De Jong bevestigt interesse Cambuur: 'Het hoeft geen weken te duren'

De Jong bevestigt interesse Cambuur: 'Het hoeft geen weken te duren'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 14:50vr 15-03-2019 om 14:50

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 14:52vr 15-03-2019 om 14:52

Henk de Jong is hard op weg om hoofdtrainer te worden van SC Cambuur. De trainer kondigde eerder deze week zijn vertrek bij De Graafschap aan en bevestigt in gesprek te gaan met de club uit Leeuwarden.

"Er is interesse", laat hij weten aan Omroep Gelderland. "Daar mag maar één club trots op zijn: De Graafschap. Ik vertel de directie alles ook meteen eerlijk wat er speelt", vervolgt hij.

De Jong heeft nog geen gesprekken gehad met Cambuur. "Die heb ik doorgeschoven tot na zondag, na de wedstrijd bij sc Heerenveen. De kans is dan ook groot dat ik alles meteen rondmaak. Het gaat namelijk niet om geld, maar om gevoel. Ik heb aangegeven wat er thuis speelt en daar kies ik gewoon voor."

De kans bestaat dan ook dat er na komend weekend al witte rook komt. "Na Heerenveen is er een interlandweekend en dan kan het ineens rond zijn. Het hoeft geen weken te duren, ik doe namelijk alles op gevoel en dan zijn de geruchten ook weg in het interlandweekend, zo wil ik het hebben. En dan zal Sandor met mij meegaan."

Sandor van der Heide, de huidige assistent-trainer van De Jong bij De Graafschap, volgde deze week het voorbeeld van de hoofdtrainer. Ook hij kondigde aan komende zomer te vertrekken bij De Superboeren. Hij lijkt eveneens bij Cambuur aan de slag te gaan. 

Lees ookDe Jong neemt afscheid van De Graafschap: trainer kiest voor zijn gezin

Plaats een reactie

schfan1920 +6366
vrijdag 15 maart 2019 om 14:54
En eerlijk is eerlijk daar past hij ook, net als bij de Graafschap. Maar gezien de privé kwestie van de Jong is de reisafstand Drachten Leeuwarden veel beter te doen. Hopelijk komt het weer goed met zijn vrouw.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:56
Alleen jammer dat hij van de Eredivisie naar de onderste regionen in de KKD gaat.
Had hem nog graag in de ED gezien.
Vind ik leuk
Liwwadder +3951
vrijdag 15 maart 2019 om 14:59
Geduld..komt wel. Maar volgend seizoen heeft Cambuur weer een smoel een nieuw elan en nieuw team. Super voor de club achterban en regio. Henk en Sandor..HELDEN!!!
Vind ik leuk
schfan1920 +6366
vrijdag 15 maart 2019 om 15:02
Hier en daar zou een kwaliteit injectie op het veld ook geen overbodige luxe zijn. Het is vooralsnog niet jullie seizoen om het maar even voorzichtig uit te drukken. Eerlijk is eerlijk ik had Cambuur voor het seizoen begon ingeschat in de top 7.
Vind ik leuk
HuizemWest +364
vrijdag 15 maart 2019 om 19:48
Dank voor je bovenstaande reacties. Wij hadden ze wel laag ingeschat dit jaar Indien er niet snel een normaal veld komt blijft het ook zo en zeker tot het nieuwe stadion zal het niet veel beter worden in deze uitgeleefde hut. Mocht Henk komen dan wil ik wel eens zien of hij er wat van kan maken. Volgens mij is dit niet de schuld van Hake maar wat er nu loopt is niet voorruit te branden. Zal zeker anders moeten.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 10:05
Gister leek het weer ergens op.
Weet alleen ook niet waar jPSV mee bezig was.
Er lopen 2 contracten door vd 2 beste spelers dus alles wordt vervangen, maar Henk en Sandor hebben daar geen tijd voor, dus Foeke zal zich moeten bewijzen.

Ik hoop dat Foeke spelers haalt die bijelkaar passen, nu halen ze Hendriks die een omschakelingspits is wat helemaal niet bij de cultuur past, ik mis een visie in aankoopbeleid.
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
vrijdag 15 maart 2019 om 15:33
MIsschien moet Cambuur toch weer een samenwerking met Groningen aangaan. Spelers als bv Absalem,vd Looi krijgen weinig speelminuten, en zouden aanwinsten zijn voor cambuur.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 10:09
Nou dat liep toen erg goed en Groningen vind ik ook een hele fijne club, ook die supporters vind ik prettige mensen. Vraag me alleen af of die samenwerking voor Grun ook goed uitpakte, want het leek mij dat Cambuur het meeste voordeel had.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 10:01
Een trainer zet de slagroom op de cake.
Maar je moet wel een cake hebben daarvoor.

Spelersgroep is een drama, Booij zal zich moeten verbeteren.
Heeft nu een jaar nieuwe spelers kunnen scouten.
Dat is niet Booij zijn schuld, Cambuur moet geen TD halen die 2 jaar niks gedaan heeft.
Vind ik leuk
schfan1920 +6366
vrijdag 15 maart 2019 om 15:01
Ja hij verdwijnt wel wat van de radar. En dat is jammer, ben ik met je eens.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:11
Hij vindt het vooral leuk om tegen de jong teams te mogen spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:16
Het zal inderdaad wel een lang gekoesterde droom zijn om tegen Jong AZ en Jong Utrecht te spelen.
Vind ik leuk
Waagplein +785
vrijdag 15 maart 2019 om 15:22
Snap ik, jeugd heeft de toekomst hè ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:57
Zou mooi zijn voor Cambuur! Een echte club man en kent de cultuur. Beterschap voor je vrouw!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 14:57]
Vind ik leuk
AllAdIn +24847
vrijdag 15 maart 2019 om 14:57
Leuke spontane kerel, ik hoop ook dat uiteindelijk alles goed komt.
Vind ik leuk
schfan1920 +6366
vrijdag 15 maart 2019 om 15:00
Zeker weten. Beste man, kun je altijd mee praten, en heeft geen hekel aan welke club dan ook. Zo sympathiek en nuchter als hem zie je ze zelden.

Gelukkig is zijn vrouw niet ziek, dus we gaan er vanuit dat het wel weer goedkomt, en naar eigen zeggen komt het dat ook wel weer.
Vind ik leuk
AllAdIn +24847
vrijdag 15 maart 2019 om 15:19
Wat is er dan in zijn privéleven dat hij niet zo lang meer wil reizen?
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6059
vrijdag 15 maart 2019 om 15:24
Zijn vrouw gaat niet lekker. Wat er precies aan de hand is kunnen de andere leden ons wellicht vertellen.
Vind ik leuk
schfan1920 +6366
vrijdag 15 maart 2019 om 17:12
Wat er exact is weet ik ook niet hoor. En anders was het niet netjes geweest dat wel te vermelden. Het enige wat ik weet, is dat zijn vrouw hem momenteel nodig heeft, ze niet ziek is, en dat hij in de toekomst het land wel weer in trekt. Maar momenteel kiest hij dus voor zijn gezin.
Vind ik leuk
AllAdIn +24847
vrijdag 15 maart 2019 om 18:09
Oké, ik dacht dat zijn vrouw ziek was, maar gelukkig is dat niet zo.
Vind ik leuk
schfan1920 +6366
vrijdag 15 maart 2019 om 18:17
Niet ziek gelukkig. Dit zei Henk er zelf over:

"Ik vind dat ik meer thuis moet zijn voor mijn vrouw. Het is niet zo dat ze ziek is. Er zijn andere dingen. En dat is nu belangrijk."
Vind ik leuk
Smithsonian +43288
vrijdag 15 maart 2019 om 14:55
Prima combinatie, je haalt een goudeerlijke doodsimpele redelijke trainer.

Goede combo.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:57
Vlgm heeft Cambuur alleen niet zo'n geweldig elftal toch? Zal heel moeilijk worden om daar mee de ED in te komen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:03
Dit komt een beetje raar over. Kon er bij De Graafschap niks geregeld worden?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:09
Dan ben jij niet helemaal op de hoogte denk ik. De Jong vertrekt bij De Graafschap omdat zijn vrouw niet gezond is en de afstand tussen werk en huis te groot ver hem is. Hij heeft er geen geheim van gemaakt open te staan voor Friese/Groningse clubs.

De Graafschap heeft hem hierin volledig gesteund.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:10]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:13
Dus dan wordt het nu een half uurtje rijden, tegen eerst anderhalf uur.
Hij kan ook 2 dagen minder gaan werken, en zijn assistent de training laten doen die 2 dagen.

Maar gelukkig is het mijn beslissing en mijn leven niet.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:20
Ik denk dat als je vrouw ziek thuis ligt en je een man met een groot hart bent, zoals Henk de Jong, dan zou je het wel begrijpen ;-)

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:23
Haha.

Het is ieder zijn keuze.

Ik hoef er gelukkig (nog) niet over na te denken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:25
Ik ook niet! En mijn voordeel is dat ik in het midden van het land woon. Alles is even ver.
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
vrijdag 15 maart 2019 om 20:44
Utrecht 🙈🙈🙈
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:11
Hij moet meer dan 2 uur per keer rijden en wil vaker bij zijn vrouw zijn. Leeuwarden - Drachten is 25 minuten
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:14
2 uur? Dat zoeken we op.

Leeuwarden - Doetinchem 175 km ... 2 uur en 9 minuten.

Wat een kolere eind ... Haha.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:17]
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
vrijdag 15 maart 2019 om 15:36
Drachten Doetinchem…..179km, ook bijna 2uur
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:36]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:38
Ik ga niet in Friesland wonen.

En ook niet in Doetinchem trouwens.
Vind ik leuk
Andyking +111
zaterdag 16 maart 2019 om 11:09
Een vliegtuig? Een helikopter?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:03
Dacht ff dat het over Frenkie ging...
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:04
Henk is unne mooie mens , authentiek zo als het hoort
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:11
Logisch. Ik dacht dit al toen hij vertelde weg gegaan bij de graafschap naar dit seizoen. Veel succes henk bij je nieuwe club. Dat alles goed mag komen in je thuis situatie
Vind ik leuk
Ovs4Life +85
vrijdag 15 maart 2019 om 15:13
Ik had je hoog zitten Henk, maar ik kom er langzamerhand wel achter dat je altijd maar de juiste kant op praat. Vervelend dat je vrouw zo ziek is, maar in de tussentijd wel lekker bij Veronica Inside aan tafel, een docu bij Fox Sports opnemen en noem het maar op. Beetje krom vind je niet? Wees gewoon een man en geef eerlijk toe dat je al contact met Cambuur had. Opgerot staat netjes!
Vind ik leuk
Smithsonian +43288
vrijdag 15 maart 2019 om 15:17
Het is toch niet verboden om aan te schuiven bij voetbal lul programma's?

Man waar je je druk om kunt maken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:25
Maar hij had wel thuis kunnen zitten bij zijn vrouw. Wat o zo belangrijk is.

Ik geloof niet altijd alles, sorry.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:27]
Vind ik leuk
Ovs4Life +85
vrijdag 15 maart 2019 om 15:31
Begrijpend lezen is ook een vak. Ik zeg niet dat hij het niet mag, maar als zijn vrouw zo ziek is dan laat je dat soort dingen toch ook achterwege.
Vind ik leuk
fr1963 +4365
vrijdag 15 maart 2019 om 15:26
Ik dacht ff Frenkie....😁
Vind ik leuk
Voetbalfan +1794
vrijdag 15 maart 2019 om 15:33
Wat ik wat vreemd vind is het volgende, ik snap dat zijn thuissituatie meespeelt maar het kwam eerst over dat zijn vrouw ziek was of iets dergelijke omdat het daar niet goed mee ging.
Later bleek dat hijzelf maar ook zijn vrouw er niet meer over kon dat hij per dag 5 uren moet autorijden van zijn woonplaats Drachten naar Doetinchem.
Verhuizen naar die stad was geen optie in verband met nog thuiswonende kinderen.
Ik vind het echter wel allemaal heel toevallig dat hij zegt ik stop na dit seizoen bij De Graafschap en kies voor mijn thuisteam, prima maar dan denk ik dat het een sabbatical is, tenminste zo kwam het op mij over!
Vervolgens zegt Cambuur dat het niet verder wil met René Hake na dit seizoen en dat Sandor van der Heide ook niet langer assistent blijft bij De Graafschap en dichterbij zijn woonplaats Sneek aan het werk wil.
Natuurlijk speelde dit tussen Henk de Jong en Cambuur al veel langer, ik geloof namelijk niet dat het allemaal te maken heeft met die 5 uur autorijden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:37
Ik twijfel ook toch wel.

Het is ... het is ... het is zo als het is

Stom toevallig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:39]
Vind ik leuk
SjeH +410
vrijdag 15 maart 2019 om 17:46
Goed uitgedokterd Sherlock!😀

Maar wat maakt het allemaal uit hoe het zit.
De beste man wil gewoon terug naar zijn eigen cluppie.
Dat kun je hem niet kwalijk nemen.

Met alle respect voor de Graafschap, wat ook een geweldige club is.
🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:48]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3703
vrijdag 15 maart 2019 om 15:47
Was gelijk al bekend dat i daarheen zou gaan dat is zijn cluppie
Vind ik leuk
SjeH +410
vrijdag 15 maart 2019 om 16:47
Hoppaaaaaa, welcome back.🇺🇦🇺🇦
Vind ik leuk
Hr +58
vrijdag 15 maart 2019 om 21:31
Henk moet gewoon eerlijk zijn! Zijn keuze stond al vast voor dat verhaal met zijn vrouw! Zijn vrouw zal best wat hebben maar daarom is zijn keuze niet gemaakt! Is natuurlijk wel makkelijk je daar achter verschuilen! Wees gewoon eerlijk! Je kunt niet iedereen te vriend houden!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws