Protest van Van der Sar en medebestuurders vruchteloos: FIFA zet door

Protest van Van der Sar en medebestuurders vruchteloos: FIFA zet door

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 19:35vr 15-03-2019 om 19:35

Het protest van Ajax-directeur Edwin van der Sar en de andere beleidsbepalers van de European Club Association, heeft niets uitgericht. De FIFA heeft vrijdag tijdens een vergadering in Miami besloten om de plannen voor uitbreiding van het WK voor clubteams door te zetten.

Aan het WK moeten met ingang van 2021 niet langer zeven, maar 24 teams deelnemen, schrijven media in binnen- en buitenland. De ECA stuurde een protestbrief naar de wereldvoetbalbond en stelde een uitgebreid evenement te zullen boycotten, maar daar blijkt de FIFA ongevoelig voor. De Europese clubs zien niets in een groter toernooi, omdat de speelkalender volgens hen nu al uitpuilt.

Het WK voor clubteams wordt nu nog elk jaar in december gehouden. Het nieuwe evenement zal in de zomer gaan plaatsvinden, maar het is nog onduidelijk hoe vaak het toernooi gehouden gaat worden. Naar verluidt mogen er twaalf ploegen uit Europa aan deelnemen. Het idee komt uit de koker van voorzitter Gianni Infantino.

De plannen voor een nieuw WK voor clubteams zijn er al langer. Vorig jaar werd al gemeld dat Ajax zou mogen deelnemen aan het zéér lucratieve toernooi.

Lees meer over:Champions LeagueAjax

Poll

Zit jij te wachten op een groots opgezet WK voor clubteams?

(5168 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 19:48
Boycotten dat hele toernooi. Fifa en Uefa: MAFFIA ORGANISATIES!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10437
vrijdag 15 maart 2019 om 19:53
Dacht toen die ouwe gek opgerot was het beter werd maar alles gaat gewoon door!?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:07
Tsja, dat dachten vele. Zo slecht was die Blatter nog niet... nee serieus, het waren al idiote organisaties en de opvolger van Blatter gaat doodleuk door. Gadverredamme.
Vind ik leuk
RebelVox +10754
vrijdag 15 maart 2019 om 21:15
Mooi voor Ajax.
Gewoon uit de eredivisie stappen en vol gaan voor de wereld en europese competitie
Nederland is te klein voor Ajax.
Vind ik leuk
AVDV +1389
vrijdag 15 maart 2019 om 21:37
😂😂😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:17
Jij bent wel erg overpositief man. Bravo! :D
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 06:39
Eerst maar weer eens kampioen worden, laatste jaren lijkt NL eerder te groot voor ze ;)

Desondanks presteren ze dit jaar geweldig in Europa!
Vind ik leuk
Realist1892 +1455
zaterdag 16 maart 2019 om 23:53
Ja en Vitesse is de Groot voor Gelderland.( Geintje)
Maar leg me uit waarom Ajax te groot is voor de ED.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:20
De naam doet wonderen, Infantino of Infantiel.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:20
Inderdaad en ik denk dat clubs dat ook wel zullen gaan doen.

CL en EL voorrondes dan maar uitstellen naar de winter?
Vind ik leuk
Bengelino +13677
vrijdag 15 maart 2019 om 19:49
Stelletje dildo’s bij de FIFA
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 20:00
Jij mag de FIFA dus graag.
Vind ik leuk
Guust +6393
vrijdag 15 maart 2019 om 21:41
Staat er 1 op de foto met oren.
Vind ik leuk
Hyena +30511
vrijdag 15 maart 2019 om 19:51
Compleet gestoord, massaal boycotten dat toernooi. Zonde dat de voetbalwereld wordt geleid door een organisatie die enkel en alleen geeft om asociaal geld verdienen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
1000% eens!
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
vrijdag 15 maart 2019 om 20:01
Wat is er gestoord aan zoiets dan? Is toch gewoon een leuk toernooi? Zit net ff de tot nu toe bekende details te lezen; lijkt mij juist hartstikke leuk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:14
Dus het maakt jou verder niet uit dat de enige reden voor de FIFA voor uitbreiding van dit toernooi is om weer eens extra miljoenen te verdienen en dat ze dat doen zonder te kijken naar overbelasting van spelers?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:27
Dus jou maakt het niet uit dat die clubs een startpremie krijgen van 57 miljoen euro? Dat een eventuele winnaar van het toernooi 115 miljoen kan bijschrijven?
Vind ik leuk
74ratje +702
vrijdag 15 maart 2019 om 20:37
Lekker boeiend. Die voetballen meestal tot hun 35e.daarna nog genoeg tijd om uit te rusten:-)
Vind ik leuk
Guust +6393
vrijdag 15 maart 2019 om 21:43
Overbelasting? Ze hebben allemaal grote selectie”s, en op hun 36e gaan ze met pensioen, dus hoezo. Wij moeten dan nog 30 jaar, denken die gasten dan ook aan ons. Niet zeiken en meer rouleren.
Vind ik leuk
RenW +4120
vrijdag 15 maart 2019 om 20:25
Ze zijn de clubs aan het uitmelken Arie.
In de zomerstop willen ze gewoon door gaan, om over een ander zijn rug geld binnen harken. Wat voor pijn heeft de FIFA als Engelse clubs einde van het seizoen altijd afhaken door overbelasting.
Vind ik leuk
Farmer +14277
zaterdag 16 maart 2019 om 16:04
Het prijzengeld wat er in rondgaat zal een nog veel grote re financiele kloof creëren als dat het nu al is. Ik meende dat de Deelname-recette al 63Mil was..

Oftewel, dat is een paar keer, meedoen, en ipv dat spelers dan 10 tot 30 miljoen per jaar willen verdienen is het dan al 25 tot 60mil bv...

T gaat totaal niet om voetbal, het is gewoon absurde geldsmijterij.
Vind ik leuk
gustare +706
vrijdag 15 maart 2019 om 19:51
Opzouten met die maffiosi. Draait zoals gewoonlijk weer alleen om geld. Die bestuurders zitten daar niet voor het voetbal, maar alleen voor de eigen eer en glorie.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
Dit dus!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:23
Alleen die foto al hierboven, kotsneigingen krijg je ervan 😎
Vind ik leuk
Storm14 +143
vrijdag 15 maart 2019 om 21:12
Het lijkt wel Mr.Bean 🤔
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:23
Ik vind hem er niet echt op lijken en grappig vind ik hem al helemáál niet 😎
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:29
Doctor Evil
Vind ik leuk
henk1952 +197
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
Kom op man. Lekker toch extra toernooitje in de zomer. Heerlijk!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
Tsja, die dollar tekens hè. Als ze die eenmaal voor hun ogen zien, zijn ze blind voor kritiek en protest
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
In Zeist luisteren ze wel.
Vind ik leuk
Just Nuts +677
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
Wat het draait allemaal om de MONEY MONEY MONEY!!
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6530
vrijdag 15 maart 2019 om 19:53
Dat kan niet in de jaren van een wk of ek lijkt me.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:23
Nee idd 😉
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6530
vrijdag 15 maart 2019 om 19:53
En de cl is toch genoeg.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
vrijdag 15 maart 2019 om 19:59
Dit is een wereldwijd toernooi. Gewoon mooi toch?
Vind ik leuk
Farmer +14277
zaterdag 16 maart 2019 om 16:08
De meeste edities van zo'n toernooi hebben clubs als Ajax, niks te zoeken. T zal gedomineerd worden door dezelfde clubs die de afgelopen jaren de CL domineerden.

Dus, die 1x in de... 10 keer dat Ajax eens een keertje doorstoot naar een halve finale in zo'n toernooi,...

De rest vd keren mag je toekijken hoe die grote clubs, elke editie honderden miljoenen binnenhalen, waar Ajax(en alle andere clubs vd wereld) gigantisch achterblijven!

Dmv zulke bedragen in zo'n toernooi, wordt de afstand van de top naar de middenmoot alleen maar groter gemaakt.
Vind ik leuk
Just Nuts +677
vrijdag 15 maart 2019 om 19:53
Zoang sponsers blijven betalen omdat wij allemaal toch wel kijken veranderd er niks zullen met zijn alle overstappen naar Hockey ??
Vind ik leuk
Tommieman +5074
zaterdag 16 maart 2019 om 06:29
Alleen dameshockey vind ik leuk toevallig 😉
Vind ik leuk
Dommetje +3311
vrijdag 15 maart 2019 om 19:54
Geld wolven zijn het , Afschaffen dat toernooi .
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
vrijdag 15 maart 2019 om 19:55
Gewoon boycotten en laten zien wie er echt de macht heeft...
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
vrijdag 15 maart 2019 om 19:55
Zie het probleem niet. Verveel me zat in de zomer. Potje voetbal hier en daar is lachen man.
Vind ik leuk
Just Nuts +677
vrijdag 15 maart 2019 om 19:56
Gaan we toch lekker beachvolleybal kijken de vrouwen dan
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
vrijdag 15 maart 2019 om 19:59
En waarom geen voetbal dan? Leuk toch zo'n toernooi?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:02
Harken de kampioenen dan nog meer geld binnen, zodat de reeds aanwezige kloven alleen maar groter worden? Lekker ook in de transferperiode... Misschien is Gianni net als Sepp van het podium gekletterd en is hij het helemaal kwijt. We zullen zien welke landen er geld gaan neerleggen om dit naar zich toe te trekken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:04
Stuur je de A1 mooi leer procces.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
vrijdag 15 maart 2019 om 20:05
Niet gaan dus, protest in dienen zonder je poot stijf te houden is geen protest. Laat PSV, Tottenham en Inter maar gaan, de top van Europa lees ik steeds op VP.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
vrijdag 15 maart 2019 om 20:07
Leuk toch zo'n toernooitje? Minimaal 2 potjes. Voor de 2 beste clubs 5 potjes. Valt allemaal wel mee joh.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:08
Of bijv de clubs die geen CL spelen.

De beste 20 clubs zie je al zo vaak.

TokioYahama - Liverpool 0 - 35.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
vrijdag 15 maart 2019 om 20:14
Wim, wanneer ik de PSV fans hier beluister, zijn PSV Inter en Spurs de top van Europa. Bayern of RM tellen niet meer mee, laat staan Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:19
Dat zullen ze toch niet zeggen om jou te pesten?
Als je iedereen moet geloven, dan kun je je maandag bij het GGZ melden.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
vrijdag 15 maart 2019 om 20:32
Tegen dollen of plagen kan ik echt wel, ik heb wat van mijn R'damse havenmaten over me heen gehad de afgelopen jaren. Maar die PSV-trollen begin ik behoorlijk zat de geraken. Een omhoog gevallen provincieclub, die denkt dat zich tussen de klassiekers te mogen dringen.
Vind ik leuk
Mozes24 +697
vrijdag 15 maart 2019 om 20:54
Wees eerlijk! Die boeren zijn jullie al jaren de baas😉. Maar blijven jullie maar teren op het verleden🤣.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
zaterdag 16 maart 2019 om 10:20
Waarmee zijn die boeren de twee TOPclubs dan de baas? In alles minder, minder historie, minder aanhangers, minder aanzien, geen klassieker, kleiner stadion. Legere prijzenkast, 1 EU-cup, 1 Uefa-cup. Waar jullie de twee TOP-clubs de baas in zijn is, minderwaardigheid-complex
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:09
Dus het komt en we zullen het vreten, en genieten. Let maar op.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:10]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:18
Dus het komt en we zullen het vreten, en genieten. Let maar op.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:18]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:18
Gewoon met zn alle niet op komen dagen.hebben ze wat!!!
Vind ik leuk
Nr14always +4007
vrijdag 15 maart 2019 om 20:25
Die kale fifa Mafiosi wil een mondiale competitie.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:37
Financieel gezien is deze nieuwe constructie super aantrekkelijk voor de participerende clubs. Voetballers krijgen dik en dik betaald en als je kijkt naar bijvoorbeeld premier leauge hebben die clubs nog een stuk drukker speelschema. Niet zeuren maar poetsen zou ik zeggen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:38]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:41
Dan moeten we het WK voor clubteams maar boycotten volgend jaar...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:43
Dit is overigens het zoveelste bewijs dat de bonden louter bezig zijn met meer poen binnen harken, al vele jaren wordt de speelkalender voller en voller, niet alleen voor clubvoetbal maar ook meer interlands.

De kwaliteit van het voetbal komt het echter al jaren niet tegemoet, in tegendeel, het gaat al jaren ten kosten van de kwaliteit op vele manieren. Geld is de enige motivatie, ze geven niks om de sport, ze geven niks om de spelers, clubs en fans.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:15
De Bonden niet !! UEFA !!
Vind ik leuk
Mozes24 +697
vrijdag 15 maart 2019 om 20:53
Flappie is bang voor grote nederlagen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:54
Nou dat word nog een elftal er bij kopen voor Ajax anders worden de spelers van Ajax over vermoeid!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:00
Het zal mij eens benieuwen of Ajax daadwerkelijk het toernooi zal boycotten als het een uitnodiging krijgt en miljoenen kan verdienen!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:13
Natuurlijk niet...
Knvb planning ..goed doen geen tussentijdse verkopen
Vind ik leuk
hollister +755
vrijdag 15 maart 2019 om 21:23
Was dit niet dat toernooi waar iedere deelnemer al 40 miljoen ontvangt als startpremie? Maar ongelooflijk dat het altijd alleen om geld draait... het is echt een maffia organisatie.. UEFA en FIFA allemaal een pot nat
Vind ik leuk
Nar +1119
vrijdag 15 maart 2019 om 21:55
Je hoeft toch niet mee te doen??? 🧐🤘
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:18
Het nieuwe idee om grote clubs groot te houden. Meer wedstrijden en in meerdere competities deelnemen betekend meer geld. Uiteindelijk gaan de clubs gewoon akkoord.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:11
2 dagen in de week comp.
Doordeweeks
Kerst
Nieuwjaarsdag weer start
1 transferperiode laatste week juni tm tweede week
augustus
Dan kan je zoiets plannen en doen !! Niet lullen maar voetballen en uitrusten.
Vind ik leuk
Gearry +1446
zaterdag 16 maart 2019 om 01:23
Dan daag je toch op met het b-team? Als alle Europese clubs dat doen, dan wordt het heel snel weer aangepast.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 02:33
Laat dan de kampioenen van alle landen daar voor plaatsen.. krijg je net zo iets als het normale wk. Dus ook eens in de 4 jaar.. kun je als clubspeler wereldkampioen worden als je uit een klein voetballand komt.
Vind ik leuk
PSV_024 +9
zaterdag 16 maart 2019 om 07:56
Te gek voor woorden dit. Er zijn al zoveel wedstrijden. Alles voor 't FIFA, erhm geld! Vraag me af of ze de Euro League II nu ook door gaan zetten aangezien daar plannen voor zijn. Dat of die eigen competitie met de europese landskampioenen (wat vroeger gwn Champions League was :s).
Hebben ze destijds de Inter-Toto Cup voor Jan doedel opgedoekt als ze dit doorpakken...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 07:59]
Vind ik leuk
AjaxSneek +138
zaterdag 16 maart 2019 om 09:49
Gewoon niet op komen dagen dan.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:56
FIFA heeft niets met voetballen te maken. Het is gewoon een bank, hoe krijg ik zoveel mogelijk geld binnen.
Wie zit er nu te wachten op nog meer voetbal op TV en toernooien??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws