Geruchtmakend ontslag voor NAC-icoon Penders: 'Niet zoals ik zou willen'

Geruchtmakend ontslag voor NAC-icoon Penders: 'Niet zoals ik zou willen'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 19:02ma 25-03-2019 om 19:02

NAC Breda-directrice Nicole Edelenbos zorgde vrijdag voor grote consternatie door clubicoon Rob Penders op staande voet te ontslaan. De oud-verdediger en huidig assistent-trainer liep al negentien jaar lang rond bij de Eredivisie-hekkensluiter, maar werd door middel van een telefoontje bedankt voor bewezen diensten.

NAC stelde Ruud Brood vrijdag aan als opvolger van de ontslagen trainer Mitchell van der Gaag en besloot dat er voor Penders geen plek was in de nieuwe technische staf. "Het eerste wat ik vrijdagochtend deed voordat ik in de auto stapte, was Rob bellen", vertelt Edelenbos aan Omroep Brabant. "Dat was natuurlijk een vervelend bericht. Ik wil dan ook heel snel met hem aan tafel om te bespreken of er andere interne mogelijkheden zijn. Daar heeft hij geen gebruik van willen maken."

De beslissing van Edelenbos bracht veel woede onder de NAC-fans teweeg. "Zij zijn er niet blij mee en ik ben er ook niet blij mee", benadrukt ze. "Het was helemaal niet zoals ik het zou willen. Onder normale omstandigheden, wanneer er meer tijd is, zou ik dit nooit zo doen. Maar iemand moet de boodschap overbrengen."

Lees ook: 'NAC-icoon Penders krijgt telefoontje van directie: ontslag op staande voet'

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Poll

Komt NAC nog van de laatste plaats af?

(2295 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 19:06
Negentien jaar.... hij werkte daar dus nog langer dan dat ik leef, en dan gooien ze hem zomaar via de voordeur eruit! Hoe triest is DIT voor een club?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:08
Echt een schande. Zegt genoeg over de situatie bij Nac. Dit kan je de achterban toch ook niet verkopen. Misschien moeten de fans een keer met zijn alle een uitwedstrijd boycotten om te protesteren tegen het wanbeleid en Penders te steunen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:13
Sowieso eens over dat eerste, dit is een enorme dreun voor de NAC-fans, ik heb erg met ze te doen! Over een wedstrijd boycotten, ik zou juist het tegenovergestelde doen. Massaal komen, en alle fans met een banner of zoiets, met iets van ‘Justice to Penders!’ of ‘no more Penders=no more (vul maar in)’. Dat heeft toch iets meer effect, denk ik.
Vind ik leuk
Gilze +1276
maandag 25 maart 2019 om 19:27
Die muts die zelf al ontslag had genomen trapt er dus nu iemand uit die er 19 jaar met hart en ziel heeft gewerkt
Beetje jammer
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
maandag 25 maart 2019 om 19:48
Vrouwen zouden gevoeliger zijn dan mannen.... Nou deze tante bewijst even keihard het tegendeel. Wat een bitch.
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 19:31
Geloof me dat gebeurd ook in andere bedrijven, in 1 keer veranderd je status van fijne collega in een nummer.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:32
Tsja.... en daar gaat het warme gevoel weer! Alleen omdat het even tegenzit....
Vind ik leuk
JanvdLisme +1496
maandag 25 maart 2019 om 20:28
Dat kan alleen pijn doen als je een band aan gaat met je collega's. Dat moet je dan ook te allen tijde zien te voorkomen. Gewoon je werk uitmuntend doen en weer terug naar je leven (thuis, familie en vrienden).
Vind ik leuk
076Mike +368
dinsdag 26 maart 2019 om 02:01
Hij is er niet zomaar uit gegooid.. Hij heeft een aanbod gehad om te komen praten over een andere functie binnen de club.. Daar had hij geen zin in!

https://www.bndestem.nl/nac/interim-directeur-edelenbos-over-plotselinge-vertrek-nac-icoon-penders-het-telefoontje-is-niet-zoals-het-hoort~aada5749/
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1855
maandag 25 maart 2019 om 19:08
Rotzooi daar opruimen, en 1/2 jaar in de keuken kampioen divisie. Daarna weer bouwen aan een eredivisie waardige club.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:21
Er zijn daar mensen die NAC naar de kl*te helpen.
Er word niet gebouwd of een stabiele Eredivisie club van gemaakt.

Ik hoor die Pierre van Hooijdonk ook alleen maar brallen op tv.
Komt niks van terecht
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:24
Nicole Edelenbos?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:30
Zelfs niet bekend in de damesvoetbalwereld 😉
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 19:30]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:18
𗀄
Vind ik leuk
fcfc +433
maandag 25 maart 2019 om 19:24
Maar niet over de telefoon troella.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21059
maandag 25 maart 2019 om 19:24
Zo kan het dus gaan. Zuur voor Penders.
Ben dan wel benieuwd waar hij dat aan verdiend heeft🤔
Vind ik leuk
Justin Kees +3484
maandag 25 maart 2019 om 19:28
Ja, mevrouw Edelenbos is zwaar slachtoffer in deze. Zij nam de traumatische taak op zich om Rob af te wimpelen en dat wilde ze heus niet. Nou is er volgens mij totaal niets Edels aan mevrouw Bos, het lijkt me eerder een Kenau die opruimt wie er in de weg ligt..
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 19:29]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:34
Ik heb zo m’n vraagtekens....
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 19:37]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19118
maandag 25 maart 2019 om 19:32
Echt een kwalijke zaak natuurlijk. Goed dat hier zoveel ophef komt. Dit valt gewoon onder normen en waarden. Die heb je, of niet.
Vind ik leuk
TimdeCler +61
maandag 25 maart 2019 om 19:47
Waardeloos beleid daar, hoe spijtig voor de supporters dan ook van zo’n mooie club. Hoop toch echt dat ze degraderen en dan kunnen heropbouwen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:01
Heb je ze weer dat dom wijf .je moet je niet laten besturen door een wijf
Vind ik leuk
Smithsonian +45139
maandag 25 maart 2019 om 20:08
Nicole Edelenbos = LOSER
Vind ik leuk
deltiaan +1475
maandag 25 maart 2019 om 20:09
grote blunder van BROOD
om penders te passeren
Vind ik leuk
Magni Ajax +304
maandag 25 maart 2019 om 20:18
Hoe verzin je het om iemand als Rob Penders telefonisch te ontslaan omdat Ruud Brood zijn eigen assistenten mee wil nemen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:37
Wat maakt het uit .... ontslag telefonisch of mondeling? Als speler geweldig als assistent het zelfde als van de Gaag te soft....hij heeft het te horen gekregen nadat Brood zijn eigen assistenten wilde en die heeft hij gekregen....daarna heeft Edelenbos gelijk Penders en die andere die er pas 2 maanden zat op de hoogte gebracht....dus uit eerste hand...en niet uit 2de hand....er wordt genoeg gelekt bij NAC dus vandaar dat ze direct de beide assistenten heeft gebeld..... spoedig zal ze ook kenbaar maken wie haar opvolger wordt....en dan is haar taak volbracht....oude garde eruit ik vindt het prima zo.....geen tijd voor krokodillen tranen....
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:47]
Vind ik leuk
Smithsonian +45139
maandag 25 maart 2019 om 21:36
Bah!
Vind ik leuk
Relaxie +1105
maandag 25 maart 2019 om 22:16
Brood heeft voor een half seizoen getekend om dan verder te evalueren...opzicht niks mis mee maar waarom moeten daar gelijk nieuwe assistenten bij

Volgens mij staan er bij nac geen geldbomen in de tuin dus waarom. gelijk zo rigoureus....ik vind het puur wanbeleid.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 21:08
Een schande hoe ze hem behandelen !!
Vind ik leuk
Gerardovic +215
maandag 25 maart 2019 om 22:41
Bedoelen ze dit nu met Brabantse gemoedelijkheid?
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 22:42]
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 01:14
Lullig natuurlijk voor Brood, maar hoe had hij dan anders het nieuws willen krijgen?
Het blijft natuurlijk altijd pijnlijk om dit nieuws te ontvangen maar voor een goed verstaander was het al weken geleden bekend.
Sorry Ruud, neem het niet persoonlijk, er was gewoon geen andere manier gezien de interne structuur.
We wensen je natuurlijk het allerbeste, misschien (klink misschien gek) bij Feyenoord als assistent van de assistent. Mouwen opstropen is je niet vreemd e zo kan je wellicht opklimmen tot assistent van Jaap Stam. We weten allemaal dat hij nog niet serieus tevreden is met zijn 2e man.
Het doel ligt wijd open voor wie de juiste weg weet te bewandelen.
Even tussen ons gezegd en gezwegen... je hebt dit niet van mij!
Vind ik leuk
Cantonoy +61
dinsdag 26 maart 2019 om 06:49
Dat interview met Edelenbos was tenenkrommend. Anti reclame
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:23
Hoe diep kan je zinken...
Onbegrijpelijk dat deze incompetente 'IJdelenbos' de club belachelijk kan blijven maken!
Ik zie nu al uit naar de sprekende spandoeken as. zaterdag...
Ze zal waarschijnlijk beslissen om zonder publiek te spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws