'In de zomer was FC Twente bijna failliet en stonden we met tien man op het veld'

'In de zomer was FC Twente bijna failliet en stonden we met tien man op het veld'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 07:57vr 08-02-2019 om 07:57

Laatste update: vrijdag 8 februari 2019 om 09:02vr 08-02-2019 om 09:02

FC Twente-trainer Marino Pusic is hard op weg om zijn club na één seizoen Keuken Kampioen Divisie terug naar het hoogste niveau te gidsen. De Tukkers staan vier punten voor op achtervolger FC Den Bosch, terwijl het seizoen nog zo moeizaam begon in Enschede.

De Enschedeërs moesten bij de gemeente aankloppen om een bankroet af te wenden en begonnen de competitie met een verre van complete selectie. Pusic begrijpt dan ook niet dat er van buitenaf kritiek is op het niet altijd even sprankelende spel van zijn ploeg. "Het leek af en toe wel of mensen totaal vergeten waren waar we vandaan komen", laat de geboren Bosniër weten aan De Telegraaf. "In de zomer waren we bijna failliet en stond ik met tien man op het veld. Dan bestaat het niet dat je binnen twee maanden een winnend team smeedt dat prachtig voetbal speelt. Dan begrijp je weinig van topsport."

Pusic beaamt echter dat zijn elftal zich nog op meerdere vlakken moet verbeteren. "We staan op plek één en dan doe je toch veel dingen goed. Alleen nog niet goed genoeg, want het moet nog beter om kampioen te worden." Of de Tukkers begin mei nog steeds op de eerste plek staan, durft de trainer niet te voorspellen. Het wordt zeker niet eenvoudig om er te blijven. Ik verwacht een pittige competitie met FC Den Bosch, Go Ahead Eagles en Sparta."

De Tukkers nemen het vrijdagavond op tegen nummer vier Sparta. De Keuken Kampioen Divisie-kraker op Het Kasteel begint om 20.00 uur.

Poll

Wordt FC Twente kampioen?

(3227 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 8 februari 2019 om 08:06
Zou Twente dan toch geleerd hebben van hun fouten en hun beleid zodanig hebben verbeterd? Complimenten aan de club. Nu moeten de Vak-Pers nog een beetje normaal doen en miss krijgt de club wel weer wat meer respect.
Vind ik leuk
Romario9 +13171
vrijdag 8 februari 2019 om 08:43
Ted van Leeuwen is volgens mij echt een wonderdokter. Complimenten aan hem voor het samenstellen van een selectie die nu kampioenskandidaat nummer 1 is.
Vind ik leuk
jollyrogers +6818
vrijdag 8 februari 2019 om 09:50
ja, dr zal binnenkort wel weer een of andere beerpunt open gaan....
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 10:16
Tuurlijk blijf jij lekker negatieve denken en trollen
Vind ik leuk
jollyrogers +6818
vrijdag 8 februari 2019 om 10:54
dat gebeurde toch elke keer? zal me niets verbazen hoor....
en trollen..... das wel beetje populair meelullen van je, moet je ff kijken wat t precies inhoudt, voordat je probeert met de grote jongens mee te praten oke?
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 11:02
Ik lul niet mee dat doe jij alleen maar
En met jou reactie loop je uit te lokken want dat is je bedoeling er van en anderen niets gunnen dat het beter gaat
Maar dat zal ons als TUKKERS en zorg verder zijn wij weten wel beter
Vind ik leuk
jollyrogers +6818
vrijdag 8 februari 2019 om 14:51
conclusie voor je eigen rekening, uitlokken is mn bedoeling niet, maar de afgelopen jaren heb je telkens gedacht dat t wel over was en dan kwam er weer een lijk uit de kast. dus heel gek is het niet dat ik dat denk...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 19:24]
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 15:27
Het is wel gek dat je dat denkt en zeker als je het niet weet
Want hoe ze zelfs nu bezig zijn weet je dus niet want anders gaf die reactie niet en als je het wel weet dan kom met gegevens nu en waar je het op baseert
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:05
Hopelijk val jij er dan in.....
Vind ik leuk
jollyrogers +6818
vrijdag 8 februari 2019 om 14:52
thnx. goed onderbouwd ook
Vind ik leuk
S - SIDE +109
vrijdag 8 februari 2019 om 14:33
het blijft trekken aan een dood paard,

twente is niet meer de F.C.

bodemloze put meer dan dat echt niet,
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 15:31
Jij spoort echt helemaal niet zorg maar dat je in de ED blijft en maak je zorgen om je eigen clubje en bemoei niet met een ander waar je totaal niets van weet en gewoon een meelopertje bent
Vind ik leuk
S - SIDE +109
vrijdag 8 februari 2019 om 15:37
ik maak mij zorgen om twente ( F.C.)

jij niet geloof ik
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 15:48
Jaja dat is te zien aan je reactie maar jij hoeft je geen zorgen te maken om FC Twente dat doen wij als het nodig is en momenteel gaat het goed
Vind ik leuk
Psv oss +68
vrijdag 8 februari 2019 om 08:07
Hoop dat jullie het redden mooi club
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 09:52
Mooie club met groot gat in de hand. Ze strooien met wat ze niet hebben.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 10:28
Volgens mij heb jij dat in je hoofd
Vind ik leuk
frankn27 +5639
vrijdag 8 februari 2019 om 10:09
thanks!
Vind ik leuk
keesje s +374
vrijdag 8 februari 2019 om 08:10
Idd onbegrijpelijk.... Gun het de "fans" maar wat de rest betreft... Nee had niet meer mogen bestaan!!
Vind ik leuk
DavidFR +65
vrijdag 8 februari 2019 om 09:37
Precies, voor de trouwe fans is het diep en diep triest dat dit gebeurd is. Qua alles een waardige Eredivisie club voor in het linkerrijtje.

Qua beleid en alles had het van mij echt failliet mogen zijn. Pure schande
Vind ik leuk
Wilex +2242
vrijdag 8 februari 2019 om 10:31
Ze hebben met dat wanbeleid ook jaren topvoetbal kunnen zien, zelfs kampioen geworden en in de CL mogen spelen.
Nu een jaartje op de blaren zitten maar zelfs dat heeft voor 1 seizoen wel wat om een keer in een hele andere divisie te spelen.
De laatste 10 jaar van Twente zijn toch een stuk enerverender dan dat je zoals pak en beet fc Utrecht een eeuwige subtopper bent met nooit grote uitschieters na boven of beneden.


Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 10:33
Ja van jou wel maar gelukkig luisteren ze niet naar je en heeft het recht z'n loop gehad en nu dus op de goede weg en met een goed beleid en nieuwe mensen maar dat snap jij niet helaas
Vind ik leuk
DavidFR +65
vrijdag 8 februari 2019 om 12:19
Van mij mogen ze ook weer terug komen zoals ik zei qua stadion, acomodatie, fans en alles een toevoeging voor de Eredivisie.

Twente heeft op de blaren gezeten maar eerlijk gezegd vind ik wel dat ze goed weg zijn gekomen zoals ik al eerder zei. Ook al vind ik dat er nu ook een streep onder gezet moet worden en we met z'n alle weer verder moeten kijken.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 12:32
Kijk nu geef je een reactie waar ik wadering voor heb en die beter is dan je eerste reactie waar ik op reageerde dus vandaar m'n 👍
Vind ik leuk
Baijiu +1541
vrijdag 8 februari 2019 om 12:43
Jan ref zonder besef
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 12:47
Meer dan jou in ieder geval
Vind ik leuk
Baijiu +1541
vrijdag 8 februari 2019 om 18:03
Reffie beseffie loop niet zo te stuiteren jongen. Heb je weer bij vakkie p staan snuffelen en snuiven
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 20:51
Nee helaas geen levering gehad van de f site 😉
Vind ik leuk
Baijiu +1541
vrijdag 8 februari 2019 om 22:07
Fsite.com bedoel je?
Of toch f side?
Mooie reactie ouwe. Ik wens jou een fijne avond
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:56
Jan ref respect voor jouw volhardendheid maar reageer er toch niet meer op. Ze bljven twente bashen op ieder onderwerp. Laat die stumpers toch
Vind ik leuk
Slayerized +1486
vrijdag 8 februari 2019 om 12:39
Dat geldt dan ook voor Feyenoord neem ik aan? Dat onder Gudde bewust een peperduur elftal kocht om kampioen te worden zodat de kwilderjardenmardenjoenen binnenstromen. Helaas sportief een drama waarna Gudde op zijn knieën de VVF moest afzuigen om niet failliet te gaan.

Of geldt strengheid alleen voor ‘de ander’?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 08:14
Sparta valt me zo tegen dit jaar. Veel te wisselvallig net als Den Bosch. Volgend jaar weer een awayday naar Enschede!
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 08:28
Den Bosch wisselvallig? 15 wedstrijden ongeslagen met het team.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 08:48
Jij lult ook maar slap uit je nek. Den Bosch heeft meer punten dan ze lange tijd gehad hebben. Een enorme weelde voor hen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:42
Punten zeggen niks gaat om het niveau wat je op de mat legt wekelijks. Daarin zit nog veel te veel verschil. Paar wedstrijden zat het enorm mee.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 8 februari 2019 om 09:06
Den Bosch wisselvallig? Den Bosch speelt echt niet wisselvallig, van de laatste 17 wedstrijden hebben ze er 2 verloren. 1 Periode al binnen en lange tijd al bovenin de stand. We hebben onze doelstelling al bereikt dus het is echt niet wisselvallig wat wij als Bossche supporters nu voorgeschoteld krijgen je kan beter zeggen het is boven verwachting hoe Den Bosch dit jaar presteert.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 09:28]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 09:44
zeker waar, maar nu wel weer 2 keer op rij verloren,ik denk dat ze dat bedoelen
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 8 februari 2019 om 09:55
Heeft te maken met verandering van spelsysteem. Met Vermeij en Darri erbij is Boessen overgeschakeld van 4-4-2 naar 4-3-3 en dat is duidelijk opnieuw wennen. Denk dat ze bij Den Bosch promotie willen afdwingen via nacompetitie en dat ze daarom in deze belangrijke fase toch experimenteren met een ander systeem.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 12:41]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:04
Ow oke bedankt dat wist ik niet ! Bevalt het jou of heb je liever weer het oude ?

edit: pusic veranderd ook wel vaak van systeem en spelers moet ik zeggen, maar vaak pakt het wel redelijk uit
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 10:07]
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 8 februari 2019 om 10:56
Zie mijn antwoord hieronder Dicky
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:40
Ik vind het verschil per wedstrijd wel groot. Sommige wedstrijdenwel punten gepakt maar met de hakken over de sloot. Het niveau is niet constant. Maar ik ben blij dat jullie het weer goed doen Den Bosch uit 1 van mijn favorieten.
Vind ik leuk
Smithsonian +41016
vrijdag 8 februari 2019 om 08:17
Bijna, maar nog niet helemaal.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 08:18
Twente haalde net als FC Den Bosch 12 nieuwe spelers, Sparta 11 en Go Ahead 13.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 08:25]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
vrijdag 8 februari 2019 om 09:50
Noodzaak voor Twente en Sparta omdat ze van een eredvisie selectie naar 1ste divisie selectie moesten bezuinigen.
Bij Den Bosch was het haast andersom omdat ze ineens geld hadden en dus veel eerder sprake van ene versterkte selectie dan dat dat bij Sparta en Twente het geval was.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 09:54
Go Ahead haalde de meeste spelers hoor. Pusic doet net alsof Twente meer nieuwe spelers heeft dan de andere clubs die bovenaan staan, dat is niet zo.
Vind ik leuk
frankn27 +5639
vrijdag 8 februari 2019 om 10:11
bij Twente kwamen ze alleen vlak voor aanvang competitie.... of sterker nog competitie was al bezig.... andere clubs konden al eerder schakelen en spelers als Veldwijk etc ophalen.... iedereen in Nederland was toen al vergeven.....
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:13
Bij Den Bosch kwamen ze nog later hoor.
Vind ik leuk
frankn27 +5639
vrijdag 8 februari 2019 om 11:58
Den Bosch vind ik een andere situatie.....

Vooraf zou je als favorieten NEC Sparta Roda Eagles benoemen... in ging van die clubs uit... op die clubs lag je achter... dat er bij Den Bosch vervolgens een investeerder kwam is weer andere situatie :)
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:16
Is ook anders gegaan.

Het ging mij er om dat Pusic net deed alsof 10-12 nieuwe Twente in een bijzondere situatie plaatst. Dat valt dus wel mee.
PS Pusic lijkt mij een prima trainer.
Vind ik leuk
frankn27 +5639
zaterdag 9 februari 2019 om 01:35
People manager hè zo belangrijk in het hedendaagse voetbal bij de verwende voetballers :)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 07:56
Gisteren kreeg Twente ongelooflijk veel ruimte van Sparta. Dat blijft niet zo. Er komen voor Twente hele lastige wedstrijden aan maar met zes punten voor voetbal je met extra veel vertrouwen.
Bij ons ( ook een menselijke trainer) komt het goed al kan het net te laat zijn voor de titel.
Vind ik leuk
frankn27 +5639
zondag 10 februari 2019 om 12:25
Twente heeft absoluut nog een loodzwaar pogramma. Maar opzich heeft de concurrentie dat ook wel... gaat erg spannend worden in ieder geval
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:39
Jong PSV, Oss, Roda, Go Ahead, Jong Ajax, NEC, RKC. Zwaarder kan niet.
Twente -Den Bosch wordt een echte kraker.
In Den Bosch waren wij beter.
Twente heeft even de beste papieren maar het kan over drie weken zomaar andersom zijn.

Echt leuk toch.
Vind ik leuk
frankn27 +5639
zondag 10 februari 2019 om 14:56
Den bosch komt de meeste van die ploegen ook nog tegen hè :)

Zeker leuk en spannend
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:44
Wij hoeven niet uit naar Oss, niet naar Jong PSV, niet tegen Eindhoven en niet naar Go Ahead.

Elke wedstrijd is lastig.
Leuke competitie en een echte kraker in Enschede.
En.... wij hoeven niet drie keer uit van de 4 komende wedstrijden.....
Idioot zwaar programma voor Twente en de thuiswedstrijd is tegen Eindhoven in vorm.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 15:47]
Vind ik leuk
frankn27 +5639
dinsdag 12 februari 2019 om 18:38
Almere en cambuur uit kan ook zo een misstap zijn :)
En verder treft Den bosch ook gewoon teams als jong Ajax, nec, Eagles, Sparta en roda.

Jong psv thuis is net zo lastig als uit hoor :)
Zal mekaar niet veel gaan schelen denk ik

Mvv ook in vorm :)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:47
Jong PSV op maandagavond uit.
Ppfff ze staan 3e en spelen op maandag met de spelers die niet met het eerste mee deden!!
Wij krijgen Sparta thuis en die gaan er niet meer voor. Ook Eagles krijgen we thuis, daar zit ook veel verschil tussen uit en thuis.

Begrijp me goed, als Twente de komende vijf wedstrijden overeind blijft, zijn ze dik verdiend kampioen maar het is nog niet gespeeld.
Twente krijgt nu de numners 3,4,6,7 en 8 achter elkaar uit en Eindhoven in vorm thuis.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 18:56]
Vind ik leuk
frankn27 +5639
vrijdag 15 februari 2019 om 09:43
we zeggen dus hetzelfde... ik zeg ook dat wij een lastig programma hebben... maar de concurrentie ook.... we gaan het meemaken... succes!
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:51
Thuis of uit maakt nogal uit Frank.
En 4 keer uit in 5 wedstrijden uit is helemaal zwaar.
Het wordt spannend en Twente ligt op pole position.
Succes. Wij met Jordania en jullie zonder en wij zonder Van der Kraan en jullie met.
Vind ik leuk
frankn27 +5639
vrijdag 15 februari 2019 om 19:17
Heb je toevallig nog een statistiek gezocht hoe twente Dit seizoen in uitwedstrijden presteert? Beter dan in thuiswedstrijden.
Dat kan met de druk van het publiek te maken hebben. We zijn dus absoluut niet rouwig om uitwedstrijden :)
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 19:19
Succes hoor. Ik meen het.
Die uitwedstrijden waren allemaal tegen clubs uit het rechterrijtje
Vind ik leuk
lemon9 +957
vrijdag 8 februari 2019 om 08:37
Heb wel zin aan een feestje
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 08:45
Persoonlijk gun iknhet Twente echt niet en hoop ik dat ze eerst nog een paar jaar in de k k divisie blijft. Het zal bij mij wel even duren voordat die club weer een beetje goodwil heeft opgebouwd.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
vrijdag 8 februari 2019 om 09:20
Wat heeft Twente jou misdaan dan?
Ja ze hebben gefraudeerd, heel erg gefraudeerd.
Heel erg gesjoemeld met hun boekhouding.
Meer geld uitgegeven dan ze hadden.
Een bijzonder slecht management gelevert.
Met Doyen in zee gegaan, voor gestraft, en blijkt later door CAS onrechtvaardig gestraft te zijn.
Alle maximale straffen gehad en ik geef toe, ook al waren ze te licht, maar gewoon wel maximaal.
Nu al jaren lang alle shit over zich heen krijgen.
Positief nieuws vrijwel nooit gepubliceerd wordt of verkleint
Negatief nieuws gelijk als breaking nieuws komt en vergroot.
Ja dat alles heeft Twente aan zich zelf te danken.
Of eigenlijk Fc Twente niet eens maar meer Munsterman en Co.
Fc Twente heeft schoon schip gemaakt en alle bestuursleden die er verantwoordelijk voor waren gedumpt.
Zijn regelingen getroffen dat Twente alle schuld betaald en tot nu toe nog niet in gebreke zijn geweest.
Doen er alles aan om weer gezond te worden door alle dure salarisspelers van de hand te doen en een selectie maken die uit 80% bestaat uit huur/transfervrij.
Zijn dit seizoen nu ongeveer 15 spelers gekomen maar 16 van de hand gedaan.
Wat moeten ze nog meer?
Ik hoop dat je de moeite neemt dit te lezen en misschien je gedachtengang over Twente iets positiever kunt laten gaan.

Maar ik respecteer jouw mening, ben er alleen niet mee eens.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 8 februari 2019 om 09:33
Als het goed gaat krijg je dit soort haters, dat zie je op veel reacties bij Den Bosch en ook bij jullie. Het is gewoon overduidelijk, dit soort figuren kunnen er niet tegen als het goed met je club gaat, blijven hangen in het verleden en zitten vol afgunst. Afgunst is het ergste wat je kan hebben want daardoor wordt je erg ongelukkig, wat dan weer terug te zien is in de reacties ;).
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 09:35
Zo is het Lucky Kes. Er zijn een paar mensen aan het speculeren en het gokken geweest met jouw club.
Hetzelfde geldt voor die paar capuchonnetjes van Twente ( 20 -25 ) op de tribune die het verpestten in Den Bosch.
Gelukkig hebben die ook een stadionverbod gekregen.
Schoon schip gemaakt in de leiding en op de tribune.
Vind ik leuk
klick +1178
vrijdag 8 februari 2019 om 10:02
Ze mogen gewoon nog een paar jaar bloeden. het is ongelofelijk dat ze nu weer op dezelfde manier door kunnen gaan. als ze geen kampioen worden zal er weer een beerput open gaan. en ze hebben een debiele begroting voor de eerste divisie!
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 10:38
Jij hebt echt geen verstand
Ze gaan helemaal niet op dezelfde voet door want alles is anders en als je dat niet weet hou je dan stil en loop niet te kwallen hier of kom met bewijzen dat ze nu nog op dezelfde voet door gaan
Vind ik leuk
klick +1178
vrijdag 8 februari 2019 om 22:57
Ah jij zit in het bestuur en je weet inhoudelijk alles? Nou kom maar door met je bewijzen. 20 miljoen voor in de eerste divisie is in Nederland absurd! in mijn ogen hebben ze alles ingezet om dit jaar terug te keren. Lukt dat niet staat de club denk ik dicht bij de afgrond. Er worden nu salarissen betaald. die gelijk of hoger zijn dan de subtop van nederland!
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 23:32
Die salarissen worden helemaal niet betaald want duurste spelers zijn weg en ja de begroting klopt idd en ze willen ook terug en terecht ook en zeker na vanavond met de 3-0 winst op Sparta en Den Bosch gelijk tegen Volendam dus stevig aan kop nu
Vind ik leuk
klick +1178
zaterdag 9 februari 2019 om 10:51
het is toch ook een schande als je geen kampioen wordt met deze begroting? minimaal 20 punten voorsprong!
net of al die Spanjaarden voor hun lol in Nederland zitten en niet voor het geld!
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 9 februari 2019 om 11:12
De begroting heeft daar niets mee te maken met geld alleen wordt je geen kampioen je moet het op het veld doen
En je stelling met 20 punten voorsprong is onzin want er zijn meer clubs (Den Bosch, Sparta,Go Ahead)
Vind ik leuk
klick +1178
zaterdag 9 februari 2019 om 11:24
een begroting heeft dus op geen enkele manier invloed op de kwaliteit op het veld?

verhaal van Xandro schenk natuurlijk ook allemaal onzin!
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 9 februari 2019 om 11:38
Je moet er een elftal hebben staan wat met en voor elkaar werkt je kunt duure spelers hebben maar als ze hun werk niet doen heb je er niets aan dan kost het alleen geld en heeft het geen rendement
Vind ik leuk
klick +1178
zaterdag 9 februari 2019 om 11:52
Zeker, maar het helpt wel als ze kwaliteit hebben. Het is niet voor niks dat de clubs met de hoogste begroting het beste voetbal spelen.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 9 februari 2019 om 11:56
En de begroting bij Twente wordt mede bepaald door het stadion er zit gemiddeld 26.000 man per thuiswedstrijd dus tel het maar uit
Vind ik leuk
klick +1178
zaterdag 9 februari 2019 om 12:01
FC Twente heeft na de miljoeneninjectie van investeerders en hulp van de gemeente Enschede verreweg het hoogste spelersbudget van de Keuken Kampioen Divisie. De Tukkers hebben ongeveer 4,5 miljoen euro gereserveerd voor het vormgeven van de selectie die terugkeer naar de Eredivisie moet bewerkstelligen.

Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 9 februari 2019 om 12:29
De gemeente staat garant dus die hebben niet geïnvesteerd dat is heel wat anders en dat ze momenteel het hoogste spelersbutget hebben dat is niet zo maar dat is voor jou rekening
Het gaat nu om de toekomst en daar werken ze samen hard aan en het gaat de goede kant op dat is het belangrijkste
Vind ik leuk
klick +1178
zaterdag 9 februari 2019 om 13:53
Ik denk alleen als ze geen kampioen worden dat ze weer in een diep dal raken. Het lijkt of het geld niet op kan. Een eerste divisie club die 5 miljoen investeert in spelers. Vind ik hoogst merkwaardig. En dan heb ik het alleen nig maar over de zomer transfers
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 9 februari 2019 om 15:49
Volgens mij snap jij het niet en denk je verkeerd
Ze moesten wel spelers halen en dat kon dus ook omdat daar het geld voor was mede door verkoop van de duurdere spelers
En zoals ik al zei dat ze op de goede weg zijn om kampioen te worden want die voorsprong is er nu dat kun je zelf ook zien
En verder hebben ze geen spelers meer gekocht alleen 1gehuurd van AZ
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 09:21
Gelukkig kan het ons dan ook geen reet schelen wat jij vindt. (op Lucky Kes na dan zie ik nu haha ;) )
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 09:21]
Vind ik leuk
frankn27 +5639
vrijdag 8 februari 2019 om 10:12
2 seizoenen zou het max kunnen...... financieel gezien...
of er moet dan een overname komen na die 2 seizoenen....
Vind ik leuk
Oale grond +717
vrijdag 8 februari 2019 om 10:45
Vraag is of je überhaupt wel goodwill krijgt in de regel van andere supportersgroepen. Iedereen staat in de regel achter zijn eigen club en verguisd de concurrentie. Over blijven de neutrale toeschouwers, hetgeen vaak succes supporters zijn.

In 2010 hadden wij 75% van de voetballiefhebbers achter ons staan, Nederland vond het prachtig dat Twente de grote 3 een loer draaide. Maar mensen vergeten snel. Oké door wanbeleid na 2010 zijn wij verguisd en gehaat. Deels zeker terecht. Echter FC Twente en zijn vaste aanhang hebben tot nu toe laten zien volledig achter de club te blijven staan. Dat maakt deze club. Bij nader belichten van dit gegeven zijn alleen clubs als NAC, de Graafschap, GAE, Sparta en NEC in staat hun aanhang aan zich te binden.
Wij realiseren ons terdege dat wij er op geheel eigen kracht weer bovenop moeten zien te komen, sportief en financieel.
Dus laat ons lekker met rust, van andere clubs moeten wij het echt niet hebben in de regel, die zagen ons liever kapot gaan.
Sympathie heb ik voor supporters van andere clubs welke heel objectief /realistisch reageren op topics over Twente. Daar kunnen wij iets mee.
Voor de azijnzeikers zou ik zeggen, ga wat anders doen dan maar blijven hangen in onbevredigende frustraties.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 10:53
Ik had het niet beter kunnen verwoorden alleen moet je ook even FC Den Bosch vermelden want die hebben ook goede en trouwe supporters
Vind ik leuk
Oale grond +717
vrijdag 8 februari 2019 om 11:26
Klopt deels Jan, zij hebben een trouwe aanhang behouden en voor hen erg fijn dat er nu weer een toeloop ontstaat richting stadion. Hier op VP kan ik hun objectiviteit zeer waarderen. Ook van andere clubs zijn er zeker supporters met objectieve / kritische / opbouwende comments, zo langzamerhand weten wij wel met wie wij een biertje kunnen drinken en een broodje beenham kunnen nuttigen.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 11:34
Haha idd kerel dat heb je mooi goed en dat gaan we dan ook zeker doen
En het is niet alleen op de Twente topics maar zie het op anderen ook en een geintje moet zeker kunnen maar dat schelden enz moet eens afgelopen zijn altans die meenig ben ik toe gedaan maar VP denkt daar anders over en laat volgens mij teveel toe en dan kun je niet meer terug dat is het zelfde als een scheidsrechter te veel toe laat kan ie ook niet meer terug (met de VAR wel)
Vind ik leuk
Mooseair +194
vrijdag 8 februari 2019 om 13:43
Robert, ik hoop dat je al je geld ook van de bank hebt gehaald en bij geen enkele bank meer zit, je huis zo hebt kunnen betalen, zonder ook maar ergens wat te lenen. Banken zijn namelijk ook allemaal boefjes die hele foute dingen met je geld doen. Haat je ook alle duitsers nog, van wat ze in de oorlog hebben gedaan? Misschien heb je ook wel een hekel aan Iniesta na 2010? Als een zwemleraar in de fout gaat met kleine kinderen, zijn dan ineens alle zwemleraren van dat zwembad fout? mijn excuses voor de extreme voorbeelden maar kom op man.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:38
Leuk man je voorbeelden maar zoals je zelf al zegt slaan die eigenlijk nergens op met wat je nu zegt. Jij mag vinden wat je wilt uiteraard maar dat zelfde geld voor mij. Als ik vind dat ik hoop dat ze nog wel even in de k k divisie mogen spelen is dat mijn mening en die mag ik in een vrij land zoals nederland uiten net zoals jij jouw mening mag uiten. By the way je voorbeeld van Iniesta ja stiekem heb ik daardoor wel een hekel aan hem gekregen maar ik kan wel genieten van zijn spel. Het probleem met twente is omdat het nog te vers in het geheugen ligt dat ik het ze nog niet gun.
Vind ik leuk
popiejopie +2928
vrijdag 8 februari 2019 om 10:11
Zou mooi zijn voor de eredivisie als Twente weer promoveerde.

Verder zou ik het mooi vinden als we een eredivisie zonder zorgenkindjes hebben en de kwaliteit en dus weerstand omhoog gaat. Twente is een club met enorme potentie en verder denk ik dat den Bosch op den duur (met die nieuwe eigenaar) ook wel het niveau omhoog weet te brengen.

Ik bekijk het dan ook los van supportersaantallen en geschiedenis van clubs. Clubs als de Graafschap, Roda, Cambuur en NEC zijn op dat gebied natuurlijk 100% eredivisiewaardig maar het blijven gewoon zorgenkindjes die niet stabiel blijven. FC Emmen vind ik een sympathiek clubje maar die hebben voor mij niks in de eredivisie te zoeken, net als Excelsior. VVV doet het leuk maar gaat dit op de lange termijn niet vol houden.

De Eagles zou (mits stabiel en genoeg poen) een leuke aanwinst zijn net zoals Sparta.

Heracles, ADO en PEC moeten daarbij het kunstgras z.s.m. inleveren voor natuurgras en de competitie wordt weer een stuk leuker.

Daarbij vind ik de inmenging van rijke eigenaren zo verkeerd nog niet, we zijn een te klein land om het op eigen kracht op te nemen tegen landen als Portugal, Rusland, Turkije en Oekraïne. Dat gezever van ziel verkopen slaat nergens op, Veel clubs zijn al in handen van aandeelhouders of moeten telkens het handje ophouden om te overleven, dat is nog veel triester.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:17
Ja moest jij toen ook al huilen?Wat wil je nu ? Dat we met z'n allen roepen dat de koppositie daardoor bijna onmogelijk was, maar dat Twente die nu vooral te danken heeft aan hun geweldige trainer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 10:18]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:27
De begroting van Twente is 15 tot 20 miljoen. Als je daarmee niet kampioen wordt is het faillissement een kwestie van tijd. Het verschil in alleen al televisiegelden en solidariteitsbijdrage tussen ere- en eerste divisie is zó groot, dat je (bijna) niet terugkeert naar de eredivisie als dat niet in het eerste of tweede jaar gebeurt. Wat dat betreft kun je wachten op het faillissement van Roda. Ook een grote club, met een dure periferie. Als die geen externe geldschieter treft en blijft hangen in de eerste divisie, is het binnen twee jaar gebeurd met Roda
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
vrijdag 8 februari 2019 om 11:02
Het is een gegeven dat Twente zeker twee jaar en heel mischien drie jaar KKD kan overleven.
Binnen die tijd (2 jaar voor de zekerheid) moet Twente ook promoveren.
En niet eens kampioen worden maar via play offs mag ook.
En de begroting komt mede door het stadion.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:42
Wij blijven positief en zal het niet gebeuren wij blijven Hoe dan ook achter de BOYS staan .We Never Walk Alone ⚽⚽⚽
Vind ik leuk
4everfcu +5067
vrijdag 8 februari 2019 om 11:31
een zielig verhaal houden hoe zwaar ze het wel niet hadden maar wel met een subtop eredivisie begroting in de kkd spelen met geld wat er niet is dan moet je niet klagen maar gewoon op je sloffen kampioen worden.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 11:46
Dat gaat niet op kerel zal een voorbeeld geven en dat is niet om uit te lokken maar alleen een voorbeeld
Kijk naar Ajax en PSV
Ajax heeft het meeste geld dus dan zouden ze op hun sloffen kampioen moeten worden
Maar met geld wordt je geen kampioen dat wordt je op het veld
Dus vandaar dat ik denk dat jou reactie niet helemaal op gaat
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
vrijdag 8 februari 2019 om 12:09
Begroting en budget is een heel verschil.
Twente kon Holla niet meer betalen (te hoog salaris) en hij vertrok naar Den Bosch met, zoals ik van een Den Bosch supporter gehoord hebt, een beter salaris en premies.
ra ra ra hoe kan dat dan?
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 12:27
Omdat Twente hem dat niet kon bieden in de situatie waarin ze zaten dus vandaar daar dat de duurdere spelers ook weg moesten helaas
Vind ik leuk
4everfcu +5067
vrijdag 8 februari 2019 om 12:27
omdat er bij den bosch iemand zit die er geld in pompt verschil met twente is dat voordat er geld beschikbaar kwam eerst de gemeente het mes op de keel werd gezet.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
vrijdag 8 februari 2019 om 12:31
Jij hebt het over de begroting wat Twente heeft ze op hun sloffen kampioen moeten worden.
Nu spreek je jezelf tegen dat Twente dus geen geld heeft.
Sparta heeft bv voor heel wat meer geïnvesteerd in eredivisie waardige spelers.
Zij waren dan ook torenhoog favoriet.
Den Bosch heeft veel meer geld geïnvesteerd dan Twente in spelers.
Dus dat wilde ik je vertellen dat het dus onzin is wat jij zegt met "op hun sloffen kampioen worden".
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 8 februari 2019 om 13:02
Dat mes op de keel zetten is onzin dat is helemaal niet gedaan dat heeft de gemeente zelf gedaan maar dat is weer achteraf gepraat want het gaat om wat nu kan en mag
Vind ik leuk