Letschert reageert op 'duidelijke leugens': 'Alsof ze erbij waren, gewoon grappig'

Letschert reageert op 'duidelijke leugens': 'Alsof ze erbij waren, gewoon grappig'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 10:28di 16-04-2019 om 10:28

Timo Letschert vindt dat er afgelopen week 'leugens over hem zijn verschenen'. De FC Utrecht-verdediger raakte in opspraak nadat hij in de rust van het uitduel met ADO Den Haag (5-0 verlies) uit zijn slof was geschoten. Trainer Dick Advocaat wisselde Letschert en de huurling van Sassuolo kreeg van de club 'de hoogst mogelijke boete' opgelegd. 

Letschert erkent dat hij een kort lontje heeft - maar in het beeld dat afgelopen week van hem geschetst werd in de media, herkent hij zichzelf niet. "Er zijn wel duidelijk leugens geschreven. Mensen schrijven dingen op alsof ze er bij waren, dat is gewoon grappig", tekent Voetbal International uit zijn mond op. "Daar leer je ook weer van. Aan mij de taak om niet meer in zo'n situatie te komen dat je journalisten de kans geeft om leugens op te schrijven."

Inmiddels is er door de stopper en FC Utrecht een streep gezet onder het incident. "Uiteindelijk gebeurt er in de voetballerij altijd wel wat. Dan is dat weer het gesprek van de dag. Kijk, ik heb niemand vermoord, niemand op zijn bek geslagen. Ik ben alleen verbaal veel te ver gegaan."

Lees ook: Letschert krijgt 'hoogst mogelijke boete', verdediger keert woensdag terug

Plaats een reactie

3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 10:33
Letschert erkent dat hij een kort lontje heeft

Anger managment zou goed zijn voor deze jongen.
Vind ik leuk
InternetHeld +3879
dinsdag 16 april 2019 om 10:37
Of een cursus verdedigen, tegen Vitesse vond ik hem niet goed.
Vind ik leuk
Stack5 +3251
dinsdag 16 april 2019 om 12:38
Tegen Vitesse was niemand goed. Normaal gesproken is Letschert wel een stabiele factor. En die jongen toont in ieder geval emotie als t niet goed gaat. Dat zien we graag. Een scheldpartij in de rust van ADO - Utrecht is niet meer dan begrijpelijk.
Vind ik leuk
utrechtfan +1276
dinsdag 16 april 2019 om 10:33
Nou weten we het wel. De boel verrot schelden na zo’n eerste helft bij ADO is eigenlijk niet meer dan logisch. Over op de orde van de dag: zaterdag bij Emmen maar weer eens 3 punten pakken.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:43
Is er een keer Utrecht-nieuws op VP, is het weer niet goed. 😉
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
dinsdag 16 april 2019 om 10:47
Hahaha, al moet ik zeggen dat zo her en der toch wat meer Utrechtstukjes voorbij komen.

Ik denk trouwens dat een overzicht voor de strijd om plek 4 ook wel een mooie is. AZ heeft nog een pittig programma en Utrecht, Heracles en Vitesse zitten er niet heel ver van vandaan. Die strijd is spannender dan plek-3..
Vind ik leuk
henkmeijer +3378
dinsdag 16 april 2019 om 10:34
Blijft toch iets in de carriere van die jongen dat hij geregeld 'vervelend' het nieuws haalt.
Vind ik leuk
Snappi +312
dinsdag 16 april 2019 om 10:36
Lekker terugsturen joh. Als je gehuurd wordt dan moet je toch juist laten zien wat je kan en verstandig omgaan met bepaalde situaties., ookal heb je een kort lontje. Als je je zo gedraagt dan moet je niet van opkijken als je teruggestuurt wordt of als Sassuolo niet meer verder met je wilt.
Vind ik leuk
Blindsy +20293
dinsdag 16 april 2019 om 10:38
Mooi toch dat zo'n knuppel zelfs nadat hij en niemand anders zo over de rooie is gegaan, hij nog in de verwijtende sfeer over ándere mensen gaat praten? Die vent is óf ongelooflijk dom, of de schaamte voorbij.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6369
dinsdag 16 april 2019 om 10:44
Feit dat je over de schreef bent gegaan betekent niet dat je dan ook maar de verhalen die hoernalisten uit hun reet hebben getrokken moet accepteren.

Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:46
Misschien kan hij beter even zijn mond houden en zich richten op voetbal. Zit niet in zijn beste periode.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6369
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Ja.. hij moet zwijgen als er kritiek op zijn spel is
Maar als een of andere eikel het nodig vindt om te schrijven dat ie niet alleen over de rooie ging in de rust maar ook puppies heeft lopen verdrinken (ik noem maar wat), mag hij best reageren.

Hou me ten goede, ik ben geen fan van deze voetballer. maar het doorhakken op iemand die al op de grond ligt, wat al die dappere hoernalisten tegenwoordig tot een kunst hebben verheven, daar moet ik ook niks van hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:57
Lekker laten lullen. In deze tijd met social media moet je niet meer reageren. Er wordt van alles geschreven dat het toch niet te volgen is. Daarbij gaat het nieuws tegenwoordig zo snel dat wat nu nieuws is, over 5 minuten geen nieuws meer is.

Alleen aan serieuze zaken aandacht besteden. Anders komt hij niet eens meer aan trainen toe. En dat is met zijn (beperkte) talent wel noodzakelijk.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6369
dinsdag 16 april 2019 om 11:06
Ben niet echt fan van gag-orders en schadeclaims zoals in Engeland maar aan de andere kant zou het wel eens goed zijn om wat van die fabeltjeskrant journalisten flink te laten bloeden voor hun onzin.

Lekker laten lullen? Nee. niet dus. Ze kiezen namelijk altijd laag hangend fruit. Lui die het toch al lastig hebben of die er om bekend staan dat ze toch nooit wat terug zullen zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:07
Of juist wel wat zeggen zodat hun mening meer aandacht krijgt.
Vind ik leuk
Blindsy +20293
dinsdag 16 april 2019 om 11:29
Dat, dus.
Vind ik leuk
Blindsy +20293
dinsdag 16 april 2019 om 11:30
Hii kan beter zn mond houden. Veel slimmer. En beter.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
dinsdag 16 april 2019 om 10:45
Wat die zegt heeft hij toch gewoon 100% gelijk in? Daarbij heeft hij al meermaals zijn volle schuld bekend...
Vind ik leuk
Blindsy +20293
dinsdag 16 april 2019 om 11:28
Hij kan ook, als hij wat meer intelligentie had, z'n bek besluiten dicht te houden. Maar nee, die mensen toch, ze lullen maar wat ik lach ze uit. Letschert is een sukkel.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
dinsdag 16 april 2019 om 13:48
Tegen leugens moet je altijd heel hard optreden. Over je heen laten lopen of je bek houden is juist het domste wat je in zo'n moment kan doen.
Vind ik leuk
Blindsy +20293
dinsdag 16 april 2019 om 13:54
Dat klinkt als n straathouding. Iets met standing en zo.
Dit is daar bóven. Met veel media-aandacht. En 100,000en mensen die meelezen en wat van je vinden. In die wereld blaf je niet terug maar haal je je schouders op, zegt nogmaals dat je betreurt wat er ia gebeurt, geeft desnoods aan dat je het zo jammer vindt dat er nu zoveel wordt bijgehaald wat compleet is verzonnen,.. dat je wat er wel gezegd is, n interne aangelegenheid vindt die ook intern is afgehandeld, en graag weer verder wil gaan met andere dingen
Vriend Letchert heeft n iets te groot ego, laat hij maar weer blijken. Zwijg, man.
Vind ik leuk
RenW +5632
dinsdag 16 april 2019 om 10:47
Ja maar een keertje op elkaar schelden, wordt wel heel groot gemaakt hoor.
Vind ik leuk
Blindsy +20293
dinsdag 16 april 2019 om 11:26
Klopt. Een keertje Gio de hand niet schudden, ook. Media, heh .
Vind ik leuk
stock3 +879
dinsdag 16 april 2019 om 11:25
Hadden we nog maar drie van die Letcherts rondlopen. Aan zijn instelling mankeert niks. Lekker fanatiek.
Vind ik leuk
Blindsy +20293
dinsdag 16 april 2019 om 11:26
Zeker. En af en toe n kaart, en af en toe schelden. Allemaal lekker.
Vind ik leuk
stock3 +879
woensdag 17 april 2019 om 11:29
Niks mis mee. Met lieverdjes win je geen wedstrijden. We moeten veel meer spelers met over mijn lijk mentaliteit in het veld hebben.
Vind ik leuk
Blindsy +20293
woensdag 17 april 2019 om 11:51
Vroeger was John de Wolf mijn man. Ik begrijp je. John wist overigens wel wanneer hij zn mond beter kon houden. Letschert duidelijk (nog) niet.
Vind ik leuk
stock3 +879
woensdag 17 april 2019 om 13:44
Iedereen heeft zijn voor en tegens als die maar 100% of meer geeft in de wedstrijd! Voor de rest interesseert het mijn geen reet. En nog twee van zulke gasten erbij maakt het alleen maar beter. Vroeger hadden we Stijn Vreven, wat een held was dat. Iedereen haate hem maar in Utrecht publieks lieveling!
Vind ik leuk
Blindsy +20293
woensdag 17 april 2019 om 17:09
Precies. Vreven, de Wolfman van Utrecht.
Vind ik leuk
jari11 +5038
dinsdag 16 april 2019 om 10:43
Letschert is een beetje een gekkie, kan zo in een filmpje van dumpert ofzo
Vind ik leuk
stock3 +879
dinsdag 16 april 2019 om 11:30
Die gekkies lopen overal bij ajax op het veld of op de tribune. Hou je bezig met je eigen cluppie daar is nog werk zat te doen met al die gekkies. Makkelijk om andere belachelijk te maken. Terwijl er bij jullie veel meer gekkies lopen!!
Vind ik leuk
Friend +392
dinsdag 16 april 2019 om 11:05
En weer doorr!
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
dinsdag 16 april 2019 om 11:07
ach shit happens, soms zijn zulke dingen wel goed. Even een wakeup call.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:13
Blijkbaar was het erg genoeg om aan te geven hulp te zoeken... niet terugkrabbelen nu!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws