'PSV moet Ajax in zicht houden: 'Mikken op transfers van boven de 40 miljoen'

'PSV moet Ajax in zicht houden: 'Mikken op transfers van boven de 40 miljoen'

Gepubliceerd: donderdag 24 januari 2019 om 07:39do 24-01-2019 om 07:39

PSV moet komende zomer zien te voorkomen dat de financiële verhoudingen tussen PSV en Ajax nog verder uit elkaar komen te liggen. De miljoenentransfer van Frenkie de Jong biedt echter ook perspectief voor de Eindhovenaren.

Dat schrijft het Eindhovens Dagblad. Het medium meldt dat de financiële achterstand van de Eredivisie-koploper op Ajax nog verder is opgelopen door de transfer van Frenkie de Jong. 'Met bijvoorbeeld Matthijs de Ligt aan boord kan Ajax komende zomer nóg een keer cashen.'

De PSV-directie wacht de komende maanden daarom enkele uitdagingen. 'Niet alleen moet PSV een nieuwe hoofdsponsor zien te strikken om net als nu zo'n vijf á zes miljoen euro per jaar op te halen, maar ook bij de verwachte verkoop van de kroonjuwelen Steven Bergwijn en Hirving Lozano moet de club het uiterste eruit zien te halen.'

Volgens het ED kan door de enorme transfersom die voor De Jong is betaald, ook bij PSV de lat omhoog, al zal dat geen 'De Jong-achtige bedragen' opleveren. 'PSV mikt wel op transfers van boven de veertig miljoen euro bij een overstap van Lozano en Bergwijn. Ontstaat er - net als bij De Jong - een strijd tussen een aantal Europese topclubs, dan kan het misschien om nog iets hogere bedragen gaan.'

Verder worden ook de waarden van Denzel Dumfries en Angeliño op 'vele miljoenen' geschat. 'Ook de waarde van Donyell Malen zou kunnen exploderen, als hij erin slaagt om snel door te breken bij PSV. Datzelfde geldt misschien voor spelers als Cody Gakpo of Mohammed Ihattaren.'

Plaats een reactie

2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 07:42
Wij willen helemaal niet cashen. wij willen onze toppers zo veel mogelijk houden.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 07:42
120 Miljoen voor Behich, Minimaal.
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 07:42]
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 07:43
Zo weinig ? ;-)
Vind ik leuk
fernjef +1973
donderdag 24 januari 2019 om 07:45
kijk en huiver... Nu gaan jullie allemaal het verschil zien tussen de bedragen die betaald worden voor Ajax spelers versus de prijs die betaald wordt voor PSV spelers.... Houd er rekening mee dat deze bedragen betaald worden door échte voetbal-kenners....
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 07:45]
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 07:46
Proficiat. Krijg je daar een harde van ?
Vind ik leuk
fernjef +1973
donderdag 24 januari 2019 om 07:50
vies mannetje.... Vraag je altijd aan mannen op internet wanneer ze een harde krijgen? Rare hobby heb jij...
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 07:52
Heb ik gezegd dan wat er hard wordt ?
Vind ik leuk
Aart +305
donderdag 24 januari 2019 om 11:28
Mooie jeugdopleiding heeft Ajax. Nu een echte koopclub.
Vind ik leuk
benny-boys +2057
donderdag 24 januari 2019 om 07:47
Brabantse Gemoedelijkheid telt ook mee.
Vind ik leuk
Jozef +45156
donderdag 24 januari 2019 om 07:54
Ja hoor. Als Zoetje 5 miljoen per jaar kan pakken, Luukske 3,5, Lozano 7 miljoen, en Bergwijn 5 miljoen per jaar, dan laten ze de warme kachel in eindhoven gewoon staan hoor. Logisch ook.
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 07:54]
Vind ik leuk
dhrwobo +45789
donderdag 24 januari 2019 om 08:03
Uit je duim
Vind ik leuk
Jozef +45156
donderdag 24 januari 2019 om 12:11
Vandaar: als...

Brabantse gemoedelijkheid is een dingetje dat vooral Brabanders fijn vinden. Daarmee zeg ik eigenlijk alles.
Vind ik leuk
dhrwobo +45789
donderdag 24 januari 2019 om 12:16
Nou, volgens mij zitten de stadions tot aan Friesland vol met de Brabantse gezelligheid wanneer Guus Meeuwis optreedt ;-).

En zodra Ajax weer richting Eindhoven komt, nodig ik je van harte uit om samen van tevoren een pilsje te pakken. Kunnen we proosten op een sportieve pot
Vind ik leuk
Aspers +626
donderdag 24 januari 2019 om 14:07
Brabantse gezelligheid? Wat een onzin, dat bestaat helemaal niet. Ik ben zelf brabander, woon er ook al 45 jaar en die gezelligheid is meer een clowneske caranvals bedoeling, echt verschrikkelijk. De rest van NL is daar echt niet jaloers op.
Vind ik leuk
dhrwobo +45789
donderdag 24 januari 2019 om 14:13
Het is maar net hoe je het ervaart en of je het glas halfvol of halfleeg ziet Aspers. Azijnzeikers heb je altijd :-)
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 13:44
Dan snap je niet wat cultuur inhoudt en ben je een slechte mensenkenner ;)
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 13:45
Haha, je wilt niet weten hoe vaak ik positieve reacties krijg over het feit dat Brabanders "zo aardig en gastvrij" zijn ;)

Edit; lol, zie nu deze post:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/862663/-ontwikkelen-winnen-en-ook-gezelligheid-zijn-zaken-die-precies-bij-psv-passen-.html
[Reactie gewijzigd op dinsdag 29 januari 2019 om 13:54]
Vind ik leuk
Adje80 +10522
donderdag 24 januari 2019 om 08:03
Als de kachel wel werkt he..wordt bij psv ook allemaal minder warm de laatste tijd, besloten trainingen. 70 plussers die al decennia komen kijken bij de trainingen worden geweigerd
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:39
Niet zo lullen Adje .
Dit kun jij als teletekst Ajacied natuurlijk niet weten , maar ook bij Ajax zijn er gewoon besloten trainingen hoor .
Misschien dat je een keer je clubje in het echt moet gaan volgen ipv alleen voor de tv , want dan had je dit geweten namelijk .
Vind ik leuk
Hvdp +2092
donderdag 24 januari 2019 om 10:09
ik ga regelmatig naar de trainingen van ajax kijken
tactische(besloten ) trainingen alleen in de hal!!
je weet dus echt niet waar je het over hebt

en dat psv besloten traint is natuurlijk bizar
altijd dezelfde opstelling en tactiek
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:26
Ik vind alle besloten trainingen bizar , en verder lul jij maar wat raak , want dit staat op de officiele site van Ajax

https://www.ajax.nl/teams/ajax-1/trainingen.htm

En hier staat toch duidelijk dat de meeste trainingen van Ajax besloten zijn , en dat er maar een paar trainingen per jaar openbaar zijn dus ga ff lekker tegen iemand anders liegen , clown
Of liegt Ajax op hun eigen website ??
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 10:27]
Vind ik leuk
Hvdp +2092
donderdag 24 januari 2019 om 10:39
haha beter lezen meneer
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:44
Waarom , bij Ajax is de training net zoals bij PSV gewoon besloten en daar ging de discussie waar jij je mee bemoeit gewoon over .
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:40
Wel frappant dat niet Ajacieden zoveel op websites van zitten te lezen
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:42
Van Ajax bedoel ik
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:43
Ben jij van de politie , en mag ik niet op een Ajax website komen .
Ik heb dit opgezocht omdat heel mijn schoonfamilie voor Ajax is , die gaan wel elke week naar het stadion , en die klagen altijd dat het bijna onmogelijk is om een training van Ajax te bezoeken .
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:45
Jij mag er ook gewoon eerlijk voor uitkomen dat je voor Ajax bent.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:19
Blijf lekker verder dromen pikkie .
Van mij mag Ajax best kampioen worden , want ze spelen het mooiste voetbal op dit moment .
Maar ik vind het ook prima als iemand anders kampioen word .
Maar mijn wereld is in tegenstelling tot die van jou schijnbaar , wat groter dan mijn eigen club alleen .
Maar als het jou gelukkig maakt om te denken dat ik een Ajacied ben , dan moet jij dat lekker blijven denken .
Vind ik leuk
Hvdp +2092
donderdag 24 januari 2019 om 10:46
wat erg voor je zeg !
een schoonfamilie die van ajax houdt
sterkte!!
ik heb echt met je te doen zal het zout niet verder in de wond strooien
haha
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:55
In tegenstelling tot die flapdrollen hier , zijn dit echte Amsterdammers en hele fijne mensen , die tenminste niet zo'n arrogante grote bek hebben zoals die wannabee Amsterdammertjes op deze site .
Vind ik leuk
Hvdp +2092
donderdag 24 januari 2019 om 10:59
gelukkig voor jou!!
nu moeten ze je alleen nog leren niet zo snel te happen en een beetje zelfspot
misschien dat er dan toch nog hoop voor je is!!
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 09:27
Dom gelul. Een paar trainingen besloten betekent niet dat alle trainingen besloten zijn en niemand wordt geweigerd. De koffie staat klaar, zelfs voor jou...
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:28
https://www.ajax.nl/teams/ajax-1/trainingen.htm

Bij Ajax zijn de meeste trainingen ook besloten , dus laat die pipo's lekker lullen pik .
Vind ik leuk
Adje80 +10522
donderdag 24 januari 2019 om 11:44
Van ajax wordt niet gezegd dat het een warme club is. Psv supporters roepen dit altijd over psv
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:02
Wat helemaal niks zegt over de talenten. Ajax is een merk en daar betaal je gewoon meer voor.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:07
Ik ben zelf ook Ajax supporter en vind het helemaal leuk enzo al dat geld wat ze verdienen
Maar inmiddels staat Psv nog steeds boven aan he
Ik weet dat de tijden verandert zijn maar in mijn belevenis hoort voetbal nog steeds over het spelletje zelf te gaan en de prijzen die je er mee kunt winnen
Vind ik leuk
Mosquito +22586
donderdag 24 januari 2019 om 08:10
Misschien kan Lammers zijn waarde weer opkrikken vanavond en ajax een reality check geven.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
donderdag 24 januari 2019 om 08:42
Of misschien (lees: waarschijnlijk) niet.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 09:25
het zal Heerenveen wel echt een boost geven denk ik als ze na de laatste wedstrijd deze keer zelfs winnen
Ook al hoop ik zelf van niet natuurlijk ;)
Leuke spits wel trouwens die Lammers
Vind ik leuk
Phiron +439
donderdag 24 januari 2019 om 10:08
Wat voor een reality check Mosquito?
Vind ik leuk
AVDV +1644
donderdag 24 januari 2019 om 08:21
Ja boeie
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:35
Gefeliciteerd , ik heb het net al aan een andere Ajacied gevraagd , en vraag het nu nog een keer aan jou .
Waar gaan jullie die transfers vieren ??
Op het Museumplein ???
Echte supporters zijn helemaal niet geinteresseerd in geld wat binnen komt bij hun club .
Die zijn alleen blij met overwinningen en prijzen .
Ajacieden zoals jij lijken tegenwoordig meer op aandeelhouders als op supporters .
Vind ik leuk
fernjef +1973
donderdag 24 januari 2019 om 09:16
Ik wil je best uitleggen hoe de werkelijkheid in elkaar steekt hoor... Moet je wel goed opletten hé! Dan kan je er nog wat van leren...

tegenwoordig is het voor grote voetballers niet aantrekkelijk om in Nederland te voetballen.
Door het financiële wapengekletter van clubs als Barcelona, Ral Madrid, PSG, Manchester City, Bayern München en de andere grote clubs, worden alle goede voetballers ter wereld opgepikt zodra ze goed presteren...
Geen enkele voetballer kan de verleiding weerstaan om elke twee jaar een bedrag te verdienen wat gelijk staat aan het winnen van de oudejaarsloterij... Gewetensvraag: Zou jij dat wel kunnen?

Natuurlijk is dit doodzonde en zou elke Ajacied liever zien dat Suarez, Ibrahimovich, Eriksen, etcetera nog steeds bij Ajax voetbalden! Stel je eens voor.... Maar dit is nu eenmaal niet mogelijk op dit moment!
Om dit in de toekomst wellicht ooit wél mogelijk te kunnen maken, is er dus financiële draagkracht nodig om aan te kunnen haken bij de grote clubs in Europa. En dat is het enige haalbare als je je spelers verliest aan de grootmachten: Heel veel geld voor ze proberen te krijgen! Dus als we dat dan voor elkaar krijgen, is er weer een puzzelstukje van het master-plan gelegd! Volgend jaar kunnen we dus weer meer geld uitgeven aan het opleiden van jeugd en het scouten van nóg betere talenten.

Ga nou niet denken dat PSV voetballers uit Mexico komen omdat het in Eindhoven zo gezellig is! Die willen alleen maar voetballen en héél veel geld verdienen! Als je op zoek bent naar échte clubliefde, dan vind je dat bij de spelers die al van jeugd af aan posters van een bepaalde club boven hun ben hebben hangen. Niet bij Mexicanen, Uruguayanen, etcetera.

En als reactie op je opmerking of ik wel een echte supporter ben: Ik ben op 300 meter van De Meer geboren in de watergraafsmeer in Amsterdam. "De Meer" was het oude Ajax-stadion. Ik hoorde zondag om 14.30 bij elk hapje van mijn papje het stadion juichen bij de acties van Johan Neeskens, Johnny Rep en Piet Keizer... Het is mij dus letterlijk met de paplepel ingegoten....
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 09:24
Ik zal het ook nog een keer uitleggen .
Ik heb het idee dat de Ajax supporters op deze site alleen maar bezig zijn met het geld wat Ajax binnen haalt , en niet met de prijzen die deze club kan behalen .
Ik heb het niet over clubliefde bij spelers , want die is er niet meer .
Maar ik zou als echte Ajacied helemaal niet zo blij zijn met die 85 miljoen voor Frenkie .
Ik ben namelijk een echte fan , en ik zou nog steeds over de flos zijn over de gemiste kans zondag om de koppositie eindelijk weer eens te pakken .
Maar het enige wat ik hier op vp tegenwoordig lees , zijn reactie's van blije Ajacieden , die blij zijn omdat er zoveel geld binnen komt bij de club .
Vandaar het woord aandeelhouders .
Vind ik leuk
fernjef +1973
donderdag 24 januari 2019 om 09:31
Je snapt (nog) niet helemaal hoe de wereld in elkaar steekt.... Vraag elke Feyenoorder maar wat ik bedoel en ze zullen het je graag uitleggen. Ik durf volmondig te zeggen dat Feyenoord een zeer groot, en zeer trouw legioen heeft! Groter dan PSV! In de kuip voetballen is verschikkelijk imposant voor een voetballer vanwege de fans die Feyenoord naar elke overwinning willen schreeuwen. Maar door financieel wanbeleid kunnen ze waarschijnlijk nooit meer meekomen in Europa.... Daar gaan je aspiraties als vereniging.... Misschien begrijp je nu iets meer van het masterplan van Ajax...
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 09:37
Ook zonder financieel wanbeleid hadden ze in Europa niet meer meegedaan. En als jij denkt dat door een paar forse verkopen Ajax structureel mee gaat doen in Europa wens ik je veel succes daarmee. Geloof er echter niets van.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 09:37
Ik betwijfel of het zo'n masterplan is .
De selectie van Ajax word er niet sterker op , als de Jong , de Ligt , Ziyech en misschien nog een paar anderen vertrekken .
Als je dit jaar geen kampioen word moet je weer 3 rondes cl overleven voordat je in de groepsfase beland .
Haal je dit niet en bijv PSV wel , dan gaat ook een PSV veel geld ophalen en word het gat met Ajax een stuk kleiner .
Financieel wanbeleid is inderdaad niet goed , maar er is ook een middenweg .
Vind ik leuk
Nicole +851
donderdag 24 januari 2019 om 11:34
oh man, ik zal alleen je laatste post behandelen, geld is dat onderdeel wat de macht heeft (zie de grootste clubs in Europa), en als ajax zijn beste speelers verkoopt voor heel veel geld, kopen ze of nieuwe of de jeugd wordt ingepast. En ja Ajax heeft nu een paar jaar niets gewonnen, maar ze hebben in die jaren (waar ze de europ cup finale gehaald hebben, wat vele voor onmogelijk haden gehouden), wel iets gebouwd waarmee resultaten komen en goed spel. Ik begrijp dat als psv zijn beste speelers verkoopt meteen een problem heeft. Ze hebben dan geld maar moeten met dat geld weer verder (meer is er niet) of geluk met jeugd, dan begrijp ik dat jij je zorgen maakt.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 21:12
Je kunt nog zo veel geld hebben de echte topspelers komen echt niet in de ED spelen. Dus Ajax moet inderdaad weer van voren beginnen.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:21
Als ik je verhaal hierboven lees is het masterplan om jeugd spelers op te leiden en vervolgens te verkopen om de bankrekening te spekken. Dus ieder jaar ben je weer van voor af aan bezig om nieuwe spelers in te passen , een team te bouwen en ieder jaar gaat het kampioenschap aan jullie voorbij. Leuk masterplan en ook leuk voor de Ajax supporters die ook wel weer eens prijzen willen pakken toch ?
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 09:30
Jeugdspelers opleiden die voor dat ze überhaupt bij je eerste selectie zitten al weg geroofd worden door topclubs met geld.
Daar kun je geen masterplan op voeren.
Vind ik leuk
HJR +9176
donderdag 24 januari 2019 om 10:11
Ik ben absoluut niet blij dat F de Jong en De Ligt weggaan. Van mij mogen ze jaren blijven.

MAar ik hoop dat jij ook wel inziet dat spelers niet jaren meer in de NLse top gaan spelen, als ze ambitieus zijn, Die willen hun grenzen verleggen, kijken waar hun lat ligt, net als 90% van de overige mensen.

Dus die ga je nooit behouden. En dan mag je als supporter toch best blij zijn dat er zoveel voor een speler van je club wordt betaald? Ik denk dat PSV supporters ook wel inzien dat Lozano gaat vertrekken. Dan hopen zij ook dat het een toptransfer wordt.

Op nu toe roepen dat Ajacieden blijer zijn met geld, is zo kort door de bocht. Er zijn er helaas bij die er mee lopen te trollen en zuigen op de site. Maar weet nog goed de reacties van PSV supporters naar Ajax supporters toe, toen Depay verkocht werd, precies dezelfde reacties namelijk.

Nogmaals ik heb liever dat ze blijven, maar ambitieuze (of simpel iemand die meer wil verdienen) spelers zijn nu eenmaal niet te houden in de eredivisie en dan kan je het beste er maar uit halen.

En zo denken 90% van de Ajacieden erover, alleen jij richt je op de 10% die hier aan het schreeuwen is over dat grote bedrag.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:18
Ja maar dat snap ik ook wel , en als de Jong weg gaat danm maar voor zoveel mogelijk .
Maar als echte Ajacied is jouw eerste prioriteit toch gewoon sportieve successen voor je club ?
Maar voor fernjef telt alleen de financiele successsen want hij praat nergens anders over .
Maar dat onderscheid jou ook van Fernjef , jij bent een echte Ajacied , en bij fernjef heb ik mijn twijfels .
Die praat meer als aandeelhouder of als lid van de raad van commesarissen .
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:22
Het verschil is dat Lozano eenvoudig te vervangen is.
Met of zonder Lozano is het volgend jaar weer niks in de CL maar PSV kan in de eredivisie gewoon kampioen worden met Lozano en Schwaab.
Ik vind het een ramp voor mijn plezier want zonder De Ligt en De Jong kan Ajax niet mee in de CL en zitten we volgend jaar naar dat antivoetbal van PSV te kijken waar ze ook nog eens kansloos mee zijn.


Vind ik leuk
VanGoal +1328
donderdag 24 januari 2019 om 10:17
Weet niet of je hebt opgelet de laatste jaren. Maar dat geld zorgt er voor dat Tadic en Blind bij Ajax komen spelen en dat spelers als De Ligt Onana Ziyech en de Jong een jaartje langer blijven.

Met CL succes als resultaat. Ajax heeft op korte termijn zoveel geld dat het duurdere spelers kan kopen. Dat wil zeggen (mits ze goed en gericht investeren) dat er een groot gat ontstaat met psv als je kijkt naar de kwalitatieve invulling van de selectie.

Ook dit is geen garantie op succes maar de toekomst ziet er in Amsterdam zeer goed uit.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:20
Kun je nagaan hoeveel geld ze hadden gehad als ze de afgelopen 4 jaar gewoon kampioen waren geworden , en elk jaar cl hadden gespeeld ......
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:40
Je moet een ander ook wat gunnen.. jij wiltvdstvajax ieder jaar alles wint ;)
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:29
De toekomst is dat het elftal van Ajax volgend jaar zwakker is dan dat dit jaar.
Het verlies van De Jong en De Ligt is niet op te vangen
Het zou op te vangen zijn met het halen van Van Dijk en Eriksen maar die komen niet naar onze eredivisie.
Het is jammer, we worden veroordeeld tot het het antivoetbal van PSV en in plaats van dromen over winst tegen Real Madrid zit je volgend jaar te kijken naar PSV dat de schade beperkt wil houden door 85 minuten voor het eigen doel te gaan liggen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 10:42]
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 09:24
Met dat geld van Frenkie zouden ze wel eindelijk van die aandeelhouders kunnen afkomen. Of het stadion proberen kopen scheelt weer huurkosten.
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 09:26
Niemand zegt hier dat men verwacht dat spelers hun hele carriere bij een club blijven of gelul over clubliefde. Maar hier op VP lijkt het wel of ajacieden een gedeelte van het transferbedrag krijgen bij iedere verkoop. Wanneer er een vaag media-artikeltje verschijnt waarin met miljoenen wordt gegooid word ditt met groot gejuich begroet. Ik blijf het vreemd vinden maar goed, ieder zijn ding...
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 09:28]
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:34
Dat juichen is debiel. Ons plezier wordt afgepakt.
Eindelijk na vele jaren was er weer leuk CL voetbal te zien.
Volgend jaar en de jaren daarna zitten we naar niks te kijken als we de voorronde überhaupt al doorkomen.
Weer 5 jaar wachten op de volgende lichting, die door Dagobert Overmars verkocht wordt.
Vind ik leuk
Futjebal +2843
donderdag 24 januari 2019 om 09:09
Ja en...geld wint geen prijzen.
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1388
donderdag 24 januari 2019 om 09:14
T’is maar wat de gek ervoor geeft. Geen enkele voetballer is zoveel geld waard. Bedragen zijn totaal uit de hand gelopen. Ook als er straks €40 mil betaald word voor Lozano is en blijft het belachelijk.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
donderdag 24 januari 2019 om 10:06
Wat boeit mij die bedragen. Ik heb daar helemaal niets aan.

Het gaat om de prijzen .
Vind ik leuk
De fries +2056
donderdag 24 januari 2019 om 11:02
Kick jij op die hoge transfersommen ?
Als normale supporter baal je normaal gesproken...
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
donderdag 24 januari 2019 om 07:51
Koopje ;-)
Vind ik leuk
Jappy +136
donderdag 24 januari 2019 om 08:37
800 miljoen voor Lozano
Vind ik leuk
14forever +9235
donderdag 24 januari 2019 om 14:15
Per teen en het dubbele per.vinger.
Vind ik leuk
Radaje +1671
donderdag 24 januari 2019 om 07:43
Kun je wel willen. Maar de spelers moeten dit ook willen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
donderdag 24 januari 2019 om 07:46
Ajax is financieel allang uit het zicht. Alleen op teletekst 819 gelukkig niet. Daarom is het belangrijk HOE ze met het geld omgaan. Aan wie geven ze dat uit ? te beginnen bij mij.
Vind ik leuk
Visser89 +173
donderdag 24 januari 2019 om 07:58
Heb je aandelen van Ajax net verkocht dan? dan komt het geld eraan;)

idd op 819, staan we onder jullie, en als we spelen zoals tegen heerenveen en jullie tegen emmen... dan word feyenoord zomaar een lachende derde straks haha.

Zonde maar voor de spanning is wel het leukst dat het beslist kan worden in de Arena, (positief of negatief voor Ajax dan;))
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:00
Die verloren ook :p
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
donderdag 24 januari 2019 om 08:13
Als Ajax zondag wint en in Alkmaar wint , dan is het in mijn ogen beslist...Ajax kampioen..
Vind ik leuk
Visser89 +173
donderdag 24 januari 2019 om 08:23
Geen idee, misschien dat Ajax wel voor staat op PSV in de Arena, maar je weet nooit wat er kan gebeuren he...
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:26
Denk dat Heracles en de Graafschap uit voor Ajax belangrijker worden .
Vind ik leuk
Mosquito +22586
donderdag 24 januari 2019 om 08:16
PSV en ajax zijn een punt ingelopen op Feyenoord, dus geen lachende maar huilende derde.
Vind ik leuk
Figurant +585
donderdag 24 januari 2019 om 09:13
Punt uitgelopen
Vind ik leuk
RodeKaart +603
donderdag 24 januari 2019 om 08:22
Media napraaters , er is nog niks beslist. Ook niet als psv wint in amsterdam.

Het is beslist als je niet meer in gehaald kan worden en niet eerder. En dat zal dit seizoen in de laatste 3 speelrondes ergens zijn zo als het er nu uit ziet.
Vind ik leuk
Jozef +45156
donderdag 24 januari 2019 om 07:51
Ajacieden willen dat ook niet, maar pure kwaliteit en talent wordt nu eenmaal herkend...
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 07:55]
Vind ik leuk
Lachuh +961
donderdag 24 januari 2019 om 07:57
Ja,daarom zijn ze al 4 jaar als 2e geëindigd,zoveel kwaliteit,alleen komt het er niet uit.
Vind ik leuk
Jozef +45156
donderdag 24 januari 2019 om 08:00
Het lot, maar tevens de levensader van ajax....

De club leidt op en als een talent doorkomt zijn ze nog niet rijp. De talenten worden tegenwoordig helaas te jong al weg gekocht. Wees blij, daardoor kan de concurrentie profiteren.
Vind ik leuk
Lachuh +961
donderdag 24 januari 2019 om 12:13
Daar heb je een punt.
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:04
En het merk Ajax..
Of wil je zeggen dat Bergwijn en Lozano er niks van kunnen?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
donderdag 24 januari 2019 om 08:16
Natuurlijk niet, maar ander niveau dan De Ligt en De Jong.
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:22
Daar ben ik het niet helemaal mee eens :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 08:22]
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
donderdag 24 januari 2019 om 08:28
Dat mag uiteraard.
Vind ik leuk
3Bier +15716
donderdag 24 januari 2019 om 10:25
Beetje appels met peren vergelijken. De Ligt op zijn 19e aanvoerder en uitblinker in de CL voor Ajax. Ook in het NL elftal speelt hij prima. Nu al 1 van de betere verdedigers van Europa, op zijn 19e...
De Jong heeft in zijn eentje het NL elftal op sleeptouw genomen. Wat een verschil sinds hij er in staat. Verder heeft hij een unieke speelstijl die je nergens anders ziet.
Lozano is al iets ouder en heeft al meer ervaring als deze gasten. Maar viel toch wat tegen in de CL, ondanks dat hij levensgevaarlijk blijft. Lijkt een beetje stil te staan in zijn ontwikkeling.
Bergwijn is nog jong en wordt met de week beter heb ik het idee. Groeit nu al richting niveau van Lozano, misschien is hij al beter. Maar in het NL elftal hobbelde hij redelijk anoniem mee, terwijl leeftijdsgenoot De Jong op een cruciale positie het hele team op zijn schouders nam.

Ik zie toch wel wat verschillen tussen de grootste talenten van beide ploegen. Bergwijn kan wel toe groeien naar dat niveau maar is nog geen sterkhouder van het NL elftal. Iets wat De Jong en De Ligt wel zijn
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 10:46
Buiten dat ik het met je eens bent is het ook wel te verklaren waarom, De ligt en de Jong bekleden een belangrijke positie in het as van het veld dus daar kan je een belangrijke rol ook op je nemen zoals je team op sleeptouw nemen. Als vleugelspeler ben je daar beperkter in. Zelfs robben als aanvoerder lukte het niet en dat heb/had je het wel over 1 van de beste vleugelspelers van de wereld
Vind ik leuk
3Bier +15716
donderdag 24 januari 2019 om 10:55
Dat klopt. Daarom is het ook een beetje appels met peren vergelijken. Het feit dat ze op deze leeftijd al zulke cruciale posities innemen zegt natuurlijk ook wel wat. Deze jongens gaan niet voor niets naar de absolute top in Europa.
Bergwijn zou daar ook wel eens kunnen belanden. Op het moment misschien nog niet maar ik zie hem per week beter worden.
Lozano heb ik ernstige twijfels over. Wordt ook al 24. Heb niet het idee dat hij de absolute top gaat halen.
Daarom denk ik dat voor De Jong en De Ligt zoveel wordt betaald, zij zijn in de ogen van de topclubs ondanks hun jonge leeftijd geen twijfelgevallen.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 09:43
Helemaal mee eens Lozano heeft dit seizoen weinig progressie geboekt. Bergwijn is nu al beter.
Ik vind momenteel Lammers het grootste PSV talent alleen jammer dat onze trainer dat niet ziet.
Lammers heeft drive en scorend vermogen net als Van Nistelrooy dat had.
Zie Lammers ooit Salah bij Liverpool wel opvolgen.
Vind ik leuk
RodeKaart +603
donderdag 24 januari 2019 om 08:25
Ben benieuwd of ajax ook daadwerkelijk zelf nu is groot geld gaat uitgeven aan topspelers. Zou leuk zijn voor de eredivisie om weer eens echte toppers te hebben die onder de 30 zijn.
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 24 januari 2019 om 09:33
Je bedoeld zoals tadic of blind
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 09:41
vind ik 2 verschillende aankopen :)
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 24 januari 2019 om 09:52
Klopt ...1 is een verdediger/ middenvelder, de andere is aanvaller. De een is nederlander , de andere servier, de een komt van man utd, de ander van southampton...wat ze wel gemeen hebben is dat ze voor eredivisie begrippen enorme toppers zijn...
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 10:43
Buiten de punten die jij op noemt vind ik tadic een meerwaarde hebben waarvan het geld ook echt waard is.
Blind vind ik het goed doen maar ik vind hem zijn transfersom niet waard :)
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 09:35
Ga er maar niet van uit, veel spelers willen geen kunstgras en het aanzien van de eredivisie is niet groot dus je moet het van toppers hebben die al wel in NEderland hebben gespeeld en die dan geld belangrijker vind dan het sportieve..
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 21:17
Die komen echt niet in Nederland spelen ook niet bij Ajax. Anders was de Jong wel gebleven toch ?
Vind ik leuk
Visser89 +173
donderdag 24 januari 2019 om 07:56
Ajax wil het liefste ook zijn toppers behouden, maar tegen dit soort bedragen kunnen weinig clubs (europees gezien) nee zeggen.
Net als met Matthijs de Ligt, deze zal ook gewoon vertrekken tenzij hij zelf zal roepen dat hij niet wilt.

En met PSV, Lozano zal denk ik 45m op leveren en dan heb PSV een hele goede deal gesloten. Op de een of andere manier houd Ajax meer aanzien qua talent voor de buitenwereld (niet denigregend bedoeld).
Verder zal Rosario, als hij zich goed blijft ontwikkelen, ook zomaar een grote verrassing worden qua transfer beleid. Plus dat je Bergwijn nog heb en die zal ook als PSV voet bij stuk houd voor 40 weg kunnen... en laten we eerlijk zijn, zo makkelijk als dat De Jong voetbalt hebben wij lang niet in Nederland gezien, niet op deze leeftijd en ik vraag me sowieso af of er de laatste jaren betere spelers zijn geweest op die positie. Net als met de Ligt al word die wat nonchalant.
Vind ik leuk
Adje80 +10522
donderdag 24 januari 2019 om 08:06
Lozano houden ze misschien 30 miljoen aan over zit blijkbaar een flink doorverkoop percentage aan vast. Bergwijn wordt wel een klappertje en ook angelino zal zeker 20 miljoen opleveren
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:06
Logisch dat Ajax meer aanzien heeft, met zo'n fantastische opleiding verdien je dat ook. PSV timmert maar net aan de weg kwa opleidingen betreft.. Wat PSV juist niet moet doen is proberen Ajax bij te benen. PSV moet gewoon doen waar ze goed in zijn en dan komen die stappen allemaal vanzelf.
Vind ik leuk
Bullet +3373
donderdag 24 januari 2019 om 08:11
Wie is wij? Op de psv site gaat het op dit moment bij 9 van de 10 leden over de verkoop van Lozano en Bergwijn. Gaat alleen o er geld hoor.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:22
Maar we hebben zoveul goei die eraan zitten te komen en die er al zijn. En psv 50+ voor Bergwijn moet kunnen hoor.
Vind ik leuk
HJR +9176
donderdag 24 januari 2019 om 10:02
Natuurlijk, maar als je spelers toch weggaan omdat ze ambitieus zijn en hogerop willen dan wil je toch ook cashen?

Als een speler bij een Nederlandse club ambitie heeft blijft hij niet in Nederland voetballen. En dan hoop iedere club om een topbedrag te cashen.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:28
Wij willen ook niet cashen maar ze zijn simpelweg niet te houden.
Vind ik leuk
BRAM046 +824
donderdag 24 januari 2019 om 07:42
Komop PSG , package deal , Lozano & Bergwijn voor 140 miljoen, :)
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 07:48
Lozano zou wel bij PSG passen. Ze houden daar in Parijs wel van theater!
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:07
Nou weten we het wel, afzeikcultuur wordt hier met de dag groter..
Vind ik leuk
Knollie +685
donderdag 24 januari 2019 om 08:34
En dat heet geniet van het leven. Provoceren met afgezaagde uitspraken. En dat terwijl dit topic tot dit punt enorm positief verliep. Kap ermee.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 09:54
Ik heet geen geniet van het leven. Maar dat doe ik wel! En ik mag gewoon zeggen wat ik van Lozano vind. Zou jij ook moeten doen een beetje genieten.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
donderdag 24 januari 2019 om 07:48
Als Ihataren straks bijtekend tot 2025 , dan zijn we verzekerd van 80.000.000
Vind ik leuk
Jozef +45156
donderdag 24 januari 2019 om 07:57
Vooralsnog blijft het bij dromen, zoveel is duidelijk.

Pure kwaliteit wordt herkend en beloond. Ik las gisteren op de Belgische VP dat ze daar ook zulke bedragen moeten gaan vragen. Je ziet het, of je ziet het niet....Ik wens ze veel succes....
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 07:58
🤣🤣🤣🤣🤣 en gij gleuft da
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 07:42
100 Miljoen voor Sainsbury
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
donderdag 24 januari 2019 om 08:43
*150
Vind ik leuk
Radaje +1671
donderdag 24 januari 2019 om 07:42
Voor verdedigers krijg over het algemeen een stuk minder. Alleen is de Ligt een uitzondering
Vind ik leuk
fernjef +1973
donderdag 24 januari 2019 om 07:43
Dat lukt natuurlijk nooit! Veel te veel voor zo'n speler!
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 07:44
Realistisch gezien wel. Maar in de voetballerij is iedereen gek geworden blijkbaar gezien de 86 miljoen voor een jochie met een half seizoen eredivisie in de benen...
Vind ik leuk
Benniewies +6177
donderdag 24 januari 2019 om 07:48
Half seizoen?
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 07:52
Oke, iets van 48 wedstrijden eredivisie in totaal maar echt op niveau pas een half seizoen....
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:09
zal weinig schelen, is ook een tijdje geblesseerd geweest
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:09
Ben het helemaal met je eens dat de bedragen echt bizar zijn
Vind ik leuk
Benniewies +6177
donderdag 24 januari 2019 om 08:15
Misschien wel, maar nog een contract van 4 jaar en staat in de top 100 beste voetballers.
En dan met 21 jaar, vindt ik dat nog niet zo gek
Vind ik leuk
Benniewies +6177
donderdag 24 januari 2019 om 07:45
40 miljoen voor Lozano?
Vind ik leuk
BT410 +438
donderdag 24 januari 2019 om 07:45
PSV is Ajax al uit het zicht verloren met de transfer van De Jong.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
donderdag 24 januari 2019 om 07:54
Volgens de ranglijst niet.. Het gaat heel interessant worden hoe Ajax al die miljoenen besteedt!
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 07:55]
Vind ik leuk
BT410 +438
donderdag 24 januari 2019 om 12:36
Ja inderdaad! Dat is de volgende wellicht cruciale stap.
Vind ik leuk
Werner1913 +11132
donderdag 24 januari 2019 om 07:56
Ach. Ajax heeft al jaren meer geld dan PSV. Het gaat erom wat je ervoor terug kan halen. En al heb je €100 miljoen extra, het probleem blijft dat de echte toppers niet voorcNL kiezen. Ajax wordt door Betis Sevilla afgetroefd in de strijd om een 18-jarige Mexicaan. Dat zegt toch genoeg? Die spelers kiezen voor Spanje, Engeland, ... Die gaan liever niet op kunstgras tegen Excelsior of Heracles spelen.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:01
Ajax heeft dit jaar voor het eerst echt geld uitgegeven en zie daar het resultaat. Er staat ineens een puik elftal dat in de CL meekan en in de ED kunnen zo nog gewoon kampioen worden. Als Ajax het geld goed besteed dan heeft PSV het volgend seizoen het nakijken.
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:17
Dat zal wel meevallen aangezien de andere teams onder ajax en psv beduidend minder zijn..
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:18
Hoelang horen we dat al ja? Leuk dat geld, maar als Ajax 17 miljoen neertelt voor Blind, ben ik blij dat we het bij PSV met wat minder miljoenen moeten doen.

Een kampioenschap is van allerlei factoren afhankelijk, voornamelijk van de bereidheid van de spelers om voor elkaar door het vuur te gaan. Ik kan me herinneren in de tijd van Frank de Boer dat er flink werd geschreven dat PSV een betere selectie had. Waarom ze geen kampioen werden toen? Omdat Ajax als team gewoon beter was. Net als dat PSV vorig seizoen individueel een mindere selectie had, maar als team toch de betere was.

Vet leuk dat gezanik allemaal over geld en alles, maar je kunt toch echt niet afhankelijk zijn van 1 of 2 dure topspelers in je team als de rest een onsamenhangend geheel is.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:29
Precies spelers kun je kopen maar een team niet !
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
donderdag 24 januari 2019 om 08:18
Ajax had een paar jaar geleden nog een lagere begroting en was vrij zuinig. Pas de laatste jaren wordt er meer geïnvesteerd.

Zoiets heeft tijd nodig.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 07:46
Gaan ze het stadion verkopen?
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 08:00
Jullie nog even een paar spelers verkopen en dan kunnen jullie ook een stadion kopen...
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:18
dan ben ik benieuwd welke spelers :)
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 07:47
gaat er toch echt om wat je op het veld hebt staan en niet wat je op de bank hebt staan lijkt mij, al is het wel handig wanneer er een fatsoenlijke tweede keeper op de bank zit maar dat is weer iets anders
Vind ik leuk
Roeptoeter +19313
donderdag 24 januari 2019 om 07:50
Je zal eerst Europees moeten gaan presteren om er bedragen boven de 30 miljoen voor te kunnen ontvangen.
Dat is het enige podium dat telt, en juist daar lukt het PSV niet.
Vind ik leuk
Werner1913 +11132
donderdag 24 januari 2019 om 07:59
Ach. Momentopname. Ajax haalt ook voor het eerst in 13 jaar de 2e ronde CL... Alsof Barcelona minder had betaald als Ajax 3e was geworden achter Bayern en Benfica. Ajax herft het goed gespeeld. PSG uitspelen tegen Barcelona. Dat werkt tegenwoordig prima. Well done!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19313
donderdag 24 januari 2019 om 08:09
Altijd dat korte termijn denken als het ze uitkomt. Er is ook een EL finale geweest.
De naam Ajax is gewoon veel groter in Europa. Daar betaal je voor, de merknaam.
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 08:21
De naam ajax is in europa groot door de naam en het merk van de jeugdopleiding. Kwa prestaties is Ajax al lang niet meer heel groot.. En ja de EL prestatie was goed waar de thuiswedstrijden overtuigend waren waren de uitwedstrijden billen knijpen.
Dit jaar doet Ajax het ook goed in de CL maar daar komt natuurlijk ook wel bij dat alles mee zit ;-)
Vind ik leuk
Roeptoeter +19313
donderdag 24 januari 2019 om 08:33
Het is een combinatie. Niet voor niets dat men nu steeds de link legt naar 1995.

Het heeft lang geduurd dat het Philips lampje is gaan branden en dat de jeugd erg belangrijk is. Bij PSV is dat ontstaan uit geldgebrek. De jacht op Ajax was belangrijker en dat heeft misschien wel wat meer schaaltjes opgeleverd, de merknaam van PSV groeit amper. In het buitenland is het niet belangrijk wie de kampioen van Nederland is. Net zo min als dat ik weet wie vorig jaar, of daarvoor, kampioen van België is geworden.

Dus nogmaals goed van PSV dat ze denken aan de jeugd. Maar neem het dan ook echt serieus en stel geen Ernst Faber aan omdat die nog een baantje zocht..
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:31
Dus als Lozano bij Ajax zou voetballen is hij 20 miljoen meer waard ? Nonsens
Vind ik leuk
Roeptoeter +19313
donderdag 24 januari 2019 om 11:45
Ja.
Vind ik leuk
Iggy +4645
donderdag 24 januari 2019 om 12:52
Zo is het en niet anders. Deal with it!
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 14:42
Doen we !
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 07:51
Zelfs met spelers die 82 miljoen waard zijn kan Ajax niet eens kampioen worden..
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 07:56
Gaat PSV niet lukken. Lozano max. 40 en Bergwijn max 40. Dan is de koek wel op.
Vind ik leuk
2-1 +1640
donderdag 24 januari 2019 om 07:58
Zijn toch mooie bedragen. Met transferbedragen hoeven we niet persé eerste te worden...
Vind ik leuk
Knollie +685
donderdag 24 januari 2019 om 08:42
Met dat geld aan inkomsten kan PSV vast weer concurende spelers binnenhalen om mee te doen voor de titel.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 09:16
PSV moet 40% afstaan aan die Mexicaanse club. Houden ze niet veel van over ben ik bang.
Vind ik leuk
michelhx +4696
donderdag 24 januari 2019 om 10:54
Dat hoor ik wel vaker, maar ik heb nog nergens ooit gelezen dat dit waar is. Heb je een betrouwbare bron? Volgens mij zit de vork anders in de steel.
Vind ik leuk
Knollie +685
zondag 27 januari 2019 om 12:16
Hahaha. Lees je even in. 40%. Ouwe onruststoker.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6166
donderdag 24 januari 2019 om 07:58
Voorlopig wordt PSV steeds kampioen dus die hoeven Ajax echt niet bij te houden
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 24 januari 2019 om 09:41
Steeds kampioen? Al welgeteld 1x achter elkaar....in eindhoven doen ze net of ze zelf kampioen zijn geworden wanneer ajax het niet is...
Vind ik leuk
ritje +789
donderdag 24 januari 2019 om 08:04
hallo De Lampegatters kunnen alleen maar dromen! Lozano is niet meer waard dan 25 miljoen! en bergwijn heeft geen goede mentaliteit dus die is ook niet interessant! Maar het gezegde: Als het bij de een regent? dan druppelt het bij de ander! Ajax moet niet stil zitten en snel goede vervangers halen! BV Stengs Doan Odegaard? mvg ritje
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 08:28
Ben het met je eens maar vind best dat Ajax over de grens wat verder mag gaan met uitgeven, los van dat ze het geld hebben in de ED zijn de talenten erg beperkt (hooguit 4) te vinden vind ik.

Zoals een Diego Lainez lopen er nog 50 je noet alleen goed scouten!
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 17:42
Mischien haalt PSV die spelers wel ?
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
donderdag 24 januari 2019 om 08:06
Best wel veel giswerk in dit artikel, of niet?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 08:24
Je leest zo vaak hier de meest nare dingen over Ajax maar ondertussen helpt Ajax eigenhandig direct en indirect clubs in de Eredivisie, en zijn ze positief qua ontwikkeling voor het hele Nederlandse voetbal!

Dit valt niet te ontkennen.
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
donderdag 24 januari 2019 om 08:36
Hoe helpen ze 'direct en indirect' clubs in de Eredivisie? Oké, je prestaties in Europa. Verder?
Vind ik leuk
Knollie +685
donderdag 24 januari 2019 om 08:45
Nou Gordo, we mogen best zeggen dat als Ajax wat geld achterlaat in bijvoorbeeld Alkmaar voor een stengs, 10% van de Europese gelden naar de eredivisie gaan en de merknaam door verleden en dit soort transfers, de eredivisie daarvan meeprofiteert.
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
donderdag 24 januari 2019 om 08:54
Is Stengs al gekocht?

Overigens wordt 5% verdeeld. Die andere 5% gaat naar die plastic-veld clubjes die willen overstappen.

Verder vraag ik me sterk af of door dit soort transfers (van alleen Ajax) de hele reputatie en marktwaarde stijgt.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 08:56
Nou kijk hier geef je zelf een mooi voorbeeld, geen kunstgras is ook een verbetering van/voor de ED
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
donderdag 24 januari 2019 om 08:59
En het blijft belachelijk dat andere clubs daarvoor opdraaien.

Overigens is het in dit geval niet alleen Ajax dat het NL voetbal hiermee "helpt". Gaat om feitelijk elke NL club die de groepsfase van de EL of CL bereikt. Dus ook een PSV. En vorig jaar Feyenoord (en Vitesse).
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 09:03
Ben het met je eens maar je kan niet ontkennen dat de huidige situatie van Ajax het Nederlands voetbal weer onder de aandacht brengt buiten Nederland.
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
donderdag 24 januari 2019 om 09:08
Zeker. Maar dan gaat het vooral over de sportieve prestaties. Echt dikke complimenten daarvoor.

't Is te hopen voor Ajax dat ze de exodus goed gaan invullen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 09:09
Gefeliciteerd trouwens gisteren!
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
donderdag 24 januari 2019 om 09:12
Dank :-)

Ja, wat speelden we weer goed. Vooral het eerste half uur wist Fortuna niet waar ze het zoeken moesten...

Nee, als je deze pot in Sittard had gespeeld had je er vermoedelijk uitgelegen.

Heel benieuwd naar de loting zaterdag.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 09:14
Slechte wedstrijden winnen hoort ook bij het voetbal, kan Ajax nog stappen in maken!!

Ben idd benieuwd hoe de loting zalk gaan, maar eerst moeten we iets recht zetten vanavond!!
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
donderdag 24 januari 2019 om 09:15
Ja, die Olde Riekerink moet geen praatjes krijgen. Gewoon winnen die pot.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 09:16
Hahahaha we zullen zien voorlopig staan jullie al in de halve finale en hebben wij nog helemaal niks!!
Vind ik leuk
michelhx +4696
donderdag 24 januari 2019 om 10:56
Feyenoord - Willem II
AZ - Ajax
Mark my words.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 08:49
Prijs stijging van o.a Lozano en Bergwijn (ga ik vanuit)
Willem II
RKC
Aanzien van de ED om in te vissen (clubs uit de subtop Spanje, Italië, Duitsland en o.a Engeland shoppen nu weer sneller hier)
Jaren was de ED totaal oninteressant en nu weer langzaam zie je dat er meer gescout gaat worden in Nederland.
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
donderdag 24 januari 2019 om 08:56
"(clubs uit de subtop Spanje, Italië, Duitsland en o.a Engeland shoppen nu weer sneller hier)"

Ik vraag me dat echt af. De Jong (en De Ligt) is een megatalent. Van de buitencategorie. Maar in Engeland staan Klaassen, Jahanbaks, Janssen en misschien Locadia nog vers in het geheugen.

Weghorst doet het nu aardig. 't Is te hopen (voor het aanzien van de Eredivisie) dat-ie nu losbarst ja.

De evt. prijsstijging van Lozano en Bergwijn heeft niets te maken met de transfers van De Jong en straks De Ligt. Maar alles met hun prestaties in de CL en in het nationale elftal (m.n. Lozano).
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 08:58
Toekomst zal het allemaal uitwijzen! Geduld is een schone zaak nu maar hopen dat iedereen de juiste keuzes blijft maken!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 08:53
En je gaat het straks ook 100% terug zien bij Oranje, want elke speler word normaal gesproken beter van alleen al meetrainen met een betere club laat staan als ze ook nog eens wedstrijdritme opdoen in bv PL of BL
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 17:44
Ik lees ook veel nare dingen over andere teams hoor misschien nog wel meer dan over Ajax.
Vind ik leuk
vierde-ster +8933
donderdag 24 januari 2019 om 08:30
Guus Meeuwis is meer waard dan Lozano en Bergwijn bij elkaar
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 08:48]
Vind ik leuk
Quareck +7588
donderdag 24 januari 2019 om 08:46
Wie?
Vind ik leuk
vierde-ster +8933
donderdag 24 januari 2019 om 08:49
meeuwis ;-)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 08:55
Ik voel een carnavals kraker in de maak!😁
Vind ik leuk
Bizzy +22882
donderdag 24 januari 2019 om 08:54
Psv moet helemaal niks. Gewoon eigen koers varen. Liever de selectie in tact houden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 08:54]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18731
donderdag 24 januari 2019 om 09:01
Denk he dat ik niet liever de selectie van Ajax minimaal nog 1 of 2 seizoenen bij elkaar heb!? Maar tegen dit transfer geweld kan je als ED club niet op ook PSV niet!
Als er straks een club €60mlj voor Lozano of Bergwijn wil betalen ben je ze gewoon kwijt!
Vind ik leuk
Bizzy +22882
donderdag 24 januari 2019 om 10:18

1) Je kan hooguit in de categorie Lozano, Tagliafico en Angelino shoppen. Die spelers krijg je nog geïnteresseerd voor een overstap naar de Mickey Mousse League. Jongens als Icardi, Rashford en Koulibaly komen niet naar Nederland.

2) Clubs als AZ, Heerenveen en FC Utrecht zullen straks meer geld vragen voor hun spelers in de wetenschap dat PSV en Ajax bulken van de centen. Daar moet iets voor verzonnen worden.

PSV en Ajax moeten 200% inzetten op de jeugd. Europa heeft het geld maar laat Nederland leading zijn in het opleiden van spelers. Frenkie, Mathijs, Steven, Donyell ....dat zijn de gasten waar het van moeten hebben.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1236
donderdag 24 januari 2019 om 08:59
Droom lekker verder dit gaat echt niet gebeuren , hij geeft zich nog niet voldoende bewezen in het Nederlandse elftal als zowel PSV in de Champioensleguae en de naam Ajax staat niet boven PSV ers waar daardoor veel mínder verkregen gaat worden voor spelers !
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 09:09
Zo lang als ik mij kan herinneren is er meer voor een Ajax speler betaald dan voor een PSV speler... (gemiddeld, niet elke transfer was hoger). Niet dat PSV nooit grote klappers gemaakt heeft maar ik denk dat als je gaat vergelijken over de jaren dat Ajax wel meer voor zijn spelers vangt gemiddeld dan PSV. Waar dat aan ligt durf ik niet met zekerheid te zeggen maar denk dat wel te maken heeft met hoe Ajax in de markt staat door historie van opleiden waar PSV dat duidelijk niet heeft. Voor dat ik hier word afgefikt door wie dan ook, dit is in geen enkel moment bedoeld als negatieve kijk op een van beider clubs. Puur mijn observatie.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:04
Het is ook te danken aan het contractbeleid. Eerder langere contracten afsluiten om daarmee een betere deal te onderhandelen. Bergwijn ligt nog vast tot 2022 geloof ik. Als hij volgend jaar weg zou gaan, kan je er veel minder voor vangen. De clubs moeten het in Eigen hand houden en niet.. oei.... anders is hij tranfervrij.
Vind ik leuk
gustare +782
donderdag 24 januari 2019 om 09:46
Je kan wel mikken, maar als je een beetje scheel bent kan je zomaar missen..... ;-)
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:02
Het is vooral ook de vraag, wat komt er voor terug. De aandeelhouders zijn blij. Maar wat kun je ermee. Wie wil er komen als je bijvoorbeeld dit seizoen geen kampioen word en wellicht geen Champions League speelt.
Eredivisie is een mooie sprinkplank, maar om het niveau hoog te houden en aantrekkelijk is er veel meer nodig. Hoop dat het kunstgras er snel uitgaat. Dan is dat ook een positieve ontwikkeling voor de aantrekkelijkheid.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:06
Wat een onzin dat gepraat over de kloof.
De kloof tussen Ajax en de rest wordt volgend jaar kleiner omdat het elftal van Ajax zwakker wordt. De Jong en vooral de Ligt zijn niet te vervangen.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:48
Grappig, ik zie dat anders. We hebben straks Gravenberg en als we een goede backup hebben voor Nico dan kan Sinkgraven gewoon naar het middenveld als vervanger voor Frenkie.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:21
Sinkgraven voor Frenkie?
Nico naar FC Den Bosch.

Ik vind het prima maar Ajax kan niet meer mee in de CL
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
donderdag 24 januari 2019 om 11:30
Werden ook geen Kampioen met die twee en verliezen punten tegen PSV, Heracles en Heerenveen.........alle spelers zijn prima te vervangen.
Ajax zit gewoon op Benfica niveau, inclusief die twee.
Laat je niet gek maken door die bedragen, de Jong is net zoveel waard als de voltallige Feyenoord selectie, maar wint nooit in z'n eentje van dat elftal, geld is dus betrekkelijk.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:38
Feijenoord komt dichterbij als Ajax blijft verkopen.
CL successen foetsie en geen goed elftal meer.
Ipv Eriksen terug te halen, kijkt Overmars in het tweede van Bayern. En ik dan?
Dit jaar vond ik het leuk in de Arena, de komende jaren sla ik over want ik kan ook thuis naar een stapeltje geld gaan zitten kijken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
donderdag 24 januari 2019 om 11:46
Ajax kan niet anders dan verkopen, spelers beslissen en kan je niet tegen hun zin tegen houden in een af thanse ED competitie.
Ajax kan ook zonder die twee leuk voetballen maar het schijnt voor die twee super profs; Overmars en v.d Sar onmogelijk te zijn om met de meeste poen eens kampioen te worden van die armoedige ED.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:54
Het kapitaal moet op het veld staan en niet in de kluis liggen.
Je moet sportieve ambities hebben en bijv. Blind halen maar toch geen Lamprou of een speler van Bayern 2.
Wij kunnen het Ajax nog moeilijk maken met die dreumes in de goal.
Wat heb je aan geld met een keeper van 1.75m??
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
donderdag 24 januari 2019 om 12:02
Het gaat altijd om het saldo, wat er na de som overblijft.
Overmars is financieel uniek maar sportief gezien een drama de laatste 4 jaar.
Kan in samenwerking met v.d. Sar geen ED kampioens elftalletjes samenstelling, jaar in jaar uit.
Ze moeten iemand zoeken die de spelers en trainers selecteert en Overmars slechts de onderhandelingen laten doen.
Lamprou is een fout maar ten Hag vind ik nog veel erger.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 12:09
Wober verkopen en Sinkgraven linksback zetten zodat Heerenveen er gewoon langs kan lopen omdat Sinkgraven niet verdedigt is nog dommer.
440 miljoen hebben en 4-4 spelen tegen Lammers, de derde spits van PSV.......

Vind ik leuk
Gerro +9598
donderdag 24 januari 2019 om 10:12
Liever zien we spelers blijven tot 22/23 jaar zodat de eredivisie een beter niveau haalt maar kennelijk zit dat er niet meer in. Spelers vertrekken al na 1 of 2 jaar zodat je werkelijk helemaal niets kunt opbouwen of telkens opnieuw kunt beginnen. Zo zullen Ajax en psv deze zomer weer worden leeggeroofd waarbij Ajax financieel een enorme kloof zal slaan met de rest van Nederland zoveel is wel duidelijk maar schieten we er wat mee op, we willen toch met zijn alle dat onze clubs een woordje meespreken in de CL.
Vind ik leuk
JoeyC +4441
donderdag 24 januari 2019 om 10:12
Uiteindelijk gaat het toch om het totaalplaatje. Ajax spendeert al een tijd miljoenen aan spelers, maar het eerste elftal pakt al 4,5 geen prijzen, werd uitgeschakeld in de voorronde EL en heeft dit seizoen thuis al twee keer gelijk gespeeld.
Zolang Ajax dus die ontvangen miljoenen niet goed besteed (en daar zijn ze goed in) hoeft PSV niet te vrezen.
Overigens zou ik als Ajax zijnde spelers proberen te kopen van PSV. Lozano, Bergwijn en De Jong bijvoorbeeld. Het geld hebben ze, nu nog de daadkracht.
Vind ik leuk
renemar +840
donderdag 24 januari 2019 om 10:19
A.u.b. geen De Jong.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:46
De enige die Ajax zou willen hebben zijn Bergwijn en misschien Lozano.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:41
Gelukkig willen die spelers niet naar Ajax !
Vind ik leuk
renemar +840
donderdag 24 januari 2019 om 10:17
Bergwijn zal niet meer dan 25 miljoen opleveren. Prima speler maar zal niet meer gaan opbrengen. Lozano mss. iets meer. Terecht of niet, dat komt omdat ze niet van AJAX komen.
Niemand geeft een 10 miljoen voor de backs. Vooral vanwege de positie. Goede backs maar daar zijn er talloze van te vinden.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 10:34
Als PSV in de CL overwinterd, dan gaan die prijzen automatisch drastisch omhoog. De geld clubs (de Bayerns van Europa) willen geen concurentie en kopen koste wat het kost alle concurentie op om geen tegenstand te krijgen in hun geld-circus. Als Ajax volgend jaar hun selectie bij elkaar had kunnen houden, dan wordt het risico te groot dat een miljarden club niet overwinterd, maar uitgeschakeld wordt door een als 3e 'seeded' club.

PSV doet er goed aan om het voorbeeld van Ajax te volgen. Ze hebben zich van een goede kant laten zien dit seizoen. Nu is het zaak dat PSV juist niet verkoopt om volgend jaar dreigender te worden en transferbedragen van individuele kunnen zomaar verdrievoudigen het jaar erop.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:44
Ze hebben zich helemaal niet van hun goede kant laten zien dit seizoen en dat is nu juist het probleem.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 10:52
Wat het resultaat betreft niet, inderdaad. Maar huin spel/spelers hebben toch wel indruk gemaakt.

Vorig jaar waren de resultaten van ajax ook niet denderend en toch was heel Europa al geintresseerd in Frenkie en De Ligt (en anderen). Als ik het goed heb, heeft Arsenal destijds zelfs een bod van 5 miljoen op Frenkie uitgebracht.

Dit PSV heeft genoeg potentie (en ondertussen ook wat meer ervaring) om het volgend jaar een stuk beter te doen. PSV 'moet' zorgen dat ze niet verkopen, want anders raken ze juist nog verder achterop bij Ajax.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
donderdag 24 januari 2019 om 10:42
vroeger ging het om de prijzen en was geld bijzaak tegenwoordig is geld blijkbaar belangrijker dan prijzen winnen.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:43
Tja daar heeft PSV te laf voor gespeeld in Europa al jaren.
Vind ik leuk
Importbrabo +2464
donderdag 24 januari 2019 om 10:51
Ik ben het er wel mee eens dat je ook dat soort bedragen moet vragen als PSV zijnde. Er zit echter ook een keerzijde aan:

1. Duur verkopen is duur terugkopen. Een miljoenentransfer als deze komt zelfs ter sprake bij Bingo-vereniging Den Ouden Klock. Wil je een talent uit eigen land terugkopen ga je de knip trekken. Clubs gaan ook een hoger doorverkoop percentage bedwingen, logisch. Je gaat dus een rib uit je lijf betalen voor een speler die net heeft bewezen zich staande te kunnen houden bij Heerenveen, Feyenoord, Vitesse of FC Utrecht. Een gok dus. Dat geldt ook voor talenten uit het buitenland.

2. Direct investeren in spelers die er staan. Ja...In Nederland betekent dit alleen dat spelers alleen een switch tussen PSV en Ajax onderling kunnen maken. Gaat niet gebeuren. Dat is net zoiets als Suske en Wiske die sex met elkaar hebben, dat kan niet. Dus een grote vis uit een buitenlandse topcompetitie vangen. Ok, op Tadic na vraag ik me serieus af welke speler acht wedstrijden op kunstgras wil spelen, in een competitie waarin je maar twee keer een echte krachtmeting hebt en maar moet hopen dat alle andere tien koppies tot op het tandvlees gemotiveerd zijn om bij 3 of minder Celsius in de stortregen uit bij FC Groningen te spelen. Ikzelf had er al een bloedhekel aan om de maanden met de 'R' erin naar Groesbeek te gaan en in al die andere maanden lag de competitie stil.

3. De UEFA Coefficientenlijst is even dramatisch als de toekomst van Twente. Waar opstaan en ontbijten in andere landen al voldoende is om de Champions League te halen, mag je hier 3 voorronde wedstrijden spelen tegen SK Levia Lomboktor of Lasada Vicenses Boekarest. Om vervolgens tegen de nummer 5 van Engeland te spelen die zojuist van Sjeik Al Poen Hari 300 miljoen pond hebben gekregen en daarmee allerlei fantastische exoten aankopen en dan tegen jou gaan oefenen met een team dat nog extreem gemotiveerd is. Heb je even niet opgelet, dan loopt CR7 naast je het veld op, helaas in een ander shirt.

Bottomline...die miljoenen zijn leuk, maar zolang de rest van Nederland achterblijft, wordt je er niet sterker van, alleen maar rijker. En geld moet niet op de bank staan, maar op het veld.
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 10:53]
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 11:04
Suske en Wiske, lol. Dan is Ajax het vrouwtje en PSV het mannetje. Suske wil van alles zo goedkoop mogelijk en Wiske heeft helemaal niks nodig.

Afijn, er zijn in Nederland best wel meer interessante wedstrijden dan alleen Ajax tegen PSV en om nou te zeggen dat wedstrijden tegen Kiev, Benfica, Bayern en Madrid of Inter, Spurs en Barca niet uitdagend zijn gaat me ook een beetje ver.

Tadic heeft duidelijk aangegeven dat dat soort tegenstanders interessanter zijn dan telkens, Man U, Arsenal, City, Chelsea, Spurs en Liverpool.

De enige echte reden voor spelers om te vertrekken is geld. Maar wat heb je er nou sportief aan om bij Everton te zitten of zelfs naar de Championship te degraderen? Volgens mij helemaal niks.

Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:09
In Amsterdam is het voetbal uitgevonden. Het is ook mooier om naar te kijken. Zo aanvallend mogelijk. Bij PSV is het allemaal wat minder mooi om naar te kijken voor de neutrale kijker.
Maar zijn thuis zo goed als onverslaanbaar en staan nog steeds bovenaan. Voor hoelang? Ik durf er geen geld op te zetten. Maar zou me niet verbazen als we gewoon de landstitel prolongeren. En dan is het de wonden likken en verder. Zullen we voor Lozano, Bergwijn, Zoet en Angelino samen misschien 90 miljoen gaan bijschrijven. En dan is het net als bij Ajax weer de kunst om een goed elftal bij elkaar te krijgen. Een pareltje hier en een bankzitter daar. Met daarbij nog wat talent uit "eigen" jeugd. Hierbij heeft Ajax een financiële voorsprong. Maar wie niet rijk is moet slim zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
donderdag 24 januari 2019 om 11:25
Op het financiële vlak kan PSV niets voorkomen, hebben ze de merknaam niet voor ( lampies ) en zeker niet de spelers.
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
donderdag 24 januari 2019 om 11:30
Zo werkt dat niet in de internationale voetbalmarkt door je transferwaarde op te schroeven omdat je naaste concurrent steeds de hoofdprijs pakt. Lozano en Bergwijn zijn goede talenten maar geen buitencategorie als de Jong en de Ligt.
Vind ik leuk
AFP +3789
donderdag 24 januari 2019 om 11:38
Makkelijk lullen. Is kwestie van vraag en aanbod.
Vind ik leuk
raymaster +185
donderdag 24 januari 2019 om 11:40
Financieel heeft PSV al verloren, nu de schaal nog naar Amsterdam maar ik denk met deze financiële verhoudingen dat dat een kwestie van tijd is. De komende jaren is de basis dermate goed voor Ajax dat het oogsten zeker zal beginnen.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:49
Denk het niet. Ik heb een zak geld nog nooit zien scoren.
Vind ik leuk
raymaster +185
donderdag 24 januari 2019 om 11:53
Als je het verband tussen geld en prijzen winnen niet snapt moet je eens naar de champions League winnaars van de laatste 10 jaar kijken. Misschien dat je dan begrijpt dat je zonder geld niet wint. Het betekend overigens niet perse dat je alles wint als je veel geld hebt, je zult het moeten blijven investeren. Garanties heb je niet maar de kansen worden wel veel groter.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 12:00
Het grote verschil is dat wij in Nederland zitten en geen enkele grote speler zal hier komen spelen !
Vind ik leuk
Voetbalfan +1895
donderdag 24 januari 2019 om 11:46
Frenkie de Jong heeft exceptionele kwaliteiten, dat zien de meesten en dat ontkennen de meesten ook niet.
Alleen een handjevol Feyenoorders en PSV'ers ontkennen het.
Dat Ajax nu 75 miljoen (door zekere bonussen 86 miljoen) opstrijkt voor Frenkie betekent niet dat PSV nu ineens 40 miljoen kan krijgen voor Bergwijn.
Een leuke voetballer maar in mijn ogen geen speler zoals Lozano, die schat ik juist wel op dat bedrag, misschien zelfs wel richting de 50.
Het betekent ook niet dat Ajax ineens voor een speler als Van de Beek 40 miljoen krijgt of 50 voor Ziyech, nee ik schat eerstgenoemde op 27 miljoen en laatstgenoemde op 35.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 13:08
heb je lozano zien spelen de laatste 3 wedstrijden als een drol speelt alleen voor zich eigen !!
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 12:16
Het is te hopen voor PSV…qua marktwaarde is het nu al een behoorlijk gat. Doem scenario voor PSV is dat AJAX kampioen gaat worden en aangezien PSV op alle andere fronten al is uitgeschakeld + er moet nog een sponsor komen kan het betekenen dat de marktwaarde gigantisch gaat dalen.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 12:34
In ieder geval is het goed dat Mark van Bommel terug is met zijn mentaliteit, vastberadenheid, voetbalstatus en karakter. Kunnen ze goed gebruiken.

Tip zet meer media-druk op PSV.
Want over het algemeen wordt PSV te lief en met te weinig media-druk behandeld. Mijn idee is dat er een betere top-sport-klimaat moet komen met de daarbij hoorende druk.

We moeten niet vergeten dat PSV de op 1 na beste is van Nederland
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 12:43
Wat is "zet meer media-druk " ?
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 13:01
IN heel psv loop geen speler boven de 30miljoen geen 1
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 13:04
PSV hoeft niet per sé financieel bij te blijven. Het belangrijke is om constant te blijven presteren. Nu al heeft Ajax een kwalitatief veel betere selectie, maar het loopt toch achter de feiten aan door niet toe te slaan wanneer ze kunnen, zoals bleek tegen Heerenveen.
Vind ik leuk
Psv twin +41
donderdag 24 januari 2019 om 13:04
Laten wij het nou gewoon voor de prijzen doen en dat clubje uit abcoude voor de poen daar gaan zij voor
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 13:05
hoop is godloos voor psv tussen de 15 tot 25 miljoen is het Maxim voor psv wat ze kunnen vragen voor hun spelers (2 spelers)
Vind ik leuk
Nr14always +5600
donderdag 24 januari 2019 om 16:06
Ze hebben er geen een die dat gaat opbrengen droom verder het gat dat is geslagen valt niet meer te overbruggen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws