'Schreuder kon met de laptop achter mij aanrennen, uiteindelijk veel van geleerd'

'Schreuder kon met de laptop achter mij aanrennen, uiteindelijk veel van geleerd'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 19:18do 21-03-2019 om 19:18

In Duitsland kijkt men reikhalzend uit naar de Bundesliga-rentree van Alfred Schreuder. De huidige assistent-trainer van Ajax keert deze zomer terug naar Hoffenheim, om op eigen benen te staan bij de club waar hij tussen 2015 en 2018 fungeerde als assistent-trainer.

De 46-jarige Barnevelder heeft in die tijd een goede reputatie opgebouwd in Duitsland. Hoffenheim-aanvoerder Kevin Vogt herinnert zich Schreuder als een man met veel gedrevenheid. "Alfred is typisch zo iemand die met een laptop achter je aan rent. Hij bleef net zo lang doorgaan tot je het begrepen had", blikt de 27-jarige verdediger in gesprek met BILD terug op zijn individuele praatsessies met Schreuder.

Vogt ondervond hoe vasthoudend de nieuwe hoofdtrainer hierin kon zijn. "Hij heeft mij echt achter de vodden gezeten. Ik had er ook niet altijd zin in, maar uiteindelijk heb ik er veel profijt van gehad", stelt de captain.

Ajax en Hoffenheim maakten deze week de aanstaande transfer van Schreuder wereldkundig. De oud-middenvelder van onder meer Feyenoord, NAC Breda en RKC Waalwijk volgt zijn voormalige baas Julian Nagelsmann op: de 31-jarige laptoptrainer verkast naar RB Leipzig.

Lees ook: Ajax-spelers 'lopen weg met Schreuder': 'Heeft invloed op hun keuze volgend jaar'

Poll

Gaat Schreuder zich staande houden als hoofdtrainer in de Bundesliga?

(3567 stemmen)

Plaats een reactie

Kwal +845
donderdag 21 maart 2019 om 19:25
Heel bijzonder
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23122
donderdag 21 maart 2019 om 19:26
Laptoppie in de hand, en rennen voor je vaderland.
Vind ik leuk
renzef1 +346
donderdag 21 maart 2019 om 19:31
Hoe meer ik over hem lees, hoe meer overtuigd ik raak van Schreuders kans van slagen. Ik wens hem heel veel succes bij zijn nieuwe club, wel een gemis voor Ajax helaas.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:53
Hoe meer ik over hem lees, hoe meer ik het idee krijg dat van geel hem had moeten nemen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 19:38
Toch opvallend dat hij wordt vervangen door iemand die net begint als assistent.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:39
Schreuder is een typische assistent-trainer, geen hoofdtrainer. Geen uitstraling, geen overwicht, kan geen harde beslissingen nemen,...

Verwacht niet dat het een succes gaat worden bij Hoffenheim
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 19:42
Dat is nogal een diskwalificatie :p
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 20:10
Dat is hoe ik over hem denk ! De toekomst zal ons leren wie er gelijk heeft
Vind ik leuk
Freddy M. +1404
donderdag 21 maart 2019 om 20:13
Of het een succes gaat worden weet ik niet. Uitstraling is subjectief maar ik heb hem van dichtbij mee gemaakt en vwb geen overwicht en geen harde beslissingen durven nemen ben ik absoluut niet met je eens!! Maar ieder zijn mening!!
Vind ik leuk
Storm14 +197
donderdag 21 maart 2019 om 20:58
Freddy M kent Alfred vanuit Barneveld denk ik zo!
Vind ik leuk
Freddy M. +1404
donderdag 21 maart 2019 om 21:01
Jij mag niet meer raden! 😜 jij kent hem ook?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
Storm14 +197
donderdag 21 maart 2019 om 21:05
Yes. En jou ook denk ik Freddy...nogsteeds trainer zeker?
Vind ik leuk
Freddy M. +1404
donderdag 21 maart 2019 om 21:08
Haha. Ik ken jou ook?
Nee doe niets meer. Vind het wel mooi geweest! Kost zoveel tijd!
Vind ik leuk
Storm14 +197
donderdag 21 maart 2019 om 21:12
Als je de B1 van SDVB toen heb getraind met Sander vd Streek wel ja 😉
Vind ik leuk
Freddy M. +1404
donderdag 21 maart 2019 om 21:14
Idd. Dat klopt. Sander speelde bij Vitesse en liep stage voor zijn UEFA C. Leuke vent doet het goed bij fc Utrecht en heel af en toe heb ik nog wel eens app contact met hem.
Waar kan ik jou van kennen? Heb een vermoeden!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 21:35]
Vind ik leuk
Storm14 +197
donderdag 21 maart 2019 om 21:37
Dat is leuk man! Ja daar ken ik jou dus ook van idd! Ik was daar met Jeffrey ook altijd bij, Jorino toen meegenomen richting SDVB waar ie bij jou aan mocht sluiten na trainingen bij de B2 als ik t goed heb
Vind ik leuk
Freddy M. +1404
donderdag 21 maart 2019 om 21:39
Ik weet het nu. Klopt Jorino naar b1 gehaald. Heeft mooie ontwikkeling doorgemaakt. Doe jij nog wat? Altijd samen met Jeffrey!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 21:43]
Vind ik leuk
Storm14 +197
donderdag 21 maart 2019 om 21:43
Zeker waar! Alleen jammer dat ie beneden zijn niveau speelt naar mijn mening...na dit seizoen richting Veenendaal!

Jazeker, met Mark Heimgartner VVB onder 15-1

Volgend seizoen weer stapje buitenaf maken....

Met Jeffrey al jaren niet meer....ik wel doorgegaan hij niet meer actief..
Vind ik leuk
Storm14 +197
donderdag 21 maart 2019 om 20:56
Duidelijk ken je hem niet! Ben door hem heel anders naar t spelletje gaan kijken, overzicht heeft ie niet normaal en tactische zeer sterk, als iemand het onderste uit de kan weet te halen bij luie spelers is hij het wel, mede door hem is Ziyech via Twente de spelers die we nu zien...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 21:14
Een hoop blah, blah .... bij Twente was het voetbal verschrikkelijk saai onder hem Tactisch sterk, ik denk wel dat dát wel klopt
Maar ik blijf zeggen dat het avontuur bij Hoffenheim gedoemd is te mislukken We zullen zien wie gelijk heeft 😎

Ben door hem heel anders naar het spelletje gaan kijken. Dan was het droevig gesteld met je. Vertel me eens wat je ermee bedoeld...
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 21:16]
Vind ik leuk
Storm14 +197
donderdag 21 maart 2019 om 21:33
Heb door hem de stap naar een BVO kunnen zetten door harder te worden en kritischer naar mezelf te kijken, idd droevig, je vooroordelen zijn makkelijk 😉
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 21:46
Harder te worden en kritischer naar jezelf kijken Zozo toptrainer je hebt gelijk
Je beweerde dat je anders naar het spelletje was gaan kijken 🤔
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
donderdag 21 maart 2019 om 20:42
Ik lees veel positieve verhalen over hem, ben benieuwd wat hij ervan gaat maken als hoofdtrainer!
Vind ik leuk
WilcoS64 +4818
donderdag 21 maart 2019 om 21:00
Ik wens hem succes, maar of het een succes wordt vraag ik me af.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws