Reserves en talenten van PSV spelen in geniep gelijk tegen nummer drie van België

Reserves en talenten van PSV spelen in geniep gelijk tegen nummer drie van België

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 16:52ma 11-02-2019 om 16:52

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 16:54ma 11-02-2019 om 16:54

PSV heeft maandag in het grootste geheim een oefenduel afgewerkt tegen Royal Antwerp FC. Er vielen in België geen doelpunten: 0-0. Bankzitters en diverse talenten stonden in de basis bij de regerend landskampioen. 

Via de officiële kanalen meldt de topclub uit Eindhoven dat er 'op last van de autoriteiten geen publiek of pers welkom was' bij het oefenpotje. Tegen Royal Antwerp, momenteel de nummer drie van de Belgische Pro League, deed er geen enkele speler mee die zondag tijdens de clash met FC Utrecht (2-2) in de basis stond.

Onder meer Eloy Room, Armando Obispo, Dante Rigo, Erick Gutiérrez, Donyell Malen en Mauro Junior verschenen aan de aftrap. Bart Ramselaar viel in de pauze in.  

Opstelling PSV: Room, Behich, Soulas (Daverveld/46), Obispo (Lonwijk/63), Sadilek, Rigo, Ihattaren (Aboukhlal/77), Gutiérrez, Mauro (Ramselaar/46), Gakpo en Malen 

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 16:54
PSV en talenten?
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 16:56
Op dit moment krijgt talent meer kans bij psv dan bij ajax grapjas.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:57
Wat een onzin. Volgens mij heeft Ajax nog steeds meer eigen jeugdspelers op de bank en in de basis. Als je nooit Ajax kijkt, moet je ook geen rare dingen roepen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:58
Matthijs de Ligt en van de Beek...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:00
Mazroaui, Dolberg, Eiting, Blind, Cerny, Veltman?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:01
Bank.... wel Blind vergeten ja
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:02
En Dolberg. Hoeveel jeugdspelers staan er in de basis van PSV? En ja ik reken Dolberg mee, want jij gaat met Bergwijn en Zoet aankomen.

Kan je lezen?

''Volgens mij heeft Ajax nog steeds meer eigen jeugdspelers op de bank en in de basis.''
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:05
Oke, Van PSV heb je;
Basis: Zoet, Hendrix, Rosario en Bergwijn
Bank: Rigo, Gakpo, Sadilek, Obispo, van den Meulenhof, Ihattaren en Malen. Dat is 11!
Vind ik leuk
Bizzy +23321
maandag 11 februari 2019 om 17:11
lol
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:01
Haha je noemt ook echt Rosario als eigen jeugd. Verder moet je Rigo, Obispo, Meulenhof toch niet als volwaardig selectielid zien? Daarnaast is Malen geen eigen jeugd. Die kwam op zij. 18e? Naar PSV.
Vind ik leuk
LOZGUTI +899
maandag 11 februari 2019 om 19:37
Wesley uit Arnhem zeker
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:03
en dommerdje niet vergeten die PSV rede met een snoekduik linke arm slag !
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 13:34
Als je onderstaande als jeugdspelers ziet:

Rigo, Gakpo, Sadilek, Obispo, van den Meulenhof,

Dan kan ik heel Jong Ajax opnoemen.
Vind ik leuk
Bruurke +979
maandag 11 februari 2019 om 19:02
En mijn vader werkt bij mac Donalds! Man man stelletje kleuters.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:42
Meneer, wat zit er in de nieuwe Happy Meal?
Vind ik leuk
Benniewies +4535
maandag 11 februari 2019 om 23:54
Hou gewoon op. Psv-ers hebben een plaat voor de kop.
Er komt niets anders uit dan 3-0
4 jaar niks
Ajax koopt maar,
PSV eigen jeugd.

Realistisch kunnen ze niet kijken. Hoe ze altijd onderuit gaan in Europa
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:40
Ajacieden kramen niks anders uit dan dat ze beter zijn omdat ze in de CL door zijn... wat nergens op gebaseerd is. Aangezien we niet tegen dezelfde teams speelden kan je het niet vergelijken met elkaar. En Ajax had vorig jaar ook wel een mooi Europees seizoen hoor...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:48
Niet alle PSV supporters over één kam scheren. Maar moet gezegd, Ajax heeft de laatste jaren meer geld uitgegeven aan transfers dan PSV. En bij PSV gaat het inbrengen van eigen jeugd gestaag omhoog, bij Ajax gestaag naar beneden, op sleutelposities komen steeds meer niet Ajax opgeleide spelers te staan. Terwijl bij PSV steeds meer jeugd doorgroeit. Nu moet wel gezegd worden, je kunt beter een speler kopen, dan een speler uit de eigen jeugd inbrengen die niet voldoet aan het niveau. Iets wat PSV in het verleden wel eens deed in de hoop dat hij op sleeptouw werd genomen. Je breekt de speler in kwestie dan volledig af en dat gun je geen enkele speler. Denk bijvoorbeeld aan Twan Scheepers, absoluut een goede speler, zonder twijfel, maar net te kort komend voor absolute top.
Vind ik leuk
Ekr 1913 +25
dinsdag 12 februari 2019 om 13:16
En bij jullie gaat het altijd over de verkochte grond aan de gemeente, dus niet doen alsof jullie nooit over het zelfde zeiken
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 17:03
Sinds wanneer is Dolberg jeugd? Blind hebben jullie gewoon weer gekocht. Eiting nauwelijks minuten. Cerny en Veltman nog geen 10 minuten gespeeld hou op.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:05
Ik zei ook BANK wijsneus. Blind is gewoon eigen jeugd, gekocht of niet. Veltman is net terug en zal weer gaan spelen. Zo simpel is het. Cerny geld hetzelfde voor. En Dolberg noem ik eigen jeugd, omdat jullie Bergwijn, Zoet, Rosario eigen jeugd noemen.
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 17:07
Ik noemde Rosario expres niet, lees maar terug. En ik had het over KANSEN wijsneus. Zo kan ik het ook, alle jeugdspelers op de 6bank zetten maar nooit minuten geven. Dan kan je net zo goed thuis blijven. Bergwijn en Zoet zijn allebei op hele jonge leeftijd naar PSV gekomen. Toen kon je echt nog niet weten of ze zouden uitgroeien tot basisspeler.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 17:08]
Vind ik leuk
joriajax +748
maandag 11 februari 2019 om 17:20
PSV doet het momenteel geweldig, al ben ik eigenlijk wel verrast door Gakpo. Ik dacht dat Piroë hoger stond, een groter talent was, maar die Gakpo is echt lekker buitenspelertje en combinatie met Luuk De Jong's kopkracht is ook flink.

Ajax heeft momenteel pech dat veel van de nieuwe lichting is weggeplukt (Hoever, Familia Castilio, Redan, Dilrosun, Fosu Mensah, Baars, Peeters, Kluivert zou je nog mee kunnen nemen). Daarom ook dat ze overal extra scouten en nog een legertje Denen hebben overgenomen.
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 17:25
Mooie inhoudelijke reactie. Weinig nagedacht over dat veel ajax spelers uit jullie lichting zijn vertrokken. Bij PSV valt dat gelukkig nog wel iets mee. Alleen balen dat Jayden Braaf is vertrokken, en Andreas Pereira.
Vind ik leuk
B H +100
maandag 11 februari 2019 om 18:07
Is toch geen pech?! Kunnen ze toch behouden
Vind ik leuk
joriajax +748
maandag 11 februari 2019 om 18:21
En jij kan gewoon in PSV 1 spelen...

Als je niks nuttigs kan zeggen, zeg dan ook vooral niks
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 18:25]
Vind ik leuk
B H +100
maandag 11 februari 2019 om 21:49
Vooruit dan! Ajax koopt,koopt en koopt. Geen speler van die aankopen,behalve F de Jong, is van uitzonderlijk buitengewone klasse. Als je dan 4 ,bijna 5 jaar achter elkaar niets wint ,waarom dan niet met die topjeugd( zoals men in Adam zegt) de competitie ingaan. Hoef je ook geen miljoenen weg te gooien.
Vind ik leuk
Degraaf +738
maandag 11 februari 2019 om 17:36
Rosario heb je er gewoon bijstaan slimpy ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:01
Dappere, Zoet zit vanaf zijn 15e bij PSV..
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 13:38
Frenkie ook.
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
dinsdag 12 februari 2019 om 16:43
Het is gewoon een feit dat slechts 1 vaste basisspeler echt serieus (langer dan een paar wedstrijden...) in de jeugdopleiding heeft gevoetbald... dat is enkel De Ligt. En Blind kan je meenemen, maar daar is 17 miljoen euro voor afgetikt en aangekocht, dus die als eigen opleiding beschouwen is hypocriet, want ze hebben 17 miljoen betaald om hem op een positie te zetten waar een talent vanuit Jong Ajax ongetwijfeld op hoopt.

Bij PSV voetballen 3 spelers STANDAARD in de basis die meerdere jaren in de jeugdopleiding van PSV hebben gespeeld, met Bergwijn, Zoet en Hendrix. En dan streep ik Dolberg (die niet eens een basisplek heeft) weg tegen Rosario (onbetwist basisspeler), omdat die beiden maar 1 jaar in het Jong-team hebben gespeeld. Je kan wel slap lullen, maar iedere neutrale koekenbakker moet toegeven dat kopen inherent is aan minder eigen jeugd. Vroeger zeiden Ajacieden dat over PSV, nu wordt dat andersom gezegd. En logisch, want je ziet feitelijk ook meer doorstroming bij PSV dan bij Ajax. Als dat niet zo is, hoe verantwoord je dan die €50 miljoen die in de selectie is gepompt in de afgelopen 12-18 maanden?

Het hoeft geen strijd te worden, maar dat jij nu echt onzin verkoopt is echt te dom om te poepen. Je mag het voor je club opnemen, maar kom op, blijf wel realistisch...
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 13:36
En vd beek? En Mazroui? Wat ben jij selectief zeg.
Vind ik leuk
B H +100
maandag 11 februari 2019 om 18:05
Haha,mazzroaui bankje! Eiting,Cerny,Veltman 2e team, dolberg is gekocht en blind is weggeweest
Vind ik leuk
Phoxy75 +659
maandag 11 februari 2019 om 19:17
Dolberg is gewoon op 17 jarige leeftijd gekocht en had zijn debuut al gemaakt voor Silkeborg. Dat kan je geen eigen jeugd noemen, natuurlijk.
Vind ik leuk
LOZGUTI +899
maandag 11 februari 2019 om 19:40
Droevige Strijder wel
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:00
sierhuis niet te vergeten!
Vind ik leuk
Itsese +5979
maandag 11 februari 2019 om 17:02
Geniaaaaal! Alle talenten toch even op scherp zetten met een oefen duel.. op de Maandag na de 2-2.. We zijn echt goed bezig!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:01
Ben geen PSV fan maar PSV investeert meer in talenten dit jaar dan Ajax.
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 17:01
Kijk regelmatig ajax. Je moet toegeven dat ajax in ieder geval minder de jeugd de kans geeft dan vroeger. De Ligt, Mazraoui, en Van de Beek zijn toch de enige jeugdspelers van ajax die nog echt regelmatig minuten krijgen of vergeet ik dan iemand? Bij PSV krijgen Gakpo, Malen, Ihattaren, Bergwijn, Hendrix, Zoet (en Sadilek en Rigo) allemaal redelijk wat minuten. Bij ajax heeft Gravenberch zijn debuut gemaakt. En welke jeugdspelers kregen verder minuten?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:20
Gakpo en redelijk wat minuten? 65 minuten in dit eredivisie seizoen.......
Vind ik leuk
Henk 1971 +8387
maandag 11 februari 2019 om 17:04
Schei toch uit dappere strijder....Ajax is de grootste koop club geworden!
Vind ik leuk
Jozef +42697
maandag 11 februari 2019 om 19:24
Lekker belangrijk allemaal...
Vind ik leuk
B H +100
maandag 11 februari 2019 om 18:03
De ligt en v Beek zijn er 2. Vroeger liepen er 6/7 rond in de basis.
Vind ik leuk
PS VAR +424
maandag 11 februari 2019 om 18:42
Psv weer geluk met de var
Vind ik leuk
goedemorgen +3295
maandag 11 februari 2019 om 19:29
Wij verzorgen dan ook de techniek 😂
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:24
wie dan op donny,mathijs en masraoui
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:20
Laatst zei je dat je een student was, vanmorgen zei je dat je een kind had.

Wat is het nou?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:59
wat hadden PSV supporters angst om te verliezen. tot het mommend dat de scheids rechter PSV ging helpen!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:08
Jij had vast angst om je proefwerk Nederlands te maken.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
maandag 11 februari 2019 om 17:16
T gaat geruisloos voorbij, maar Bommel vindt Guti (nog) niet goed genoeg. Das wel pijnlijk
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
maandag 11 februari 2019 om 18:40
Is echt een goede voetballer maar hij komt er wel, jammer dat Lozano gaat was een mooi koppeltje.
Vind ik leuk
goedemorgen +3295
maandag 11 februari 2019 om 19:30
Voorlopig gaat er nog helemaal niemand, dus wie weet.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:55
Hebben ze het beter gedaan als de reserve,s van Feyenoord, die verloren met 4 - 0 van de reserves van NEC.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:55
Pfff, hoe zou Ramselaar zich voelen als die niet eens in dit soort wedstrijden in de basis mag beginnen? Wat een miskoop zeg.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 16:55
RKC thuis was geen genoeg vernedering?
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 16:55
Wat een geheim.

Eindelijk kreeg Mauro weer minuten. Als we iemand tegen utrecht nodig hadden was het mauro junior wel. Sterkste man van psv in de kleine ruimte.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:18
Heb ik hier een medestander ten aanzien van Mauro? Vindt hem echt veel beter dan Guti, zou wat mij betreft de concurrentie aan mogen gaan met Pereiro. Ik ben fan van Mauro.
Vind ik leuk
Gudoeman +312
maandag 11 februari 2019 om 16:56
PSV 2 zeker
Vind ik leuk
Asje Menou +624
maandag 11 februari 2019 om 16:59
Lullig dat Ramselaar alleen in de pauze mocht spelen.
Vind ik leuk
Stom +539
maandag 11 februari 2019 om 17:13
Maar waar was onze grote vriend Sainsbury? Soulas en Daverveld lijkt me jeugd, terwijl Sainsbury bankzitter is die vanwege zijn leeftijd niet in Jong mag spelen.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3006
maandag 11 februari 2019 om 17:29
van Bommel laat eens te meer zien dat Ramselaar totaal niet gewenst is.

Vind ik eigenlijk wel mooi. Diezelfde laffe hond zat destijds te wel te klagen toen van basten hetzelfde met hem deed.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:52
Pffff jij snapt het echt niet. Ramselaar heeft vrijdag de hele wedstrijd gespeeld en daarom vandaag maar 1 helft meegedaan.....
Vind ik leuk
NvC +7531
maandag 11 februari 2019 om 17:58
En dat speelt in de KKD.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:02
Lekker belangrijk
Vind ik leuk
LOZGUTI +899
maandag 11 februari 2019 om 19:46
Reageer dan niet !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:49
Jawel 😊
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:14
Woensdag maar eens kijken wat de talenten De Jong en De ligt doen?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:28
Dat gelul altijd over wie de meeste eigen jeugd heeft wordt je ook moe van. Lekker belangrijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws