'Grootse plannen Real: linksback, middenvelders, topspits én De Ligt'

'Grootse plannen Real: linksback, middenvelders, topspits én De Ligt'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 09:55di 19-03-2019 om 09:55

De selectie van Real Madrid lijkt in de zomer grote veranderingen te ondergaan. De Koninklijke heeft daarbij onder meer de pijlen gericht op Ajax-aanvoerder Matthijs de Ligt, zo schrijft Marca.

Hoewel Eder Militão voor vijftig miljoen euro overkomt van FC Porto, wil Real nóg een centrale verdediger aantrekken. Volgens de Spaanse sportkrant staat De Ligt bovenaan het verlanglijstje. Hij werd tijdens de Champions League-duels tussen Ajax en Real nadrukkelijk gevolgd. Mogelijk zien de Madrilenen in hem de opvolger van Raphaël Varane, die twijfelt over zijn toekomst bij de club.

De concurrentie voor De Ligt is hoe dan ook fors. Onder meer FC Barcelona en Atlético Madrid zitten achter de negentienjarige verdediger aan, terwijl in Italië al werd gemeld dat Juventus door wil pakken. Real heeft dan ook diverse alternatieven, waaronder Milan Skriniar van Internazionale en Kalidou Koulibaly van Napoli.

Marca schrijft verder dat Real een linksback, twee middenvelders en een aanvaller wil aantrekken. Daarbij vallen de namen van diverse sterren, onder wie Christian Eriksen, Eden Hazard, Neymar en Kylian Mbappé. Maar ook spelers als David Alaba, Sergej Milinkovic-Savic, Thiago Alcantara, Harry Kane en Mauro Icardi zijn in beeld om de renovatie gestalte te geven.

Plaats een reactie

Jakob289 +315
dinsdag 19 maart 2019 om 10:06
Frenkie vs Matthijs in el Classico zou ook wel gruwelijk zijn natuurlijk.
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 10:09
Allebei op de reserve bank,zou mooi zijn ,meer niet dan dat.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:14
Daar is de nationale azijnzeiker weer die nooit normaal kan doen. Jammer dat er een platform is voor dit soort paria’s.
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 10:17
Die vaak gelijk heeft ,maar dat jij niet wilt weten of zien.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:01
Je spoort niet man. Denk je werkelijk dat een club honderden miljoenen uitgeeft voor een speler die op de bank terecht komt. Geloof mij maar er zijn duidelijke afspraken gemaakt over hoeveel wedstrijden De Jong gaat spelen want daarover krijgt hij ook nog een bonus.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:28]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:25
Zeker irritant maar in een wereld waar iedereen binnen 5 seconden in de hemel geprezen wordt is het ook wel eens goed.
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 10:08
Ik hoop dat de Ligt niet naar Real komt want dan worden ze weer geen kampioen,laat hem maar naar Juventus gaan misschien krijgt hij daar een kans .
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:09
Mede mogelijk gemaakt door de EU burgers haar belastinggelden!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:09
lekker naar juve gaan ,daar leer je echt de fijne kneepjes van verdedigen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:10
Real Madrid heeft middenvelders nodig! Cassemiro en Kroos hebben de draaicirkel van een olietanker. Tuurlijk heb je dan Isco, Modric en Assensio nog, maar dat is niet genoeg voor een topploeg!
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 10:11
God God er zijn zoveel beter.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:19
Inderdaad, er zijn betere verdedigers, maar NIET van die leeftijd

Ik snap heel goed dat de gehele Europese top achter hem aan zit. Maar die zullen het allemaal wel verkeerd zien volgens jou.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:30
Kees Bman +4518 dinsdag 19 maart 2019 om 10:08Ik hoop dat de Ligt niet naar Real komt want dan worden ze weer geen kampioen,laat hem maar naar Juventus gaan misschien krijgt hij daar een kans .
Reactie

Als je dit al zo stellig kan posten is het misschien verstandiger om totaal niet meer op deze poster te reageren. Bij de aankoop van de Ligt is Real dus al zeker dat ze geen kampioen worden. Zelden zo’n bullshit gehoord.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 19 maart 2019 om 10:45
Keesje is gewoon een Ajax-hater niks meer, niks minder.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:48
Wrss, heb het met hem te doen eerlijk gezegd. Haat is een uiterst vervelende eigenschap
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:49
Ach, zo zijn er 10-tallen hier de laatste tijd, van elke club zijn er wel een aantal. Gewoon normaal over voetbal (spelers) discussiëren is bijna niet meer mogelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:53
Hoe hatelijker de reacties des te vermakelijker voor mij tegenwoordig. Eerder ging ik er tegenin maar tegenwoordig laat ik ze links liggen en lach ik ermee. Loopt accuzuur door hun aderen en dat is erg vervelend voor ze.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:01
Het zou fijn zijn als VP een 'ignore' functie zou introduceren. Dan zie je die sukkeltjes niet meer.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:02
Haha ja of een Ip ban, maar die honderden reacties en clicks vinden ze waarschijnlijk belangrijker helaas 😞
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:03
Neuh, bannen hoeft voor mij niet. Dan vinden ze wel een omweg om hier weer op te komen. Laat ze elkaar maar afzeiken, als ik het niet zie heb ik er geen last van.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 19 maart 2019 om 16:21
Klopt helemaal Frans!
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
donderdag 21 maart 2019 om 16:53
Een echte realist niet meer niet minder .
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
donderdag 21 maart 2019 om 16:52
Frans als je in je bed had blijven liggen had ik hier niet op hoeven reageren,de Ligt maakt best veel fouten . Hij heeft nog niet mogen presteren tussen de grootste ,dus ik denk dat hij het niet gaat redden bij het grote Real,en ook niet bij Barca.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:59
Deze De Ligt is pas 19 jaar, aanvoerder van Ajax en basis Oranje. Elke topclub wil hem hebben en zal dus ook uitvoerig bekeken zijn, maar ik denk Kees dat jij er meer verstand van moet hebben aangezien je zo stellig bent. Misschien TD functie of hoofd scouting goed baantje voor jou ? De groeten verder
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
donderdag 21 maart 2019 om 17:05
Heb ik gedaan scouting ,maar jij kijkt alleen maar vanuit een Ajax hoek en dat is je grote fout. Ga nu eens een wedstrijd van het tweede van Heerenveen of Willem II (om maar iets te noemen)kijken dan zie je wat er rond loopt en dan kan je zeggen goh dat is een leuk voetballertje daar kom ik op terug.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:12
Blijf in je luchtbel hangen met je Ajax hoek, ik was laastt nog heel positief over oa Ihataren en Malen en vandaag nog over Lammers maar met jou valt niet te praten mijn beste. Ik reageer niet meer op jou punt
Vind ik leuk
Degraaf +2798
donderdag 21 maart 2019 om 17:24
Groot gelijk Frans, keesje is een Ajaxhater en scout geweest bij Bal op het Dak F10, ook daar presteerde hij niets en hebben ze hem weggestuurd ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:30
Ik reageer er gwn niet meer op. Ik ben in alle topics redelijk en zeik niemand af. Daarnaast reageer ik ook regelmatig op mede ajacieden dat ze zich moeten gedragen omdat het de spuigaten uit loopt. Vind het prima zo
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
donderdag 21 maart 2019 om 17:30
Wat weet jij daarvan af De Graaf , ik zeg dat ik scouting werk heb gedaan .
Dat kan jij niet zeggen volgens mij heb jij nog niet eens werk ,alleen maar dat ding voor je neus om je af te reageren .
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
donderdag 21 maart 2019 om 17:25
Kijk ik ben voorPSV dat is duidelijk ,Ihattaren en Malen hebben ook nog niks mee gemaakt of laten zien internacionaal en wat Lammers betreft vind ik gewoon jammer. En het af reageren heb ik geleerd van Ajaxcieden altijd maar afzeiken en maar roepen wij zijn de beste terwijl ze zo vaak op hun muil gaan ,en dat is de reden Frans sorry.
Vind ik leuk
mcmodd +28752
dinsdag 19 maart 2019 om 10:11
Met zoveel concurrentie moet je haast wel hemels goed zijn wil je voor Real Madrid kiezen. Gezien alle lovende woorden van Ajaxfans hier wil ik ze graag volgen. Tenslotte zien jullie Matthijs het meest van ons allen spelen. Aan de andere kant denk ik dat Real Madrid, met zoveel wensen t.a.v.de allergrootsten ter aarde, toch snel tegen de regels van Financial Fair Play (FFP) aanlopen. Dat zou niet de eerste keer zijn. Wat daarvan de gevolgen zouden zijn kan ik niet voldoende inschatten. Misschien zijn de consequenties pas in het tweede en opvolgende jaren te zien?
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
dinsdag 19 maart 2019 om 10:14
Keuze voor De Ligt is begrijpelijk! Een jonge & talentvolle CV voor op de bank.
Vind ik leuk
Luka123 +120
dinsdag 19 maart 2019 om 10:15
Ik hoop echt dat de Ligt naar Real gaat. Dan heb je echt een fantastisch centraal duo met Ramos en de Ligt! Ook zou ik als Real zijnde een nieuwe spits halen want Benzema dat kan echt niet meer. Verder zouden ze ook Kante of Eriksen moeten halen want Kante vind ik de perfecte opvolger voor Modric en Eriksen is naast een goede speler ook nog eens multifunctioneel. Alaba zou ik ook een goede vinden die zou op lange termijn echt wel Marcelo's plek kunnen overnemen.
Vind ik leuk
langeGek +1819
dinsdag 19 maart 2019 om 10:59
De Ligt, Kane en Mbappe.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:15
Beste Matthijs. Als Bayern komt, dan is dat de beste club voor jou. Geen echte concurrentie en net zo aanvallend ingesteld als Barca. Daar kan je dus echt vlieguren maken en de beste verdediger alle tijden worden. En vergeet niet dat Munchen in de top 5 staat voor steden met hoge levensqualiteit. Amyway, succes met de keuze straks.
Vind ik leuk
mcmodd +28752
dinsdag 19 maart 2019 om 11:44
Inevitable, amyway: pogingen om Engels te schrijven?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:51
Yeah, i was trying to write something in a foreign language. Shouldn't do that anymore in the near future.... Anyway, sorry for typing to fast and the fact that i didn't spell one letter at the correct way. Thanks for your feedback.
Vind ik leuk
mcmodd +28752
dinsdag 19 maart 2019 om 12:15
It’s allright Inevitable81. We are all human and this is actually what happen when speed drives you. Take it easy, have a good day and foremost: Be glad with the sunny side of live ;-)
Vind ik leuk
Bennamari +299
dinsdag 19 maart 2019 om 10:17
De ligt naast ramos zou voor hem zelf de beste stap zijn zou echt een fenomeen kunnen worden naast ramos
Vind ik leuk
Linke loe +2366
dinsdag 19 maart 2019 om 12:12
Dat kan die zonder ramos ook wel worden en dat gaat ook zeker gebeuren
Vind ik leuk
Bennamari +299
woensdag 20 maart 2019 om 10:41
ik hoop het voor hem en niet dat hij opeens een contract voor 4 jaar tekent bij een club waar die 4 jaar op de bank zit.

Vind ik leuk
Linke loe +2366
woensdag 20 maart 2019 om 11:11
Hij word nooit een bankzitter waar hij ook heengaat
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
donderdag 21 maart 2019 om 16:59
Denk het wel hij zal ook moeten vechten voor zijn plaats.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:22
Uefa letten jullie even op bij al die plannen van Real!
Financial Fair Play toch niet meer uitgeven dan dat er binnen komt,
of geldt dat niet voor Real?
Vind ik leuk
voorstopper +1154
dinsdag 19 maart 2019 om 10:22
Real moet Eriksen, Hazard en Alaba halen voor 500 miljoen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:25
Het lijkt mij dat de ligt gaat kiezen tussen barca, juve en bayern, met Liverpool als outsider ivm van dijk.
Vind ik leuk
Stom +727
dinsdag 19 maart 2019 om 10:26
Het is eigenlijk toch bizar. Ajax moet komende zomer het halve elftal herbouwen omdat ze leeg gekocht worden, maar Real gaat gewoon even het elftal herbouwen door een de helft nieuw in te kopen omdat de resultaten even een keer tegenvielen....
Vind ik leuk
Het Brein +4904
dinsdag 19 maart 2019 om 10:31
Dat wordt weer 500 miljoen uitgeven! 🤔
Vind ik leuk
Liwwadder +3944
dinsdag 19 maart 2019 om 10:32
Dat kan toch niet..Fifa moet ingrijpen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:38
Lul een end weg, 3 cl winnen is al gauw 102x3 miljoen dus 306 miljoen, er is hooguit 150 uitgegeven+ronaldo al dus 250 al inkomsten voor zover ik weet laatste 3 jaar, heb je de ligt, hazard en een icardi voor, kan dus prima, verkoop van Rodriguez is 50mil, heb je weer 50mil voor een eriksen, kortom het kan dus prima met wat real nog in kas heeft
Vind ik leuk
Liwwadder +3944
dinsdag 19 maart 2019 om 10:31
Allemaal met maffiageld! Fueraaa Real!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
dinsdag 19 maart 2019 om 10:35
Geef ze groot gelijk
Vind ik leuk
Muscles +2091
dinsdag 19 maart 2019 om 10:51
De voetbal geldmaffia probeert de status quo te herstellen die de Godenzonen hebben doorbroken.....
Vind ik leuk
COYG +8525
dinsdag 19 maart 2019 om 10:53
Real kan dan beter gaan voor: De Ligt, Alaba, Eriksen, Havertz, Kane en/of Mbappe.

Sowieso gaan er veel spelers weg die toch nooit spelen, nou Varane ook. Daarbij zullen ze nog aardig wat budget overhebben van Ronaldo's transfer.
Vind ik leuk
langeGek +1819
dinsdag 19 maart 2019 om 10:57
Zou wat zijn als ie echt kan kiezen uit dit rijtje clubs. Persoonlijk zie ik hem dan het liefst bij Real. 10-15 jaar in de basis bij die club.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:07
Dit was ook wel nodig bij real Madrid. De ligt,eriksen en mbappé. Dat zijn de juiste versterkingen voor real.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:07]
Vind ik leuk
Erik-Vites +1034
dinsdag 19 maart 2019 om 11:09
KOPEN KOPEN KOPEN.....
Absurd dit. Tijd voor de 6-5 regel nieuw leven in te blazen, die gaat te ver!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:14
Alleen de voorzitter van de Nederlandse fanclub Real houdt de deal vooralsnog tegen!
Vind ik leuk
berwi +516
dinsdag 19 maart 2019 om 11:15
voor de bank
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:43
Ja Real zal flink gaam shoppen, dat zal wel moeten. Maar laat Mathijs maar lekker naar barca gaan... of Liverpool... wat mij betreft dan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:44
Mathijs ga lekker naar BARCA de mooiste club met het mooiste voetbal,kijk niet naar het geld,want dat krijg je nooit op,Succes Kerel,samen met je Maatje.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:45
Al die meningen hier over real madrid maffia etc, bij maffia moet je naar italie gaan kijken en wat denk je dat real aan inkomsten heeft zonder uberhaupt te verkopen? Ligt rond 300miljoen barca net zo (tv gelden, prijsgelden etc)dan nog heeft real madrid 3cl gewonnennwat gelijk staat aan 102miljoen per jaar denk nog meer trouwens, verkoop van ronaldo 100miljoen, eventuele verkoop van rodriquez 50miljoen, mocht bale weggaan weer 50 miljoen, verkoop odegaard weer 20miljoen. haal daar militao goes vinicius van af, heeft real nog minstens miljard op de bank staan, zullen 500miljoen gebruiken voor hopelijk deligt (70-90miljoen), hazard (80-100miljoen), eriksen (80miljoen) icardi (50-80miljoen) en als ze over de 500miljoen gaan mbappe erbij, kortom niks geen maffia aan niks geen smeergeld, gewoon eigen kas, offtopic hoorde inderdaad wel dat real een lening wilde voor stadion van 400miljoen geloof ik, zou een dak op komen, maar alsnog blijft real binnen lijntjes, fijne dag nog!
Vind ik leuk
Linke loe +2366
dinsdag 19 maart 2019 om 12:09
Dat klopt ook gewoon real is niks mis mee gewoon een gezonde club hoor..alleen wat jij zegt over de cl kan dan wel zo zijn..maar het meeste geld komt bij real uit de marketing
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:03
Was dat vergeten, bedankt voor de aanvulling
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:46
Het zou fijn zijn als ze Matthijs nog een jaartje kunnen houden bij Ajax maar aan de andere kant heb je het idee dat hij een stap moet gaan maken om zich verder te ontwikkelen. Het liefst zie ik hem naar Barca gaan maar de Spurs of Liverpool zou ook heel goed voor hem zijn. Maar de serie A zou ik nooit aan beginnen, er zit totaal geen flair aan die competitie en niemand volgt het buiten Italie.
Vind ik leuk
Linke loe +2366
dinsdag 19 maart 2019 om 12:03
Daar zou real echt goed aan doen..alleen ramos is goed.. de rest is lang niet zo goed als de ligt..en ramos word een dagje ouder..net als de ligt een echte leider dus als ramos stopt kan de ligt de nieuwe leider worden daar
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:07
de Ligt zou goed passen in de Premier League
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:27
De Ligt zou het beste passen bij Barca. Qua zijn eigen speel style is hij meer een Barca speler dan elke andere club dan ook. Barca en Ajax delen ook dezelfde voetbal filosofie. Dit neemt niet weg dat de Ligt bij elke amdere topclub gewoon zou slagen. Dat gaat hij sowieso namelijk wel doen. Real en Bayern zou ik hem niet aanraden omdat deze clubs gaan vernieuwen en aan iets nieuws gaan bouwen. Dan kan het zijn dat je een paar jaar geen prijzen gaat pakken.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
dinsdag 19 maart 2019 om 17:01
De Ligt moet naar Liverpool, samen met Van Dijk spelen in de meest voelballiefhebbende competitie van de wereld. LPL heeft dan het sterkste centrale duo ter wereld, en Oranje wordt daar ook beter van.
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
dinsdag 19 maart 2019 om 17:53
Real zal Goes zijn kan hij dingen leren van Ramos. Winnaars mentaliteit
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws