Update: 'Bayern geeft toe aan Chelsea-wens en hanteert alsnog terugkoopclasule'

Update: 'Bayern geeft toe aan Chelsea-wens en hanteert alsnog terugkoopclasule'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 23:52za 12-01-2019 om 23:52

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 23:56za 12-01-2019 om 23:56

De onderhandelingen tussen Chelsea en Bayern München over Callum Hudson-Odoi zijn in een impasse geraakt, bericht The Times vrijdagmiddag. Volgens de Britse kwaliteitskrant wil Chelsea dat Bayern een terugkoopclausule in zijn contract laat opnemen, maar weigert Der Rekordmeister hieraan te voldoen.

The Blues willen volgens The Times situaties als die van Romelu Lukaku, Kevin de Bruyne en Nemanja Matic voorkomen. De Belgen en de Serviër werden aanvankelijk te licht bevonden en verkocht aan respectievelijk Everton, VfL Wolfsburg en Benfica. Daar ontwikkelden ze zich echter zo spectaculair dat hun marktwaardes de lucht in schoten. Matic werd in 2011 voor vijf miljoen verkocht, maar Chelsea besloot drie jaar later om het vijfvoudige over te maken aan Benfica.

Bayern München zit al langere tijd achter Hudson-Odoi aan, die geen trek heeft om zijn tot 2020 doorlopende contract bij Chelsea te verlengen. Volgens de meest recente berichten uit Engeland heeft de regerend Bundesliga-kampioen 39 miljoen euro over voor de achttienjarige vleugelaanvaller.

Update 23.52: De kogel lijkt nu dan toch door de kerk. Volgens The Daily Mail heeft Bayern Münhen alsnog ingestemd met een terugkoopclausule in het contract van Hudson-Odoi en is de deal nu nagenoeg rond.

Lees ook: Robben over 'opvolger': "Een van de beste jongere spelers van Europa"

Plaats een reactie

Johnny Cash +9996
vrijdag 11 januari 2019 om 18:41
Ja ja die duitsers zijn geen lieverdjes
Vind ik leuk
Aal +23342
vrijdag 11 januari 2019 om 18:42
Duitsers maken geen grappen.
Vind ik leuk
Aal +23342
vrijdag 11 januari 2019 om 18:41
39 miljoen maar...ooh valt mee!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:50
Ja Chelsea je kiest hier zelf voor. Pulisic kopen voor 64 miljoen terwijl je deze jongen hebt lopen. Dan moet je ook niet zeuren.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:51
Ze hebben hem al diverse keren een nieuw en langdurig contract aangeboden, maar iedere keer laat hij blijken niet bij te willen tekenen, dat speelde ook al voordat Pulisic ook maar enigszins in beeld was en ze willen natuurlijk voorkomen dat hij over 1,5 jaar gratis de deur uitloopt.. Als hij kennelijk geen toekomst voor zichzelf bij Chelsea ziet, moeten ze hem nu of uiterlijk aankomende zomer wel verkopen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 18:57]
Vind ik leuk
Leedz +7643
vrijdag 11 januari 2019 om 19:42
Hij zag waarschijnlijk ook wel in dat de jeugd bij Chelsea geen toekomst heeft dus daar kan je hem geen ongelijk in geven niet te tekenen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:45
Dat is zijn eigen afweging en wellicht wat voor te zeggen, al is hij wel een uitzonderlijk talent en zeker niet een doorsnee jeugdspeler en dat wordt ook onderstreept door het feit dat hij al in de Europa League, Premier League, FA Cup en EFL Cup wedstrijden heeft gespeeld onder Sarri (terwijl hij nog maar net 18 is), maar het heeft zoals gezegd niets met Pulisic te maken, dit speelt al veel langer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 19:54]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:52
Natuurlijk..hij weet dat hij daar geen kans krijgt, ook niet zonder Pulisic Heel verstandig wat deze jongen doet
F**k Chelsea !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 19:53]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:55
Dat laatste sowieso. 😄
Vind ik leuk
Old Star +8231
zondag 13 januari 2019 om 07:41
Wie is de laatste speler uit eigen jeugd die het tot vaste waarde in t eerste gehaald heeft. De kansen bij Chelsea zijn wat dat betreft niet heel best...
Vind ik leuk
FcG4Ever +1232
vrijdag 11 januari 2019 om 18:51
Deze gast is ook geen 39 miljoen waard. Voor dat geld kunnen ze beter Ziyech halen, die Odoi moet het nog maar laten zien.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:52
Ziyech minimaal 50
Vind ik leuk
Ale +5829
vrijdag 11 januari 2019 om 21:42
Max 25. Kan niet in de top spelen. Te vaak balverlies.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:54
Ziyech ook.
Vind ik leuk
Mari +12442
vrijdag 11 januari 2019 om 19:12
Bergwijn
Vind ik leuk
Miller +46
zaterdag 12 januari 2019 om 14:27
Ja, Bayern München is te groot om dat toe te laten, haha!
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:05
Wat een zwakkelingen bij dat Bayern 😎 poot stijf houden man
Vind ik leuk