Mijn keuze is gemaakt: ik wil voor Chili spelen en niet voor Nederland

"Mijn keuze is gemaakt: ik wil voor Chili spelen en niet voor Nederland"

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 11:58vr 22-03-2019 om 11:58

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 13:06vr 22-03-2019 om 13:06

FC Utrecht heeft een heuse Chileense jeugdinternational in de gelederen. De negentienjarige Giovanni de la Vega (links op de foto) speelde jeugdinterlands voor zowel Nederland als Chili en heeft nu definitief voor de Zuid-Amerikanen gekozen.

Het Onder 21-team van Chili speelt komende zomer op het vermaarde jeugdtoernooi van Toulon en De la Vega hoopt daarbij te zijn. "Mijn keuze is gemaakt: ik wil voor Chili spelen en niet voor Nederland", laat hij weten aan CDF. De negentienjarige middenvelder, afgelopen zomer overgekomen van Ajax, is er naar eigen zeggen klaar voor. "Ik voel me goed, ik heb het vertrouwen van mijn trainer en ik ben fit."

In 2017 bedankte De la Vega nog voor een uitnodiging voor een jeugd-WK met Chili. Sindsdien werd hij niet meer opgeroepen. "Toen zat ik met Ajax in een belangrijke fase van het seizoen. Het was absoluut geen definitieve afzegging", verklaart de geboren Amsterdammer. "Ik heb nog een brief geschreven aan de Chileense bond om het uit te leggen. Helaas heb ik tot op heden geen reactie gehad."

Plaats een reactie

Ome Sjakie +3759
vrijdag 22 maart 2019 om 12:01
Veel succes met Chili!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 12:02]
Vind ik leuk
ReneAjax +10845
vrijdag 22 maart 2019 om 12:33
Ja, vooral voor Chili kiezen, als ze niet eens de moeite nemen om op je brief te antwoorden. Goed bezig !!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:56
Hahah dat dacht ik dus ook :p..
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 12:01
Ken de speler niet, maar het zijn allebei mooie voetbal landen. Ik wens hem succes!
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3991
vrijdag 22 maart 2019 om 12:01
Denk niet dat NL op jou zit te wachten.

Succes he, Red Hot Chili Pepper
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
vrijdag 22 maart 2019 om 12:20
Zo te lezen zit Chili ook niet echt op die jongen te wachten...
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3991
vrijdag 22 maart 2019 om 12:54
🤣
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:29
Of Luxemburg, bijna dezelfde vlag.
Vind ik leuk
Henkings +1007
vrijdag 22 maart 2019 om 12:02
Super. Dan ga je lekker voor Chili spelen toch...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:03
Oké, doei..
Vind ik leuk
la galaxy +1218
vrijdag 22 maart 2019 om 12:05
Chili??? Wat een domme keuze kies dan voor Marokko.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1025
vrijdag 22 maart 2019 om 12:07
Je bedankt voor Chili, word niet meer opgeroepen en je krijg geen reactie/word genegeerd.
Succes daar dan..... Ze zullen je vast met open armen ontvangen haha
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:15
Juist daarom vind ik het opvallend dat deze speler nu alsnog zegt niet voor NL uit te willen komen maar wel voor Chili
Makkelijker was geweest dit nog een beetje in het midden te laten en ffe af te wachten op een nieuwe uitnodiging van welk land ook
Vind ik leuk
Arvin +7825
vrijdag 22 maart 2019 om 13:09
"Het Onder 21-team van Chili speelt komende zomer op het vermaarde jeugdtoernooi van Toulon en De la Vega hoopt daarbij te zijn."

De reden daarvoor staat in het stuk.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:56
Natuurlijk hoopt hij daarbij te zijn maar ik hoop voor hem toch echt niet dat dit ene tournooi de enige reden is
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:09
Met zon achternaam moet je wel voor chili spelen
Tussen al die Nederlanders zou het raar klinken “en daar gaat de la vega”
Vind ik leuk
Zultkop +6734
vrijdag 22 maart 2019 om 12:20
Dat maakt toch niks uit, kan je ook zeggen dat het er voor landen buiten Nederland misschien apart uitziet dat er 6 donkere jongens op het veld staan. Ze zouden waarschijnlijk anders verwachten of denken dat ze naar een elftal uit zuid Afrika zitten te kijken oid.

Naam of uiterlijk boeit niet.
Vind ik leuk
ReneAjax +10845
vrijdag 22 maart 2019 om 12:36
Ik dacht dat het om de middelste jongen op de foto ging.
Maar nee, dat is natuurlijk duidelijk een Nederlander.
Goed dat VP nog even duidelijk vermeld dat het om de linker jongen gaat.
Oh ja, nee, Chili ligt niet in Afrika hoor....
Vind ik leuk
Zultkop +6734
vrijdag 22 maart 2019 om 13:22
Jij hebt het niet begrepen.
Vind ik leuk
abfab5300 +710
vrijdag 22 maart 2019 om 12:22
Nou, daar hadden we gisteren met Dumfries, Promes, Memphis Depay, Tete, Pröpper, Vilhena, Aké en Bizot ook al zo vreselijk last van. Om nog maar te zwijgen over het WK 2010, toen hadden we zelfs idiote namen als Elia, Boulahrouz en Afellay bij ons. Niet te doen!
Vind ik leuk
Koeien +4222
vrijdag 22 maart 2019 om 13:17
Vond Vennegoor of Hesselink nog wel lastiger. Ben er ook nooit achter gekomen wie van de 2 ze nou eigenlijk bedoelde.
Vind ik leuk
AFP +3679
vrijdag 22 maart 2019 om 12:12
Dan ga je toch lekker voor Chili spelen, want die hebben wat hulp uit Nederland nodig.
Vind ik leuk
Leedz +7984
vrijdag 22 maart 2019 om 12:13
Wie?
Vind ik leuk
Bossie020 +6582
vrijdag 22 maart 2019 om 12:15
Die gozer heeft 2 jaar geleden 2 keer het shirt gedragen van Oranje onder 17. Verder nooit voor NL gespeeld. Beide keren werd hij gewisseld. De vlaggen hoeven niet halfstok hoor, heren. Dit is absoluut geen oranjemateriaal. De kans dat Sjaak Polak bondscoach wordt is groter.
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
vrijdag 22 maart 2019 om 12:16
Oh, nou... ik wens hem veel succes. Gok er op dat hij nooit een aanwinst zou zijn geweest voor Oranje, dus wens hem een glansrijke loopbaan bij Chili toe...
Vind ik leuk
ReneAjax +10845
vrijdag 22 maart 2019 om 12:39
Hij gaat liever op trainingskamp in Santiago de Chile, dan naar Papendal, geef hem eens ongelijk.
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
vrijdag 22 maart 2019 om 12:42
Hij doet zijn best maar... ;-)
Ik denk alleen niet dat hij vaak op trainingskamp zal gaan...
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 12:17
Ik vind het toch wel zuur als je voor je club kiest ipv interland verplichtingen (oa hij en Onana), wat je recht is overigens, je in het buitenland niet gestraft wordt en hier in nederland door de KNVB wel (oa Sparta, Twente).
Vind ik leuk
Dani82 +3807
vrijdag 22 maart 2019 om 12:18
Veel succes bij chili!
Aangezien je van ajax naar utrecht bent verkast, was je waarschijnlijk ook niet goed genoeg. Dus kom je ook niet in aanmerking voor het grote oranje
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
vrijdag 22 maart 2019 om 13:24
Misschien onderschat je chili dan. Aardig voetballand hoor!
Vind ik leuk
Dani82 +3807
vrijdag 22 maart 2019 om 13:26
Misschien wel, ik ben niet zo thuis in het chileense voetbal.
Maar dan nog denk ik dat hij toch voor chili moet gaan. Als je op je 19e weg gaat bij ajax en een stapje terug doet, zal het geen wereldster zijn, denk ik dan.
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
vrijdag 22 maart 2019 om 15:28
Jaap Stam speelde op zijn 19e nog bij DOS Kampen.

Edwin van der Sar speelde op zijn 19e nog bij vv Noordwijk.
Vind ik leuk
Dani82 +3807
vrijdag 22 maart 2019 om 15:49
Je hebt uitzonderingen inderdaad
Vind ik leuk
Mineola +634
vrijdag 22 maart 2019 om 12:21
Die keuze was al voor je gemaakt.
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
vrijdag 22 maart 2019 om 12:22
Heel andere reactie zie ik hier. Als het een Marokkaan was. Waren het heel andere reactie. Wel opvallend
Vind ik leuk
abfab5300 +710
vrijdag 22 maart 2019 om 12:24
Waar zijn nu alle mensen die er schande van spreken dat hij hier verdomme zijn opleiding heeft genoten!!! en dat het afgelopen moet zijn met die dubbele paspoorten!!! en dat hij niet bezig moet zijn met een ander land!!!, want hij is toch Nederlander!!!! waar ligt zijn loyaliteit!!!!! eigenlijk? Of is het misschien toch niet iets minder erg als het geen Marokkaan is?
Vind ik leuk
NvC +9670
vrijdag 22 maart 2019 om 12:30
Zo is het altijd. Zie je ook weer terug in de afgelopen verkiezingen.
Vind ik leuk
ReneAjax +10845
vrijdag 22 maart 2019 om 12:41
Het is iets minder erg als ie niet zo goed kan voetballen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19161
vrijdag 22 maart 2019 om 12:27
Gewoon geen dubbele nationaliteiten meer oproepen voor Nederlandse jeugd teams.
Vind ik leuk
abfab5300 +710
vrijdag 22 maart 2019 om 12:35
Zodat je direct al zeker weet dat ze nooit voor Nederland gaan kiezen? Ben ik blij dat jij de dienst niet uitmaakte toen Kluivert nog voor het Surinaams voetbalelftal en de Nederlandse Antillen had kunnen kiezen, maar gewoon in de Nederlandse jeugdelftallen speelde zodat hij behouden kon worden voor Oranje. Als we jouw regel gaan volgen had Bruno Martins Indi nu sowieso voor Guinee-Bissau of Portugal gespeeld, Jonathan de Guzman voor Canada, de Filippijnen of Jamaica en Terence Kongolo voor Congo of Zwitserland.
Vind ik leuk
ReneAjax +10845
vrijdag 22 maart 2019 om 12:42
Nee, Luuk de Jong voor Zwitserland.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19161
vrijdag 22 maart 2019 om 12:43
Dan moeten ze maar op jonge leeftijd afstand doen van een van de twee nationaliteiten. Of de ouders moeten dat beslissen.
Iedereen die Nederlander is, of daarvoor gekozen heeft, kun je dan gewoon oproepen.
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
vrijdag 22 maart 2019 om 13:22
Beetje een paardenmiddel, niet? En welk “probleem” moet het oplossen?
Vind ik leuk
abfab5300 +710
vrijdag 22 maart 2019 om 13:30
Je kan niet in alle landen afstand doen van je nationaliteit, maar vooral: waarom zou je? Welk probleem los je daarmee op dan?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:33
Een schande, iemand die alles te danken heeft aan nederland pleegt verraad aan de heilige driekleur. Ik vind dat hij alles wat nederland aan hem en zijn familie heeft uitgegeven moet terugbetalen. Een schande is het !!!.....oh wacht het is geen marokkaan. Sorry neem alles terug, veel succes jongen in het verre chili. Mocht je je bedenken de deur staat altijd open
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:39
Hij weet waarschijnlijk dat nivo van nederland niet haalbaar is
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:01
Zag bij Nederland wss geen kans.
Vind ik leuk
rakelings +86
vrijdag 22 maart 2019 om 13:03
Eigenlijk zouden alle mensen met een kleurtje en/of dubbele nationaliteit niet meer moeten willen kiezen voor het Nederland van vandaag.
Laat ons maar even vervallen in uilskuikens
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
vrijdag 22 maart 2019 om 13:20
Benieuwd hoeveel mensen dit schaamteloos en ondankbaar vinden. Of vindt men dat alleen bij Marokkaanse Nederlanders?
Vind ik leuk
Bhj +2520
vrijdag 22 maart 2019 om 13:40
want hij zou ooit in beeld komen?
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
vrijdag 22 maart 2019 om 13:54
Als een speler niet goed genoeg is voor Nederland, mogen ze rustig met hun tweede nationaliteit voor dat land kiezen.
Maar Marroko roept gewoon iedere buitenlandse Marrokaan op, Laat ze 1 keer spelen en ze zijn nooit meer beschikbaar voor het land waar ze alles aan te danken hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:36
Ja prima. Veel “succes”.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1813
vrijdag 22 maart 2019 om 17:11
@VP Ban nu eens die trol Japie.... met zijn zoveelste account.
@VP Hij reageert nu al met een ander acoount op zichzelf.

Oprotten met die kleuters.
Vind ik leuk
Hupfean +5697
vrijdag 22 maart 2019 om 17:58
Niemand wil jou ook in Oranje.
Vind ik leuk
Isakson +666
vrijdag 22 maart 2019 om 18:39
Dan is elke thuis interland lekker dichtbij 🙃
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws