Vroeg Ajax-vertrek: 'Wat ik heb gezien, denk ik niet dat ik doorbreek bij Chelsea'

Vroeg Ajax-vertrek: 'Wat ik heb gezien, denk ik niet dat ik doorbreek bij Chelsea'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 18:15do 14-03-2019 om 18:15

Juan Familia-Castillo verruilde Ajax in 2016 op jonge leeftijd voor Chelsea. De inmiddels negentienjarige verdediger speelt nu enkele jaren in de jeugd van de Premier League-grootmacht, maar denkt niet dat het nog van een doorbraak komt op Stamford Bridge.

"Ik had verschillende keuzes", zegt Familia-Castillo in Podcasten met Petersen van FC Afkicken over zijn overstap. "Ik kon bij Ajax blijven als ik wilde, maar ik kon naar verschillende clubs. Ik kreeg toen het advies dat ik moest kijken waar ik me binnen nu en drie jaar het beste kon ontwikkelen. Als je dan kijkt naar Engeland, dan zie je toch dat Chelsea de meeste prijzen pakt en de beste jeugd heeft."

Spijt heeft de jeugdinternational van Oranje niet. "Ik kon me wel goed ontwikkelen bij Ajax", zegt hij. "Maar in Engeland speel je tegen betere spelers, alles is wat groter." Toch verwacht Familia-Castillo niet dat hij straks in het eerste elftal van Chelsea staat. "Door wat ik de afgelopen jaren heb gezien en meegekregen, denk ik niet dat ik doorbreek bij Chelsea. Als je als jeugdspeler binnenkomt, blijf je dat altijd."

"Als een club jou koopt, dan zien ze je echt als een speler van het eerste", legt de oud-Ajacied uit. "Dat wil niet zeggen dat je niet goed genoeg bent, maar het past niet bij de club. Er zijn genoeg manieren om er alsnog te komen. En als je Ajax en Chelsea op je CV hebt staan, werkt dat ook in je voordeel."

Familia-Castillo lijkt aan zijn laatste maanden bezig bij Chelsea. Zijn contract loopt komende zomer af.

Lees ook: Deze Nederlandse talenten azen op hun kans bij Chelsea, United, City en Liverpool

Plaats een reactie

rexxo +11988
donderdag 14 maart 2019 om 18:24
Ik ken een club die interesse heeft.😜
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:24
Haha die houden wel van ajax talentjes ja.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:27
Idd Feyenoord en ze hebben ook geen geld....win-win
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:39
Fout geantwoord. Je mag nog 1 x raden. Het is een Belgische club 😉😁
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
donderdag 14 maart 2019 om 18:46
Weer een product van de Ajax jeugdopleiding dat binnenkort in de KKD speelt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:15
Ik wist niet dat PSV in de KKD speelde?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:37
Ja staan 5de 8 punten los van de pareltjes
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:44
Die van ons spelen overal. Zelfs jullie kunnen er niet zonder. Er staan zelfs wekelijks 2 bij jullie in de basis. Bij ons niet goed genoeg, maar bij jullie is het altijd goed genoeg. Dat zegt genoeg over beide clubs vind je niet
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
donderdag 14 maart 2019 om 22:47
4 jaar geen titel zegt nog meer. Jullie roepen altijd dat jullie een wereldelftal hebben, maar zelfs dan komen jullie niet voorbij aan jullie eigen 'afdankertjes'.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:53
Hou die gedachte nog even vast en wat zul jij van een koude kermis thuis komen.

Psv heeft zoals ik al vaker heb aangegeven maximaal gepresteerd de afgelopen jaren met de middelen die ze voor handen hadden. Ajax heeft naar een bepaalde basis toegewerkt en daar moeten nu de vruchten van geplukt worden.

Geniet van de laatst behaalde prijzen van jouw club, want er breken tijden aan dat Psv Ajax niet meer kan afstoppen. Over Feyenoord wil ik niet eens beginnen. Dat is net Utrecht, maar dan iets groter 😁
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
donderdag 14 maart 2019 om 22:56
Geniet maar van de voorpret alvast, wij genieten van de prijzen die binnenrollen.
Vind ik leuk
Boeyakasha +144
vrijdag 15 maart 2019 om 07:36
Prijzen ? Je bedoelt prijs zeker want jullie spelen nog maar voor 1tje.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:56
Anderlecht?
Vind ik leuk
RebelVox +10802
donderdag 14 maart 2019 om 19:16
Psv, dat is zo Belgisch als het maar kan zijn en speelt graag met Ajax talentjes.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:20
Ohw hahaa!!!
Vind ik leuk
Op afstand +1335
donderdag 14 maart 2019 om 19:51
Ja, met Ajax-2 heeft Psv ook de enige keer de EC-1 gewonnen.
Vind ik leuk
KCP +750
donderdag 14 maart 2019 om 19:16
Met veel 🐣 als supporters
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10032
donderdag 14 maart 2019 om 19:37
Ik snap de directe link met Feyenoord ook niet. Dat het een welkome versterking kan zijn kan ik overigens niet beoordelen.
Vind ik leuk
rexxo +11988
donderdag 14 maart 2019 om 18:28
Ben benieuwd wat er met Dashawn gaat gebeuren.

Zodra er signalen zijn dat het daar niet gaat werken moet Overmars meteen in actie komen.

Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
donderdag 14 maart 2019 om 18:29
Nee.
Vind ik leuk
COYG +8185
donderdag 14 maart 2019 om 18:36
Lijkt me beter van niet. Als hij bij Chelsea niet goed genoeg geacht wordt, dus geen contractverlenging krijgt, dan is hij ook niet goed genoeg voor Ajax.
Vind ik leuk
Casuals88 +2495
donderdag 14 maart 2019 om 18:36
Nee , lekker laten zitten daar. Jeugdspelers die ons in de steek laten en later als afdankertje weer weg moeten hebben wij niet nodig !
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:08
Die gast gaat via PAOK ofzeau naar RKC en op zijn 22e weg ermee.
Vind ik leuk
Baijiu +1667
donderdag 14 maart 2019 om 19:09
Eens. Hoe goed ze ook mogen zijn; als je (al is de leeftijd wel iets waardoor een overstap naar een grote club een soort van begrijpelijk is) niet de droom/ambitie hebt om via ajax 1 door te breken beschik je niet over het door mij (en vele andere ajacieden) ajax-dna en pas je simpelweg niet bij ons
Vind ik leuk
Topdrie +3963
donderdag 14 maart 2019 om 19:38
Daar denkt Overmars momenteel heel anders over
Vind ik leuk
Enden +4794
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
Natuurlijk niet. Deze jongen heeft zijn kans bij AJAX gehad. Next over en uit
Vind ik leuk
rexxo +11988
donderdag 14 maart 2019 om 20:26
Wie bedoel jij met deze jongen?
Vind ik leuk
Enden +4794
donderdag 14 maart 2019 om 20:33
Ik heb het over alle ex-talenten van ajax die voor het andere avontuur en geld hebben gekozen.
Vind ik leuk
rexxo +11988
donderdag 14 maart 2019 om 20:35
En daardoor de concurrenten versterken?

Gelukkig denkt Overmars daar tegenwoordig anders over.
Vind ik leuk
Enden +4794
donderdag 14 maart 2019 om 21:04
Nee hoor
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:41
Wij moeten hem maar vastleggen omdat anders PSV de zoveelste ex-ajacied inlijft?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:47
Die gaat het ook niet redden. Al zijn het hele grote talenten, nog redden ze het niet als ze te vroeg naar zulke clubs vertrekken. Een carrière hoor je goed te plannen en stap voor stap moet je je proberen te ontwikkelen. Ze nemen een gigantische stap in hun ontwikkeling en dan vinden ze het raar dat ze het niet redden
Vind ik leuk
Blutbad +620
donderdag 14 maart 2019 om 18:25
Begint het met een P?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:28
Net als bazoer?
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
donderdag 14 maart 2019 om 18:30
Pazoer?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:31]
Vind ik leuk
KCP +750
donderdag 14 maart 2019 om 19:18
Nee van narshing tot aan malen


Hoe is het met vermeer?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:18]
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
donderdag 14 maart 2019 om 18:24
Die is onderweg naar Eindhoven
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
donderdag 14 maart 2019 om 18:26
Nou ik heb wat Chelsea jeugd bij Telstar gezien dit seizoen, dat ontwikkelen daar tussen die soort over de bal schoppers zal wel meevallen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:38
Nou ja, ze hebben best goede jeugdteams die behoorlijk voetbal spelen, sinds oprichting van de UEFA Youth League nog niet zo lang geleden hebben ze hem twee keer gewonnen (net zo vaak als Barcelona) en vorig jaar de finale verloren.
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
donderdag 14 maart 2019 om 18:51
Ik zie het idd, met Solanke als topscorer van het toernooi.
Vreemd genoeg zegt het iets alles, bv die jong oranje lichting onder de Haan was achteraf ook minder talentvol dan de prijzen deden beweren.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:28
Het zijn de keuzes die je maakt hè!
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
donderdag 14 maart 2019 om 18:29
Wie?
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
donderdag 14 maart 2019 om 18:32
Ze worden gekocht om door te worden verkocht en de zaakwaarnemer maar glunderen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:34
Nou heeft hij het ook niet echt getroffen met Ajax als achtergrond.
Vind ik leuk
pietprecies +11835
donderdag 14 maart 2019 om 18:38
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:05]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:43
Heeft hij het toch verder geschopt dan bij Ajax.
Vind ik leuk
Hoos +51
donderdag 14 maart 2019 om 18:36
Tjonge. Wat kan dat knulletje dom lullen zeg! Ik zou me maar eens op een ander vlak ontwikkelen als ik hem was. Anders zit er straks geen club maar ook het bedrijfsleven niet op hem te wachten.
Vind ik leuk
pietprecies +11835
donderdag 14 maart 2019 om 18:36
De meeste prijzen en beste jeugd.. 😂😂 dat was vast vooral z’n zaakwaarnemer 💰 die hem ook vertelde dat hij vooral zelf niet op internet mag kijken.
Vind ik leuk
MojoRisin +15208
donderdag 14 maart 2019 om 18:37
"Als je dan kijkt naar Engeland, dan zie je toch dat Chelsea de meeste prijzen pakt en de beste jeugd heeft."

Heb ik wat gemist ?
Vind ik leuk
B H +320
donderdag 14 maart 2019 om 18:37
Logisch, Chelsea is een ander niveau
Vind ik leuk
COYG +8185
donderdag 14 maart 2019 om 18:38
Van alle jonge Nederlandse spelers in bijvoorbeeld Engeland zou ik als club zijnde ze nooit terughalen als ze ooit bij je weg gegaan zijn. Echter zou je Redan als Ajax zijnde beter wel terug halen. Wat een indruk laat die achter zeg in Engeland, maar overigens ook daarbuiten. Met een mooi salaris in het verschiet is hij zo om en kan waarschijnlijk zo in de basis.
Vind ik leuk
rexxo +11988
donderdag 14 maart 2019 om 19:12
Dat zei ik boven al over Redan, maar blijkbaar zijn niet alle Ajax fans daarmee eens.

Ik moet er niet aan denken dat hij straks bij een andere NL'se club de netten laat bollen.

Uiteraard onder voorbehoud want hij gaat momenteel als de brandweer.


Vind ik leuk
ErikAjax +2341
donderdag 14 maart 2019 om 18:38
Eigen schuld
Vind ik leuk
Champ +396
donderdag 14 maart 2019 om 18:43
Zo ongeveer de meest domme verklaring voor een overstap die ik ooit gezien heb.
Vind ik leuk
Mari +12538
donderdag 14 maart 2019 om 18:45
Als je als jeugdspeler binnenkomt, blijf je dat altijd."

"Als een club jou koopt, dan zien ze je echt als een speler van het eerste", legt de oud-Ajacied uit.

Wat van ver komt is altijd beter (denkt men)
Vind ik leuk
Shelbourne +5985
donderdag 14 maart 2019 om 19:07
Als jeugdspeler krijg je inderdaad geen kans bij Chelsea. Maar ja, dat kan je niet van tevoren weten. Het is niet alsof er al honderd spelers dezelfde route bij Chelsea hebben afgelegd.

Het is nu inderdaad zaak een domme td te vinden die op basis van de naam Chelsea op zijn cv deze jongen binnenhaalt
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 19:08
Laat hem daar maar lekker wegkwijnen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 19:09
HOe dom ben je, denken dat Chelsea de beste optie is om je te ontwikkelen terwijl er werkelijk niet 1 speler vanuit de jeugd het eerste haalt. Nergens trouwens, bij City heeft die Foden ook een hele kleine kans om echt door te breken en nu Wenger weg is bij Arsenal moet ik nog maar zien of daar nog steeds jeugd de kans krijgt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:13
Steendom, totaal vervreemd van de realiteit en super arrogant. Oh ja en hetzelfde geldt voor de mensen om hem heen...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:14
Dat soort gasten gaan op jonge leeftijd al weg voor het geld voor de familie.
Dat soort voetballers bereiken nooit wat,spelen met 32 nog in het zesde elftal.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:16
Meesten zijn op hun 22e al uitgevoetbalt en moeten dan alsnog een vak gaan leren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:17]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:56
Ik bedoelde ook het zesde elftal van FC Andorra.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1099
donderdag 14 maart 2019 om 19:37
Raiola weer op zijn bek , weer een speler mislukt in Engeland ,gaat zeker weer naar PSV i.p.v. terug naar Ajax
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:48
Raiolas portemonnee weer gespekt, zal er niet mee zitten als er hier wordt gezegd dat hij op z'n bek is gegaan, denk je wel ?
Vind ik leuk
Gerro +9045
donderdag 14 maart 2019 om 19:41
Domme keuze geweest
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:42
Spijt heeft hij niet. Zou jij dat zeggen dan ?
Vind ik leuk
S41 +12
donderdag 14 maart 2019 om 19:52
Boeiend! Je hebt geld verdiend en je toekomst lekker verkloot. Next!!
Vind ik leuk
Wim59 +646
donderdag 14 maart 2019 om 20:17
Weer zo'n jeugdspeler met euro-teken in zijn ogen(of zijn fam.)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:22
Jonge talenten zouden hieruit lering moeten trekken en hun zaakwaarnemers zouden hen hiervoor moeten behoeden. Clubs zouden ook de spelers een tijdig een goed contract moeten bieden.

Clubs, jonge toptalenten, maar ook zaakwaarnemers zouden uiteindelijk er meer aan verdienen als de spelers wel doorbreken en zich ontwikkelen.
Vind ik leuk
Muscles +1770
donderdag 14 maart 2019 om 20:30
Gegokt....verloren......vergetelheid.....
Vind ik leuk
Benniewies +5386
donderdag 14 maart 2019 om 20:41
Hahaha wat een lamlul.

Blijf lekker in Engeland en rot toch weg
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:05
Beste kerel, Chelsea ziet je niet als eerste elftal speler, maar als handelswaar, je leeftijd genoot 'de ligt 'speelt pas tegen betere tegenstanders. Ik zie je nog wel een keer opdraven tegen Ajax als speler van RKC of Utrecht..en dan zingen wij massaal: ' hij was nog maar een jonge jongen! '...maar ajax is niet jouw club, nooit meer!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:06
Tsja zo ken ik er nog 1 die mag nog wel eens invallen maar die meende ook weg te moeten.
En ..met Er werd mij gezegd .. dan begint mij dat al te kriebelen..
Vind ik leuk
AjaxSneek +163
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
Haha, arrogant.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
donderdag 14 maart 2019 om 23:56
Misschien geen goede beslissing genomen? Zeg het maar🤔
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws