Kraay jr.: 'Ajax schrikt niet van de 20 miljoen euro die Real Madrid gaat vragen'

Kraay jr.: 'Ajax schrikt niet van de 20 miljoen euro die Real Madrid gaat vragen'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 07:24wo 20-03-2019 om 07:24

Martin Odegaard wordt door Ajax 'heel intensief' gevolgd, zegt Hans Kraay jr.. Zijn broodheer Real Madrid vraagt twintig miljoen euro voor de jonge Noor (20), wat voor directeur spelersbeleid Marc Overmars geen groot probleem is.

De kans is groot dat Hakim Ziyech na dit seizoen vertrekt bij Ajax, waardoor de club op zoek moet naar een opvolger. Odegaard werd in Spaanse media al genoemd. "Daarom schrikt Ajax niet van de twintig miljoen die Real Madrid gaat vragen", vertelt Kraay jr. bij Voetbalpraat op FOX Sports. "Ze willen hem nu gaan verkopen. Daarom volgen ze hem op alle facetten heel intensief: zou hij onze nummer tien kunnen zijn en maakt hij genoeg goals?"

Kraay jr. meent dat Ajax meerdere spelers van AZ scout. Guus Til, Teun Koopmeiners en Calvin Stengs worden genoemd. "Ik denk dat Ajax ook kijkt naar of spelers als Koopmeiners Frenkie de Jong zouden kunnen vervangen. Dat denk ik niet, maar daar kijken ze naar. Als het in Nederland niet te halen is, dan moeten ze de grens over om subtoppers uit het buitenland te halen."

Ajax heeft Azor Matusiwa ondergebracht bij De Graafschap. De middenvelder staat er goed op binnen de club. "Ze hebben gelijk al gezegd: die hebben we nog niet afgeschreven voor het eerste elftal. Het is eigenlijk een donkere Van Halst", zegt Kraay. 

Lees ook: 'Ajax scout in Eredivisie: Koopmeiners, Til, Stengs, Doan en Odegaard bekeken'

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 07:26
Geen spelers van Az halen...
Vind ik leuk
fcfc +433
woensdag 20 maart 2019 om 07:28
Behalve stengs niemand inderdaad. Stengs is wel een zekerheidje voor succes.
Vind ik leuk
Futre +5241
woensdag 20 maart 2019 om 09:16
Dat was Maher ook...
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 09:50
Dat is Maher. Doet het weer prima.
Vind ik leuk
Futre +5241
woensdag 20 maart 2019 om 12:24
Bij, met alle respect, AZ. Jaren geleden zag men een halve Maradonna in hem.
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 12:39
Het is de Maradonna van AZ. Hij heeft het bij andere clubs niet gered omdat hij daar niet goed gebruikt werd. AZ weet als geen ander hoe je hem moet gebruiken en zie hoe hij floreert. Heerser van het middenveld. Het is fantastisch om zo'n jongen erbij te hebben.
Vind ik leuk
Futre +5241
woensdag 20 maart 2019 om 17:36
👍🏼
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
woensdag 20 maart 2019 om 19:33
Ik vind het ook oprecht jammer dat hij niet uit de verf kwam bij ons.

Goed om te zien hoe hij weer opbloeit.
Vind ik leuk
Enden +5029
woensdag 20 maart 2019 om 09:35
Tegen Ajax wist hij niet wat hij voor de goal moest doen. Veel te wild. Hopelijk krijgt hij wat meer rust voor de goal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:35]
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 18:34
Hij wilde gewoon de kampioen van 2019 niet vernederen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 07:28
Lijkt mij ook niet verstandig en tuurlijk schrikt Ajax niet van €20mlj maar is het bedrag niet te hoog!?
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 07:32
Neuh vind ik niet te veel. Wat koop je nou voor minder dan 20 miljoen tegenwoordig. Misschien een mexicaantje waarvan je maar moet afwachten wat het is. Odegaard is een rasvoetballer die heel goed bij Ajax zou passen. Natuurlijk moet hij nog constanter worden, maar welke speler van 20 moet dat niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:53
Er heeft niemand in je huidige selectie 20 miljoen plus gekost, Ik persoonlijk zou niet meet dan 12 neerleggen voor hem! En ik denk dat jullie in de opleiding jongens hebben lopen die hetzelfde kunnen brengen.
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 07:56
Het gaat erom wat je komende zomer moet gaan betalen. Zoals je weet stijgen de prijzen de laatste jaren hard. Daarbij moet je de leeftijd meenemen he... Tadic heeft inderdaad minder gekost maar die zit in de herfst van zijn carriere, dus dat drukt de prijs natuurlijk.
Vind ik leuk
Enden +5029
woensdag 20 maart 2019 om 09:36
Wanneer Ziyech 40 miljoen oplevert kan je lachend 20 miljoen voor een vervanger wegleggen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:07
Dat kan je nu ook al, Maar wil je het geld zo over de balk smijten?
Vind ik leuk
Enden +5029
woensdag 20 maart 2019 om 11:59
Dat is inderdaad hetzelfde. Niet dus
Vind ik leuk
Boeyakasha +259
woensdag 20 maart 2019 om 10:40
Ben ik het helemaal mee eens. Zie de 12mil van de 20 alleen al omdat het een Real speler betreft.
Vind ik leuk
mba4u2c +3577
woensdag 20 maart 2019 om 13:45
Met een doorverkooppercentage kan dat...
Vind ik leuk
Enden +5029
woensdag 20 maart 2019 om 18:56
Volgend seizoen zonder Ziyech.

Tadic - Dolberg - Neres
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:20
20 miljoen voor een speler die net een half jaar goed presteerd , maar voor de rest nog nooit , vind ik eerlijk gezegd veel te veel .

Als Ajax hem als vervanger van Ziyech haalt gaan ze er wel erg veel op achteruit .
Ziyech verdedigd zowieso al mee bij balverlies , dat doet hij al niet .
Verder heb je hem anderhalf jaar bij Heerenveen niet gezien , hij presteerd nu voor het eerst een beetje goed .
Verder betaal je al extra miljoenen omdat het een Real Madrid speler is .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:26
85 miljoen voor een spelertje die een jaar bij vlagen goed presteerd DAT is veel
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:31]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:32
Leuke poging om te provoceren knul , maar ik ben nie voor Ajax , en het gaat hier niet over Frenkie .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:34
Ik mag gwn mijn mening geven
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:38
Bel ff naar Barcalona zou ik zeggen , misschien dat ze daar iets met je mening doen .
Wat jij en ik van Frenkie vinden , vind niemand belangrijk , en of ie die 85 miljoen wel of niet waard is , zijn we binnen een paar jaar achter .
Vind ik leuk
M477Y +1531
woensdag 20 maart 2019 om 09:11
Nee je hebt vrijheid van meningsuiting en dan heb je wat u doet, roeptoeteren ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:23
Dat doet ongeveer de helft hier .
Je kunt hier bijna geen artikel meer openen of je ziet een wedstrijd : kijken wie de grootste piemel heeft , tussen Ajacieden en PSV-ers .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:15
Ook roeptoeteren is een mening. Weliswaar een irriterende, maar gewoon snel verder lezen en vooral niet op reageren. Vooral dat laatste is op een voetbal forum in Nederland heel lastig.
Vind ik leuk
Enden +5029
woensdag 20 maart 2019 om 09:44
Bij deze gedaan.
Vind ik leuk
Futre +5241
woensdag 20 maart 2019 om 09:19
Ik vind het teveel. Zou max. 9 betalen met een terugkoopclausule van bijv. 40 en een doorverkooppercentage van 15% op de winst.

Odegaard heeft nog helemaal niks groots laten zien, toch. Dat weet Madrid ook wel.
Vind ik leuk
Enden +5029
woensdag 20 maart 2019 om 18:55
Wanneer het hun ideale kandidaat is niet.
Wanneer ze drie betere spelers kunnen halen is het bedrag idd te hoog.
Wat is het alternatief?
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 09:50
Inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:20
Stengs wel hoor dat wordt een topper.
Vind ik leuk
Johnnies +2769
woensdag 20 maart 2019 om 07:28
Clubs moeten aan Ajax veel meer vragen, laten ze maar dokken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:30
Daarom gaat Ajax echt niet meer kopen in Nederland. Lekker met al het geld naar buitenland. Ze zoeken het maar uit in Alkmaar, Arnhem en Heerenveen.
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
woensdag 20 maart 2019 om 07:34
Dat zou zonde zijn.
Het vele geld van Ajax en mindere mate PSV mag van mij in de piramide naar beneden zakken dmv transfers. Heeft de hele Nederlandse competitie wat aan, meer geld in omloop.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:36
Dacht t dus ff niet ! Az en utrecht zijn allemaal tegen Ajax maar willen wel al ons geld? Oprotten ! Laat ze t lekker zelf uitzoeken met elkaar
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:48
ONS geld ? dat is je eigen bankrekening ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:36
Ben ik het helemaal mee eens. Echter word Ajax structureel genaaid door de hoge transfersommen.
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
woensdag 20 maart 2019 om 07:42
Die te hoge transfersom zijn wel kut ja en onsportief.
Kan het op lossen door hen links te laten liggen.
Vind ik leuk
Johnnies +2769
woensdag 20 maart 2019 om 11:27
😂😂 ze vragen zelf de hoofdprij
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:01
Mee eens, maar waarom komt er dan al rijd 30 tot 50 % bij als Ajax voor een speler komt ?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:02]
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
woensdag 20 maart 2019 om 08:06
Ja dat is gewoon irritant. Willen allemaal extra zakken met geld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:10
Juist. Ajax wil best investeren in de ED ( als de spelers goed genoeg zijn ) maar we gaan natuurlijk geen +-/ 30% meer betalen dan een ander ED club. Stengs wel halen als het kan.
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
woensdag 20 maart 2019 om 08:11
Het moet wel realiseren blijven idd, anders kunnen ze beter naar het buitenland. Helaas maar realiteit.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:25
Bende helemaal besodemieterd zeg. Hoor je eigenlijk wel wat je zegt?? Elke club moet zélf hun clubje (financieel) leiden. Zij kunnen ook in het buitenland scouten. Om nu het handje bij Ajax of Psv te gaan ophouden is de reinste onzin. Dacht je nu écht dat die dat gaan doen? Droom lekker verder.
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
woensdag 20 maart 2019 om 08:56
Ja goede spelers kopen in eigen land is echt kut en een slecht idee.
Hoe fijn is dat de Jong geld bv.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:57]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:42
Dus in jouw optiek word er nu niet gedacht aan het belang van het Nederlandse voetbal, maar brengt ajax het geld lekker naar het buitenland?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
woensdag 20 maart 2019 om 08:14
Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:23
???
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
woensdag 20 maart 2019 om 07:45
Maar weerstand is toch goed? ;)
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 08:06
Vitesse huurt Odegaard en Madrid ligt in Spanje.
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 09:52
Heel goed. Wij verkopen ook liever aan het buitenland. Levert meer op.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 07:30
En precies daarom niks in Nederland kopen!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:30
Ajax gaat geen eredivisie middelmaat meer halen ! Dus ze mogen vragen wat ze willen 😀. Ajax haalt ze toch niet
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:57
Volgens mij zijn ze toch geintreseerd in Pierie, Stengs en Odegaard( ook eredivisie middelmaat). Ik denk dat Ajax hoge transfersommen betaalt omdat ze jeugdopleidingen leegtrekken. Hoe meer geld er in nederland blijft hoe groter de weerstand in de competitie dit is in het belang van het nederlands voetbal, en als wedstrijden van Ajax verzet moeten worden in het belang van het nederlands voetbal waarom roepen jullie nu dan allemaal keihard dat je geen geld in nederland wilt investeren?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:06
Gaat niet om niet willen . Maar ( zoals eerder hier gepost ) een bepaalde speler kost b.v 10 miljoen. Vervolgens komt Ajax en kost hij er 15. En dan vervolgens beledigd zijn als we naar het buitenland kijken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:58
Nee dat is inderdaad idioot! Maar stel Stengs kost 10 miljoen en Ajax meld zich en AZ zegt voor jullie 11,5 miljoen. Er komt 15 procent boven op is dit toch helemaal niet erg? AZ koopt er weer 2 spelers van die je later misschien wel weer kan kopen van ze?

Overigens moeten in dit soort situaties clubs als AZ en Utrecht ook niet zeuren als Ajax af en toe een speler uit de jeugd scout. Voor wat hoort wat!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:00
Zie laatste reactie 😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:23
Yeps en ik het buitenland zijn ze stom. Verschrikkelijk stom zelfs. Niemand in het buitenland die weet dat Ajax komende zomer 200 miljoen op gaat halen. Echt waar. NIEMAND die dat volgt. En daarom kost Odegaard ook maar het schijntje van 20 miljoen terwijl hij hooguit 12 waard is. O man hoe naief en verblind kun je zijn in je haat naar andere clubs. En dan nog "reeel" in je naam opnemen ook.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:24]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:23
Niet naïef. Maar in b.v Zuid-Amerika loopt er ook genoeg rond wat net zo goed is als hier in de ED en beduidend minder kost . Dus mijn naam klopt wel.😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:47
En jij gelooft echt dat ze in Zuid-Amerika de prijs niet omhoog gooien deze zomer voor Ajax? Mag van mij. Maar vind dat behoorlijk naief. Neem van mij aan dat ze daar bij wijze van spreken beter weten hoeveel geld jij in je broekzak hebt dan jij zelf.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:52
Misschien wel omhoog gooien maar dan altijd nog goedkoper dan in Nederland.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:25
En ik haat zeker geen andere clubs, kijk elke Nederlandse club in Europa. Weet niet waar jij mijn "haat" vandaan haalt. Ik zeg alleen dat als de prijs voor een speler hier 50% omhoog gaat om dat Ajax komt je beter in het buitenland kan kijken. Dus geen haat maar ook niet lomp.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:31
Dat noemen ze verkooptechniek . Clubs verkopen het liefst aan Ajax, want dáár zit de poen. Een buitenlandse club betaalt niet voor een eredivisie speler, buiten Ajax dan.. Denk je nou écht dat Ajax hier in Nederland meer dan 15 miljoen voor een speler gaat betalen. Never nooit! Voor die prijs kopen ze 3 Neres'sen in Brazilië.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:56
Neres koste meer dan 10 miljoen? Maar waarom verwacht je wel dat in het belang van Ajax en het nederlands voetbal wedstrijden worden verzet( wat geheel terecht is overigens) maar als dan een clubje als Vitesse iets meer vraagt het een ramp is. Je houdt het geld zo in de eredivisie je subtop wordt sterker, Deze kan zijn geld weer investeren en misschien zo europees voetbal halen. Meer punten voor de nederlandse clubs enz enz enz. Kijk als je in eens het dubbele moet betalen is natuurlijk idioot, Maar als je 10 of 20 procent extra betaald? Bayern doet dit al jaren in de Bundesliga!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:32
LOL, jij bent weer eens iemand die zijn hersens niet gebruikt of geen heeft. Als je Ajax te veel wil laten betalen, zoekt Ajax wel in het buitenland, vanuit het buitenland gaan ze niet kijken naar een ASSZ of een Flutrecht. Dus als ze jouw beleid zouden volgen zouden ze vrijwel geen spelers kwijt raken.
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
woensdag 20 maart 2019 om 08:09
Assz? Flutrecht?
Komop zeg.
Vind ik leuk
Johnnies +2769
woensdag 20 maart 2019 om 11:28
Ga huilen.
Vind ik leuk
pos +9946
woensdag 20 maart 2019 om 08:15
AZ en Utrecht. Ja die ene heeft net gezorgd dat Ajax het verdomd lastig gaat krijgen om die titel weer eens te pakken.
Vind ik leuk
Radaje +1659
woensdag 20 maart 2019 om 07:42
Dat zouden ze nu net niet moeten doen. Dan maar een wat hoger doorverkoop percentage. Heb je in de toekomst veel meer aan. En het geld blijft zo tenminste in Nederland.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
woensdag 20 maart 2019 om 07:44
Het wil lang niet altijd zeggen dat wat je uit het buitenland beter is dan wat er in de ED rondloopt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:00
Maak je niet druk, gebeurt al heel lang. Is een speler 5 miljoen en Ajax komt dan doen ze er gelijk 5 bij. Dat mag natuurlijk maar vind het vervolgens niet raar Dat we in het buitenland gaan kijken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:07]
Vind ik leuk
markie +3113
woensdag 20 maart 2019 om 08:13
Dat is waar het precies fout gaat. Kunnen meeprofiteren maar omdat ze boven de hoofdprijs vragen je eigen ruiten ingooien
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
woensdag 20 maart 2019 om 08:13
Aandoenlijk.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:31
Hans kent Marc toch wel?

Die pist liever in de bosjes, dan dat hij de toiletjuffrouw 50 cent betaald.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:33
Marc pist liever over de toiletjuffrouw en verstopt zich vervolgens in de bosjes :P waar hij vervolgens 50cent vindt. :)
Vind ik leuk
Mr bien +8485
woensdag 20 maart 2019 om 07:38
Dat doe ik ook liever
Vind ik leuk
T. Henry +462
woensdag 20 maart 2019 om 07:31
Odegaard heeft me nog niet echt kunnen overtuigen bij Vitesse en 20 mil vind ik dan wel erg veel. Denk dat je voor 20 miljoen beter voor Koopmeiners en Til kan gaan. Dan heb je er gelijk 2. Die schat ik niet veel hoger in dan 20 miljoen samen.

Heb je gelijk ingespeeld op het vertrek van Ziyech na dit seizoen mocht die vertrekken.
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 07:36
Til als opvolger van Ziyech.... ik neem maar aan dat je aan het trollen bent.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 07:36
In Zuid Amerika heb je tientallen toppers voor elke positie voor rond de €5mlj we gaan andere clubs in de ED niet onnodig rijk maken!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:59
Maar de hele eredivisie moet wel rekening houden met jullie in het belang van het nederlands voetbal? Het mes snijdt aan 2 kanten.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 08:03
Gelukkig geef je jezelf al antwoord “in het belang van het nederlands voetbal”

Bij Ajax zijn het klootzakken maar als het om Oranje gaat moeten ze spelen opeens?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:51
Ja en is het in het belang van het nederlands voetbal niet goed dat de subtoppers een groter budget zouden krijgen? Een hypothese zo op de vroege ochtend, Ajax wilt pierie kopen deze is 10 miljoen waard. Omdat het Ajax is vraagt Heerenveen 11,8 miljoen ze maken dus een extra 1,8 miljoen winst. Dit steken ze in hun opleiding waardoor de volgende “Pierie” 2 niveau’s hoger is. Deze kan Ajax kan weer kopen plus die 15 a 20 procent extra. Zo maak je heerenveen en jezelf als Ajax sterker!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 09:02
En welke garantie heeft Ajax dat ze deze speler krijgen? Elke club kan aankloppen!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:09
Ajax betaalt toch meer dan de rest? Dat is die 10 a 15 procent dus tuurlijk verkoop je aan degene die het meest betaald? Begrijp me niet verkeerd maar je moet verder kijken dan alleen Ajax in het belang van Ajax naar mijn mening. Het kan niet zo zijn dat de eredivisie alleen in Ajax investeert maar dit andersom niet het geval is!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:12
Mee eens. Maar dan niet ineens 40% meer vragen als Ajax komt voor een speler.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:52
Nee dat slaat ook nergens op, Persoonlijk zou ik het niet gek vinden als dit tussen de 10 a 20 procent is. We hebben het dan over max is een keer 2 a 3 miljoen wat jullie meer betalen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:59
Dat zou moeten kunnen. Want als daar goed van ingekocht word ( spelers en niet gebruiken voor nieuwe ballen of een kunstgrasveld) , word de ED ook weer sterker en daar heeft iedereen wat aan. Maar dan wel allemaal voor een Nederlandse Club in Europa en niet hopen dat die ene ( voor iedereen is dat een ander) vlug word uitgeschakeld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:06
Helemaal met je eens! We moeten met elkaar inzien dat deze competitie nog steeds in een verval zit. Willen we ons weer meten met competities zoals de Fransen moeten we er allemaal in investeren. Accepteer dat Ajax, Psv of Feyenoord is een jeugdspeler weg plukt. Ga van die kut velden af, En ga niet moeilijk doen als wedstrijden worden verzet.

En als top 3 moet je accepteren dat je financieel in de eredivisie moet investeren, zodat de overige clubs sterker worden!
Vind ik leuk
Emnu +8187
woensdag 20 maart 2019 om 09:20
Het is, althans zo zal Ajax het zien, in het belang van het Nederlandse voetbal dat Ajax Europees zo goed mogelijk presteert.

Daar richten zij het team naar eigen inzicht in, het kan toch niet zo zijn dat andere clubs in Nederland a) overvragen als Ajax langs komt en b) klagen als Ajax vervolgens over de grens kijkt.

Beetje sneu.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:11
Welk voordeel heeft Zwolle bijvoorbeeld bij het feit dat Ajax dan door gaat? Hun zien daar toch niks voor terug? Maar hun schema is wel in hun nadeel? Het is geven en nemen ik vind het jammer dat ze bij Ajax alleen naar hun eigen kijken en niet in het belang van de competitie ( tuurlijk eigen belang gaat voor begrijp me niet verkeerd).
Vind ik leuk
Emnu +8187
woensdag 20 maart 2019 om 10:40
Het verplaatsen van de wedstrijd tegen PEC heeft Ajax mogelijk het kampioenschap gekost maar wel de kwartfinale CL opgeleverd.

Voldoende rust voor Real, onvoldoende voor AZ.

Als we t al over competievoordelen hebben die Ajax heeft gehad door het verplaatsn van de wedstrijd tegen PEC, is die zeker niet op nationaal niveau geweest.

Goed van de KNVB, nu heeft Nederland nog uitzicht op de belangrijke 11e plek.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:50
Mijn vraag was wat het voordeel voor PEC in dit alles is geweest? Hun competitie schema is zwaarder geworden met 3 wedstrijden in 1 week. Maar al Ajax een speler van hun zou willen kopen en PEC vraagt 10% meer gaan jullie de grens over om 10 procent te besparen.

Terwijl als je PEC die 10 procent geeft hun dat kunnen steken in bijvoorbeeld een normaal gras veld of betere spelers. Daar worden we uiteindelijk dan allemaal beter van.

Het mag niet zo zijn dat de hele eredivisie om Ajax , PSV en Feyenoord draait en de rest daar niks voor terug ziet.

Kijk eens naar Bayern Munchen die betalen altijd ruim voor duitse spelers uitnde Bundesliga, Dat houdt het niveau van de Bundesliga ook hoog!

En Ajax heeft zelf bij de KNVB gevraagd of de wedstrijd verzet kan worden, Het is niet zo dat het tegen hun zin in is gebeurd!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:30
laat ze eerst al het plastic maar eens weg doen dan praten we verder.. lol in het belang van het nederlands voetbal
Vind ik leuk
MN223 +1750
woensdag 20 maart 2019 om 07:41
Leuk dat je dan meteen 2 spelers hebt, maar gaat Ajax dan ook met 12 spelers spelen?
Vind ik leuk
pdavie +697
woensdag 20 maart 2019 om 07:32
Denk wel dat Odegaard goed zal passen bij Ajax..Heb hem tegen Emmen goed geobserveerd en hij kan het wel. Looplijnen, aanname, inzicht, techniek...Beste man van het veld toen, uit bij Emmen..Ja, het is Emmen maar, maar toch...
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 08:16
Maakt niet uit of het tegen Emmen is. Feyenoord speelt ook wel eens tegen Emmen, en dan zie ik geen enkele speler een bal aannemen zoals Odegaard dat kan.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:34
Nou verkoop die rommel maar aan PSV dan :) laat die maar een kat in de zak kopen :::::::::::::::::::::)
Vind ik leuk
Dezeun +6240
woensdag 20 maart 2019 om 07:35
Ze kunnen voor 3 mlj Bart Ramselaar ophalen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:38
Die deal rammelt aan alle kanten ;)
Vind ik leuk
markie +3113
woensdag 20 maart 2019 om 08:15
En toch is dat geen slechte voetballer.. Maar voor de top...
Vind ik leuk
Jozef +44995
woensdag 20 maart 2019 om 07:56
Een donkere Van Halst...

Hoe kun je Matusiwa nog harder beledigen?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:59
Was best een redelijke clubvoetvaller.
Vooral sinds zijn bijdehante gedoe op tv en zijn fail bij Twente roept hij veel weerstand op
Vind ik leuk
Jozef +44995
woensdag 20 maart 2019 om 11:53
Bij Ajax nou niet bepaald een goede speler. Paste er niet.
Vind ik leuk
Strijp +14029
woensdag 20 maart 2019 om 08:18
Als ik Odegaard zie spelen zie ik met alle respect geen speler van 20 miljoen, niet eens van 10 miljoen.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2829
woensdag 20 maart 2019 om 08:27
Ik ook niet. Als die jongen zo goed was geweest had hij wel bij Real gespeeld, of in ieder geval verhuurd geweest aan een Europese (sub)topper. Als je zo’n groot talent bent van Real zet je hem niet bij Heerenveen of Vitesse, maar bij Everton of werder Bremen ofzo. Ik zeg niet doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:34
Hakim gaat niet ..Dusam is er nog Donny nog enz. En zo lang DE club er nog niet is ....want zomaar gaat hij niet.. hij weet wat hij heeft .....
Vind ik leuk
Alaaf +418
woensdag 20 maart 2019 om 08:52
Clubs denken nu als ajax komt kan d’r wel 10 miljoen extra bij. Zij kunnen dat wel betalen. Ieder voordeel...
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7110
woensdag 20 maart 2019 om 09:12
Koopclubs schrikken niet zo snel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:29
Laat Koopmeiners en Til maar in Alkmaar blijven.
Doan ben ik ook niet gecharmeerd van.
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
woensdag 20 maart 2019 om 09:59
Die gaat nu mislukken bij AFC..hij komt nu los bij Arnhem 1 en laat hem nog 1 jaar daar en dan pas beslissen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:21
De vraag is alleen, moet je voor hem wel 20 miljoen betalen?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:02
Ik zie nu dat jij al schreef wat ik net plaatste. Vraag het mij ook af.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:37
Ik denk dat je voor die prijs gewoon lekker in zuid amerika moet gaan kijken. Odegaard is een goede speler, maar 20 miljoen is natuurlijk veels te veel. Ajax kan het makkelijk betalen, dat is het gevaarlijke...
Vind ik leuk
Jandro +6
woensdag 20 maart 2019 om 10:39
Kan van die prijs veel betere halen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:01
Is hij het waard? Dat is de vraag. Ik heb hem te weinig in actie gezien om te oordelen.
Vind ik leuk
JanTa48 +9207
woensdag 20 maart 2019 om 11:48
Er is 1 maar, ondanks het talent die Öodegaard heeft zal Ajax nooit 20 miljoen betalen voor een speler met maar eredivisie ervaring.
Vind ik leuk
Patje41 +1220
woensdag 20 maart 2019 om 13:26
alleen Stengs is misschien goed genoeg voor ajax, over het algemeen hebben de spelers van az weinig succes bij ajax
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 13:42
Til en Koopmeiners zijn niet van het niveau dat Ajax nastreeft. Stengs waarschijnlijk wel. Odegaard zou ik wel willen zien bij Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:58
Odegaard vind het zelf ook te veel geld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:20
Dat is zijn fout geweest toen der tijd om voor Real te kiezen ,en nou laat hij zich steeds hier in Nederland verhuren om zich zo in de kijker bij Ajax te spelen , nou weg ermee verkeken kansen Ajax was toen niet goed genoeg en nu is hij niet goed genoeg voor ons dooooeeeeeiiii odegraad
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws