'NAC wil op korte termijn een ervaren trainer aanstellen en komt uit bij Brood'

'NAC wil op korte termijn een ervaren trainer aanstellen en komt uit bij Brood'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 06:49di 19-03-2019 om 06:49

NAC wil na het opstappen van Mitchell van der Gaag op korte termijn een ervaren trainer voor de groep zetten. Die moet in de laatste acht wedstrijden de Bredase meubelen alsnog redden. Volgens De Telegraaf staat Ruud Brood op het lijstje bij NAC.

De naam van Brood wordt veelvuldig genoemd in Breda, zo schrijft De Telegraaf. Brood past in het plaatje van een ervaren trainer en daarnaast heeft hij ook het voordeel dat hij als speler bij NAC actief is geweest. De Bredanaars willen op korte termijn een nieuwe trainer aanstellen.

Brood werd volgens de ochtendkrant een tijdje geleden al benaderd voor de functie van technisch directeur bij NAC, maar toen gaf hij aan dat hij liever op het veld wilde blijven werken. Die kans krijgt hij nu, maar volgens De Telegraaf is het nog niet zeker dat hij de handschoen oppakt.

Na het met 4-0 verloren thuisduel tegen FC Utrecht trok Mitchell van der Gaag zijn conclusies. Hij stapte op omdat hij van mening was dat NAC met een andere trainer meer kans zou hebben op lijfsbehoud.

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18549
dinsdag 19 maart 2019 om 06:52
Brood is een hele goede trainer, eigenlijk te goed als assistent dus een logische keus!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:13
Op basis van wat weet je dat hij een goede trainer is?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18549
dinsdag 19 maart 2019 om 08:47
Dat weet ik natuurlijk niet maar vind hem een goede uitstraling hebben en heeft aardig wat bereikt met middelmaat ploegen dat vind ik knapper dan dat je een topploeg tot je beschikking hebt! Uit mijn hoofd heeft hij zijn succes als trainer voornamelijk in de eerste divisie gehaald (Kampioen en promoties naar eredivisie). Ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij/met NAC slechter kan het niet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:20
Ik ga voor Maaskant, die verknoeit het altijd
Vind ik leuk
mcmodd +28757
dinsdag 19 maart 2019 om 09:04
Met deze mening verknoei je de kans om een intelligente opmerking te maken, dat is dan wel weer jammer. Weer niet gelukt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 06:55
Op de foto lijkt het alsof ze cocu willen halen haha 😂😂😂
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18549
dinsdag 19 maart 2019 om 07:03
Met Brood als assistent!?
Vind ik leuk
Alucard +142
dinsdag 19 maart 2019 om 07:37
Dat was ook het eerste dat ik dacht. Die staat namelijk midden op de foto.
Vind ik leuk
lange076 +333
dinsdag 19 maart 2019 om 07:19
Een NAC man van vroeger, op basis daarvan zou ik die graag zien. Hij weet hoe de club in elkaar zit en wat in ieder geval de supporters verwachten. Wat me wel steekt is dat hij al 3 keer nee heeft gezegd tegen deze functie.
Vind ik leuk
meee +299
dinsdag 19 maart 2019 om 07:28
hij weet hoe de club in elkaar steekt.... ik denk dan ben v belzen de enige uit de tijd van toen is. maar wat zou brood daar moeten gaan doen, onbegonnen werk. kansloos degraderen en een jaar of 4 kkd.
Vind ik leuk
lange076 +333
dinsdag 19 maart 2019 om 07:33
Een voetbalclub zal toch een trainer moeten hebben. Dat ze degraderen en misschien 4 jaar kkd moeten spelen zal de nieuwe trainer moeten incalculeren tenzij hij Houdini heet..
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
dinsdag 19 maart 2019 om 07:33
Ik ben bang dat hij nu voor de 4e keer nee zegt. Wat heeft brood in hemelsnaam te winnen bij nac? Selectie is dramatisch en konend jaar zsl er in de kkd ook niet veel mogelijk zijn denk ik
Vind ik leuk
lange076 +333
dinsdag 19 maart 2019 om 08:53
Daar zou ik ook niet raar van opkijken.

Geen enkele trainer heeft wat te verliezen bij NAC op dit moment. We zijn in voetballand al gedegradeerd dus daar wordt je niet meer op afgerekend. Met wat geluk zou je jezelf nog naar plaats 17 kunnen voetballen maar anders wordt het de trainer in de kkd. Heel veel meer is er op dit moment niet te bieden voor een trainer.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:23
je kan wel zeggen dat hij broodnodig is bij nac
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
dinsdag 19 maart 2019 om 07:35
Het lijkt me een broodje aap verhaal
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:33
Brood is een echte Willem2’er. Moeten we die hier willen?
Vind ik leuk
Rodajc +19356
dinsdag 19 maart 2019 om 07:55
Huh?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:51
Maarten wAt lul je? Brood komt uit Gorinchem, heeft jaren bij NAC gevoetbald en nooit onder stoelen of banken gestoken dat dat zijn club is. Waar heb jij het over?
Vind ik leuk
Abelvis +1408
dinsdag 19 maart 2019 om 09:16
Uhm.. Nee Maarten, dat is niet waar en als Willem II’er kan ik jou vertellen dat je in de handen mag knijpen als Brood hier in stapt.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
dinsdag 19 maart 2019 om 09:49
Hahaha, nu zet onze maarten zichzelf zelfs bij zijn eigen supporters voor lul....

Ons maarten wil heel graag joris als TD
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:17
Is Maarten er één van jullie sooi? Begreep al niets van zijn post.

Maar Joris als td, dat is toch al zo of mis ik iets?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
dinsdag 19 maart 2019 om 10:26
Nee joh, das 1 van jullie.. dat maakt de opmerking des te belachelijker!
En hij zit al maanden te zeiken dat joris er een potje van maakt. Zelfs met de goede play offs in zicht èn de bekerfinale beweert hij nog steeds dat wij los zand zijn en joris belachelijk slecht werk heeft verricht.
Buiten het feit dat hij zichzrlf keer op keer voor schut zet dier hij eigenlijk tzelfde met zijn mede supporters. Je moet niet willen dat zo’n dwaas op social media jou club vertegenwoordigt....
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:28
Ow echt? Ik vind hem vooral dwaas overkomen inderdaad. Nou staan er nogal wat dwazen bij ons op de tribune (ik zei de gek)
Mathijsen doet het prima bij jullie en de enige stap die hij zal maken, is van geel
Opvolgen lijkt me.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
dinsdag 19 maart 2019 om 10:33
Haha, maar he hebt dwazen en je hebt deze dwaas 😉

Tuurlijk doet hij het goed. Kijk alleen maar eens naar het feit hoe hij met onze voorhoede is omgegaan. Op papier hadden we voor de competitie een wereldvoorhoede met ozbiliz, sol en advidjaj. Door diverse omstandigheden was daar niks van over. Met weinig budget heeft hij het voor elkaar gekregen om nà de winterstop een nog sterkere voorhoede neer te zetten. Dat verdient alleen maar lof.

Overigens heb ik , buiten maarten, met jullie wel te doen hoor. Het moet verschrikkelijk zijn om he club zo naar de klote geholpen zien worden door een stelletje onbenullen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:37
Dat waardeer ik, maar medelijden van de aartsrivaal is het ergste wat er kan gebeuren

Je hebt wel gelijk; het is weer eens een zeldzaam grote puinhoop en ja, ik spreek mezelf bewust tegen 😀

Situaties als dit gebeuren elke 10 jaar bij ons, echt onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
dinsdag 19 maart 2019 om 10:42
Idd onbegrijpelijk. Terwijl je in potentie, met achterland roosendaal, bergen op zoom en zeeland, gewoon een structurele subtopper zou moeten zijn.
De 3 grote aandeelhouders hebben jullie gered maar zouden nu eens verantwoordelijkheid moeten nemen. Anders zijn ze strajs hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor het verdwijnen van een grote volk club.

En een jaartje zonder derby is niet erg maar tich zal ik die missen. Ben alleen bang dat die derby we de komende jaren niet in zit
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:44
Klopt, maar ik weet uit ervaring dat het ook zomaar om kan draaien. Hoelang geleden zat willem2 in de eerste, een jaar of vier terug?

De eerste twee
Jaar ere overleven, beetje geluk hebben met spelers en een goede trainer en je staat waar jullie nu staan.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
dinsdag 19 maart 2019 om 10:48
Ja, maar er was wel een groot verschil! Er werd veel bezuinigd. Ook toen we via de nacomoetitie promoveerde werd de selectie niet versterkt. Omdat financieel gezond worden prioriteit nummer 1 was. Dit werd ook heel duidelijk naar achterban gecommuniceerd. Gevolg daarvan was dat we kansloos laatste werden maar dat dat door niemand kwalijk werd genomem.
Wij hebben echt een paar jaar pas op de plaats gemaakt. Dat is volgens mij de enige manier om stapje voor stapje te groeien.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:50
En wederom, eens.
Ik hou mezelf nog een wedstrijdje of vijf vast aan ons relatief simpele programma in vergelijking met de superboeren, hoewel daar geen enkele aanleiding toe is.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
dinsdag 19 maart 2019 om 10:51
De wonderen zijn de wereld nog niet uit 😉

Iig veel succes de komende weken
Vind ik leuk
wil +1371
dinsdag 19 maart 2019 om 15:57
Maarten de Lange ik begin steeds meer aan je geestelijke vermogens te twijfelen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:59]
Vind ik leuk
meee +299
dinsdag 19 maart 2019 om 20:52
haha hellemons een echte rbc' er moet je die willen. verberne een echt helmonder moet je die willen. ik denk dat je meer blij moet met wie er in wil stappen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:35
Niemand, geen trainer, wil nog met zijn gezonde verstand naar NAC.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:51
Mooi moment om in te stappen dus. Het kan niet slechter gaan als nu.

Gevalletje glas half leeg, of halfvol? Ik kies voor het laatste
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:25
Natuurlijk is het veel beter om zo kijken dat het glas halfvol is maar bij hoeveel voortijdig vertrokken trainers hebben we dat eerder al gedaan ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:27
Klopt, maar als ik geen hoop meer heb, heb ik niets meer om aan vast te houden.

Geen bestuur
Geen td
Geen goede selectie
Geen overtuiging
Geen resultaten uit het verleden die garantie bieden voor de toekomst
Geen handhaving
Vind ik leuk
meee +299
dinsdag 19 maart 2019 om 20:55
wie de sleutel heeft van de voordeur is de koning keizer en admiraal daar op dit moment.
Vind ik leuk
Alucard +142
dinsdag 19 maart 2019 om 07:35
Als Ruud er maar brood in ziet.....
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
dinsdag 19 maart 2019 om 07:47
Goede keuze, vond het jammer dat Brood niet kon blijven mbt vertrek Cocu en aanstelling Mark.

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:56
Vooropgesteld dat ik RB graag als trainer zie komen (heeft het bijna overal best goed gedaan) is het bijna onbegonnen werk om met deze selectie jezelf in 8 wedstrijden nog naar een 17e plaats te spelen. Als RB dus al zou komen dan zou dat voor de lange termijn moeten zijn om vanuit de KKD een nieuwe ploeg op te bouwen die eerst en vooral strijd levert.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2454
dinsdag 19 maart 2019 om 08:25
Tja, als iemand een omslag kan bewerken is het nog niet helemaal kansloos in Breda. Graafschap krijgt de top 4 (AZ, geen Feyenoord) nog, Groningen uit en uit het rechterrijtje alleen nog VVV en Emmen. Excelsior heeft ook nog een zwaar programma.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:33
daar wordt helen hendriks weer vrolijk van
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
dinsdag 19 maart 2019 om 08:37
Cocu en gio zijn ook beschikbaar.
Vind ik leuk
peinke +2391
dinsdag 19 maart 2019 om 09:03
NAC moet eerst eens naar een stabiele organisatie, waar heel duidelijk vast wordt gelegd waar verantwoordelijkheden liggen. Nu bemoeid werkelijk iedereen zich met alles, met als resultaat dat er stabiele personen op belangrijke posities staan; trainers nagenoeg nooit slagen, enz.
Niet nu weer direct met Brood op de proppen komen. Accepteren dat je degradeert en vanaf nu de organisatie op poten zetten; al die zogenaamde samenwerkingsverbanden met CityGroup beëindigen, want dat levert zo te zien helemaal niets op en NAC, met die fantastische supportersschare en ruime achterban mag nog 1 ding eisen en dat is ,,terug naar de basis''.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 09:03]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
dinsdag 19 maart 2019 om 09:04
Zou een goede optie zijn... Maar staat hij ervoor open
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:06
Brood! en spelen
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1133
dinsdag 19 maart 2019 om 09:06
Is op dit moment niks van te maken
Vind ik leuk
Janste +405
dinsdag 19 maart 2019 om 09:07
Ik hoop echt dat nac zelf ook ziet dat degraderen misschien zelfs beter is. Weg met city en zelf alles weer opbouwen
Vind ik leuk
Terg +87
dinsdag 19 maart 2019 om 09:27
Is zou er geen brood in zien.
Vind ik leuk
Couto76 +1268
dinsdag 19 maart 2019 om 09:43
Goeie trainer voor NAC!
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 10:32
Zou er niet instappen als ik Brood was.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1227
dinsdag 19 maart 2019 om 10:35
Deze man is Broodnodig! 😜 Alle gekheid, is een man die de club kent en hopelijk snel weer de ED in krijgt. Ik verwacht niet meer dat hij voor dit seizoen het tij nog kan keren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 10:38]
Vind ik leuk
Och jeh +2572
dinsdag 19 maart 2019 om 11:29
Brood zou gek zijn, hij gaat dit jaar kampioen worden met PSV, dat is beter dan degraderen met NAC
Vind ik leuk
lange076 +333
dinsdag 19 maart 2019 om 11:33
Lang geen voetbal meer gezien?
Vind ik leuk
Och jeh +2572
dinsdag 19 maart 2019 om 13:18
jawel, zondag nog hoezo?

EDIT: Hij is geen assistent meer zie ik, maar goed dan nog
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 13:19]
Vind ik leuk
NvC +9672
dinsdag 19 maart 2019 om 12:42
Ze zullen wel moeten. De punten zijn brood nodig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws