Update: 'Vijfjarig contract bij Bayern, deal van 80 miljoen is bijna rond'

Update: 'Vijfjarig contract bij Bayern, deal van 80 miljoen is bijna rond'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 13:50do 21-03-2019 om 13:50

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 13:51do 21-03-2019 om 13:51

Het Franse Foot Mercato weet het zeker: de megatransfer van Lucas Hernandez naar Bayern München is in kannen en kruiken. Achter de schermen zou de overstap van de Atlético Madrid-verdediger helemaal zijn afgerond. 

Het wachten is volgens het medium nu op witte rook vanuit München en Madrid. Eerder dit jaar schreven diverse media al dat Hernandez voor een overstap naar Der Rekordmeister staat. Goed ingevoerde bronnen laten aan Foot Mercato weten dat de transfer blijkbaar al weken rond is. 

In het contract van Hernandez bij Atlético stond een vastgelegde afkoopsom van 80 miljoen euro. De helft van dat bedrag zou al zijn afgetikt door Bayern. De resterende 40 miljoen volgt in de zomer. De 23-jarige international van Frankrijk gaat voor vier of vijf jaar aan de slag bij de kampioen van de Bundesliga. 

Bayern-preses Uli Hoeness kondigde deze week aan dat de club in de zomer met geld gaat smijten. Naast Hernandez worden onder meer Ajax-captain Matthijs de Ligt en Nicolas Pépé (Lille) aan Bayern gelinkt. 

Update 13.50: Ook het Franse RMC Sport bevestigt dat de overstap van Hernandez naar München zo goed als rond is. Er ligt voor de international van Les Bleus een vijfjarig contract klaar in Zuid-Duitsland. De deal is echter nog niet beklonken, benadrukt RMC. Een aantal details moet in de komende weken nog worden besproken. 

Plaats een reactie

rinirat +4197
donderdag 21 maart 2019 om 08:12
Ze moeten wel kopen, half elftal over de top!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:23
Toch nog knap dat ze zover komen met dit team dit jaar. Begin van het seizoen zag ik ze geen kampioen meer worden met die achterstand.
Vind ik leuk
AVDV +1628
donderdag 21 maart 2019 om 08:25
Ligt ook een beetje aan Dortmund. Maar je ziet het ook bij PSV en Liverpool, paar keer punten verspelen en re concurrent staat al om de hoek.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 08:25]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:43
En als je concurrent punten verspeelt loop je uit. Geen hogere wiskunde ;)
Vind ik leuk
AVDV +1628
donderdag 21 maart 2019 om 22:10
Ja maar dat is voor Dortmund en Liverpool niet het geval. Ajax heeft weliswaar verloren maar ik zie ons (PSV) ook nog punten verspelen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
donderdag 21 maart 2019 om 08:26
Ligt geheel aan de onkunde van dortmund.
Vind ik leuk
Mr. O +1712
donderdag 21 maart 2019 om 08:30
Hoezo kortzichtig? Laatste 3 wedstrijden in de competitie 17 goals mee, 0 tegen. Dat ligt natuurlijk geheel aan de onkunde van Dortmund.
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
donderdag 21 maart 2019 om 08:31
Ja prima, ze zijn in vorm, maar dortmund heeft het in 2019 zelf verknald.
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 14:04
Je begint over "Hoezo kortzichtig?", om vervolgens een kortzichtig blik te geven op de resultaten om je punt kracht bij te zetten. Dat is pas kortzichtigheid...

Even het andere punt voor je uitleggen... Bayern stond een straatlengte achter. Zelfs al zouden ze elke wedstrijd winnen met 5-0, dan nog stonden ze een straatlengte achter. Echter, de Dortmund machine begon te haperen (zoals vaker). Daardoor is Bayern dichterbij gekomen. Dus ja... Bayern staat aan kop, dankzij de onkunde van Dortmund...
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
donderdag 21 maart 2019 om 14:19
Op die manier is Ajax 4x op rij kampioen geworden onder de Boer.. Niet omdat Ajax zo goed was, maar omdat PSV een flut verdediging had, die de druk niet aan kom van het op nr 1 staan..
Vind ik leuk
Mr. O +1712
donderdag 21 maart 2019 om 16:22
Bayern speelde de eerste helft van het seizoen kut. Nu gaat het prima. Dus het ligt helemaal aan dortmund.

Jaja.......

Komt nog bij dat Smith zegt dat het geheel aan dortmund ligt.
En dat is dus...


Niet waar
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 16:32]
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 16:30
Ook hier is sprake van niet begrijpen, wat er bedoeld wordt. Dat Bayern goed speelt, ligt aan Bayern en niet aan Dortmund. Echter... Al speel je nog zo goed nu, als je inmiddels 9 punten achter staat en Dortmund in dit geval ook gewoon blijft winnen. Dan sta je nog steeds 9 punten achter met je goede resultaten.

Dus... omdat Dortmund qua resultaten ineen gestort is, staat Bayern weer aan kop, omdat die wel blijven winnen momenteel. Dan kan je zeggen dat het komt, omdat Dortmund het laat liggen toch?
Vind ik leuk
Mr. O +1712
donderdag 21 maart 2019 om 16:38
En Bayern z'n wedstrijd Blijft winnen, dit was aan het begin niet zo, toch? Toen liet dortmund niks liggen. Bayern kan kampioen worden omdat zij blijven winnen en Dortmund niet. Er zullen altijd twee kanten zijn aan het verhaal of is het vanzelfsprekend dat Bayern alles overtuigend wint? (beetje wel).
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 16:44
In feite zeg je hetzelfde als ik, of ik zeg hetzelfde als jij. Dat kan ook...

Bayern liet het in het begin liggen en nu Dortmund en in mijn optiek is dat vaker gebeurd. Al start Dortmund nog zo goed, Bayern wordt uiteindelijk kampioen op een enkele keer na. Dat is ook kwaliteit, ja...
Vind ik leuk
Mr. O +1712
donderdag 21 maart 2019 om 17:04
Zo is het nu eenmaal... Zijn er het in ieder geval eens
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 08:42
Ja of Bayern kan gewoon beter tegen een bal trappen dan velen hier willen zien
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 08:42]
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 14:07
Bij Bayern kunnen ze zeker heel goed tegen een bal trappen. En je weet dat Bayern gedurende het seizoen vaak steeds beter wordt, wat dat betreft zijn het net Duitsers... 😁

Dortmund begint vaker fabelachtig en loopt dan flink uit op Bayern. Maar vrijwel elk jaar kunnen ze die weelde niet dragen en gaat de machine haperen, terwijl Bayern in vorm komt, ze inhaalt en meestal geven die de voorsprong niet meer weg...
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 14:18
Bayern is vaak gewoon dominant van begin tot einde. Net als Dortmund niet altijd terugloopt. Geen idee waar je al die wijsheid vandaan hebt
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 15:13
Dat laatste kan ik ook aan jou vragen... ;-)

Vorig seizoen stond ene Peter Bosz met Dortmund ook al snel een aardig stukkie voor op Bayern. We weten hoe dat afliep...

Dit seizoen precies eender... dus zie je, er is al sprake van een patroon...

Bayern is vaker minder begonnen, maar onder Pep waren ze fantastisch en waren zeer dominant. De jaren ervoor, waren minder. In 2009, 2011 en 12 waren ze geen kampioen.

Dus ja, er zijn jaren bij dat ze zeer dominant waren, maar er zijn ook seizoenen bij dat ze dat niet waren. De afgelopen 2 seizoenen begonnen ze in elk geval minder goed en liep Dortmund ruim uit, om dat vervolgens uit handen te geven. Daar is geen woord van gelogen, dus je mag best doen alsof ik niet "gek" ben en gewoon iets aannemen. En als je het er niet mee eens bent, ook prima. Dan onderbouw je dat ff netjes ipv doen alsof ik het verzin. Wat minder uit de hoogte mag best, kerel... 😉
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:14]
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 15:21
Jij doet hier uit de hoogte door iemand de les te willen lezen. Je verheven te gedragen nadat iemand een reactie plaats die jou lijkt te raken maar die totaal niet zo bedoeld was. Zo erg is het toch niet om te vragen waar je die wijsheid vandaan hebt gehaald. Beweren dat Bayern vaak steeds beter wordt en Dortmund juist steeds minder goed is gewoon onzin. Natuurlijk zitten die seizoenen er tussen maar je brengt het alsof het een vaststaand iets is. Je kan hoogstens zeggen dat jij het idee hebt dat het vaak zo loopt. Maar dan nog is Bayern vanuit de geschiedenis gewoon de dominante kracht van begin tot einde. Sowieso is Dortmund jarenlang geen echte topclub geweest. Gingen zelfs bijna failliet net voordat de generatie Götze doorkwam
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:24]
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 15:30
Uit je vraag klinkt een hoop poeha en je doet er net mee alsof er iets gezegd is wat totaal niet past bij het beeld. En als je zulke vragen stelt, krijg je een passend antwoord.

Beweren dat Bayern in een seizoen steeds beter wordt is absoluut geen onzin. Dat is gewoon een feit, ze overwinnen vaker een mindere periode om vervolgens te excelleren. Dortmund is vaker ineen gevallen, ook dat is geen onzin. De afgelopen 2 seizoenen bewijzen het zelfs...

Ik ben met je eens dat Bayern van oudsher een dominante kracht is. Dat heb ik ook nergens ontkend. Ik heb gezegd dat Dortmund vaker goed begonnen is en het daarna uit handen gaf en dat Bayern wel eerder slecht begon en het daarna steeds beter ging. Daar is ook geen woord van gelogen. Dat jij er vervolgens de complete geschiedenis bij haalt, doet niets af aan wat ik zei...

Als ik zeg "vaker" dan bedoel ik niet elk seizoen in de afgelopen 100 jaar. Het is vaker gebeurd en dat is 100% waar... dan zeg ik toch niet dat het elke keer zo is? Zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 15:44
Heb je je eigen toon wel eens gehoord die je aanslaat. Gaat nergens over dit. Je hoort poeha waar dat totaal niet zo bedoeld is en komt daarna met een wijzend vingertje. Heel naar gedrag. Waarschijnlijk kom je niet uit de randstad. Een beetje directheid lijkt je al te veel te worden. Niet alles is meteen als aanval bedoeld. Ach Dortmund is "vaker" ineengevallen en Bayern is "vaker" beter geworden naarmate het jaar verstreek. Feit is alleen dat Bayern bijna altijd het hele jaar dominant is en Dortmund ook vaak juist goed is na de winterstop. Maar je zal nu wel alles gooien op dat iets "vaker" gebeurd is. Als minstens een keer eerder. Ach jongen laten we lekker wat anders gaan doen. Dit is toch niet productief
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:47]
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 15:51
Nee, kom maar terug als je begrijpend kunt lezen en minder dom lijkt... al je conclusies over me zijn voornamelijk misgeslagen... succes!
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 15:55
Ach de ander is dom dan zal je zelf vast slim zijn toch. Wat een vermogen tot redeneren komt hier weer aan de oppervlakte
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 16:05
Nee, hoor... ik acht mezelf niet slimmer dan de rest en ik ben ook verre van foutloos. Maar ik kom ook niet met "wijsheden" over jouw woonplaats, of levenservaring die de plank ver mis slaan. Wil je respect, behandel een ander dan ook zo en zo niet... FY... ;-)
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 16:17
Ach jochie toch. De kans is gewoon groot dat je niet uit de randstad komt. Zelden iemand zichzelf zo snel uit het veld zien slaan namelijk. Dat je inziet dat je niet foutloos bent maakt dat er nog hoop voor je gloort aan de horizon. Mooi om te horen
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 16:32
Ach jochie toch... je gedachten slaan op hol en je redenatie is dommer dan dom. Generaliserend zelfs... ondanks je naam, zou je net zo goed PVV stemmer kunnen zijn, met die gedachten en dat geeft te denken...



Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 16:40
Ja Mazraoui de PVV stemmer. Laten we het hier maar bij laten. Op je hoogtepunt laten we maar zeggen
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 16:42
Het is inderdaad een passend slot voor jouw redenaties ja.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 16:44
Wat jij wil jongen. Als je maar lekker kan slapen met die onzin van je. Groeten thuis
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 16:48]
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 16:48
Je moet jouw leven niet op mij spiegelen hè...
Jij komt met allerlei onzin, waarbij je de plank mis slaat. Niet ik...

Grappige is, als je hem soortgelijk terugkrijgt, dan ben je verongelijkt. Jouw zogenaamde directheid, is niets meer dan een respectloze wijze van iemand benaderen. Je conclusies daarna zijn verre van de waarheid. Ook in de Randstad willen mensen graag respect ontvangen. Als je dat zou begrijpen, kreeg je het zelf ook en was deze discussie volstrekt overbodig. De toon maakt de muziek en het is duidelijk dat je er geen kas van gegeten hebt.

Fijne avond en ik hoop dat je de volgende keer een betere woordkeuze hebt en je domme conclusies achterwege laat...
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 16:52
Toch nog een fijne avond op de valreep na alle verwensingen. Het is al goed. Respect heb ik al die tijd naar je gehad overigens. Geen idee waarom je dat niet zou krijgen. Maar laten we het lekker hierbij laten heb oprecht niets tegen je
Vind ik leuk
Justin Kees +3621
donderdag 21 maart 2019 om 17:35
Ik heb ook oprecht niets tegen je, wel op de manier hoe je me benaderde en je me weg zette met je conclusies.

Maar goed, agree to disagree is ook gewoon mogelijk en helemaal niet erg en op die manier zijn we het nog toch nog ergens over eens...

Fijne avond!
Vind ik leuk
rexxo +16774
donderdag 21 maart 2019 om 11:12
Geheel mee eens,

Dit jaar had BVB kampioen kunnen en moeten worden, net zoals een andere cflub die wij kennen😜

Alleen beetje pech met blessures Reus, voor de rest zelf verneukt.
Vind ik leuk
mcmodd +28753
donderdag 21 maart 2019 om 11:53
Welke andere club?
Vind ik leuk
rexxo +16774
donderdag 21 maart 2019 om 13:22
Je vrienden in Amsterdam ZO😜
Vind ik leuk
mcmodd +28753
donderdag 21 maart 2019 om 13:58
Oooh, o ja, ZO!
Vind ik leuk
benny-boys +2056
donderdag 21 maart 2019 om 14:06
En aan de onkunde van Ajax.
Vind ik leuk
Pancev +1410
donderdag 21 maart 2019 om 14:41
Het nieuwe PSG.

Triest om te zien dat nu ook in München oude principes het raam uit worden gekieperd.

80 miljoen voor zo'n middelmatige speler...
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 08:14
Transferperiode is toch gesloten
Vind ik leuk
Strijp +14029
donderdag 21 maart 2019 om 08:22
Dat doet er tegenwoordig niet meer toe. Spelers en clubs maken voorcontracten en worden getransfereerd is de transferperiode. Zie Frenkie de Jong.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 08:40
Frenkie de Jong zou bij aanvang winter transferperiode nog naar PSG gaan. Barca kwam pas heel laat met een beter bod dan zij. Was gewoon rondgekomen binnen de transferperiode dus
Vind ik leuk
davidben +6955
donderdag 21 maart 2019 om 08:17
80 miljoen euro voor een reservespeler met 14 potjes achter zijn naam dit seizoen. Wow!
Vind ik leuk
Dongie +15
donderdag 21 maart 2019 om 08:24
Hadden ze beter voor de Ligt kunnen gaan!
Vind ik leuk
Reyhan +433
donderdag 21 maart 2019 om 11:42
Nee sorry! En dat zeg ik als Bayern fan. Laat De Ligt maar lekker naar Barcelona gaan, het interesseert me werkelijk geen reet. Ik heb liever Lucas Hernandez.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
donderdag 21 maart 2019 om 12:13
Uli Hoeness, Matthijs de Ligt was leider nach Barcelona geht, fischen die Bayern hinter dem Netz
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws