog over. Veltman schoot op de paal. Omdat Flamengo de wedstrijd uiteindelijk heeft gewonnen, krijgt de Braziliaane ploeg een bonuspunt bij een eventuele gelijke stand in de Florida Cup. 

Opstelling Ajax: Lamprou, Kristensen, Schuurs (46. Veltman), Magallán, Sinkgraven (75. Bakker), Gravenberch (Ekkelenkamp), Labyad (88. Jensen), Eiting, Neres (66. De Wit), Huntelaar (46. Traoré), Cerny (75. Lang)

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 06:50
Iemand de wedstrijd gezien? Speelde Flamengo ook met een B team?
Vind ik leuk
Kiderra +15
vrijdag 11 januari 2019 om 06:51
Flamengo speelde met een A team in de eerste helft, en met een jeugd team in de tweede.
Vind ik leuk
Jurm +1163
vrijdag 11 januari 2019 om 06:59
Even over Lainez, mis je niks aan, Messi wannebe, maar dan gevalletje Bakkali, dus bankzitter in Spanje. Had tegen Emmen enzo nog wel kunnen opvallen, maar tegen NAC geen schijn van kans;).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:01]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:05
Mwah had lainez er wel graag bij gehad met oog op volgend seizoen. Is toch een van de grootste talenten van Mexico.
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
vrijdag 11 januari 2019 om 10:12
Mexico is geen Brazilië of Argentinië he.
Vind ik leuk
Snoun +314
vrijdag 11 januari 2019 om 13:33
Liever Neres behouden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:11
Wat vond je van Magallan?
Viel mij erg tegen. Eerste goal was zijn schuld (en Lamprou) en die penalty sloeg al helemaal nergens op.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:32
Viel jou erg tegen? Ik vond hem wel lekker spelen. Op het begin een beetje slordig in zijn pasing en die penalty sloeg nergens op. Maar slim in de duels en oogde erg kalm. Prima aankoop!
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1293
vrijdag 11 januari 2019 om 17:54
Het grootste talent van Mexico voetbald in Eindhoven.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
vrijdag 11 januari 2019 om 07:16
🤣🤣nu kan ie er nixxxx meer van, was ie naar Ajax gekomen zou het hosanna geweest zijn, sneu...
Vind ik leuk
Jozef +40903
vrijdag 11 januari 2019 om 07:29
Jammer dat hij niet naar Ajax kwam. De filmpjes waren veelbelovend, maar hij kiest voor iets anders.

Vooral Lainez zal spijt krijgen...😁
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 11:13
Ik als Ajacied ben het met je eens.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:41
Dit is het tweede item waar ik je kinderachtige reactie tegenkom. Speler komt niet naar jouw cluppie, dús kan het nooit wat worden.

De frustratie zit wel heel erg diep bij je als je zelfs in een item dat niet over Lainez gaat tóch nog even je gal wilt spuwen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:50
Is toch logisch. Iedereen hoort naar het grote ajax te gaan. Daar speel je champions league. Speel je voor ALLE prijzen. Bij betis??
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 09:07
Om het maar niet over arrogantie te hebben..
Vind ik leuk
cj_fey +4127
vrijdag 11 januari 2019 om 09:15
of over verschil in competitie pfff
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 09:34
Ajax speelt alleen serieus mee voor de beker... Dus weet niet waar je het over hebt. En spelers kiezen tegenwoordig liever voor watford en Betis dan voor ajax. Dat zegt genoeg lijkt me!
Vind ik leuk
renemar +635
vrijdag 11 januari 2019 om 10:17
Voor de beker en de competitie. En nog actief in Europa. Er zijn clubs die nergens voor spelen. Of maximaal voor een prijs.
De spelers kiezen voor geld en de betreffende competitie. Niets mis mee maar heeft niks met de club te maken.
Om dat te begrijpen heb je meer dan een hersencel nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:35
Misschien help het ook dat hij in Spanje zijn eigen taal kan blijven spreken en Guardado daar hem meer kan helpen dan een ziyech.
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 10:17
Het aller allergrootste Ajax wordt afgetroefd door het o zo kleine niet Europees spelende Betis. Hihi
Vind ik leuk
pietprecies +9432
vrijdag 11 januari 2019 om 10:59
Bij Betis kan hij heel de dag Habla Espanyol doen en lekker 's avonds een taco'tje eten met Guardado, als hij daar voor kiest, ook prima toch? Ze zullen in China wel boos zijn want nu zal Neres niet zomaar vertrekken :P
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:33
Ach ja. Wij kunnen zulke talenten goed opleiden en weer verder helpen.
Vind ik leuk
Jozef +40903
vrijdag 11 januari 2019 om 12:45
Ach geld zat daar. Nu wordt het bod 65 miljoen.
Vind ik leuk
3Bier +11547
vrijdag 11 januari 2019 om 09:16
Is een trol.
In ander topic begon hij over 5 jaar niks etc.
Is gewoon iemand die Ajax supporters een slechte naam wilt geven.
Geen aandacht aan schenken dus
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:52
Met de B1🤪
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:00
Die zijn alsnog 30cm groter dan Lamprou 😂😂
Vind ik leuk
Godin1 +1094
vrijdag 11 januari 2019 om 07:36
In verhouding is Lamprou de beste keeper ter wereld.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:37
Mwah mijn neefje van 7 zou t niet slechter doen dan Lamprou 😆
Vind ik leuk
Castromann +8293
vrijdag 11 januari 2019 om 08:43
In Madurodam is hij de beste ja....
Maar lamprou kan best keepen...maar mist gewoon de centimeters die je nodig hebt om het balletje net uit de hoek te tikken.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:10
Per centimeter is hij inderdaad best goed.
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
vrijdag 11 januari 2019 om 07:57
Fernando Uribe lobte de bal over Lamprou heen...

Hahaha waarschijnlijk stuiterde de bal dan slechts een paar centimeter op door een polletje
Vind ik leuk
alffie +1895
vrijdag 11 januari 2019 om 09:49
De eerste goal van hun was een mooie goal. Kon hij niets aan doen. De tweede was gewoon een fout van hem.
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
vrijdag 11 januari 2019 om 10:12
Oh haha, ik wilde er niet serieus op in gaan, heb de doelpunten niet gezien. Maar toen ik las dat iemand de bal over Lamprou lobte... schoot ik ff in de lach. En velen met mij denk ik.
Vind ik leuk
alffie +1895
vrijdag 11 januari 2019 om 10:19
Haha was idd een inkopper ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:07
Die eerste was juist een fout van hem. Hij kwam veelste snel uit. Waardoor een lobje over m heen heel simpel was.
Vind ik leuk
alffie +1895
vrijdag 11 januari 2019 om 11:48
Ja klopt, al denk ik dat als hij was blijven staan het ook een goal was geweest. Tweede stopt ie voor de voeten
Vind ik leuk
xaja32 +211
vrijdag 11 januari 2019 om 12:31
niks aan doen??? die kakkerlak had daar niks te zoeken had gewoon in de goal moeten blijven was ook nog verdediger in de buurt gewoon 2 fouten 2 goals en nog een blunder wat bijna fout ging onbegrijpelijk dat ajax zon waardeloze smurf als tweede keeper heeft
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:36
Helemaal mee eens. Je staat ook gewoon voorschut als Ajax zijnde met zo'n tuinkabouter op goal.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:00
Merendeels was het A team van flamengo. Ajax B team speelde redelijk. Positief: Magallan en veltman speelde goed. Negatief: We hebben de slechtste 2e keeper van heel Europa 🤣
Vind ik leuk
kcim +3045
vrijdag 11 januari 2019 om 07:39
Dat is zeker een risico als er iets gebeurd met Onana. De Steek moet terug naar Amsterdam. Moet top prio zijn van Overmars.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:59
nivo cillessen, smurfenkolonie
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
haha kneus
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:45
En hoe speelde gravenberch? Ben al die tijd heel positief over hem en verwacht stiekem dat hij het ver gaat schoppen..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:51
Speelde ook redelijk. Heeft nog wel de tijd nodig, maar heb het gevoel dat hij er wel gaat komrn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:55
Prima speler indd, leuk voor straks om erbij te hebben!
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 07:57
Klopt..ik roep al tijden dat Lamprou écht niet kan bij Ajax. Vandaag is het wéér bewezen. Had weinig te doen. Ging bij beide goals (sowieso) de tweede opzichtig in de fout. Daarvoor nog een simpele bal recht op hem af door zijn benen die er wonder boven wonder niet inging. Daarentegen had de keeper van Flamengo een paar wereldreddingen en 2 ballen op de paal. Dus een leuke reserve keeper voor Ajax zag ik bij de tegenstander. Ajax heeft een zeer ruime goede selectie veldspelers. Alleen Lamprou kan écht niet..Mark werk aan de winkel!
Vind ik leuk
Jordtt +1368
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Maar eigenlijk had die goal afgekeurd moeten worden. Wel heel flauw om zo een boogballetje over hem heen te spelen. Ernstig spelverderf voor Lamprou...
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 08:20
Ik heb hem helemaal gezien . Jij als psver kan blij zijn met de komst van maggalan... matige speler. En dat veltman weer terug is komt ook prima uit voor psv haha
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:34
Heinnie jij moet zo "grappig" zijn met jouw doorzichtige opmerkingen hier. Ga ergens anders klieren.
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 08:36
Heeft niks met grappig te maken. Ik vind het gewoon een matige speler haha. Maak je druk man.
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
Je moet hier gewoon niet lopen fucken..je fantaseert, je hebt de wedstrijd helemaal niet te zien. Ik haat fantasten en leugenaars vandaar.
Vind ik leuk
VanGoal +779
vrijdag 11 januari 2019 om 11:13
Ik heb de eerste helft gezien kerel. Die Magallan speelde niet sterk hoor. Hij moet natuurlijk ook wennen aan zijn team dus zegt nog niet alles uiteraard..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:37
Heeft duidelijk de wedstrijd niet gezien Pim. Doe rustig gaan laat de trollen maar trollen 😉
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
Precies ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:09
Heb de wedstrijd, Magallan speelde echt prima.
Vind ik leuk
Malaga036 +380
vrijdag 11 januari 2019 om 08:46
Je heb de hele wedstrijd gezien en vind het een matige speler? Ik heb hem tot de 60e minuut geen fout zien maken en elke bal veroveren.. maargoed misschien dat het aan mij ligt. Die sinkgraven stond constant meer naar voren waardoor magallan beetje cv en lb was tegelijk..
Vind ik leuk
VanGoal +779
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Magallan stond bij de eerste goal heel matig opgesteld. Was ook een aantal keer een man kwijt als een bal diep werd gespeeld. Is een hele statische speler.

Duels uitvechten is hij wel erg sterk in. De rest kan nog komen maar heb ik niet gezien gisteren.
Vind ik leuk
Malaga036 +380
vrijdag 11 januari 2019 om 11:35
Zag dat hij een aantal keer de fout van sinkgraven moest opknappen..
Vind ik leuk
VanGoal +779
vrijdag 11 januari 2019 om 13:24
Ja die eerste goal was de fout van sinkgraven zeker?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
vrijdag 11 januari 2019 om 08:50
Die zitten in de voorbereiding op het niet zoveel zeggende staats kampioenschap.
Serie A in Brazilie begint ergens in april.
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 09:25
Dub dat klopt ;)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Ik gooi hier dan ook maar zelden zo maar wat neer.
;)

Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 09:38
Maar je hebt sowieso een punt..zo"n oefenpot stelt ook niét zoveel voor ;)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
vrijdag 11 januari 2019 om 09:43
Die Braziliaanse ploegen zelf ook niet.
Als er ook 1 competitie alleen nog maar qua naam wat voorstelt, is het wel de braziliaanse.
Dat is echt armoe troef de laatste jaren. Fantastisch slaapmiddel op de zondagavond.
Vind ik leuk
AjaxRio81 +343
vrijdag 11 januari 2019 om 10:54
Libertadores begint wel al in februari.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
vrijdag 11 januari 2019 om 12:06
Alleen maar een voordeel. Daar de sterkste ploeg opstellen en in het staatskampioenschap de reserves.
Vind ik leuk
VanGoal +779
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Ik heb de eerste helft gezien. Magallan viel me eerlijk gezegd tegen. Stond bij de tegengoal te schutteren. Wel een paar aardige lange passes.

Lamprou was dramatisch gisteren. Verder was het een B opstelling van Ajax en viel Cerny in positieve zin op.

Kan iemand die de 2e helft heeft gezien me meer vertellen over Traore? Mocht invallen voor Huntelaar als spits dus ben benieuwd hoe hij speelde..
Vind ik leuk
BS +1289
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Flamengo is net met de eerste training gestart, competitie begint eind april in Brazilië, daarvoor worden de staats competitie gehouden, die gezien worden als oefenpotjes
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:52
En Flamengo speelde in de sterkste opstelling?

Wat een snelle reacties hierboven. Haha.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 06:53]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:10
De eerste scheurtjes bij Ajax zijn zichtbaar!
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
vrijdag 11 januari 2019 om 07:47
Want?
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:00
Klopt Wim en Ajax volledig Bteam. Na rust ging Flamengo óók veel wisselen(Ajax óók, met jongspelers). Ajax was tweede helft veel beter maar die keeper was fantastisch en 2 ballen op de paal. Buiten dat was Lamprou een lachertje, zo slecht dát kan echt niet! ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:02]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:07
Heb je de wedstrijd teruggekeken? Of live?

Waar toveren jullie dat allemaal vandaan?
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 09:24
Wim ja was op Ziggo open kanaal. Zou 1u beginnen werd dus kwartier later en daarna penalties dus héél laat terwijl je vantevoren weet penalties gaat Ajax verliezen maar ja fan wil je toch afkijken tegen beter weten in haha. Lag er pas half 4 in..gelukkig vrij vandaag ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:28
Gelukkig maar dan. Iedereen hoort eigenlijk op vrijdag vrij te hebben.
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Precies daarom heet het tóch vrij dag..
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
vrijdag 11 januari 2019 om 09:51
Gelukkig morgen iets vroeger, 19.00 toch?
Vind ik leuk
Futjebal +2473
vrijdag 11 januari 2019 om 12:22
Hebben ze bij de penalties niet van keeper gewisseld?.. of is dat alleen tegen grote clubs?
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 09:26
Maar Flamengo wél in voorbereiding nieuw seizoen en na rust megaveel wisselen dus hoeveel waarde hecht je hieraan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:29
Daar is een oefenwedstrijd voor.

Oefenwedstrijden, zijn trainingen op tv.
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 09:37
Klopt eigenlijk is er geen reet aan..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
Best wel veel mensen gaan ook naar de trainingen kijken.

Die zijn bang dat ze wat missen.
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 09:41
Hahaa is meer nieuwsgierigheid naar nieuwe spelers maar je kan er zo weinig van zeggen helemaal als er 100x wordt gewisseld..man man dat is armoedig ;)
Vind ik leuk
BS +1289
vrijdag 11 januari 2019 om 11:31
leuk he, Flamenco zijn 1e oefenpotje, competitie begint eind april daar, ze waren in de sterkste opstelling pffff
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:53
Lamprou komt letterlijk en figuurlijk te kort. Wel een leuk B-team zo.
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:03
Klopt!
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 06:56
Ajax heeft gewoon een zeer goede brede selectie, goed voetbal gezien! Gravenbergh toppertje! Wat een keuze, en Neres gewoon blijven!
Magallan een beest!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 06:58]
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
vrijdag 11 januari 2019 om 07:14
Magallan was helemaal niet goed..
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 07:21
Dan heb jij een andere wedstrijd gezien
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1228
vrijdag 11 januari 2019 om 07:33
Hij heeft de wedstrijd helemaal niet gezien.
Vind ik leuk
Jozef +40903
vrijdag 11 januari 2019 om 07:39
Ik ook niet.
Hoe was Magallan?
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:05
Magallan heel goed!..alleen zijn penalty de slechtste die ik sinds jaren heb gezien.
Vind ik leuk
3Bier +11547
vrijdag 11 januari 2019 om 09:20
Qua spel en qua penalty's een type Jaap Stam dus?
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 09:27
Haha dáár leek het wel op ja ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:12
Die speelde prima, oogt heel rustig aan de bal. Vond zn voortzetting met bal ook heel sterk. Is denk ik wel een goede aanwinst.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
vrijdag 11 januari 2019 om 07:53
Zeker wel!
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 10:19
Duidelijk niet
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
vrijdag 11 januari 2019 om 08:07
Over t algemeen zijn jullie minder snel tevreden. Ik vond m niet overtuigend. Verdedigend wel, jammer dat hij niet kan voetballen
Vind ik leuk
Enden +4422
vrijdag 11 januari 2019 om 08:22
Hij heeft anders erg weinig/geen balverlies geleden en maakte de juiste keuzes. Voor jou had hij zeker hoog moeten gaan houden
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:46
Ach, dat niet kunnen voetballen werd over Nico ook gezegd. Of twijfels over... Blabla.

Als jij nu al zegt dat het verdedigend overtuigend was ben ik dik tevreden.
Vind ik leuk
chicken +13048
vrijdag 11 januari 2019 om 09:17
Lul hoofd...hij is gehaald als vuilnisman. Opbouwen doen anderen wel, hij moet opruimen wat er tussendoor schiet.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
vrijdag 11 januari 2019 om 14:00
Slaapt je wijf naast simpele
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
vrijdag 11 januari 2019 om 07:45
Penalties moet ie nooit meer nemen
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 07:47
Omdat hij één keer mist;)
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
vrijdag 11 januari 2019 om 07:49
:-) hij was wel heel erg mis ;-)
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:04
Inderdaad wát een keuze! Alleen Lamprou dat kan écht niet meer!
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 08:20
Magallan een beest die totaal niet kan voetballen idd haha.
Vind ik leuk
Enden +4422
vrijdag 11 januari 2019 om 08:29
Had ie gisteren zeker een pilletje genomen. Logische keuzes en weinig tot geen balverlies. Zeker wedstrijden van Boca gevolgd dit jaar?
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 08:31
Wist niet dat jullie zo snel tevreden waren . Die gozerd is niks beter dan wober of viergever. Al met al pure wanbeleid.
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
Magallan speelde zéér goed..als je die wedstrijd hebt gezien hou je commentaar dan voor je.
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 08:33
Als ik de wedstrijd niet had gezien had ik mn commentaar voor me gehouden. Maar ik heb hem gezien en in vind het niet veel . Sorry
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:36
Ik geloof nul komma nul van jouw verhaaltjes. Vertel me hoelaat de wedstrijd exact! begon als je zó zeker bent?
Vind ik leuk
Enden +4422
vrijdag 11 januari 2019 om 08:39
Wat vond je gisteren specifiek aan hem tegenvallen?
Je hoeft niet te reageren, ik vermoed dat je niets inhoudelijks kan noemen.
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 09:40
Vind hem matig in de opbouw, positioneren kan beter. Al vind ik dat je dat op die leeftijd al veel beter moet kunnen. Geen lef om aan de bal in te schuiven. Al met al geen ajax speler. Maar goed ik heb een hekel aan ophemelen na een paar wedstrijden dus laat ik hem nu ook niet afbranden na 1 wedstrijd. Ik zei dit puur omdat er mensen beweerde dat hij geweldig speelde wat natuurlijk absolute nonsens is.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Wat een gelul man van je. Magallan speelde echt prima aan de bal ook goed en maakte elke keer de juiste keuze. Dat je loopt te trollen en me club niet mag vindt ik prima. Maar ga geen onwaarheden vertellen dat slaat nergens op.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 10:18
Onzin ik heb veel wedstrijden van hem gezien jij duidelijk niet.
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 10:19
Oké. Hij is voetballend beter dan messi en verdedigend beter dan chiellini. Wereldspeler!!
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 12:31
Wat ben jij kinderachtig zeg!
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 12:45
Nee Jordaan, als je hier een mening uit Wat niet ten goede van ajax of een speler van ajax komt heb je er geen verstand van of word je trol genoemd .
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:57
Flamengo speelde met vleugels..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:00
En gestrekte benen.
Vind ik leuk
Jozef +40903
vrijdag 11 januari 2019 om 07:31
En met roze tenue neem ik aan?🤣
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:35]
Vind ik leuk
basl +32
vrijdag 11 januari 2019 om 07:54
Vaffanculo....forza Palermo!!
Vind ik leuk
Sadilek +362
vrijdag 11 januari 2019 om 07:05
Flamengo speelde met mix team 1 helft en met jeugd 2e helft
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:07
Sadilek..éérste helft met sterkste team. De verslaggever zei het nog dus wél opletten ;)
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 08:22
Dan ken jij flamengo niet . Ook eerste helft speelde ze met een mix teampje.
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:29
De verslaggever zei uitdrukkelijke éérste helft met sterkste team..ik heb gekeken en hoorde hem dat zelf een paar keer zeggen. Oftewel die man praat onzin?
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
Dan praat die man absoluut onzin inderdaad .
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:18
Tuurlijk man. Diego Alves, Everton Ribeiro, Diego stonden er allemaal in. T was een gigantisch verschil in leeftijd de 1e helft. Allemaal basispelers
Vind ik leuk
Sadilek +362
vrijdag 11 januari 2019 om 11:42
Die man praat onzin idd
Vind ik leuk
AjaxRio81 +343
vrijdag 11 januari 2019 om 11:02
Gelukkig ken je Flamengo goed. Iedereen in mijn omgeving is Flamengista. Je kan de eerste helft als basis zien min spits en nummer 10. De spits en nummer 10 die speelden waren vorig jaar wel basisspeler.
Vind ik leuk
Sadilek +362
vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
Dat heeft de verslaggever inderdaad gezegd
Maar het was niet zo
Vind ik leuk
Renzo99 +10
vrijdag 11 januari 2019 om 07:10
Doelpunt van flamengo de eerste had afgekeurd moeten worden, ke mag noet hoog schieten tegen lamprou dat is noet eerlijk

Vind ik leuk
Mistered +451
vrijdag 11 januari 2019 om 09:16
Gruppig men!
Vind ik leuk
Renzo99 +10
vrijdag 11 januari 2019 om 09:58
Of nou grappig is of niet. Is wel een slechte keeper
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 07:20
Veltman is terug 😂
Vind ik leuk
markie +1766
vrijdag 11 januari 2019 om 07:43
Als jij de wedstrijd had gezien hoefde je niet zo te lachen...
Vind ik leuk
jurgena70 +82
vrijdag 11 januari 2019 om 07:54
Clasie ook😂
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 08:38
Helaas wel ja.
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:08
Veltman is terug op het veld man ;)
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Daar ziin alle 17 andere clubs heel blij mee haha .
Vind ik leuk
Pimman +7696
vrijdag 11 januari 2019 om 08:41
Vertel je me nog even de exacte tijd of ben je nu snel aan het zoeken loser..
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
Mooi voor die jongen dat ie terug is na zijn blessure. Maar ik hoop dat ze bij Ajax zien dat hij (zeker nadat afgelopen zomer het niveau omhoog is gegaan) niet goed genoeg is voor Ajax.
Vind ik leuk
Jahike +463
vrijdag 11 januari 2019 om 07:22
Ik zou flink nerveus worden wanneer ik Ajax fan zou zijn. Veltman is terug!!! Brrrr...
Vind ik leuk
markie +1766
vrijdag 11 januari 2019 om 07:44
Ook jij dus de wedstrijd niet gezien. Waarom dit soort reacties als je niet weet waarvoor je praat
Vind ik leuk
Jahike +463
vrijdag 11 januari 2019 om 08:48
Je hebt gelijk, ik heb de wedstrijd niet gezien. Maar mijn mening is ook meer gebaseerd op de wedstrijden van Veltman die ik WEL heb gezien. Mijn conclusie; Leuke voetballer voor de subtop, maar voor een Europese topclub die Ajax wil zijn, komt ie tekort.
Vind ik leuk
markie +1766
vrijdag 11 januari 2019 om 19:44
Nette reactie, mogen meer mensen hier een voorbeeld aan nemen.

On topic: Ondanks zijn slippertjes vind ik het,mits hij zijn niveau weer haalt een sterke back.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 07:46
Veltman heeft veel bijgedragen aan Ajax, ook aan prijzen. Dat hij mindere periodes heeft gehad oké. Maar ik ben blij dat we deze ervaren Ajacied als optie er weer bij hebben!
Onze selectie is er weer sterker op geworden

Veltman Ajacied! Welcome back! Na een rot blessure. Speelde goed!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:48]
Vind ik leuk
derksen +8937
vrijdag 11 januari 2019 om 07:26
Verheug me nu al op wedstrijden met kwelman
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1228
vrijdag 11 januari 2019 om 07:32
Veltman, dé belichaming voor ramp - en tegenspoed op het veld, Wöber verkopen, en je laten aftroeven door de nummer 6 van Spanje bij de aankoop van een talent.

Het is GVD niet eens vrijdag de 13e.
Vind ik leuk
Jozef +40903
vrijdag 11 januari 2019 om 07:37
Rustig, Jesper.

Alles komt goed. Je gaat toch niet treuren om een verdediger die het niet gered heeft en een talentje dat niemand fatsoenlijk kent?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1228
vrijdag 11 januari 2019 om 07:46
Veltman terug bij Ajax, en jij zegt rustig? Wij zijn verdoemd nu :)

De man IS ellende in eigen persoon.
Vind ik leuk
Jozef +40903
vrijdag 11 januari 2019 om 07:54
Nou nou.

Het lijkt wel of je te weinig kijkt en te veel.luistert naar de bashers hier. De wedstrijdstatistieken van Veltman tonen aan dat hij bij de besten van Nederland hoort op zijn plek.

Dat verzin ik toch niet?
Of zegt zoiets niks?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1228
vrijdag 11 januari 2019 om 08:01
Niks is wat het lijkt. Heb anderen niet nodig om tot een mening te komen.

Of jij wat verzint, of wat je zegt er toe doet...laten we het gezellig houden :)
Vind ik leuk
Jan Guevara +9577
vrijdag 11 januari 2019 om 08:18
Ik ben altjd erg bij met veltman. die eigen goal tegen feyenoord is een van mijn favoriete momenten van deze speler :)
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1228
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
Snap ik. Zijn winnende in de kuip in 2014 is ons favoriete moment. Voor de rest is het een partij droefheid en negatieve karma wat de man meebrengt.
Vind ik leuk
Korm +37978
vrijdag 11 januari 2019 om 07:58
inderdaad, komt wel goed met Ajax ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:57
Everything is gonna be allright
Vind ik leuk
Jozef +40903
vrijdag 11 januari 2019 om 07:59
Zo is het maar net.


Soms win je, soms niet.

Onze tijd komt weer.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1228
vrijdag 11 januari 2019 om 08:06
Vanuit jullie perspectief wel. Haha.
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
vrijdag 11 januari 2019 om 07:44
Waarom heeft ten Hag ivm de penalty's Onana niet ingebracht voor Lamprou?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:56
Tsja, geen fatsoenlijke spits = geen doelpunten = in mei met lege handen
Vind ik leuk
fritsie +616
vrijdag 11 januari 2019 om 08:16
Geen fatsoenlijk voetbal, geen fatsoenlijke verdediging, we zullen het in mei gaan zien wie de schaal dan heeft.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4459
vrijdag 11 januari 2019 om 07:56
Magallan is niet voor de penalty's gekocht....
Vind ik leuk
Cultheld +17
vrijdag 11 januari 2019 om 08:02
Rentree van Veltman, dat is goed nieuws voor PSV
Vind ik leuk
Guntherr +1487
vrijdag 11 januari 2019 om 08:03
Ojeej, let op, als Veltman in de basis staat bij ajax, die gast gaat in belangrijke wedstrijden rood pakken.. Wat een verschrikkelijke speler
Vind ik leuk
Come on Utreg +28391
vrijdag 11 januari 2019 om 08:22
Lob over Lamprou. Dat is gewoon lullig!
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
....dat zijn al 2 nederlagen begin 2019...
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 09:33
Je kan in ieder geval tot 2 tellen, dat is al heel wat.
Vind ik leuk
voorstopper +1085
vrijdag 11 januari 2019 om 08:43
Schandalig. Je laat Neres toch gewoon lekker tegen zijn oude club Sao Paulo spelen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
Precies. Volkomen van de pot gerukt idd.
Vind ik leuk
Jasperkoos +2311
vrijdag 11 januari 2019 om 09:12
“Fernando Uribe lobte de bal over Lamprou heen.”

Waarom verbaast me dit niet ;)
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 09:31
Einde oefening Lamprou.
Vind ik leuk
JoeyC +3270
vrijdag 11 januari 2019 om 10:16
Zal Veltman nog aan spelen toekomen? Lijkt mij de volgende in het rijtje van “vervloekte rechtsbacks van Ajax”. Vd wiel, v rhijn, tete, Veltman, Mazaroui... Het gast maar door
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Mazraoui is een prima back hoor. En Van der Wiel was tot zijn transfer ook gewoon een prima back.
Vind ik leuk
HupHolland +3242
vrijdag 11 januari 2019 om 10:40
Lamprou mag je ondertussen ook wel afschrijven.
Vind ik leuk
ricjuh +216
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Die Lamprou kan er ook niks van, wat een fouten bij de tegendoelpunten. Als ik Overmars was zou ik op zoek gaan naar een waardige vervanger van Onana anders heb je volgend seizoen een probleem.
Vind ik leuk
Twanno17 +108
vrijdag 11 januari 2019 om 12:08
Het is natuurlijk een oefenwedstrijd, maar ik was onder de indruk van Magallan! Geen fout kunnen ontdekken bij hem, zelfs voetballend soms gewoon goed. En Ajax moet zo snel mogelijk van die Lamprou af, wat een clown. Je staat gewoon voor lul als club zelfs als je deze dwerg als tweede keeper hebt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 12:09]
Vind ik leuk
14forever +8874
vrijdag 11 januari 2019 om 13:18
Heb alleen de 2de helft kunnen.zien, goed om Veltman weer te.zien spelen. Magallan zeer degelijk en rustig. Traore niet echt veel ballen gekregen om zich te laten zien.
Vind ik leuk
Linders +17
vrijdag 11 januari 2019 om 17:07
Heb wedstrijd gezien !snap niet dat Ajax met een B team speelde ,maar die Magallan gaat zeker weten waarde toevoegen aan Ajax 1 hoop dat ie tegen Heerenveen gelijk in de elftal start naast De Ligt .
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
Af en toe een gatenkaas in verdediging Ajax. Het was dan weliswaar geen Ajax-1 (meer het tweede elftal) maar toch. Magallan lijkt wel een versterking. Traore ben ik razend enthousiast over.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws