'Op zich is er niet zoveel veranderd bij NAC. Alles ligt nog steeds op straat'

'Op zich is er niet zoveel veranderd bij NAC. Alles ligt nog steeds op straat'

Gepubliceerd: dinsdag 26 maart 2019 om 07:55di 26-03-2019 om 07:55

Laatste update: dinsdag 26 maart 2019 om 09:26di 26-03-2019 om 09:26

Ruud Brood beseft maar al te goed dat hij aan een lastige missie is begonnen. De nieuwe trainer van NAC Breda heeft nog acht wedstrijden de tijd om de Brabanders van de laatste plek in de Eredivisie te krijgen.

'Het onmogelijke mogelijk maken', noemt Brood het zelf. Dat NAC een rumoerig seizoen doormaakt, schrikt de 56-jarige trainer niet af. "Op zich is er niet zoveel veranderd. Alles ligt nog steeds op straat, net als dertig jaar geleden in mijn tijd als speler. Daar verbaas ik mij niet over", vertelt hij aan BN DeStem. "Het is een dynamische club die altijd in beweging is. Er komen meer mensen naar het stadion dan bij een subtopper als AZ. Ik zei altijd gekscherend: als het bij NAC een dag rustig is, klopt er iets niet."

Brood deinst ook niet terug voor impopulaire maatregelen. De trainer heeft Regillio Vrede en Willem Weijs in zijn technische staf opgenomen, ten koste van Maurice Verberne en clubicoon Rob Penders. "Als je wilt veranderen, is het niet alleen aan de hoofdtrainer. Wat voor prikkel kun je de selectie geven?", verklaart hij. "De conclusie was dat we andere gezichten voor de groep wilden hebben."

Lees ook: Brood onthult op eerste werkdag afspraak met NAC: 'Moeten ze niet willen'

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Poll

Gaat het Brood lukken om NAC in de Eredivisie te houden?

(2367 stemmen)

Plaats een reactie

Broekie +751
dinsdag 26 maart 2019 om 08:03
Voor 8 (kansloze) wedstrijden dit allemaal op zijn kop zetten. Had dit eind vd het seizoen gedaan. Dan had je op een nette manier afscheid kunnen nemen van Penders en Verberne. Ruud Brood staat gewoon glashard te liegen voor de camera's!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:12
Eat liegt die dan?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:13
Kun jij ook vast even de toto invullen voor mij? Blijkbaar kun je in de toekomst kijken
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 08:14]
Vind ik leuk
Eimersweide +9658
dinsdag 26 maart 2019 om 08:33
NAC krijgt nu 5 wedstrijden op rij tegen concurrenten. Er was 0,0 vertrouwen, zowel bij de spelers als bij de trainers niet. Het moment is dus prima. De manier waarop verdient niet de schoonheidsprijs.
Vind ik leuk
FSCeara +9616
dinsdag 26 maart 2019 om 10:31
Vond het slecht hoe ze met penders zijn omgesprongen na zoveel jaren bij de club. Van de 5 wedstrijden tegen de concurent speel je er 2 thuis. Mocht je er 3 winnen dan nog mag de concurentie er geen enkele winnen. Word mission impossible !
Vind ik leuk
Eimersweide +9658
dinsdag 26 maart 2019 om 10:37
Als ze niet hadden ingegrepen was het ook een mission impossible. Nu kun je nog een klein beetje hopen op nieuw elan.
Vind ik leuk
FSCeara +9616
dinsdag 26 maart 2019 om 12:12
Ze hebben op verkeerd paard, city, gewed. Dat heeft vorig jaar goed uitgepakt en nu dus niet. Daarnaast is dat gebeuren met Pierre een drama gebleken. Succes iig. Alleen bij ons in Sittard geen punt natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:05
Redelijk slap gelul allemaal beste! Over Sittard zou ik maar niet teveel zeggen, speelden hiervoor toch al 25 jaar in de KKD?
Vind ik leuk
FSCeara +9616
dinsdag 26 maart 2019 om 19:23
We speelde 18 jaar in de kelder van de toenmalige JL. Bij ons is jaren hetzelfde wanbeleid gevoerd en heeft de club op een haar na de kop gekost. En er is hier niemand in sittard die dat zal ontkennen. Dus degene die slap lult zijn de mensen aan het beleid in Breda. Het is zonde dat bij een club als NaC hetzelfde gebeurd als bij ons in het verleden maar beter steek je je hoofd terug in het zand !
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:12
Je doet je naam eer aan....je weet er helemaal niks van.....broekje....
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:17
NAC = bier drinken en kut roepen. Altijd in beweging en zorgen voor rumoer. Heerlijke club!!
Vind ik leuk
Varken +230
dinsdag 26 maart 2019 om 10:25
Echte mannen hebben ballen... chapeau Brood !
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 26 maart 2019 om 11:01
Nou, we gaan het zien.
Ik verwacht een opleving bij NAC.
(Gaat vaak zo bij clubs onderaan, aan het eind v/d competitie).
Maar uiteindelijk niet genoeg om degradatie af te wenden.

En dan heb je Penders voor niks weggestuurd (denk ik).
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:27
Penders is al acht jaar lang een windvaan zonder eigen mening. Wordt je als club niet beter van.
De manier waarop is niet netjes.
Vind ik leuk
NvC +9679
dinsdag 26 maart 2019 om 11:02
Prima trainer, ook voor volgend seizoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws