Robben over 'opvolger': Een van de beste jongere spelers van Europa

Robben over 'opvolger': "Een van de beste jongere spelers van Europa"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 21:36vr 11-01-2019 om 21:36

Arjen Robben is positief over Callum Hudson-Odoi. Het Engelse talent staat in de belangstelling van Bayern München. Chelsea weigert vooralsnog mee te werken.

Volgens Engelse media moet Hudson-Odoi de opvolger worden van Robben, die na dit seizoen afscheid neemt van Bayern. "Hij is een van de beste jongere spelers van Europa", zegt Robben tegen beIN Sports. "Je bent beter af wanneer je je kansen krijgt en als je die krijgt, moet je hem grijpen."

Robben laat in het midden of Hudson-Odoi de transfer naar Bayern moet maken. "Voor jonge spelers is het altijd hetzelfde. Je moet eerst een grote stap nemen om iets te bereiken. Een professionele voetballer worden op het hoogste niveau, in het eerste team komen en je plaats kennen."

"Wat soms mist is dat je op niveau moet blijven. Ergens blijven is vaak lastiger dan voetballer worden. Je moet het iedere wedstrijd laten zien, wedstrijd na wedstrijd, seizoen na seizoen en niet tevreden zijn." Het advies van Robben is dus duidelijk. "Wees niet blij wanneer je iets kleins bereikt."

Lees ook: 'Bayern weigert terugkoopclausule: 39 miljoen-deal met Chelsea in een impasse'

Plaats een reactie

whdijk +669
vrijdag 11 januari 2019 om 21:38
zo is het.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 21:39
We gaan het zien.

#Robben Held/legende
Vind ik leuk
Mosquito +17985
vrijdag 11 januari 2019 om 23:19
👍🏽
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
zaterdag 12 januari 2019 om 00:14
Legende? Dan had hij in 2010 moeten scoren.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 00:18
Vind ik te makkelijk, natuurlijk had hij dan nog groter kunnen zijn. (Was ook een belachelijke redding van Casillas;)
Maar hij heeft zoveel meer betekend, voor Oranje zovaak belangrijk geweest! 2de en 3de worden met een groot aandeel van hem is niet iets om overheen te kijken. En bijvb op club niveau, beslissende maken in de CL Ik vind Robben zeker een legende!
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
zaterdag 12 januari 2019 om 09:01
Nee, ik vind mensen als Cruijff (geen wk titel!), Pele, Maradonna, Beckenbauer, Best (1 CL maar) legendes door hun sportieve en/of maatschappelijke impact. Robben mist dat in mijn ogen volledig.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 09:09
Cruijff enz vind ik wel wat meer dan legendes, iconen.
Qua kwaliteiten vind ik Robben wel legendarisch maar natuurlijk wel ver onder de namen die jij opnoemde
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:39
Als Robben het zegt klopt het .
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:39
Heeft robben filmpjes van hem gekeken
?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:41
Precies wat Robben zegt, er komen lukt vaak wel er blijven is een ander paar mouwen. Robben, bedankt voor alles. Met tranen in mijn ogen van pure vreugde als jij weer eens aan een volstrekt onmogelijk en onnavolgbare dribbel begon. Je had een abonnement op het touwtje en de bal. Je was zo geniaal. Dat is niet in woorden uit te leggen. Vaak ‘hetzelfde trucje’ en toch flikte je het steeds weer. En wat te denken van je dribbels, je was altijd compleet in balans. Daarom ben je zo verdomd fantastisch. De absolute over mijn lijk mentaliteit had je ook. Ik zal je nooit vergeten. Het ga je goed gap!
Vind ik leuk
Farmer +12842
vrijdag 11 januari 2019 om 23:07
Ik hoop stilletjes dat hij nog 1 jaartje doorbalt in Nederland(PSV/FCG?) en op die manier nog fit blijft om....

nog 1 keertje op een EK, mee als 'Supersub', en met Koeman de titel winnen!

Ja ik weet.. "En toen ging de wekker".. Maar hoop doet zotten in vreugde leven, is het gezegde, laat mij maar die zotte zijn hierin dan ^^
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:10
Mooi gezegt Edgar, je haalt de woorden uit mijn mond .😉
Vind ik leuk
hoebie60 +164
vrijdag 11 januari 2019 om 22:48
jammer dat ze sane niet halen mooie speler en duits
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:58
"Wees niet blij wanneer je iets kleins bereikt."

Zoals 3 goede acties in 1 wedstrijd. Hoe kun je daar nou blij mee zijn?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
vrijdag 11 januari 2019 om 23:05
Dit is waarom spelers als Robben zelfs op hun oudere leeftijd nog steeds fantastische voetballers zijn.
Neem bijvoorbeeld Ronaldo die binnenkort al 34 wordt. 5x beste voetballer van de wereld geworden, Europees kampioen, 5x CL gewonnen, meerdere kampioenschappen en nationale bekers gewonnen, en all-time topscorer van de CL, maar nog steeds niet tevreden en altijd nog bezig om beter te worden.
Wat een mentaliteit, onvoorstelbaar.
Deze mentaliteit heeft hem ook zo groot gemaakt, voetballend heeft hij niet hetzelfde als wat bijvoorbeeld Messi wel heeft, Messi is van nature al een wereldvoetballer. Hij heeft grotendeels de absolute top bereikt door zijn mentaliteit en zijn wil om altijd de beste te zijn.
Ook bij Robben is dit het geval, ondanks al die tegenslagen met veel vervelende blessures, is hij altijd door blijven gaan en heeft hij zich telkens weer teruggevochten.
Volgens mij beseffen sommige mensen niet hoe knap dit is en hoe zwaar dit geweest moet zijn. Zowel fysiek als mentaal heeft hij enorme klappen gehad, maar is hij er telkens weer bovenop gekomen en heeft hij ook telkens weer zijn oude niveau gehaald.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws