VI: FC Utrecht overweegt om avonturier Adekanye gratis op te halen bij Liverpool

VI: FC Utrecht overweegt om avonturier Adekanye gratis op te halen bij Liverpool

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 20:57ma 15-04-2019 om 20:57

FC Utrecht volgt de verrichtingen van Bobby Adekanye op de voet, meldt Voetbal International maandagavond. De twintigjarige jeugdinternational van Oranje speelt momenteel in de jeugdopleiding van Liverpool, maar loopt aan het einde van het seizoen uit zijn contract.

Volgens VI moet Adekanye in de Galgenwaard zorgen voor de nodige 'creativiteit op de vleugels'. De in Nigeria geboren buitenspeler staat al enige tijd op de radar van het Utrechtse scoutingsapparaat. Adekanye kreeg onlangs een aanbod om zijn contract in Liverpool te verlengen, maar bedankte voor de eer.

De twintigjarige vleugelaanvaller wacht nog steeds op zijn profdebuut, maar heeft al een wonderbaarlijke carrière achter de rug. Als twaalfjarige besloot hij om de Ajax-opleiding te verruilen voor FC Barcelona. Na één jaar 'op huurbasis' bij PSV, kwam Adekanye in 2015 bij Liverpool terecht. De tiener stond onlangs de NOS al te woord en liet daarin weten dat de gedachte aan een transfer naar de Eredivisie 'weleens door zijn hoofd gaat'.

Plaats een reactie

#Keizerout +50343
maandag 15 april 2019 om 20:59
Hij mag wel naar Ajax komen om aan alle jeugdspelers uit te leggen dat vertrekken helemaal niet zo handig is.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
maandag 15 april 2019 om 21:10
En dan horen ze hun megasterren en idolen zoals Kevin de Bruyne zeggen dat er kansen schuilen en is zijn rol weer vrijwel nutteloos
Vind ik leuk
#Keizerout +50343
maandag 15 april 2019 om 21:14
Ja, waarschijnlijk wel ja. Je hebt gelijk, Belgen maken alles kapot.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
maandag 15 april 2019 om 21:18
Ze zijn mijn laatste resort om te kijken of ik dit jaar al geneeskunde kan doen, dus ik zal ze maar even sparen en de aandacht naar de duitsers verschuiven
Vind ik leuk
#Keizerout +50343
maandag 15 april 2019 om 21:23
Haha, heel verstandig. Zijn er geen andere landen waar je terechtkan? Of is dat te ver van huis?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
maandag 15 april 2019 om 21:25
Daar spreken ze geen Nederlands, ken ik de procedures niet van + past de cultuur niet bij me.

Duitsland zou ik, zelfs als ik fatsoenlijk Duits kon, nooit doen
Vind ik leuk
#Keizerout +50343
maandag 15 april 2019 om 21:29
Dan zou ik dat inderdaad niet doen.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1594
maandag 15 april 2019 om 21:20
De Bruyne is zijn carrière op het hoogste niveau begonnen bij RC Genk.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
maandag 15 april 2019 om 21:25
Dan pakken ze Salah wel, of wie dan ook.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1594
maandag 15 april 2019 om 21:50
Salah is zijn carrière begonnen in Egypte op het hoogste niveau. 😉
Vind ik leuk
PRICE +7961
maandag 15 april 2019 om 21:45
Voor niks kun je wel een gokje op wagen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 00:22
het beste is dat de meeste spelers helemaal niet naar ajax moeten gaan dat moeten ze wel weten ,de meeste spelers komen uit andere steden ,ajax scout vaak in utreg ze zijn nu ook weer bezig om spelers uit de stad utreg te halen weer bij elinkwijk betrouw bare bron trouwens twee van 12 jaar en 1 van 17 jaar utreg is de kweek vijver voor veel clubs
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 00:24]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 02:22
Praat je in het echt ook net zoals je schrijft?
Dan zal je vaak buiten adem zijn.
Vind ik leuk
mcmodd +28730
dinsdag 16 april 2019 om 08:48
Ja Vechtzoom, dat zijn we wel gewend, maar het blijft vervelend. Uiteindelijk doen alle clubs het ook bij de amateurs, maar dan wordt dat wel opgevuld met les op een themaschool, huiswerkbegeleiding en vervoer van en naar trainingen. Dit soort projecten organiseer en begeleid ik nog vaak, wat erg leuk werk is. Als dan een jonge vent net voordat deze in O19 komt naar een andere eredivisieclub wordt gehaald is dat knap balen. Maar eerlijk gezegd gebeurt dat dus ook andersom en dan is het mogelijk weer tegen elkaar weg te strepen.
Vind ik leuk
Jappy +135
maandag 15 april 2019 om 21:00
Is een mooie transfer voor hem. Misschien kan hij wel basis spelen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19222
maandag 15 april 2019 om 21:00
Dat zou voor beide partijen best een goede stap kunnen zijn. Bazoer is ook aan het opleven.
Vind ik leuk
Fc uuuuu +467
maandag 15 april 2019 om 21:00
Ik ken hem niet benieuwd of het was voor de fc is.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:03
Minder dan Kerk kan iig niet
Vind ik leuk
katinzak +314
dinsdag 16 april 2019 om 00:07
1991 met Savicevic, Prosinecki, Pancev en Sinisa... wat een team was dat. Om Pixi niet te vergeten maar die was toen al weg.
Vind ik leuk
DjoDjo +216
maandag 15 april 2019 om 21:10
Heel fijn, goed gedaan Utreg, er zullen er nu wel meer wakker worden.
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
maandag 15 april 2019 om 21:21
Utrecht maak dit toch niet bekend?
Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 15 april 2019 om 21:14
Kom maar naar ons mooie utreg.
Vind ik leuk
Pancev +1409
maandag 15 april 2019 om 21:14
Het proberen waard. Jong, met potentieel om te verbeteren.
Vind ik leuk
Het Brein +4904
maandag 15 april 2019 om 21:19
Kerk en Adekanye op de vleugel en Venema/Bahebeck spits. Dat klinkt goed!
Vind ik leuk
Hesses +1269
maandag 15 april 2019 om 21:32
Kramertje spits en Venema npg een jaar laten verpieteren bij Jong Fcu als t aan Advocaat ligt....is een zegen voor Utrecht dat die komend seizoen weg is...V D Brom geeft jeugd wel kansen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:24
Hmm.. Dat zie ik eerlijk gezegd ook wel ook zitten.. 👍🏽
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:38
O ja wat een slecht nieuws dit.
Ze verzinnen hier nu ook van alles he.
Zodat iedereen deze pagina leuk blijven vinden
Vind ik leuk
tikkietoe +6448
maandag 15 april 2019 om 21:42
Klinkt als een speler die er verstandig aan doet bij een ploeg te komen waar hij basis staat.
Ik hoop dat hij voor Utrecht kiest.
Vind ik leuk
Paul1982 +12405
maandag 15 april 2019 om 21:51
Dit jochie ging toch ergens in Italië ballen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:25
Ik zou als ik hem was voor De Graafschap kiezen. Er gaat toch niets boven de Superboeren. Zelfs PSv moest tijdrekken om te overleven.
Vind ik leuk
BS +1394
maandag 15 april 2019 om 22:29
Vd Brom kan beter Maher meenemen naar Utrecht, zo'n speler missen we op het middenveld
Vind ik leuk
Nemis07 +161
maandag 15 april 2019 om 23:09
Maher kan alleen bij AZ ballen. Verder van huis wordt hem niet.
Vind ik leuk
Kruik013 +62
maandag 15 april 2019 om 23:29
Jammer hij komt al naar Willem II
Vind ik leuk
mcmodd +28730
dinsdag 16 april 2019 om 09:01
Ik weet niet of hij direct in het eerste van FC Utrecht een plek zou krijgen, maar vanuit Jong starten lijkt me geen gek idee. Uiteindelijk zal hij zich weer prettig moeten gaan voelen bij een kleinere club als FC Utrecht, maar een goede kans om in de basis van het eerste te komen gun ik hem wel. Hij is niet echt te vergelijken met iemand anders.Dat komt waarschijnlijk ook door zijn ietwat hoekige motoriek. Misschien moet hij wat minder op kracht trainen en zijn looptechniek bijschaven.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:22
Dacht dat deze jongen naar lazio zou gaan volgens VP

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/858661/-nederlands-talent-adekanye-verlaat-liverpool-en-kiest-voor-itali-.html
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 17:30
lijkt mij een aanwinst ! linksbenig, snel en een geweldige individuele actie !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws