Onthulling van KV Mechelen-opleider: Ajax en AA Gent zitten achter Dylan aan

Onthulling van KV Mechelen-opleider: "Ajax en AA Gent zitten achter Dylan aan"

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 15:57za 23-03-2019 om 15:57

Ajax is druk bezig met het scouten van talent in de jeugdopleiding van KV Mechelen. De zestienjarige linksback Dylan Dassy staat op het lijstje van de Amsterdammers, bevestigt hoofd jeugdopleiding Dennis Henderickx tegenover Het Nieuwsblad.

Dassy heeft nog geen profcontract getekend, bij de kersverse kampioen van de Tweede Klasse. Malinwa probeert de Belgische jeugdinternational 'nog over te halen', laat Henderickx weten. "Ajax en AA Gent zitten achter Dylan aan, maar we geloven in een goede afloop", vertelt hij over de jonge vleugelverdediger.

Mechelen is geen onbekend terrein voor de Amsterdammers, die vorig seizoen Hassane Bandé scoutten bij de toenmalige hekkensluiter van de Jupiler Pro League. Mats Rits bewandelde in januari 2013 juist de omgekeerde weg. Eerder deze eeuw haalde Ajax spelers als Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld en Stanley Aborah op jonge leeftijd op uit België om ze onder te brengen in de Amsterdamse jeugdopleiding.

Plaats een reactie

RGB +1931
zaterdag 23 maart 2019 om 16:02
Is dat familie van Brendan?
Vind ik leuk
WilcoS64 +4776
zaterdag 23 maart 2019 om 16:17
Lijkt me een eenvoudige keuze, Ajax natuurlijk.
Vind ik leuk
Bizzy +22804
zaterdag 23 maart 2019 om 16:32
Overnemen en stallen bij Sparta zou ook nog een optie kunnen zijn.
Vind ik leuk
RenW +5625
zaterdag 23 maart 2019 om 20:21
Of bij Barca?
Vind ik leuk
Bizzy +22804
zaterdag 23 maart 2019 om 22:32
Evt samenwerking tussen Ajax en Barca slaat nergens op.
Vind ik leuk
RenW +5625
zondag 24 maart 2019 om 00:53
Niemand weet nog wat die samenwerking zal betekenen.
Beetje voorbarig dus.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:18
Bob ?
Vind ik leuk
Psv nd +4
zaterdag 23 maart 2019 om 17:18
Nog even en hebben 200 man onder contract wat een koop bedrijfje
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 17:33
KV vindt het fijn om de naam Ajax te noemen. Dit drijft de prijs op.

Ik geloof dit niet.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:39
Ja lekker weer een nieuwe speler kopen, want het geld raakt maar niet op!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:20
Lekker boeiend of een speler eigen jeugd is of niet. Ik wil gewoon een goed elftal zien. Soms kan t niet anders. Vele toptalenten zijn vroeg weggekaapt uit de NLse opleidingen door Engelse clubs. Of worden vroeg weggekocht als ze in t 1e uitblinken. Op een gegeven moment staat de fabriek ff droog en moet je kopen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws