Bizar voorstel van 150 miljoen voor Aubameyang bevestigd; 41 miljoen aan salaris

Bizar voorstel van 150 miljoen voor Aubameyang bevestigd; 41 miljoen aan salaris

dinsdag 10 januari 2017 om 09:16

Pierre-Emerick Aubameyang heeft de grootste deal ooit in de voetballerij laten schieten, meldt zijn voormalige coach Christophe Galtier. De aanvaller van Borussia Dortmund kon overstappen naar de Chinese club Shanghai SIPG voor een duizelingwekkende som geld.

Galtier is al sinds 2008 in dienst bij AS Saint-Etienne, waar het voor Aubameyang allemaal begon. Als AC Milan-huurling van de Franse club scoorde hij 37 keer in 87 duels. Vervolgens verdiende hij een transfer naar Dortmund. Hij is Galtier nog niet vergeten. "We spraken onlangs met elkaar en hij had een aanbod van 41 miljoen geweigerd", vertelde Galtier aan beIN Sports.

"Dortmund kon een transfersom van 150 miljoen euro verdienen, maar hij weigerde en was duidelijk. Zijn droom is om te spelen voor één van de grootste clubs ter wereld. Als je fysiek en mentaal in orde bent, ga je natuurlijk met plezier bij een grote club in één van de grootste competities ter wereld voetballen", besluit de oefenmeester van Saint-Etienne.

Plaats een reactie

Hyena +7407
dinsdag 10 januari 2017 om 09:27
Een topper die niet alleen maar om het geld geeft, wat een verademing.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 09:28
die jongen gaat waarschijnlijk naar real madrid ofzo en dan gaat hij nog 10 miljoen per jaar verdienen. Ze verdienen zoveel geld dat ze het toch niet opkrijgen ( mits ze natuurlijk heel gek met hun geld doen ) dat ze beter in europa kunnen blijven. Veel hoger niveau. al zou het zo kunnen zijn dan over 5 jaar china veel hoger niveau heeft als het zo door blijft gaan met spelers die naar china gaan. klopt het dat de overheid in china hier nou gewoon aan mee betaald ?
Vind ik leuk
kerel +169
dinsdag 10 januari 2017 om 10:05
dat klopt.. heeft vorig jaar 3 miljard beschikbaar gesteld om het niveau vd competitie op te krikken
Vind ik leuk
Farmer +998
dinsdag 10 januari 2017 om 16:47
Hah, deed onze staat dat maar eens, maar die geven liever 5 miljard aan Griekenland, en jaarlijks nóg meer aan de EU, en zien er niks voor terug :P

T is iig gekkenwerk dat de staat ZO veel geld in het betaald voetbal pompt, al is het een lange-termijn investering, en 3 Miljard is in verhouding in China, natuurlijk veel minder dan hier in Nederland.

Ga er gerust van uit dat de Chinese Jaarnota een bedrag van 12-13 cijfers is, In Nederland zijn het dr 2 minder.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 09:28
WAANZIN!
Alles leuk en wel maar de geldverspilling in het moderne voetbal word zo
langzamerhand echt tenenkrommend...
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 09:28
Hij gaat naar Real Madrid.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 09:47
aangezien wij veel kopen op Ali Express vind ik dat wij zoiezo 1% eigenaar zijn van deze jongen
Vind ik leuk
Teo Smith +3625
dinsdag 10 januari 2017 om 09:56
Gelukkig bestaan er nog zulke spelers.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 10:00
Dat gaf ik dus al eerder aan in een ander artikel, Aubameyang gaat niet naar China. Een overwinning voor het Europees voetbal.........Zo zie je maar, niet alles is te koop. Hoop dat er meer afgeketst zullen worden!
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 10:09
Dan moet je sterk in je schoenen staan, zowel de speler als de club. Ik zou geen seconde hebben getwijfeld, ook al weet ik dat Real Madrid me wil.... 41 miljoen!
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 11:29
Zolang de Gudeljes vertrekken en spelers als Aubameyang blijven ben ik heel blij met de Chinese competitie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bizar voorstel van 150 miljoen voor Aubameyang bevestigd; 41 miljoen aan salaris