Update: Van Dijk in sterrenteam van UEFA én Premier League Player of the Month

Update: Van Dijk in sterrenteam van UEFA én Premier League Player of the Month

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 16:06vr 11-01-2019 om 16:06

Virgil van Dijk heeft een plek gekregen in het beste team van Europa in 2018. Dat meldt de UEFA. De verdediger van Liverpool is de eerste Nederlander sinds Arjen Robben in 2014 die het sterrenteam heeft gehaald.

Van Dijk bereikte vorig seizoen met Liverpool de finale van de Champions League, waarin Real Madrid te sterk was. Op dit moment staat de Engelse grootmacht aan kop in de Premier League. Van Dijk, die pas een jaar onder contract staat bij Liverpool, leidde het Nederlands elftal bovendien naar de eindronde van de Nations League.

De afgelopen tijd konden voetbalfans hun eigen team van het jaar samenstellen op de website van de UEFA. Op basis van prestaties in Europa voor club en land was een shortlist van vijftig spelers opgesteld. Van Dijk werd in bijna de helft van de ingevulde ploegen opgenomen. Hij kreeg zo'n 78.000 stemmen. Luka Modric was het populairst (115.000 stemmen).

Het Europese sterrensteam bestaat verder uit doelman Marc-André ter Stegen (FC Barcelona), verdedigers Marcelo, Raphaël Varane en Sergio Ramos (allen Real Madrid), middenvelders Luka Modric (Real Madrid), N'Golo Kanté en Eden Hazard (beiden Chelsea) en aanvallers Cristiano Ronaldo (Juventus), Lionel Messi (FC Barcelona) en Kylian Mbappé (Paris Saint-Germain).

Update 16.06: Virgil van Dijk is vrijdag óók uitgeroepen tot Premier League Player of the Month. De Liverpool-verdediger krijgt de voorkeur boven teamgenoot Mohamed Salah, Tottenham Hotspur-duo Harry Kane en Heung-Min Son, Marcus Rashford van Manchester United, West Ham United-aanvaller Felipe Anderson en Chelsea's Eden Hazard. De prijs voor beste manager van december gaat naar Liverpool-baas Jürgen Klopp.

Plaats een reactie

Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 15:16
Hazard op het middenveld?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:17
Ik dacht precies hetzelfde
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
vrijdag 11 januari 2019 om 15:25
Omruilen met Ronaldo ?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:53
Want dat is wel een middenvelder?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:31
He's our centre back, hes our number four! Watch him defend and we watch him score. He can play the ball, calm as you like. He's Virgil van Dijk, he's Virgil van Dijk!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:24
Hazard is een aanvallende middenvelder of vleugelspeler.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:06
of Schaduwspits
Vind ik leuk
Objectief +3343
vrijdag 11 januari 2019 om 15:26
De Bruijne voor Hazard en het beste elftal staat.
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:27
Was teveel gebleseerd
Vind ik leuk
Objectief +3343
vrijdag 11 januari 2019 om 15:29
Ik vind hem veel bepalender dan Hazard. Hij heeft desondanks toch nog behoorlijk wat wedstrijden gespeeld.
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:31
Klopt..,maar kdb was laatste maanden afwezig...eden hazard was er sltijd ...tuurlijk kdb heeft momenten gehad dat ie vele malen beter en bepalender was...maar vooral tot aan het wk...dit seizoen vaak afwezig
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:42
Mis mo salah ook nog. Kan gerust op de plek vsn Messi.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 15:28
Precies. Enorm belangrijke kracht in het kampioenselftal van City. Bovendien geweldig op het WK met België.
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:30
Begrijp wat je bedoel.lhazard was ook geweldig met belgie...maar kdb was teveel geblesseerd laatste maanden
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 15:31
Gaat mij niet puur om Hazard vs. De Bruyne, meer om de positie op het middenveld. De Bruyne is een middenvelder, Hazard niet.
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
Hazard speelt soms ook als nummer 10 en of valse 9..zie zelf hazard ook als echte buitenspeler....kdb had het in dat opzicht idd verdiend
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:34
En waar is salah eigenlijk? Mbappe verdien het minder dan mo
Vind ik leuk
kevinleo +2783
vrijdag 11 januari 2019 om 15:36
Want mo is wereldkampioen en scoorde in de finale?
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5937
vrijdag 11 januari 2019 om 15:40
Waarom staan er dan niet alleen maar spelers van Frankrijk in?

Griezmann en Pogba hebben ook gescoord in de finale.
Vind ik leuk
kevinleo +2783
vrijdag 11 januari 2019 om 18:30
Zijn die kampioen geworden?
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 16:18
Want mo stond in cl finale met een geweldig cl knockout....topscoorde pl
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:39
Oneens Kane moest in de spits en Messi naar rechts.
Vind ik leuk
JDW1988 +3280
vrijdag 11 januari 2019 om 18:28
Pochettino had manager of the month moeten worden zeker ?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:34
Sws!
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 16:55
Eens
Vind ik leuk
Dirkiedirk +152
vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
Hazard was op het WK de absolute uitblinker van Belgie. snap de algemene keuze wel
Vind ik leuk
SanKev +914
vrijdag 11 januari 2019 om 15:20
Ik mis Ard van Peppen
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:28
En holst
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:51
En Wout Weghorst
Vind ik leuk
Roeptoeter +9001
vrijdag 11 januari 2019 om 15:20
2020 en er staan er 3 in. Frenkie en De Ligt erbij.
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:28
En weghorst😂
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:22
Op papier is dit een super elftal.
Vind ik leuk
Springbok +1332
vrijdag 11 januari 2019 om 15:28
alleen is je scherm geen papier....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:02
Lekker bijdehand doen.
Vind ik leuk
Martinus69 +5000
vrijdag 11 januari 2019 om 15:27
En van Dijk was nooit goed genoeg voor Oranje 🤦‍♂️
Vind ik leuk
John M. +4965
vrijdag 11 januari 2019 om 15:32
Hij staat toch in Oranje, is zelfs aanvoerder.
Vind ik leuk
Martinus69 +5000
vrijdag 11 januari 2019 om 17:14
8 jaar te laat. Bij Groningen was hij al veel beter dan een Veltman, BMI of de Vrij. Altijd genegeerd... ongelofelijk.. en nu hij ‘gewoon’ ook de beste CV van de PL blijkt te zijn kunnen de “kenners” hier er echt niet meer omheen en blaten ze elkaar na als een goed georganiseerde kudde. Ze zouden het wel graag willen want van Dijk heeft natuurlijk alles behalve de juiste clubachtergrond .....
Als we onze kortzichtigheid konden loslaten zou het eerder veel beter met Oranje gegaan zijn.

Daarom anti-Oranje geworden. Het is geen Nederlands elftal



Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:55
Hij ontwikkelt zich nog steeds.
Blijkbaar een laatbloeier.
Vind ik leuk
Martinus69 +5000
vrijdag 11 januari 2019 om 17:16
Nee hoor. Was hier 8 jaar geleden ook al met afstand de beste CV. Met afstand.
Door kortzichtigheid is hij gewoon genegeerd. Beetje dom.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:53
Word scout dan als jij het toen al zag. De Nederlandse Top heeft achteraf lopen slapen. maar het is niet alsof het als een paal boven water stond dat hij, volgens jou, 8 jaar geleden overduidelijk een topper zou worden. Ja de ophemel media je moet er van houden. Maar dat zijn ook gewoon de credits die hij nu toch ook verdient?!
Vind ik leuk
Martinus69 +5000
zaterdag 12 januari 2019 om 13:23
Met een beetje moeite zou je in de archieven mijn opmerkingen over van Dijk toentertijd mogelijk nog terug kunnen vinden. Ik weet niet of ik genoeg verstand van voetbal heb om scout te kunnen zijn... maar met een beetje verstand en objectiviteit had iedereen dit kunnen zien... maar goed, objectiviteit vragen van 'kenners' en het nationaal voetbalbelang bovenaan stellen is voor velen teveel gevraagd in dit land. Toentertijd zaten de CV's BMI, Veltman en de Vrij regelmatig te schutteren achterin bij Oranje... tenenkrommend en soms zo dramatisch dat ene van Gaal terug moest vallen naar een 5-mans verdedigingslinie... terwijl van Dijk elke wedstrijd goed stond te spelen en nooit een kans kreeg. Ergerniswekkend maar ook triest.. eigenlijk gewoon een schande. Nu behoort hij tot de beste CV's van de wereld en kruipt van Gaal weg achter zijn armoedige en slappe excuses.. argumenten werden aangevoerd die tig keer meer van toepassing zijn om bijvoorbeeld ene de Ligt niet te selecteren wat toen een groot probleem maar tegenwoordig ineens niet meer van toepassing... en dat terwijl van Dijk ook veel stabieler was dan de Ligt deze dagen... armoedig allemaal
Onze voetbalcultuur met de ingesleten tunnelvisie, subjectiviteit en clubachtergronden is armoedig en te triest voor woorden. Voorbeelden te over van spelers die ineens in oranje kwamen zodra ze een handtekening bij de top drie hadden gezet. Nee, ik voel me daardoor geenszins verbonden met Oranje... verschillende criteria voor spelers van verschillende clubs. Sterker nog, ik ben anti-Oranje geworden. En nu... nu weten de schapen in dit land niet hoe idioot te elkaar na moeten blaten, welke superlatieven ze moeten bedenken en hoe trots ze zijn... dat is het lachwekkende deel van het verhaal van Dijk.
Vind ik leuk
ay42 +1009
vrijdag 11 januari 2019 om 15:31
Hazard hoort hier niet te staan. Misschien de Bruyne of Silva ofzo maar zeker niet Hazard
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
Waar is salah?
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:34
Waar ben ik
Vind ik leuk
Vamos7 +7391
vrijdag 11 januari 2019 om 16:10
Wist niet dat jij Nederlands kon meneer Salah.
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 16:17
Mo kan alles
Vind ik leuk
Vamos7 +7391
vrijdag 11 januari 2019 om 16:19
Mooi dat jij eerbetoon voor Firminho hebt door hem een plaatsje te geven op je avatar. Je gunt je ploeggenoten veel.
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 17:08
Was geen genoeg ruimte voor mane
Vind ik leuk
Vamos7 +7391
vrijdag 11 januari 2019 om 17:09
Dat gaat ook niet mijn friend.
Vind ik leuk
Tom88Fey +232
vrijdag 11 januari 2019 om 15:35
Opvallend dat er nog zoveel RM spelers tussen staan, die doen het momenteel toch niet zo goed?
Vind ik leuk
MoSalah +94
vrijdag 11 januari 2019 om 15:35
Klopt....puur door cl winst en corrupte uefa bende
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:40
Veel hipsters binnen de fanbase die hebben gestemd op UEFA.com, daar is dit team namelijk op gebaseerd.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:45
Idd van mij mag Ramos er sws uit die was op het WK niet om aan te gluren en nu bij Real.
Vind ik leuk
Tom88Fey +232
vrijdag 11 januari 2019 om 15:55
Vandaar, dat verklaart veel.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:42
Ik heb een heel ander team.
Cillessen
Trippier-De Ligt-Wöber-Tagliafico
Winks-Frenkie
Eriksen
Cerny-Dolberg-Son

Haha nee grapje, maar ik heb hem wel wat anders.
Oblak
Trippier, Van Dijk, Varane, Marcelo
Kante, Modric
Griezmann
Messi, Ronaldo, Hazard
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 15:50]
Vind ik leuk
Springbok +1332
vrijdag 11 januari 2019 om 15:50
met Kane als 12e man?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:51
Ja sorry was net geen plek. ;)
Vind ik leuk
Springbok +1332
vrijdag 11 januari 2019 om 15:55
d0h.. :)
Vind ik leuk
HJR +8313
vrijdag 11 januari 2019 om 15:52
Op je playstation? ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:54
Wat zou ik dit team graag eens willen zien voetballen, maar dan met Griezmann in plaats van hazard.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:11
en dan in de Grolsch Veste 😉
Vind ik leuk
Dionisius +98
vrijdag 11 januari 2019 om 16:02
Grootste verassing is voor mij dat Ter Stegen op goal staat. Absoluut geen slechte keeper natuurlijk maar persoonlijk vind ik Oblak, de Gea en Allison beter.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:48
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
Dj Storm +269
vrijdag 11 januari 2019 om 16:11
Kimmich hoort hier in thuis 😂
Vind ik leuk
kees ee +681
vrijdag 11 januari 2019 om 16:14
ongetwijfeld een betere voetballer geworden dan aanvankelijk gedacht, . . maar wat mij betreft gewoon nog steeds (net als veel anderen trouwens) een zwaar overbetaalde voetbalprof.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:19
Van dijk ? Die was toch veel te slecht volgens Danny Blind, Veldmsn was toch beter, hshaha wat een pannekoek.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 17:04
Welke verdediger doet het nou echt beter dan Virgil? Ik vind hem momenteel de allerbeste cv.
Vind ik leuk
BT410 +256
vrijdag 11 januari 2019 om 17:04
Wie speelt rechtsback?
Vind ik leuk
Mad Max +551
vrijdag 11 januari 2019 om 17:22
Nice, Virgil
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 17:51
Goed bezig Van Dijk
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:48
Goed bezig Virgil.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:12
Als City hem had gehaald ...... als he ;-)
Vind ik leuk
Wurmpie +292
vrijdag 11 januari 2019 om 19:57
Die voetballers hebben altijd feest mooie werk dagen mooie loon en dan zal het ze een worst wezen of ze erin staan ja of nee
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:27
Niet verrassend dat het een Nederlander. Wij zijn nu eenmaal beesten in het voetbal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws