Brood, Verbeek en Jans gelinkt aan NAC: 'De timing van Mitchell is aardig'

Brood, Verbeek en Jans gelinkt aan NAC: 'De timing van Mitchell is aardig'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 07:00wo 20-03-2019 om 07:00

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 08:10wo 20-03-2019 om 08:10

NAC Breda heeft deze week Ron Jans, Ruud Brood, Gertjan Verbeek en Bernd Storck - trainer van het Belgische Excelsior Moeskroen - benaderd. Dat meldt BN/DeStem. Interim-directeur Nicole Edelenbos wil niet reageren op de namen.

"Ik noem geen namen en wil daar niks over zeggen tot ik duidelijkheid kan geven. Ik wil niet dat mensen beschadigd worden. Dus we zeggen het pas als het helemaal rond is", laat zij weten aan het regionale dagblad.

Maandag diende Mitchell van der Gaag zijn ontslag in bij hekkensluiter NAC. Edelenbos liet daarna weten dat de club voor de resterende acht duels in de Eredivisie een nieuwe trainer zoekt. Het is in principe niet de bedoeling dat assistent-trainers Rob Penders en Maurice Verberne, momenteel tijdelijk in charge, het seizoen op de huidige wijze afmaken. 

"We focussen ons op de komende acht wedstrijden en het moet iemand zijn die op zijn manier iets gaat proberen. Iets anders kunnen we niet doen. Het kan ook een interne oplossing zijn waar we voor kiezen", aldus Edelenbos. 

Aardig
"Het is bijna noodzakelijk om de nieuwe trainer deze week al te presenteren, omdat we ons focussen op de korte termijn. De timing van Mitchell was eigenlijk wel aardig vlak na FC Utrecht omdat we twee weken de tijd hebben om een oplossing te vinden."

Verbeek en Brood zitten momenteel zonder club. Jans is nog in dienst als technisch manager van FC Groningen. Daar vertrekt hij aan het einde van het seizoen. 

Lees ook: 'NAC wil op korte termijn een ervaren trainer aanstellen en komt uit bij Brood'

Poll

Is het einde verhaal voor NAC?

(1738 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 07:04
Ruud brood hahah
Vind ik leuk
Johnnies +2793
woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Wat is daar mis mee ??
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18201
woensdag 20 maart 2019 om 07:08
Weet ik ook niet, is de beste optie lijkt mij!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18201
woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Vind ik juist de beste optie.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4658
woensdag 20 maart 2019 om 07:10
Nee verbeek hahaha
Vind ik leuk
Smithsonian +45144
woensdag 20 maart 2019 om 07:18
Nou heel grappig. Prima trainer voor de clubs onderin.
Vind ik leuk
Fritske01 +5318
woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Laat Verbeek de boel daar maar eens opschudden voor het resterend seizoen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 07:09]
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
woensdag 20 maart 2019 om 07:07
Wie zeg je?
Vind ik leuk
Fritske01 +5318
woensdag 20 maart 2019 om 07:10
Ik word gek van mn autocorrectie
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 07:10]
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
woensdag 20 maart 2019 om 07:19
Gert Jan Vertrek 😄
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:11
Die stapt nergens tussentijds meer in hoorde ik hem laatst zeggen. Dus geen optie.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:07
Ron Jans prima als trainer maar ver weghouden bij beslissingen over aan te trekken spelers.
Vind ik leuk
Toppert +1903
woensdag 20 maart 2019 om 10:49
Oh ja? Zijn er slechte spelers gehaald dan door Jans? Zeefuik, Warmerdam, Antuna, Doan, Begois, Te Wierik, Kane, Veldwijk, Cassierra, Handwerker, Moreira, Pohl, Chabot, Itakura, Gladon, El Hankouri, Bruns, Bel Hassani en Sierhuis.

19 spelers, waarvan Antuna, Kane, Veldwijk en Cassiera geen succes waren en op Veldwijk na huurspelers waren. Pohl valt nog te bezien. Maar de rest is toch dik in orde. Hier kan menig TD een puntje aan zuigen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:45
Zeefuik Warmerdam en Doan waren al voor Jans is niet zijn verdienste. Veldwijk op zijn aanraden ondanks eerdere matige ervaring. Begois reserve van 36. Chabot is prima handwerker ook maar is huur. Alles in de winter is gegaan buiten jans. Te wierik haalde bruns die vervolgens gladon weer meenam. Bel Hassani heeft zichzelf bij Buijs aangeboden. Sierhuis was ruilmateriaal voor de flop cassiera. El hankouri lijkt redelijk.
Vind ik leuk
Toppert +1903
woensdag 20 maart 2019 om 14:02
Dat ze dan überhaupt weer een nieuwe TD nemen he bij Groningen, nergens voor nodig... gekkies.
Vind ik leuk
T. Henry +462
woensdag 20 maart 2019 om 07:08
Ben benieuwd, denk alleen niet dat een andere trainer er nog iets van kan maken.. En als dat wel lukt heeft de nac selectie zowel de supporters als de trainer flink voor de gek gehouden. Maar ik zie het niet zo zitten. Word rechtstreeks degradatie.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:10
8 wedstrijdjes spartelen op het droge. Wie wil dat nou?
Vind ik leuk
Fritske01 +5318
woensdag 20 maart 2019 om 07:12
8 weken oorlog in de kiet. Daar is er maar 1 goed in en eigenwijs genoeg voor.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:14
Gio?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:40
Stijntje....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:11
Nou kom op Verbeek laat het maar eens zien met je grote mond. Zijn ze in Heerenveen ook direct van je gezeur af !
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:14
Zou brood er wel Brood in zien 🙄🙄🙄🙄🙄
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:17
Dat wordt je eigen brood bakken, in die mooie Keukenkampioen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45144
woensdag 20 maart 2019 om 07:18
Moet je niet aan willen beginnen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:19
Die Verbeek, zo flexibel als ern loden deur, is echt passe. Hij moet blijven doen wasr hij wel goed in is, zeggen hoe andere trainers het moeten doen. Een echte droegtoeter. Brood lijkt mij met zijn verleden een geschikte kandidaat.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:20
Excuse moi voor de kleine foutjes in tekst.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:42
Ach ja, dikke vingers en een klein beeldscherm. ;-)
Vind ik leuk
Eddy T67 +2543
woensdag 20 maart 2019 om 08:07
Vreven even ophalen. Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze niet met hem zijn verder gegaan. Gepromoveerd, in de eredivisie gebleven... Wat verwacht je nog meer in deze tijd van een trainer van NAC?
Vind ik leuk
Daan87 +273
woensdag 20 maart 2019 om 10:10
ik ben het met je redenering helemaal eens... echter vind ik ook dat hij zichzelf (en als boegbeeld van een club dus ook zijn werkgever) regelmatig voor schut zet. Ik heb een zwak voor hem maar het komt zo raar en onvolwassen over vaak... wil je dat voor je club? ik begreep dus ook goed dat de meningen ondanks goede resultaten verdeeld waren.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2543
woensdag 20 maart 2019 om 10:31
Tja. Je had nu een uiterst correcte coach......Daarnaast werkte hijzelf aan het probleem. Maar goed. Achteraf is het makkelijk praten.
Vind ik leuk
bert +687
woensdag 20 maart 2019 om 08:08
Je pakt toch zeker die gek Verbeek niet,overal ontslagen,loopt als een domme olifant door een glazen kast
Vind ik leuk
Smithsonian +45144
woensdag 20 maart 2019 om 08:15
Het is bijna noodzakelijk om de nieuwe trainer deze week al te presenteren, omdat we ons focussen op de korte termijn.

?????

Jullie zijn al klaar, waar maak je je nog druk om. Focus je alvast op volgend seizoen.
Vind ik leuk
De Kleine +192
woensdag 20 maart 2019 om 08:26
Wat voor trainer zou ik niet weten maar verbeek zit met zijn hoofd in Heerenveen en jans wordt de laatste jaren ook overal weggestuurd of is commentaar op dan maar die belg daar heb ik nooit van gehoord zal wel een taal barrière worden
Vind ik leuk
Zot Joke +652
woensdag 20 maart 2019 om 08:34
Makkelijk toch, er valt bij NAC alles te winnen en niks te verliezen.
Vind ik leuk
Sigma +2889
woensdag 20 maart 2019 om 08:43
Verbeek weet het allemaal beter....laat hem het maar doen...kijken of hij NAC kan redden....Praten kunnen ze allemaal pppffff
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:50
Brood is toch gewoon assistent bij PSV, of niet meer nadat cocu wegging?

En Verbeek? Alsjeblieft niet.
Vind ik leuk
Waagplein +979
woensdag 20 maart 2019 om 09:01
Doe maar niet Verbeek, nog een keer zo'n slangennest lijkt mij een slecht plan.
Vind ik leuk
lange076 +333
woensdag 20 maart 2019 om 09:13
Brood is voor mij de juiste keus maar vraag me echt af of hij er wel zin in heeft. Verbeek zou van mij ook wel mogen komen. Hij kan niet veel meer kapot maken bij ons clubje en heeft wel de mentaliteit van hard werken. Ron Jans lijkt me meer iets voor als de structuur bij een club al staat. En dat is verre van!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:19
in de toto divisie is het altijd een feest want nac die kan het weten ze zijn er vaker geweest..
Vind ik leuk
wiedewiede +450
woensdag 20 maart 2019 om 09:24
Brood heeft in ieder geval NAC dna. Verbeek aub niet !!
Vind ik leuk
Daan87 +273
woensdag 20 maart 2019 om 10:13
zeker in moeilijke tijden kan een positieve achtergrond bij een club erg positief werken, bvb bij acceptatie van fans en/of sponsoren. Kortom, goede reden in mijn ogen! Ondanks dat hij het bij Roda niet gered heeft (ik had destijds een seizoenskaart) leek hij wel te werken als een vakman. Helaas is kunde, correctheid en inzet niet altidj eengarantie voor succes, kortom dat lag in mijn bescheiden visie destijds aan roda zélf.
Vind ik leuk
Blueman +1114
woensdag 20 maart 2019 om 09:32
Ik kan me toch niet voorstellen dat Ron Jans en Gertjan Verbeek zo wanhopig zijn dat ze in deze slangenkuil stappen. Hier is werkelijk geen enkele eer te behalen.
Vind ik leuk
Jahike +824
woensdag 20 maart 2019 om 09:36
Ron Jans heeft al aangegeven het seizoen bij Groningen af te maken. Lijkt me slim.

Denk dat NAC reddeloos verloren is. Daar kan geen enkele trainer iets aan veranderen.
Vind ik leuk
Roodbergen +10214
woensdag 20 maart 2019 om 09:36
Ik had toch aan de assistenten over gelaten dan dat iemand bijvoorbeeld rigoureus gaat veranderen
Vind ik leuk
rpaulp50 +14485
woensdag 20 maart 2019 om 09:50
6 maanden te laat........
Vind ik leuk
Daan87 +273
woensdag 20 maart 2019 om 10:14
denk je dat een andere trainer met deze selectie 15 punten meer had gehad?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14485
woensdag 20 maart 2019 om 10:18
nee
Vind ik leuk
Couto76 +1266
woensdag 20 maart 2019 om 10:00
Die Verbeek moet toch niemand meer willen, wat een klotskop.
Vind ik leuk
Toppert +1903
woensdag 20 maart 2019 om 10:52
Waarom wordt Maaskant nergens genoemd? Lijkt me een prima kandidaat omdat hij goed past bij NAC.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:23
Zucht. Lange termijn..... LANGE termijn!!! Dat korte termijn denken zou er nu toch wel uit moeten zijn, zou je denken.
Vind ik leuk
Mossie +74
woensdag 20 maart 2019 om 14:19
Neem aub Adrie Poldervaart per direct, dan blijft mijn cluppie Excelsior er tenminste wel in! :-)
Vind ik leuk
Vb.twente +198
woensdag 20 maart 2019 om 19:19
wat een lef om Verbeek er ook bij te noemen , dit begint echt cynisch te worden met die man .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws