Ronaldo wacht mogelijk schorsing: 'Iedereen begreep aan wie het geadresseerd was'

Ronaldo wacht mogelijk schorsing: 'Iedereen begreep aan wie het geadresseerd was'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 17:45wo 20-03-2019 om 17:45

Emre Can vindt niet dat Cristiano Ronaldo een schorsing verdient voor zijn provocerende manier van juichen nadat Juventus Atlético Madrid uitschakelde in de Champions League. De sterspeler van Juventus maakte een zogenaamd cojones-gebaar, waarmee hij Atlético-trainer Diego Simeone op de hak nam. 

Bij de 2-0 van Atlético in de heenwedstrijd maakte Simeone dat gebaar, waarna Ronaldo een paar weken later zijn gram haalde. De UEFA is inmiddels een onderzoek gestart naar de opvallende manier van juichen van Ronaldo. Volgens de UEFA is er sprake van 'ongepast gedrag. Simeone kreeg voor zijn actie een geldboete van de Europese voetbalbond. 

"Ik wil niet praten over zijn gebaar", zegt Can tegen BILD. "Ik moet zeggen dat Ronaldo, gezien zijn optreden, het recht had om te juichen zoals hij zelf wilde. Iedereen in het stadion begreep wel aan wie het gebaar geadresseerd was. Ik ben blij voor hem dat hij een hattrick maakte."

"Hij moest in de eerste wedstrijd veel nare commentaren slikken en wilde hen repliceren. Hoe hij hun een antwoord gaf, namelijk een hattrick maken, is geweldig. Ronaldo is eigenlijk een rustige man, kan ik wel zeggen. Met beide voeten op de grond. Hij loopt niet te koop met zijn status van wereldster", aldus Can. 

Ronaldo krijgt donderdag te horen of de UEFA maatregelen treft tegen de Portugees. Ajax neemt het op 10 en 16 april op tegen de koploper van Italië in de kwartfinale van de Champions League. 

Plaats een reactie

Fans RMCF +64
woensdag 20 maart 2019 om 17:50
Onzin.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:50
Ajax heeft goede banden met de KNVB, de KNVB heeft weer goede banden met de UEFA dus dit wordt wel geregeld.
Vind ik leuk
RaVARber +9330
woensdag 20 maart 2019 om 17:56
Ja dat Feyenoord van de 25 bekerwedstrijden er 3 uit speelt ligt ook allemaal aan de KNVB, huilie huilie huilie. Tijd voor een nieuw rompertje voor jou geloof ik.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:58]
Vind ik leuk
Roffel1998 +3610
woensdag 20 maart 2019 om 18:07
Die 3 waren ook alleen maar omdat dat verplichte uitwedstrijden zijn. 😂 Eerste ronde speelt de amateurclub altijd thuis.
Vind ik leuk
Sonneillon +964
woensdag 20 maart 2019 om 18:34
Eerst reageren dat hij ‘huilie’ doet en vervolgens zelf ‘huilie’ doen over de beker lotingen...iets met een rompertje ..
Vind ik leuk
RaVARber +9330
woensdag 20 maart 2019 om 18:43
Haha als je het niet snapt hou dan gewoon je mond. Ik doe helemaal niet huilie huilie want het boeit mij helemaal niks waar Feyenoord speelt aangezien wij 9 van de 10 keer toch wel winnen in de Kuip. Het gaat mij erom dat veel Feyenoord-fans altijd maar janken over de KNVB maar over de bekerwedstrijden hoor je ze nooit. Terwijl zelfs een blinde nog ziet dat dat doorgestoken kaart is, maar dat is natuurlijk allemaal prima in Rotterdam.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:18
Okay dan ff over jullie bekerwedstrijden

Zeker toeval dat jullie alleen maar de amateurs loten in de eerste drie rondes
Waar de andere eredivisieclubs nog wel eens een sterkere tegenstander krijgt uit de eredivisie of klote kutzooi divisie
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:59
Volgens mij is Feyenoord heer en meester als het gaat om schorsingen aanvechten.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18693
woensdag 20 maart 2019 om 18:07
Wilde het net zeggen de advocaat van Feyenoord is misschien transfer vrij of heeft interesse in een klus?!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:15
Ja en Juventus kent de UEFA natuurlijk verder niet..?
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
woensdag 20 maart 2019 om 17:51
Het is dat ik voor Ajax ben en de kans op een resultaat iets groter acht zonder Ronaldo, maar anders zou ik zeggen lekker laten gaan. Als mensen zo willen juichen lekker laten doen, trekt iemand zijn shirtje uit vreugde uit? alleen maar mooi! Al die regeltjes wat wel en niet mag, word er soms zo moe van...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18693
woensdag 20 maart 2019 om 18:10
Word gewoon een geld boete en dat vind ik prima wat ik niet prima vind is waar het geld heen gaat! Geef het aan een goed doel een brandwondencentrum waar kinderen liggen of zo iets!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:42
Bijvoorbeeld. Het was immers een 'burn' van Ronaldo.
Vind ik leuk
Boerrigter +704
woensdag 20 maart 2019 om 17:51
Onzin maar ik hoop het wel
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 17:52
Ik zou 2 potjes wel terecht vinden, je hebt een voorbeeld functie en zulke obscene gebaren zijn geen reclame voor het voetbal.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19270
woensdag 20 maart 2019 om 17:53
Hooguit een boete. Anders krijg je weer te horen dat Ajax alleen maar van Juventus kon winnen omdat Ronaldo niet meedeed.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:08
Tuurlijk een boete. Die zwitsers moeten ook eten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:11
Alsof dat mij dan wat kan schelen.. hahahaa
Liever Juve zonder Ronaldo.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:53
Waarom een schorsing? Simeone krijgt een geld boete en loopt de hele wedstrijd als een gestoorde heen en weer te rennen. En niet alleen deze wedstrijd maar altijd
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6071
woensdag 20 maart 2019 om 17:54
Geef iemand een rotschop en de VAR ziet het niet eens. Of ze roepen: het is gezien door de scheids en de aanklager kan niks meer doen.
Maar o wee als je Ronaldo bent...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:55
Simeone geldboete,
Ronaldo ook geldboete !

Simeone schorsing
Ronaldo schorsing

Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
woensdag 20 maart 2019 om 17:57
Dus een geldboete, meer niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:12
Ja joh, gewoon weer gelul om niks.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:56
Je mag ook al niet meer juichen na een doelpunt?
Waanzin.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:45
Tegenwoordig pas na 2 minuten als je zeker weet dat de VAR hem niet intrekt. Verdomme.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:57
Inderdaad een bescheiden jongen, nooit negatief in het nieuws. Nou ja, vergeet weleens bekasting te betalen en neemt per ongeluk ‘the wrong hole’. Verder prima gozer.
Vind ik leuk
Benniewies +6177
woensdag 20 maart 2019 om 17:57
Gewoon schorsen.
Simeone kreeg een boete als wasrscy.
Dan ben je gek als je dat ook gaat doen
Vind ik leuk
zilverrug +68
woensdag 20 maart 2019 om 17:57
zonder Ronaldo ook een walkover
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:58
Een schorsing voor een CL-wedstrijd staat niet in verhouding met het gebaar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:57
Klopte een waarschuwing zou / is voldoende.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:01
Storm in een glas water, Ronaldo wordt echt niet geschorst, hooguit een voor hem kleine boete.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:11
Jij en ik zouden idd failliet verklaard worden dan 😂
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:14
Echt! 😂😂
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
woensdag 20 maart 2019 om 18:02
Haha mooie revenge..geef die gozer geen schorsing joh, geef hem eerder een lintje voor het uitlachen van die simeone. Bazen actie💪
Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
woensdag 20 maart 2019 om 18:03
Die maniertjes.. hij zal dat helaas nooit verleren..
Vind ik leuk
Oud Fluks +1236
woensdag 20 maart 2019 om 18:07
Als men met misbaar andere beledig met zowel gebaren of roepen wie het ook is verdient een straf , de Uefa moet hierbij zeer zeker een voorbeeld stellen om dit te voorkomen !
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:07
Dan hadden ze Simeone ook moeten schorsen !!
Vind ik leuk
jamesquinn +4233
woensdag 20 maart 2019 om 18:09
“Ik moet zeggen dat Ronaldo, gezien zijn optreden, het recht had om te juichen zoals hij zelf wilde.”

Dus als je drie keer scoort, mag je meer dan wanneer je voor open doel mist? Right...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:10
Boete, obsceen gebaar. Schorsen? Nee, dat nu ook weer niet. En weer door
Vind ik leuk
Mocro28aa +177
woensdag 20 maart 2019 om 18:14
Mensen beoordeel iemand op ze voetbal kwaliteiten en niet op zijn gedrag..Echt vreselijke haters! Ronaldo is gwn de beste en als hij geschorst wordt dan had Diego ook geschorst moeten worden voor wat hij deed in de eerste wedstrijd want dat vond k persoonlijk erger.. Bewonder deze man want zo een voetballer gaan we mischien nooit meer zien.. en uiteraard Messi:)
Vind ik leuk
Mari +13378
woensdag 20 maart 2019 om 19:19
Het is maar een mens hoor.
We hebben gehad
Pele. Garincha. Cruijff Maradona en nu Messi en weliswaar wat minder maar heel goed Ronaldo
Er komt altijd wel eeer een superster boven drijven
Vind ik leuk
Romarioo +874
woensdag 20 maart 2019 om 18:15
Ajax hou hier mee op!!!!
Je wilt toch niet van juve winnen zonder Ronaldo??
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
woensdag 20 maart 2019 om 18:35
Dit is een actie van de UEFA.. en de A in die afkorting staat voor Association en niet voor Ajax.
Vind ik leuk
Romarioo +874
donderdag 21 maart 2019 om 15:52
Hahahah😜
Zonde als ze hem schorsen voor zoiets
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:19
Minimaal 1
Vind ik leuk
Mari +13378
woensdag 20 maart 2019 om 18:23
Kinderachtig en schaamteloos gedrag.
Binnenkort te zien bij de jeugd
Vind ik leuk
Andone +253
woensdag 20 maart 2019 om 18:52
En dan?
Vind ik leuk
Zilt +79
woensdag 20 maart 2019 om 18:27
Ik hoop ook op een onterechte schorsing.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2839
woensdag 20 maart 2019 om 18:27
Schorsing is idd misschien iets overdreven, maar hij is een prof, en een prof hoort gewoon niet zo te reageren, zeker als degene die ermee begon al een boete heeft gehad. Schorsing zou lichtelijk overdreven zijn dus, maar gebeurt t wel dan heeft hij het vooral ook aan zichzelf te danken.

EDIT: Daar komt bij, hij zou het gewend moeten zijn om geschoffeerd te worden door de tegenpartij, dat telt ook mee imo
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 18:28]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:35
Dat zou wel lachen zijn, Narcisten kun je niet ZWAAR genoeg Straffen !!
Vind ik leuk
Het Brein +4924
woensdag 20 maart 2019 om 18:38
Minstens 2 wedstrijden schorsing! Hierover geen discussie meer...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:44
2 wedstrijdjes schorsen. schandalige manier van juichen ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:46
Heeft ajax weer meer kans.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
woensdag 20 maart 2019 om 18:50
Met beide voeten op de grond....
Loopt niet te koop met zijn status van......
😂😂
Vind ik leuk
Andone +253
woensdag 20 maart 2019 om 18:51
Dus als Simeone het doet praten we over een geldboete en als Ronaldo het doet over wedstrijden? Uefa maffia
Vind ik leuk
fr1963 +4730
woensdag 20 maart 2019 om 18:59
....wacht mogelijk schorsing. De vp wens is de vader van deze onzinnige gedachte.
UEFA heeft nog niets gezegd, een boete lijkt het meest logische. Een schorsing zou zwaar buiten proporties zijn. Laat hem gewoon betalen en sorry zeggen en er tegen ajax ook gewoon weer 3 inschieten....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:08
VP is aan het kieken of er nog meer artikelen over geschreven kunnen worden voor de clicks van de ajaxpeutertjes
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:06
Een schorsing zou natuurlijk belachelijk zijn, maar het zou een welkomen verrassing zijn als we over een dag lezen, "Ronaldo geschorst wegens zijn cojones" ,dat dan weer wel. Maar voor dat iedereen weer zegt, mochten we winnen, ja hèhè het kwam omdat hij er niet was. Zullen we gewoon iedereen de mond snoeren incl. die van CR7! ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:35
Juve en ronaldo schorsen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:38
Als het zoals ze zeggen richting de fans van Atletico was,mag de uefa hem wel 2 wedstrijden schorsen hoor! Provocerend gedrag bla bla bla,hoop gewoon van harte dat hij er niet bij is tegen Ajax.
Vind ik leuk
Akela +398
woensdag 20 maart 2019 om 19:50
Gewoon een boete en door.

Emre Can heeft trouwens wel 1 van de allermooiste namen die ik ooit heb gehoord.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4849
woensdag 20 maart 2019 om 20:09
Wat is er zo mooi aan?
Vind ik leuk
Akela +398
donderdag 21 maart 2019 om 14:47
Kan het niet uitleggen maar ik vind het echt mooi. Klinkt ook gewoon lekker.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4849
donderdag 21 maart 2019 om 17:23
Ik vind zelf Lazaros Christodoulopoulos erg mooi. En ook Sokratis Papasthatopoulos. Lekkere tongbrekers!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:05
Schors em maar voor de eerste wedstrijd maakt toch niets uit tweede wedstrijd zal beslissend zijn
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:05
Laat hem aub niet geschorst worden. Ik win liever tegen het beste Juventus.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:05]
Vind ik leuk
WilcoS64 +4849
woensdag 20 maart 2019 om 20:08
Niet schorsen, leuker om hem te zien janken als hij verliest.
Vind ik leuk
Suck r +1056
woensdag 20 maart 2019 om 20:13
Schorsen hoeft van mij niet. Het is leuk om hem te verslaan. Anders gaan ze weer piepen in eindje.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:14
2 wedstrijden.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
woensdag 20 maart 2019 om 20:25
Simpel. 2 wedstrijden schorsing. Voor iedere bal 1 wedstrijd
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
woensdag 20 maart 2019 om 20:37
Hoezo dan. Geld boete is genoeg.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1842
woensdag 20 maart 2019 om 20:26
Zovaak gasten zien dansen die tegelijkertijd hun kruis vastpakken pfff..
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
woensdag 20 maart 2019 om 20:36
Ook een boete net als Simione
Vind ik leuk
Piet Wie +24
woensdag 20 maart 2019 om 20:47
Het is onzin maar beter voor ajax
Vind ik leuk
Leodinho +727
woensdag 20 maart 2019 om 21:13
Deze verkrachter moet gewoon voor leven worden geschorst.
Vind ik leuk
Isakson +727
woensdag 20 maart 2019 om 22:05
Zonder Ronaldo wil iedereen zijn geld terug.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 05:23
tot dusver hebben alleen seizoenskaarthouders van Ajax de mogelijkheid gehad een kaart voor de wedstrijd te kopen, in die groep zitten maar weinig mensen die voor Ronaldo komen ;) daarbij hebben de meeste fans van Ajax Ronaldo in de laatste 8 jaar al 3 keer in de ArenA kunnen bewonderen
Vind ik leuk