Bernabeu-held van PSV heeft vertrouwen in Ajax: 'Real krijgt wel erg veel tegen'

Bernabeu-held van PSV heeft vertrouwen in Ajax: 'Real krijgt wel erg veel tegen'

Gepubliceerd: dinsdag 5 maart 2019 om 17:49di 05-03-2019 om 17:49

De Champions League-wedstrijd tussen Real Madrid en Ajax brengt speciale herinneringen naar boven bij Edward Linskens. De vijftigjarige Venraynaar zorgde in 1988 met zijn befaamde rollertje voor een 1-1 gelijkspel tussen De Koninklijke en PSV in het Estadio Santiago Bernabeu.

De ploeg van Guus Hiddink zou het halve finale-tweeluik uiteindelijk naar zich toe trekken en stond in mei 1988 met de Europa Cup I in zijn handen. "Dit was één van de mooiste momenten van mijn leven", vertelt Linskens aan het Algemeen Dagblad, terugdenkend aan zijn heldenrol in de Spaanse hoofdstad. "Het Bernabeu stil krijgen, dat blijft je altijd bij. Het is zo'n immens stadion, er was zoveel herrie. Opeens hoorde je niets meer van die negentigduizend man."

Linskens denkt dat Ajax dinsdagavond een vergelijkbare stunt kan realiseren. "De prestaties van Real zijn de laatste tijd niet goed, ze krijgen wel erg veel doelpunten tegen." Dat De Koninklijke slechts één doelpunt hoefde te incasseren in Amsterdam, is volgens de PSV-held dan ook een klein mirakel. "Thuis creëerden ze al zoveel dat ze het eigenlijk voor rust al hadden moeten beslissen."

Ajax moet dinsdagavond in Madrid een 1-2 nederlaag in de eigen Johan Cruijff Arena goedmaken. De aftrap in Bernabeu is om 21.00 uur.

Poll

Wie gaat door naar de kwartfinale: Ajax of Real Madrid?

(14489 stemmen)

Plaats een reactie

Mass +5863
dinsdag 5 maart 2019 om 17:55
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 maart 2019 om 20:17]
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 17:57
Nu helemaal niks.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1416
dinsdag 5 maart 2019 om 17:58
Nee PSV won de triple Ajax al 5 jaar niks whahahah
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 18:00
Medaille voor tweede plaats Europa League is technisch niet niets
Vind ik leuk
goedemorgen +3373
dinsdag 5 maart 2019 om 18:03
Maar feitelijk wel...😉
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 18:05
500 medailles om je nek is zeker 500 x niets
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:54
Dat is vooral heel erg zwaar
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 18:54
Dus feitelijk wel iets
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:58
Tuurlijk is het iets , mooie ervaring en een goede prestatie om trots op te zijn is het zeker , maar feitelijk gezien is het geen prijs .
Dus het is maar net hoe je het zelf niet .
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 19:00
Het is toch echt een prijs. Net als op een WK de derde plaats een prijs is
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 19:18
Daarom staat er onder in mijn reactie ; het ligt eraan hoe je het zelf ziet .
Nederland is 3 keer 2e geworden op een wk , daar moet je trots op zijn als land , maar bij mij blijft vooral hangen dat je de finale verliest .
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 19:20
Ja de emotie erbij zeg ik ook verder niets over he. Het is feitelijk alleen iets en niet niets. Dat is alles
Vind ik leuk
Paulhuynh +1416
dinsdag 5 maart 2019 om 18:04
Ok proficiat met die mooie prijs. Tegenstanders boeide het totaal niet toen alleen in de finale ivm CL. Dat men daar zo trots op is in adam zegt alles over de club daar
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 18:05
Hoe blij je er mee moet zijn is weer een andere discussie
Vind ik leuk
Jozef +44311
dinsdag 5 maart 2019 om 18:23
Een beetje.trots mochten we daar best op zijn. Er liep een lange en mooie weg naar die finale die voor Nederlandse begrippen aardig uniek was.

Je kunt het natuurlijk proberen weg te denken of weg te kijken, maar de realiteit is dat het een fantastisch Europees jaar was toen voor Ajax en het Nederlandse voetbal. Herhaal het maar eens..
Vind ik leuk
Paulhuynh +1416
dinsdag 5 maart 2019 om 18:36
Tsja om EL wordt overal gelachen proficiat ermee
Vind ik leuk
Jozef +44311
dinsdag 5 maart 2019 om 18:38
Er wordt minder om gelachen dan om de stand i de Nederlandse competitie vermoed ik.

Als het zo'n lachertje is, dan moet elke Nederlandse club af en toe eens dicht bij de finale kunnen komen...

Oh wacht...
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:56
Jozef jij zit hier al langer , en jij weet toch ook dat je met zulke mensen niet in discussie moet gaan .
Pak lekker een biertje en ga je lekker voorbereiden op de wedstrijd .
Vind ik leuk
1313 +8755
dinsdag 5 maart 2019 om 19:11
Klopt wat je zegt, maar eerlijk... soms is het moeilijk om je in te houden, dan praat ik iig over mezelf en niet over Jozef.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1416
dinsdag 5 maart 2019 om 19:58
Indd altijd dat interessant lopen doen met el finale. Denk PSV athletico eens terug dat waren twee top wedstrijden met fantastische resultaten laat Ajax zoiets maar eens bewerkstelligen als het om het echi gaat en niet al die nep partijtjes
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 20:04
Fantastische resultaten ??
Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gekeken , maar PSV is toen gewoon uitgeschakeld in de 1/8 finale , wat is daar fantastisch aan ??

Als je dan over een fantastisch jaar van PSV wil praten praat dan over het seizoen 2004/05 bijv , toen ze de halve finale cl bereikten .
Dat was een fantastisch resultaat .
Maar als jij in de 1/8 finale uitgeschakeld worden een beter resultaat vind als een finale halen , ben jij echt een heel dom en zielig PSV trolletje .

ps ; ik ben niet voor Ajax voordat je daar weer over begint te piepen .
Vind ik leuk
Paulhuynh +1416
dinsdag 5 maart 2019 om 20:07
Twee maal 0-0 in mooie wedstrijden uitgeschakeld worden is gewoon beter als EL finale tegen dove en blinde in mijn ogen. Was tegen een van de 2 beste ploegen athletico niet tegen aek of Benfica maat
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 maart 2019 om 20:08]
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 19:19
Jij vindt de Nederlandse taal ook niet boeiend, er is geen touw aan vast te knopen, wartaal sla jij uit. Misschien kan je proberen het nog een keer uit te leggen.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1416
dinsdag 5 maart 2019 om 19:25
Nederlandse taal vind niemand boeiend alleen wat rode rakkers
Vind ik leuk
B H +320
dinsdag 5 maart 2019 om 18:11
Helemaal niets. 2e plek
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 18:17
Medaille is medaille en dat is iets en niet niets. Ga maar weer terug naar je kamer
Vind ik leuk
B H +320
dinsdag 5 maart 2019 om 18:31
Lekker zo'n medaille! Ga de vierdaagse lopen
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 18:37
Raad je aan wel even te trainen. Maar gaat je vast lukken. Succes
Vind ik leuk
B H +320
dinsdag 5 maart 2019 om 18:53
Doe ik niet aan mee, kan niet winnen. Daarom gaat het want aan een medaille heb ik niks.
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 18:54
Wat heb je zoal gewonnen in je leven
Vind ik leuk
B H +320
dinsdag 5 maart 2019 om 20:10
Iig veel meer dan Mazraoui
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 20:12
Laat ons niet langer in spanning
Vind ik leuk
B H +320
dinsdag 5 maart 2019 om 20:14
Iig geen medailles!
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 20:18
Maar wat wel
Vind ik leuk
B H +320
dinsdag 5 maart 2019 om 20:21
Hoef ik jouw toch niet uit te leggen!
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 20:25
Je hoeft zelfs niet meer te reageren op me
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1711
dinsdag 5 maart 2019 om 19:38
Triest figuur, ieder normaal mens hoopt dat een Nederlandse ploeg doorgaat.
Vind ik leuk
B H +320
dinsdag 5 maart 2019 om 20:13
Ajax moet zeker winnen vnv. In onze comp liever niet
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:47
Knappe prestatie maar het is gewoon niets. Als Ajacied mag je toch niet blij zijn met een tweede plek. Geen enkele club trouwers. Feit is dat we al enkele jaren niet hebben gewonnen. Stel dat je de beker wint is het nog steeds een troost prijs. Europees successen boeken is lastig. Tegen ManU had je serieus een kans maar heeft Ajax niet gepakt. Kampioenschappen werden knullig verspeeld. Het is tijd om eens prijzen te pakken. Schalen in dit geval. Tuurlijk kunnen we vanaaf winnen. De bal is rond maar het is wel RM. Alleen Bale koste al 100 miljoen. Zegt ook iets over de financiële situatie.
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
dinsdag 5 maart 2019 om 18:49
Lees gewoon eens goed. Zeg toch niets over blij zijn met de medaille
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 maart 2019 om 18:49]
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
dinsdag 5 maart 2019 om 18:23
PSV betekend al jaaaaaaaren helemaal niks in Europa.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1416
dinsdag 5 maart 2019 om 18:35
Beste prestatie geleverd de laatste jaren tegen athletico 2x gelijk en moesten ze ook nog eens tussendoor tegen Ajax veruit beste prestatie laatste jaren. Kan dat 2de rangs clubje uit adam niet tegenop
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
dinsdag 5 maart 2019 om 18:38
Ach gut beledigd en komt meteen met excuses. Jullie betekenen helemaal niks in Europa, accepteer dat nou eens.
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:51
Finale tegen ManU 🤷🏼‍♂️
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
dinsdag 5 maart 2019 om 19:29
Maar wel een finale.
Vind ik leuk
Mass +5863
dinsdag 5 maart 2019 om 17:59
Tikkeltje voorbarig...
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:01
hakim ziyech avondje
Vind ik leuk
Paulhuynh +1416
dinsdag 5 maart 2019 om 18:34
Ja indd weer lachen hoe die juicht naar een treffer des keizers baard hahahaah
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1464
dinsdag 5 maart 2019 om 18:20
Heb jij ook nog beetje inhoud in je bolletje? Of kan je alleen simpel en kinderlijk provoceren
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
dinsdag 5 maart 2019 om 18:24
Gewoon met beide benen op de grond blijven en naar elke wedstrijd toe leven.
Vind ik leuk
Jejoaa +95
dinsdag 5 maart 2019 om 18:35
Sneue opmerking. Wel zeuren over de PSVers die elk AJAX topic iets te zeuren hebben, maar vervolgens wel zo'n reactie als ze iets over onze club zeggen.

Mensen get a live en sta achter je eigen club, ipv tegen andere clubs.

Laten we trouwens vanavond allemaal genieten en hopen op een mooi resultaat. Zou Nederland niet slecht uitkomen.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1416
dinsdag 5 maart 2019 om 18:37
Zeker hopen op Ajax kom op!!
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1711
dinsdag 5 maart 2019 om 19:36
Linskens reageert normaal en hoopt dat een Nederlandse club wint en nog punten kan pakken op de UEFA coefficientenlijst voor ons land.
Dit heeft voordelen voor alle Eredivisie ploegen.
En nog zijn er PSV trollen die hopen dat AJAX met 5-0 verliest, dat is pas echt triest.
Vind ik leuk
Guust +6393
dinsdag 5 maart 2019 om 19:50
Nee jouw opmerking is best sympathiek ook. Man een voorbeeld.
Wel gek, PSVers kijken toch maar vier jaar terug, verleden telt niet roepen ze altijd, en nu ineens is het verleden mooi voor veel PSVtjes
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 maart 2019 om 19:52]
Vind ik leuk
Blindsy +18787
dinsdag 5 maart 2019 om 17:57
Lekker belangrijk. Wes en Yo gaan scheiden!
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
dinsdag 5 maart 2019 om 17:59
Negentigduizend man.... nou die zitten er vanavond niet hoor. Ik denk nog niet de helft. Ze lopen in Madrid echt niet warm voor Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:02
Tis een champions leage wedstrijd ouwe reus
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
dinsdag 5 maart 2019 om 18:08
Dat is niets bijzonders voor Real fans ouwe reus. Zeker niet als het om een potje tegen Ajax gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 20:57
Jij bent wappie of wa !!
Fc groningen die zijn pas goed
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1711
dinsdag 5 maart 2019 om 19:39
Zal wel net zo druk zijn als in de Euroborg.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 5 maart 2019 om 18:00
Waarom een toekomstfoto van Bernabeu?
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:03
de toekomst
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:08
Dit duel kan ik me nog herinneren was een klein mannetje. Die Linskens blijft toch voor altijd in God in Eindhoven?
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:09
Hallo mede voetbal volgers.
Ben een tijdje afwezig geweest maar nu toch maar weer een account aangemaakt.

Denk dat Ajax vanavond helaas uit de CL ligt. Het is wel Real en je begint toch met een achterstand. Maar goed..hoop doet leven.

En volgens mij zag Ik Stratum in een Ajax shirtje op het plein hossen in Madrid
Vind ik leuk
Jozef +44311
dinsdag 5 maart 2019 om 18:29
😁😂
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
dinsdag 5 maart 2019 om 18:22
Alles tegen, de UEFA springt wel bij.
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:51
Was wel een streep hoor van linskens. Hoorde dat ze een nieuw net moesten halen in de rust. :)
Vind ik leuk
Cappie +7773
dinsdag 5 maart 2019 om 19:18
Mooiste doelpunt ooit!
Vind ik leuk
Guust +6393
dinsdag 5 maart 2019 om 19:49
Volgens mij heeft Ajax ook een keer een staande ovatie van dat publiek gekregen, puur vanwege hun goede spel toen, is wel even geleden maar dat was wel heel mooi toen als speler zijnde.
Vind ik leuk
Tsja +288
dinsdag 5 maart 2019 om 19:52
Lulnie man
Vind ik leuk
Guust +6393
dinsdag 5 maart 2019 om 19:54
Mooi man, lekker toch 💪🏻
Vind ik leuk
Tsja +288
dinsdag 5 maart 2019 om 19:51
Edward Linskens jaaaaalalalala........
Vind ik leuk
Guust +6393
dinsdag 5 maart 2019 om 20:45
Kijk ff Real-Ajax 1995, niets gelogen, staande ovatie, kun jij van dromen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws