Overmars over Ajax-terugkeer van duo: 'Ik denk dat we geduld moeten hebben'

Overmars over Ajax-terugkeer van duo: 'Ik denk dat we geduld moeten hebben'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 18:08vr 22-03-2019 om 18:08

Jan Vertonghen en Toby Alderweireld spelen volgend seizoen niet voor Ajax. Volgens directeur spelersbeleid Marc Overmars van de Amsterdammers vindt het Belgische duo het te vroeg voor een terugkeer.

"Dat is wel grappig", reageert Overmars desgevraagd bij Ajax TV. "Die spelers roepen altijd: we komen graag weer terug naar Amsterdam. Dan ga je ze ook keurig even bellen. Dan is het toch vaak wel: we moeten nog even een paar jaar wachten. Ik denk dat we met deze twee spelers ook geduld moeten hebben en kijken wat de toekomst brengt. Het is nog te vroeg."

Vertonghen en Alderweireld spelen momenteel bij Tottenham Hotspur, maar zeker laatstgenoemde lijkt af te stevenen op een transfer in de zomer. De 30-jarige Alderweireld heeft een transferclausule van zo'n 27,7 miljoen euro in zijn tot medio 2020 doorlopende contract. Vertonghen, die in april zijn 32e verjaardag viert, ligt eveneens tot de zomer van 2020 vast in Londen.

Lees ookNog vijf jaar Overmars bij Ajax: dit waren zijn toptransfers én grootste miskopen

Poll

Zie jij Vertonghen en Alderweireld als speler terugkeren bij Ajax?

(3220 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18552
vrijdag 22 maart 2019 om 18:16
Laat dan maar zitten, dat word niks helaas!
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 18:23
Kijk het hoeft natuurlijk niet meer als ze 36 zijn he...
Vind ik leuk
chicken +15087
vrijdag 22 maart 2019 om 18:28
Ook niet met 33....

Ze moeten wel iets bij gaan dragen en niet komen afbouwen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:11
Inderdaad, ze zijn niet van het niveau Suarez/Eriksen/Zlaten. Die mogen gerust terugkomen als ze 33 zijn. Vertonghen zie ik dan niet meer van waarde voor Ajax zijn.

Voor Zlatan wordt terugkeren op 33 jarige leeftijd een lastig verhaal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 19:12]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18552
vrijdag 22 maart 2019 om 19:47
Volgens Ratelband is hij 23
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:39
Hahaha dan kan het nog.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:30
Precies, het is nu of nooit! En anders gaan maar in het bejaarde team met Sjakie! ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:41
Ze zouden God op hun blote knieetjes moeten bedanken dat ze gebeld worden door een Europese super topclub
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:42
Ja dag is waar, maar dan moet Ajax eerst de CL winnen. Dus zullen ze geduld moeten hebben! ;-)
Vind ik leuk
HansVites +6770
vrijdag 22 maart 2019 om 18:48
We hebben het hier over Ajax maar welke club bedoel jij Rinus de geblokte?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:53
De grote super topclub van Europa
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:13
We zitten momenteel bij de beste 8 clubs ter wereld vriend.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:34
Nee bij de laatste acht van de uefa champions league
Vind ik leuk
HansVites +6770
vrijdag 22 maart 2019 om 19:42
Nu nog een keer wat winnen en je telt weer mee.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:19
Aldus de vitesse fan
Vind ik leuk
MN223 +1751
vrijdag 22 maart 2019 om 23:01
In vergelijking met sommige andere clubs is de laatste prijs van Vitesse nog best recent.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:11
Inderdaad de super Europese topclub.
Vind ik leuk
Quareck +7564
vrijdag 22 maart 2019 om 20:32
Super topclub? Hoe oud ben je? 😉
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:33
Als je bij de laatste 8 van de CL zit ben je een super Europese topclub .








Dat is wat ik hier op VP lees , of het waar is ?
Vind ik leuk
The Iceman +18159
vrijdag 22 maart 2019 om 18:27
Contract tot medio 2020. Zo lang kan je toch wel wachten?
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
vrijdag 22 maart 2019 om 18:30
Misschien Het team waar sjaakie zwart nog actief in is...??
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18552
vrijdag 22 maart 2019 om 18:31
Dat kunnen ze niet bijbenen! ;-)
Vind ik leuk
RenW +5751
vrijdag 22 maart 2019 om 20:22
Swart
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:40
Die ouwe zooi hoeven we niet Marc
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:38
Jawel, Jantje moet terug. Ik heb hem in mijn opstelling staan voor volgend seizoen. Ik zal Marc een belletje doen en zeggen dat hij beter zijn best moet doen
Vind ik leuk
Dezeun +6247
vrijdag 22 maart 2019 om 18:16
Moet je ook niet willen
Zo gaat heel je verdien model naar de kloten
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 18:17]
Vind ik leuk
langeGek +1819
vrijdag 22 maart 2019 om 18:17
Wanneer Overmars die twee binnen haalt mag ie wat mij betreft een contract voor het leven krijgen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19233
vrijdag 22 maart 2019 om 18:18
Hoe fit is Heitinga tegenwoordig?
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 18:24
Topfit.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19233
vrijdag 22 maart 2019 om 18:25
Mooi, hebben we iemand achter de hand als Overmars in als zijn wijsheid gaat besluiten dat Schuurs er klaar voor is.
Vind ik leuk
RenW +5751
vrijdag 22 maart 2019 om 20:24
Jij dicht Overmars wel heel veel macht toe.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:26
Febofit?
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 18:28
Vibofit?
Vind ik leuk
Malaga036 +487
vrijdag 22 maart 2019 om 18:18
Ja doe maar, en suarez erbij.
Vind ik leuk
Benniewies +6146
vrijdag 22 maart 2019 om 18:19
Zou mooi zijn maar komen niet terug.
Vind ik leuk
MojoRisin +16276
vrijdag 22 maart 2019 om 18:20
Speler van boven de 32/33 moet je ook helemaal niet meer terug willen halen naar mijn mening.. Of ze moeten van de buitencategorie zijn..
Vind ik leuk
Me! +353
vrijdag 22 maart 2019 om 18:31
Suarez.
Vind ik leuk
MojoRisin +16276
vrijdag 22 maart 2019 om 18:35
Een voorbeeld van de buitencategorie inderdaad..
Vind ik leuk
erikg +693
vrijdag 22 maart 2019 om 19:06
die wil afbouwen daar waar hij een grote jongen werd, Groningen zal hem met open armen ontvangen
Vind ik leuk
Me! +353
vrijdag 22 maart 2019 om 19:24
Dat geloof ik direct.
En voor Groningen zou ik t fantastisch vinden. Maja... Luis zal t toch niet doen vrees ik beste man.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6736
vrijdag 22 maart 2019 om 18:50
het is tegenwoordig niet maar dat ze met 32 zijn afgeschreven, dat was jaren geleden

Vertonghen. zou als hij nu komt nog wel een jaar of 2 of 3 mee kunnen doen. maar daarna denk ik dat hij niet meer top is

dus nu of niet meer
Vind ik leuk
MojoRisin +16276
vrijdag 22 maart 2019 om 18:59
Ja Verthongen nu nog wel, maar niet meer over 2/3 jaar inderdaad..
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6054
vrijdag 22 maart 2019 om 18:21
Houd toch ook op met die valse sentimenten. Zlatan, Suarez, Alderweireld, Vertonghen...
Alleen Daley Blind keert terug....nuff said.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:25
De rest zijn ook geen echte Amsterdammers , en Blind wel , dus dat scheeld natuurlijk ook wel een beetje .
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 18:26
Je was me net voor. Het idee hetzelfde 😉
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6736
zaterdag 23 maart 2019 om 11:10
Jantje is ook een echte amsterdammer geworden.

maar het blijft lastig dit soort jongens terug te halen. daar verdienen ze in het buitenland te veel voor, en is de NL competitie niet echt aansprekelijk voor.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 18:25
Blind is een ajacied. Die anderen zijn voormalig spelers van Ajax. Daar zit een verschil in.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:58
Blind wil niemand. Dat is het verschil
Vind ik leuk
Fooligan +1169
vrijdag 22 maart 2019 om 19:36
Wie was die linksback dan waar ik afgelopen donderdag naar zat te kijken?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:16
Samen met bergwijn de zwakste op het veld?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:20
Dan ben je blind
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:15
Heb een goede bril maat
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18552
vrijdag 22 maart 2019 om 19:57
En Blind doet het prima! Waarom word hij zo onderschat?! Sterker nog als je veel mensen moet geloven hoort hij op de bank bij Telstar?? (Met alle respect voor Telstar)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:21
2 woorden: pure afgunst
Vind ik leuk
Tommieman +8096
zaterdag 23 maart 2019 om 05:26
Hij wordt niet onderschat. Mensen lopen juist over hem te zeiken omdat hij een echte ajacied is. Andere spelers zijn vaak gewoon werknemer bij Ajax maar hij is Ajax. En aangezien hier verschrikkelijk veel anti-Ajax trollen zitten wordt ie zo afgezeken. Het is simpel. Maar het is een prima speler.
Oh en trouwens de speler met de meeste interlands van het zootje nu gaat al richting de club van 100 terwijl hij nog niet zo heel oud is. Volgens mij zegt dat ook wel iets 😉😉
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:14
Tommie mij een anti ajax trol noemen gaat mij een beetje ver. Ik vind vele ajax spelers geweldig wn juich ook voor ze in nl elftal. Echter blind hoort hier niet thuis. (Net zoals bijvoorbeeld martins indi destijds). Dat jullie niet willen inzien dat de meeste kansen tegen door blind komen... tjsa moet je de wedstrijden nog eens herbekijken...
trouwens uit tegen real speelde die wel een goede pot. Maar in de thuiswedstrijd, kijk es naar de goal van benzema en wie daar hopeloos in de fout ging...
Ok als verdedigende middenvelder, maar niet in verdediging
Vind ik leuk
Kuip +10225
vrijdag 22 maart 2019 om 18:22
Het is nu of nooit. Nu zijn ze nog van waarde voor Ajax maar over twee jaar is het te laat.
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
vrijdag 22 maart 2019 om 18:22
Wat moet je met die over de top spelers, dacht dat Ajax zoveel deed met eigen jeugd……..
Vind ik leuk
Degraaf +2798
vrijdag 22 maart 2019 om 18:47
Doen ze ook, maar heb je ook in de gaten hoeveel er de laatste jaren zijn weggekocht en aankomende transferwindow weg gaan? Daar kan je niet tegen opleiden!
Vind ik leuk
BariAFCA +480
vrijdag 22 maart 2019 om 18:22
Nu is juist het perfecte moment om terug te keren. Absoluut niet te vroeg. Allebei mooie jaren gehad, perfecte moment om terug te komen en nog een paar jaar vlammen en oogsten!
Vind ik leuk
Johan_D +3679
vrijdag 22 maart 2019 om 18:23
Die kan je dan over en paar jaar mooi gebruiken voor Lucky Ajax ...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:27
Komen direct terug................. maar..............halen is betalen, groot probleem dus voor M. Netto.......
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:35
Dat is nu iets waar ik helemaal niet in geloof !!!Marc betaald wel maar geen 60 tot 80 mil.
Maar contract tot 2020 is af te kopen..Maar doorlopend contract niet af te kopen !!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:38
Het gaat over het salaris......................
Vind ik leuk
Sabau +1856
vrijdag 22 maart 2019 om 18:28
Dat is wel slap hee, een beetje vanuit engeland meeliften op het succes van ajax en roepen dat je terugkomt, en vervolgens niet thuisgeven. Echte fans die belgen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 18:29
Ik ga zelf wel even op de fiets naar Londen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:31
NU wel maar als 30+ om alleen ff te cashen in de buurt van België ..blijf dan maar toppers.
Wij staan open om te komen !!
.
Complimenten Marc dat we dit lezen daar hebben we wat aan.
We schreeuwen wel om aktie..
En yess nu hoor je iets hoe het echt in elkaar steekt
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 18:39
Ik denk als Ajax idd stap hoger op wil dan moeten ze nu komen
Anders niet meer aan beginnen
Vind ik leuk
Ajaxspurs +28
vrijdag 22 maart 2019 om 18:40
Denk Dat Vertongen het jaar erop terug komt. Is dan ook transfervrij en zal dan nogsteeds een topper zijn voor Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:40
Leuke voetballers en goede verdedigers, maar ik zie ze liever niet terug komen. Zeker gezien hun leeftijd zou je dit niet moeten willen. Maar als je wat wil heb je jongens van een jaar of 26/ 30(max) nodig. Jongens die echt nog een drive hebben om wat te willen winnen, inlpaats vam deze gasten die nog even komen uitrusten voor ze voetbal schoen in de wilgen hangen!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:43
Jammer dat ze niet nu op deze leeftijd willen terugkeren. Zou echt geweldig zijn als zulke spelers in de eredivisie actief zijn. Ex Ajax en op hun top van hun kunnen. Juist nu zouden we nog enkele jaren kennen genieten en juist met spelers als Tadic, Blind, Pröpper, Vertonghen, Alderweireld, Suarez zouden we kans maken op een EL winst.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1850
vrijdag 22 maart 2019 om 18:47
Propper komt eerder naar psv terug dan naar ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:39
Dat gemeenteclubje kan hem niet betalen
Vind ik leuk
Weisweiler +155
vrijdag 22 maart 2019 om 18:45
Lekker doorschakelen naar spelers die wel willen.
Vind ik leuk
Psv 2467 +30
vrijdag 22 maart 2019 om 18:52
Ja joh wachten tot ze 35 zijn
Vind ik leuk
Pancev +1410
vrijdag 22 maart 2019 om 18:57
Ach, ze kijken de kat uit de boom, om te zien welke clubs er voor ze komen. Rond de 30 is een mooie leeftijd om terug te keren bij Ajax, gaan ze nog een ander contract aan zijn ze al gauw 33, en dan begint het aftakelen toch wel. Clubliefde is zo'n overschat fenomeen zodra er met de geldbuidel gerammeld wordt.
Vind ik leuk
mylife +467
vrijdag 22 maart 2019 om 19:06
Niet terughalen het beste is er wel af, je verdient er ook geen cent aan
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:09
33jaar en dan al sportmensen afschrijven. Die gasten hebben net hun max behaald.
Die downfall duurt wel ff, op sportief gebied
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:10
jammer zelfs ik as psv suporter had graag nog jaartje genoten van deze boys brachten altijd wat extra
Vind ik leuk
derksen +8896
vrijdag 22 maart 2019 om 19:31
Ff sireneus kijk geen enkele ajax fan buitenland s voetbal
Verstommen en die aldi die kunnen er helemaal niks van,de ligt taglafico en zelfs mazraoui zijn nog36 x beter als die 2 slome sjakies
Tjonge jonge
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:38
je lult,jullie hebben geen werk in Brabant....😝
Vind ik leuk
AFP +3717
vrijdag 22 maart 2019 om 19:56
Alsjeblieft niet doen Overmars, Vertonghen en Alderweireld naderen bijna hun houdbaarheidsdatum. ga a.u.b. met frisse jonge talenten verder.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:03
Gaan jullie maar naar Eupen of St. Truiden om af te bouwen. Ajax kan beter met hun jonge talenten veder gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:29
Snap niet dat Vertonghen niet wil komen, 32 jaar lijkt mij een prima leeftijd om nog 2/3 seizoenen mee te kunnen draaien en belangrijk te zijn.
Vind ik leuk
pietprecies +12534
vrijdag 22 maart 2019 om 21:00
Deze zomer doen, anders niet meer aan beginnen.
Vind ik leuk
Ray01 +168
vrijdag 22 maart 2019 om 21:11
Ajax moet haar beleid instellen op haar geweldige opleiding en zo wereldtop weer te worden.. en niet zo zeer afhankelijk van aanwas van buiten.. Een mooie samenwerking met Barca zou hierop prima aansluiten..
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
vrijdag 22 maart 2019 om 21:16
Ajax moet geen Feyenoord worden....
Geef mij maar ervaren midden twintigers, daar heb je in de verkoop nog wat aan en sportief levert het op.
Hoeveel leuke Zuid Amerikaanse spelers kan je "wel niet" kopen voor 27,7 miljoen ha ha ? Het lijkt leuk, die oude glorie, maar niet doen.....
Als Ajax had gekozen voor "oud" had men Sanchez ook nooit gehaald, mooi voorbeeld.
Vind ik leuk
RGB +2032
vrijdag 22 maart 2019 om 21:37
Niet doen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:43
Ze zijn wel goed voor in de verdediging
Dat zal wel goed uitkomen en dan kan
Veldman naar PSV en dan wordt PSV nooit meer kampioen Chris tas
Vind ik leuk
Patje41 +1221
vrijdag 22 maart 2019 om 21:55
Als ze nu al 30 en 32 zijn en ze komen nog niet dan is het te laat
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 02:11
Lekker laten waaien...
Vind ik leuk
Muscles +2091
zaterdag 23 maart 2019 om 12:41
Als de eurotekens groter zijn dan de clubliefde, blijf dan lekker weg. Neem een voorbeeld aan Tadic.........
Vind ik leuk
Gerard86 +29
zaterdag 23 maart 2019 om 15:36
Als je beide spelers weet te strikken heb je een hele solide verdediging. Eentje waarmee je hoge ogen kan gooien in Europa. Maar dan moeten ze wel binnen nu en een jaar komen. En dat zie ik helaas niet gebeuren.
Vind ik leuk
100%facts +22
woensdag 3 april 2019 om 17:09
geen van jullie heeft verstand ervan. dit zijn topspelers die al jaren in de prem spelen zelfs op 40 jarige leeftijd kunnen ze makkelijk mee in de eredivise plus een hoop ervaring, kunnen de jonge jongens ook helpen ontwikkelen. mischien voor de champions beetje te oud
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws