Ajax, Barça, PSV én Liverpool voor twintigste verjaardag: 'Ik houd van avontuur'

Ajax, Barça, PSV én Liverpool voor twintigste verjaardag: 'Ik houd van avontuur'

Gepubliceerd: vrijdag 12 april 2019 om 09:17vr 12-04-2019 om 09:17

Laatste update: vrijdag 12 april 2019 om 09:26vr 12-04-2019 om 09:26

Bobby Adekanye vierde in februari zijn twintigste verjaardag en moet zijn profdebuut nog maken, maar heeft al een cv om u tegen te zeggen. De jeugdinternational met Nigeriaanse roots vertrok in 2011 van Ajax naar FC Barcelona en belandde via PSV bij Liverpool.

Adekanye zal echter op zoek moeten naar een nieuwe club: Liverpool bood hem aan om zijn aflopende contract te verlengen, maar de gesprekken liepen op niets uit. "Jammer, want ik wil graag iets opbouwen bij Liverpool, maar ik mis een plan", vertelt hij aan de NOS. Hoewel Adekanye al een aantal keer mee mocht trainen met het eerste elftal van manager Jürgen Klopp, proefde hij weinig vertrouwen. "Klopp zegt soms dat ik gewoon mijn ding moet blijven doen, maar wie weet zegt hij dat ook tegen anderen."

De aanvaller gaat uitgebreid de tijd nemen in zijn zoektocht naar een nieuwe club. "Ik ga van de zomer lekker zitten met mijn zaakwaarnemer, vader en moeder en daarna maak ik mijn keuze. Geld is niet belangrijk, ik wil mijn debuut in het profvoetbal maken." Dat zou hij bijvoorbeeld in de Eredivisie kunnen doen. "Die gedachte gaat ook weleens door mijn hoofd."

Bang om zijn draai te moeten vinden in een nieuwe omgeving, is Adekanye niet: als twaalfjarige jeugdspeler ging hij al in zijn eentje naar Barcelona. "Ik dacht: deze kans krijg ik misschien maar een keer in mijn leven", blikt hij terug. "Ik ben een jongen die van avontuur, reizen en nieuwe ervaringen houdt. Dus ik pakte mijn koffertje in en ging er meteen heen."

Plaats een reactie

WGW +868
vrijdag 12 april 2019 om 09:21
VP, bedankt voor dit nieuws! Had ik echt ff nodig
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:21
VP waarom reageren jullie niet op vragen en waarom verwijderen jullie zonder uitleg mijn account???????
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:29
Je stelt teveel vragen..
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:45
Kunnen ze dat niet aan bij VP??
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:50
Hahaha, blijkbaar niet.
Ik heb ook een keer iets gevraagd, maar nog nooit een antwoord op gehad.
Vind ik leuk
Goo..Jari! +193
vrijdag 12 april 2019 om 11:07
Zlatan stelt ook geen vragen, Zlatan geeft antwoorden en vragen worden daar op aangepast ;)
Vind ik leuk
2cents +63733
vrijdag 12 april 2019 om 09:21
“Ik ben een jongen die van avontuur, reizen en nieuwe ervaringen houdt. Dus ik pakte mijn koffertje in en ging er meteen heen."

Op je twaalfde...
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:24
Ging ook gewoon continue voor het geld.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:30
Zo alleen was hij niet, hij is bij zijn oom gaan wonen geloof ik..
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2240
vrijdag 12 april 2019 om 09:46
Hahahah moet gelijk aan t boek van seedorf denken .. die kon op ze 3 e al klok kijken en was alleen thuis en ging om 20.00 naar bed ... wat een fantasten bestaan er toch he
Vind ik leuk
JCJWZ +15098
vrijdag 12 april 2019 om 10:33
Die reizen moeten ook betaald worden, die jongen had geen keus, hij moest wel naar Barca om die reiskosten te betalen.

Even wat anders, welke club zit op deze jongen te wachten? Je weet bij voorbaat al dat hij na een jaar weer weg wil.
Vind ik leuk
2cents +63733
vrijdag 12 april 2019 om 10:40
Ik denk dat hij de komende maanden een andere boodschap gaat uitdragen.

Hij zal zeggen toe te zijn aan vestiging op een vaste plek voor rust in zijn leven. Hij zal zeggen het vele verhuizen beu te zijn. ;)
Vind ik leuk
Elohim +1863
vrijdag 12 april 2019 om 17:13
Dan zat hij niet in een vliegtuig want dat kon hij alleen wel vergeten op z´n twaalfde!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:21
Goh, en jongeheer Hoever (in een artikel van bijna 2 uur geleden) vond dat Liverpool juist WEL een plan had.

Heel apart dit :D
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 09:24]
Vind ik leuk
Ale +6146
vrijdag 12 april 2019 om 09:22
Ach gossie, klopt het plan niet helemaal. Verwende snotaap.
Vind ik leuk
Bubba +76
vrijdag 12 april 2019 om 09:23
"Geld is niet belangrijk"

.....🤣
Vind ik leuk
Jeroen Water +4497
vrijdag 12 april 2019 om 09:31
Ik geloof hem!
Je gaat me niet vertellen dat Liverpool slecht betaald...
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
vrijdag 12 april 2019 om 09:26
Misschien weer wat voor Ajax die halen namelijk graag nieuwe spelers i.p.v. opleiden waar ene Cruijff zo'n voorstander van was.
Vind ik leuk
RenW +5632
vrijdag 12 april 2019 om 09:55
Utrecht niet he Mozes, daar worden de spelers in de kantine gemaakt, en geboren?
Vind ik leuk
Lebowski +685
vrijdag 12 april 2019 om 09:59
Misschien het voetbal, en Ajax, wat beter volgen? In de CL bij de laatste 8 de meeste zelf opgeleide spelers met minuten gemaakt in de CL... Dat dus. Joodse naam toch Mozes?
Vind ik leuk
JCJWZ +15098
vrijdag 12 april 2019 om 10:34
Mozes onze jood is vast een Ajacied.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2654
vrijdag 12 april 2019 om 09:26
Deze speler hoort als A4 te hangen op de kleedkamerdeuren van jeugdelftallen van PSV, Feyenoord en Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:34
En dan met de tekst "waarschuwing, veel wisselen van clubs op jonge leeftijd is dodelijk voor je carrière"
Vind ik leuk
Gilze +1270
vrijdag 12 april 2019 om 09:55
Samen met foto’s van alle Ajax en Feyenoord PSV talenten die allemaal te vroeg zijn vertrokken voor t geld
Vind ik leuk
leozao +2564
vrijdag 12 april 2019 om 09:29
Als hij nu eens bij Ajax was gebleven had hij nu misschien wel CL gespeeld... Maar waarschijnlijk heeft hij nu wat meer muntjes op de bank staan. Wanneer die jonge jochies zo snel de deur uit lopen, wordt het ook moeilijker de Cruijff-filisofie uit te voeren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
vrijdag 12 april 2019 om 09:30
12 jaar en je koffers pakken omdat je avontuurlijk bent ingesteld en kansen moet grijpen..

Tijd voor een stabiele en minder avontuurlijke zaakwaarnemer.
Vind ik leuk
leozao +2564
vrijdag 12 april 2019 om 09:37
Je ouders inwisselen wordt wat lastiger...
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
vrijdag 12 april 2019 om 09:41
Zeker.. Maar die zullen zich vast laten adviseren door iemans die het 'beste' met zoonlief voor heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:31
Blijkbaar enorm veel talent wat resulteerde in een enorm korte carrière.

Waar ging het mis? 😉
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:33
Dat is hetzelfde als je op jonge leeftijd bij de jumbo, ah, lidl en coop gewerkt heb. Het staat juist ontzettend slecht op je cv als je steeds blijft switchen
Vind ik leuk
Buck Worrier +2654
vrijdag 12 april 2019 om 09:35
Als je die volgorde van werkervaring hebt zeer zeker. Dan eindig je bij Action.
Vind ik leuk
hantayo +1267
vrijdag 12 april 2019 om 13:34
5 minuten binnen bij de Action is echt de max.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1112
vrijdag 12 april 2019 om 09:34
De bankrekening waarschijnlijk redelijk gevuld maar geen ene flikker bereikt. Hulde.
Vind ik leuk
aartstyle +2006
vrijdag 12 april 2019 om 09:42
Hij kan moeilijk letterlijk zeggen dat hij gaat waar ze het meeste betalen. Maar gelukkig was begrijpend lezen vroeger een vak waar ik goed in was. Ik rijdt namelijk ook in een hybride auto omdat ik zo begaan ben met het millieu en niet vanwege de lage bijtelling.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:42
Als je goed ben zoals hij is dan kom je van zelf wel keer op de juiste club uit
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:44
Ging deze jongen niet naar benfica? Ik dacht dat ajax hem terug wilde halen, maar hij liever daarheen wilde gaan.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/873227/ajax-probeerde-adekanye-terug-te-halen.html
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:44
Kan deze jongen er eigenlijk wat van? Grote clubs, al jaren bekend, maar nog nooit zien spelen.
Vind ik leuk
Dee79 +2699
vrijdag 12 april 2019 om 09:45
De volgende waarvan het “plan” (zal wel snelheid in het eerste of een geldkwestie zijn) niet goed genoeg was...
Vind ik leuk
pos +9946
vrijdag 12 april 2019 om 09:46
Die kan er dus geen ene hol van blijkbaar.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:47
Even vraag voor de redactie ik had hier paar clubs en spelers ingesteld als favoriet maar kreeg zowat om de 5 minuten een push up bericht ,heb daarom ze allemaal weer verwijderd maar is dat normaal ik werd er gek van zoveel berichtjes over bepaalde club of spelers.
Had wel notaties uitgezet en dan nog.
Jammer want voor de rest is het hier tof .Dit is voor de redactie bedoeld he niet op dit artikel gericht van hier boven.
Oh hebben meer mensen hier daar last van ?.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:01
Weer een jochie die wel voor het geld koos en wat niet lukte. Misschien beseft hij toch dat geld niet het aller belangrijkste is
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:24
Beste online banen ..... Google biedt thuis online thuiswerk aan dat je tot $ 32549 per maandd kunt verdienen kort na een paar uur werken. Ik ben deze baan begonnen en ik ben nog nooit zo blij geweest en nu deel ik het met jou , bezoek deze website voor meer informatie ...

>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
hollister +1302
vrijdag 12 april 2019 om 11:08
4 clubs voor je 20e.... ?? No more say
Vind ik leuk
Bubba +76
vrijdag 12 april 2019 om 12:11
Toch knap, je hoogtepunt bereiken nog voor je je profdebuut hebt gemaakt.

Speltip 22: weet wanneer je moet pieken
Vind ik leuk
hantayo +1267
vrijdag 12 april 2019 om 13:33
Ga voetballen voor het te laat is!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws