Update: Van Geel bevestigt: Feyenoord in onderhandeling over verhuur Tapia

Update: Van Geel bevestigt: Feyenoord in onderhandeling over verhuur Tapia

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 13:00vr 11-01-2019 om 13:00

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 14:34vr 11-01-2019 om 14:34

Renato Tapia maakt het seizoen waarschijnlijk af bij Willem ll. De Tilburgse club moet echter nog wel een akkoord zien te bereiken met Feyenoord, meldt Voetbal International.

Tapia zit bij Feyenoord op een dood spoor. Zijn komst naar De Kuip heeft de Peruviaan tot nu toe weinig persoonlijke successen opgeleverd. Ook FC Utrecht werd aan Tapia gelinkt, maar volgens VI is de middenvelder hard op weg naar Tilburg. Het contract van Tapia loopt nog tot de zomer van 2020.

Tapia wil bij een andere club aan speelminuten komen, met het oog op de Copa América van komende zomer. Bij Feyenoord is hij er in drie jaar tijd niet in geslaagd om een basisplaats af te dwingen. 

Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst kondigde donderdag bij RTV Rijnmond al aan dat er mutaties plaats zouden vinden in Rotterdam, maar namen liet hij niet vallen. Nu blijkt dus dat Tapia een van de spelers is die vertrekt. Of het hierbij blijft, is de vraag.

Update 09.59 uur: Willem ll is een stuk minder stellig dan Voetbal International en ontkent dat een deal met Feyenoord over Tapia aanstaande is. "Zijn naam is bij ons ook gevallen, maar er is helemaal niets concreet", laat technisch directeur Joris Mathijsen weten aan het Brabants Dagblad. 

Update 13:00 uur: Martin van Geel, technisch directeur van Feyenoord, heeft tegenover RTV Rijnmond bevestigd dat de Rotterdammers met Willem II in onderhandeling zijn over de verhuur van Renato Tapia. Van Geel verwacht dat de deal 'de komende dagen' rond zal komen, omdat Tapia de overgang wel ziet zitten. 

Plaats een reactie

The Genius +3616
vrijdag 11 januari 2019 om 09:34
ben benieuwd, bij Twente deed hij het goed
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
vrijdag 11 januari 2019 om 10:05
Dan hoop ik achteraf met een ruildeal met sol eind van dit seizoen als tapia het goed doet daar .
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 10:16
Niet bepaald een stap vooruit voor Sol.. kan een hoger niveau aan.
Vind ik leuk
Tafkaz +4740
vrijdag 11 januari 2019 om 10:18
Nu zit je te trollen toch?

Feyenoord is in alle opzichten een stap vooruit voor Sol vergeleken met Willem II....

Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 10:24
Want? je speelt er eigenlijk voor hetzelfde als bij Willem II. Je wint wat meer wedstrijden in de ED. Daar gaat hij echt niet beter van worden zeker niet met Gio.
Vind ik leuk
Tafkaz +4740
vrijdag 11 januari 2019 om 10:54
Feyenoord speelt ieder jaar mee voor Europees (of ze zich plaatsen is een ander verhaal en irrelevant). Willem II sinds 2005 ofzo niet meer geplaatst?

Bovendien doet Feyenoord met grote regelmaat lang mee in de beker en winnen ze m zo nu en dan (13 keer in totaal, waarvan 2 in de laatste 3 jaar)

Dat Feyenoord dit seizoen bagger speelt (in vergelijking met wat je van Feyenoord mag verwachten) wil niet zeggen dat ze zelfde niveau zijn als WIllem II.

Tot de wedstrijd tegen Fortuna, had Feyenoord maar 1 punt minder dan toen ze kampioen werden de laatste keer.

Ik ben t roerend met je eens als je zegt dat Feyenoord beter zou moeten presteren, maar er zijn laatste jaren echt maar 2 clubs in NL die eenzelfde of hoger niveau halen. En laat Willem II daar nu net niet bijhoren...
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 11:06
Een hoger niveau, daar bedoelde ik eigenlijk mee dat het voor Sol beter is om naar de Bundesliga of Ligue 1 te gaan. In ieder geval geen Feyenoord want ik ga er niet vanuit dat Sol maar 2 miljoen moet opleveren.
Vind ik leuk
4everfcu +4136
vrijdag 11 januari 2019 om 20:03
nee drie
Vind ik leuk
Krav +195
vrijdag 11 januari 2019 om 11:06
Dat jij er nog serieus op in gaat...
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Als je ook maar enige kans denkt te maken op Sol dan ben je ook niet serieus te nemen haha.
Vind ik leuk
wil +1224
vrijdag 11 januari 2019 om 11:33
Sol wil gewoon naar Spanje.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 13:46
Waarom zou Sol niet naar Feyenoord willen? Het is geen Icardi.
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 14:09
Kan die wel willen, maar van welk geld?
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 14:12
Lijkt me dat Feyenoord wel 3/4 miljoen heeft liggen of komende zomer binnenkrijgt van een transfer.
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 14:25
En jij denkt dat Sol 3/4 moet kosten?
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 14:26
Wat denk jij dan? Nooit veel meer, hoogstens 5.
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 14:42
Tilburg lacht.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 15:19
We spreken elkaar komende zomer :)

Ben benieuwd of Tilburg dan nog steeds lacht.
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 15:22
Die verkoop je aan het buitenland voor meer dan 5 hoor, zeker als hij er nog een paar in prikt.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 15:23
Vraag is of het buitenland een Eredivisiespits van Willem 2 wil.
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 15:24
Voor Spaanse voetballers is er altijd wel interesse, goede morgen man. Wat ben jij nu Ajax, Feyenoord of neutrale toeschouwer?
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 15:26
Voor goede Spaanse spelers wel ja.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 18:21
Lacht Tilburg nu nog?🤔

Ik zei het toch: 3 miljoen.
Vind ik leuk
wil +1224
vrijdag 11 januari 2019 om 22:49
Waar haal jij dit bedrag vandaan?
Vind ik leuk
4everfcu +4136
vrijdag 11 januari 2019 om 20:03
ja hoor trolletjes zijn weer wakker
Vind ik leuk
Kramertje +928
vrijdag 11 januari 2019 om 14:07
Mischien wilt Sol wel vaker van PSV winnen dan is transfer naar Feyenoord niet zo slecht
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 14:10
Daar blijft het dan ook bij, schalen omhoog houden zie ik hem niet doen bij Feyenoord.

Maarja dan kan hij ook naar PSV komen, misschien winnen ze dan nog eens met 10-0.
Vind ik leuk
Kramertje +928
vrijdag 11 januari 2019 om 15:40
Begin van het seizoen nog Johan fruitschaal beetje meer verdiepen in de resultaten weet jij toevallig nog de tegenstander (quiz vraag)
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:33
Feyenoord is echt geen stap hogerop met dat antivoetbal en flut trainer.
Vind ik leuk
cj_fey +4127
vrijdag 11 januari 2019 om 13:24
Gelukkig zitten we op jou ook niet als 'verlosser'te wachten ;)
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:18
Van willem 2 naar feyenoord geen stap omhoog vinden... explain please
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 10:22
Lees laatste 5 woorden. Dan heb je je antwoord.
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:29
Feyenoord heeft de laatste 3 jaar meer gewonnen dan willem 2 in de volledige geschiedenis, heeft europees als doelstelling, dit seizoen helaas onnodig uitgeschakeld maar dat gebeurt bij alle nederlandse clubs wel eens. Totale hatende onzin dus
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 10:33
Haha, omdat ik vind dat hij een hoger niveau aankan. Zit je blijkbaar goed dwars maar zelfs Sol is voor Feyenoord niet haalbaar. Wat denk je zelf? Tapia voor Sol, in Tilburg lachen ze zich dood.
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:36
Kan je me er even op wijzen waar ik dat zeg?

En jouw mening moet nu dus de nieuwe standaard worden. Ik heb geen feiten maar ik vind dat.... sterke onderbouwing
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 11:03
Hoe denk je anders dat Sol gehaald moet worden dan?
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:35
gewonnen..... of wilde de KNVB dat.
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:37
Explain? De knvb wilde dat feyenoord kampioen werd en zorgde bewust voor enkel ed tegenstanders in de beker? Ik mis je punt een beetje, explain
Vind ik leuk
cj_fey +4127
vrijdag 11 januari 2019 om 13:28
Ik zou me de moeite besparen als ik jou was....
Vind ik leuk
fedor2501 +5349
vrijdag 11 januari 2019 om 13:44
Oh het ligt dus ook aan de KNVB dat Ajax al een aantal jaar geen prijs pakt. Stel je niet zo aan man muppet.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:35
Is Feyenoord de afgelopen 3 jaar kampioen geweest en hebben ze 2 keer de beker gewonnen dan?
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:38
Je hebt gelijk, even veel prijzen, 5 om 5
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:47
Nu wil ik nie bijdehand gaan doen want ik snap je punt. Maar toch, je zou je eens moeten verdiepen in de prijzen die Willem II gepakt heeft in de geschiedenis voordat je zo’n uitspraak doet ;).
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
zaterdag 12 januari 2019 om 07:07
Ik weet de tijden nog dat willem 2 europa in ging en mensen niet eens zonder verwachting naar de wedstrijd gingen kijken. Het was dus totaal geen disrespect richting Tilburg. Echter ben ik wel van mening dat Feyenoord een stapje omhoog is vanaf willem 2
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:55
Haha mooi. Zeker een stap omhoog, misschien wel 2/3. Dus snap je punt wel verder!
Vind ik leuk
Kramertje +928
vrijdag 11 januari 2019 om 14:13
We hebben zelfs vele malen meer gewonnen de afgelopen paar jaar dan Ajax vandaar dat die Mexicaan ook naar Spanje is gegaan want die wil niet telkens 2e worden
Vind ik leuk
1313 +2882
vrijdag 11 januari 2019 om 15:39
Nee idd die Mexicaan speelt liever voor de plekken 6/10. Meer zijn niveau waarschijnlijk.
Vind ik leuk
Kramertje +928
vrijdag 11 januari 2019 om 17:37
Zou kunnen maar het blijkt dat hij een warme club zocht dan zit je bij Betis beter dan bij Ajax
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:34
Je hebt geen trainer die iemand beter maakt , geen beleid geen plan geen speelstijl , helemaal niets.
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:40
Als je zo weinig gevolgd hebt kan ik niet de moeite nemen om alles uit te gaan leggen. Als je voetballiefhebber zou zijn zou je zoiets niet zeggen maar je anti feyenoord instelling maakt je blind. Ik ga het hier maar bij laten want wil me niet verlagen tot dit niveau
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 11:51
Misschien zit ik er juist veel dieper in dan je denkt.
Juist is het triest om te zien hoe het op dit moment gaat bij Feyenoord ,dat doet ook mij pijn.
De komende 10 jaar gaan ze de achterstand op de top 2 nooit meer goedmaken.
Sterker ,ze zullen worden in gehaald door de clubs die wel een gezond beleid voeren.
Clubs die lef hebben om meer jeugd in te passen om ze vervolgens voor prima bedragen te verkopen.
Mismanagement in de kuip zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Copr +290
vrijdag 11 januari 2019 om 12:13
Flauwekul zeg. Dit jaar werd ook al geroepen dat vitesse en Az ze ingehaald zouden hebben. Op de lange termijn zal je gewoon zien dat ajax 4vd5 keer kampioen wordt en de 5e keer het psv of Feyenoord wordt als Ajax ff een minder jaar heeft.
Vind ik leuk
hefbrug38 +520
vrijdag 11 januari 2019 om 13:37
Copr een minder jaar
Jaren bedoel je zeker
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
zaterdag 12 januari 2019 om 07:57
Als je er zo diep in zit zou je begrijpen waar het geld de afgelopen jaren naartoe is gegaan. Daarnaast verdient je opmerking over de jeugd natuurlijk echt een oorkonde van onkunde, zelden een ajacied (of nu meer anti feyenoorder) zo dom horen praten.

Je praat nu over de achterstand van Feyenoord, en daar geef ik je gelijk in, maar jij doet daarbij de aanname dat psv en ajax de komende 10 jaar beiden elk jaar rond de 100 punten uit gaan komen. Ik verwacht niet dat dat zal gebeuren. Kampioen van de armoede door met 85 punten kampioen te worden zit er misschien niet meer in maar met minder punten is aansluiten al een stuk makkelijker. Op vlak van selectie misschien niet, maar daar buiten wel.

Dan hou je de doelstelling voor europees voetbal over. Voor feyenoord zou het mogelijk moeten zijn om europees de groepsfase te halen. Vanaf daar is het afhankelijk van loting of je enige kans hebt om te overwinteren of niet. Op het moment dat de stap naar europese groepsfase is gemaakt en het nieuwe stadion er is kan feyenoord bekijken hoe ze verder kunnen
Vind ik leuk
rinirat +3005
zaterdag 12 januari 2019 om 09:58
Je reactie gaat echt nergens over, je wilt het waarschijnlijk niet horen maar dit is de realiteit.
Feyenoord al 5 jaar mismanagement torenhoge schulden en tegen woekerrentes afgesloten.
Een paar heren Vrienden hebben geholpen.
Een manager die een ja knikker is en elk jaar een paar spelers probeert terug te halen om zo in de emotie van het publiek te blijven.
En ja jullie geloven hem ook nog.
De selectie van Feyenoord is bijna niets waard.
Hebben in Europa 0,0 gepresteerd al jaren.
Slaap je?

Clasie .. huurspeler aanvoerder geweldig van Geel.
Alleen hij raakt geen bal.

De bezem moet door Feyenoord.

De jeugd is prima,maar krijgt 0 kansen!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:00]
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
zaterdag 12 januari 2019 om 19:17
Grappig dat in een team dat bijna volledig zelf is opgeleid de jeugd geen kans zou krijgen. Maarja ik moet niet vergeten dat het onderbuikgevoel van een ajacied boven de feiten staat. Hoeveel spelers zijn er in een half seizoen gedebuteerd in het team waar de jeugd geen kans krijgt?

En de ongezonde leningen zijn veel ouder en juist over genomen door de vvf. Feyenoord lost daarop elk seizoen versneld af trouwens.

Naast die extra aflossingen zijn er ook de investeringen in het jeugd- en trainingscomplex.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:18
Tapia loopt uit zijn contract, die gaat gratis weg.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4499
vrijdag 11 januari 2019 om 10:56
Contract tot juli 2020
Vind ik leuk
Tafkaz +4740
vrijdag 11 januari 2019 om 10:56
2020 pas dacht ik? Dat is nog 1,5 jaar
Vind ik leuk
Sooike1208 +4499
vrijdag 11 januari 2019 om 10:30
Als het van beide kanten bevalt zou het zonaar kunnen dat tapia in een deal met sol komt. Wel geld erbij natuurlijk.

En natuurlijk is feyenoord een stap omhoog. Zowel sportief als financieel. Wn gij kan dan mooi in tilburg blijven wonen
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:37
Als ik Sol was zou ik alleen hogerop willen dus geen breedte stap naar Rotterdam.
Kunnen geen salaris betalen hebben geen selectie waar je van staat te juichen.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4499
vrijdag 11 januari 2019 om 10:58
Verdient bij feyenoord veel meer dan bij ons hoor!
En hoewel ik ook denk dat sol nof hoger kan en twijfel of feyenoord een goede keus zou zijn, kun je nooit zeggen dat dit een breedtestap is. Want voor oedere speler van ons is feyenoord een flinke stap omhoog
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
vrijdag 11 januari 2019 om 11:09
Je moet ook inderdaad een rat zijn om niet zo een slimme opmerking te maken he😏
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Ik zal er nog een maken...
Ik zou er alleen voor het geweldige stadion en publiek willen spelen maar niet onder zo een flut trainer ,die niemand beter maakt.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
vrijdag 11 januari 2019 om 11:24
Dat geweldig stadion en publiek ligt in Rotterdam zuid.
En het is ondanks zo een trainer nog wel de club die meer prijzen heeft gepakt de afgelopen jaren dan dat Ajax gepakt heeft.
Dat is sowieso aantrekkelijk om voor te spelen.
Sol is bij ons gewoon van harte welkom .
Rat
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 11:37
Ik denk niet dat hij het doet, maar goed ,dat van die prijzen ,bedankt KNVB....
Wie wordt de nieuwe trainer... Dirk Kuit lijkt me wat.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
vrijdag 11 januari 2019 om 12:20
Ik had liever Michael Laudrup gezien aangezien Feyenoord het heel goed deed met Jorgensen Deense spelers doen het ook goed bij Feyenoord.
Dus waarom ook niet als trainer.
En kuyt als assistent slechts
Een suggestie want financiël zou het misschien een kleine hobbel zijn maar als je het flikt heb je een goede kwaliteit trainer voor terug.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
Hij bedoel er ook mee denk ik dat ze ook goed zak met geld moeten neer zetten inplaats die 10 mil of zo iets ik denk zelf dat die makelijk 30 mil moet opleveren als het niet hoger is
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:50
Let maar even niet op de lowlifes hier, blijkbaar hebben ze een computer uurtje. VP grijpt niet in tegen ajacieden, jammer voor de site maar we moeten het er mee doen.

OT. Ik denk dat Tapia een hele belangrijke speler kan worden voor Willem II, kijk maar naar zijn wedstrijden bij Peru. Die rol kan hij in Tilburg zo neerzetten. En natuurlijk zal er dan wat bij moeten, de waarde van tapia is de afgelopen jaren enkel maar gezakt.

Had begrepen dat Sol mogelijk met zijn gezinnetje naar Spanje wilde dus dan zal dit niet gebeuren, anders zie ik hem graag komen
Vind ik leuk
Sooike1208 +4499
vrijdag 11 januari 2019 om 11:05
Hij woont ook heel graag in tilburg. En daar kan hij dan blijven wonen. Ze hebben het hier prima naar hun zin. Spanje zal zijn voorkeur hebben maar feyenoord acht ik niet kansloos. En ik zou het wel leuk vinden om hem volgend seizoen nog een keertje in ons stadion te zien
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:55
Waar heb jij in hemelsnaam nou weer over ...kerel blijf van het spul af
Vind ik leuk
Jopi1982 +775
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
Mijn eerste gedachte ook!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
vrijdag 11 januari 2019 om 11:31
Zou inderdaad heel mooi zijn he 😉
Ik hoop echt dat het ook zo is en Door gaat
Vind ik leuk
Jopi1982 +775
vrijdag 11 januari 2019 om 11:36
Ik vind Sol bij Willem II goed spelen maar het geeft geen garantie voor in de Kuip!
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 00:05
Ik help het jou meehopen maar dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren. Ze zijn wel goed bij WILLEM II maar niet gek.
Vind ik leuk
Feye1908 +8791
vrijdag 11 januari 2019 om 10:05
Het is ook geen slechte speler maar met zijn risicovolle speelstijl moet hij een paar goede verdedigers achter zich hebben die eventueel balverlies kunnen opvangen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:34
Totaal niet geschikt voor de top in de eredivisie. Laat constant zien dat die het belang niet kan inschatten van een wedstrijd. Rare bewegingen en gevaarlijke passes door de as van het veld. Heb je helemaal niets aan als topclub, bij Willem 2 komt die er nog wel mee weg
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 09:37
Legt veel te veel risico in zijn spel, geen slechte speler prima voor het nationale elftal van peru en hoogstens geschikt voor de subtop.
Vind ik leuk
Feye1908 +8791
vrijdag 11 januari 2019 om 10:08
Met een paar goede verdedigers achter zich kan hij echt wel van toegevoegde waarde zijn. Maar ja...Feyenoord en goede verdedigers...

Denk wel dat het voor beide partijen beter is als ze definitief afscheid van elkaar nemen. Talia is nog jong genoeg om ergens anders te gaan voetballen en Feyenoord kan de centen goed gebruiken.
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:19
Feyenoord heeft degelijke verdedigers, alleen Tapia neemt onberekenbare risico's op rare momenten.
Vind ik leuk
Feye1908 +8791
vrijdag 11 januari 2019 om 10:24
De verdedigers van Feyenoord zijn matig en missen de snelheid (en inzicht) om goed te kunnen ingrijpen.
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:31
In vergelijking met wie? Voor nederlandse begrippen zijn ze voldoende.
Vind ik leuk
Feye1908 +8791
vrijdag 11 januari 2019 om 11:21
Het is maar wat je voldoende vindt. Vorig jaar loste El Ahmadi veel problemen op voordat de verdedigers moesten ingrijpen. Clasie is daar al minder in en wanneer je daar Tapia neer zet komt ons trage centrale verdedigingsduo echt in de problemen.

Spelers als Botthegin, Van Beek en Van der Heiden zijn nu eenmaal niet de snelste. In de (zwakke) Eredivisie komen ze niet heel vaak in de problemen maar we kunnen wel een paar betere verdedigers gebruiken.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:48
Jongere verdedigers als Haps en st Juste halen en afscheid nemen van die dertigers
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:38
Feyenoord heeft geen verdediging
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:41
Het is wel zielig om te zien dat jullie hersenlozen elkaar blijven liken. Fijne dag nog
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:46
Noem eens een top verdediger van Feyenoord.. ik kan alleen St Juste bedenken maar zelfs die mag niet op zijn plaats spelen.....
Daar willen jullie zelfs van af...
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:53
Een bod op een speler wil niet zeggen dat je er vanaf wil.

Ik zeg nergens top verdediger.

Je blijkt keer op keer niet goed te kunnen lezen, te weinig kennis van zaken te hebben en indien nodig wat te liegen of te verdraaien.
Vind ik leuk
Feye1908 +8791
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Misschien handig om eens te onderbouwen waarom je de verdedigers van Feyenoord goed genoeg vindt voor de Eredivisie.

Als je de wedstrijden hebt gezien kun je niet anders dan concluderen dat ze redelijk vaak mis hebben gegrepen door gepositioneerd verkeerd te staan of puur op snelheid te worden geklopt.

Daarbij moet een club die nog steeds graag wordt gezien als topclub beschikken over verdedigers die ook op internationaal vlak mee kunnen.

Van Beek en St Juste hebben nog kans om te groeien maar Botthegin en Van der Heiden zijn hooguit nuttig voor hun ervaring maar zouden eigenlijk geen basisspeler moeten zijn.

Overigens waren Botthegin en Van der Heiden gezien de financiële situatie van Feyenoord geen slechte aankopen maar ze zouden inmiddels wel vervangen mogen worden voor kwalitatief betere verdedigers.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
Ik vind Botteghin en vd Heijden juist wel slechte aankopen want ze zijn niets meer waard.
Je kunt, juist als je geen geld hebt, beter jonge spelers als St Juste kopen.
Vind ik leuk
Feye1908 +8791
vrijdag 11 januari 2019 om 11:59
Toen er geen geld was waren het goede aankopen maar nu is het tijd om door te selecteren.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:02
Als je maar jonge spelers haalt, dan komt het wel goed.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:42
klopt. maar als tapia wat meer tijd had gekregen om wedstrijden af te werken. dan kon hij in zijn rol komen. want als ie de kans krijg kan hij wel wat. kijk maar naar argentinie-peru.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:42]
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:38
jij hebt er verstand van...
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Prima speler voor willem 2.

Opgeruimd staat netjes.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:41
poe poe, wil je zo graag van hem af 🤣🤣, maar ff serieus toch bizar dat hij het een tijd lang goed heeft gedaan bij Peru, maar het nooit heeft kunnen waarmaken bij Feyenoord?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 09:53
Ja, vorig jaar tegen napoli dramatisch, dit jaar ook. speelt te wild en onoplettend, heeft een goede pass in huis en ook wel een redelijk goede techniek maar komt qua spelinzicht tekort voor de top.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:03
Je vindt die update waarschijnlijk niet zo leuk 😂😂😉
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 13:14
haha
Update 13:00 uur: Martin van Geel, technisch directeur van Feyenoord, heeft tegenover RTV Rijnmond bevestigd dat de Rotterdammers met Willen II in onderhandeling zijn over de verhuur van Renato Tapia. Van Geel verwacht dat de deal 'de komende dagen' rond zal komen, omdat Tapia de overgang wel ziet zitten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:19
gefeliciteerd 😂
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:39
Liever 1 Tapia dan 5 Clasies die voegt helemaal niets toe.
Vind ik leuk
Roya +1570
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Willem II had dan niet verwacht maar fijn voor hem als hij meer aan spelen toe gaat komen
Vind ik leuk
Couto76 +774
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Voor Willem II een echte versterking!
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:27
Dat denk ik wel. Solide speler bij peru, blijkt minder te presteren buiten zijn eigen positie
Vind ik leuk
Couto76 +774
vrijdag 11 januari 2019 om 10:57
Hij legt wat teveel risico in zijn spel inderdaad om bij Feyenoord te kunnen slagen. Maar die jongen heeft zeker kwaliteiten. Willem II is in principe onder zijn niveau.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Betis wil Tapia ook, als Frenkie niet wil. En als Lozano wat anders te doen heeft.

Je word er toch gek van.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:37]
Vind ik leuk
Zultkop +5969
vrijdag 11 januari 2019 om 09:54
Betis is het nieuwe Napoli aan het worden.....koop alles wat los en vast zit.
Vind ik leuk
Dedan002 +2746
vrijdag 11 januari 2019 om 09:37
Hij leek op weg naar Utrecht, maar ik heb dan toch liever Bazoer.
Vind ik leuk
Romo +1104
vrijdag 11 januari 2019 om 09:38
Nee hij is voor niks international van Peru!
Prima middenvelder, achterin neemt hij vaak teveel risico s
Maar door Gio naar de klote geholpen....net als vele anderen
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 09:48
Onzin , kan gewoon niet meekomen. En bij Peru lijkt het vaak ook nergens op. Weet niet hoe al die mensen er bij komen dat hij daar goed speelt?...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:52
Ik vraag me sws al af waarom iemand hier in Nederland naar een wedstrijd van Peru zal gaan kijken...
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 09:55
Lopen toch een aantal talenten rond hoor . Maar daar hoort trage tapia niet bij.
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
vrijdag 11 januari 2019 om 10:34
Leuk land, ben er meerdere keren geweest. Met spelers als farfan en pizarro was het best leuk om te zien
Vind ik leuk
Romo +1104
vrijdag 11 januari 2019 om 16:21
Basis speler op een WK ....
Hij staat er wel
Vind ik leuk
fr1963 +3721
vrijdag 11 januari 2019 om 09:38
Dood en doodzonde!! Bedankt hè Gio!
De best voetballende en meest creatieve middenvelder is gewoon doodgebloed bij Feyenoord. Paar miljoen weggespoeld ook nog, daarnaast Clasie gehuurd voor veel geld en zo bewijzen ze wederom GEEN topclub te zijn en het ook nooit gaan worden met de huidige beleidsvoerders.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 09:41
Die ook heel veel fouten maakt die afgestraft worden. Blij dat hij weg is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:53]
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
vrijdag 11 januari 2019 om 09:47
Tapia de meest creatieve middenvelder van Feyenoord? Als dat zo is dan vind ik het een uitstekende prestatie dat jullie nog 3de staan
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:47]
Vind ik leuk
fr1963 +3721
vrijdag 11 januari 2019 om 09:56
3e plaats is normaal met deze selectie. Tapia is alleen misbruikt als laatste man vorig seizoen omdat de hele verdediging geblesseerd was en er CL gespeeld moest worden. Daar hoort hij gewoon niet thuis!
Feyenoord mist nu juist creativiteit op het nu veel te statische middenveld. Tapia heeft dat in zich alleen Gio heeft hem nooit de kans gegeven. Ook niet in de periodes dat Vilhena week na week verschrikkelijk slecht voetbalde....die speelde gewoon elke week. Clasie huren, domme zet. Nog zo'n behoudende speler die geen risico durft te nemen. Zoals die speelt, dat zou ik bijna nog kunnen. Gio is te behoudend, heeft geen lef en dat straalt hij af op zijn elftal.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Mee eens hoor, maar vind Tapia eerlijk gezegd geen creatieve voetballer. Maar Tapia had absoluut meer kans moeten krijgen op het middenveld, maar dat vind ik ook van Ayoub en vorig seizoen Amrabat. Het huren van Clasie is geen goede zet geweest, ondanks dat het een redelijke voetballer en een echte Feyenoorder is. Maar dit is ten koste gegaan van de bovengenoemde spelers
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
vrijdag 11 januari 2019 om 13:53
Cocu ook maar die werd kampioen
Vind ik leuk
Eimersweide +8228
vrijdag 11 januari 2019 om 09:47
Gio houdt niet van creatieve spelers, dat weet je toch?
Vind ik leuk
fr1963 +3721
vrijdag 11 januari 2019 om 09:49
Ja, hij was zelf een goede verdediger, zeer behoudend en op safe spelend. Dat straalt hij nu over op het team. Totaal geen lef, uitstraling of zelfvertrouwen....
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 09:55
Nou, meest creatief. Ook de meest ongeconcentreerde van het stel.
Vind ik leuk
fr1963 +3721
vrijdag 11 januari 2019 om 09:59
Vind je dat gek? Gio geeft hem ook 0,0 vertrouwen! Hij mag af en toe een half uurtje invallen terwijl een bagger spelende Vilhena gewoon maanden achtereen elke week in de basis stond!
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 10:04
Ik vond dat ie vorig seizoen aardig wat kansen heeft gehad. En onlangs in de basis tegen ADO. Als je dan zo goed bent en je wil zo graag basisspeler zijn, dan moet je het laten zien ook. Die verbetenheid heb ik nog nooit gezien bij Tapia.

Daarnaast laat ie het blijkbaar ook niet zien op trainingen. Ben zeker geen fan van Van Bronckhorst, maar hij is niet vies een stevige wijziging in z'n basis (zie Toornstra voor Kuyt in kampioensjaar).

Vertrouwen van een trainer moet je ook verdienen.
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 09:56
Tapia creatief ... beste grap van de dag. Wees toch blij dat die slome duikelaar weg is.
Vind ik leuk
fr1963 +3721
vrijdag 11 januari 2019 om 10:02
In potentie beter dan Clasie, Vilhena en Toornstra. Die hebben alle drie geen creativiteit maar zijn alleen harde werkers.
Lef gaat gepaard met risico's. Maarf lef met vertrouwen resulteert in aanvallender spel, meer kansen creëren, meer doelpunten, leuker voor het publiek.
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 10:03
Schei tog uit. Ben het met je eens dat dit middenveld het een en het ander mist . Maar tapia is echt een heel matige speler.
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:42
Had Clasie maar 1 been van Tapia.
Vind ik leuk
Dedan002 +2746
vrijdag 11 januari 2019 om 10:48
Dan zou hij struikelen over zijn 3 benen ben ik bang.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:43
Hij gaat niet. Zelfs Willem ll wil hem niet
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
vrijdag 11 januari 2019 om 10:05

Kan je wel gaan zeiken op "de beleidsbepalers" maar noem mij even een periode waarin hij heeft laten zien dat je eigenlijk niet meer om hem heen kon voor de basis?

Hij loopt nou al 4 jaar in de Kuip, nooit uitzicht gehad op een basisplaats.
Ook nooit het gevoel gegeven dat ie die wel had moeten hebben.
Hij heeft me nooit in de weg gezeten, hij heeft nooit lopen zeiken dat ie niet speelde maar hij is nu 23 jaar en heeft wederom geen uitzicht op speeltijd.
Zijn contract loopt nog 1 jaar na dit seizoen en gaat dus nooit verlengd worden in deze situatie.
Bij Willem II kan hij zich misschien dusdanig in de kijker spelen dat je er van de zomer nog wat voor krijgt als je hem verkoopt aan een of andere Spaanse middenmotor ofzo.



Vind ik leuk
fr1963 +3721
vrijdag 11 januari 2019 om 10:13
Hiij heeft alleen vaak gespeeld achterin, uit nood. Deed dat in de CL verdienstelijk. Met risico, dat wel. Maar hij was tegen City en Napoli de enige speler die af en toe ook een man kon passeren en lef toonde. De rest deed het in hun broek. En lef, daar houd Gio niet van. Liever balletje breed (Clasie), balletje brengen (Vilhena), balletje naar achteren...(hele huidige middenveld). In mijn ogen moet Feyenoord kracht en zelfvertrouwen uitstralen met een goede mix van werkers en creatieve spelers. Balans is nu 8 om 3 voor de werkers. Ayoub en Tapia worden gewoon niet goed gebruikt. Gewoon erg jammer, vind ik.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Grappig dat Gio van jou de schuld krijgt dat Tapia niet aan het vereiste niveau voldoet... Gio heeft hem niet gehaald. En Gio heeft (te?) veel middenvelders ter beschikking. Dan is het kiezen voor de meest interessante optie, en dan zou Tapia bij de meeste voetballiefhebbers niet bepaald de eerste keuze zijn. Pas toen er paniek achterin was door schorsingen en blessures kwam Tapia daar in beeld, en van al die wedstrijden die hij daar speelde blijven er best wel een paar hangen. Maar niet genoeg voor een basisplek als iedereen beschikbaar is uit de selectie.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
Verrassende keuze van een international van Peru.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 09:42
Hij wil spelen, daarom.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:45
Er lopen 15 buitenlandse spelers bij Willem ll. Een Peruaan hadden ze nog niet.
Vind ik leuk
Abelvis +1159
vrijdag 11 januari 2019 om 09:52
Ach, de club is tenminste niet eigendom van een buitenlander..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:05
Haha. Punt voor jou.
Ik zie het toch liever andersom.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:05
Zegt iemand waarvan de club door een buitenlander is overgenomen!! Ineens duiken de Bossche pubers overal weer vandaan sinds het weer even goed gaat. Het is net onkruid!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:08
Mijn opa speelde in het kampioenselftal van Willem ll, ik mag er dus, vind ik, wat van zeggen dat er nu geen Tilburger bij Willem ll speelt en dat de aanvoerder uit Den Bosch komt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:15
Ahhhh zit daar de frustratie. Nou Jordens is inmiddels een echte kruik, maak je maar niet druk.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:18
Ralf Seuntjens: Peters is een matennaaier.

Geen Tilburger te zien in het elftal.
Mathijssen ( Goirle) ziet het goed met Tapia en het gaat blijkbaar ook niet door.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 09:40
Den Haag ligt weer te slapen.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 09:42
Jullie hadden hem prima kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
vrijdag 11 januari 2019 om 09:40
"is de middenvelder hard op weg naar Tilburg"

Wel effe op de rem bij die kut snelheidscamera bij Prinsenbeek, vriend.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 09:56
Anders komen die kut wouten, jonguh.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
vrijdag 11 januari 2019 om 09:57
Ik heb een speciaal plekje in de hel voor die camera gereserveerd.
Is de enige plek waar ik ooit voor gaas ben gegaan.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 09:58
:)
Vind ik leuk
Koenbres +1615
vrijdag 11 januari 2019 om 09:44
Laat maar komen zou ik zeggen, voldoed aan bepaalde posities die we nog nodig hebben
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
vrijdag 11 januari 2019 om 09:45
Voor Willem II een topdeal!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
BerendFC +60
vrijdag 11 januari 2019 om 09:52
PEC ligt weer te slapen!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:00
Dramaspeler, voegt niets toe aan geen enkele selectie.
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:32
jij hebt er duidelijk kijk op.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:01
Jammer, had hem graag bij Vitesse gezien. Vind het een hele goede middenvelder die bij Twente top was. Feyenoord en Tapia was geen goed huwelijk, net daaronder met Utrecht, AZ en Vitesse zou het gewoon een versterking zijn denk ik.
Vind ik leuk
fr1963 +3721
vrijdag 11 januari 2019 om 10:03
Gioo heeft hem gewoon niet goed gebruikt. Duidelijk geen klik tussen die 2.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:09
Ja jammer wel, denk dat hij wel de kwaliteiten heeft te slagen bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1008
vrijdag 11 januari 2019 om 10:27
Tapia? Wil Willem II achteruit?
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 10:32
Zou wat zijn als je je beste middenvelder verhuurd, en dat hij daar de pannen van het dak speelt en tegen zijn oude club 2x scoort.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:19
Hé ratje, Vilhena wordt niet verhuurd hoor...
Vind ik leuk
Connie Veren +5258
vrijdag 11 januari 2019 om 10:35
Mocht Vilhena vertrekken dan is het wel handig om tapia te behouden.
Anders zit je wel heel dun in de middenvelders.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:21
Is 7 middenvelders voor 3 posities dun gezaaid? Kijk anders even op feyenoord.nl en klik op selectie...
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 11:22
Wat moet het middenveld dan wel zijn als je 7 middenvelders hebt...
en begin niet met Clasie hahahaha
Vind ik leuk
Connie Veren +5258
vrijdag 11 januari 2019 om 11:27
Als vilhena vertrekt en tapia, dan heb je ayoub (die ontevreden is en ook weg wil) clasie en toornstra in de basis. Wat komt er dan na wat fatsoenlijk genoeg is om te laten spelen? En dan heb ik het over controlerende middenvelders.
Het maakt mij verder niets uit, want je draait toch een verloren seizoen. Ook al pak je die troostprijs beker nog. Maar als je Karsdorp wil huren om je RB positie te versterken, dan is het met die filosofie wel vreemd om het zo te doen.
Vind ik leuk
Wim59 +466
vrijdag 11 januari 2019 om 13:45
De beker pakken ze ook niet😆😆😆
Vind ik leuk
Connie Veren +5258
vrijdag 11 januari 2019 om 14:25
ik gun Gio die beker nog van harte. Hij maakt voor mij het 2de schijt seizoen achter elkaar echter niet goed. Als ie na dit seizoen maar stopt, dan vind ik alles prima.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:50
Halen die gast Willem 2, die kan er namelijk geen ruk van, past precies in jullie aankoopbeleid!
Vind ik leuk
Bombarda +43
vrijdag 11 januari 2019 om 13:23
Ceesje wordt een beetje zenuwachtig voor 20 januari....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:05
Leeft die van Geel nog dan?
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2117
vrijdag 11 januari 2019 om 13:05
En dan kon ie niet naar PEC...
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 13:14
goede optie voor beide partijen, en Willem II wordt er ook niet slechter van denk ik.
Vind ik leuk
sundaymanara +1158
vrijdag 11 januari 2019 om 13:20
Na alle megadeals volgens de media komt dit echt binnen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:24
Breaking!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:27
Lekkere communicatie. Beide technisch managers spreken elkaar tegen.
Vind ik leuk
Wim59 +466
vrijdag 11 januari 2019 om 13:44
En welke mislukte speler haalt van Geel terug?
Vind ik leuk
tikkietoe +5766
vrijdag 11 januari 2019 om 13:46
Met alle middenvelders die Utrecht nu al beschikbaar heeft, vind ik het logischer dat ze Willem II benaderen.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1554
vrijdag 11 januari 2019 om 14:27
Met alle respect, breaking news?

Frenkie naar AS Monaco of AA Gent, dat lijkt me breaking nieuws.
Vind ik leuk
4everfcu +4136
vrijdag 11 januari 2019 om 20:01
tapia utrecht nee hoor nooit in beeld geweest en kwam vd media nadat er in vi over gesproken werd
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws