Neres reageert op Chinees megabod: 'De toekomst is in de handen van God'

Neres reageert op Chinees megabod: 'De toekomst is in de handen van God'

Gepubliceerd: zondag 13 januari 2019 om 07:08zo 13-01-2019 om 07:08

David Neres heeft gereageerd op de belangstelling van Guangzhou Evergrande. De Chinezen hebben liefst 43 miljoen over voor de Braziliaan, maar die richt zich volledig op Ajax.

Hoewel Neres volgens De Telegraaf open staat voor een transfer – in Amsterdam is hij niet zeker van een basisplaats – lijkt hij niet van plan om een vertrek te zullen forceren. "Ik heb een contract bij Ajax. Ik ben gefocust op wat ik hier moet doen en de toekomst is in de handen van God. Je moet niet praten over de toekomst, maar over het heden", zegt hij tegen ISTOÉ Independente.

Ajax is niet happig op een vertrek van de 21-jarige aanvaller. Alleen als de club erin was geslaagd om Diego Lainez binnen te halen, was een vertrek bespreekbaar geweest. Desondanks hield trainer Erik ten Hag zaterdag een slag om de arm. Hij beseft dat de raad van commissarissen het onverantwoord kan vinden om zo'n hoog bod af te wijzen.

Neres tekende in de oefenwedstrijd tegen zijn oude club São Paulo zaterdag voor de 4-2.

Poll

Moet Ajax Neres laten gaan?

(22070 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 13 januari 2019 om 07:25
bij een blesure in de aanval heb je naast neres alleen huntelaar als hij wil blijven zou ik m houden
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 07:27
tuurlijk doen, 43 ga je echt nooit meer krijgen ondanks alle schreeuwers hier die denken dat elke ajacied 80 mio waard is.
Vind ik leuk
AllAdIn +24527
zondag 13 januari 2019 om 07:30
Neres is belangrijk voor Ajax, daarom moet Ajax hem proberen te behouden. Niet omdat hij straks misschien meer waard is.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 07:37
Niet elke Ajacied hoor. Ik denk bijvoorbeeld dat je voor Cassierra maximaal 60 mio krijgt....
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 07:40
nou ja, je denkt in elk geval.. ;-)
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 07:49
Denken we samen even hardop:

Neres is nog hard nodig bij Ajax. Afgelopen zomer al een aanbod gehad van meer dan 30m en nu weer, dus dat blijft aardig stabiel.

Laat je er komende zomer tussen de 30 en 40 voor krijgen, dan accepteer je dat verschil lachend als je kampioen wordt of nog even door mag in de CL.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zondag 13 januari 2019 om 08:07
Minimaal
Vind ik leuk
M.de jong +212
zondag 13 januari 2019 om 07:45
Tuurlijk niet doen. Er wordt gezegd dat wij als ajacieden geil worden van die hoge bankrekening, maar ik heb nog geen ajacied zien schrijven dat we die 43 miljoen moeten pakken, want daar hebben we er al genoeg van. Spelers als neres zijn zeldzaam in de NL competitie, die vervang je niet zomaar.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 23:23
Neres is een erg goede voetballer. Niet alleen voor de ED.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 07:41
'' de toekomst ligt in de handen van God ''
Ik zeg meteen verkopen, die spoort niet.....
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 07:47
zou ie dat Nashville-manifest ook ondertekend hebben?
Vind ik leuk
Groen +3270
zondag 13 januari 2019 om 08:21
Heb gehoord dat vd Staaij zijn nieuwe zaakwaarnemer is.
Vind ik leuk
MR - +175
zondag 13 januari 2019 om 12:58
Vind je zijn houding niet verstandig dan?
Als je voortdurend bezig ben om je positie te verbeteren, terwijl je een contract hebt, dan weet ik niet of je uiteindelijk een leven hebt... Hij doet het rustig aan, hij is nog jong, krijgt nog kansen genoeg.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 23:22
Ach, misschien volgt God het voetbal wel op de voet.
Vind ik leuk
RBU +70
zondag 13 januari 2019 om 07:53
Niet verkopen en vol gaan voor de prijzen dit seizoen. Ajax heeft nu al een enorm gevulde bankrekening. Er is geen noodzaak om te verkopen. Daarbij zie je dat met het afketsen van Lainez en eerder al Richarlison dat het aantrekken van spelers met soortgelijke kwaliteiten nog ontzettend lastig is.

Mogelijke vervanger in de toekomst: Calvin Stengs?
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 07:53]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:32
Voor de toekomst zeker, snel halen voor “het buitenland” er achter komt.
Vind ik leuk
Hertogtwan +527
zondag 13 januari 2019 om 07:55
Dat Marc Overmars goede dingen doet bij Ajax oké, maar om hem nu God te noemen!!!
Vind ik leuk
kcim +3103
zondag 13 januari 2019 om 08:19
Hahaha
Vind ik leuk
Nightcrawler +6160
zondag 13 januari 2019 om 07:56
43 miljoen incasseren en 3 miljoen over maken naar Heerenveen voor Zeneli. Heb je in de competitie geen probleem en zodra Zeneli het Ajax shirt aantrekt issie meteen het dubbele al waard
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 07:56]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:19
Van iedere speler die het shirt van Ajax aan heeft gehad stijgt de transferwaarde minimaal met 50%!
Vind ik leuk
Topdrie +3853
zondag 13 januari 2019 om 08:29
Dus PSV gaat cashen met Viergever, Rosario, Bergwijn en Malen in de selectie. Die Toon heeft het goed voor elkaar
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:32
Toon heeft het zeker goed voor elkaar! Hij staat bij Ajax om de hoek afdankertjes op te wachten!
Vind ik leuk
Topdrie +3853
zondag 13 januari 2019 om 08:54
Afdankertjes is meervoud. Volgens mijn informatie is alleen Viergever rechtstreeks van het eerste overgekomen en was Bergwijn geen afdankertje maar konden ze zijn vader niet handelen 😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:00
wordt nog een mooie film dan, een beetje "cool runnings" op het voetbalveld..
Vind ik leuk
AllAdIn +24527
zondag 13 januari 2019 om 08:39
Ik denk dat PSV voor Bergwijn, Rosario en Malen wel leuke bedragen kan gaan cashen.
Vind ik leuk
Bartho +256
zondag 13 januari 2019 om 08:12
Neres heeft snelheid en diepgang. Is gewoon een basisspeler.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:13
Ben je lekker mee zeg, als je het aan god over moet laten..
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:16
De kille karaktermoord op Neres versus zijn bewonderenswaardige loyaliteit.

Ijskoud en misselijkmakend opportunistisch beredeneerd door geldwolven.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 08:30]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:16
Beletselteken...
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 08:17]
Vind ik leuk
Malaga036 +483
zondag 13 januari 2019 om 08:17
Over 1,5 jaar mag die weg..
Vind ik leuk
Topdrie +3853
zondag 13 januari 2019 om 08:28
Je zal God maar als je zaakwaarnemer hebben...
Vind ik leuk
Vak-T +1775
zondag 13 januari 2019 om 08:38
Ha ha, precies waar ik ook aan moest denken..... gaat alleen om geld.
Vind ik leuk
LaPulga +453
zondag 13 januari 2019 om 08:54
Die 40 miljoenen betalen de Chinezen einde van het seizoen ook nog wel. Lekker laten blijven, er is geen back up namelijk.
Vind ik leuk
Smithsonian +43114
zondag 13 januari 2019 om 08:57
God jeetje. Nou goed zo
Vind ik leuk
Blindsy +18690
zondag 13 januari 2019 om 08:58
Dus zijn toekomst is in de handen van Frenkie?
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:07
Neres moet absoluut blijven bij Ajax. Dat is geen bankzitter zoals veel mensen hier beweren. Wat men blijkbaar niet begrijpt is dat je meerdere mensen nodig hebt, om op verschillende fronten mee te doen. Dus rouleren is niks vreemd, het geeft de 1 rust en de ander gelegenheid om te ecseleren. En zo hou je elkander scherp en gefocusd. En mocht Ajax van Real winnen en een ronde verder komen, mede door inbreng van hem( wat ik wel denk) plus het eventuele kampioensschap, gaat ie in waarde echt niet veel dalen. Dus nee niet nu, maar in de zomer kijken ze maar even.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:15
Ik vind van niet ,Ik denk mits hij het goed blijft doen hij zelfs einde van het seizoen zelfs nog meer op kan brengen .
En aangezien het veel geld is nu , wat Ajax al genoeg heeft kan Ajax ook gerust wachten tot einde seizoen en in tussentijd een goede vervanger zoeken dat lijkt mij een goed plan.
En Neres kan zelfs nog groeien ook al zit daar altijd een risico aan bv door blessures.
Maar mijn inziens hield ik hem net als de Jong en de Ligt tot einde seizoen minimaal
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zondag 13 januari 2019 om 09:18
Lekker blijven man. Komt echt wel een betere club en land voorbij.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 09:25
Volgens Zuid Amerikaanse media kon hij 11 miljoen per jaar verdienen. Betere club en land komt zeker voorbij. Beter salaris betwijfel ik.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:37
En dat geloof jij, niet toch? Want dan zou ik als ik Neres was direct vertrekken.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 09:46
Net alsof Neres de enige is die daar wat over te zeggen heeft.

Verder geloof ik dat wel ja. Pelle verdient al meer per jaar.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:56
Ik snap dat Neres daar niet alleen over beslist, maar een jongen zoals hij met zijn achtergrond gaat zich dan toch wel achter zijn oren krabben. Gezien dat dan zijn toekomst en die van zijn hele familie verzekerd is. Dan moet Ajax pittig uit de kast komen om hem te inspireren om te blijven denk ik zo. Of bedingen dat ie pas weg mag in de zomer bij eventueel accoord. Maar goed ik hoop dat ie blijft.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 10:17
Dat dit meer doet met een speler dan “de toekomst is in handen van God” is wel duidelijk. Maar hij heeft in september nog een nieuw contract getekend dus Neres en zijn entourage zullen best begrip hebben voor een Nee van Ajax. Hoe klote dat ook is.

Vervolgens hangt het van het beleid van zo’n Chinese club af of ze in de zomer nog steeds Neres willen.

Zonder vergelijkbare vervanger zou Ajax niet eens mogen twijfelen en moeten ze hem gewoon behouden.
Vind ik leuk
Xienix +159
zondag 13 januari 2019 om 09:37
Had ik ook gelezen.....
🙈 11 miljoen / 11.000.000
Elk jaar op je rekening, Ging toch wel even verhaal halen🤪
Liet me uitkopen✌️
Vind ik leuk
Gizmo +3792
zondag 13 januari 2019 om 10:42
Maar is dat jaarlijkse bedrag Euri”s of Dollars of Yuannekes of wellicht de Real. Brasileiro ?

[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 13:58]
Vind ik leuk
Xienix +159
zondag 13 januari 2019 om 11:20
Knetter harde US Dollars💵💵💵
Vind ik leuk
Gizmo +3792
zondag 13 januari 2019 om 14:10
Dan vertrok ik ook uit Amsterdam
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zondag 13 januari 2019 om 10:18
Zou ie op god vertrouwen bij 11 miljoen? ;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 10:23]
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 10:24
Als God hem tot nu toe heeft gebracht waar hij nu is, waarom zou je dan van dat geloof afvallen?
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zondag 13 januari 2019 om 10:34
:-) valide argument, maar alles heeft zijn prijs natuurlijk.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 10:39
Ik ben niet gelovig, maar voor echt gelovige mensen heeft God toch geen prijs?
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zondag 13 januari 2019 om 13:22
Nou.....ik zou er geen geld op inzetten
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 13 januari 2019 om 13:29
Jij bent dan ook niet gelovig. ;)
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zondag 13 januari 2019 om 13:54
Dat is zeker een variabel die in de oordeelsvorming dient te worden meegenomen. 😎
Vind ik leuk
plein19 +3100
zondag 13 januari 2019 om 10:03
We mogen God op de knietjes danken dat hij zich nog volledig voor Ajax wil inzetten terwijl hij wel positief us over China. Neres had echt veel meer in zijn kracht moeten worden gebruikt. Geweldige speler
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 10:09
Bijzondere situatie voor Ajax.
Deze moet denk ik heel dubbel binnenkomen bij Marc.

Ik vind Neres niet echt een bankzitter, en toch wel een speler die vaak net dat beetje extra kan brengen.
43 miljoen is veel... Heel veel.

Maar als er niets terugkomt en je krijgt een blessure heb je een probleem.
Ik mag aannemen dat juist dit jaar het sportieve aspect de boventoon zou moeten voeren in Amsterdam?

Ik zou hem er dit jaar bijhouden. Lijkt me niet slim hem te laten gaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 10:10]
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1588
zondag 13 januari 2019 om 10:24
Doen of niet doen...dat is de vraag.
1 argument mis ik en Ten Hag zegt het terecht wel, Ajax is een bedrijf aan de beurs. De koers van de aandelen steeg na geruchten over wat Neres zou kunnen opbrengen.
Als de grotere aandeelhouders willen cashen, hou je dat niet tegen.
Helaas geld gaat boven wat fans willen.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 13 januari 2019 om 10:38
Precies. Als je op de beurs zit kunnen de supporters wel dure seizoenskaarten aanschaffen maar hun mening wordt niet gehoord.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zondag 13 januari 2019 om 11:12
Heeft niks te makem met de beurs, als een Chinese club 43 miljoen voor Lozano of Bergwijn biedt zit John de Jong vanmiddag nog in het vliegtuig om de deal af te ronden.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 13 januari 2019 om 10:37
Die gaat gewoon.

Ajax had belooft aan hun supporters in de winter niemand te laten gaan. Ik zie overeenkomsten met Marc Rutte.

😂😂😂😂
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zondag 13 januari 2019 om 11:14
Niemand van de basis ja, Neres is geen basis. En alleen als een vervanger komt gaat Neres weg. Anders blijft Neres gewoon.
Vind ik leuk
Iggy +4511
zondag 13 januari 2019 om 13:41
De wens is de vader van de gedachte. Is het niet droeftoeter?
Vind ik leuk
Sambal +51
zondag 13 januari 2019 om 10:49
Wanneer Ajax nog een ronde CL overleeft of goed speelt dan komt er zo maar 10 mio bij en komt er ook een europese topclub wat voor zijn carriere veel en veel beter is .China hype is over, moet je als jonge speler niet eens naar toe willen. Wil God denk ik ook niet
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 11:38
Als Zyech gaat is Neres vaste keus. Duidelijkheid scheppen naar deze speler en contract opwaarderen.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 11:39
Gewoon geloven in de selectie waarmee je u zo goed bezig bent, Neres is top en je zal zien dat hij nog belangrijk gaat zijn dut seizoen..wie weet tegen Madrid...is hij daarna wellicht meer waard dan 45 miljoen..je weet het niet, maar ik geloof in deze selectie ...daarin vind ik neres vaak te bepalend geweest om weg te doen...
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 11:41
Aha praten over het heden. Goed voorbeeld voor de Ajacieden hier, die hangen nog steeds in het verleden.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 12:11
nou nou waar hebben de meest hier over het gaat om de kopstuk Neres reageert op Chinees megabod: 'De toekomst is in de handen van God' en niet over wie nu de beste is of over CL of Kampioenschap of beker mensen blijf gewoon eens bij de kopstuk waar het over gaat spring niet van hak op de tak.

Want het gaat hier niet om de CL en ook niet over de KNVB beker en ook niet over Competitie kampioenschap waarom mat de mensen hier altijd 1 modder naar elkaar club gooien 2 waarom blijven de mensen gewoon niet bij de kopstuk waar het daadwerkelijk over gaat en 3 als mensen toch niet bij de kopstuk kunnen blijven reageer dan niet op deze forum/topic en ga lekker naar een ander forum/topic waar je wel 'n kopstuk is over KNVB Beker of CL of Competitie Kampioenschap dit wou ik gewoon even kwijt

zo nu even op de kopstuk in gaan is een verstandig jongen die Neres dat die zeg dat die nu op Ajax volledig concentreert en zich niet gek laat maken van de geruchten molen wat de media en journalistieke schrijven zo als hij al zelf zegt lekker op focussen op Ajax en idd als hij denk dat hij antwoord van god krijg over zijn toekomst nou horen we het van zelf wel maar nu lekker focussen op Ajax en hopen dat je nog paar seizoentje bij Ajax speel om zo je nog beter te ontwikkelen
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 12:54
Gewoon het.team intact houden.na dit seizoen evt genoege nemen met wat minder
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 13:22
43 miljoen is belachelijk veel geld, maar zoals Overmars al terecht heeft gezegd is dat Neres alleen weg mocht als Lainez gehaald werd. Dat laatste is niet gebeurd, dus moet David gewoon blijven, zelfs al zouden ze 50 miljoen bieden. Punt.

Neres zelf zegt: "het is in Gods handen" klopt ook, want stel dat er ineens een konijn uit de hoge hoed getoverd word door Overmars (en er toch nog verrassend ineens een extra vleugelspits aangekocht zou worden) zou dat de weg vrij kunnen maken voor hem, om alsnog een transfer te maken. Deze kans is echter klein en daardoor wend hij zich in deze kwestie tot zijn geloof.
Vind ik leuk
yuuup +10803
zondag 13 januari 2019 om 13:59
Pfff om Overmars God te noemen gaat mij zelfs te ver.
Vind ik leuk
Nbl +822
zondag 13 januari 2019 om 16:03
Gewoon houden wordt nog belangrijk de komende wedstrijden .
Vind ik leuk
Miller +46
zondag 13 januari 2019 om 18:29
Ga je voor de prijzen, of voor het geld, dit seizoen!!!
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 18:39
Eens. God zal wel een bestemming hebben met Onze Neres. Nou, de bestemming heb je bereikt David. Dat is namelijk in Amsterdam, waar je nog vele jaren in de absolute top kan voetballen.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zondag 13 januari 2019 om 21:45
Ajax moet van de beurs af
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 00:52
Volkomen eens.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 17:46
Neres moet blijven!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws