Twente op weg naar de Eredivisie: 'Zij konden uitspreken dat ze de titel wilden'

Twente op weg naar de Eredivisie: 'Zij konden uitspreken dat ze de titel wilden'

Gepubliceerd: vrijdag 8 maart 2019 om 08:20vr 08-03-2019 om 08:20

Laatste update: vrijdag 8 maart 2019 om 14:55vr 08-03-2019 om 14:55

Volgens Wout Brama voelt FC Twente zich als een vis in het water in de Keuken Kampioen Divisie. De Tukkers zijn een matige competitiestart te boven gekomen en zijn nu fier lijstaanvoerder. De terugkeer in de Eredivisie lonkt, weet ook Brama.

De degradatie uit de Eredivisie was een schok voor FC Twente, maar een niveautje lager spelen is zo gek nog niet. "Voor een seizoen is het best te doen", meldt Brama in TC/Tubantia. "Er zitten naast ons veel grote ploegen in de competitie: Sparta, Roda JC, NEC. Zij konden allemaal hardop uitspreken dat ze voor de titel gingen. Wij niet, omdat we behoorlijk lang moesten wachten voordat de selectie compleet was."

Maar nu staat Twente bovenaan en is de titel bijna een must voor de Tukkers. "We staan bovenaan en het hoort ook bij een club als FC Twente om mee te doen om de titel. Maar de weg is nog lang. Als ik zeg dat we elk weekeinde vol aan de bak moeten, dan is daar geen woord aan gelogen."

"Iedereen verwachtte vanaf het begin dat we alles zouden winnen, maar de realiteit bleek anders. Bij andere ploegen lijkt het andersom te gaan. Go Ahead Eagles en FC Den Bosch konden voor de winterstop vrijuit spelen en lijken nu meer druk te voelen. Er wordt anders naar ze gekeken."

Poll

Wordt FC Twente kampioen?

(5824 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 8 maart 2019 om 08:22
Super knap had ik niet verwacht begin dit seizoen
Vind ik leuk
Mario 1 +2306
vrijdag 8 maart 2019 om 09:04
Is ook knap , na al die shit .
Publiek en spelers staan buiten de veroorzaakte ellende.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:07
Idd waar! Hadden failliet of niet moeten zijn...we zijn nu toch weer verder nu. Kunnen het er de hele tijd wel bij blijven halen. Knap gezien hoe de selectie erbij stond in de zomer.
Vind ik leuk
TheRock11 +1577
vrijdag 8 maart 2019 om 10:18
Niet moeten zijn, maar kunnen zijn. Helaas voor jou staat de Twentse samenleving als 1 man achter de club en zorgt die saahorigheidervoor dat de club nog bestaat. En terecht!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:23
De reactie bovenstaand was positief! Maakt toch niet meer uit of ze failliet of niet hadden moeten zijn! Vele halen dit oude nieuws er nog steeds bij (uiten van jaloezie). Ik vind het juist knap dat de club dat zo diep aan de afrond zat (en nog steeds) toch de prestatie kan leveren op waarschijnlijk na 1 jaar weer terug te keren in de eredivisie.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 11:42
Absoluut, een duidelijk positieve reactie! Kun je trouwens dat ongeleide Apollo projectiel niet verbannen naar Velsen Noord?
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 11:47
Ik niet! Maar zou toch mooi zijn dat het toch wat verder zou kunnen dan Velsen Noord:)
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 14:35
De maan?
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 14:39
Dat zou perfect zijn
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 14:44
;O)
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 8 maart 2019 om 10:30
Helemaal met je eens supper reacties 👍
Vind ik leuk
Khanrudie +56
vrijdag 8 maart 2019 om 09:27
Ze hebben meer dan 2* het spelersbudget als de nummer 2 in de JL. Ook al zijj er veel problemen, dat je met zo'n budget bovenaanstaat is niet gek.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:37
Ik denk niet dat iedere goede speler nou warm liep voor de KKD. Is ook risico om er te gaan spelen. En Twente heeft geen onnodig risico genomen om echte toppers aan te trekken. Nog steeds een goede prestatie!
Vind ik leuk
Khanrudie +56
vrijdag 8 maart 2019 om 09:40
Kampioen worden is zeker een goede prestatie. Absoluut. Ik vind het alleen een betere prestatie als het met minder budget ging. Dat is creatief zijn met de middelen. Twente heeft problemen met spelers aantrekken vanwege de kkd, maar ze kunnen in ieder geval meer bieden dan andere clubs die dus creatiever met hun geld om moeten gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:43
Heb je zeker een punt! Maar zo is het nou eenmaal. NEC heeft ook een ruim budget en goede spelers. En kijk waar ze staan op de ranglijst.
Vind ik leuk
Khanrudie +56
vrijdag 8 maart 2019 om 09:45
Precies. Je moet het inderdaad wel waar maken en dat doen ze op het moment. Dus prima prestatie in Enschede.
Vind ik leuk
Brinkster +559
vrijdag 8 maart 2019 om 12:51
Twente heeft ook veel meer kosten aan stadion, schulden etc. Begroting zegt dan niet alles. Gaat er met name ok wat je in je selectie kunt steken aan geld. Neemt niet weg dat ze desondanks en voor kkd begrip een aardig salaris kunnen betalen. Dan not zijn duurdere spelers niet altijd de beste. Ik herinner me castaignos nog....pffff
Vind ik leuk
Khanrudie +56
vrijdag 8 maart 2019 om 14:21
Ik heb het dan ook over het spelersbudget niet over de begroting.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:54
Een schande is het. Fc Penalty aan het infuus van de geldschieters. Marktwerking? Ha! Dan speelde ze nu voor 250 man in de zondag amateurs.
Vind ik leuk
Noh +121
vrijdag 8 maart 2019 om 10:04
Een Roda fan die klaagt dat een andere club aan het financiële infuus licht? 🙈🙈🙈
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:17
Jij bent ook zo iemand die de feiten niet kent? Als ik zie dat je "licht' schrijft waar "ligt" het juiste woord is dan snap ik het niveau al.
Vind ik leuk
Noh +121
vrijdag 8 maart 2019 om 10:27
En nu op de inhoud reageren jonge. Hypocriet.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 8 maart 2019 om 10:33
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet
Vind ik leuk
TheRock11 +1577
vrijdag 8 maart 2019 om 10:04
*kuch* Gelukkig voor jou ligt Roda niet aan het infuus bij gemeente en investeerders....

Maak je maar druk over die burgemeester van jullie die doelbewust uitsupporters aanhoudt zonder geldige reden en nu in zijn hemd staat.

Hij gaf gisteren al aan dat het niet missen van de afslag niet had voorkomen dat de bussen zouden worden aangehouden. Verkwisting van politieinzet en overheidsgeld!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:16
Kijk... daar ga je zo totaal scheef! Roda heeft geen CENT obverheidsgeld ontvangen. Geen cent mijn vriend.

En ik maak me niet zo druk over wat burgemeesters doen.

Ik vind het een regel rechte schande wat Twente doet. Zoveel penalties, zoveel steun, schande schande schande.
Vind ik leuk
TheRock11 +1577
vrijdag 8 maart 2019 om 10:23
Er was er een onterecht, en een stuk of 6 hebben we er onterecht niet gekregen...

Een aantal penalties is natuurlijk geen goede graadmeter. Vooral stom dat de tegenstanders die overtredingen denken te moeten maken. Daar in Twente niets aan doen...
Vind ik leuk
Noh +121
vrijdag 8 maart 2019 om 10:33
Twente heeft ook geen overheidsgeld ontvangen. Twente heeft leningen ontvangen.
Vind ik leuk
buenosje +1059
vrijdag 8 maart 2019 om 13:23
Krijgen jullie een penalty tegen ons, mis je 'm !
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 11:58
Hebben jullie al een compensatieregeling gemaakt voor de Twente supporters na die Nacht und Nebel actie? Schande dat Twente zelf de supporters schadeloos stelt toch! Diepdiep schamen daar in het heuvelland.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 19:14
Sportief!
Vind ik leuk
Feeltje +91
vrijdag 8 maart 2019 om 08:23
Hij heeft gelijk
Vind ik leuk
1313 +8746
vrijdag 8 maart 2019 om 08:24
Is wel duidelijk dat Twente kampioen wordt. Hopelijk kunnen ze ook weer aanhaken bij de top 3. Het niveau bij ons moet gewoon weer omhoog, en een club als Twente heeft die potentie ook gewoon. Wij zijn gebaat bij een sterkere competitie!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 08:28
Jaa denk het ook, had eerder gehoopt op fc den Bosch in het eerste seizoenshelft speelde ze fantastisch voetbal.. dan daarbij had een nieuwe club met potentie misschien wel iets kunnen betekenen in de ED. voor nu is Twente indd degene die gewoon kampioen gaat worden en spelen momenteel ook zeker prima voetbal.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
vrijdag 8 maart 2019 om 08:30
Wij komen nog ben daar niet bang voor. Is het niet dit jaar dan volgend jaar. Gun het Twente in ieder geval van harte en hoop dat ze het vol houden want er komen nog een paar zware wedstrijden voor ze aan.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 08:40
Ben ik ook niet bang voor, dan daarbij als het niet lukt dan verleng ik gewoon weer mijn seizoenskaartje op M hoor. Vooral veel zin in de nacompetitie daar moeten we het straks van hebben ;).
Vind ik leuk
Come on Utreg +29688
vrijdag 8 maart 2019 om 08:46
Periodetitel op zak. Kan altijd nog aan het eind van het seizoen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 08:57
Heb indd ook het idee dat alles daar op gericht is momenteel, snap ik ook wel. Je haalt Twente realistisch gezien niet meer in. Ik ben benieuwd wat ze brengen in de nacompetitie al ben ik het eens met fcdb 67 dat volgend jaar beter is om.door te gaan schuiven naar de ED.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29688
vrijdag 8 maart 2019 om 09:03
Zeker. FCDB piekte vroeg in het seizoen. Indiende vorm terugkeert rond de play offs kunnen er gekke dingen gebeuren. FCDB komt inderdaad wel terug in de Eredivisie. Kwestie van tijd.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 09:30
We gaan het zien, nacompetitie is binnen dus de losse kaartjes kunnen straks weer gekocht worden.. heerlijk weer met nacompetitie en een biertje zou lekker zijn!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29688
vrijdag 8 maart 2019 om 09:46
Zeker. Mooie vooruitzichten!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:03
Den Bosch piekte niet. We hebben 9 geblesseerde spelers daarom gaat het wat minder. Van het team dat o.a. Twente overhoop speelde is de hele achterhoede geblesseerd en drie middenvelders.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29688
vrijdag 8 maart 2019 om 10:13
Ik bedoelde voor de winterstop had Den Bosch een hele sterke periode. Straks met een fitte selectie kan Den Bosch misschien verrassen in de play offs. En anders komend seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 14:45
Met een fitte selectie zouden we nog bovenaan staan. Het ziet er naar uit dat Velkov, Kersten, Brouwers, Bouyaglafen Holla en Darri over een paar weken weer fit zijn.
Voor Deijl en vd Winde hebben we met Romat en Khamnas goede vervangers.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 8 maart 2019 om 10:43
Jullie komen ook volgend seizoen zitten jullie ook in de ED daar ben ik van overtuigd
Vind ik leuk
1313 +8746
vrijdag 8 maart 2019 om 08:35
Idd ja, Maar, ik geef Den Bosch echt wel een goede kans in de play-offs hoor. Ze moeten alleen weer in de flow terecht komen als voor de winter stop, dan gaan ze het wel redden! En anders volgend seizoen. Zij gaan hoe dan ook wel weer promoveren. En met die eigenaar erbij, is er veel mogelijk in Den Bosch de komende tijd. Ook alleen maar gunstig voor een sterkere ED.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
vrijdag 8 maart 2019 om 08:39
Als je realistisch bent is nu promoveren misschien wel te vroeg. Zou wel leuk zijn maar misschien is het beter om eerst de randzaken in orde te hebben zoals stadion, grasmat en noem maar op.
Vind ik leuk
1313 +8746
vrijdag 8 maart 2019 om 08:41
Tuurlijk, maar het is echt niet onmogelijk, zie Fc Emmen. Zie De Graafschap. Ik schat jullie hoger in dan wat zij waren vorig seizoen.

Maarja zoals ik al zei, die promotie gaat er idd wel komen. En dat is jullie ook wel gegund na zo'n lange tijd!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 08:41
Het is te vroeg, volgend jaar zit je in een betere fase om door te gaan schuiven naar de ED.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 09:08
Jullie hebben de mogelijkheid om "verkort" aan te sluiten bij eredivisie waardig te zijn.
Ik zie wel mogelijkheden bij Den Bosch om op den duur uit te groeien als club die strijd om de play offs europees.
Met Jordania, die nu groen licht heeft van de KNVB, kan Den Bosch veel gaan investeren.
Mits het geen zeepbel wordt natuurlijk.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
vrijdag 8 maart 2019 om 11:17
Voor die zeepbel ben ik niet bang. Zie liever eerst dat in het stadion de hoeken dicht gaan en dat het veld in orde komt. Daarna het jeugdcomplex zodat er daadwerkelijk een basis is vanwaar je na promotie kan verder werken.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 12:07
Eens! Niet te vergeten de kachels want nondeju wadist koud iedere keer.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
vrijdag 8 maart 2019 om 12:26
Handschoenen, das en een muts doen wonderen, je valt dan echt niet op bij ons op m hoor :)
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 12:30
Dat val ik toch al niet dus dat scheelt.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:04
Wij zijn er nog lang niet in de KKD bingo. Prioriteit is rustig blijven, de organisatiestructuur volledig op orde brengen, financiën voor elkaar en gewoon stinkende je best doen in het veld, dan zien we wel verder wat het brengt.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 12:08
En over wie praat je nu aangezien ik niet kan zien welke club je support.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 12:17
Oale grond heb je in Twente dus is hij automatisch voor Twente.
Maar wel ééntje die objectief is. ;-)
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 12:24
Geen idee wat oale grond is ik blijf zo ver mogelijk daar vandaan. Maar dankjewel voor de behulpzaamheid!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 12:28
Oale grond is ook Twents voor oude grond en heeft wel een betekenis.
Maar om dat hier eventjes snel uit te leggen vind ik moeilijk..
En no thanks
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:17
Vanaf 1965 sta ik op de tribunes van Twente, vanaf het eerste uur, met mijn vader aan de hand. Heb alle hoogtij en ellende meegemaakt in die jaren. Ballenjongen bij de legendarische 5 - 1 tegen het Ajax van Cruijff, Keizer, Swart, Suurbier etc.
Ik vind dat wij nu realistisch moeten zijn, niet van de toren blazen, maar wel het recht hebben de haters van repliek te dienen.
Niemand hoeft ons naar de mond te praten, maar gewoon inhoudelijk reageren waarderen wij.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 12:22
Met drie goals van Dick van Dijk die daarna gelijk door Ajax werd gekocht ;-)
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:29
Yep! En Piet Schrijvers, Pietje Beton vanwege zijn werkzaamheden bij de betoncentrale.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 12:33
Maar die bleef nog een paar jaar bij Twente voor hij door Ajax gehaald werd.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:38
Yep, was veel te gezellig op de Betoncentrale😀, een aantal spelers werkten daar halve dagen. Willem de Vries b.v.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 12:45
Ja en na hun cariërre begonnen ze of een zigarenzaak (zovelen), patatzaak (jan jeuring) of kledingzaak (kick v/d vall).
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:54
Epi een kroeg, beterrrr, de kleding van Kick was onbetaalbaar😁
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 12:28
Ik reageer ook inhoudelijk, snap niet waar je frustratie vandaan komt of ik lees dat verkeerd. ik geef een mening en dat is dat ik denk dat Twente gewoon kampioen, word dat je dat zelf niet van de toren wilt blazen is aan jou. Ik praat ook niet naar jou mond zelf hoop ik dat denbosch kampioen word wat niet gaat gebeuren, realistisch gezien dus wat jij steeds zegt (realistisch) zou je nu wel kampioen moeten gaan worden met zoveel punten voor sprong. Maar ik ben het met je eens dat we het zien aan het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:36
Nee hoor, geen frustratie, neem het leven echt wel zoals het is.
Oale grond gaat over je roots, je geboortegrond en de verbinding welke je met het land hebt van oudsher. Is eigenlijk prachtig wanneer de Oale roop met de midwinterhoorns over het land schalt. Nog een hele oude traditie, daar moeten we zuinig op zijn.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1989
vrijdag 8 maart 2019 om 12:51
Ahh top, zo leer je nog eens wat bij op VP!
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:55
Graag gedaan!
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
vrijdag 8 maart 2019 om 12:29
Juist hard blijven werken en met beide benen op de grond blijven staan, pas juichen als het zover is. Doe je dat dan komt het goed, doe je dat niet dan kan het met zo'n zwaar programma nog wel eens vies tegen gaan vallen.
Vind ik leuk
Hammers96 +2874
vrijdag 8 maart 2019 om 09:14
Schrijf Sparta nog niet af , dit hebben op dit moment de 'flow'. Dat Twente de 3e periode wint is zo goed als zeker maar kampioen ?daarvoor zijn er met oss , eagles , jong ajax , NEC, rkc uit en den Bosch thuis nog te veel moeilijke wedstrijden te gaan.
Mocht Twente winnen vanavond en Eindhoven wint van Sparta dan kan je champagne koud.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:20
Dit is nou precies wat ik bedoel. Je wilt aansluiten bij de Top 3? Ben je je er nog steeds niet van bewust dat jullie uberhaupt in het linker rijtje speelde door grootschalige fraude?? Of is dat nog steeds niet doorgedrongen?? Twente is een leuke club voor het rechtrijtje als het gewoon allemaal eerlijk gaat. Niveau PEC, Heracles etc.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 8 maart 2019 om 10:51
Jij snapt er echt helemaal niets van he
Twente deed al mee in het linker rijtje voordat ze kampioen werden en de problemen kwamen pas NA het kampioenschap laat dat nu eens een keer duidelijk zijn
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:20
Dream on. Helaas weet je niet alles.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 15 maart 2019 om 17:43
Ik weet als geboren Enschedeër meer dan jij zelf al van voor 1965 dus snel terug in je mand jij
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 12:21
Ik schat dat jij niet ouder bent dan een jaar of 20?
Anders had je wel geweten dat Twente een keer of 4 tweede is geworden en een keer of acht derde.
1 keer kampioen
De vierde plaatsen zijn al niet meer op 2 handen te tellen.
zeven bekerfinales waarvan 3 gewonnen.
2 JC schalen.
Eén europese finale.
2 Europese halve finales.
Meerdere europese kwart finales.
En dat zekers allemaal voor 99% VOORDAT men ging sjoemelen.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:51
2 keer landskampioen zelfs, ook Sportclub Enschede.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 14:20
Die reken ik niet mee want dat was nog geen betaald voetbal toch?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:22
Ok. Nee je hebt gelijk. Ze hebben een begroting 2x groter dan de rest dus echt enorme prestatie. Volgend jaar niveau NAC/Pec. Maak je toch geen illusies. Komen alleen maar tranen van.
Vind ik leuk
1313 +8746
vrijdag 8 maart 2019 om 17:59
'Dit is nou precies wat ik bedoel. Je wilt aansluiten bij de top 3'.

1) Waar uit mijn reactie haal jij dat ik Twente supporter ben? Ik zeg alleen dat Twente hopelijk weer kan aansluiten bij de top 3, omdat die club de potentie heeft.
Daarmee, zeg ik dus niet dat ze dat gaan halen toch? Of snap jij niet wat het woordje hopelijk inhoudt?

2) Ik ben Ajacied, dus wil je aub niet in 'jullie' vormen praten?

3) De problemen kwamen na het kampioenschap. Niet daarvoor. Daar is het gewoon fout gegaan, en heel zonde.

4) Ik HOOP lees goed aub ik HOOP, dat Twente inderdaad weer de aansluiting weet te vinden. Want dit zal alleen maar ten goede komen van het niveau in de Eredivisie.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3387
vrijdag 8 maart 2019 om 08:25
Ted van Leeuwen mag wat mijnde betreft de volgende TD van Ajax worden.

Die man presteert het al jaren ok zelfs mrt een lege portemonnee een goede selectie neer te zetten. Laat staan met een gevulde portemonnee, die hij niet volledig opentrekt.

Uitstekend werk.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1469
vrijdag 8 maart 2019 om 08:25
Nutteloze titel. Jong Ajax is zelfs kampioen geweest 😂❌❌❌
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:37
klopt in het jaar dat zelfs spelers van het eerste mochten spelen, niet zo moeilijk lijkt me
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
vrijdag 8 maart 2019 om 08:25
Twente heeft een veelvoud van het budget van de andere ploegen. Ondanks de enorme schulden geven ze bakken met geld uit. Zo’n prestatie is het niet.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 08:42
Hoeveel bakken met geld geven ze dan uit?
Ja hypotheek en afbetalingen.
Maar de spelers zijn vrijwel allemaal huur of transfervrij.
Salarissen?
Dure salrissen konden ze niet meer betalen daarom zijn Holla (Den Bosch) en Ter Avest (Italië) er ook niet meer.
Spelers die Twente graag had willen houden.
Andere spelers die Twente graag wilde hebben verkasten naar elders (oa Sparta, NEC) omdat ze daar meer konden verdienen.
Die buitenlanders komen niet gratis nee...............maar wist jij wel hoeveel salris vrij kwam?
Zijn vier of vijf spelers MEER vertrokken dan dat er bijgekomen waren.
Nou vertel mij nu welke bakken met geld!

Het is niet voor niets dat sponsors 14 miljoen in Twente (willen) pompen voor 2 jaar overleven KKD.
Omdat ze nu gewoon een stuk minder inkomen hebben.
Vind ik leuk
Hammers96 +2874
vrijdag 8 maart 2019 om 09:16
Wat een opfokkerij weer. Aan ingaande transfers €0 uitgegeven. Aan uitgaande transfers €3 miljoen gecasht.
Vind ik leuk
Maximaal +107
vrijdag 8 maart 2019 om 08:25
Twente hoort in de eredivisie!
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
vrijdag 8 maart 2019 om 08:28
Als Twente zich als een vis in t water voelt in de KKD, mogen ze daar van mij ook wel blijven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 08:29]
Vind ik leuk
keesje s +892
vrijdag 8 maart 2019 om 08:31
Knap idd met zo'n vreemdelingen legioen. Ook benieuwd wat voor lijken er nog uit de kast komen vallen...normaal gesproken zou je zeggen na zulke oplichting praktijken dit kan nooit...
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 08:45
Ja en alleen Twente heeft een vreemdelingen legioen toch?
By the way spelen er bij Ajax meer "vreemdelingen" maar dat heeft hier niets mee te maken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 08:45]
Vind ik leuk
TheRock11 +1577
vrijdag 8 maart 2019 om 09:55
Vul even je favoriete club in in je profiel. Dan kunnen we in gelijke munt de (waarschijnlijk aanwezige) wandaden van je eigen club bespreken.
Vind ik leuk
leozao +823
vrijdag 8 maart 2019 om 08:32
FC Twente hoort thuis in de ED. Het eerste jaar in de KKD is van cruciaal belang; wanneer je niet meteen promoveert wordt het daarna een stuk moeilijker. Ik gun het Sparta om te promoveren!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 08:38]
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 08:47
Klinkt misschien gek, maar als Twente supporter gun ik het natuurlijk als eerste Twente zelf maar daarna ook: Sparta, Den Bosch, Roda, NEC, Cambuur en Eagles met Den Bosch als meeste gunfactor.

Maar er kunnen er maar drie promoveren
Vind ik leuk
Yoink +411
vrijdag 8 maart 2019 om 08:37
Ach, verkijk je niet. Het spelersbudget is ook torenhoog. Kunstmatig.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
vrijdag 8 maart 2019 om 08:49
Twente heeft de hoogste begroting van de kk divisie dus die zouden in de winterstop al 20 punten los moeten staan.Nu in de underdog rol kruipen is wel heel zielig.Jammer genoeg kunnen de andere clubs niet genoeg weerstand bieden.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 08:56
Begroting en budget is niet hetzelfde.
Twente heeft ook de hoogste uitgaven, vooral door de hypotheek (stadion).
Ajax is toch ook nog geen kampioen met een veel hogere begroting dan de rest?
Twente staat iig eerste met negen punten los, alhoewel dat natuurlijk nog niets zegt.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
vrijdag 8 maart 2019 om 11:29
Nee maar aan het eind van het seizoen moet de begroting wel sluitend zijn.En de Hypotheek betalen ze volgens mij niet eens omdat ze daar geen geld voor hebben.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 12:15
Hypotheek wordt gewoon maandelijks afgelost.
Nog niet één wanklank van de crediteuren gehoord.
Alleen de gemeente gevraagt 2 jaar rente op te schorten wat dus wel binnen de tijdslimiet wordt afgelost.

Maar wat heeft het sluitend van de begroting met jouw eerdere argument te maken?

Daardoor hebben sponsors 14 miljoen bij elkaar geraapt om de begroting voor KKD 2 jaar sluitend te maken.

Dus wat is jouw azijn?
Vind ik leuk
Caniggia +1219
vrijdag 8 maart 2019 om 20:57
Die 14 miljoen is daar bij lange na niet voldoende voor helemaal niet nu ze waarschijnlijk dit jaar al gaan promoveren.De recette gaat niet hoger worden want ze zitten al vol en de meeste fans betalen gewoon wat ze altijd betaalden.Er zullen betere spelers moeten komen want met deze selectie degradeer je gelijk weer.Dus nog zorgen genoeg en ze moeten de Eredivisie clubs nog compenseren voor hun wangedrag en oneerlijke concurrentie.Mijns inziens is de 14 miljoen net genoeg om dit jaar te overbruggen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 14:34
Fc twente heeft 53miljoen schuld en daar kan nog 16 miljoen bij komen als de gemeente Enschede zeg stop niet verder.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 14:38
Van de 90 miljoen
Toch knap gedaan zoveel in zo'n korte tijd afgelost
Vind ik leuk
Caniggia +1219
vrijdag 8 maart 2019 om 20:52
Nee niet afgelost maar er zijn bedrijven geweest die hun claim moesten laten vallen omdat er alleen maar schulden waren.Daarom zijn er schulden weg en omdat Dick Wessels er met een groep ondernemers geld in hebben gestoken.Maar die schulden zouden normaliter nog gewoon staan.Twente heeft immers geen geld van zichzelf om ook maar iets af te kunnen lossen.Ze hebben alleen wat geld gekregen voor een aantal spelers en dat kon gebruikt worden als druppel op de gloeiende plaat.Voor volgend seizoen zal er meer geld moeten komen of de begroting moet drastisch omlaag met als gevolg dat je weer met allemaal huurspelers zult moeten werken.Zo krijg je dus nooit spelers van jezelf om weer eens wat te verdienen met transfers zodat je weer wat af kunt lossen.
Vind ik leuk
TheRock11 +1577
vrijdag 8 maart 2019 om 15:23
Onzin die 16 miljoen zit al in de 53 miljoen.
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 08:54
Nou, laten we met zijn allen ook realistisch zijn, Twente hoort ook gewoon in de eredivisie :). Net zoals NEC trouwens maar goed :)
Vind ik leuk
Metal +3057
vrijdag 8 maart 2019 om 09:08
Wat is dat voor dom gezwam? Horen gewoon thuis in de eredivisie?
Ze hebben vorig jaar te weinig punten gehaald en zijn daarom terecht afgestroomt. Dat is hoe de opzet is van de divisies. Dat ze buiten het veld er ook nog eens een puinzooi van maken geeft ze nog minder recht om te mogen bestaan.
Clubs als Veendam, Haarlem, Wageningen, AGOVV zijn voor veel minder door de KNVB van een licentie afgeholpen.
Vind ik leuk
Brinkster +559
vrijdag 8 maart 2019 om 09:28
De clubs die jij noemt zijn allemaal failliet gegaan en hadden daarnaast niet voldoende draagvlak zoals sponsoren die ze op de been konden houden. Is nogal een verschil he... Krijg bij jouw reactie het gevoel dat je zomaar wat roept...
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 09:43
Ja, ik dus ook, klassiek gevalletje van niks hebben te melden vriend :) fuck him :)
Vind ik leuk
TheRock11 +1577
vrijdag 8 maart 2019 om 10:10
Die clubs zijn niet door de KNVB van de licentie afgeholpen.

Die hadden geen draagvlak bij gemeente en/of supporters/investeerders om er weer financieel bovenop te komen.

Uiteindelijk zijn deze clubs door de rechter failliet verklaard, waardoor er geen nieuwe licentie kon worden aagevraagd bij de KNVB..

Compleet andere situatie dan bij Twente.
Vind ik leuk
keesje s +892
vrijdag 8 maart 2019 om 10:33
Precies dit!!!!!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 12:25
Precies wat?
Vind ik leuk
Caniggia +1219
vrijdag 8 maart 2019 om 21:00
Ze hadden het jaar daarvoor gelijk met hun spits Unal want anders waren ze toen al gedegradeerd. Tis dat dat ventje in zijn eentje hun kon redden maar toen die een keer weg was zag je het verval pas echt.
Vind ik leuk
Smithsonian +43127
vrijdag 8 maart 2019 om 08:58
2 titels in 9 jaar. niet slecht.
Vind ik leuk
Hammers96 +2874
vrijdag 8 maart 2019 om 09:19
En dan nog een KNVB beker en een JC schaal. Er zijn clubs die het niet hebben.
Vind ik leuk
Dorzon +4766
vrijdag 8 maart 2019 om 09:29
Vraag blijft hoe eerlijk het is gegaan
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 09:40
Heel eerlijk
Vind ik leuk
Noh +121
vrijdag 8 maart 2019 om 09:45
Zijn er nog niet.Februari was een zwaar programma. Maar maart is misschien nog wel veel zwaarder. Onderschat TOP niet vanavond. Daarna even een adem pauze tegen Volendam. Daarna gaat het er echt bij met een uit wedstrijd tegen GAE en een thuis wedstrijd tegen Den Bosch.

Als we uit deze maand komen met alsnog een straat lengte voorsprong kunnen we pas gaan beginnen met een feest plannen maar ben er bang voor.
Vind ik leuk
De Goffert +833
vrijdag 8 maart 2019 om 10:01
Hoop dat de gemeente aantoont dat ze een ruggengraat heeft!
Vind ik leuk
JBB +103
vrijdag 8 maart 2019 om 10:02
Super Twente! Hopelijk kampioen!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:11
Hoe staat het eigenlijk met de contracten bij Twente, zijn dat doorlopende of staat er volgend seizoen weer een ander elftal?
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 12:26
Ik ben bang een geheel ander elftal.
Gezien de finciële malaise kon Twente niets anders dan alleen maar huren of een 1 jarig contract aanbieden.
Op een enkeling na dan.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 16:59
Ja dat dacht ik al maar goed, kan natuurlijk ook goed uitvallen. Normaal duurt het weer een paar maanden voor dat zo`n elftal weer op elkaar ingespeeld raakt. Ben benieuwd.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 18:46
Als het goed is, wordt er door de sponsers en investeerders 14 milj in Twente gestoken.
Dit om minimaal 2 jaar kkd te overleven.
Dus mocht Twente promoveren zal er ook nog extra inkomsten komen zodat Twente nog meer lucht heeft om de selectie op pijl te houden.
Hoe die 14 milj wordt ingevuld, weet ik niet.
Vind ik leuk
Ikkuh +1962
vrijdag 8 maart 2019 om 10:25
Tja als je de boel oplicht dan kom je er makkelijk vanaf, Twente had al niet meer mogen bestaan
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:24
#DOESLIEF Haasje.
Vind ik leuk
Ikkuh +1962
vrijdag 8 maart 2019 om 12:26
Niet tegen Twente... Konijntje
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:29
Gehersenspoeld door zijn trainer, wanneer je met deze begroting en deze selectie geen kampioen wordt, heb je gewoon gefaald
Twente wint ook niet vaak met goed voetbal, maar vooral door de individuele klasse van enkele spelers en af en toe een beetje hulp van de scheidsrechter.

Twente is gewoon een eredivisieclub, stadion, supporters, ...deze woorden van Brama zijn beschamend
Vind ik leuk
Rodajc +18599
vrijdag 8 maart 2019 om 11:33
Wout, wij hebben op geen enkel moment mee kunnen doen om de titel en hebben dat ook nooit uitgesproken. Onzin dus.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 8 maart 2019 om 11:44
Volgens mij doet elke club aan het begin van de competitie mee om de titel 😉
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 13:19
Volgens mij zegt hij: UITGESPROKEN om om de titel mee te doen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 13:21]
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 8 maart 2019 om 13:37
En Wout zegt"ze konden zich allemaal uitspreken"
Dus niet dat ze zich hebben uitgesproken
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 13:39]
Vind ik leuk
Rodajc +18599
vrijdag 8 maart 2019 om 13:56
Dat kon Twente evenveel doen als wij.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 8 maart 2019 om 14:10
Dat hoor je mij niet zeggen en ik spreek het nog steeds niet uit eerst vanavond afwachten
Vind ik leuk
frankn27 +5679
vrijdag 8 maart 2019 om 13:47
voor aanvang en toen jullie op 9 punten ofzo stonden hield iedereen (en terecht ook) gewoon rekening met jullie hoor
Vind ik leuk
Rodajc +18599
vrijdag 8 maart 2019 om 14:00
Dat zal dan op basis van de clubhistorie zijn gedaan, want qua selectie was het weinig. Nu valt het mee omdat zoveel jongelingen meevallen, maar aanvankelijk was de selectie echt niet veel.
Vind ik leuk
Bhj +2278
vrijdag 8 maart 2019 om 12:01
Zou een schande zijn als FCT het niet zou worden,gezien het budget. Net als het een schande zou zijn als Ajax geen kampioen zou worden.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
vrijdag 8 maart 2019 om 12:26
Het blijft een spelletje, zie Real en PSG, geld zegt niet alles, er zijn zoveel factoren welke uiteindelijk bepalend zijn.
Vind ik leuk
frankn27 +5679
vrijdag 8 maart 2019 om 13:45
verschil alleen is dat Ajax met haar budget ook echt iets kan doen en dat het budget van Twente allemaal al een bestemming heeft....
Vind ik leuk
frankn27 +5679
vrijdag 8 maart 2019 om 13:45
Ik lees heel andere teksten van Brama dan dat de titel en inleiding van VP doet vermoeden...
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 14:31
Ga deze competitie nog eens na en kijk de beelden hoe het komt dat FC.TWENTE daar staat en geef een eerlijk antwoord .
Ik zeg door hulp van de Knvb en scheidsrechters .
Zeg ik niet te veel.
Maar hoop wel dat wij ze tegen komen in de Eredivisie maar op een eerlijke manier Sparta kan niks verwachten van de Knvb .
Vind ik leuk
Lucky Kes +6862
vrijdag 8 maart 2019 om 14:43
Als de VAR had bestaan had Twente geen punt minder gehad.
Op 1 na een onterechte pingel tegen Sparta (overtreding buiten strafschopgebied) en voor de rest had de VAR ook gewoon penalty gegeven.

Oh ja, als die onterechte penalty niet gegeven was zou het 0-2 zijn geworden ipv die 0-3 want aan het spelbeeld en kansen veranderde er nml niets.
Pas toen Twente de 0-3 maakte liet het de touwtjes wat vieren en kon Sparta zijn eerste schot op doel lossen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 20:10
Ik kan me Zwolle nog herinneren met een mega voorsprong op de nummer 2 maar alsnog geen promotie. 9 punten is fors maar voor mij nog geen 100% kampioen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws