Willem II presenteert nieuwe spelmaker: We zijn ontzettend blij

Willem II presenteert nieuwe spelmaker: "We zijn ontzettend blij"

maandag 17 juli 2017 om 11:32

Willem II heeft de komst van Dan Crowley naar Tilburg afgerond. Via de officiële kanalen laten de Tricolores maandag weten dat Crowley (19) voor drie jaar tekent in Tilburg. De spelmaker wordt overgenomen van Arsenal. 

"We zijn ontzettend blij dat wij een talent als Daniel aan ons weten te binden", zegt technisch directeur Joris Mathijsen op de website van Willem II. Hij is bezig met het samenstellen van een selectie die talent én ervaring bevat. "Daniel past goed in onze mix van jonge potentie en ervaren krachten."

Crowley was afgelopen halfjaar al actief in de Eredivisie. Go Ahead Eagles huurde hem van Arsenal. "Dat zie ik uiteraard als een voordeel. Ik weet wat er gevraagd wordt en hoe hier gevoetbald wordt", zegt hij.

Arsenal verhuurde hem diverse malen. Nu vond de tiener het tijd voor een definitieve transfer. "Ik wil in het veld belangrijk kunnen zijn en me als speler kunnen ontwikkelen. Dat kan ik alleen als ik speeltijd en vertrouwen krijg, ik heb het gevoel dat ik dat hier bij Willem II ga krijgen."

Plaats een reactie

Rodapaus +1408
maandag 17 juli 2017 om 11:35
Netjes!
Vind ik leuk
Tgv +11
maandag 17 juli 2017 om 11:48
Willem2 lijkt me goed bezig. Jonge spelers met potentie vastleggen voor meerdere jaren.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:55
Goede aankoop voor Willem II. Ik vond hem bij Go Ahead verreweg de beste vaak!
Vind ik leuk
El Lobo +1032
maandag 17 juli 2017 om 12:20
Typische Bruns-foto! Te laat en denkend aan een domme overtreding! ;-)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:37
Mooie aankoop, stiekem wel een beetje jaloers dat ie niet naar Roda is gekomen
Vind ik leuk
JurreB +128
maandag 17 juli 2017 om 12:45
Een rasechte voetballer. Blij dat hij voor de Nederlandse velden behouden blijft. Jong, druistig maar wel een speler waarvoor je naar het stadion komt. Wanneer hij aan de bal is gebeurd er tenminste iets.
Vind ik leuk
mcmodd +9673
maandag 17 juli 2017 om 13:14
Af en toe nog een beetje te wild, maar dat hoort ook bij deze leeftijd. Goede drive en in principe een steeds meer groeiend inzicht. Zou zomaar wat langer bij Willem II kunnen blijven en in ieder geval in Nederland. Ik zou hem willen adviseren sneller zijn Nederlands te leren, kan een meer dan uitstekende speler worden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:26
Ook een goede keuze van Crowley moet ik toegeven ;-)
Vind ik leuk
GAEfan +92
maandag 17 juli 2017 om 13:41
Nu ga ik Willem ll toch extra volgen. Dit is echt een prima aankoop voor jullie. Heeft alles wat een tien moet hebben inzicht, pass/steekball, individuele actie en een goed schot. Enigste wat hij moet verbeteren is zijn fysiek in de duels. Is echt een potentiële topvoetballer.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:11
Zou zo maar eens een top jaar kunnen gaan worden in Tilburg. Zonder de het predikaat " jeugdinternational "kom je er niet meer in!

Een hoop talentvolle jongens, een constant seizoen draaien zal lastig worden maar wel met mooie uitschieters. Je moet je met deze nieuwe jongens makkelijk kunnen handhaven. Halverwege het seizoen de balans opmaken en wellicht kun je dan meedoen om play offs.

Dit is overigens wel de spelmaker die het systeem van Willem II weer zal laten schitteren. Met twee goede buitenspelers ( Coulibaly en Croux ) kan Sol waarschijnlijk nog meer doelpunten gaan maken! Erg benieuwd naar het aankomende seizoen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:01
Succes Daniel! Groeten van een Go Ahead supporter!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Willem II presenteert nieuwe spelmaker: "We zijn ontzettend blij"