Van den Brom: 'Dood- en doodziek van, een grote persoonlijke frustratie'

Van den Brom: 'Dood- en doodziek van, een grote persoonlijke frustratie'

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 18:56zo 17-03-2019 om 18:56

John van den Brom is dolblij, nu zijn AZ er éindelijk in is geslaagd om in competitieverband van een topclub te winnen. Jaren op rij faalden Van den Brom en AZ in grote wedstrijden - en dat kreeg de coach tot vervelens toe te horen. 

Zondag werd er in het AFAS Stadion met 1-0 gewonnen van Ajax - tot grote opluchting van Van den Brom. "Elke keer als er een wedstrijd tegen Ajax, PSV of Feyenoord aankwam, werd het weer opgerakeld. Daar werd ik echt dood- en doodziek van", zei hij na afloop, voor de camera van FOX Sports

Lees ook: Onherkenbaar Ajax verliest van AZ en incasseert harde tik in titelstrijd

"Eerlijk gezegd was het voor mij persoonlijk een heel grote frustratie. We hebben het er uitgebreid over gehad en de enige manier om die reeks te doorbreken is door te winnen. Dat hebben we nu gedaan. Dikverdiend ook nog."

Van den Brom vond het apart dat er slechts één goal viel. "Als je naar de kansenverhouding kijkt, is het gek dat het maar 1-0 is geworden. 5-2 was mooier geweest. Maar ik ben echt héél blij. Die reeks zorgde voor veel frustratie bij mij, bij de clubleiding, bij de spelers, maar ook bij de supporters."

Lees ook: Grijnzende Til: "Volgens mij heeft hij niet heel vaak van Ajax gewonnen, haha"

Plaats een reactie

Johnnies +2946
zondag 17 maart 2019 om 18:59
Heerlijke overwinning John, lijn doortrekken bij ons mooie utreg.
Vind ik leuk
Dezeun +6269
zondag 17 maart 2019 om 19:03
Bedankt john

Maar je blijft een flut trainer
Vind ik leuk
Johnnies +2946
zondag 17 maart 2019 om 19:05
Nee joh wint van Ajax altijd goed.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:45
Het wordt nooit wat met Utrecht. Als winnen van Ajax het belangrijkste blijft, dan zal je nooit groot worden..
Vind ik leuk
Johnnies +2946
zondag 17 maart 2019 om 21:14
Kan je ook zeggen van Ajax met een begroting van €90 miljoen al jaren niets. Dus houd jij je praatjes maar even voor je. Effe de wachtkamer in.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:21
Nee, dat kan je niet zeggen. Dat zou je alleen kunnen zeggen als ze bij bepaalde overwinningen al tevreden zijn. Het seizoen is gewoon mislukt zonder prijs...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 00:10
Wanneer gaat AZ mee doen voor de echte prijzen ?????
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 00:09
Jaloers dat het kleine az niet dezelfdw resultaten kan en ooit zal halen als ajax
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:20
Ik denk dat hij wat cynisch is. 5-2 of 5-0 (zoals in heenwedstrijd) zou terecht zijn geweest, of weer 6-2.
Vind ik leuk
pinkelman +4482
zondag 17 maart 2019 om 20:20
AZ met utrecht is appels met peren vergelijken.
Maar John geeft wel de jonge spelers een kans dat heb je dan wel weer voor op Advocaat, verder schuurt AZ al 5 jaar tegen de top aan en moeten ze volgend seizoen weer stappen gaan maken door deze selectie te behouden.
Vind ik leuk
Johnnies +2946
zondag 17 maart 2019 om 20:24
Az loop zeker voor op utreg, maar wel mooi dat John van de brom naar ons komt. Lekker met de jeugd een kans geven dat zou wel mooi zijn.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:57
Qua kwaliteit de ploeg van het weekend...
Vind ik leuk
Maart +5
zondag 17 maart 2019 om 21:24
Inderdaad trek die lijn door en win ook van psv
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:00
Beetje een verhaal cillessen na die penal van Ziyech.

“Ben dr een beetje klaar mee”
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:00]
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 19:16
Je vergelijkt niet appels en peren, dit is meer de deltawerken vergelijken met badeendjes... totaal, maar dan ook totaal niets met elkaar te maken.
Vind ik leuk
Il Gordo +21318
zondag 17 maart 2019 om 19:45
Mwoah, ergens lang tegenaan hikken en het uiteindelijk toch voor elkaar krijgen. Zoiets?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:08
Hoezo niet? Je moet t zo zien. Elke keer als Van den Brom ten sprake komt wordt iets negatiefs benoemd, namelijk dat ie nooit van topclubs wint. Zelfde geldt voor Cillessen. Goeie keeper maar vanwege die negatieve penaltyreeks was t altijd dát negatieve wat erg belicht werd. Zelfde soort situatie maar dan anders.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:00
Van welke topclub heb je dan vandaag gewonnen? Een topclub staat er altijd als het moet. Ook in de competitie!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:28
Trol
Vind ik leuk
Il Gordo +21318
zondag 17 maart 2019 om 19:46
Dat is waar. Een topclub lijdt ook nooit puntverlies. Of verliest geen finales.
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 19:01
Hoog tijd dat Feyenoord in de Kuip AZ weer met beide voeten op de grond laat landen.😜
Vind ik leuk
Kaar +4471
zondag 17 maart 2019 om 19:12
Precies en daarmee de 3e plek veilig stellen.....hoop ik😬
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:21
Moet Feyenoord de andere wedstrijden wel winnen.🙈
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:25
Ja dat blijkt ook al moeilijk te zijn voor Feyenoord. Ook bij jullie is het zeer spannend om de derde plek.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:39
Te beginnen met FC Utrecht.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:23
Draaien laatste tijd ook wel redelijk. Alleen thuis laten ze nu veel punten liggen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:52
Feijnoord is gewoon een middelmatige clubje aan het worden. Waar Opa van Persie de beste speler is en zelfs die heeft een rollator nodig met zijn gesjok over het veld. Van Persie was in zijn Engeland jaren een goeie voetballer waar ik van kon genieten, maar is allang helemaal op.
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 22:34
Denk dat zowel PSV als Ajax Feyenoord niet als middelmatig club zien.
Vind ik leuk
pico323 +7898
zondag 17 maart 2019 om 19:02
Brom blijft een triest figuur. En media geil. Maar helaas weer geen prijs met az.
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 19:05
Maar wint wel ff van Ajax en staat gedeeld 3e
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:07
Triest figuur...? Heb je in je bed geplast vannacht knul.... wil je een lollie?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:43
Welke prijs pakken jullie? Niks, nada, noppes!!!!!!!
Vind ik leuk
companen +2374
zondag 17 maart 2019 om 20:35
Deze mooie winst, is al een prijs heerlijk voor de Azers in NH. Kunnen met opgeheven hoofd die cietjes uitlachen met hun 0 4 0 5
Vind ik leuk
Kaar +4471
zondag 17 maart 2019 om 19:10
5-2 was nog mooier geweest? Wat dacht je van 6-2😂 Nee maar 1-0 is genoeg, nu staat Feyenoord tenminste nog 3e, al ben ik bang dat dat niet lang meer duurt😏
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 19:13
AZ moet nog op bezoek bij Feyenoord en krijgt ook nog PSV op bezoek.
Vind ik leuk
Kaar +4471
zondag 17 maart 2019 om 19:50
Klopt maar als ik Feyenoord gisteren weer zag spelen, dan houd ik mijn hart vast😬
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 22:33
Feyenoord kan op zich ieder team in de eredivisie aan, mits, en dat is echt wel een issue gebleken dit seizoen, zij daar maar voldoende zin in hebben.

Denk dat Stam tig keer harder zal zijn naar spelers toe als van Bronckhorst.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 19:14
Normaal komt Real Madrid eens in de zoveel tijd onze jeugdopleiding bewonderen maar ik begreep dat ze nu willen komen om te kijken hoe je Ajax verslaat. Ik verwacht binnenkort een miljoenbod op Guus Til uit Madrid.
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 19:15
Is wel een van de redenen waarom je niet verder dan de subtop komt John, je doet het aardig hoor, maar doet het gewoon niet top en die statistiek toont dat onder andere aan.

Ook het feit dat je periode bij AZ met ups en downs is gegaan zegt veel, volgens mij is men er niet heel rouwig om dat je volgend jaar in Utrecht werkt...

Is er trouwens al een opvolger bekend in Alkmaar? Is mij helemaal ontschoten.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 19:36
Arne Slot is de opvolger.

Maar we zijn AZ hoor en weinig andere trainers zullen het echt heel beter hebben gedaan dan vd Brom. 5 jaar is alleen genoeg.
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 20:17
Echt? Op basis waarvan dan? Arne Slot? Kom op man, moet die niet eerst een paar jaar een eerste divisie ploeg trainen, daarna een degradant in de eredivisie en pas daarna misschien een keer AZ?
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 20:54
Tja geen idee. Hij schijnt tactisch heel goed te zijn zeiden ze geloof ik bij PEC en nu bij AZ. Ik kan er verder weinig over zeggen nog. Ik gun iedereen zijn kans en vertrouw maar op AZ.
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
zondag 17 maart 2019 om 20:15
Arne Slot zijn assistent neemt het stokje over.
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 20:17
Hele rare beslissing, op basis waarvan dan, moet die kerel niet eerst maar eens bewijzen dat hij op zijn eigen poten kan staan en een eerste divisie club kan leiden?
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
zondag 17 maart 2019 om 20:20
Zou je wel denken inderdaad. Schijnt dat hij tactisch heel erg sterk is en ook op De trainingen mag hij de pionnen uitzetten 🤣
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 20:29
Nou dan weet je het wel. Ik had een interessante Duitse trainer wel bij AZ vinden passen, zo een uit de nieuwe school die aanvallend verzorgd en tactisch sterk voetbal spelen.

We zouden in Nederland sowieso wel wat meer kennis en kunde uit Duitsland mogen halen, als ze denken met dat domme Belgische Playoff model de problemen op te lossen dan zijn ze naief en ongeschikt. (met ze bedoel ik de beleidsbepalers in het Nederlandse voetbal).
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:29]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:20
En toch hoop ik dat Feyenoord de derde plek terugpakt.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 19:37
Waarom ?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:21
Omdat die club veel meer aanzien heeft dan AZ
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 20:59
Tja Liverpool en United hebben ook meer aanzien dan Leicester. Daarom is het juist zo mooi dat ze kampioen werden. Sorry maar hier kan ik werkelijk helemaal niets mee. Als je voor aanzien gaat dan wordt je inderdaad supporter van Juventus, Madrid of Bayern. Of zoals jij voor Barcelona en Ajax.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:59]
Vind ik leuk
BassieN +11470
zondag 17 maart 2019 om 19:23
https://twitter.com/adamao14/status/1107308747444097025?s=19 Ook nog een mooi momentje dit, zal wel geen vervolg krijgen
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 19:47
Ik vind de 3de plaats belangrijker dan deze overwinning zei VDBrom,Rare uitspraak👀
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:01
Dik en dik verdiend vandaag vd Brom. We zijn volledig afgetroefd.
Vind ik leuk
Blindsy +20702
zondag 17 maart 2019 om 20:05
Een prachtige, dikverdiende overwinning op die Europese miljoenenploeg.
Vind ik leuk
pico323 +7898
maandag 18 maart 2019 om 16:10
Jaloers jochie je doet je naam eer aan.
Vind ik leuk
Blindsy +20702
maandag 18 maart 2019 om 16:44
Want Ajax was beter? Jaloezie is trouwens n emotie die ik niet in de collectie heb.
Vind ik leuk
pico323 +7898
maandag 18 maart 2019 om 22:15
jammer voor je en triest
Vind ik leuk
lcl +7
zondag 17 maart 2019 om 20:12
Tjonge, jonge. Van de Brom zo blij als kind! Al de eerder verloren topwedstrijden zeggen meer dan de gewonnen wedstrijd vandaag, en zijn niet verloren door de schrijvende pers. Win ook maar eens van PSV, dan mag je even piepen over jouw AZ. Of ben je nu voor die komende topwedstrijd al genoeg bevredigd door deze winst John?
Vind ik leuk
companen +2374
zondag 17 maart 2019 om 20:38
AZ zal psv laten winnen zolang die neuzen maar geen kampioen worden.
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 20:13
Bloemen voor John 🌹🌼
Vind ik leuk
De Hout +2041
zondag 17 maart 2019 om 21:26
6-2 had de verhoudingen beter weergegeven.
Vind ik leuk
Tilburgia +452
zondag 17 maart 2019 om 22:18
maar van willem II kan hij nog steeds niet winnen
Vind ik leuk
Gerro +9612
zondag 17 maart 2019 om 22:31
Eindelijk lukt het nu een keer, maar vd Brom zorg dat het dan ook niet bij 1 keer blijft en het deze competitie nog een paar keer herhaalt word en dan met name de laatste speeldag. En dan in de laatste minuut dat zou pas mooi zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:10
ook nog ff winnen van psv natuurlijk :)
Vind ik leuk
Cookee +13060
maandag 18 maart 2019 om 15:02
Ja, je kunt jaren meehobbelen in de ED. Nu sta je op papier.
Maar is ook goed voor de spelers, ze maken toch stappen nu.
Moet wel zeggen dat Ajax ook wel heel slap was.
Waar zijn de loftuitingen over hun helden als je het nodig hebt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws