Ajax-doelman Varela moest wennen: 'Geen blinde ballen naar voren hier'

Ajax-doelman Varela moest wennen: 'Geen blinde ballen naar voren hier'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 18:32ma 25-03-2019 om 18:32

Ajax-doelman Bruno Varela heeft even moeten wennen nadat hij deze winter in Amsterdam arriveerde. De 24-jarige Portugees kwam vlak voor het sluiten van de transfermarkt over van Benfica en stapte een totaal andere voetbalcultuur binnen.

De trainingen bij Ajax zijn voor Varela heel anders dan hij in Lissabon gewend was. "Altijd nieuwe oefeningen, met dynamiek en kwaliteit. Wij werken heel hard", vertelt hij aan Ajax TV. De voormalig jeugdinternational van Portugal moest zich opeens bezighouden met meevoetballen, iets wat hij bij Benfica niet gewend was. "Bij Ajax willen ze altijd voetballen, hier worden geen ballen blind naar voren geschoten. Wij moeten altijd kort passen. De trainingen hier zijn niet lang, maar wel intensief."

Varela voelde zich echter al snel op zijn gemak bij zijn nieuwe club. De doelman zag vanaf de bank hoe zijn club met 1-4 won bij Real Madrid en feestte na afloop fanatiek mee op het veld. "Voor mij was het net alsof ik tijdens de eerste Champions League-wedstrijd al hier speelde. Ik voel me echt onderdeel van het team." Toen de meeste Ajacieden al in de kleedkamer zaten, ging Varela met André Onana, Matthijs de Ligt en Donny van de Beek terug het veld op. "Daaraan kun je zien dat ik me echt thuis voel."

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 18:35
Kijk dat is Ajax! Een topclub!
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
maandag 25 maart 2019 om 18:38
Beste club die der is
Vind ik leuk
FRChamp +2510
maandag 25 maart 2019 om 19:30
Wel een topclub, maar niet de beste.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:49
De foto is volgens mij genomen toen hij het door had dat het hier er iets anders aan toe gaat 🤪
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:09
Of toen hij een toeter met Neres aan het roken was, lekker man ;)
Vind ik leuk
035 +1029
maandag 25 maart 2019 om 20:45
Wat sneu gereageerd
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:10
Is gewoon een flauw grapje, moet je niet serieus nemen.
Vind ik leuk
035 +1029
maandag 25 maart 2019 om 21:12
Ok kerel
Vind ik leuk
Oud Fluks +1227
maandag 25 maart 2019 om 21:29
Dit zijn geen grappen want als je niets zinnigs te schrijven heb stop er dan een mee want daarbij als er wat te lachen is doen we dat morgen wel , oh ja waar ook daar hebben wij geen tijd voor !
Vind ik leuk
FRChamp +2510
maandag 25 maart 2019 om 19:32
Vriendje van Neres.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:05
Maar we moeten niet zo kinderachtig doen naar Twente...
Vind ik leuk
1904088 +980
maandag 25 maart 2019 om 19:55
Dus omdat een speler het naar zijn zin heeft is het een topploeg. Dan zijn er veel topclubs in de wereld.
Vind ik leuk
Nilsinno +974
maandag 25 maart 2019 om 21:46
Het is een topploeg omdat we bij de laatste acht van de cl staan
Vind ik leuk
1904088 +980
maandag 25 maart 2019 om 22:54
Daar gaat dit stuk en mijn reactie toch helemaal niet over.
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 25 maart 2019 om 20:18
Ik zag hem laatst een paar fantastische reddingen maken in een oefenwedstrijd..kunnen we nog veel plezier aan beleven!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:26
Ja toch maat!
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 25 maart 2019 om 21:25
Ja was niet verkeerd ;)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:24
Een warme club waar iedereen zich thuis voelt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 18:40
Waarom is deze keeper dan gehaald? Past blijkbaar helemaal niet in het Ajax plaatje. Komt uit het netwerk van Ten Hag net als Labyad.
Zolang Ten Hag er zit gaat het niveau steeds meer omlaag. Men kan nu al niet meer van AZ winnen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:42
Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
maandag 25 maart 2019 om 18:45
Eerste 12 duels in de CL ongeslagen.
1-4 van Real winnen. 2e in de competitie en na 1 verliespartij kunnen ze er weer helemaal niets van?

Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 18:51
Waarom is Varela nou gehaald? Geef daar eens antwoord op. On topic blijven.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:56
Wat ik hoor van Portugezen die ik ken is het een hele onzekere keeper bij hoge ballen. Dat hij 3e keeper was bij Benfica zegt ook genoeg.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 19:07
Die Bruino Varela is echt een grabbelaar jongens!!
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 19:36
Jij heb wat met jongens he? Maakt verder niet uit.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 19:00
Dat was omdat mensen als jij ook riepen om de kop van Lamprou.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:07
Alles is beter dan Lamprou
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:32
Behalve Varela.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 19:13
En terecht toch. Het is al te gek dat Ten Hag in zijn wijsheid besloten heeft om van Lamprou de 2de keeper te maken. Dan komt hij erachter dat hij niet aan het niveau zit wat Ajax nastreeft en dan gaat Ten Hag een keeper halen die het het vreemd vind dat Ajax van achter uit probeert te voetballen.
Deze Ten Hag is onderdeel van het Technisch Hart geworden. Die gaat meebeslissen over de spelers die moeten komen.
Dan mag er toch wel kritiek komen. Ik maak me oprecht flinke zorgen om Ajax. Die CL is hartstikke leuk hoor, maar het verbloemt de echte problemen.
Vind ik leuk
lexy88 +1949
maandag 25 maart 2019 om 19:21
Noem "de echte problemen" eens op dan, en kijk eens naar andere clubs en wat voor problemen zij hebben. Ik denk dat iedereen die zich "flinke zorgen" maakt gewoon een pilske moet pakken en rustig af moet wachten. De successen komen in golfbewegingen en Ajax wordt heus binnen nu en korte tijd weer kampioen. En er zijn ook veel ajaxfans (zie ajaxshowtime) die verder komen in de CL minstens even mooi vinden als kampioen worden, ik ook. Ik zie ze liever shinen tegen Real, Benfice en Bayern dan tegen Heracles.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 19:27
5 jaar geen kampioen noem ik een echt probleem. Je bent al veruit de rijkste club en dan lukt dat niet??
Steeds maar weer de beste spelers verkopen en nog meer geld binnen halen want dat kun je nooit genoeg hebben. Iedereen geloofd maar in dat toekomst beeld dat als Ajax maar rijk genoeg is dat je dan jaar in jaar uit kampioen gaat worden. Waar is dat op gebaseerd.
Je kunt het kampioenschap niet kopen.

En ik geniet erg veel van de CL wedstrijden. Graag volgend jaar weer. Maar zorg dan dat je bovenaan eindigt. Dat scheelt een voorronde minder en je spelers hebben langer rust. Ik snap gewoon niet dat je dit seizoen, met dit materiaal, niet 10 punten voor staat.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:35
En zo is het en niet anders !
Vind ik leuk
erikv78 +697
maandag 25 maart 2019 om 20:27
10 punten... Dan had je dus ALLE wedstrijden moeten winnen, beetje te veel gevraagd he, je zult altijd eens gelijk spelen of verliezen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 20:29
Je staat 5 punten achter op PSV. Ik vind dat je 5 punten voor op PSV had moeten staan. Zo kom ik snel aan die 10 punten. Het is inderdaad onlogisch om alles te winnen.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2837
maandag 25 maart 2019 om 20:42
5 jaar geen kampioen is idd heel erg vervelend, maar de geschiedenis wijst uit dat dit niet heel abnormaal is. Ajax heeft vaker zo’n periode. Ik maak me niet druk, de titels komen wel weer. Wat jij zegt over de beste spelers verkopen, daar kan je niet heel veel tegen doen. Ik weet zeker dat Ajax jongens als Frenkie en de Ligt heel graag zou behouden, maar die jongens willen graag in een grote competitie spelen. Die zijn dus niet te behouden, voor geen enkele Nederlandse club.

Ik geniet ook van Ajax in de CL, en ik geniet eerlijk gezegd van elke Nederlandse club in de CL. Dat Psv 1 puntje heeft gesprokkeld heeft meer te maken met de tegenstanders in de poule als dat t aan psv zelf ligt. En daar ligt ook het nadeel. De spelers van Psv, met uitzondering van een Lozano of Bergwijn misschien, hebben zich gewoon veel minder in de kijker gespeeld, dus wordt er ook minder voor betaald.
Hou er trouwens rekening mee dat als Ajax 3 wedstrijden per seizoen speelt dat rond deze tijd de fitheid minder word. Tuurlijk worden ze graag kampioen, maar zoals hierboven al wordt gezegd, verder in de CL komen is net zo mooi, en vanaf de 1/4 finales wordt t alleen maar mooier!
Zoals al zo vaak gezegd is hier en op elk ander forum, als elk jaar je meest bepalende spelers worden weg gekocht dan is het moeilijk om een team te vormen, dat kost tijd, en dat is de reden dat Psv hoger staat in dit seizoen. Ajax heeft de betere spelers, Psv is veel meer een team. Snap je het nu?
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 19:37
Geen Overmars meer?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
maandag 25 maart 2019 om 19:16
Ik ga ontopic op je comment in.

Op de inhoud die JIJ introduceert.

Nice try....
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 19:19
Jij komt met een riedeltje waarom het NU goed gaat.
Ik heb het over waarom het toekomstige niveau omlaag gaat.
En nog steeds geen antwoord op de vraag waarom deze keeper gehaald is.

Probeer het nog eens, met je nice try.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
maandag 25 maart 2019 om 19:51
Ehm ja. Natuurlijk heb ik het over nu . Het gaat nu toch ook goed met Ajax? Beter dan de vorige tijden trouwens, dus ik snap je gelul helemala niet
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 19:58
Als je het niet snapt is dat omdat je dat niet wil, of aannemelijker, omdat je te dom bent.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
maandag 25 maart 2019 om 19:59
Jij ook fijne avond
Vind ik leuk
FRChamp +2510
maandag 25 maart 2019 om 19:22
Omdat ze toch hun twijfels hadden over Lamprou als 2e keeper na Heerenveen-thuis.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 19:28
Die twijfels hadden heel veel Ajacieden als toen hij als 3de keeper kwam. En dan werken zij er nog eens elke dag mee, zie je hem toch elke dag falen.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
maandag 25 maart 2019 om 19:35
Zonde. Maarja andere omgeving, andere teamgenoten, daar hij was hij misschien even aan toe.
Vind ik leuk
Nilsinno +974
maandag 25 maart 2019 om 21:47
Zal als stand in goed genoeg zijn neem ik aan
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:28
Heb je gemist wie onze 2e keeper daarvoor was?
Die volstond niet en daarom is Varela gehaald en als je daar aan het eind van de transferperiode achter komt is er niet heel veel keus.
Toch is hij beter dan t alternatief.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.
Vind ik leuk
appeltje +4303
maandag 25 maart 2019 om 18:49
Toch nog iets verzonnen waar je Ten Hag de schuld van kan geven?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 18:52
Ik kan Overmars hier de schuld niet van geven omdat Ten Hag zelf heeft lopen verkondigen dat de keeper uit zijn netwerk kwam.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 18:50
Wat een onzin.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:51
Ja als je anti-ten Hag bent is deze wel makkelijk
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 18:55
Dan nog kost het hem heel veel moeite iets te vinden hoor, niveau gaat omlaag nadat je 3x Cl winnaar uitschakeld, maar dat was natuurlijk dankzij de spelers maar verliezen ligt aan Ten Hag.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 19:39
Deze supporter is anti zijn eigen club.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:56
En dan even a la PSV reactie, staat AZ boven Ajax ? Ok, Alkmaar ligt wel boven Amsterdam ( voor de bijdehandje onder ons 😉😉).
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 18:59
Maar Amsterdam weer boven PSV dus dat wordt weer moeilijk dan ;)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:00
Nee, Amsterdam boven Eindhoven en PSV boven Ajax ( helaas 😉).
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 19:35
Met zulke supporters, heb je geen vijanden nodig.
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 25 maart 2019 om 20:19
Het is een uitstekende keeper dus ik begrijp Ajax héél goéd!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:54
Dat een Portugees zich bij ons thuis voelt zegt genoeg over onze "warme" club 😉
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:57
Zou mooi zijn als hij straks Onana kan doen vergeten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:23
Waar moet ie aan wennen dan oh weet het al aan plek2
Vind ik leuk
Come on Utreg +30183
maandag 25 maart 2019 om 19:34
Weer een pareltje van een foto hoor! Hulde weer!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:00
Goeie doelman. Hopelijk volgt hij Onana op!
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 00:54
Hij heeft al een hoop praatjes maar... dat past bij een Ajaxied. Toch moet hij eerst Onana passeren maar die zal verkocht worden deze zomer en waarschijnlijk komt Cilissen dan terug.
Hij kan dan wel mooi tweede keeper worden, dat zou al een mooi resultaat voor hem zijn
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws