Ajax pakt de draad weer op: 'Het was goed om elkaar zo de waarheid te zeggen'

Ajax pakt de draad weer op: 'Het was goed om elkaar zo de waarheid te zeggen'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 10:09za 09-02-2019 om 10:09

Daley Blind stelt dat de sfeer bij Ajax na de slechte resultaten tegen Heerenveen (4-4 gelijkspel) en Feyenoord (6-2 nederlaag) nog altijd goed is. Er waren stevige gesprekken waarin spelers elkaar de waarheid vertelden, maar iedereen kan nog steeds met elkaar door één deur.

Na het dramatisch verlopen duel in De Kuip stelden Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong dat Ajax na de winterstop geen team meer is. "Als je zo slecht begint aan het jaar weet je dat er frictie ontstaat, dat er gesprekken komen en emoties loskomen", legt Blind uit aan de NOS. "Het is goed om elkaar de waarheid te zeggen en dat is gebeurd. Maar we zijn nog steeds een hechte groep."

"Ik had ook niet het idee dat andere jongens wel in paniek raakten of dat dat gevoel heerste op de club", vervolgt de linksbenige verdediger van Ajax. "Maar we moeten ervoor waken dat we niet vervallen in dezelfde fouten. We zijn daarin zelf onze grootste vijand. Succes komt niet vanzelf. Daar moeten we iedere wedstrijd van bewust zijn."

Met de thuiswedstrijd tegen Real Madrid en het bekertreffen in Rotterdam op het programma is de februarimaand cruciaal voor Ajax. "Er staat veel op het spel deze maand. Iedereen moet voor zichzelf nagaan wat we willen bereiken en dat zullen we moeten tonen. Dat we prijzen willen winnen."

Plaats een reactie

Il Gordo +17005
zaterdag 9 februari 2019 om 10:12
Ah, ze hebben elkaar de waarheid verteld. Mooi. Met een kopje verse muntthee erbij?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:16
Idd dit geloof je toch niet !
Vind ik leuk
Naranja +921
zaterdag 9 februari 2019 om 14:09
Ja wie drinkt er nu muntthee?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 19:57
Muntthee is het lekkerste wat er is, na ranja.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:20
Ik zie het al helemaal voor me frenkie tegen hakim “ ik vind jou niet lief meer “
Vind ik leuk
Il Gordo +17005
zaterdag 9 februari 2019 om 10:21
Of Daley tegen Matthijs: "ik vind je verdedigend steeds minder worden".
Vind ik leuk
Naranja +921
zaterdag 9 februari 2019 om 14:10
Of Lamprou tegen Onana: ik liet er maar 4 door
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:21
Ik niet.
Vind ik leuk
AZVork +1106
zaterdag 9 februari 2019 om 10:31
En Nico is boos.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:20
Hebben ze dan ook verteld dat een bejaarde nog sneller rent en handeld als jou?
Vind ik leuk
Itsese +5944
zaterdag 9 februari 2019 om 10:23
Bijna net zo snel als Marcelo, ook een wereld verdediger
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:34
Marcelo is 30 keer sneller dan Blind. En Marcelo speelt dit seizoen niet als een wereldverdediger.
Vind ik leuk
Itsese +5944
zaterdag 9 februari 2019 om 10:36
Best raar eigenlijk, hoe zou dit komen? Zelfs in de El Classico loopt hij er maar wat bij. Ben benieuwd wat voor Marcelo we gaan zien in de CL. Het ziet eruit alsof hij echt alleen maar voor de prijzen gaat, elk normale wedstrijd boeit hem niet zoveel.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 10:37]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:39
Grote kans dat hij niet eens meer opgesteld gaat worden. Reguilon vindt ik namelijk veel beter spelen!
Vind ik leuk
chicken +14014
zaterdag 9 februari 2019 om 10:39
Eentje die achter neres aanrent...

Perfecte wedstrijd om hem op rechts te zetten als hij in de picture wilt komen in Brazilië.
Vind ik leuk
Itsese +5944
zaterdag 9 februari 2019 om 10:42
Sws voor heel alle spelers wordt dit misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Marcelo is 1, dan heb je die andere 3 nog..
Vind ik leuk
De fries +1855
zaterdag 9 februari 2019 om 10:29
Handelt
Vind ik leuk
RenW +3342
zaterdag 9 februari 2019 om 10:37
Hee een schoolmeester, altijd handig.
Vind ik leuk
Shelbourne +5860
zaterdag 9 februari 2019 om 10:22
Gelukkig zijn ze toch nog allemaal vriendjes van elkaar en vinden ze elkaar lief.
Vind ik leuk
Molletje +1718
zaterdag 9 februari 2019 om 10:22
En daar komen de mensen weer over Blind en zijn transfersom... Blind is een cvm en wordt gebruikt als cv. Dat doet hij gewoon goed, maar hij is (zoals zoveel voetballers) niet iemand die een team tijdens een wedstrijd bij de hand neemt en een collectief falen omzet in een puike prestatie. Door zijn inzicht, overzicht en passing kan hij zich prima staande houden als cv. Bekijk ook zijn statistieken van tackles, intercepties, blocks en keypasses en je ziet dat hij gewoon dezelfde en zelfs betere gemiddelden heeft dan een De Ligt, Tagliafico of Mazraoui.

Blind heeft zijn meerwaarde al lang bewezen. Zijn transfersom was te hoog, maar dat is de markt op het moment.
Vind ik leuk
De fries +1855
zaterdag 9 februari 2019 om 10:32
Idd “ staande houden”... lopen kan hij niet.
Vind ik leuk
Molletje +1718
zaterdag 9 februari 2019 om 10:37
Kan jij mij buiten de wedstrijden Ajax-Heerenveen en Feyenoord-Ajax, nog 1 wedstrijd noemen waarin Blind het niet bij kon benen en een dissondant was?
Vind ik leuk
De fries +1855
zaterdag 9 februari 2019 om 10:38
Dissonant
Vind ik leuk
Molletje +1718
zaterdag 9 februari 2019 om 10:41
Bedankt voor de correctie. Is het trouwens De fries of De Fries?
Vind ik leuk
De fries +1855
zaterdag 9 februari 2019 om 10:42
Is bijnaam, ga ik niet meer uitleggen..
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:13
De Vries.....😎🤣
Vind ik leuk
Molletje +1718
zaterdag 9 februari 2019 om 10:43
En buiten dat je taalkennis heb, kan je nog antwoord geven op mijn vraag, of praat je er zo overheen?
Vind ik leuk
De fries +1855
zaterdag 9 februari 2019 om 10:44
Hebt..
Zie onderstaande
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 10:45]
Vind ik leuk
Molletje +1718
zaterdag 9 februari 2019 om 10:48
Inhoudelijk reageren is blijkbaar voor jou net zo lastig als voor mij typen op een telefokn en helaas is het niet mogelijk om na het plaatsen je bericht te wijzigen. Maar goed... ieder zijn plezier en bevrediging.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23576
zaterdag 9 februari 2019 om 15:39
Taalnazi.
Vind ik leuk
De fries +1855
zaterdag 9 februari 2019 om 10:42
Deze transfer werd met veel bombarie aangekondigd !
Vind jij dat hij het waarmaakt en het voortouw neemt?
Of is het gewoon een “meevoetballer” oftewel 13 in een dozijn voetballer....
Vind ik leuk
Molletje +1718
zaterdag 9 februari 2019 om 10:58
Ergens is het mis gegaan, maar mijn reactie staat hier ergens onder.
Vind ik leuk
Jozef +42520
zaterdag 9 februari 2019 om 15:04
Een vragende zin moet je beëindigen met een vraagteken...

Bovendien klopt die laatste zin grammaticaal niet.

Normaal zou ik dit niet aan je meedelen, maar omdat je zelf graag de puntjes op de i zet bij anderen doe ik het bij jou ook gewoon even. Om te laten merken hoe lullig het overkomt...
Vind ik leuk
Come on Utreg +29069
zaterdag 9 februari 2019 om 10:26
Tja, wat moet hij anders zeggen dan alleen politiek correcte bullshit.. Hij kan onmogelijk de vuile was buiten gaan hangen..
Vind ik leuk
Vak-T +1541
zaterdag 9 februari 2019 om 10:26
Blind ziet het spelletje wel natuurlijk en heeft een goede pass, maar verdigend komt hij toch echt snelheid te kort en is hij vrij kwetsbaar.
Vind ik leuk
stratumseind +191506
zaterdag 9 februari 2019 om 10:27
Dat zou pas schitterende tv geweest zijn als ze daar een camera bij gezet zouden hebben ....

En Uw gastheer van vanavond is : Eric ten Hag..............
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:39
Die Blind is me toch een nep leider! Gewoon je mond houden en pas weer opendoen als je voor het eerst echt aangetoond hebt dat er iets veranderd is. Niet na een zege tegen het de deur wijd open zettende VVV. Sowieso enorm overschatte speler. Wat hadden we die €20 miljoen goed kunnen steken in een mannetjesputter op het middenveld die ons van Lasse Schöne had kunnen verlossen
Vind ik leuk
Nr14always +1400
zaterdag 9 februari 2019 om 10:48
Dat is mooi, met de psycholoog erbij?, en een kopje thee erbij. Delen ze nu weer berichtjes op Instagram?, en gezellig op de Playstation. In de tijd van Michels hadden ze een blauw oog een straftraining en een geldboete gehad, dat is ook net wat fout is aan die pipo's ze hebben geen karakter.
Vind ik leuk
Molletje +1718
zaterdag 9 februari 2019 om 10:53
De bombarie werd gemaakt door de pers. Ajax heeft hem gehaald voor zijn ervaring om de Champions League te halen en uiteindelijk met zijn ervaring van meerwaarde te zijn. Ik vind dat hij dat is ja. Zeker in de CL. En nee het is geen talent als de Ligt of de Jong, maar als hij geen kwaliteiten had, zouden dan; Jans, de Boer, van Gaal, Advocaat, Koeman en Mourinho er geen verstand van hebben?
Vind ik leuk
De fries +1855
zaterdag 9 februari 2019 om 11:05
Verschil van mening/inzicht, mag toch?
Vind ik leuk
Molletje +1718
zaterdag 9 februari 2019 om 14:28
Zekers. Het zou ook niet goed zijn als iedereen het maar eens is met mij. 😉
Vind ik leuk
Babelagtig +1832
zaterdag 9 februari 2019 om 13:34
Jij snapt t molletje..
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:22
Wat toch een triest volk hier, vooral de gene die lopen te blaten dat Ajax verliest en ook nog met een big smile. Allemaal afgunst uit pure jalozie, omdat hun miezerige clubje geen moer presteert in Europa. Ik noem bewust geen namen, het geld voor een ieder die kansloos reageert. Wees gewoon eens trots dat een Nedelandse club het goed doet in Europa, zou ik ook zijn. Wel getekent een trotse Nederlander!
Vind ik leuk
DEWEE +2624
zaterdag 9 februari 2019 om 11:31
Zeker vanaf nu alleen maar de winstpartijen aan elkaar rijgen op naar de cup met de grote oren. Eitje.
Vind ik leuk
Henk020 +244
zaterdag 9 februari 2019 om 11:36
Zal in Eindhoven ook leuk klinken met zo’n zachte ‘g’
Vind ik leuk
B H +77