Aanvoerder en clubtopscorer Veldwijk op de bank: Het zegt helemaal niets

Aanvoerder en clubtopscorer Veldwijk op de bank: "Het zegt helemaal niets"

Gepubliceerd: zaterdag 16 maart 2019 om 07:37za 16-03-2019 om 07:37

Lars Veldwijk werd vrijdag op de bank gezet bij Sparta, dat in de Keuken Kampioen Divisie aantrad tegen Almere City. De spits is normaal gesproken basisspeler, maar 'haalt even zijn niveau niet', zei trainer Henk Fraser. 

Veldwijk is blij met de 1-3 overwinning van Sparta, maar baalt ergens toch. "Ik ben blij voor de jongens dat we hebben gewonnen en dat we zes wedstrijden ongeslagen zijn. Je wilt wel spelen, dat heeft iedere voetballer. Ik heb wel een dubbel gevoel", vertelt Veldwijk aan RTV Rijnmond.

Veldwijk is aanvoerder en clubtopscorer met zeventien doelpunten bij Sparta. "Zo zie je maar weer, het zegt helemaal niets. Dan kun je wel zeventien goals hebben gemaakt voor de winterstop, maar die tellen nu niet meer."

Veldwijk mag zich binnenkort melden bij de nationale ploeg van Zuid-Afrika, waar hij een uitnodiging voor kreeg. "Ja, die komt voor mij als geroepen. Ik ga daar negen dagen heen en ben heel trots en blij dat ik na anderhalf jaar weer bij de selectie zit. Ik denk dat het meer op basis is van wat ik voor de winterstop heb laten zien. Het is goed om negen dagen in een andere omgeving te zijn."

Plaats een reactie

SP-AR-TA +2625
zaterdag 16 maart 2019 om 08:19
Iedereen kan een vormdip hebben dus ook Veldwijk. Mooi dat hij nu even naar Zuid Afrika kan. Wij zullen het met flink wat minder spelers moeten doen tegen NEC maar wat een ervaring is het voor al die relatief jonge spelers. Als je ziet hoeveel spelers er opgeroepen worden daar mag je echt trots op zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:07
Precies, trots mag je zijn. Wij missen er vier volgende week.
Het blijft ' competitievervalsing' alleen maakt het voor Sparta en Den Bosch niets meer uit, die richten zich op de play offs.
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
zaterdag 16 maart 2019 om 10:16
Even tussendoor, wat is er met jullie club aan de hand. Jullie speelden voor de winterstop goed ?
Vind ik leuk
Ricklek +1851
zondag 17 maart 2019 om 00:15
Vormdip
Vind ik leuk
NvC +8482
zaterdag 16 maart 2019 om 12:17
Precies. Wel jammer van al die internationals die weg gaan. Wie missen jullie allemaal precies volgende week?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2625
zondag 17 maart 2019 om 21:04
Veldwijk, El Kachati, Dervisoglu, Deroy Duarte, Harroui, Breinburg en nog wat jeugdspelers.
Vind ik leuk
NvC +8482
zondag 17 maart 2019 om 21:23
Pfff dat is wel wat.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:24
Veldwijk, Veltman, Blind, Castaignos, Immers het is allemaal niks.
Vind ik leuk
Ricklek +1851
zondag 17 maart 2019 om 00:16
Geef sparta maar veltman. Blind en immers dat zou zeker wel werken!
Vind ik leuk
Cookee +12645
zaterdag 16 maart 2019 om 10:11
Ik heb ook een druppel Afrikaans bloed, want we komen oorspronkelijk allemaal daarvandaan, mag ik mee Lars?
Vind ik leuk
Tossa +2976
zaterdag 16 maart 2019 om 10:46
Is het werkelijk een vormdip of meer een motivatie- dan wel mentaliteitsprobleem waar Lars ook niet helemaal onbekend mee is?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:04
Hij kan altijd nog uithalen bij Monica geuze
Vind ik leuk
Napier +106
zaterdag 16 maart 2019 om 11:44
Ache verving Veldwijk prima gisteren. Verricht veel meer arbeid en kan ook doelpunten maken. Lekker laten staan zou ik zeggen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws