Levchenko geeft negatief transferadvies aan Sol: Daar word je niet vrolijk van

Levchenko geeft negatief transferadvies aan Sol: "Daar word je niet vrolijk van"

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 15:36za 12-01-2019 om 15:36

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 15:47za 12-01-2019 om 15:47

Het zou raar zijn als Fran Sol Willem II verruilt voor Dinamo Kiev. Dat zegt Evgeniy Levchenko, ex-voetballer en analist van FOX Sports, in gesprek met het Brabants Dagblad. 

De topclub uit Oekraïne heeft zich met een zak geld gemeld bij Willem II om de Spaanse spits over te nemen. Marca schreef eerder dat Willem II zo'n drie miljoen euro kan verdienen aan Sol. Zaterdag maakte ook het Brabants Dagblad melding van de concrete belangstelling. Levchenko zou verbaasd zijn als Sol daadwerkelijk naar Oekraïne vertrekt. "Dat zou een rare keuze zijn", zegt de Oekraïner tegen het BD

"Kijk, als hij naar Dinamo gaat, weet Sol in ieder geval dat hij elk jaar Europees voetbal speelt. Dat is wat waard natuurlijk", aldus Levchenko. "Maar ik neem aan dat er ook andere clubs van dat kaliber interesse in hem hebben. En dan zou ik er toch maar eens goed over nadenken. De kans dat hij daar dan beter tot z'n recht komt dan in Kiev is groot, denk ik."

"Dat heeft te maken met de manier waarop bij Dinamo wordt gewerkt. Vooral de president is een beetje gek. De trainer is oké, maar geen topper. Dus al met al ben ik benieuwd of Sol daar daadwerkelijk gaat presteren. De competitie bestaat maar uit twee clubs: Dinamo en Shakhtar. De rest is veel minder en speelt vaak anti-voetbal. Daar word je niet vrolijk van als spits", besluit hij. 

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 15:40
Wel een leuk land. Als je de spaanse zon gewend bent is Kiev na Tilburg wel weer eens wat anders.
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
zaterdag 12 januari 2019 om 15:47
Kiev is een topstad om te wonen en leven hoor. Daar merk je niets van de oorlogsdreiging in Oost-Oekraïne.
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zaterdag 12 januari 2019 om 15:50
Dames zijn daar zeker niet verkeerd
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
zaterdag 12 januari 2019 om 16:02
die zijne heul mooi
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 21:44
Nou en of. Geile potjes boter zijn het. Kiev is weer eens wat anders dan Tilburg. Ik zie wel in dat hij Kiev kiest. Prachtstad. Krijgt ook een vorstelijk loon en speelt bij een club met heel veel voetbalhistorie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:44]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:41
Tja, ondanks alle bullshit die kranten hier schrijven over alles in Oekraine. Is Kiev wel gewoon een hele mooie stad om te wonen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:44
Echt niet. Je moet daar echt niet heen willen.
Vind ik leuk
companen +2149
zaterdag 12 januari 2019 om 16:57
Heb je er dan gewoond Ajaxjodens.? Of alles vsn horen zeggen? Prima stad om in te vertoeven, lekker goedkoop en vriendelijke mensen. De dames word je ook blij van.
Vind ik leuk
Aliassmits +321
zaterdag 12 januari 2019 om 17:24
Ajax moest in de voorronde naar Kiev, misschien dat hij daar op doelt?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:33
Jeetje stoere naam joh 😂
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:55
Dankje. Ajax joden super joden hèhè.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:21
Welke joden? Labyad, Zyech, Mazraoui, die zijn Islamitisch, Tadic? Servisch orthodox, Onana, Neres? Katholiek en de rest christelijk gereformeerd, O ja, en een paar ongelovigen. Er spellt geen enkele Jood bij Ajax(mijn vrouw en daardoor mijn zoon zijn Joods, kan alleen van moeder op kinderen doorgegeven worden) en die hebben daar ook niet gespeeld, wel hebben een paar bestuurders met joodse roots gezeten vandaar de naam Jodenclub. Geen enkele "echte jood" associeert zichzelf met Ajax. Ben je wel eens te Sabbat geweest, een Bar Mitswa gehad, eet je koosjer en bid je? Dat dacht ik al. Net alsde meeste Ajacieden roep je maar wat maar weet je niet eens waar het vandaan komt.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 08:24]
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
zondag 13 januari 2019 om 10:35
Goed verhaal, lekker kort ook ;)
Vind ik leuk
Thobar +4599
zondag 13 januari 2019 om 19:42
Amsterdam is eigenlijk geen Mokum meer en Ajax geen Jodenclub.
We weten allemaal hoe dat gekomen. Criminele, mesjogge buurman A H met zijn trawanten die samen met het overijverige Nederlandse ambtenarenapparaat (mn die bij de politie (een enkele goede niet te na gesproken)) meer dan 10% vd bevolking de dood injoeg.
Maar Amsterdam wordt nog steeds Mokum genoemd en Ajax (de club van Oost) Jodenclub.
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 15:53
Ga er dan heen zijn we weer verlost van een uitbuiter
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:43
Autistje
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 16:48
Je pa bedoel je
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:43
Welke bullshit?
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zaterdag 12 januari 2019 om 15:45
Nou Fran je hoort het, ik zou het seizoen lekker in Tilburg afmaken ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:03
Oekraïne een land zonder Franje, hier blijven Sol
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:03]
Vind ik leuk
013Tilburg +722
zaterdag 12 januari 2019 om 15:47
Ik hoop van harte dat Sol goed naar je luistert Levchenko.
Hopen dat er een Spaanse club komt met een wat grotere zak geld.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1626
zaterdag 12 januari 2019 om 15:47
Als ie daarheen gaat, gaat ie voor de centjes....
Vind ik leuk
Polleke +1015
zaterdag 12 januari 2019 om 18:43
Echt???
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1626
zaterdag 12 januari 2019 om 18:59
Nee...hij gaat voor de uitdaging, het enorm hoge niveau van de competitie. Het winnen van de CL en wereldbeker....enn...
Het hele jaar door 20 plus graden....
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zaterdag 12 januari 2019 om 15:52
Een beetje net als in NL dus met die twee sterke clubs.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:10
Een beetje zoals de meeste competities eigenlijk wel
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zaterdag 12 januari 2019 om 16:19
Inderdaad.
Vind ik leuk
#Keizerout +45457
zaterdag 12 januari 2019 om 15:58
Oh ja. Levchenko weet niet wie er nog meer interesse heeft, maar wel dat Sol daar beter zou passen. Zeg dan gewoon niks.
Vind ik leuk
1313 +8752
zaterdag 12 januari 2019 om 15:59
😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:04
Idd. Verstaan kan je hem toch niet !
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
zaterdag 12 januari 2019 om 16:27
Hij zegt dat op basis van de kennis die hij van Dynamo Kiev en de Oekraïense competitie heeft. Dat is niet zo raar toch.
Vind ik leuk
#Keizerout +45457
zaterdag 12 januari 2019 om 16:33
Wel als je niet weet wat de alternatieven zijn.
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
zaterdag 12 januari 2019 om 16:39
Hij zegt niet dat Sol bij een andere club beter zal passen. Hij geeft gewoon aan dat het type spits die Sol is niet bij Dynamo en de Oekraïense competitie past. Ik zie af en toe wel wedstrijden uit die competitie en er zijn inderdaad maar heel weinig ploegen die willen voetballen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45457
zaterdag 12 januari 2019 om 16:52
Hij neemt aan dat andere clubs interesse hebben en dat hij daar beter tot zijn recht komt.
Dat is gewoon een beetje een gekke aanname.
Hij is geen fan van de oekraine, maar dat verhaal ken ik nou wel. Net Van Hanegem over Duitsers.
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
zaterdag 12 januari 2019 om 16:58
Ik krijg eerder het idee dat jij Levchenko niet zo mag ha ha. Natuurlijk is hij als Oekrainer wel fan van dat land. Is erg betrokken bij dat land en werkt mee en sponsort projecten voor kansloze jongeren.
Vind ik leuk
#Keizerout +45457
zaterdag 12 januari 2019 om 17:01
Nee hoor. Prima vent. Alleen alles aan oekraine is altijd negatief. Vind ik vermoeiend en ongeloofwaardig.

Je bedoelt denk ik kansarm :p
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
zaterdag 12 januari 2019 om 17:47
Kansarm is idd netter maar in Oekraïne zijn jongeren er vaak nog minder aan toe dan kansarm.
Vind ik leuk
#Keizerout +45457
zaterdag 12 januari 2019 om 17:50
Oke
Vind ik leuk
Bizzy +23376
zaterdag 12 januari 2019 om 16:15
Mooie vrouwen in Oekraine. Ook dat is wat waard
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:16
Sol gaat gewoon niet naar Oekraïne.... zo slim is hij wel.... naar Spanje wel hè
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:16]
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 12 januari 2019 om 16:29
Ik weet niet of hij goed genoef is voor PSV of Ajax, maar wel gek dat Feyenoord geen interesse heeft.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:52
Voor Feyenoord is hij denk ik ook niet goed genoeg.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zondag 13 januari 2019 om 15:21
Da's het probleem van Feyenoord. Niemand is goed genoeg, maar ze hebben niks beters.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:33
Mee eens, misschien op 1 of 2 na.
Vind ik leuk
Friend +323
zaterdag 12 januari 2019 om 16:30
Sol moet die Levchenko negeren , die probeert atijd bijdehand te doen !
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:48
Zou lekker gaan.

Ik vind wel dat Dinamo 10 miljoen meer mag geven.
De 3 miljoen is wel erg mager.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:49]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:59
Als je je daar binnen kan spelen wist ik het wel.
Vind ik leuk
Het Brein +4767
zaterdag 12 januari 2019 om 21:59
Nee, de competitie is onthutsend zwak. De vlag op de modderschuit heet Shakthar en Dinamo is niet meer de club van weleer, een beetje het verhaal Feyenoord...
Vind ik leuk
Malaga036 +483
zondag 13 januari 2019 om 08:26
Haha die laatste zin😂
Vind ik leuk
frankn27 +5679
zondag 13 januari 2019 om 09:23
Graag voor 23 januari vertrekken naar kiev fran!
Vind ik leuk
Ihen +69
zondag 13 januari 2019 om 19:10
Fran srelt het zonlang mogelijk uit .. speelt de Derby enbde bekerwedstrijd nog
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws