Moeder van Rabiot loopt leeg: 'Hij is een gijzelaar, binnenkort is het de kerker!'

Moeder van Rabiot loopt leeg: 'Hij is een gijzelaar, binnenkort is het de kerker!'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 22:16di 19-03-2019 om 22:16

De moeder van Adrién Rabiot heeft hard uitgehaald naar Paris Saint-Germain. De Franse topclub zou de 23-jarige middenvelder als een gijzelaar behandelen, vertelt ze in een interview met L'Equipe.

Trainer Thomas Tuchel doet al sinds begin december geen beroep meer op Rabiot, die zijn aflopende contract in Parijs weigert te verlengen. Vorige week werd de Fransman ook nog eens geschorst, omdat hij op stap ging na de Champions League-uitschakeling tegen Manchester United. Zijn moeder en zaakwaarneemster Veronique beklaagt zich over de aanpak van PSG.

"Adrién is een gevangene. Nee, hij is zelfs een gijzelaar van PSG", steekt Veronique van wal. "Binnenkort zal het droog brood, water en de kerker zijn! Deze behandeling is wreed… Een voetballer is gemaakt om te spelen, niet om in de kast te blijven. Adrién speelt sinds december al niet meer en waarschijnlijk niet meer tot juni. Dat is enorm!"

"Hij wordt gegijzeld omdat hij niet wil verlengen, maar hij respecteert enkel zijn contract", vervolgt Veronique, die ook geen goed woord over heeft voor de schorsing. De middenvelder is daardoor niet welkom op het trainingscomplex. "PSG wil zijn privéleven controleren. Hij moet om 21.00 uur in zijn pyjama naar de wedstrijd kijken en om 23.00 naar bed gaan", grapt zijn moeder.

Veronique beklaagt zich verder onder meer over de verschillende behandelingen die de spelers van PSG ten deel valt. "Anderen raken geblesseerd, maar die mogen naar de andere kant van de wereld vliegen om carnaval te vieren in Rio", doelt ze op sterspeler Neymar. Het is nog altijd onduidelijk waar Rabiot na de zomer speelt.

Plaats een reactie

★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 22:27
Vind het ook schandalig. Of hij wilt bijtekenen of niet.... Je tekent een contract voor een bepaalde duur. Jammer voor PSG dat hij niet wilt verlengen, maar hem dan weg laten rotten is maar flauw
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:30
Echt wel broer
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 22:30
Jochem?
Vind ik leuk
buddha +10756
dinsdag 19 maart 2019 om 22:56
voor zoveel geld als dat hij verdiend wil ik wel 10 jaar op de bank zitten. of zelfs op de tribune. en als dat me dan zelfs niet gegund zou worden zou ik ook wel thuis willen zitten op de bank. voor het zelfde salaris natuurlijk.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 03:32
*verdient
Vind ik leuk
buddha +10756
woensdag 20 maart 2019 om 13:45
boejent !
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 14:32
Zeker boejent. De Nederlandse taal is een van de weinige stukjes cultuur die we nog hebben. Dat moeten we koesteren. Als je de koningin tegenkomt, spuug je die toch ook niet in haar bek? Ik tenminste niet.
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3347
woensdag 20 maart 2019 om 09:25
Ken je winston bogarde nog haha?
Vind ik leuk
buddha +10756
woensdag 20 maart 2019 om 13:46
en nu bijna alles kwijt HAHA. pokeren is zo'n leuk spelletje ;)
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
dinsdag 19 maart 2019 om 23:26
Ongetwijfeld heeft hij zelf ook een aandeel in het tot stand komen van de huidige situatie. Misschien heeft ie er zelf een potje ver plassen met de Sjeik van gemaakt....
Vind ik leuk
yuuup +11187
woensdag 20 maart 2019 om 05:57
Het is niet leuk, maar.... Ze plukken allemaal de vruchten van het huidige wereldje waarin spelers enorme waardes vertegenwoordigen. Alleen daardoor kunnen clubs de buitensporige salarissen betalen. De enige reden waarom hij niet wil verlengen is geld. Transfervrij kan hij zelf een dikke bonus opstrijken. Dus dit is gewoon hypocriet gelul. Het is gewoon een pokerspel tussen beide kampen. PSG is niks aan hem verplicht, behalve zijn salaris.
Vind ik leuk
plein19 +3391
woensdag 20 maart 2019 om 07:09
Hij krijgt zijn salaris. En hij heeft geen speelgarantie. Hij stelt zich ook onmogelijk op bij nieuwe clubs. Gewoon net te hebberig
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:50
Ik wil ook wel wegrotten voor een paar miljoen per jaar
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:28
Vinden ze dat echt gek dan?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 22:28
Zolang PSG betaalt hebben ze inderdaad het recht dit te doen, maar ik blijf het wel flauw vinden
Vind ik leuk
Justin Kees +3624
dinsdag 19 maart 2019 om 22:50
Wat gek is dat als de speler een jaar eerder weg wil, het niet mag. Dan houden ze hem aan zijn contract en speelt hij gewoon. Maar dit seizoen houdt hij hun aan het contract en willen ze het verlengen om geld te zien bij een transfer. Dan hadden ze hem een jaar eerder moeten verkopen...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:40
Precies kans gemist em aan barca te slijten toen omdat men een paar geblesseerde middenvelders had

Ff wat anders hierover kan die rabiot niet gewoon een arbitragezaak starten omdat men hem verbiedt te trainen

Ik vind het trouwens wel geniaal dat de Arabier zo op zijn pikkie getrapt was toen hij dat bericht likete van de tegenstander laatst op instagram
Iets ik de trand van “lekker voor psg”
Heerlijk die superbe comeback van rabiot 😂
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:29
Volgens mij is Rabiot het probleem, en niet PSG. Lekker in de slachtofferrol kruipen..
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 22:30
Hoezo dat? Hij verlengt niet, maar je kan iemand toch niet dwingen bij te tekenen?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:31
Nee, dat op de bank zetten van PSG is ook zeker niet goed. Maar Rabiot heeft er daarna ook een potje van gemaakt!
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 22:32
Ja ik ben daar niet van op de hoogte, kan jij me informen?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:34
Niet komen opdagen bij trainingen zonder af te melden. Naar de clubs toegaan terwijl dat niet is toegestaan. Dit is natuurlijk wel het gevolg van het feit dat ze Rabiot op de bank hadden gezet. Maar als hij gewoon netjes kwam trainen en gewoon zijn plek had terugverdiend, dan was er wss niks aan de hand geweest. Beide partijen zijn fout, maar ik vind niet dat Rabiot niks misdaan heeft! Maar dat is natuurlijk een mening ;)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 22:36
Ja dat had hij inderdaad niet moeten doen dan. Thx
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:43
Altijd objectief hè jij ;-)
Vind ik leuk
LIO7 +1886
woensdag 20 maart 2019 om 07:18
100% mee eens
Vind ik leuk
Justin Kees +3624
woensdag 20 maart 2019 om 09:13
Rabiot mag met iedereen praten, omdat hij zo transfervrij is. PSG heeft hem als een hond behandeld en hem vorig jaar al onder druk gezet. Als je zo handelt, moet je ook niet vreemd opkijken als iemand gaat verzaken. PSG had hem moeten verkopen, maar ze krijgen nu wat ze gezaaid hebben...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:56
Ze hebben groot gelijk daar in Parijs .
Meneer Rabiot had veel te veel noten op zijn zang , en PSG wilde niet betalen wat hij wilde , dus tekent ie niet bij .
Barca is de onderhandelingen ook al gestopt met hem om dezelfde reden , dus het ligt vooral aan Rabiot .
En zolang ze zijn salaris doorbetalen mogen ze in principe met hem doen wat ze willen , net zoals Rabiot een contract mag weigeren te tekenen omdat ie vind dat het niet genoeg is .
Vind ik leuk
Spiegel +11604
dinsdag 19 maart 2019 om 23:23
Dus omdat PSG niet wil betalen wat Rabiot wil verdienen in de toekomst (NA zijn huidige contract) mogen ze hem zo behandelen?

Het is toch aan iedere voetballer om te bepalen wat hij wil verdienen.

Dat de club er niet mee instemt is hun goed recht, maar dat de speler dan om zich heen gaat kijken om te zoeken naar clubs die dit wel doen, is ook zijn goed recht.

Dat de club hem niet meer in wil zetten, is ook hun goed recht, maar de schuld nu in zijn schoenen schuiven weer niet.

Er waren 2 partijen die de destijds tot 2019 lopende verbintenis getekend hebben, in het contract stond geen verplichting tot bijtekenen?

Tuurlijk moet rabiot koesteren wat ie heeft maar het is niet aan PSG om te bepalen hoe hoog Rabiot in wil zetten bij zijn volgende contract.

Als ik iets op marktplaats wil verkopen voor 500 euro en iemand biedt 200. Dan laat ik hem ook nog ff online staan i.p.v. ik die 200 accept😜
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 23:29
Maar ik had het mijn kind beloofd voor zn verjaardag!
Nu huilt hij!
Hij heeft ook nog kanker. Wat ben joj een EIKEL!

200€ En jij brengt het! Oke nee? Ik blok. Jammer voot je kans vergaan

:Pp
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:29
Als je het voetbal een beetje volgt had je geweten dat Rabiot en zijn moeder bij zijn huidige contract ook al moeilijk deden .
Dus dan is het op een gegeven moment ook een keer klaar voor PSG .
Verder is Barca ook gestopt met onderhandelen omdat ze zijn eisen te gortig vinden , maar het ligt volgens jou allemaal niet aan Rabiot
Vind ik leuk
Spiegel +11604
dinsdag 19 maart 2019 om 23:54
Ik zeg niet dat Rabiot nergens fout zit. Ik zeg alleen dat het zijn goed recht is om zoveel te eisen als hij zelf wil.

Dat PSG het niet wil betalen is ook hun goed recht, net als Barca. Maar als hij dan besluit om het risico te nemen en te wachten tot er misschien een club komt die het wel betaald, is ook weer zijn goed recht.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:00
Ja en het is het goedrecht van PSG om hem dan niet meer op te stellen , misschien omdat ze vast vooruit willen kijken naar volgend seizoen .
En als mama Rabiot het daar niet mee eens is , had ze het ongetwijfeld heel goede contract moeten tekenen .

PSG word ook wel kampioen zonder Rabiot , dus misschien staat zijn vervanger voor volgend jaar al opgesteld nu .
En waarom zou je als club nog tijd en energie steken in een speler die er volgend jaar toch niet meer is .
Vind ik leuk
Spiegel +11604
woensdag 20 maart 2019 om 00:04
Is ook zeker hun goed recht om hem niet meer op te stellen.
Maar hem kinderachtig pesten door hem bijv. Toegang tot trainingscomplex te ontzeggen en om 21:00 naar bed te laten gaan etc is gewoon kinderachtig.

Ze wisten dat zijn contract af liep, daar waren ze immers zelf bij toen ze tekenden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:12
Dat om 21.00 in zijn pyjama naar de wedstrijd kijken is een grap van zijn moeder staat in de tekst .

En verder zeg ik nergens dat Rabiot moet bijtekenen , want dat moet ie helemaal zelf weten .
Maar dan moet zijn moeder verder ook niet gaan zeuren , en de consequenties dragen , ook al zijn ze kinderachtig .

Maar je kunt als speler en begeleider ook eens in de spiegel kijken , en jezelf afvragen waarom 2 clubs zijn gestopt met onderhandelen .
Maar ik zie hierboven alleen maar verwijten naar de club
Vind ik leuk
Spiegel +11604
woensdag 20 maart 2019 om 00:16
Oh nee hoor snap PSG heel goed dat ze eigen kapitaal (toekomstig) belangrijker vinden en dus andere spelers inzetten.

Maar PSG verwijt Rabiot dat hij niet bij wil tekenen. Vervolgens MAG hij niet trainen van de club op hun terrein/faciliteiten, om hem vervolgens te verwijten en te straffen voor het feit dat hij niet leeft als een topsporter (uitgaan etc). Je kan hem dat alleen verwijten als je hem ook de volledige beschikking geeft om als prof te leven, vind ik dan.

Maar Rabiot is zelf ook oliedom door te stappen op de avond van de uitschakeling hoor, daar niet van.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:25
Ik denk dat PSG Rabiot verwijt dat ie weer loopt te steggelen over zijn nieuwe contract .
Zoals ik al zei ; dat was bij zijn huidige contract ook al zo .
Dus ik kan begrijpen dat ze klaar zijn met hem en zijn moeder .
Zlatan vertrok ook transfervrij bij PSG maar die is gewoon op een normale manier vertrokken .

En inderdaad het is kinderachtig van PSG , maar zoals ik ook al zei , de Rabiots mogen ook eens naar zichzelf kijken , en niet alleen met het vingertje naar de club wijzen .
Waar er 2 ruzie hebben , hebben er 2 schuld zei mijn opa altijd .
Vind ik leuk
Ikkedus +273
dinsdag 19 maart 2019 om 22:32
“Binnenkort zal het droog brood, water en de kerker zijn“
Haha! Wat een statement...
Voetballer van PSG die niet opgesteld wordt wordt veroordeeld tot bovenstaande...
Nu ff serieus...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:36
Met een transfervrije status en daardoor een dik pak tekengeld in het vooruitzicht zou ik lachend nog 3 maanden op de tribune zitten.. 😎
Vind ik leuk
Verratti +2442
dinsdag 19 maart 2019 om 22:43
Natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe hij het bij een volgende club gaat doen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:37
Wat sneu allemaal
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:42
Ze mogen mij ook wel gijzelen voor 60K per week!
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
dinsdag 19 maart 2019 om 22:45
🤣🤣
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:44
Op en top prof ook die zoon van jou! Nooit aanwezig op een feestje en kiest nooit op basis van geld. Model zoon 2.0!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:47
Mij mogen ze ook wel geizelen bij PSG. Mooi trainen met Mbappe en Neymar en eem mooie 8 miljoen per jaar verdienen. Waar kan ik tekenen?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:52
Mijn moeder zal tenminste ook niet zo lopen te janken. Geef haar een range rover rollator en dan muil dicht moe Rabiot
Vind ik leuk
Pagan1964 +3819
woensdag 20 maart 2019 om 09:40
jij zou zeker nooit voor het geld kiezen ?
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
dinsdag 19 maart 2019 om 22:44
Dit is gewoon een hele goede speler
PSG had hem goed kunnen gebruiken in de Champions Leage wedstrijden

Een contract is een contract door beide partijen getekend
Als er een partij niet wilt verlengen kan er toch normaal gedaan worden.....
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 22:59
Loopt leeg wat een mooie titel🍺
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:00
Zo werken ze in de Arabieren landen. Wil je niet mee werken? Dan maar op onze manier
Vind ik leuk
Psvsg +144
dinsdag 19 maart 2019 om 23:08
Als ze echt leegloopt kan ze van die speciale luiers voor volwassen proberen.
Wat betreft de situatie van haar zoon geloof ik dat hij zelf ook een aantal fouten gemaakt heeft( niet komen trainen toen hij dat nog wel mocht etc). Verder is het spel wat PSG speelt om hem bij te laten tekenen niet netjes en dat is nu helemaal uit de hand gelopen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:15
Iedereen wil bij topclubs spelen, maar niet bankzitten.
Terwijl toch al vrij lang bekend is, dat topclubs vrij veel bankzitters hebben en hele goede ook.

Zelfs de tribuneklanten kun je zo bij Feyenoord opstellen.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2441
dinsdag 19 maart 2019 om 23:10
Wat een k-wijf zeg😨
Niet zo zeuren Moeke Rabiot.
Vind ik leuk
Cookee +12967
dinsdag 19 maart 2019 om 23:36
Een moederhart loopt leeg.
Helaas heeft zijn vervanger ook een moeder die wil dat haar zoon speelt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:12
John de Mol ziet een nieuw tv programma opdoemen.
Vind ik leuk
Pancev +1410
woensdag 20 maart 2019 om 00:23
"Leeglopers", vanaf maandag elke dinsdag, bij SBS6.

Hét programma waar heel Nederland over praat, en Jan en alleman in de (Serge van de) Ban houdt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:29
De man met de mooiste snor allertijden. Ronaldo zou er jaloers op zijn.
Vind ik leuk
Pancev +1410
woensdag 20 maart 2019 om 07:40
Dat is Abe. :-) Zat inderdaad wel snor met hem verder.
Vind ik leuk
Cookee +12967
woensdag 20 maart 2019 om 01:25
Alles wat uit Hilversumse koker komt,
dat ligt in de lijn van dump die moeders op een onbewoond eiland,
en zorg dat die zoons Homo zijn... hoppa weer een format klaar.

Iemand zei dat gevangenen ook Nederland 1, 2 en 3 hebben.
heb gezegd; ik vind gevangen zitten al erg, maar
dan ook nog NL-tv kijken is wel erg zwaar gestraft. :)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:32
Haha.

Vindt je het nog gek, dat er allemaal dolgedraaide gevangenen terug de samenleving inkomen?

Ik niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 06:32]
Vind ik leuk
Cookee +12967
vrijdag 22 maart 2019 om 14:55
De rechter zei; u krijgt levenslang met NL-Tv... nee gilde de man alsjeblieft geen TV !
Vind ik leuk
ToniQued +117
dinsdag 19 maart 2019 om 23:37
En gelijk hebben ze
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:10
Men moet geen spelers meer interviewen.

Het is beter om alle moeders te ondervragen. Dan horen we nog eens leuke, mooie en nieuwe onzin.

[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 00:11]
Vind ik leuk
Cookee +12967
woensdag 20 maart 2019 om 01:28
Kan best leuk zijn.
Moeten even een telefoontje plegen, zo terug. :)
Vind ik leuk
Pancev +1410
woensdag 20 maart 2019 om 00:18
Moeder van Rabiot: "Ik ben een ballon."
Vind ik leuk
Cookee +12967
woensdag 20 maart 2019 om 01:29
Die Rabiat wil wel erg graag op Ali B. lijken.
Dit is plagiaat.
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
woensdag 20 maart 2019 om 06:27
Ach zeikwijf. Hij heeft het er ook zelf naar gemaakt.

Buhuu.
Vind ik leuk
FCRat +244
woensdag 20 maart 2019 om 07:43
Huilie huilie te hoog gemikt en verloren. Ga maar op de blaren zitten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:00
Gewoon bijtekenen en verkassen. Niet profiteren om te spelen en dan weggaan voor niets.

Als ik mijn baas vertel dat ik over paar maanden weg ben, gaat hij geen cent in mij investeren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws