Jong Ajax-'paria' wel vaste waarde bij Oranje O19: 'Viel conditioneel mee'

Jong Ajax-'paria' wel vaste waarde bij Oranje O19: 'Viel conditioneel mee'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 21:20za 23-03-2019 om 21:20

Laatste update: zaterdag 23 maart 2019 om 21:30za 23-03-2019 om 21:30

Mitchel Bakker sloot eind januari een zomerse transfer naar Paris Saint-Germain af en is vervolgens zijn basisplaats bij Jong Ajax kwijtgeraakt. Bij Oranje O19 is de achttienjarige linksback wél een vaste waarde.

De ploeg van bondscoach Maarten Stekelenburg won deze week van de EK-kwalificatiewedstrijden tegen de leeftijdsgenoten uit Wales (2-1 op woensdag) en Slovenië (2-0 op zaterdag). Bakker speelde in totaal 180 minuten mee, hoewel hij sinds het afronden van zijn toptransfer slechts twee keer meedeed met Jong Ajax. "Ik ben erg blij dat de trainer me heeft opgeroepen voor deze interlands. Daar spreekt veel vertrouwen uit", laat de in Purmerend geboren verdediger weten aan de KNVB-site.

Bakker heeft het interland-tweeluik verrassend gemakkelijk doorstaan, vond hij zelf. "Het valt me in conditioneel opzicht mee. Ik had verwacht dat het erg pittig zou worden gezien het weinige wedstrijdritme dat ik heb, maar ik vul het prima in en het gaat goed."

Oranje O19 heeft dinsdag zelfs nóg een wedstrijd op het programma staan: wanneer er minstens gelijk wordt gespeeld tegen Spanje, plaatsen de Oranje-talenten zich voor het EK komende zomer. Speculeren op een remise heeft geen zin, vindt Bakker. "We hebben zo veel kwaliteit in ons team. We gaan lekker ons eigen spel spelen."

Lees ook: Ajax-back Bakker verrast met overstap naar PSG: "Geen geld op zetten"

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 21:23
Hopelijk gaat ie het daar goed doen.
Vind ik leuk
Sniper1 +1500
zaterdag 23 maart 2019 om 21:28
Had best mogen blijven, enigszins stabiele speler voor zijn leeftijd. Had best in ajax1 kunnen komen.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2070
zaterdag 23 maart 2019 om 21:34
Warme club
Vind ik leuk
Lekkerjoh +983
zaterdag 23 maart 2019 om 22:27
Als je toch naar een andere club gaat sta je andere spelers in de weg dus dan houdt het gwn op. Hij krijgt gwn zn salaris betaalt hoor.
Vind ik leuk
yuuup +11206
zondag 24 maart 2019 om 00:27
Ach dit moet hij zeggen van die stemmen in zijn hoofd.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 08:56
En Frenkie dan?
Vind ik leuk
Lekkerjoh +983
zondag 24 maart 2019 om 13:17
Frenkie heeft meerwaarde voor t eerste. Bakker speelt bij jong Ajax waar de ontwikkeling belangrijker is dan de resultaten.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:28
zetten we ook op de bank bij Ajax als jij het wil tegen psv ! calimero wat een dommen vraag!
Vind ik leuk
Gilze +1318
zaterdag 23 maart 2019 om 23:29
Zeg dat ook ff tegen ramselaar
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 08:58
die vergelijking slaat nergens op
dat is geen jeugdspeler
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:52
🤔Mmmm, Frenkie ook niet echt.
Tot daar volgrde ik je nog.
Vind ik leuk
Gilze +1318
zondag 24 maart 2019 om 12:59
Je doet net of dat PSV geen jeugdspelers buiten de selectie laat die elders hebben getekend.
Bakkali
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 13:34
die stond al in het eerste
die moest ruimen voor een ander
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:29
nee dat is een rammelaar!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:25
kon niet wachten op het grote geld van ajax koos dus voor de bank en het grote geld!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:49
samenvatting van wedstrijd NL 019 op Dagblad van het Noorden Sport
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:45
😎😎
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 16:46]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:32
Grootste talent van Nederland die op een backpositie speelt! Terecht dat hij gewoon speelt!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:39
Jouw opmerkingen zijn altijd zo voorspelbaar.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:29
Hoezo dat dan weer? Doe ik iets verkeerd?
Vind ik leuk
yuuup +11206
zondag 24 maart 2019 om 00:42
Vind ik ook. Waarom is het dan wel zo'n probleem als Koeman voor Cillessen kiest?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 00:44
Koeman voor Cillessen kiest? Daar heb ik toch niks over gezegd haha?!
Vind ik leuk
yuuup +11206
zondag 24 maart 2019 om 00:52
Ik snap hem. Vandaar dat je dit liever ontwijkt. Hahaha.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 00:54
Nee leg uit! Ben benieuwd wat je bedoeld!
Vind ik leuk
NvC +9674
zaterdag 23 maart 2019 om 21:39
Hopelijk blijft deze jongen zo door gaan. Een goeie linksback kunnen we wel gebruiken 👌
Vind ik leuk
Tarcotsira +1092
zondag 24 maart 2019 om 00:55
Die kans dat hij iets word is nihil...…..
Vind ik leuk
AFC Ajax1900 +1290
zaterdag 23 maart 2019 om 21:54
Laatste tijd worden tig account aangemaakt, om alleen te trollen en ajacieden te provoceren, die mensen hebben echt geen leven
Vind ik leuk
rexxo +17140
zaterdag 23 maart 2019 om 22:00
Snap niet dat mensen daarop gaan reageren, dan blijf je dat soort figuren stimuleren.
Vind ik leuk
Tarcotsira +1092
zaterdag 23 maart 2019 om 22:53
Of jij ziet alles als een provocatie dat kan ook natuurlijk...……
Vind ik leuk
RenW +5777
zondag 24 maart 2019 om 00:52
Hoor wie het zegt.
Vind ik leuk
Tarcotsira +1092
zondag 24 maart 2019 om 00:54
Daar hebben we onze frustie koning weer hahaha
Vind ik leuk
RenW +5777
zondag 24 maart 2019 om 01:12
Hoe is het met je bronnen?
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 24 maart 2019 om 06:57
Niet alleen om ajacieden te provoceren hoor. Voor de rest met je eens. En VP doet er te weinig tegen.
Vind ik leuk
rexxo +17140
zondag 24 maart 2019 om 10:43
Alle provocerende accountnamen meteen verwijderen, dus ook die van jou.😜

Geintje Romario was een geweldenaar, ik heb altijd vreselijk om hem moeten lachen.

En genoten van zijn goals bij Barca en Brasil, zijn goals tegen Ajax en Oranje kon ik veel minder waarderen.
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 24 maart 2019 om 12:00
Japie trekhaak weer?
Vind ik leuk
myrthewit +1697
zondag 24 maart 2019 om 09:15
Eerlijk gezegd werd hij het laatste jaar al niet beter. Het gevolg daarvan is dat hij niet debuteerde in het eerste. In mijn ogen is hij Mitchell (ja, dezelfde voornaam ook) Dijks 2.0. Daarbij zijn er meer talentvolle backs in Nederland....
Vind ik leuk