Geen adempauze voor PSV na afronden miljoenendeal: nieuwe partners lonken

Geen adempauze voor PSV na afronden miljoenendeal: nieuwe partners lonken

27-03-2019 20:40
88

Dat PSV nu door het ontwerpen van Brainport Eindhoven een nieuwe hoofdsponsor heeft, wil niet zeggen dat de club rustig achterover kan leunen op commercieel gebied. PSV blijft actief op zoek naar nieuwe partijen, die zich kunnen aansluiten bij het concept.

Op dit moment maken de Brabantse bedrijven VDL, ASML, Philips, Jumbo en de High Tech Campus Eindhoven deel uit van Brainport Eindhoven. Die partijen betalen een miljoen euro per jaar aan PSV. Elke extra partner die zich aansluit, levert de Eindhovense club dus een miljoen euro op. Volgens het Eindhovens Dagblad zijn onder meer De Mandemakers Groep (keukengigant) en DELA (uitvaartverzekeraar) interessante opties. 

Ben Mandemakers geeft in het ED te kennen dat hij positief is over de innovatieve sponsordeal. "Een partij sterke ondernemingen en bekende namen heeft hier een mooie overeenkomst gesloten. Dat is goed voor Eindhoven en de regio en ook voor PSV. Twee werelden vinden elkaar hier. Of wij hieraan meedoen? Dat bekijken we zoals we dat altijd doen, maar dat het idee aanspreekt is zeker waar."

Onder meer NXP (een groeiend tech-bedrijf uit Noord-Brabant) en DAF (truckfabrikant) hebben deelname wel overwogen, maar besluiten uiteindelijk anders. "Dat betekent niet dat we PSV geen warm hart toedragen, maar op dit moment kan het simpelweg niet", zegt Martijn van der Linden namens NXP. We steunen in de regio volop kleinschaligere initiatieven en hebben dit ook goed beoordeeld. Daarbij was de conclusie dat we nu op het eerste blijven inzetten."