Van der Sar: Dan moet je kijken welke mogelijkheden er in het buitenland zijn

    Van der Sar: "Dan moet je kijken welke mogelijkheden er in het buitenland zijn"

    Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 19:48za 12-01-2019 om 19:48

    De keuze van Ajax om in Amerika op trainingskamp te gaan was een bewuste, zegt algemeen directeur Edwin van der Sar. De club hoopt op commercieel gebied terrein te winnen in Amerika. Ajax is momenteel in Florida.

    "Ik weet niet of we Nederland ontgroeid zijn. We willen graag kampioen worden in de Nederlandse competitie. Daar is het voetbaltechnisch op gericht, maar als club willen we ook doorgroeien", vertelt Van der Sar aan VTBL.

    "In Nederland kent iedereen ons wel. Op commercieel vlak doen we het goed. Dan moet je kijken welke mogelijkheden er in het buitenland zijn. De afgelopen jaren hebben we een aantal stappen genomen. We zijn in Indonesië en China geweest, nu gaan we een keer naar Amerika."

    Ajax opende onlangs een officieel kantoor in New York. "Daar hebben we inderdaad een kantoor geopend, dus het is niet onlogisch dat we ook hier zijn in de winterse periode om op die manier de aandacht op het voetbal te richten. Het is een mooie combinatie van het trainen van de spelers en een schitterend toernooi spelen."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
    Goede zet, en zie dit graag meer Nederlandse clubs doen.
    Vind ik leuk
    Aal +22854
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
    Ajax is te groot voor Nederland..
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:53
    Nederland is te groot voor Nederland.

    Denk daar maar eens over na knul
    Vind ik leuk
    FFkijken +129
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:12
    dat is al jaren zo .knul
    Vind ik leuk
    Nielsk +1755
    zondag 13 januari 2019 om 08:26
    Prijs op prijs, klopt helemaal
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:55
    Dan wens ik ze veel succes elders, de groeten.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5796
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:13
    Om heel eerlijk te zijn als Ajacied zijn zowel Ajax en Psv, eigenlijk ook Feyenoord te groot voor Nederland. Ga maar eens na hoeveel clubs in hoeveel landen er zo veel Cl/el beker hebben gewonnen. De enige smet Internationaal is dat we nooit een Wk hebben binnen gesleept, terwijl die kansen er zeker waren.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:14]
    Vind ik leuk
    Mosquito +17699
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:21
    Ik vind het allemaal maar prietpraat.
    Is Bayern dan te groot voor Duitsland?
    En Juventus te groot voor Italië?
    Zo kan je wel een tijdje doorgaan.
    Vind ik leuk
    Wilex +2088
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:41
    Ja die zijn dat ook.
    Verwacht binnen 10 jaar een Europese competitie en daarna over 30 jaar ofzo een mondiale.
    Ik zie dit voor Ajax trouwens best positief in om daar deel van uit te gaan maken.
    Ga maar na, zo'n competitie is alleen maar op zoveel mogelijk geld verdienen gericht.
    Waarom zal je daarin dan 2 clubs uit Manchester, 2 uit Madrid en 2 uit Milaan in willen hebben maar geen 1 uit de Benelux?
    Een gebied met 30 miljoen mensen, een eigen taalgebied, het dichtsbevolkte en hoogst ontwikkelde stukje Europa.
    Commercieel zeer interessant dus.
    Ajax heeft dan kwa historie, naam en vooral uitstaling speelstad de meeste kans om die club te zijn.
    En dan zullen jullie zeggen maar de meeste mensen in dit land zijn niet voor Ajax maar als Ajax (of een andere Nederlandse club) nu Europees speelt dan kijk toch heel het land, veel meer dan na een wedstrijd van 2 buitenlandse clubs.
    Vind ik leuk
    Mosquito +17699
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:19
    Hoop ik niet.
    Gewoon iedereen in zijn eigen land blijven spelen zoals het altijd al geweest is.
    Ik vind ook dat de champions league enkel voor alle Europese landskampioenen moet zijn.
    Dus geen extra ploegen uit de grotere competities, maar van ieder land de kampioen.
    Waarom heet het anders champions league?🤷🏽‍♂️
    Vind ik leuk
    DeanJayden +10701
    zondag 13 januari 2019 om 12:22
    Dan word het te saai!!! Kunnen ze net zo goed gelijk de kampioen van Engeland, Duitsland, Italie en Spanje tegen elkaar laten spelen
    Vind ik leuk
    Mosquito +17699
    zondag 13 januari 2019 om 14:21
    Nee hoor, als je er zelf ook beter van word is het alleen maar goed.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +10701
    zondag 13 januari 2019 om 14:25
    Net of Aek Athene en als die andere winnaars ook maar iets te zoeken hebben in het CL bal, en dat ze er beter van gaan worden. De nummer 2 uit Spanje is gewoon CL niveau dat willen de mensen zien
    Vind ik leuk
    Mosquito +17699
    zondag 13 januari 2019 om 14:30
    Waarom heet het de Champions League?
    Er spelen meer niet-kampioenen in.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +10701
    zondag 13 januari 2019 om 14:41
    Vraag dan of ze de naam veranderen want enkel kampioenen word wel heel eentonig het is nu al voorspelbaar maar dan kunnen we tot aan de finale wel gewoon laten
    Vind ik leuk
    Mosquito +17699
    zondag 13 januari 2019 om 14:44
    Vroeger was het ook zo.
    Toen ajax hem 3 keer achter elkaar won.
    Dat waren nog eens tijden.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2902
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:31
    Megalomane dromen idd. Als het een echt serieuze competitie wordt, moet je er ook uit kunnen degaraderen en in kunnen promoveren.

    Niet alleen Ajax maar ook PSV en Feyenoord en zelfs AZ komen daar voor in aanmerking. En als je het dan over de hele Benelux hebt, tellen Club Brugge, Standard en Anderlecht net zo goed mee

    Vooropgesteld dat een dergelijke competitie er ooit komt.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1755
    zondag 13 januari 2019 om 08:28
    Voorzichtige uitspraak, 10 jaar. Dan verwacht ik ook dat als je kan degraderen, Ajax in zo’n competitie snel zal degraderen. Ze doen het nu leuk, maar dat zal niet vol te houden zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:58
    Nederland is wel echt klein en je hebt niet voor niets de top 2a3 in Nederland. Nee Duitsland, Italie is groot en nee de topclubs zijn niet te groot wat ik opnoemde
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12078
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:26
    Nee, dat is het niet.
    Met name Nederland heeft een klein afzetgebied, dus de ED is daarom betrekkelijk interessant voor commercie de PL brengt veel meer op omdat je bereik groter is.
    De Engelse clubs kijken al jaren over de grens en doen dat heel succesvol, MU o.a., Ajax doet dat nu ook, niets bijzonders en het is allemaal zo logisch.
    Niet meteen over prietpraat beginnen als je niet weet waar je het over hebt: Marketing heet dat namelijk.

    Vind ik leuk
    phritzzz +2902
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:43
    @Rpaulp50
    Ik vraag me af of je zelf begrijpt wat je opschrijft.

    Leg mij eens uit waarom de ED commercieel interessant is vanwege het kleine afzetgebied.

    Mij is altijd geleerd dat grote afzetgebieden commercieel interessanter zijn.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12078
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:54
    Je kan niet lezen: ED = "BETREKKELIJK" en ED= "KLEIN AFZETGEBIED" de PL brengt veel meer opbrengst op omdat het een GROTER BEREIK heeft.

    Je bent dommer dan dom.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2902
    zondag 13 januari 2019 om 00:17
    Je hoeft niet zo te schreeuwen. Kijk eerst eens naar die kromme zin van je dan. Er staat
    '.... Nederland heeft een klein afzetgebied dus de ED is daarom betrekkelijk interessant voor commercie...'

    Maar als iets betrekkelijk interessant is, is het dus nog steeds interessant, zij het een klein beetje.

    Beter een betrekkelijk mooie vrouw dan een lelijke ;-)

    Je had ipv betrekkelijk beter' niet' kunnen schrijven. Eerst even nadenken voordat je een ander voor dom uitmaakt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12078
    zondag 13 januari 2019 om 00:57
    Al die clubs in de ED profiteren van een inkomen uit die ED.
    Het is echter "betrekkelijk" want je bereikt namelijk een kleine doelgroep, bijvoorbeeld in vergelijk met de PL waar je bereik dus veel groter is.

    Als je het niet nog niet begrijpt, wat "betrekkelijk"
    is, ga dan terug naar de basis school.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2902
    zondag 13 januari 2019 om 02:43
    Ooit grammatica op die lagere school van jou gehad? Jij gebruikt 'betrekkelijk' als een bijwoord (van graad) want het zegt iets over een ander bijwoord, namelijk 'interessant'. En zoals v. Dale dan aangeeft, dien je de tweede betekenis van het woord betrekkelijk te gebruiken. Jij kunt lezen dus als ik dan in jouw zin het woord betrekkelijk vervang voor tamelijk (zie v. Dale hieronder) dan schrijf jij dat de ed tamelijk interessant is voor commercie. En daar reageer ik op want dat maakt de zin erg onduidelijk, zo niet onleesbaar!
    Van Dale:

    ... "1. be·trek·ke·lijk (bijvoeglijk naamwoord)
    1
    het verband uitdrukkend: een betrekkelijk voornaamwoord
    2
    zijn waarde, betekenis alleen hebbend in vergelijking met iets dat niet genoemd wordt; niet volstrekt: alles is betrekkelijk

    2. be·trek·ke·lijk (bijwoord)
    1
    tamelijk: betrekkelijk goedkoop"...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12078
    zondag 13 januari 2019 om 04:54
    Welterusten.
    Vind ik leuk
    Blindsy +15649
    zondag 13 januari 2019 om 15:33
    Maar niemand zégt het zo. Iets is minder interessant is of tamelijk oninteressant. Maar 'betrekkelijk interessant' zet een normaal mens echt op t verkeerde been. Alsof je een 'beetje zwanger' bent. Savvy?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12078
    zondag 13 januari 2019 om 20:28
    De ED is interessant voor 34 clubs en miljoenen toeschouwers.
    Maar op Europese schaal is dat van betrekkelijke waarde.
    Ik leg dat met zoveel woorden uit, met als voorbeeld de PL in vergelijking met de ED......
    Ik wordt zo moe soms, Kieft help mij aub .....!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:03
    Inderdaad in elk land heb je een beste of een paar besten. Flauwe kul dit !
    Vind ik leuk
    Blindsy +15649
    zondag 13 januari 2019 om 15:27
    Ja, ja.
    Vind ik leuk
    Mosquito +17699
    zondag 13 januari 2019 om 15:34
    ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:32
    En laat dat laatste nou net voornamelijk door een Ajacied komen. En bedankt.
    Vind ik leuk
    FFkijken +129
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:17
    het is wellicht enorm dom van mij maar volgens mij ben je pas al club te groot voor nederland als je elk jaar met overmacht kampioen word zonder noemenswaardige tegenstand en per jaar hooguit 1 of 2 potjes hebt waar je het wellicht wel eens een keer lastig kunt/kan/ken krijgen .zolang dat niet het geval is .zijn ze niet te groot .
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:58
    Te groot voor Vitesse?
    Vind ik leuk
    Reyvoetbal +246
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:15
    Ajax te groot voor Nederland?
    Hmmm....als je nu echt elk jaar met overmacht kampioen werd....wellicht.
    Maar de ED is echt niet zo belangrijk in het buitenland hoor.
    Jammer maar helaas.
    Misschien als Ajax ff van Real wint?? Ik zou het als niet Ajax fan graag zien gebeuren!
    Vind ik leuk
    Babelagtig +985
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:01
    Leer nou eens lezen...het gaat niet om het sportieve aspect in deze maar om het marketingtechnische..
    Vind ik leuk
    Aal +22854
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:13
    De eerste die mijn reactie begrijpt... hehe..
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:02
    Dat wel natuurlijk...
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:27
    Inderdaad.. dat ego van Ajacieden past niet meer. Het land uit ermee!
    Vind ik leuk
    Arvin +6129
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:51
    Psv doet dit ook goed. Het is wachten op Feyenoord. AZ had vroeger nauwe banden met Scandinavië, maar dat is een beetje stil tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    M.de jong +172
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:53
    Ja klopt! Heerenveen had dat ook. Utrecht is aan het vissen in Frankrijk, ook mooi om te zien.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:00
    PSV is zeker lekker bezig in Mexico en in mindere mate Zuid-Amerika. Misschien nog wel beter bezig dan Ajax.

    Alleen op commercieel vlak blijft (ook) PSV ver achter op Ajax. Daar zullen zowel PSV en Feyenoord echt nog een slag moeten slaan, ja.
    Vind ik leuk
    Ove +654
    zondag 13 januari 2019 om 01:39
    Goede teksten,daar heb ik wel oren naar
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6731
    zondag 13 januari 2019 om 10:26
    Amerika heeft veel potentie. Eigenlijk moeten ze daar gewoon instappen ala Ajax Capetown.
    Vind ik leuk
    Arvin +6129
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
    Alleen maar goed voor de naamsbekendheid en aantrekkingskracht op nieuwe spelers uit die regio's.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
    De wedstrijd is niet om aan te gluren .Jammer.
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:04
    Ben ik niet met je eens, ik zie leuke dingen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:51
    Tja, lijkt me dan ook wel handig dat je dan van die Braziliaanse clubjes wint.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:52
    Voorlopig wel 1-0 achter. De mannen staan een beetje in de vakantie stand.
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:53
    Worden gewoon weggespeeld door dat nietige clubje
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:55
    Dat nietige clubje Sao Paulo?
    Vind ik leuk
    1313 +2734
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:58
    Als je geen zinnige reacties te melden hebt hou het dan gewoon voor je. Je bent wel aan het kijken dus? Stiekem een fan.😉
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:09
    Weggespeeld? Ajax is vaker aan de bal, maakt meer het spel.
    Ajax speelt alleen niet op 100% de volle scherpte moet ook als we weer gaan beginnen na de winterstop daar zijn deze wedstrijden voor om naar toe te werken. En nietig clubje? Volgens mij volg jij de Braziliaanse competitie niet. En denk je dat er alleen in Europa goede clubs zijn....
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:19
    Nee dat denken jullie over je zelf
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:21
    Wat is dat nou voor antwoord?
    Jij doet denigrerend over Sao Paulo.

    Verdiende 1-1 overigens....
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:22
    Denigrerend en dat zegt een Ajax fan
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:27
    Zie je mij denigrerend doen? Nee dat doe jij, gedraag je wat volwassen dit heeft toch geen zin man.
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:35
    Kijk je mede fans
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:36
    Kijk gewoon naar jezelf! Je kan niet wijzen naar andere als je zelf zo gedraagt!
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:37
    Pas me aan
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:40
    Laat maar, dit heet totaal geen zin. Ik heb het geprobeerd maar jij bent hier niet om gezellig over voetbal te praten, je hebt andere intenties ..
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:43
    Nee hoor kun met mij super over voetbal praten en ja Ajax heeft een goed elftal en hoop dat ze Europees doorgaan en heb ook respect voor ajax
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:42
    Verdiende 3-2 je kan beter maar van het voetbal genieten.....
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:58
    Sao Paulo wordt niet weggespeeld. Opnieuw een topic gekaapt door de spreekwoordelijke primeurtrollen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:02]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:54
    ik denk dat dit niet verkeerd is want je hoort zelde over een transfer van daar na hier wel andersom dus heb t idee dat daar ook weinig gescout word door heel europa daar kunnen grote rond lopen en zlatan zal best wel wat gezien hebben dus x met hem gaan praten
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +8914
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:06
    Amerika kan op zich wel, maar nooit meer in die Florida cup. Allemaal schoppartijen daar tegen die Zuid Amerikanen. We mogen blij zijn als er geen blessures overgehouden worden aan de wedstrijd van vandaag.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1587
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:25
    Klein beetje eigen schuld ook af en toe. Soms lijkt het wel alsof die van Ajax niet kunnen passen met dat eeuwige dribbelen
    Vind ik leuk
    Reyvoetbal +246
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:12
    Yep flappie...in Nederland kent iedereen jullie. In Spanje ook hoor, ik maak er mee schoon. Ruikt super lekker.
    Of bedoelt hij dat niet??
    Vind ik leuk
    stratumseind +184663
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:18
    In amerika je winterstop houden en er een kantoor openen om vervolgens tegelijkertijd door een mexicaan afgewezen te worden.....toeval bestaat niet.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15511
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:30
    In hemelsnaam stratum, dit slaat echt nergens op.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:35
    Lees het nog maar eens Thera pietje.
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:09
    En nog 6 likes ook. De volgelingen zijn nog simpeler.
    Vind ik leuk
    Iggy +4075
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:36
    Aldus een zwaar door Ajax geobsedeerde fantast.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +7890
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:22
    Kom op neres. Laat maar eens zien waarom ajax jou niet moet verkopen
    Vind ik leuk
    Mad Max +519
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:24
    Oh mijn god, Ajax is Nederland al ontgroeid denkt flappie...
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:38
    Goed lezen, op commercieel vlak!! Nederland is maar een klein land hè...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:42]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:39
    Ben benieuwd wat daar zo doordeweeks op dat kantoor gebeurt. Een beetje met Ajaxvlaggetjes zwaaien net als bij de verkiezingen daar ? Of hebben ze gewoon ergens 4x4 meter gehuurd om te kunnen zeggen "we hebben een kantoor in de US" en staat er een stoel en een tafel ?
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    zondag 13 januari 2019 om 13:49
    Ga je nu een vraag stellen, en dan zelf antwoord geven?
    Je lijkt Mart Smeets wel.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 13:58
    Shit, daar gaat mn cover.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22521
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:45
    Goede zet van Ajax. Lekker doorgroeien op commercieel gebied.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:45]
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:49
    Ondertussen in de wedstrijd
    Zonde geen 4-2 buitenspel maar ow damm Gravenbergh wat deed je dat weer goed! Echt genieten zijn spel en ook van Ajax in de 2de helft!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:49]
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:54
    Neres 4-2!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:11
    Van de Nederlandse 'top drie' doorstaat Ajax internationaal met glans de lakmoesproef die 'kookpottheorie' heet.
    Vind ik leuk
    Ajax.nl +307
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:40
    Dit doen we gewoon goed zo in het buitenlanf. Alleen jammer dat we clubs in onze “keuken” laten meekijken voor geld. Behoud gewoon je “geheime recept” voor jezelf zodat we gewoon weer prijzen kunnen pakken zonder andere clubs in binnen en buitenland mee laten kijken. Dit seizoen gewoon een prijs pakken of het de beker of landstitel is boeit me niet. Maar gewoon zilverwerk in de arena aub!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:53
    Kantoor geopend in Amerika.

    Zit Overmars daar netflix te kijken?
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    zondag 13 januari 2019 om 09:49
    Laat ze maar oppassen, dadelijk valt Ajax nog onder de Amerikaanse wetten. Krijgen ze nog een aanklager in de nek omdat ze ooit een keer iets niet openbaar hebben gemaakt wat volgens een fanaat zou moeten.
    Vind ik leuk
    yuuup +9957
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:41
    Je kon het aan de woorden van Toon Gerbrands ook al afleiden. Ajax en PSV spelen over 5 jaar niet meer in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:55
    Echt; hoeveel stukjes kun je uit 1 interview persen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws