Blind durft het niet aan met 'speler in de stijl van Robben': Hij speelt te weinig

Blind durft het niet aan met 'speler in de stijl van Robben': "Hij speelt te weinig"

Gepubliceerd: zaterdag 5 september 2015 om 12:31za 05-09-2015 om 12:31

De blessure van aanvoerder en sterspeler Arjen Robben levert Oranje-bondscoach Danny Blind kopzorgen op. Er lijkt geen speler voorhanden te zijn die de rol van de vleugelspits één op één kan overnemen. 

Donderdagavond, na het pijnlijke verlies tegen IJsland, werd er in de Arena een naam geopperd door de oefenmeester zelf. "Ik ken maar één potentiële international die écht in de stijl van Robben speelt. Dat is Steven Berghuis", aldus Blind. 

De trainer voegde daar echter onmiddellijk aan toe waarom hij de voormalig aanvaller van FC Twente en AZ niet aan zijn selectie heeft toegevoegd na het afhaken van Robben. "Berghuis heeft bij Watford nog vrijwel niks gespeeld", luidde de verklaring. Jeremain Lens (Sunderland) werd donderdagavond wél opgeroepen voor de ontmoeting met Turkije van zondag. 

Berghuis (23) verkaste deze zomer van AZ naar Watford. De laatste twee duels in de Premier League moest de vleugelspits plaatsnemen op de tribune. 

Plaats een reactie

ArieBombarie +42202
zaterdag 5 september 2015 om 12:50
Speel nou gewoon met echte buitenspelers. Depay heeft dreiging naar binnen EN naar buiten. Een prima voorzet ook nog is.
Narsingh hoort natuurlijk niet in Oranje. Zou daar gewoon Promes zetten die ook zowel naar binnen als buiten kan spelen.
Huntelaar in de spits. Een bewezen concept!

We pakken die Turken. Punt uit.
Vind ik leuk
Leeuwtje85 +495
zaterdag 5 september 2015 om 12:50
Wat een onzin. Promes doet het hardstikke goed bij Spartak Moskou. Waarom ze voor Narsingh kiezen op die positie is mij een raadsel. Die komt duidelijk kwaliteit te kort.
Vind ik leuk
zaterdag 5 september 2015 om 12:50
Lekker ongeloofwaardig is die Blind toch..... Berghuis speelt te weinig bij zijn club dus die komt niet in aanmerking, v.d.Wiel speelt helemaal niet bij PSG en die staat in Oranje in de basis.....
Vind ik leuk
ArieBombarie +42202
zaterdag 5 september 2015 om 12:55
Hoewel ik Berghuis ook niet zou willen en ik vd Wiel ook tekort vind komen: jouw verhaal slaat weer op niks.
Naar het idee van Blind speelt wedstrijdritme wel degelijk een rol, maar moet er dan wel iets voor in de plaats komen wat realistisch is. Voor vd Wiel zie ik ook weinig alternatief. v Rhijn speelt niet, Janmaat is al 10x door het ijs gezakt in Oranje, dat gaat gewoon niet. Tete heeft nul ervaring.

In die zin begrijp ik de keuze van Blind voor vd Wiel best. Haalt niet weg dat ik die kerel voorlopig niet meer zou oproepen. Want ook afgelopen week vond ik het een drama.
Vind ik leuk
Sazzz +11026
zaterdag 5 september 2015 om 13:07
Vd Wiel is nog nooit door het ijs gezakt? Het heeft een reden dat ie niet speelt bij zijn club hoor.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42202
zaterdag 5 september 2015 om 13:10
Op dit moment speelt hij niet bij PSG nee. Maar de afgelopen jaren speelde hij gewoon wel met hoge regelmaat. Ook in de grotere CL wedstrijden speelde hij regelmatig.

Nogmaals: wat mij betreft hoeft ie niet meer te spelen. Maar de keuze van Blind is wel degelijk te begrijpen.
Vind ik leuk
David4Ajax +1287
zaterdag 5 september 2015 om 13:08
Verhaegh!!
Vind ik leuk
zaterdag 5 september 2015 om 17:58
er is er maar 1 Janmaat ,speelt de sterren van de hemel in Engeland ,maar dat is voor Blind geen optie hij is een Feyenoorder ,maar wie is Blind eigenlijk? Nou gewoon Blind en blijft Blind ,toch
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 september 2015 om 18:02]
Vind ik leuk
ArieBombarie +42202
zaterdag 5 september 2015 om 18:15
Pardon? Janmaat is niet al te best in Engeland!!! En in Oranje is ie al een hele tijd hopeloos uit vorm. Op het WK was ie slecht. Daarna verklootte hij Tsjechie ook nog is.

Met alle respect voor hem, maar ik vind hem helemaal niks voor Oranje.
Vind ik leuk
Sazzz +11026
zaterdag 5 september 2015 om 13:06
RvP speelde ook te weinig volgens Blind
Vind ik leuk
Sjonnie +341
zaterdag 5 september 2015 om 15:45
hoezo ongeloofwaardig?

Kan misschien zijn dat hij ervan heeft geleerd. Zou juist ongeloofwaardig en dom zijn als die zegt: 'hij heeft niet gespeeld maar ik ga hem toch gebruiken'. Dan zou die niks van zijn fouten hebben geleerd.

Hij is nu juist geloofwaardig en laat zien dat die toegeeft dat die fout heeft gemaakt.
Vind ik leuk
Sazzz +11026
zaterdag 5 september 2015 om 12:53
Waarom is het voor de één wel belangrijk om te spelen en bij de ander niet. Slaat nergens op.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42202
zaterdag 5 september 2015 om 13:11
Als je had geluisterd wist je het. Hij heeft het prima uitgelegd. Voor RvP was er prima vervanging (Huntelaar). Voor vd Wiel was er weinig logisch alternatief.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +5918
zaterdag 5 september 2015 om 12:56
En Van der Wiel speelde wel vaak? Wat een slechte beredenering zeg...
Vind ik leuk
Janzijnvader +16851
zaterdag 5 september 2015 om 13:16
Jongens rustig nou... Blind heeft al jaren zo veel bereikt als trainer dus dit lost hij ook wel even op hoor *kuch* Narsingh zal er wel weer in staan omdat altijd zo veel indruk maakt.
Vind ik leuk
Koeien +3344
zaterdag 5 september 2015 om 13:17
Hij weet niet wie hij voor rechtsbuiten moet kiezen, passeert Promes en haalt Berghuis aan... Zijn we zwakzinnig aan het worden ofzo?

Dit interview moet volgens mij zwaar uit het verband getrokken zijn, want als Blind daar moeite mee heeft dan heeft ie echt een bord voor zn kop en dat geloof ik niet.

Als je Promes en Memphis op de vleugels zet kan je zowel typje Dost/Luuk neerzetten als een typje Huntelaar. Beide vleugels kunnen dribbelen, assisten, afmaken en snelheid maken.
Vind ik leuk
zaterdag 5 september 2015 om 14:10
Aub blind eruit. Hij ziet het spelletje niet.
Vind ik leuk
zaterdag 5 september 2015 om 14:26
Hij speelt te weinig!!!! En van de wiel niet dan???
Vind ik leuk
De Barbaar +3157
zaterdag 5 september 2015 om 14:50
Berghuis? Berghuis komt nooit meer in aanmerking voor een plaats waar dan ook. Berghuis vond een tribune plek bij een team dat degradatie voetbal speelt interessanter dan AZ. Hij moet ook niet zeggen dat ie het niet kon weten dat hij nooit zou spelen want iedereen kan bevroeden dat een gespierde spijker die niet meeverdedigd geen kans krijgt in een ballen team als Watford. Overigens lijkt Blind het wel aan te durven met promes die er helemaal niets van kan. En het blijkt ook niet nodig te zijn om spelrite te hebben in de achterhoede. Blijkbaar vindt Blind het opstellen van verdedigers die wegmoeten bij hun club (van der Wiel)of die altijd op de bank zitten (Indi) wel kunnen. Bizar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 september 2015 om 14:53]
Vind ik leuk
Werner1913 +10270