Steun uit Amsterdam voor FC Twente: 'Zo'n club met zo'n aanhang, moet je bedienen'

Steun uit Amsterdam voor FC Twente: 'Zo'n club met zo'n aanhang, moet je bedienen'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 07:34di 16-04-2019 om 07:34

Het besluit van Ajax om de kampioenswedstrijd tussen Jong Ajax en FC Twente niet in de Johan Cruijff Arena af te laten werken, heeft veel stof doen opwaaien. Voormalig teammanager David Endt vindt dat Ajax de Tukkers tegemoet hoort te komen.

Endt was maandagavond getuige van de Keuken Kampioen Divisie-wedstrijd tussen Jong Ajax en Go Ahead Eagles. Deze werd afgewerkt op Sportpark De Toekomst, waar FC Twente vrijdagavond de titel veilig kan stellen. "Ik vind dat FC Twente in de Arena moet spelen. De wedstrijd is van buitenproportioneel belang. Zo'n grote club, met zo'n grote aanhang, moet je bedienen", laat een gedecideerde Endt echter weten aan TC/Tubantia. "FC Twente heeft het hele seizoen voor volle uitvakken gezorgd. Ik zou de zinnigheid van nadenken laten prevaleren."

De Enschedeërs dienden maandag een officieel verzoek in bij Ajax om de wedstrijd te verplaatsen naar de Johan Cruijff Arena, maar stuitten op tegenwerking van de Amsterdammers. "We begrijpen dat Twente graag met meer supporters naar de wedstrijd wil komen, maar dat is niet ons probleem", liet een woordvoerder van Ajax weten.

Poll

Hoe eindigt Jong Ajax-FC Twente?

(4185 stemmen)

Plaats een reactie

Rodajc +19354
dinsdag 16 april 2019 om 07:36
Zou wel een leuk gebaar van Ajax zijn (geweest).
Vind ik leuk
Pepper +309
dinsdag 16 april 2019 om 07:38
Wat een warmte uit Amsterdam:)
Vind ik leuk
GaoYao +6007
dinsdag 16 april 2019 om 07:47
Beetje het A-veld kapot laten trappen, denk het niet..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:49
Daar kan toch niets aan kapot getrapt worden?
Vind ik leuk
Molletje +4055
dinsdag 16 april 2019 om 07:54
Die slechte grasmatten in de ArenA zijn net zo oud als jullie één na laatste titel.
Vind ik leuk
OverdOse +1930
dinsdag 16 april 2019 om 08:00
Grasmat in arena in prima
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
Red de Kuip +2697
dinsdag 16 april 2019 om 08:01
Die grasmatten waren bij de laatste landstitel van ons ook nog steeds niks hoor.
Vind ik leuk
Molletje +4055
dinsdag 16 april 2019 om 08:19
Nee, nu niet ons gras de schuld proberen te geven van dat jullie in de ArenA verliezen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:52
Verdomme je hebt mij door...
Vind ik leuk
Red de Kuip +2697
dinsdag 16 april 2019 om 09:57
Waar geef ik je de schuld dat we daar door verliezen?
Vind ik leuk
Molletje +4055
dinsdag 16 april 2019 om 10:06
Vat het niet zo serieus op zeg... het was als grap bedoelt, maar blijkbaar is humor nog te vroeg voor je deze ochtend.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2697
dinsdag 16 april 2019 om 10:08
Ja sorrie, maar ik valt niet zo veel te lachen bij Feyenoord op dit moment;)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:15
Of de net zo oud als jullie laatste titel 😂🤣🤣😂
Vind ik leuk
Molletje +4055
dinsdag 16 april 2019 om 08:22
Hahahaha, nee, de grasmat wás echt dramatisch in het begin van de ArenA, nog steeds niet de beste, maar wel inmiddels gewoon goed.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:24
Ach het was nog steeds beter als kunstgras
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5758
dinsdag 16 april 2019 om 09:46
Bij t Nederlands elftal weer volop glijpartijen gezien
Vind ik leuk
Molletje +4055
dinsdag 16 april 2019 om 09:54
Het zal ook nooit het mooiste stadion met de beste grasmat worden nee...

maar ik sluit me aan bij Dlanor Ed Reob hieronder...

Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:56
Waarom zie je dat dan (bijna) nooit bij een wedstrijd van Ajax? Verkeerd schoeisel.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5758
dinsdag 16 april 2019 om 11:58
Ik kijk zelden naar Ajax gozer. Alleen de cl wedstrijden. Daar is t me niet bij gebleven indd. Maar het betrof de ligt ook
Vind ik leuk
Pindarots +1485
dinsdag 16 april 2019 om 11:19
Komt door die poppenschoentjes van tegenwoordig.

En bij sommige is de motoriek niet zo goed ontwikkelt. Dumfries valt elke wedstrijd wel een keer om, zelfs op kurkdroog kunstgras.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 11:21]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:00

Tsja, ik weet niet wat ik liever heb: een knappe selectie met een kutveld of een kutselectie met een fantastisch veld... 😂
Vind ik leuk
OverdOse +1930
dinsdag 16 april 2019 om 08:03
Laat ze maar naar de Arena kimen en daar spelen. Voor die jonge gastjes ook prachtig om in de Arena te spelen waar veel supporters zijn. Ik vind dat Amsterdam een erg stugge houding heeft
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:03]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:46
en dat mag ajax allemaal betalen zeker want fct kan het gewoonweg niet.
Vind ik leuk
OverdOse +1930
dinsdag 16 april 2019 om 09:15
Dat is een voorwaarde die Amsterdam kan stellen. Als jullie in de Johan Cruijff Arena willen spelen zijn de extra gemaakte kosten/lasten ook voor jullie.. Als twente zijn kampioens wedstrijd tegen een klein clubje had moeten spelen met maar een paar stoeltjes die beschikbaar waren hadden we ze niet gehoort
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:09
Dat zal de gemeente Enschede als muziek in de oren klinken: net 5 miljoen schuld kwijtgescholden en er wordt gelijk geld uitgegeven aan het afhuren van de Arena. Wat gaat er gebeuren als Twente niet wint? Dan zit Amsterdam met de gebakken peren van het misgelopen kampioenschap...
Vind ik leuk
MG MG +535
dinsdag 16 april 2019 om 17:40
De hele KKD divisie zit opgescheept met de jong elftallen (op eigen verzoek van die clubs) die geen uitsupporters hebben en lopen daardoor de gelden mis van de uittickets en nu zeuren dat het wat zou kosten?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:08
Het is in elk geval betrekkelijk
Vind ik leuk
Wittepiet +241
dinsdag 16 april 2019 om 09:34
Een knappe selectie heb je alleen wat aan op de gay pride
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:36
Dus iedereen die knap is, die moet naar de gaypride? Want dan ga jij je daar even lekker aan opgeilen? 😂
Vind ik leuk
Wittepiet +241
dinsdag 16 april 2019 om 09:39
Ik zelf niet maar mijn zoon wel. Niets mis mee
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:41
Als je knap automatisch associeert met de gaypride, dan verdenk ik jou er ook wel een beetje van... knap zegt veel meer dan alleen over uiterlijk...
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
dinsdag 16 april 2019 om 08:35
Nee alleen maar beton. In tegenstelling tot die krakkmikkige Kuip. Die valt eerdaags van droevenis om
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:55
Toch roepen spelers massaal om de Kuip in tegenstelling tot de Arena. Maar hea jij komt vast voor eeb warme kroket naar de Arena.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
dinsdag 16 april 2019 om 09:09
Ik niet, maar Michiel Kramer wel!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:24
Hij stond te genieten van zijn kroket op het veld. Niks mis dus met de kroketten in de Kuip :p
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:30
Je moet niet in je gedachtegang van 10 jaar geleden blijven hangen. De Arena is nu gewoon een kolkend stadion...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:11
Volgens mij zeg ik nergens dat de Arena niet afeervol is of in jouw woorden 'kolkend'. Ik zeg dat spelers massaal roepen om De Kuip. En dat is een feit. Niks meer of minder..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:33
Ook dat riepen ze een aantal jaar geleden...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:08
Joh prima geloof wat je wilt geloven. Alleen Ajax telt of alles wat met Ajax te maken heeft. Best sneu.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:13
Het is de oude garde over wie jij het hebt: Robben, Van Persie, Sneijder en Kuijt. Dit was nog voordat de Arena verbouwd werd. Een van de argumenten is dat de supporters dicht op het veld zaten. Dat zitten ze in de Arena nu ook. Maar een De Ligt, De Jong, De Jong en Blind spelen nu net zo lief in de Arena.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:28
Prima.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:36
Ze hebben het zelf gezegd 😂
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6379
dinsdag 16 april 2019 om 14:17
Gooi je toch gewoon matje 147 er tegenaan.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:09
Je gaat toch zo'n fraude Duitse club niet tegemoed komen..... die willen met 30 mil. schuld weer de eredivisie in!!!!
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 08:12
zielige trol reactie
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:18
🐣,
Niet ouwehoeren man, je mag blij wezen dat j cluppie nog bestaat....
Ohja je krijgt de groeten van Angela Merkel.
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 08:25
jammer dat je niet tegen over me staat en je alleen maar achter je toetsenbord durft
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:57
Allemaal bluf
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:05
Kom je ook naar de Toekomst? Mag je t nog s herhalen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:04
Zoals de meeste Ajacieden: leeghoofdig, onwetend en asociaal.
Vind ik leuk
Speedy +368
dinsdag 16 april 2019 om 08:13
De Arena is alleen niet van Ajax maar van de Gemeente Amsterdam en Stadion Amsterdam N.V. Ajax moet zelf huur betalen om er te mogen spelen.
Vind ik leuk
De Kleine +198
dinsdag 16 april 2019 om 09:05
Kaartjes voor de uitspelende supporters 5 euro verhogen dan heben je de kosten terug
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:33
Hahahha. STEL ze doen het. Dan komt er misschien 2000 man. Heb je 10K. Daar betaal je de beveiliging daar nog niet van. Snap niet dat mensen hier zo kortzichtig over zijn. Die 5 euro extra kan je de lampen net van aanzetten.
Echt onzin dat verzoek. Bij Ajax zit niemand er op te wachten, veld extra belast, volle kosten draaien voor één van de 40 (ofzo) vakken.
Vind ik leuk
De Kleine +198
dinsdag 16 april 2019 om 12:52
Je bent meer kwijt aan beveiliging van de toekomst als daar gespeeld wordt door de grote hoeveelheid mensen met valse en zonder kaarten
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:54
2000 man?!? ik kan me de bekerfinale in 2001 nog herinneren. 32000 man als het nu eens ergens tussen de 2000 en 32000 zit, dan is de Arena ook een keertje redelijk gevuld
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 16 april 2019 om 07:40
That's where it Endts
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:42
Ik weet ook niet wat de achterliggende oorzaak of gedachtes zijn. Misschien is het niet mogelijk op zo’n korte termijn.
Masr deze communicatie is al niet best natuurlijk.
Vind ik leuk
Bossie020 +6595
dinsdag 16 april 2019 om 08:00
Ik denk ook iets met de plaatselijke verordening. De ArenA ligt natuurlijk wel in een winkel- en uitgaansgebied. Op zo'n korte termijn is dat nauwelijks te regelen.
Vind ik leuk
pietprecies +12528
dinsdag 16 april 2019 om 08:01
Volgens mij vond Kwalsema het wel een leuk idee
Vind ik leuk
Ozpo +780
dinsdag 16 april 2019 om 08:18
Komt omdat ze in Enschede gewoond heeft ;)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:13
Natuurlijk, er is iets meer voor nodig dan alleen de weg oversteken.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:07
De reden is dat ze niet willen meedenken, ze denken alleen aan zichzelf. Kortzichtig, asociaal, bekrompen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:29
En dat doen de Twente supporter niet met hun 'eisen' ?

Is ook nogal logisch he, een stadion van 50000+ plaatsen beschikbaar stellen voor een paar duizend supporters.

Ga gewoon lekker in het twente stadion zitten met een groot scherm en vier daar je feestje.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Of je zorgt dat het bezoekersvak groter wordt.

Maar prima hoor, we komen toch.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:31
Ajax heeft het bezoekersvak al vergroot. Jullie moeten gewoon niet zo zeiken.

185 plaatsen zijn er beschikbaar, that's it.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:03
Das belachelijk weinig, zeker als je bedenkt dat ajax zelf altijd om meer kaarten loopt te bedelen.

Als ze zouden weten hoeveel mensen Twente meeneemt naar uitwedstrijden hadden ze het kunnen weten.

Accommodatie is dus totaal ongeschikt voor de kkd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:26
Dus omdat Twente een paar duizend mensen mee denkt te nemen, moet Ajax maar een stadion van 50000+ plaatsen beschikbaar stellen ?

Logisch nadenken is niet jouw sterkste punt blijkt wel weer.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:30
Niet denkt, dat nemen ze al heel het seizoen mee.
Tja, wat kan Twente eraan doen dat jong Ajax niet meer publiek trekt?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:43
Ajax heeft tenminste een jong team dat op het een na hoogste niveau speelt.

Wat heeft FC Twente dan behalve een torenhoge schuld waar de gemeenschap voor moet bloeden ?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
Promotie naar de eredivisie
Meeste uitsupporters van de kkd
Socialiteit, meedenken,inlevingsvermogen

Allemaal dingen die ajax mist
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:56
Wij hoeven niet te promoveren naar de eredivisie, we zijn namelijk nog nooit gedegradeerd.

En jij moet niet dom ouwehoeren over meedenken en inlevingsvermogen als je dat zelf niet kunt/hebt. Jij wil namelijk alleen maar jouw eigen zin doordrammen.

Het gaat niet gebeuren PUNT.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
Nee, logisch een belofte elftal kan niet eens degraderen.

verder vind ik je redenatie heel erg goed, ga zo door.,je bent al net zo kortzichtig als je club.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:12
Kijk eens in de spiegel muts. Je beschuldigt mij van kortzichtigheid, terwijl je zelf 0,0 begrip op kunt brengen voor de situatie zoals hij is.

Jong Ajax speelt zijn wedstrijden op de toekomst. Daar zijn normaal gesproken 100 plaatsen beschikbaar voor uit supporters, daar heeft Ajax voor deze wedstrijd 185 van gemaakt. Dat hadden ze al niet eens hoeven doen, dus wees blij met deze geste. Beter wordt het niet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:45
Als jij voor Twente bent kun je dit onmogelijk over een ander zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:36
Hahahha. STEL ze doen het. Dan komt er misschien 2000 man. Daar betaal je de beveiliging daar nog niet van. Snap niet dat mensen hier zo kortzichtig over zijn. Waar betaal je de beveiliging/stewards van. Daarnaast de jongens voor het veld, electra etc. Dan de ruimtelijke verordening nog..

Echt onzin dat verzoek. Bij Ajax zit niemand er op te wachten, veld extra belast, volle kosten draaien voor één van de 40 (ofzo) vakken.

Twente is vergeten van welke competitie ze kampioen gaan worden volgensmij
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:42
Daar heb ik te weinig info voor of dat het is.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18453
dinsdag 16 april 2019 om 07:44
Snap Twente heel goed en heb niks tegen Twente sterker nog hoop al heel lang dat ze het redden!! Maar er zitten natuurlijk heel veel haken en ogen aan spelen in de Arena zoals veiligheid, logistiek gedeelte, personeel om verkooppunten te vullen, stewards, en dan nog de kosten (huur) die zijn niet misselijk gaat Twente alles betalen volgens mij is daar geen geld! Nogmaals het is niet 1,2,3 kom we spelen in de Arena maar ik snap Twente wel!! (Hoop dat ze sowieso kampioen worden, eredivisie waardige club!)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:49
Zo is het ook natuurlijk. Maar dat mag van mij dan ook wel zo gecommuniceerd worden.
Vind ik leuk
Molletje +4055
dinsdag 16 april 2019 om 07:55
Ja maar kom op... Als er 1 club in Nederland zo langzamerhand moet weten dat dingen geld kost... Dan is het Twente wel hè.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:11
Dat is zeker waar.
Vind ik leuk
Rodajc +19354
dinsdag 16 april 2019 om 07:52
Nee dat begrijp ik, ook ivm de CL en de kampioensstrijd snap ik dat Ajax een perfect veld wilt hebben. Het was gewoon een leuk gebaar geweest, maar snap dat Ajax niet bestaat om goodwill bij andere clubs te kweken.
Vind ik leuk
Cruise +79
dinsdag 16 april 2019 om 08:42
Jaarlijkse huur die Ajax aan de Arena betaalt bedraagt het niet misselijke bedrag van € 16,4 miljoen euro.
Vind ik leuk
Scorpio82 +80
dinsdag 16 april 2019 om 09:16
Wat ik niet snap is dat een andere stadion geen optie is. Voor bekerwedstrijden tegen amateurs gebeurd dit regelmatig. Het stadion van Telstar is gewoon beschikbaar komende vrijdag en ik denk ook niet dat dit een risicowedstrijd is, want als we vrijdag geen kampioen worden dan worden we het maandag waarschijnlijk wel.
Die maandag speelt Sparta ook nog uit bij Jong PSV en dat zie ik ze niet zomaar even winnen, dus met 2 keer verliezen kunnen we er ook gewoon al zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:08
De vraag was al eerder gesteld.
Vind ik leuk
yuuup +11187
dinsdag 16 april 2019 om 07:47
Had leuk geweest, maar in deze fase van de competitie moet het gras in de Arena perfect zijn voor de laatste thuiswedstrijden. Dus zeker geen extra belasting erbij.
Vind ik leuk
pietprecies +12528
dinsdag 16 april 2019 om 08:00
Want?

Moeten we nu ineens sympathie voor ze hebben?

Volgens mij is Ajax ze niks verplicht en ik zou het fijn vinden als de grasmat zo min mogelijk bespeeld wordt zodat we er zelf voordeel aan hebben.

Wat Endt zegt is ook niet waar, hoezo buitenproportioneel belang?

Dat Twente toch een keer kampioen kan worden in de ArenA?

Dan spelen ze toch gewoon gelijk en kan het gewoon in hun eigen stadion, dan kunnen er nog meer in.
Vind ik leuk
Rodajc +19354
dinsdag 16 april 2019 om 08:11
Ik zeg ook niet dat Ajax iets verplicht is, het was gewoon een leuk gebaar geweest naar een van de weinige clubs met een grote achterban in Nederland toe. Ik begrijp Ajax dat ze het niet doen ivm hun belangen, zeker nu, maar het was gewoon leuker geweest. Utrecht bv had deze wedstrijd zeker in de Galgenwaard laten spelen, maar daar zijn de belangen ook iets minder groot.
Vind ik leuk
Scorpio82 +80
dinsdag 16 april 2019 om 10:58
Tegen Jong Utrecht speelden we ook in de Galgenwaard, bij Jong-PSV in het stadion van Eindhoven, bij Volendam werden seizoenkaarthouders verplaatst zodat er 1200 man achter het doel kon zitten.
Er zijn dus voorbeelden waarbij de clubs wel rekening hielden met de grote achterban van Twente.
Het is echt niet zo dat de wedstrijd persé in de Arena gespeeld moet worden. Lijkt me ook geen reet aan trouwens met 15.000 supporters of minder in zo'n groot stadion. Maar as vrijdag hadden we best in het stadion van Telstar kunnen spelen lijkt mij.
Vind ik leuk
markie +3201
dinsdag 16 april 2019 om 08:17
Zeker, maar jij snapt ook wel dat Ajax niet bereid is om dit leuke verzinsel te gaan sponsoren
Vind ik leuk
045Brunssum +1117
dinsdag 16 april 2019 om 08:32
Hadden ze maar niet moeten degraderen!
Vind ik leuk
Rodajc +19354
dinsdag 16 april 2019 om 09:20
Arno, is that you?
Vind ik leuk
045Brunssum +1117
dinsdag 16 april 2019 om 09:23
😀
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:10
Heey Arno
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1485
dinsdag 16 april 2019 om 11:08
En goed voor het nederlands voetbal! Maarja zoals altijd zaken die goed voor het nederlands voetbal dienen te zijn kunnen alleen als ze stiekem goed voor Ajax zijn
Vind ik leuk
twentegoal +918
dinsdag 16 april 2019 om 07:38
Ajax staat al heel lang bekend als DE club die enkel aan zichzelf denkt.. ben er maar blij mee... wel van anderen iets vragen en verwachten
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:39
Och meiske toch..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:40
Van mij hadden ze het ook mogen doen.
Ik wil niet lullig doen maar jij maakt nu verwijten naar mijn club die ook op jouw club van toepassing zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:45
En FC Twente dacht aan de andere clubs toen ze de boel bedonderde?

Als FC Twente toen wel aan de andere clubs dacht, dan i.i.g. niet positief.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 16 april 2019 om 07:47
Ajax vraagt iets aan de knvb.
Het is aan de knvb om daar iets over te zeggen.

Twente vraagt iets aan Ajax
Het is aan Ajax om daar iets over te zeggen.

KNVB heeft er iets mee te winnen, dat nederlandse club weer cl speelt.
Ajax heeft er iets mee te winnen, ja meer kaartverkoop, maar vooral twente supporters.
Vind ik leuk
Joost69 +1242
dinsdag 16 april 2019 om 07:55
ahum....

De kwartfinale van de beker tussen Vitesse en Ajax op 31 januari heeft niet plaats in Enschede. Vitesse wilde dat graag, maar FC Twente vindt het veld niet goed genoeg. FC Twente wil het veld sparen. Vitesse heeft daar begrip voor.

Als aanvulling, daarvoor had Twente al 2x het Gelredome geleend. Dus...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:19]
Vind ik leuk
yuuup +11187
dinsdag 16 april 2019 om 07:57
Hebben zelf een spoor van vernieling achter gelaten en alle andere clubs bedonderd. In dit geval denkt Ajax geheel terecht alleen aan zichzelf. Op dit veld moeten we de eerste titel in 5 jaar zien binnen te halen. Zou een doodzonde zijn als ze zo gek waren geweest om hiermee in te stemmen.
Vind ik leuk
markie +3201
dinsdag 16 april 2019 om 08:19
Volgens mij speelt twente tegen jong ajax en niet tegen ajax 1. Volgens mij heeft twente zichzelf in de situatie gebracht dat ze degradeerden. Moet je ook dealen met de gevolgen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:59
Gelukkig vraagt Twente nooit iets aan de gemeenschap!!
Vind ik leuk
De Kleine +198
dinsdag 16 april 2019 om 09:08
Ja het zijn de hoerenzonen die alleen aan hun zelf denken
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:35
Boerenzonen bedoel je.

Eerst de boel besodemieteren, leunen op gemeenschapsgeld en dan nog denken te bepalen waar ze als uitspelende ploeg mogen spelen.

Ajax is baas in eigen huis.
Vind ik leuk
De Kleine +198
dinsdag 16 april 2019 om 12:49
Ze hebben geen eigen huis want ze huren het van de gemeente dus zijn ze niet de baas
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 16 april 2019 om 10:38
Nee in Enschede maar blijven roepen iedereen is tegen ons accepteer het antwoord en ga niet janken.


Je mag het vragen, Ajax zegt nee op meerdere gronden en heel Enschede staat te huilen als een 6 jarige die geen lolly krijgt.

Vraagje huur jij een zaal voor 1000 man als er 100 komt? Want een Stadion voor 55.000 man huren zodat er 10.000 in kunnen is gewoon het zelfde en onnodige kosten maken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:41]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:38
Andere kant wel grappig ajax word kampioen in arena van eredivisie twente kampioen van eerste divisie. Dan is het ook wel ironisch dat ze op de toekomst kampioen kunnen worden
Vind ik leuk
voetbal@com +1084
dinsdag 16 april 2019 om 07:38
Is David niet uitgenodigd door Juve voor een vip behandeling?
Vind ik leuk
wattenstaafje +23980
dinsdag 16 april 2019 om 07:38
Endt heeft niks te vinden. Ajax speelt daarna tegen Vitesse en dan moet die mat gewoon goed zijn. Wegwezen met dat gezeur.
Vind ik leuk
Mo +13250
dinsdag 16 april 2019 om 07:39
Nee Endt dat moeten we niet.
Vind ik leuk
Gijsie +2122
dinsdag 16 april 2019 om 07:40
Dan moeten ze niet bij Ajax zijn maar bij de gemeente Amsterdam
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 07:43
Eerst bij Ajax.
Zij beslissen of ze met Jong in de Arena willen spelen.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 16 april 2019 om 07:41
Het stadion voor dit doeleinde gaan gebruiken, is totale onzin.

Ajax supporters komen vrijdag niet naar het stadion om Twente te zien spelen.
Ook niet Jong Ajax spelers te zien spelen, er komen wel een aantal maar nooit 50.000 man. Niet eens 10.000, vermoed ik.

1.Dan speel je in een vrij leeg stadion
2. of je speelt in een vol stadion waar Twente supporters een thuis kaartje hebben gekocht op Ajax website.
Vervolgens zitten dus alleen maar Twente supporters naar deze wedstrijd te kijken.

Volgens mij is beide dingen niet wenselijk.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 07:46
En toch hebben andere KKD clubs wel voor zoiets gezorgt.
Dat er meer Twente supporters waren dan eigen.
oa Volendam gaf Twente de hele lange zijde tribune tot beschikking.
Verdienen zij toch ook meer aan?

Ja ik weet dat Ajax dat fooitje niet nodig heeft en voor mij hoeft het ook helemaal niet hoor.
Vind ik leuk
Enden +5042
dinsdag 16 april 2019 om 07:54
Ajax heeft het liefst zo min mogelijk belasting op het veld, zodat het voor de eigen wedstrijden zo goed mogelijk is
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 08:19
ooooooooooo nu snap ik het ook dat ze geen 3 wedstrijden in 1 week willen spelen dat is om het gras te sparen
Vind ik leuk
Enden +5042
dinsdag 16 april 2019 om 08:28
Dat was ook om Europese punten te verzamelen.
Dat ga je snappen als je ouder wordt
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 08:33
hap hap hap lange tenen LOL
Vind ik leuk
Enden +5042
dinsdag 16 april 2019 om 08:47
Grow up
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:13
Je legt uit dat ajax alleen aan zichzelf denkt? Das oud nieuws hoor.

Maar we zullrn het onthouden.
Vind ik leuk
Enden +5042
dinsdag 16 april 2019 om 10:33
Dus wanneer ik mezelf bij jou uitnodig en jij zegt nee, dan ben jij egoistisch
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:58
Volgens mij komen ze volgens het competitieprogramma?
Vind ik leuk
Enden +5042
dinsdag 16 april 2019 om 11:02
Volgens dat programma gaan ze toch gewoon naar de toekomst
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:05
.Dus ze nodigen zichzelf niet uit.

Ze willen alleen meer supporters meenemen, vandaar de Arena. Maar dat begrijpt ajax niet, die denken alleen aan zichzelf.
Vind ik leuk
Enden +5042
dinsdag 16 april 2019 om 13:05
Begrijpen ze wel. Komt ze alleen niet uit.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 16 april 2019 om 07:57
Ja, blijkbaar vinden clubs geld verdienen belangrijker dan het goed behandelen van je eigen fans. Fans moeten namelijk hun positie opgegeven voor de uitfans.

Ik had het ook prima gevonden, als Ajax dan ook 1000 Euro aan entree kosten had verbonden.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 09:13
Nou, het ging niet alleen maar om geld te verdienen.
Dat was een voordelig bijkomende zaak.
Veel bestuursleden van andere clubs zeiden gewoon dat ze deze kans niet mochten missen als er voor hun een topclub langs kwam met zijn grote schare supporters.
oa Een bestuurslid van TOP Oss of Helmond Sport (misschien beide) zeiden genoten te hebben van de ambiance die ze waarschijnlijk niet vaak of misschien nooit meer meemaken.

Maar ik begrijp het standpunt van Ajax wel hoor.
Ik heb er daar ook helemaal geen moeite mee.
Vind ik leuk
Molletje +4055
dinsdag 16 april 2019 om 07:59
Lucky :-)

Maar misschien is de verhouding baten/lasten voor Volendam gunstiger dan voor Ajax.
Volendam is misschien wel eigenaar van het stadion en hebben er dus heel veel profijt van.
Wat anderen hierboven ook zeggen, had ik nog niet eens aan gedacht, maar de belasting van zo'n duel is ook niet wenselijk m.b.t. de overige duels. Ajax wil het veld zo perfect mogelijk hebben voor zichzelf en geef ze eens ongelijk...

Maar goed, wij zitten m.b.t. deze discussie aardig op 1 lijn.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 09:15
Baten waren bijkomende zaak wat in hun voordeel uitviel.
Zie reactie hierboven op gelukshand.

En ik wil nogmaals aangeven het helemaal eens te zijn met de beslissing van Ajax.
Althans, ik kan ze begrijpen.
Mee eens als Twente supporter kan eigenlijk niet hè ;-)
Vind ik leuk
Oale grond +1401
dinsdag 16 april 2019 om 10:15
Ik ben ook helemaal klaar met dit geouwehoer. Speel gewoon de wedstrijd waar dan ook, klaar!
Hopen op een mooi feestje in Enschede. Zoals het er naar uitziet moet ik zelfs dat missen. De artsen laten mij niet gaan met mijn pootje. Mooi shit, kijken of er iets te onderhandelen valt.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 10:38
Wah hej dan.
Gebrookn' poot?
Kaj toh wah op 'n stool zit'n kiekdeus bekiekn'?
Vind ik leuk
Oale grond +1401
dinsdag 16 april 2019 om 11:23
Nee, roar beesie in miene poot, gef een mooi rood been.
Tja, het kan ook niet anders Red is the Colour zelfs mien poot dut met😂😂😂
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 11:47
Oke, betterschap keerl
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 07:42
Ach hou er nu toch over op.
Twente stuurt O19.
Leuk voor die spelertjes want die doen het momenteel ook niet slecht.
En maandag in een reeds uitverkocht Grolsch Veste kan Twente met een uitgerust team proberen het kampioenschap te veroveren.
Wat is er nu niet mooier dan in eigen huis met volle bak feest te vieren?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:46
Daar zou ik voor gaan als Twente zijnde. Vrijdag de beentjes stil en maandag groot feest.
Vind ik leuk
Ryan82 +1088
dinsdag 16 april 2019 om 07:45
Mooie titel: Steun uit Amsterdam...
Vind ik leuk
Settler11 +308
dinsdag 16 april 2019 om 07:52
Gewoon verliezen en de volgende thuiswedstrijd afmaken. ;)
Vind ik leuk
rinirat +4194
dinsdag 16 april 2019 om 07:52
Ik zie Twente niet van Ajax winnen ook niet in de Arena.
Vind ik leuk
harryheck +1610
dinsdag 16 april 2019 om 07:57
Tsja, die ZOGENAAMD warme club uit Amsterdam .....
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:00
KNVB: ik snap best dat ajax meer rust wil voor een CL wedstrijd maar dat is niet ons probleem.
Of vul bij de KNVB de tegenstander in van ajax op dat moment.

Euhm wacht.....
Vind ik leuk
Jandieze +1182
dinsdag 16 april 2019 om 08:03
David, “buitenproportioneel belang”?? Een wedstrijd in de KKD? Het is bekend dat types zoals jij graag overdrijven, maar dit?
Vind ik leuk
carl coenr +269
dinsdag 16 april 2019 om 08:06
Waarom, ze haten Ajax en nu moeten we aardig zijn en ze in de JC Arena laten spelen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:06
David,hou toch lekker je bakkes man!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:06
Krijg je er van als je stopt met het geld terug betalen aan de clubs....
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 08:22
ow ja?
Twente krijgt nog geld van Ajax van een transfer ben je dat vergeten?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:40
Al die rechtzaken vergeten?? Een miljoen verdeeld over alle clubs moest twente betalen, maar daar zijn ze mee gestopt! En dan nu verwachten dat iedereen klaar staat voor die gasten?! Oplichtersclub
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 08:52
jij hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt dus nu snel je mond houden
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:58
Oplichter uit het oosten
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 09:15
ga hulp zoeken zielig mannetje
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:30
Huilen jan, zoals een echte kkd kampioen hoor je ook op een bijveld kampioen te worden!
Trouwens jullie hebben al eens een kampioenswedstrijd in de arena gespeeld, liep ook niet echt goed af he?!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 09:19
En gaan gelijk weer betalen als ze gepromoveerd zijn.
Dat was de insteek.
Zolang Twente KKD speelde, konden ze gewoonweg het met de mes op de keel gezette vergoeding niet betalen.
Ze hadden al een deel betaald hoor.
De rest volgt.
Ook aan diegenen die mee profiteren en er helemaal geen recht op hebben.
Ajax sowieso niet want die zijn na het sjoemelen consequent boven Twente geïndigd
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:16
Kom je ook naar de Toekomst? Ga je t nog s zeggen dan?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:40
Nee ik ga niet naar een bijveldje toe.. dat jullie het nog gaan vieren, zou mn ogen uit mn kop schamen dat je kampioen word van de kkd.. grote praatjes voor een clubje uit de kkd
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:53
Te gek voor woorden. Je wordt kampioen en dan vier je het ook nog!

Durf je niet te komen? Of probeer je te zeggen dat de Toekomst eigenlijk niet geschikt is voor de kkd?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:55
Toekomst is prima voor de kkd, dus daarom speel je daar en niet in de arena.. in de arena komen alleen echte clubs..

Waarom zou ik niet durven?? Ik ga dat niveau niet eens kijken man, zonde van mijn tijd
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:19
Jij bedoeld zeker voor Tadic? Maar die transfer is onder het bedrag gehouden zodat er geen geld naar Twente hoefde te gaan en meer als terecht, als ik het goed heb had de transfer van tadic van Groningen naar Twente al niet gemogen vanwege sjoemelen dus dan ga je Twente nog belonen ook?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 09:20
Ziyech.
Als Ajax kampioen wordt en/of Cl haalt, Twente tot max 1,1 milj aan bonussen kan krijgen.
Nou, Cl heeft Ajax gehaald.
Dus waar blijft dat geld?
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 09:37
ter verduidelijking Twente sjoemelt niet dat het was het toenmalige bestuur en lees wat Lucky Kes schrijft dat bedoelde ik dus
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:18
Het toenmailge bestuur vertegenwoordigde toch Twente? Dus dan sjoemelde Twente en Ziyech was ook een transfer die jullie eigenlijk niet mochten doen maar door gesjoemel wel hebben binnen gekregen. Daar zou Twente dus helemaal niet op mogen verdienen naar mijn mening. En zoals iemand al eerder aangaf zou Twente de clubs geld geven vanwege het jaren lang gesjoemel maar die belofte heeft het nieuwe bestuur ook al weer ingetrokken dus hoe geloofwaardig ben je dan als club.
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 10:30
reactie op het laatste van je Twente heeft al deels een aflossing gedaan aan de clubs en dat ging later niet meer dus is stop gezet en word hervat volgend seizoen
en die transfer mocht wel dan moet je je eens goed inlezen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:34
Dus kan je ajax ook niks aanrekenen dat ze niet de arena in mogen, das het bestuur.. lekker recht lullen wat krom is
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 10:39
wat reken ik Ajax aan dan?
Vind ik leuk
Jan ref +2101
dinsdag 16 april 2019 om 10:42
en je moet niet steeds oude koeien uit de sloot halen want daar hou je zelf ook niet van denk ik als ik het steeds met jou club zou doen snap je?
Vind ik leuk
Bushtukker +118
dinsdag 16 april 2019 om 08:08
Deze stugge houding van AJAX gaat voor een hoop problemen zorgen vrijdag in Amsterdam. En nee, dat keur ik absoluut NIET goed maar feit blijft dat wanneer je duizenden opgewonden supporters los laat in een willekeurige stad er maar dit hoeft te gebeuren of de boel explodeert.
Ik vermoed namelijk dat niet alle supporters het onderweg laten bij M&M's en Cola-Light.

Maar goed, dat is niet ons probleem.....
Vind ik leuk
Joost69 +1242
dinsdag 16 april 2019 om 08:34
De houding van Ajax is hun recht. Wangedrag omdat supportjes hun zin niet krijgen is gewoon zielig en alleen die supporters aan te rekenen. Gelukkig heeft Twente nog heel wat krediet in Nederland, toch?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:41
Precies dat!!
Vind ik leuk
Bushtukker +118
dinsdag 16 april 2019 om 10:23
Het gaat niet om Twente, het gaat om elke mensenmassa onder deze omstandigheden.
Vind ik leuk
Joost69 +1242
dinsdag 16 april 2019 om 10:40
Nu klets je maar wat
Vind ik leuk
Vak-DD +12913
dinsdag 16 april 2019 om 08:27
Ja ajax en meewerken met andere supporters, dat gaat hem niet worden. Dan krijg je straks een massale toeloop van twente supporters in de binnenstad.
Vind ik leuk
deltiaan +1477
dinsdag 16 april 2019 om 08:27
niet toelaten competitie vervalsing .
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:31
Dat was het uitstellen van Zwolle - Ajax ook volgens jou?
Vind ik leuk
LaPulga +618
dinsdag 16 april 2019 om 08:33
Had het lekker bij Telstar of zo laten spelen, of Olympisch als dat mogelijk was. Niet in de Arena snap ik wel maar de Toekomst is hier niet geschikt voor.
Vind ik leuk
Smithsonian +45180
dinsdag 16 april 2019 om 08:43
Niemand zou twente meer tegenmoet moeten komen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:44
Endt moet lekker bij twente solliciteren
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:47
Dat bedrijfje wil wel alle hulp uit iedere hoek maar zelf werken ze nergens aan mee daarom hoop ik op een vette nederlaag vanavond
Vind ik leuk
renemar +840
dinsdag 16 april 2019 om 08:52
Onzin. Dat mag AJAX helemaal niet beslissen. AJAX is zelf huurder en geen eigenaar. Los daarvan, waarom zou je die club tegemoetkomen? Die hebben de boel jarenlang belazerd. Daardoor andere clubs financieel benadeeld. Twente wordt telkens weer op de been geholpen met gemeenschapsgeld. Onlangs nog voor 14 miljoen. Dan kan de gemeente nog wel iets meer geld uitgeven voor hun supporters. Plaats grote beeldschermen in en om hun stadion. Dan kunnen mensen die geen Fox Sports hebben daar kijken.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 09:23
5 miljoen
14 miljoen wordt door investeerders erin gepompt.

En wat is jarenlang?
Ja enkele jaren.
Klopt
Van 2012 t/m???
Vind ik leuk
renemar +840
dinsdag 16 april 2019 om 18:24
Gemeente heeft onlangs 14 miljoen kwijtgescholden. Die club hadden ze moeten terugzetten naar het vijfde niveau zoals Glasgow Rangers in Schotland.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 20:04
5 miljoen
Vind ik leuk
renemar +840
dinsdag 16 april 2019 om 20:17
Nou, in de media werd een ander bedrag gemeld. Maar los van de hoogte, het is toch idioot dat een club die er een puinhoop van heeft gemaakt uiteindelijk met tientallen miljoenen gemeenschapsgeld op de been moet worden gehouden. Leg dat maar aan de minima die van de bijstand moeten rondkomen uit.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 16 april 2019 om 20:24
5 milj kwijtschelding en 9 milj op de lange baan verschoven.
Gemeente Enschede steunt zijn voetbalclub.
Oa gemeente emmen steunt hun dierentuin.
Diverse gemeenten steunen oa hun marathons of wieler koersen zoals een ritje tour de France of giro di italia.
Hoe verantwoord je dat dan tegen de minima en voedselbank gegadigden?
Let wel, hier waren heel wat meer miljoenen mee gemoeid. Alleen al emmen met 85 miljoen
Vind ik leuk
renemar +840
woensdag 17 april 2019 om 08:40
Kom op, wees nou eerlijk. Er is geen club in de vaderlandse voetbalgeschiedenis die zoveel gemeenschapsgeld heeft gekregen. In een ander land zou de club failliet zijn. De enige groep waarvoor ik het erg zou vinden zijn de supporters. De club an sich is een schande.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
woensdag 17 april 2019 om 09:45
Moet ik Staatsen voor jou roepen?
Hij heeft een lijstje waar ook over gediscussieerd kan worden.
Maar in elk lijstje wat door iedereen tevoorschijn getoverd wordt staat Twente nergens bovenaan wie het meeste gemeenschapsgeld heeft verkregen.
Dus doe jij je ogen even open.
Wat dacht je wie het toekomstige stadion van Feyenoord bekostigd?
Het meer dan tienvoudige van wat Twente van de gemeente "kreeg".
Vind ik leuk
renemar +840
woensdag 17 april 2019 om 11:17
Een stadion heeft meerdere functies. Popconcerten, interlands etc.
Twente hadden ze moeten terugzetten naar de amateurs. Dat was gerechtigheid geweest.
Als een club als Excelsior de boel zo had belazerd hadden ze dat wel gedaan.
Aantal toeschouwers mag niet bepalend zijn voor de straf. Hoe vaak hebben ze niet puntenaftrek gekregen. ook na herhaalde waarschuwingen?
Kessler heeft daar zijn vieze vinger in gehad.
Blijft een club van oplichters.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
woensdag 17 april 2019 om 11:37
Hoevaak hebben ze niet ten onrechte puntenaftrek, boetes en uitsluiten europees voetbal gehad?

Twente is op elke manier max bestraft.
Dat dit te weinig is doet niet ter zake,
Hetzelfde is dat iemand die door rood rijd 200 euro boete krijgt.
Ga jij dan ook er tegenin als jouw buurman waar jij een gruwelijke hekel aan hebt zo'n boete krijgt.
Ga jij dan ook schreeuwen dat die man minstens 5 jaar gevangenisstraf moet krijgen?
Of accepteer jij dat hij in ieder geval zijn boete kreeg en dan ook nog het maximale bedrag.

Kessler heeft hier totaal niets mee te maken.
Het waren Munsterman en cornuiten die de zaak belazerden.
Maar wat heeft Twente dan precies gedaan volgens jou?
Als ik iedereen hier geloven moet minstens kinderen verkracht en daarna vermoord toch?

Ze (KNVB) konden Twente niet meer terug zetten door hun eigen fout.
Remember de Houdini act waar ze zelfs Hans Klok er ook bij nodig hadden.
Helaas voor de KNVB haalde Twente de gestelde eisen voor behoud licentie op de afgesproken datum.
Toen wisten ze niet zo snel meer wat ze moesten en bedachten ze snel een constructie die niet bestond (licentie afpakken, divisie terugzetten en licentie teruggeven).
Juridisch was deze regel ook verworpen.

Maar ja, Twente haters zoals jij zien dat niet, zullen dat ook nooit zien en blijven in het verleden hoe criminele club het was.
Wat deden ze dan?
Weet ik niet maar het zijn gewoon een stel oplichters, fraudeurs, criminelen en klootzakken.
Vind ik leuk
renemar +840
woensdag 17 april 2019 om 13:43
Ik haat twente niet. Ik haat als er clubs zijn die de zaak belazeren. Door hun werkwijze hebben andere clubs minder geld verdient. Iedere club krijgt een geldbedrag afhankelijk van de eindstand. Hoe noem jij datdan? Zelfs na waarschuwingen kwamen ze niet tot inkeer.
Munsterman is zeker schuld. Net als de andere bestuursleden. En de RvC. Ze wilden de Europese top bestormen. De supporters stonden op de banken vanwege het landskampioenschap. Een prijs die ze zonder malversaties nooit behaald hadden. Munsterman werd bejubeld.
En Kesler heeft zijn invloed laten gelden in Zeist.
GLasgow Rangers heeft dezelfde praktijken gedaan en zijn naar behoren gestraft. Die zijn ook teruggekomen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
woensdag 17 april 2019 om 14:33
Even verbeteren.
Het kampioenschap is zonder fraude, malversaties of hoe je het noemen wilt behaald.
Geheel legaal.
Ik wil je de opstelling wel van het kampioenselftal geven hoor.
Daar is welgeteld één dure aankoop bij.
Brain Ruiz voor 5,5 miljoen.
Gehaald door de miljoenen opbrengst (winst) van oa Elia, Arnoutovics, Braafheid, Wieleart.
De rest waren allen heel goedkoop/transfervrij gehaald van NAC, NEC, Roda en Vitesse.
Allen destijds laagvliegers.
Plus de zelf opgeleide spelers oa Brama, Boscher en Douglas en Stoch gehuurd.
Twente's capten en boegbeeld 'Nkufo zat er al vier jaar.

Nee, door het mislopen van de Cl gelden en het uitblijven van verdere successen is Twente gaan sjoemelen om boekhuodkundig de cijfertjes in het zwart te houden.
Na het kampioenschap (lees: NA) zijn het de heren in de bol geslagen en ja, ook ik geloofde in die zeepbel.
Wij werden immers ook met verkeerde cijfertjes blij gemaakt.
Munsterman wilde het stadion uitbreiden, dak storte in war extra onkosten mee bracht.
Salarishuis werd ineens verdubbeld.
Dure (miskopen) werden er gehaald.
Terwijl daarvoor Twente het juist uit eigen opgeleide spelers deed.
De hele jeugdopleiding ging op de schop.
Doyen werd te hulp geroepen (overal in europa toegestaan en zelfs Ajax en PSV deed zaken met hun) om de salarissen te betalen (5 milj)
Toen begonnen de lijken uit de kast te rollen.
De ene na de andere.
Van de KNVB moest Twente alle zaken die liepen vooraf zonder weerwoord voldoen.
Zo werd Twente 2x bestraft voor inmenning Doyen wat zelfs uitsluiten europees voetbal betekende wat later door het hoogste hof (CAS) herroepen werd. Maar ja te laat.
Ook boetes betaald inzake de zaak Tadic en zijn zaakwaarnemer betaald.
Later na juridisch onderzoek en uitspraak Twente daarvan vrijgesproken.
Maar boete niet terug gekregen.
Laat maar denken "wij" Twentesupporters.
Maar wij vinden het erger dat de media daar geen artikelen voor over had. Een beetje rectificeren zeg maar.
Alleen Johan Derksen begon erover en hem werd toen gelijk de mond gesnoerd met ach het vriendje van.....

Nee ik keur absoluut niet goed wat Twente deed.
Maar dat is nu verleden tijd.
Heb me er al die tijd echt voor geschaamd tegenover anderen.
Maar wees eerlijk.
Ten tijde zonder sjoemelen is Twente 2de, 2de, 1ste en 2de geworden.
Daarna 6de, 3de, 6de en 6de.
Vanaf toen moesten ze gedwongen (financieel en natuurlijk geheel terecht) inkrimpen en op een 7de plek na, die hoger had kunnen zijn als ze niet bestraft werden voor uitsluiten europees voetbal of mee hadden mogen doen nacompetitie, zijn ze alleen maar onderin geïndigd met als degradatie als gevolg.

Ik vind het heel hyphocriet dat ALLE clubs geld eisen van Twente ivm tv geld.
Vind ik leuk
renemar +840
woensdag 17 april 2019 om 17:13
Met alle respect, een club als twente kan nooit op een eerlijke manier tweede of eerste worden. Zeker niet 4 jaar achter elkaar. Dat is gewoon onmogelijk. Dat zie je in geen enkele competitie. Nergens.
Als je Douglas als zelf opgeleide speler ziet houdt alles op.
Los van het uitgebreide betoog van je, volgend seizoen spelen ze weer in de eredivisie. Leuk voor de supporters. Hun gun ik het ook.
Maar waar het hier omging is het al dan niet verplaatsen van de wedstrijd naar de JC Arena. Als huurder ligt die beslissing sowieso niet in handen van AJAX. Vraag me af wat de twente supporters gedaan hadden als ze uit tegen bijv. RKC hadden moeten spelen? Die kunnen helemaal niet uitwijken. En daar zouden ze 500 heel mss. 800 kaarten krijgen. In dat kleine stadion echt niet meer. Heb gelezen dat bijna 3% van de totale bezetting aan de bezoekende club geleverd moet worden. Dat zijn er bij RKC dus ongeveer 200.
Dan moesten er ook duizenden thuis blijven. Ook maar dreigen?
Ik blijf erbij, het is schandalig zoals er druk is uitgeoefend.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
woensdag 17 april 2019 om 17:49
Dan heeft Twente dus volgens jou on de jaren 70 ook gefraudeerd?
Ook diverse keren 2de en 3de geworden.
Douglas was 16 toen hij bij Twente kwam.
Als Ajax al 18 jarigen als zelf opgeleid mag noemen
Meer zeg ik niet.
Vind ik leuk
renemar +840
donderdag 18 april 2019 om 08:52
Ik zeg nooit dat spelers die op 16 jarige leeftijd naar AJAX zijn gekomen spelers uit eigen opleiding zijn. Dat interesseert mij helemaal niet en is ook niet relevant.
Het gaat mij om de kwaliteit van de speler. Of het een "eigen jeugdproduct" is of niet. Er zijn maar heel weinig jongens die hun hele leven bij de club zijn. Vrijwel allemaal hebben ze eerst ergens anders gespeeld. Vandaar ook de talentendagen.
Hoeveel keer is twente 2e en 3e geworden?
Los daarvan, de jaren 70 kun je niet vergelijken. Toen zag de voetbalwereld er heel anders uit. In de vijftiger en zestiger jaren waren Limburgse clubs (waar het profvoetbal ook is begonnen) top.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
donderdag 18 april 2019 om 11:12
Ik zeg ook niet eigen jeugd maar zelf opgeleid.
En ik zeg ook niet dat jij persoonlijk dat over Ajacieden zegt maar dat het over het algemeen gezegt wordt.

Twente is 2de geworden in 1974 - 2009 - 2011.
2008 werden ze vierde maar versloegen Ajax in de finale play offs voor vCl vandaar ik zei 2de.
Twente is 3de geworden in 1969-1972-1973-1988-1989-1990-1997-2014.
En ook nog 6x vierde.
Won 2x de Johan Cruiff schaal (2010-2011)
7 x finale KNVB beker waarvan 3x gewonnen in 1977 - 2001 - 2011
Europees 1x intertoto gewonnen (2006)
1x halve finale EC2 1x halve finale EC3 en 1x finale EC3

Waarom ik dit allemaal opnoem?
Jij zei dat een club als Twente nooit achtereen zo hoog kan eindigen zonder te sjoemelen.
En dat deed mij ontzettend zeer omdat na diverse onderzoeken door geheel onafhankelijke bureau's (zelfs 1 buitenlandse) ze met elkaar eens waren dat het frauderen in 2012 begon (is op te zoeken)
Zie je die eindstanden?
Zit er maar ééntje bij nml die van 2014 wat ik al memmoreerde.
Kijk even al die elftallen eens die dit gepresteerd hadden.
Kom je vele spelers tegen die gewoon ontzettend goed gescout waren door Evert Bleuming.
Die daarvoor vrijwel onbekend waren.
Zeg maar zoals Promes ooit weggestuurd was bij Ajax en via de straat bij Twente terecht kwam en voor 15 milj verkocht werd.
Zo had Twente tig spelers waarvan de bekensten natuurlijk Arnoutovics en Elia zijn.

Nee, geef gewoon toe dat het pas begon toen het ze het te hoog in hun bol steeg.
Twente was gewoon veel te vroeg kampioen geworden.
Met een Luuk de Jong die van De Graafschap kwam.
Met een Perez die transfervrij kwam.
Tiote, Stam Wisgerhof, Janssen, Kuipers, weet je hoe die kwamen?
Twente verkocht ene Wieleart naar Ajax en van dat geld haalden ze Wisgerhof bij NEC weg.
Hielden zer nog geld over om Kuipers (jeugd Vitesse) en Jansen (vervoeid bij Vitesse) te halen.
Tiote en Stam waren "gewone"normale aankopen van resp Roda en NAC.
Even vergeten dat zij dat jaar Braafheid (Bayern) Elia (buitenland) Arnoutovics (inter Milan) ook nog verkocht hadden?
Bijelkaar voor ruim 20 milj en daarvan Ruiz (5,5 milj) gekocht.
Hoezo was Fraude dan al nodig?

Meer wil ik hier niet over kwijt want diegenen die kleppen voor hun ogen hebben zullen dat altijd houden.

Trouwens het hele voetballen is begonnen (ontstaan in Nederland) in Enschede.
Daar is het eerste officiele wedsrijd gespeeld.
Geïntroduceerd door de gebroeders van Heek (textiel mgnaten) vanuit Engeland.

Vind ik leuk
renemar +840
donderdag 18 april 2019 om 12:29
Hetgeen jij hier allemaal beweerd kan ik niet onderschrijven of ontkennen. De enige aaneengesloten serie van 3 derde plekken zie ik eind jaren 80.
Wel dat het prof voetbal in Limburg is begonnen. Dat staat buiten kijf. En waar in Nederland de eerste amateurwedstrijd is gespeeld weet ik niet. Volgens mij is dat ook nooit bijgehouden.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
donderdag 18 april 2019 om 12:37
Jawel:

In 1865 werd de eerste voetbalwedstrijd in Nederland georganiseerd. De wedstrijd werd in Enschede gespeeld tussen een team van Engelse textielarbeiders en een team met leden van de Britse delegatie uit Den Haag. In 1879 werd de eerste voetbalclub opgericht: Haarlemsche Football Club (HFC).

Bron:Wikipedia

3de in 1972-1973 en 2de in 1974.
Ook dus drie maal op rij top drie plaats

en 2009 2de-2010 1ste - 2011 2de
Idem dito
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 april 2019 om 12:41]
Vind ik leuk
renemar +840
donderdag 18 april 2019 om 15:51
In 1859 speelde een elftal van Hulsberg tegen Haanrade.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30185
dinsdag 16 april 2019 om 09:02
Tja, jong Ajax werkt zijn wedstrijden in de KKD op de Toekomst af.. Vanaf volgend seizoen zijn ze weer welkom in de Arena..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:05
David Endt, wie luistert daar nou naar.
Vind ik leuk
Muscles +2085
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
Gewoon winnen Ajax, want dan kan Twente thuis zijn feestje vieren.....tenzij Sparta ze kampioen maakt. Past bij de bestuurlijke chaos in Twente de afgelopen jaren
Vind ik leuk
De Kleine +198
dinsdag 16 april 2019 om 09:14
Als ajax het huurt van de gemeente dan moet nu de gemeente zeggen je speelt in de arena dat is minder risico voor ons
Vind ik leuk
Nicholas +126
dinsdag 16 april 2019 om 09:22
Ik snap niet waarom ze zo graag hun kampioenswedstrijd ind e Johan Cruijff ArenA willen spelen? Dat is de laatste keer ook niet helemaal goed gegaan dacht ik zo....
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:21
Iets met meer supporters?
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 16 april 2019 om 09:26
In het olympisch stadion gaan spelen, is dat niet wat?
(Als je daar nog kun voetballen,correct me if I'm wrong, dacht dat het geheel gerenoveerd was, inclusief voetbalveld)

Prijzen omhoog, die tukkers,betalen dit wel.
Stewards ,extra mee, uit Enschede.

Lijkt me wat veiliger dan in de stad rondhangen.

En de arena grasmat blijft gespaard.
+ Horeca.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 09:27]
Vind ik leuk
ritje +787
dinsdag 16 april 2019 om 09:28
hallo ten hag gaat er wat aan doen? om zijn Twente te helpen ? Hij kan wat spelers vervangen? Om ze ZGN naar het eerste op de bank te zetten? Ik ben benieuwd? mvg ritje
Vind ik leuk
Dani7 +400
dinsdag 16 april 2019 om 09:30
Moet helemaal niemand bedienen, rare uitspraak.
Vind ik leuk
Wien1978 +358
dinsdag 16 april 2019 om 09:33
Dit is mooi he. Hiermee kun je zien dat iedereen in de voetballerij tegenwoordig alleen aan zichzelf denkt. Ajax loopt het hele jaar al te zeiken en zeuren dat ze met te weinig, of geen, supporters de tegenstander mag bezoeken. En boos en verontwaardigd dat ze zijn. Nou vraagt een tegenstander exact hetzelfde, en dan is het niet ons probleem.Hypocriet natuurlijk!
Vind ik leuk
pos +9955
dinsdag 16 april 2019 om 09:40
In het belang van Twente gewoon in Enschede spelen dan maar. Wellicht kan Twente bij Heracles aankloppen zodat het toch nog lijkt of ze een uitwedstrijd spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:42
Belachelijke actie van Ajax

Als hun geholpen moeten worden moet alles en iedereen wijken maar andersom Ho maar
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:17
Ben het een met Ajax. Wat denken ze in twente wel niet? Hele jaar worden de wedstrijden van jong ajax op de toekomst gespeeld ongeacht wie de tegenstanders is en dan kan “fc twente” kampioen worden en dan moet er maar gehoor aan gegeven worden? Wat denken die lui van twente wel niet? Dat iedereen maar doet wat twente zegt? Kom op man beetje nederig zijn gemeente van jullie heeft jullie al voor 15 miljoen geholpen voor dit en dat en dan ook nog eisen gaan stellen? Lekker in de toekomst spelen twente waar jullie horen op t moment als je kampioens wedstrijd in de arena wilt voetballen hoor je in de eredivisie te voetballen.
Vind ik leuk
Tukkerland +3695
dinsdag 16 april 2019 om 10:29
Ja dat Ajax van je kan alles verplaatsen en voorrang krijgen boven elke club in NL.. Donder toch op met al dat hypocriete gedoe joh.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:23
Kampioen worden in de kkd heeft toch geen meerwaarde voor t nederlandse voetbal?
Vind ik leuk
freek1958 +153
dinsdag 16 april 2019 om 10:17
hoop dat 020 vanavond een pak slaag krijg 5-0
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:29
Tegen wie moeten jullie dan vnv?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:30
😂
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
ja klasse Freek zeer volwassen. Nu blijkt wel weer wat jullie van het Nederlandse voetbal vinden. Ik ben blij dat twente weer naar de ED gaat, maar om telkens uitzonderingen te moeten maken. Eerst wederom geld erbij van de gemeente nu weer eisen dat de wedstrijd in een ander stadion wordt gespeeld. Ik vind het een beetje veel van het goede. Klap op de vuurpijl wens jet NL voetbal het slechtste toe! Waarom ben je fan van voetbal? Of ben je slechts een Twente fan, want dan snap ik je frustratie wel ;-)
Vind ik leuk
Oale grond +1401
dinsdag 16 april 2019 om 10:25
Het zal mijn reet roesten waar deze wedstrijd gespeeld gaat worden. Wat een geneuzel.
Eén zaak is maar belangrijk: PROMOVEREN. En om dit luister bij te zetten een mooi feestje in Enschede, goed voor de plaatselijke horeca.
Vind ik leuk
Ajax.nl +1509
dinsdag 16 april 2019 om 10:27
Dus het probleem van Twente, maakt twente nu het probleem van ajax?! Gewoon op de toekomst spelen klaar punt uit. Wij bepalen en het wordt de toekomst.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:37
De "supporters" uit Twente breken de Arena waarschijnlijk letterlijk af.
Vind ik leuk
Mike2018 +135
dinsdag 16 april 2019 om 11:04
Ja en anders de toekomst, gaat een zooitje worden met die honderden supporters
Vind ik leuk
Mike2018 +135
dinsdag 16 april 2019 om 10:44
Calimero gedrag van Ajax, wordt een mooi zooitje met al die honderden Tukkers die richting Amsterdam gaan
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:07
Woordboerder van ajax: “ we kunnen niet even voor pasen de Arena afhuren”. Whahahahaha, het verzoek was al weken terug ingediend. Wat een club, wat een management.

Egoistisch, asociaal, bekrompen.
Vind ik leuk
Mike2018 +135
dinsdag 16 april 2019 om 11:18
Provinciaal mentaliteit bij Ajax
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 11:40
beleid.... jullie mogen dat woord nooit meer in de mond nemen. Lachwekkend iemand van twente die ajax beticht van slecht beleid. werkelijk waar de werled op zijn kop. Als twente verliest lach ik helemaal suf. Ik gun ze verder van harte dat ze terug keren, maar voor nu een beetje nederigheid zou niet verkeerd zijn!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:59
Als ze verliezen? Dan worden ze maandag kampioen.

Nederig, waarom?
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 12:11
Ben jij net geboren of zo? Twente en eisen? Ik feliciteer je met de promotie, maar je hoeft het niet te overdrijven hoor! Ajax mag zelf bepalen wat doet. AJAX1 speelt in de JC arena. jong-Ajax speelt o d toekomst. Daar valt geen spelt tussen te krijgen. Twente heeft net jaren lang de boel bedrogen! In dat licht vraag ik om een stukje nederigheid, maar dat schijnt niet te landen in jouw gedachten. Nou mooi toch op maandag kampioen worden!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:24
Ben jij net geboren of zo? ajax1 HUURT(!!!) de Arena.
Het is maar een detail
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 13:19
Oke moet je dan bij Ajax zeuren of bij de "huurbaas"?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:49
Volgens mij zie ajax hier toch 'NEE'.....
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 12:13
weet je wat egoïstisch is? spelers kopen die je niet kan betalen en daarna de overheid laten bijspringen! Vooral ook asociaal!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:26
En daarhebben ze een straf voor gehad. Dus, wat wil je? Een dubbele straf? Een driedubbele straf? De bestuursleden ophangen?

Is dat wat je wil?

Kun je me uitleggen wat het verleden van een club te maken heeft met de vraag om meer supporters mee te mogen nemen?
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 13:20
Maar het is geen straf om in het stadion van de desbetreffende ploeg te spelen toch? Dus ja jullie zijn gestraft, maar dan hoef je toch net meteen weer een grote mond op te zetten?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:51
is een verzoek tot het verplaatsen van een speellocatie een 'grote mond opzetten'?!?
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 11:39
davind endt waarom krijgt die man toch nog steeds een platform?
Vind ik leuk
Siemjo +358
dinsdag 16 april 2019 om 12:13
David Endt, is dat de man die door Ajax op een zijspoor is gezet. Moet hij nu op zo'n manier zijn gram halen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:22
Jong Ajax wint, maar twente wordt toch kampioen door het verlies van Sparta :D
Vind ik leuk
haarlemx +453
dinsdag 16 april 2019 om 12:48
Buitenproportioneel belang? Finale Champions League?? Oh nee de tweede divisie oh gut wat een verschrikkelijk belang.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:03
Lees net dat Go Ahead de bus maar op de parkeerplaats moest zetten en met alle materialen maar moest oversteken en naar de kleedkamers lopen. Dit terwijl er nog geen publiek was.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:07
Het gaat niet om de club FC Twente maar om hun trouwe supporters. Gun hun dat feestje .
Vind ik leuk
M477Y +1531
dinsdag 16 april 2019 om 13:21
het feestje is jullie gegund maar niet op jullie voorwaarden!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:17
Oke