Update: AD-scoop over plannen AZ 'complete onzin': Het speelt niet

Update: AD-scoop over plannen AZ 'complete onzin': "Het speelt niet"

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 12:43zo 17-03-2019 om 12:43

Laatste update: zondag 17 maart 2019 om 12:55zo 17-03-2019 om 12:55

AZ is 'nadrukkelijk de Amerikaanse markt aan het verkennen', schrijft het Algemeen Dagblad vrijdagochtend. De huidige nummer vier van de Eredivisie wil structureel aansluiten bij de traditionele Eredivisie-top en hoopt nieuw kapitaal aan te wenden.

Voormalig Ajax-directeur Michael Kinsbergen, in oktober aangesteld als operationeel directeur, leidt de zoektocht naar een Amerikaanse investeerder. Algemeen directeur Robert Eenhoorn was als honkballer actief in de Verenigde Staten en heeft nog steeds connecties aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. Ook Earnest Stewart kan een rol spelen: de voormalig technisch directeur van AZ is momenteel werkzaam voor de Amerikaanse voetbalbond.

Volgens het AD hebben de Alkmaarders al contact gezocht met enkele potentiële investeerders, maar is er nog geen concrete gegadigde gevonden. De ochtendkrant heeft AZ om een reactie gevraagd, maar de club wil vooralsnog niet ingaan op de berichtgeving.

AZ is, bijna tien jaar na het Dirk Scheringa-debacle, financieel gezond, maar heeft in Nederland weinig commerciële doorgroeimogelijkheden. Buurman Ajax kampte met hetzelfde 'probleem' en is al langere tijd bezig om voet aan de grond te krijgen in de Verenigde Staten.

Update 17/3 12.43: Van het verhaal dat AZ de Amerikaanse markt aan het verkennen is, klopt volgens directeur voetbalzaken Max Huiberts niets. Huiberts werd zondag bij talkshow De Tafel van Kees geconfronteerd met het verhaal in het Algemeen Dagblad van vrijdag. "Ik heb het ook gelezen. We kijken altijd naar mogelijkheden, maar dit was nieuw voor ons. Het was complete onzin, want het speelt op dit moment niet."

Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

Poll

Zal AZ ooit structureel aan kunnen haken bij de top-drie?

(2592 stemmen)

Plaats een reactie

1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 07:19
Ik vind dat Az toch wel goed beleid voert. Beter dan ze bij Feyenoord doen, ik weet niet of ze ooit in de buurt gaan komen bij Ajax, Psv. Maar acht ze zeker in staat om structureel mee te doen om plek 3.
Vind ik leuk
fdb +218
vrijdag 15 maart 2019 om 07:22
Wat mooi zou zijn is dat AZ en Feyenoord eindelijk is zich goed op de kaart kunnen zetten in de Europa league.
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 07:25
Goed beleid, kost tijd. Az is overduidelijk de goede weg ingeslagen na het Scheringa tijdperk. Dus de tijden dat ze Europees weer wat laten zien gaan ook echt wel weer komen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:01
AZ presteert Europees best goed hoor. Vergeet niet dat er nu eenmaal veel ploegen in Oost Europa zijn die bulken van het geld. Die versla je niet zomaar.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 02:54
AZ eindelijk? Die pakte de meeste punten waar psv, fey en 020 alles meteen verloren altijd!
Vind ik leuk
Romario9 +13769
vrijdag 15 maart 2019 om 07:39
Het voordeel dat AZ heeft tov van Feyenoord is het verschil in druk/verwachtingen. Dat is bij Feyenoord vele malen hoger dan bij AZ.
Vind ik leuk
3Bier +14426
vrijdag 15 maart 2019 om 07:48
Klopt wat je zegt. Als Feyenoord met een Amerikaanse investeerder in zee gaat dan zou half Rotterdam op stelten staan.
In Alkmaar hoor je niemand, die vinden het allemaal wel prima heb ik het idee.
Vind ik leuk
yuuup +10901
vrijdag 15 maart 2019 om 08:18
Feyenoord is enkele maanden geleden in zee gegaan met een Amerikaanse investeerder.
Vind ik leuk
3Bier +14426
vrijdag 15 maart 2019 om 08:24
Dat was toch alleen voor een lening om de eerste kosten van het stadion te kunnen financieren?
Vind ik leuk
yuuup +10901
zondag 17 maart 2019 om 15:21
Die leningverstrekker investeert toch geld?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:49
Nee de bank heeft het project aangenomen
Is geen investeerder hoor
Alles moet terugbetaald worden met bijbehorende rente

Dezelfde bank overigens die nu door de FBI onderzocht wordt voor witwassen van geld van de Mexicaanse drugskartels
Vind ik leuk
chicken +14857
zondag 17 maart 2019 om 12:57
Kunnen ze net zo goed direct bij een coke baronnetje lenen...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:58
De havenconnecties zijn er al

Nu alleen nog alles naar Amsterdam zien te krijgen

Hmmmm
Vind ik leuk
chicken +14857
zondag 17 maart 2019 om 13:00
Dat bedoel ik met die douane daar..

Kon feyenoord dan geen frissere geldverstrekker vinden??

Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:05
Waar het geld vandaan komt maakt van geel en co helemaal niets uit als ze het maar krijgen

Volgend jaar gaan ze luchtfietsen verhuren aan alle airheadz uit Amsterdam 😂🤣
Vind ik leuk
chicken +14857
zondag 17 maart 2019 om 13:07
Ik zie ze in staat die fietsen te kopen bij ajax...

Zeker als de eerste 'geld' lading gearriveerd is 😉
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 13:08]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:11
Ik verkoop zakken met schone lucht
Informeer jij overmars ff over deze mooie investeringsmogelijkheid
Hij heeft vast nog wel wat zwart geld liggen om te investeren

Ik bel pi-air wel ff die inversteerd in alles 😉
Vind ik leuk
chicken +14857
zondag 17 maart 2019 om 13:13
Pi-air...heeft u nog wat air nodig..? In makkelijke meeneemverpakking..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:15
Bij overmars heb je wel een betere pitch nodig hoor 😂🤣
Vind ik leuk
chicken +14857
zondag 17 maart 2019 om 13:17
Dan verpakken we het in gekleurde ballonnetjes. Wit met rode baan...
Vind ik leuk
Bossie020 +6138
zondag 17 maart 2019 om 14:21
Dan zal Feyenoord binnen afzienbare tijd wel met "El Chapo" op de borst spelen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 14:27
In een zwart-wit gestreept outfitje volgend seizoen 😉

Btw zie liever een foto van zijn vrouw op het shirtje
Is wat boeiender om naar te kijken 😂🤣
Vind ik leuk
yuuup +10901
zondag 17 maart 2019 om 15:32
Die lening is een investering in Feyenoord, met als doel er geld aan te verdienen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 15:34]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:37
Gelukkig ben jij er om uit te leggen hoe een bank werkt zeg 🤦‍♀️🤦‍♀️
Vind ik leuk
yuuup +10901
zondag 17 maart 2019 om 15:40
Als Ajax Barcelona had getroffen, was je accountnaam dan hetzelfde geweest als nu?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:46
Ja zeker
Volg juve al jarenlang
Vind ik leuk
yuuup +10901
zondag 17 maart 2019 om 16:44
Dan is dat alleen maar mooi. Onverzettelijke ploeg. Zwaarste tegenstander die Ajax kon loten denk ik.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:47
Gewoon ff goed naar genoa kijken
Lekker op de counter met hunter maak je een redelijke kans
Maar ten hag kennende begint ie weer gewoon met tadic als spits terwijl ie naar mijn inzien meer kan presteren als er een balvaste spits instaat
Vind ik leuk
yuuup +10901
zondag 17 maart 2019 om 15:41
Heel simpel. Banken investeren geld.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 15:42]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:46
En ik maar denken dat ze et gewoon weggeven 😉
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 08:02
Zeker, in Alkmaar zijn ze wat rustiger wat dat betreft. Maar, ik vind dat Feyenoord zichzelf die "druk" aanpraat. Op dit moment is het gewoon nog niet realistisch om je te meten met Ajax, Psv. Maar, dat roepen ze wel elk jaar. Zij moeten zich gewoon richten op een stabiel, fatsoenlijk,toekomstig beleid. En dan kan je weer verder bouwen. Momenteel is het een chaos daar. En Az blijft rustig doorgaan met hun beleid, in alle kalmte en stilte, halen ze stukje bij beetje Feyenoord in.
Vind ik leuk
3Bier +14426
vrijdag 15 maart 2019 om 08:32
Klopt wat je zegt. Feyenoord is zo ongeveer 10x zo groot als AZ. Maar bij AZ voeren ze verstandig beleid, gericht op de jeugdopleiding. Bij AZ verkopen ze hun spelers op het juiste moment voor de juiste bedragen. Bij Feyenoord laten ze 17 miljoen lopen voor Jorgensen, die nu niet eens de helft waard is.
Als je kijkt over de laatste 10 jaar ontlopen beide clubs qua prestaties elkaar niks. Beide 1x kampioen. Feyenoord wat vaker de beker maar AZ weer beter gepresteerd in Europa. AZ haalt meer binnen uit transfers, heeft een nieuw stadion, splinternieuw trainingsaccomodatie, jong ploeg in de KKD en geeft eigen jeugd de kans. Eigenlijk lopen ze in alles een stapje voor op Feyenoord alleen heeft Feyenoord de kracht van de massa. Die club is zo groot dat het echt schandalig is dat een clubje als AZ niks voor hun onder doet de laatste 10 jaar.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
vrijdag 15 maart 2019 om 09:07
Dat ben ik wel met je eens, maar vind ook dat Feyenoord realistischer moet worden. Als je bijv. naar dit seizoen kijkt. Vraag het iedere Feyenoorder en ze zullen roepen dat het een kutseizoen is.
Maar waarom? Op dit moment mag je echt niet van Feyenoord verwachten dat je zich met Ajax en PSV kunnen meten. Ze staan 3e achter die 2. JC schaal werd gewonnen, thuis werd van zowel Ajax als PSV gewonnen.
Ja je ligt uit de beker maar in de halve finale van Ajax verloren.

Als Ajax en PSV bijv. naar de Bundesliga waren verkast dan had Feyenoord nu 1e gestaan en de beker gewonnen. Ze zijn gewoon de 3e ploeg van Nederland en meer mag je nu niet verwachten. Ja AZ komt dichterbij maar dat gaat altijd op en neer binnen een competitie.

Enige wat dit jaar echt tegenvalt is de uitschakeling in de voorronde EL maar das alweer maanden terug. Gewoon zorgen dat dat volgend jaar niet weer gebeurt.
Vind ik leuk
3Bier +14426
vrijdag 15 maart 2019 om 12:00
Wat vooral teleurstellend is, is dat ze na hun kampioenschap voor tientallen miljoenen in de selectie hebben geïnvesteerd en ze nu al voor het 2e jaar achter elkaar al voor de winterstop niet meer serieus mee doen om de titel. Dat ze 3e worden is vrij normaal, maar ze zouden zich toch wel wat meer moeten mengen in het gevecht om de landstitel.
Als je zo veel geld investeert in de selectie en je hebt een begroting van 65 miljoen, dan mag je veel meer verwachten dan een gevecht om de 3e plaats met AZ.
Feyenoord heeft meer te besteden, maar ze doen er heel weinig mee. Die supporters mogen wel wat eisen. Ik vind ze nog vrij rustig eigenlijk.
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1668
vrijdag 15 maart 2019 om 10:12
10 bier voor deze!
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 10:27
Inderdaad ja, dat bedoel ik er ook mee. Az voert al jaren verstandig beleid, daar waar Feyenoord gewoon achter blijft. Feyenoord zal zeker iets moeten gaan veranderen, willen ze bij Az in de buurt blijven, anders loopt Az ook nog bij ze weg, en hebben we een top2, een nummer 3, en daaronder weer een nummer 4.
Vind ik leuk
Mineola +138
vrijdag 15 maart 2019 om 11:50
Groot is niet altijd beter , snap je dat niet? Met je " clubje".
Vind ik leuk
3Bier +14426
vrijdag 15 maart 2019 om 12:03
Is niet denigrerend bedoelt. Wil alleen aangeven dat AZ in principe een kleine club is vergeleken met Feyenoord. Maar ook clubs als Utrecht, Vitesse, Heerenveen, Groningen, Twente, NAC en Zwolle hebben een grotere achterban en achterland dan AZ.
Daarom des te knapper hoe AZ zich manifesteert in de Eredivisie. Alleen maar respect voor die club. Zij tonen tenminste ambitie en denken niet bij voorbaat al dat het kansloos is om de top 3 aan te vallen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:10
Zwolle grotere achterban? Met nog 4 clubs in die buurt, groter stadion? Wat lul je man? Ga eens stoppen met snuiven gekje. Jij kijkt zo tegen AZ op dat je ze naar beneden poogt te halen. Puur omdat jij weet dat ze beter zijn! Boadu komt eraan, die heeft nog een appeltje te schillen met jullie. Zie die doorgesnoven tokkies alweer schreeuwen tegen hem, schop hem neer! Om de maandag erna te roepen op vp dat ze Boadu voor 1 of 2 miljoen motten kopen hahahahaha. Nak meer supporters hahahaa daar moeten ze zelfs in Breda om lachen. rente met hoeveel moffen op de tribune, die glorie hunters met nep gelden. Groningen zit leger dan leeg. FCU al helemaal, Vitesse ook. H'veen nu ook! Dus je raaskalt.
Vind ik leuk
Mineola +138
zaterdag 16 maart 2019 om 09:14
Sorry maar er is jaren geleden al een onderzoek geweest dat wij qua achterban ook gewoon top 6 zijn. Wij hebben in de kop van noord Holland heel veel fans, dat jij daar niet van op de hoogte bent geeft niet maar ga dan niet van die ongefundeerde uitspraken doen. Zwolle en NAC kom op zeg haha . En dat Vitesse al helemaal niet.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 09:18]
Vind ik leuk
3Bier +14426
zaterdag 16 maart 2019 om 10:26
Oké is misschien wat overdreven maar Zwolle heeft een groter achterland dan je denkt hoor. Ook niet vergeten dat die club nog niet zo lang in de Eredivisie speelt.
NAC krijgt elke wedstrijd zijn stadion lachend vol. Ook al staan ze onderaan met belabberd voetbal. Bij AZ moeten ze supermarkt acties houden om het vol te krijgen.
AZ heeft het nadeel dat ze in de achtertuin van Ajax zitten.
Clubs als Zwolle en Vitesse hebben daar geen last van.
Vind ik leuk
Mineola +138
zaterdag 16 maart 2019 om 10:38
Het is jaren standaard uitverkocht geweest met een wachtlijst van tegen de 7000 man. Ik weet dat alles vanaf 5 kilometer onder alkmaar voor Ajax is, maar in het gebied boven ons zitten echt veel fans. Het is nu even minder, maar de potentie is er wel. Al komen we niet in de buurt van de top 3 en ook niet van Twente wat dat betreft.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 07:51
Aha een neus die bij ons woont, kaarten van AZ zijn ook 2x zo duur dan bij nak, daar komen ze om te zuipen en te snuiven, net de arena dus. Of ajax heeft dat nadeel want talenten weten nu, bij AZ breek je door! Zwolle niet? Met Heracles, Twente en Heerenveen in de buurt? En Goa kan je lopen!
Vind ik leuk
companen +2202
vrijdag 15 maart 2019 om 13:35
10 keer zo groot haha kneus
Vind ik leuk
3Bier +14426
vrijdag 15 maart 2019 om 13:49
Niet dan? In Nederland voelen zo ongeveer 2 miljoen mensen zich verbonden met Feyenoord. Bij AZ is dat rond de 150.000. Wedstrijden van Feyenoord op FOX worden 10x beter bekeken dan wedstrijden van AZ.
Des te knapper hoe ze presteren.
Of vind je dat een belediging?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:11
2 miljoen dan reken je alle stemmen mee...hoho Michiel Kramer... Kom met feiten aanzetten.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:53
Dat Feyenoord beter bekeken wordt heeft ook veel te maken met de misgunners uit Amsterdam die lachen zich een breuk als Feyenoord speelt
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:03
Daarom blijven jullie dus klein, veel grootspraak, van clubje, 10 x zo groot hahaha nog geen 2x. Wat als er een doping test in het stadion zou zijn, dan blijven er bij jullie veel minder dan 17.000 over!
Vind ik leuk
Benniewies +5397
zondag 17 maart 2019 om 12:51
Financieel hebben we meer te besteden dan PSV. PSV heeft betere contacten. Ajax is te ver weg.
Misschien paar jaar Europees wat beter presteren, maar ja dan worden onze jonkies gelijk weer verkocht
Vind ik leuk
rinirat +3545
zondag 17 maart 2019 om 12:55
Alles is beter dan een sukkel als v Geel bij Feyenoord.
Die man leeft nog in 1990.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29823
vrijdag 15 maart 2019 om 07:21
Niets mis met ambitie. Benieuwd of het lukt. Hoe sterker de ED, hoe beter.
Vind ik leuk
Johnnies +1972
vrijdag 15 maart 2019 om 07:27
Je moet gewoon weer teruggaan dat er niet meer dan 3 buitenlanders in je elftal mag voetballen, zou het een stuk eerlijke worden.
Vind ik leuk
Romario9 +13769
vrijdag 15 maart 2019 om 07:40
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, want daar hebben de Europese topclubs geen baat bij.
Vind ik leuk
Johnnies +1972
vrijdag 15 maart 2019 om 07:43
Klopt, maar het blijft allemaal het zelfde zo. Al jaren dezelfde clubs die de toon aanvoeren.
Vind ik leuk
yuuup +10901
vrijdag 15 maart 2019 om 08:22
Dat is niet voor niets. Clubs met de grootste achterban maken de dienst uit. Dat zal nooit veranderen. En dat hoort ook zo. En van die clubs stijgen die met het beste beleid er bovenuit.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:03
Niet helemaal waar. Clubs met de grootste portemonnee maken de dienst uit. City en psg hoorden 10,15 jaar geleden niet tot de elite, niet tot de grootste clubs en zeker niet tot de clubs met de grootste aanhang.
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 15 maart 2019 om 08:35
Het kan wettelijk ook niet. Je hebt in Europa vrij verkeer van werknemers. Al zouden alle clubs het willen dan kan het nog niet.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:43
Ben ik niet met je eens.. als er dan een speler iets bovengemiddeld speelt wordt hij weggehaald door de topclubs waardoor je als club/team nooit kunt groeien vanaf plek 4/5 tot 16. Nu kunnen clubs door goed scouten nog een centje verdienen met doorverkoop of opleidingskosten. En zoals hierboven al te lezen valt zijn investeringen vanuit het eigen land erg moeilijk te verkrijgen. Dan heb je straks helemaal geen eredivisie meer..
Vind ik leuk
Johnnies +1972
vrijdag 15 maart 2019 om 07:46
Je kan ook spelers voor langere tijd vastleggen, die 3 spelers geldt ook voor heel Europa.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:58
maar kijk eens naar Frankrijk.. hoeveel jongens met een frans paspoort maar een andere etniciteit spelen daar wel niet?
spelers als Kondogbia, Payet, Guendouzi, Matuidi..
hoe ga je daarmee om dan?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:12
Gewoon net zoals in Amerika gewoon een budget 250 miljoen en daar moet je het meedoen daar mag je je spelers van betalen. Is gewoon schandalig dat ze 300000 per week krijgen. Dan heb je ook niet dat gedoe wat nu chelsea heeft met 150 contract spelers in dienst. Die grote clubs kopen vaak spelers enkel zodat concurrentie ze niet kan kopen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:12
Bij AZ red je die geen eens!
Vind ik leuk
AZVork +2238
vrijdag 15 maart 2019 om 07:27
Zal mooi wezen als de top eredivisie wat groter wordt. Hoeft niet perse alleen AZ erbij. Misschien twente over een aantal jaar ook? Utrecht misschien.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:14
Hahahaha rente waarom noem je hen zeg?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:33
Sorry maar dit gaat bij mij niet in. AZ is op zoek naar een Amerikaanse investeerder terwijl in de regio een van de grootste staalfabrieken Tata steel gevestigd is. Kan Tata niet de investeerder zijn of moet het weer op de toer van de Yankees ?
Vind ik leuk
Gerro +9049
vrijdag 15 maart 2019 om 07:36
Die kunnen beter bij Feyenoord instappen die gaan nog een nieuw stadion bouwen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:57
Van staal ? Bah wat een saaie boel wordt het dan.
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 15 maart 2019 om 08:38
Tata is een staalproducent geen investeerder. Ik begrijp dat Tata wel geld heeft maar wat niet goed uit de tekst blijkt is dat AZ echt op zoek is naar een investeringspartij.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:56
Volgens mij investeert Tata via allerlei constructies miljoenen in AZ en regio IJmuiden en Zaanstreek.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:57]
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 15 maart 2019 om 09:55
Dat zal best maar we zijn het toch wel eens dat de core business van Tata niet bestaat uit investeren?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:38
Misschien niet in Nederland maar in India investeert het bedrijf volop in de cricket en hockey competitie.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:16
Gewoon ff langs zoeterwoude rijden ligt naast Leiden zit nog wel een brouwerijtje heet Heineken ook leuk sponsoortje
Vind ik leuk
Gerro +9049
vrijdag 15 maart 2019 om 07:35
Een club moet gewoon op eigen benen staan en niet afhankelijk zijn van clubeigenaren.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:37
Hoe zie je dat; op eigen benen staan?
Vind ik leuk
Waagplein +844
vrijdag 15 maart 2019 om 08:26
Investeren is wat anders dan een nieuwe eigenaar hè.
Vind ik leuk
pos +9773
vrijdag 15 maart 2019 om 08:32
Op zich met je eens, maar inderdaad is investeren iets anders. Iedere club draait grotendeels op investeerders. Of sponsoren zoals je wilt. We merken het wel.
Vind ik leuk
keesje s +953
vrijdag 15 maart 2019 om 07:57
Feyenoord gaat wel lukken,maar psv... Lastig en ajax zowieso niet
Vind ik leuk
Fritske01 +5279
vrijdag 15 maart 2019 om 08:06
Ik zou eerder naar Oostenrijk kijken en wel naar Red Bull.
Wellicht dat die in Nederland willen investeren.
Voldoende jeugd hier die nog aan een flinke suikerziekte te helpen is.
Vind ik leuk
Waagplein +844
vrijdag 15 maart 2019 om 09:08
Nee joh. Niet alleen moet je je clubkleuren en logo dan aanpassen (niet dat ik het huidige logo van AZ geweldig vind hoor, maar beter dan een Red Bull logo), maar je raakt alle autonomie kwijt. Daarnaast mag je waarschijnlijk niet eens (zelfs als je de kans krijgt) CL spelen, omdat Salzburg en Leipzig er waarschijnlijk ook inzitten, en dan mag je er waarschijnlijk niet eens aan meedoen.
Vind ik leuk
Fritske01 +5279
vrijdag 15 maart 2019 om 15:48
Dat laatste is wel een punt.
Eerste niet, als het je kans is om kampioen van Nederland te worden voor langere tijd is logo en clubkleuren minder belangrijk.
Red bull is geen malafide partner en doet het overal goed.
Vind ik leuk
Waagplein +844
zondag 17 maart 2019 om 17:47
Meh, ik behoud dan liever de kern van de club. Dan maar elk jaar 3e of 4e worden, maar ik weiger mijn club te verkopen aan de hoogste bieder.

Dan word ik wel aanhanger van Helmond Sport ofzo.
Vind ik leuk
Fritske01 +5279
zondag 17 maart 2019 om 17:50
Ok, kan ik inkomen.
Vind ik leuk
Vak-DD +12046
vrijdag 15 maart 2019 om 08:13
De top drie wordt vaak kunstmatig in stand gehouden door de KNVB op heel af en toe een uitzondering daargelaten. Nu is het gat sportief en financieel zo groot geworden dat het niet haalbaar is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:15]
Vind ik leuk
BS +1344
vrijdag 15 maart 2019 om 08:37
Gsat AZ niet lukken, te kleine achterban
Vind ik leuk
Waagplein +844
vrijdag 15 maart 2019 om 09:17
Groei begint altijd klein.
Vind ik leuk
companen +2202
vrijdag 15 maart 2019 om 13:39
PSV heeft jaren ook kleine achterban gehad en is nog steeds een provincie club. Weinig mensen in het Westen en Noorden die voor PSV zijn.
Vind ik leuk
BS +1344
vrijdag 15 maart 2019 om 14:14
Waar moet AZ zijn supporters vandaan halen, uit de kop van noord Holland, de rest is voor Ajax, PSV heeft een veel groter afzetgebied
Vind ik leuk
companen +2202
zondag 17 maart 2019 om 14:38
Dat valt reuze mee, niet allen in de kop. 40 jaar terug was AZ minimaal gelijkwaardig in NH met Ajax. Boven NZ kanaal wonen genoeg mensen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:02
AjaxTreble2019 speciaal voor jou droeftoeter..... die 6-2 was je toch niet alweer vergeten he, enne PSV wordt kampioen!
FR1908YNWA
Vind ik leuk
Shelbourne +6025
vrijdag 15 maart 2019 om 09:13
Ja slim, een buitenlandse investeerder. Dat heeft tot dusver zo goed uitgepakt voor andere Eredivisie clubs.

Ook heel realistisch om te veronderstellen dat het gat met Ajax en PSV gedicht kan worden.
Vind ik leuk
#Keizerout +45881
vrijdag 15 maart 2019 om 11:17
De meeste dingen pakken bij AZ beter uit dan bij andere eredivisie clubs.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:56
Wil de Nederlandse competitie een hoger aanzien krijgen dan zullen clubs als AZ, Vitesse, Heerenveen en Utrecht moeten groeien. In de landen om ons heen is het geen uitgemaakte zaak dat er maar twee clubs strijden om de titel. Het is veel interessanter als er elk jaar 4-5 kanshebbers zijn. Daar worden spelers ook beter van. Ze spelen vaker op een hoger niveau. Maar goed als ze er bij kwalificatiewedstrijden voor EL al na 1 ronde uitliggen, schiet dat ook niet op.
Vind ik leuk
Toppert +1852
vrijdag 15 maart 2019 om 10:36
Klopt in Duitsland en Frankrijk strijd maar 1 ploeg om het kampioenschap. In Belgie is wanbeleid bepalend voor de ranglijst, maar daar heb je inderdaad wel meer clubs die af en toe mee doen om te titel.
Natuurlijk is het mooi als het niveau omhoog gaat, maar dat staat los van de strijd om een kampioenschap.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13670
vrijdag 15 maart 2019 om 09:57
He he; e-i-n-d-e-l-i-j-k
( nu van Geel nog ha ha )
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:59
AZ krijgt geen poot aan de grond in de VS . Die amerikanen zitten echt niet op AZ te wachten een niets zeggende clubje uit de Netherlands. Nee sorry daarvoor zal je echt een Europese grootmacht voor moeten zijn . zoals Ajax Man U Bayern Barca Real Benfica enz
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:00]
Vind ik leuk
Waagplein +844
vrijdag 15 maart 2019 om 12:22
Je nick past goed bij je.
Laat die gasten maar rooien.
Vind ik leuk
Mineola +138
vrijdag 15 maart 2019 om 12:31
Gelukkig heb jij daar 0,0 verstand van, dat scheelt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:38
We zullen zien.
Vind ik leuk
Mineola +138
vrijdag 15 maart 2019 om 12:51
Inderdaad. En Ajax doet het dit seizoen prima hoor, maar om ze nou samen met Benfica als Europese grootmachten te bestempelen gaat wel erg ver.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:52
Daar heb jij 0,0 verstand van.
Vind ik leuk
Mineola +138
vrijdag 15 maart 2019 om 13:00
Nou nee kerel, geef jij mij anders even de definitie van een Europese grootmacht. Iets wat ooit een grootmacht is geweest hoeft dat tegenwoordig niet meer te zijn..
Vind ik leuk
companen +2202
vrijdag 15 maart 2019 om 13:40
Ajax whaha grappenmaker
Vind ik leuk
De Hout +2017
vrijdag 15 maart 2019 om 10:18
Zeer goede ontwikkelingen in Alkmaar.
Vind ik leuk
Toppert +1852
vrijdag 15 maart 2019 om 10:33
Structureel niet, want daarvoor is hun achterban veel te klein (belangrijk voor marketing, inkomsten, etc). Incidenteel wel. Ik denk dat het businessmodel van AZ heel interessant is voor investeerders. Er staat een strakke en hele goede jeugdorganisatie, talenten breken door en lopen nooit transfervrij de deur uit. Daarnaast is de scouting modern waardoor er een minimaal afbreukrisico is bij aankopen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45881
vrijdag 15 maart 2019 om 11:21
Heb je die grote achterban nodig om structureel in de top 3 te eindigen?
Vind ik leuk
Toppert +1852
vrijdag 15 maart 2019 om 12:59
Dat denk ik wel omdat een grote achterban betekent dat je een groter bereik heb. Dat maakt het voor sponsoren ook interessanter. Maar buiten dat denk ik niet dat er ooit iets zal veranderen aan onze top3. Incidenteel kan een AZ of Twente voor een paar jaar aanhaken, maar meer ook niet. Denk dat AZ moet streven naar stabiele subtopper die incidenteel kan meestrijden om het kampioenschap.
Vind ik leuk
#Keizerout +45881
vrijdag 15 maart 2019 om 14:41
Dat klopt, maar ben je tegenwoordig nog gebonden aan je regio als het aankomt op fans? De grote clubs hebben ook een groot deel van hun fanbase in het buitenland.

Of laat ik het zo vragen, waarom haken ze na een paar jaar weer af?
Vind ik leuk
AFP +3019
vrijdag 15 maart 2019 om 10:58
Ik ben verheugd over het bericht dat er nu wat sportieve en financiële beweging en vooruitgang komt bij de mooie club AZ. Ik hoop dat AZ snel bij de top 3 kan aansluiten. AZ is een rustige en mooie club en liet veel mooie herinneringen achter. En de supporters zijn voorbeeldig.
Vind ik leuk
mchollie +3627
vrijdag 15 maart 2019 om 11:14
Dat zou mooi zijn, kunnen ze gelijk investeren in een goede coach die de mentale weerbaarheid van de spelers beter maakt.
Vind ik leuk
Donnygo +5045
vrijdag 15 maart 2019 om 11:41
Wel de juiste connecties met Eenhoorn en steward natuurlijk.

We zullen zien hoop voor AZ dat het lukt maar denk niet dat ze echt aan zullen haken gezien ook de achterban maar dat kan snel veranderen natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:17
Achterban? Je moet gewoon poen hebben. Klaar
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 04:26
Zou leuk zijn een top 3 met Ajax psv AZ
Vind ik leuk
Boerrigter +473
zondag 17 maart 2019 om 12:47
waar blijft het ajax nieuws?!?!?
Vind ik leuk
rinirat +3545
zondag 17 maart 2019 om 12:52
Club met slecht stadion en uitstraling.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:01
Slaat nergens op rini.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5639
zondag 17 maart 2019 om 12:54
Was het nu de Telegraaf of AD?
Vind ik leuk
Muscles +1779
zondag 17 maart 2019 om 12:54
Wat moet Huiberts anders zeggen? Commercialiteit is alleen effectief in totale stilte
Vind ik leuk
broedkip +2221
zondag 17 maart 2019 om 13:12
Heb Huiberts niet gezien bij de Tafel van Kees, iets gemist?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:12
AZ, PSV En FC Utrecht is toch al de top.
Vind ik leuk
COYG +8187
zondag 17 maart 2019 om 13:39
Tja Eenhoorn en Strewart helpen wel natuurlijk, mochten ze het toch wél overwegen. Gemiste kans voor Feyenoord om fan Eenhoorn niet te halen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:47
Mwah, Huiberts zegt
1) het is onzin, het speelt niet
2) AZ is wel altijd op zoek omdat het eigen stadion geen Euro extra meer oplevert.

Dus het zal best waar kunnen zijn maar het komt AZ nu nog niet uit om dit nu al naar buiten te brengen.
Vind ik leuk
AZ14 +549
zondag 17 maart 2019 om 14:06
Daarna gaan we die PSV LEREN VOETBALLEN EN NIET HANDBALLEN!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws