Van der Sar: Dan moet je kijken welke mogelijkheden er in het buitenland zijn

Van der Sar: "Dan moet je kijken welke mogelijkheden er in het buitenland zijn"

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 19:48za 12-01-2019 om 19:48

De keuze van Ajax om in Amerika op trainingskamp te gaan was een bewuste, zegt algemeen directeur Edwin van der Sar. De club hoopt op commercieel gebied terrein te winnen in Amerika. Ajax is momenteel in Florida.

"Ik weet niet of we Nederland ontgroeid zijn. We willen graag kampioen worden in de Nederlandse competitie. Daar is het voetbaltechnisch op gericht, maar als club willen we ook doorgroeien", vertelt Van der Sar aan VTBL.

"In Nederland kent iedereen ons wel. Op commercieel vlak doen we het goed. Dan moet je kijken welke mogelijkheden er in het buitenland zijn. De afgelopen jaren hebben we een aantal stappen genomen. We zijn in Indonesië en China geweest, nu gaan we een keer naar Amerika."

Ajax opende onlangs een officieel kantoor in New York. "Daar hebben we inderdaad een kantoor geopend, dus het is niet onlogisch dat we ook hier zijn in de winterse periode om op die manier de aandacht op het voetbal te richten. Het is een mooie combinatie van het trainen van de spelers en een schitterend toernooi spelen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
Goede zet, en zie dit graag meer Nederlandse clubs doen.
Vind ik leuk
Arvin +7492
zaterdag 12 januari 2019 om 19:51
Psv doet dit ook goed. Het is wachten op Feyenoord. AZ had vroeger nauwe banden met Scandinavië, maar dat is een beetje stil tegenwoordig.
Vind ik leuk
M.de jong +235
zaterdag 12 januari 2019 om 19:53
Ja klopt! Heerenveen had dat ook. Utrecht is aan het vissen in Frankrijk, ook mooi om te zien.
Vind ik leuk
Il Gordo +18690
zaterdag 12 januari 2019 om 20:00
PSV is zeker lekker bezig in Mexico en in mindere mate Zuid-Amerika. Misschien nog wel beter bezig dan Ajax.

Alleen op commercieel vlak blijft (ook) PSV ver achter op Ajax. Daar zullen zowel PSV en Feyenoord echt nog een slag moeten slaan, ja.
Vind ik leuk
Ove +2762
zondag 13 januari 2019 om 01:39
Goede teksten,daar heb ik wel oren naar
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6961
zondag 13 januari 2019 om 10:26
Amerika heeft veel potentie. Eigenlijk moeten ze daar gewoon instappen ala Ajax Capetown.
Vind ik leuk
Arvin +7492
zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
Alleen maar goed voor de naamsbekendheid en aantrekkingskracht op nieuwe spelers uit die regio's.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
De wedstrijd is niet om aan te gluren .Jammer.
Vind ik leuk
RenW +4301
zaterdag 12 januari 2019 om 21:04
Ben ik niet met je eens, ik zie leuke dingen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:51
Tja, lijkt me dan ook wel handig dat je dan van die Braziliaanse clubjes wint.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:52
Voorlopig wel 1-0 achter. De mannen staan een beetje in de vakantie stand.
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 19:53
Worden gewoon weggespeeld door dat nietige clubje
Vind ik leuk
Il Gordo +18690
zaterdag 12 januari 2019 om 19:55
Dat nietige clubje Sao Paulo?
Vind ik leuk
1313 +8804
zaterdag 12 januari 2019 om 19:58
Als je geen zinnige reacties te melden hebt hou het dan gewoon voor je. Je bent wel aan het kijken dus? Stiekem een fan.😉
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:58
Sao Paulo wordt niet weggespeeld. Opnieuw een topic gekaapt door de spreekwoordelijke primeurtrollen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:54
ik denk dat dit niet verkeerd is want je hoort zelde over een transfer van daar na hier wel andersom dus heb t idee dat daar ook weinig gescout word door heel europa daar kunnen grote rond lopen en zlatan zal best wel wat gezien hebben dus x met hem gaan praten
Vind ik leuk
Roeptoeter +16456
zaterdag 12 januari 2019 om 20:06
Amerika kan op zich wel, maar nooit meer in die Florida cup. Allemaal schoppartijen daar tegen die Zuid Amerikanen. We mogen blij zijn als er geen blessures overgehouden worden aan de wedstrijd van vandaag.
Vind ik leuk
Koenbres +2015
zaterdag 12 januari 2019 om 20:25
Klein beetje eigen schuld ook af en toe. Soms lijkt het wel alsof die van Ajax niet kunnen passen met dat eeuwige dribbelen
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1843
zaterdag 12 januari 2019 om 20:12
Yep flappie...in Nederland kent iedereen jullie. In Spanje ook hoor, ik maak er mee schoon. Ruikt super lekker.
Of bedoelt hij dat niet??
Vind ik leuk
stratumseind +195552
zaterdag 12 januari 2019 om 20:18
In amerika je winterstop houden en er een kantoor openen om vervolgens tegelijkertijd door een mexicaan afgewezen te worden.....toeval bestaat niet.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17185
zaterdag 12 januari 2019 om 20:30
In hemelsnaam stratum, dit slaat echt nergens op.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:35
Lees het nog maar eens Thera pietje.
Vind ik leuk
RenW +4301
zaterdag 12 januari 2019 om 21:09
En nog 6 likes ook. De volgelingen zijn nog simpeler.
Vind ik leuk
Iggy +4549
zaterdag 12 januari 2019 om 20:36
Aldus een zwaar door Ajax geobsedeerde fantast.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10247
zaterdag 12 januari 2019 om 20:22
Kom op neres. Laat maar eens zien waarom ajax jou niet moet verkopen
Vind ik leuk
Mad Max +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 20:24
Oh mijn god, Ajax is Nederland al ontgroeid denkt flappie...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:39
Ben benieuwd wat daar zo doordeweeks op dat kantoor gebeurt. Een beetje met Ajaxvlaggetjes zwaaien net als bij de verkiezingen daar ? Of hebben ze gewoon ergens 4x4 meter gehuurd om te kunnen zeggen "we hebben een kantoor in de US" en staat er een stoel en een tafel ?
Vind ik leuk
RenW +4301
zondag 13 januari 2019 om 13:49
Ga je nu een vraag stellen, en dan zelf antwoord geven?
Je lijkt Mart Smeets wel.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 13:58
Shit, daar gaat mn cover.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
zaterdag 12 januari 2019 om 20:45
Goede zet van Ajax. Lekker doorgroeien op commercieel gebied.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:45]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 21:11
Van de Nederlandse 'top drie' doorstaat Ajax internationaal met glans de lakmoesproef die 'kookpottheorie' heet.
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
zaterdag 12 januari 2019 om 21:40
Dit doen we gewoon goed zo in het buitenlanf. Alleen jammer dat we clubs in onze “keuken” laten meekijken voor geld. Behoud gewoon je “geheime recept” voor jezelf zodat we gewoon weer prijzen kunnen pakken zonder andere clubs in binnen en buitenland mee laten kijken. Dit seizoen gewoon een prijs pakken of het de beker of landstitel is boeit me niet. Maar gewoon zilverwerk in de arena aub!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 21:53
Kantoor geopend in Amerika.

Zit Overmars daar netflix te kijken?
Vind ik leuk
HanV +5490
zondag 13 januari 2019 om 09:49
Laat ze maar oppassen, dadelijk valt Ajax nog onder de Amerikaanse wetten. Krijgen ze nog een aanklager in de nek omdat ze ooit een keer iets niet openbaar hebben gemaakt wat volgens een fanaat zou moeten.
Vind ik leuk
yuuup +10902
zaterdag 12 januari 2019 om 23:41
Je kon het aan de woorden van Toon Gerbrands ook al afleiden. Ajax en PSV spelen over 5 jaar niet meer in de Eredivisie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:55
Echt; hoeveel stukjes kun je uit 1 interview persen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws