Drie debutanten in Duitse selectie voor EK-kwalificatiewedstrijd tegen Oranje

Drie debutanten in Duitse selectie voor EK-kwalificatiewedstrijd tegen Oranje

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 14:38vr 15-03-2019 om 14:38

Laatste update: zaterdag 16 maart 2019 om 07:24za 16-03-2019 om 07:24

De Duitse bondscoach Joachim Löw heeft zijn selectie voor de interlands tegen Servië (oefen) en Nederland (EK-kwalificatie) bekendgemaakt. Zoals al aangekondigd zijn routiniers Mats Hummels, Jerome Boateng en Thomas Müller niet opgeroepen. Drie spelers kunnen hun debuut gaan maken voor Die Mannschaft.

Löw heeft met Lukas Klostermann (RB Leipzig), Niklas Stark (Hertha BSC) en Maximilian Eggestein (Werder Bremen) drie debutanten opgeroepen. De bondscoach wil de selectie na het mislukte WK van 2018 'een nieuwe gezicht geven', zo staat op de website van de Duitse voetbalbond te lezen.

Daarom bracht Löw eerder naar buiten geen beroep meer te zullen doen op het geroutineerde Bayern München-trio Hummels, Boateng en Müller. Dat deed in Duitsland flink wat stof opwaaien. Bayern München noemde de timing van die mededeling in een officiële verklaring 'irritant'.

Duitsland neemt het woensdag 20 maart op tegen Servië, de zondag erna wacht het EK-kwalificatieduel met het Nederlands elftal. Eeder vrijdag kwam ook de selectie van het Nederlands elftal al naar buiten. 

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 14:39
Voorzie weer weinig problemen voor Nederland
Vind ik leuk
Plattekar bv +34319
vrijdag 15 maart 2019 om 15:33
Müller zou je altijd in je elftal moeten hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:21
Eens!
Vind ik leuk
Couto76 +1118
vrijdag 15 maart 2019 om 16:34
Het blijven Duitsers he ....
Vind ik leuk
Rodajc +18659
vrijdag 15 maart 2019 om 16:47
Haha ja Want Oranje had het echt makkelijk tegen Duitsland...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:40
Is Duitsland dan eindelijk van plan om een beetje te 'verjongen'? Hadden ze geloof ik wel iets eerder kunnen doen!
Vind ik leuk
Juventus FC +4072
vrijdag 15 maart 2019 om 15:58
Kijk dan is wie ze oproepen dan.... had ik veel liever een hummels en een boateng achterin gehad dan die jongens die er nu worden bijgehaald
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:01
De gepasseerden zijn inderdaad beter, maar de mindere spelers hebben ook een beetje ervaring nodig. De spelers die nu gepasseerd worden kunnen hooguit 3/4 jaar mee op dit niveau, dan moeten er alweer andere sterkhouders klaarstaan
Vind ik leuk
Juventus FC +4072
vrijdag 15 maart 2019 om 17:12
Dat is ook zeker waar maar dan zouden ze nog wel het EK kunnen meedoen en in ieder geval de WK kwalificatie, maar goed alleen maar voordelig voor ons
Vind ik leuk
Plattekar bv +34319
vrijdag 15 maart 2019 om 16:12
We zijn allemaal alweer vergeten dat Duitsland in beide wedstrijden met 2-0 en 0-2 voorsprong voorsprong de rust in had moeten gaan. Om over de niet te missen kans van Sané maar niet te praten. Ok, niet gebeurd. Maar Duitsland is gewoon een hele lastige tegenstander.
Vind ik leuk
Justin Kees +2619
vrijdag 15 maart 2019 om 14:41
De sfeer zal er vast goed in zitten bij de Duitsers... haha
Vind ik leuk
Shelbourne +5957
vrijdag 15 maart 2019 om 14:44
Goede selectie, mooi om te zien dat er ook weer nieuw talent doorkomt bij onze Oosterburen. Die gaan er over een paar jaar gewoon weer staan aan de mondiale top.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:20
"Bayern München noemde de timing van die mededeling in een officiële verklaring 'irritant'."

Haha. Het blijft lachen met die rijke clubs.
Vind ik leuk
COYG +8134
vrijdag 15 maart 2019 om 15:36
Heeft Low Trapp gekozen als derde doelman, terwijl Leno zo ontzettend goed in vorm is... Ook Neuer heeft zijn beste tijd wel gehad, maar die zit er gewoon nog bij.
Vind ik leuk
Juventus FC +4072
vrijdag 15 maart 2019 om 16:00
Dat hij wil verjongen maar vervolgens Neuer die onstabiel was tegen Liverpool wel oproept en vervolgens waarschijnlijk nog eerste doelman is echt heel raar en Trapp boven Leno zetten is ook een hele vreemde situatie, maar ja alleen maar beter voor ons
Vind ik leuk
NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 15:39
Wordt gewoon 50/50 denk ik. Duitsland heeft nog altijd een zeer goeie selectie. Maar wij zijn ook weer aardig aan heg groeien.
Vind ik leuk
Dj Storm +402
vrijdag 15 maart 2019 om 18:00
Gaan we serieus na één gelukkig (echt gelukkig) gewonnen wedstrijd en één mega gelukkig gelijkspel weer arrogant doen? Ben bang dat de Duitsers zich geen derde keer verkijken. Alhoewel Löw niet de allesslimste blijkt te zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws