De Jong vergeleken met Barça-concurrent: 'Maar wat hij extra heeft is steekpass'

De Jong vergeleken met Barça-concurrent: 'Maar wat hij extra heeft is steekpass'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 18:10di 12-02-2019 om 18:10

De in Spanje gevestigde schrijver en journalist Edwin Winkels verwacht niet dat Frenkie de Jong zich meteen basisspeler zal mogen noemen bij FC Barcelona. Kenneth Perez vreest de forse concurrentie voor de 21-jarige middenvelder.

"Geen enkele nieuwkomer bij Barça is zeker van een basisplaats", zegt Winkels bij Natafelen op FOX Sports. "De twee duurste spelers in de geschiedenis van Barça, Dembélé en Coutinho, hebben geen vaste basisplaats. Sterker nog: ze spelen vaker niet, dan wel."

Sergio Busquets, Arthur en Ivan Rakitic lijken de belangrijkste concurrenten van De Jong te worden. "Onder één voorbehoud: er is een mogelijkheid dat Rakitic vertrekt. Dan heb je Busquets, die staat vast. Er is geen trainer ter wereld die het in zijn hoofd haalt om hem uit de ploeg te halen. Hij is de belangrijkste speler van FC Barcelona, op Messi na. En Arthur is een beetje de nieuwe Xavi."

Verder beschikt Barça onder meer over Arturo Vidal en Carles Aleñá, met wie de Ajacied ook de concurrentie moet aangaan. "De Jong is niet direct de vervanger van Busquets, maar wel voor in de toekomst. Ze hebben nooit een goede stand-in voor hem kunnen vinden."

Perez vindt De Jong veel op Arthur lijken. "Maar wat Arthur extra heeft is een steekpass. Dat is een beetje de klacht bij De Jong, dat hij niet mensen voor de goal zet. Busquets, Arthur en De Jong is wel heel veel van hetzelfde." Winkels bestrijdt dat. "Het beste recept van Barça was Busquets, Iniesta en Xavi."

Poll

Gaat De Jong slagen in Spanje?

(2029 stemmen)

Plaats een reactie

Nr14always +1327
dinsdag 12 februari 2019 om 18:16
Nou gezellig, met Spotify op de bank bij Barcelona
Vind ik leuk
psv#nr1 +989
dinsdag 12 februari 2019 om 18:58
heb ik steeds gezegd
hij wordt eerst een jaar de tassendrager
van Lionel Messi
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:45
Arthur en busquets zulle volgend jaar zekerheidjes zijn.. frenkie mag het dus uitvechten met de overige middenvelders voor de laatste plek.. als ie door gaat zoals ie nu bezig is zal het inderdaad een jaartje banken worden
Vind ik leuk
B H +70
dinsdag 12 februari 2019 om 18:17
Nog 3 jaartjes wachten
Vind ik leuk
Argentario +600
dinsdag 12 februari 2019 om 18:30
Dan speelt die op huurbasis voor Lyon na paar miljoentjes verder op de B van Barcelona Bank te hebben gezeten en die zware blessure natuurlijk weer ..jaja
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:20
Wie is Edwin Winkels ?
Vind ik leuk
Nr14always +1327
dinsdag 12 februari 2019 om 18:22
Dat is een soort van journalist die Barcelona aanbidt.
Vind ik leuk
Spacejam +147
dinsdag 12 februari 2019 om 18:23
Zie hem ook meer als een opvolger van Messi.
Vind ik leuk
power +6936
dinsdag 12 februari 2019 om 18:33
Messi kan niemand volgen,, straks Barca heeft een probleem als Messi gaat stoppen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:39
Hahaha jij bent niet goed
Vind ik leuk
mazu +3405
dinsdag 12 februari 2019 om 18:39
Neem nog wat spacecake mafkees. Opvolger van Messi pffff
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:24
Als Ajax de CL wilt winnen dan moet de media niet lopen zeveren hoe goed Frenckie wel niet is maar hij moet het laten zien komende woensdag tegen Real. Eerst Madrid oprollen en voor de volgende ronde gaan anders wordt het weer zo'n drama partij als tegen Heracles.

Ik begin die uitgaande transfers spuug en spuug zat te worden! Bouw maar eerst een goed team op waar je de volgende jaren mee door komt in de CL.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 18:25]
Vind ik leuk
jari11 +2325
dinsdag 12 februari 2019 om 21:24
Ja dat gaat helaas niet. Ze zien eurotekens en gaan voor zichzelf voetballen. Ik vind eigenlijk dat je Frenkie niet meer moet opstellen, zit geen toekomst meer in voor de club. Maarja dat mag vast niet van Barca
Vind ik leuk
Argentario +600
dinsdag 12 februari 2019 om 18:26
Net zoals affelay en Cornelissen Zeker..en die ozo talentvolle speler die inmiddels ergens In de bundesliga voetbalt ..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 18:26]
Vind ik leuk
John M. +5053
dinsdag 12 februari 2019 om 18:43
Cornelissen?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:27
Liverpool draaide vorig seizoen onderhand alleen maar om Coutinho, en zit nu indd in een slechte periode en zit vaak op de bank. Hoe denken ze dat hij in godsnaam wel even een basisplaats gaat veroveren?
Vind ik leuk
Tommieman +1722
dinsdag 12 februari 2019 om 18:27
Open deur ?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:27
frenky heeft in oranje alleen maar goeds laten zien en veel betere controleurs hebben we niet us op de bank bij barca betekend niet op de bank bij oranje .persoonlijk denk ik dat er betere optie zijn bij barca maar frenky gaat wel kansen krijgen ligt geheel aan zich zelf als hij de kans krijgt of hij slaagt de potentie s er alleen hij kan het laten zien
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:29
De enige steekpaas die ik de Jong heb zien geven tijdens Heracles - Ajax is die in de voeten van een Heracles speler. En dat was er niet 1 maar waren er wel 20.
Vind ik leuk
power +6936
dinsdag 12 februari 2019 om 18:30
Jammer dat Barca te veel geld neergeteld voor De Long,, hoop dat hij echte die waarde heeft. Arthur is voor minder geld gekomen hij doet heel goed bij Barca..
Vind ik leuk
Argentario +600
dinsdag 12 februari 2019 om 18:34
Denk dat De Tong hetzeslfde lot tegemoet zal gaan Als affelay en cilessen .. banken banken banken in elk opzicht
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 18:34]
Vind ik leuk
power +6936
dinsdag 12 februari 2019 om 18:36
Hoop van niet want hij heeft veel te veel geld gekost,, anders de waarde gaat zakken denk ik als hij niet veel in actie komt.
Vind ik leuk
Oohzo +132
dinsdag 12 februari 2019 om 18:32
Maak je niet, Edwin....komt goed!
Vind ik leuk
wattenstaafje +23462
dinsdag 12 februari 2019 om 18:37
Niemand die dat verwacht.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:49
Als de jong na een jaar pas basisspeler wordt bij Barca is dat toch ook prima. Als je het eerste jaar niet meteen in de basis komt gewoon vaak invallen en er staan als er spelers misschien blessures krijgen. Tegelijkertijd gewoon heel veel leren op de training van Messi, busquets etc. en dan volgend seizoen er gewoon staan.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1847
dinsdag 12 februari 2019 om 18:55
Ik ben bang dat ie tekort komt.
Zeg al maanden dat een tussenstap veel beter is .
Hij kan zeker voetballen.

Maar zijn tempo is gewoon te laag.
Hij ziet het spelletje wel,alleen voor de top denk ik net te laat.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:05
Eerst lekker op het bankje net als Kluivert
Vind ik leuk