Update: 'Meerjarig contract ligt klaar in De Kuip; St. Juste mee naar Oostenrijk'

Update: 'Meerjarig contract ligt klaar in De Kuip; St. Juste mee naar Oostenrijk'

maandag 17 juli 2017 om 16:28

Jerry St. Juste is hard op weg naar Feyenoord. De twintigjarige verdediger heeft een persoonlijk akkoord bereikt met de Rotterdamse club, bevestigt zijn zaakwaarnemer aan RTV Noord.

Feyenoord is nog wel in onderhandeling met sc Heerenveen, dat naar verluidt een miljoenenbedrag vraagt voor St. Juste. In de komende dagen moet duidelijk worden of de clubs een akkoord bereiken. De speler zou zelf in ieder geval dolgraag naar De Kuip willen vertrekken. Hij heeft nog een contract tot medio 2018 in het Abe Lenstra Stadion, al schermt Heerenveen met een optie om de verbintenis met twee seizoenen te verlengen.

St. Juste kwam in beeld bij Feyenoord na het afhaken van Derrick Luckassen, die de voorkeur gaf aan een overstap naar PSV. Daarnaast staat Ridgeciano Haps nog altijd op het verlanglijstje bij de Rotterdammers als mogelijke opvolger van Terence Kongolo. AZ vraagt evenwel de hoofdprijs voor de linksback.

Update 12.58 uur: De zaakwaarnemer en broer van Jerry St. Juste verwacht dat Feyenoord en sc Heerenveen er uit gaan komen. "Ik verwacht dat Heerenveen zich netjes opstelt. Hij is een kind van de club dat geld op gaat leveren. Ik verwacht dat het goed komt", zegt Joshua St. Juste tegen RTV Rijnmond.

Update 16.28 uur: Het Algemeen Dagblad heeft van de zaakwaarnemer van St. Juste begrepen dat de verdediger met Feyenoord mee op trainingskamp gaat naar Oostenrijk. Dinsdag pakt de kampioen van Nederland het vliegtuig, dus er is haast geboden bij de onderhandelingen met Heerenveen. Er ligt voor St. Juste een contract voor drie of vier seizoenen klaar. 

Poll

Is St. Juste de perfecte aanwinst voor Feyenoord?

(3240 stemmen)

Plaats een reactie

Vaag +2058
maandag 17 juli 2017 om 12:12
Prima voor de breedte van de selectie..)
Vind ik leuk
2cents +35266
maandag 17 juli 2017 om 12:13
Feyenoord-bank dus?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:29
Dat zou zonde zijn. Dan houden we hem wel in Heerenveen.
Vind ik leuk
010Fr +814
maandag 17 juli 2017 om 12:32
logisch dat dit een breedte aankoop maar het is ook een aankoop met het voor uitzicht op de toekomst. als van beek hersteld en in oude vorm komt heb je 2e jonge sterke verdedigers. met veel potentie
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:03
Tja, Van Beek heeft al meer dan een jaar niks gespeeld; eer hij weer in oude vorm is.... Hoop dat 't goed komt, maar heb er een hard hoofd in.
Vind ik leuk
Korm +21601
maandag 17 juli 2017 om 13:14
ik weet niet zo zeker of dit een breedte aankoop is...
Vind ik leuk
Vaag +2058
maandag 17 juli 2017 om 12:40
Yep, gezellig naast Nelom)
Vind ik leuk
2cents +35266
maandag 17 juli 2017 om 13:11
Haha, die lijkt me nu alles behalve gezellig. ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:55
Ik vind 'm beter dan Nelom, of ik heb nog niet veel gezien van Nelom. Hoe dan ook, ik hoop dat ze van toegevoegde waarde zijn voor Feyenoord, want zij kunnen het wel.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:22
Nelom vind ik een kneus die een beetje achteloos voetbalt. Gio heeft al gezegd dat hij "fan" is van Nelom. Helaas...
Vind ik leuk
Metal +1970
maandag 17 juli 2017 om 13:22
Want? Botteghin is ook niet meer weg te denken uit het team ondanks een moeilijke start. Hij stak er bij Groningen bovenuit zoals St Juste dat bij heerenveen doet.
Vind ik leuk
2cents +35266
maandag 17 juli 2017 om 13:35
Want? Omdat degene op wie ik reageer zegt: prima voor de breedte...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:43
wat mij betreft niet. ik zie graag 3-5-2 maar hij zou ook als linksback kunnen spelen. hij kan zelfs dm.

een hele goede speler, net als amrabat.
Vind ik leuk
2cents +35266
maandag 17 juli 2017 om 16:15
"Heel" goed is hij in mijn ogen nog lang niet, net als Amrabat. Maar beiden kunnen nog wel heel veel groeien. Die potentie zit er wel in. Maar alleen als ze extra ruimte gaan creëeren in de linies zoals jij ook zegt gaan ze voor de basis. Anders komen ze toch echt te kort tov de al aanwezige concurrentie. En dan ben je dus nog niet heel goed. ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:15
Zo dat gaat snel ineens. Leuke gozer, goeie voetballer ik hoop dat het klopt.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:15]
Vind ik leuk
Enden +1808
maandag 17 juli 2017 om 12:23
Ik zie hem dit seizoen Scharie nog wel uit de basis spelen. Heb je gelijk weer wat snelheid in de verdediging. Geven tot nu toe het geld slim uit. Spelers die ook bijna zeker voor meer geld verkocht gaan worden.
Vind ik leuk
Vaag +2058
maandag 17 juli 2017 om 12:41
Op termijn misschien wel, vooralsnog lijkt hij mij nog wat tekort komen)
Vind ik leuk
Enden +1808
maandag 17 juli 2017 om 12:51
Klopt en de stap is ook groot. Vind het trage centrum wel een manco. Zeker wanneer tegenstanders dit seizoen meer gaan terugzakken. Vorig jaar konden de snelle backs nog veel compenseren. Denk dat de huidige backs de eerste aantal wedstrijden nog veel met het eigen spel bezig zullen zijn. In die zin vind ik het wel een prima toevoeging. Hopelijk groeit hij snel door.
Feyenoord zal na een wedstrijd of 10 in een luxe positie komen. Want volgens mij hebben ze ook nog een prima verdediger op de geblesseerden lijst. Dus als ie fit is vier potentiële basisspelers
Vind ik leuk
Vaag +2058
maandag 17 juli 2017 om 12:58
Dat klopt. Hij gaat sowieso meer snelheid brengen, wanneer hij klaar is voor de basis.
En van Beek is nog aan het terugkomen.
Een degelijke en snelle linksback is gewenst inderdaad, op rechts zit het wel goed. In dat opzicht zie ik graag Haps nog komen. Nelom is snel, maar heeft helaas het niveau niet..
Vind ik leuk
Enden +1808
maandag 17 juli 2017 om 13:03
Klopt. Centraal hebben ze de zaken prima in orde doelman, verdediging, middenveld, aanval. Vind alle buitenkanten nog onder doen voor de rest van het team, maar het geld is niet op en de deadline nog niet verstreken.
Altijd interessant die voorbereiding. Top drie versterkt zich goed.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:08
Ja inderdaad
Vind ik leuk
robson81 +2159
maandag 17 juli 2017 om 12:51
Die speelt vd Heijden er zo uit,een speler met veel potentie en meer talent dan een luckassen.
Vind ik leuk
Vaag +2058
maandag 17 juli 2017 om 13:00
Ben benieuwd, het is in ieder geval een prima aanvulling.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:25
die geweldige scouting heeft dat toch maar mooi voor elkaar
Vind ik leuk
Libero +2263
maandag 17 juli 2017 om 13:03
Kan zich mooi verder ontwikkelen achter de huidige helden en na verloop van tijd wellicht wel basis worden. Prima speler.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:26
In de basis, de andere kunnen er weinig van
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:12
Prima zaak, lijkt me.

Goede back-up.
Vind ik leuk
dhrwobo +8838
maandag 17 juli 2017 om 12:18
Als je 'opkomende back' bedoelt, dan moet je nog even aan je Engels werken ;-). Dit is een typisch Van Gaal'tje
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:20
Nee dat bedoel ik niet :p

Ik bedoel "stand in" ;)
Vind ik leuk
T&T +9947
maandag 17 juli 2017 om 12:30
Hahaha...maar nee...dat bedoeld ie niet.
;-)
Vind ik leuk
mcmodd +11450
maandag 17 juli 2017 om 12:41
Dan zouden ze het veld ook nog breder moeten maken vrees ik ;--))
Vind ik leuk
John M. +3198
maandag 17 juli 2017 om 16:41
Of jij moet even naslaan wat backup betekent.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
maandag 17 juli 2017 om 17:38
Back-up is stand-in. Rare reactie...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:14
Als Martin van Geel de vraagprijs hoort dan haakt hij gelijk af;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:15
Tuurlijk maar wij nemen Woudenberg ook wel even mee
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:14
Heerlijk voor zijn ontwikkeling als hij op de bank gaat zitten, zal hijzelf heel veel aan hebben
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:17
Hij gaat zeker 20 potjes meedoen dit seizoen. Wie weet hoe snel hij aanhaakt.
Vind ik leuk
derksen +6829
maandag 17 juli 2017 om 12:15
Zonder voetbalschoenen kon die ook scoren dus als die ze schoenen aanhoud wordt het wel wat,hij is iniedergeval 136x sneller als slome sjaki vd heijden en bothiging bij elkaar Dus dat geef beetje rust op de tribune kan die mooi alles dicht lopen..
Vind ik leuk
JJD +215
donderdag 20 juli 2017 om 09:49
Scoren? We hebben het hier over een verdediger scoren is hier dus niet van belang.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:17
Hij is al bijna binnen en ze moeten nog onderhandelen met heerenveen. Dat valt met van geel netto niet mee..
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:20
Ja Martin laat zich geen goedkope spelers aansmeren, die wil altijd 19% meer betalen gewoon omdat dat een lekker gevoel geeft.
Vind ik leuk
mcmodd +11450
maandag 17 juli 2017 om 12:43
Hahaha...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:17
Heerenveen naar Feyenoord lijkt, me een te grote stap voor hem !
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:18]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:40
Welke stap zou daar nog tussen moeten zitten dan?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:44
Eerst naar psv...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:48
Je ziet PSV als een stap tussen Heerenveen en Feyenoord?
Vind ik leuk
_Mark +622
maandag 17 juli 2017 om 12:45
Een jaartje of twee PSV.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:51
2jaar Heerenveen
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:56
2 jaar Heerenveen gaat hem echt niet veel beter meer maken dan die nu is, Bij Feyenoord mag die de strijd aangaan met Jan-Arie Van Der Heijden en dat is er 1 die hij absoluut niet hoeft te verliezen. Ik geloof dat deze jongen na de winterstop gewoon basis staat
Vind ik leuk
pinkelman +2635
maandag 17 juli 2017 om 12:19
Deze speler is nog haalbaar maar bij een club als AZ hoeft het niet aan te kloppen.
De vraag is of de aankopen Diks, Boëtius, Amrabat, St. Juste naar echte versterkingen zijn zeker met wat er is weggegaan zoals Karsdorp, Elia, Kongolo, Kuijt, mogelijk bergwijn?
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:25]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:25
verklaar je nader, ik begrijp niet helmaal wat je bedoeld. Waarom hoeft een feyenoord niet aan te kloppen bij AZ? Of bedoel je dat St Juste niet bij AZ hoeft aan te kloppen?

[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:25]
Vind ik leuk
pinkelman +2635
maandag 17 juli 2017 om 12:26
Bij Heerenveen kan het nog zaken doen, extreme bedragen zoals die tegenwoordig bij een club als AZ de ronde gaan moet je echt de beurs wagenwijd open trekken en dat is nou niet aan van geel besteed vandaar ook dat het de interesse heeft weerlegd naar goedkopere alternatieven zoals een Zeegelaar.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:30]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:29
Dat dachten jullie ook van Derrick Luckassen, je kan als AZ zoveel willen, wanneer een speler van AZ naar de top 3 in Nederland wil dan vertrekt zo'n speler gewoon. Wanneer Feyenoord Haps wil en Haps wil ook dan vertrekt Haps deze zomer gewoon naar Feyenoord en onder de 10 miljoen euro.

Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:38
Inderdaad, helemaal eens met Richard. Helemaal omdat Feyenoord 1 week geleden nog een akkoord gehad heeft over luckassen met AZ
Vind ik leuk
pinkelman +2635
maandag 17 juli 2017 om 12:39
Niet helemaal waar. Voor luckassen is de hoofdprijs betaald voor een speler die bij AZ niet de voorkeur had om in de centrale defensie te spelen en gezien zijn contractsduur. Gezien AZ nu een nieuw spelsysteem speelt met meer druk naar voren zou Luckassen die het meer van de fysieke duels moet hebben dan het diepspelen en de combinatie zoeken mogelijk zelfs geslachtofferd worden voor zijn plekje op het middenveld voor een meer voetballende middenvelder en zou dus moeten concurreren voor een plekje achterin met spelers als Vlaar, Wuijtens, vd Eijden. Als je hierin als elftal nog meer dan genoeg spelers hebt dan kan je inderdaad bij AZ nog zaken doen vandaar ook dat er voor Luckassen ook helemaal geen vervanger wordt aangetrokken.

Met haps is dit anders, die is een vaste speler en behoort samen met jahanbakhsh al twee seizoenen tot de sterkhouders en speelt mogelijk in het nieuwe systeem waarin de zijkanten met snelle opkomende verdedigers als Svensson en deze haps samen met de nieuwe vleugelbezetting Stengs en jahanbakhsh een grote rol voor het komende seizoen.
AZ is financieel goed bij kas en deze haps heeft nog een contract tot einde 2019 waardoor er dus echt de hoofdprijs zal moeten worden betaald. Je kunt dit dus niet vergelijken met luckassen.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 14:13]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:44
In mijn ogen onzin, dus een speler die hoogstwaarschijnlijk basis gaat spelen zou bij AZ op de bank zitten?
Vind ik leuk
pinkelman +2635
maandag 17 juli 2017 om 12:51
yep, Luckassen heeft nooit bij AZ de voorkeur gehad om centraal achterin te spelen.
Hij mocht dat doen als er achterin bij Vlaar of vd Eijden blessures waren en dan nog had vaak Wuijtens de voorkeur. je moet luckassen dus beoordelen als verdedigende middenvelder bij AZ maar wel eentje die met regelmaat op andere posities stond bij blessures (rechts achter en centraal). het laatste seizoen heeft hij basis gestaan als centrale middenvelder
Het spelsysteem is dit seizoen geheel anders en op het middenveld en de vleugels gaan veranderingen plaats vinden wat je al in de wedstrijd tegen Club brugge hebt kunnen zien. Dit vereist een andere spel dan wat Luckassen bracht (Fysiek) gezien er nu druk wordt gezet op de bal met meer voetballende spelers wat ook moet leiden tot voldoende balveroveringen. Luckassen is bij PSV een basisspeler maar zou bij AZ mogelijk wel eens op het bankje hebben gezeten.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:58]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:53
Ik denk van niet, maar goed dat zullen we nooit meer zeker weten
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:46
Je verhaal klopt natuurlijk van geen kant Feyenoord had een akkoord met AZ en was bereid 6 miljoen te betalen voor Luckassen, naar mijn mening dus echt de hoofdprijs! Daarbij is Luckassen natuurlijk beter dan Wuijten en VD Eijden dus hij had gewoon centraal in de basis gestaan. En Feyenoord is gewoon naar alternatieve voor Haps gaan kijken omdat ze daar in Alkmaar denk ik van de trap zijn geflikkerd met die belachelijke vraagprijs van 10 miljoen!!!
Vind ik leuk
pinkelman +2635
maandag 17 juli 2017 om 13:22
Ik zeg ook nergens dat dit niet de hoofdprijs was voor luckassen, maar ik zeg samen met de hoofdprijs kwam het ook nog gelegen voor AZ.
Dat Luckassen beter is dan Wuijtens of vd Eijden is maar de vraag, wellicht meer potentie en in de toekomst kan hij wellicht uitgroeien gezien zijn fysiek tot een goede centrale verdediger.
Maar Wuijtens heeft notabene het seizoen daarvoor nog bijna een groot deel van het seizoen samen met Vlaar in het centrum gespeeld toen vd Eijden in de lappenmand lag. Luckassen mocht toen af en toe rechtsbuiten spelen en opdraven in het centrum als die wujtens of vlaar geblesseerd waren. Zijn laatste seizoen kreeg hij dan een plekje toebedeeld als verdedigende middenvelder en mocht hij wederom bij blessures rechtsback of in het centrum staan.
Nogmaals AZ gaat dit seizoen met een ander systeem spelen en daarvoor was eigenlijk geen plaats voor het meer fysiekere spel van luckassen op het middenveld maar meer voor een voetballende speler. Een koop kwam de Alkmaarders daardoor ook helemaal niet slecht uit mede ook nog kijkend naar zijn contractsduur en hebben het spel goed gespeeld door alsnog de hoofdprijs te kunnen bedwingen voor een speler die zeker dit seizoen mogelijk geen vaste waarde zou zijn geweest.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 14:24]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:16
Grappig je zou toch denken dat Luckassen met ze veelzijdigheid dus perfect past in het systeem wat jij op noemt. Een centrale verdediger die in kan schuiven en gewoon prima in de opbouw is! Daarbij is die natuurlijke gewoon 2 klasse beter dan de rest die daar in de verdediging lopen anders zaten er niet zoveel clubs achter hem aan. AZ staat deze hele transfer periode niks anders te doen dan te janken om centen het is bijna wanhopig hoe ze in Alkmaar bezig zijn!
Vind ik leuk
pinkelman +2635
maandag 17 juli 2017 om 17:22
Bij AZ denken ze er anders over.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/az/az-haalt-geen-vervanger-voor-luckassen
Kijk er ook maar eens voetbalprimeur van een seizoen geleden op na, toen wilde Luckassen ook al weg omdat hij vond dat hij juist in het centrum het meest tot zijn recht kwam terwijl men hem bij AZ veelal op de rechtsback positie gebruikte
We zullen dus kijken of AZ of PSV de juiste keuze heeft gemaakt. Maar achteraf niet aankomen dat hij het niveau niet aan kan want dat dacht men van hem op de positie van centrale verdediger in Alkmaar dus namelijk ook, vandaar dat hij overal wel ergens heeft gespeeld maar nooit lang achter elkaar op zijn favoriete positie centraal achterin waar PSV hem dus voor heeft gehaald.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 18:00]
Vind ik leuk
JOJO +1195
maandag 17 juli 2017 om 12:54
Precies! Na het wegvallen van Kuijt en Elia mis je de nodige ervaring. Met Karsdorp had je een back van CL formaat en Kongolo hebben ze veel te vroeg en te goedkoop weggedaan.

OK, Boetius leuk en heeft inmiddels wat ervaring. Maar de rest is nu niet echt van CL niveau. Om ook maar enigszins mee te kunnen doen opndat niveau en in ieder geval Europees te overwinteren, is de komst van Van Persie echt een must geworden na slechts de versterkingen tot nu toe. Je mist iemand die het elftal kan sturen tijdens wedstrijden op dit niveau.

Kijk naar PSV toen ze overwinterden in de CL; Zoet, Moreno, Guardado, Pröper, Ginkel en Luuk. Een as die ervaring heeft op een hoger niveau en international is.

Kijk naar Ajax toen ze de EL finale haalde; Onana, Sanchez, Schöne, Klaassen, Zyech en Traore.

Feyenoord heeft slechts Jones, Ahmadi en wat minder Bothegin en Toornstra. Maar de laatste twee hebben nu niet echt veel internationale ervaring. Boetius vervangt Elia, maar is toch wel minder. Voetballend heb je met Toornstra een prima vervanger voor Kuijt, maar zijn internationale ervaring mis je. Persie moet vanaf nu transfertarget nr 1 zijn voor Feyenoord. En als ze slim zijn halen ze een wat ervaren Linksback.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:59
Onane , Sanchez en Ziyech hadden net zo weinig tot zelfs minder ervaring dan de ploeg die Feyenoord aankomend jaar de mat op stuurt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:17
Maar ik lees het ook dat als je weinig ervaring hebt dat je dan in ieder geval een zeer goede speler moet zijn. Dus of ervaring of extra klasse. Liefst allebei haha.

Sanchez heeft ook geen ervaring (al heeft die wel de Zuid-Amerikaanse CL gewonnen) maar is wel echt heel goed. Dat compenseert.

Het klopt dat Feyenoord spelers haalt zoals Amrabat en St Juste, maar ook Boetius en Diks, oftewel leuke spelers die kunnen uitgroeien naar een hoger niveau. Maar directe versterkingen na het verliezen van 5 basisspelers en het feit dat je CL gaat spelen? die zijn er nog niet en ik denk ook niet dat die gaan komen.

Ik zou liever 10 of 12 miljoen uitgeven aan directe versterkingen als Ziyech bijv. dan steeds 4 of 5 miljoen voor spelers als St Juste die net zo goed zijn als de jeugd vaak.
Vind ik leuk
010Fr +814
maandag 17 juli 2017 om 14:55
Je moet als Feyenoord zijnde niet focussen op cl. Heeft geen nut al haal je 2e echte versterkingen zal je nooit verder dan de 16e ronde komen. Kan je beter nog een jaar kampioen worden het jaar daarna met een meer ervaren ploeg cl spelen.
Vind ik leuk
JOJO +1195
maandag 17 juli 2017 om 15:31
Heb je een punt.
Maar met deze groep ga je zelfs niet Europees overwinteren. En EL na de winter is ook goed voor de ervaring van spelers en leuk voor de supporters en kas. Tevens is Europees overwinteren een must voor het NL voetbal.

Hopelijk komt er nog wat bij bij Feyenoord. Want ik zou het geweldig vinden als we straks PSV, Ajax en Feyenoord bij de laatste 4 in de EL hebben
Vind ik leuk
010Fr +814
maandag 17 juli 2017 om 15:37
Ik hoop op een 3e plek en dat de andere ploegen ook wat doen zeker psv en Ajax (als Ajax el gaat spelen ) moeten door en misschien Utrecht als ze het gaan redden.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 15:37]
Vind ik leuk
JOJO +1195
maandag 17 juli 2017 om 15:28
Sanchez heeft bakken ervaring, vooral voor zijn leeftijd. Veel mensen verkijken zich op het zuid Amerikaanse voetbal. Tevens zijn Zuid Amerikaanse spelers ook geharder door ervaring buiten het veld. Onana komt van Barca, ervaring uit de jeugd bij een Spaanse club, en draait al wat jaren mee bij Ajax. Zyech draait al wat jaren mee in de ED en kwam al als zeer ervaren speler naar Ajax. Daarnaast heeft hij heel veel talent.

Maar je mist mijn punt dat Feyenoord leuke spelers haalt voor de toekomst, maar niet om nu ook maar iets te presteren in de CL/EL. Met de huidige spelersgroep zullen ze Europees helaas niet overwinteren en dat kost Nederland weer punten. Een spelers als Kuyt of Persie is echt noodzakelijk op Europees niveau.

Daarom denk ik ook dat Ajax dit jaar weer ver komt in Europa, puur door de aanwezigheid van Huntelaar en het aanblijven van Sanchez, Zyech en Dolberg.

PSV gaat ook ver komen in de EL. Het huren van Ginkel en dus een middenveld van Hendrix, Pröper en Ginkel is heel belangrijk. Het hart van het team speelt al een aantal jaar samen. Dat Luuk en Locadia blijven is zeer belangrijk. Doordat Locadia weer fit is en Ginkel er vanaf het begin bij is en doordat deze dieper kan spelen omdat Hendrix er achter staat ipv Guardado, zal Luuk weer meer gaan scoren. Luckassen heeft ondanks zijn leeftijd al aardig wat ED en EL ervaring en Zoet zal nog een jaar blijven. Kijk naar de goede wedstrijd tegen Monaco. Ook PSV zal dus ver komen.

Maar op Ahmadi en Jones na heeft Feyenoord niet heel erg ervaren spelers, die een elftal kunnen sturen. Met Toornstra en Vilhena heb je ervaren ED spelers en met Ahmadi erbij staat het middenveld goed. Maar voorin is het vrij onervaren, speelt het niet lang samen en de verdediging vind ik niet om over naar huis te schrijven. Na het vertrek van Kongolo en Karsdorp is het zeer mager. Diks is een leuk spelertje en Nelom ook, maar kom op in de CL? Zelfde geldt voor v/d Heijden. Als Van Beek ooit weer terug op zn oude niveau komt, heb je er een topper bij. Maar ook hij is onervaren. Boetighin is leuk en heeft redelijk ED ervaring, maar het is geen Moreno of Sanchez.

Nee, er zal echt nog wat bij moeten bij Feyenoord, als ze ook maar iets willen betekenen in Europa.
Vind ik leuk
Woudo +7542
maandag 17 juli 2017 om 12:28
Jaaaaa!! Jerry! Ik ben echt blij als hij komt, vind hem veel meer potentie dan Luckassen hebben!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:35
Ik zag net dat Feyenoord misschien interesse heeft in Rick van Drongelen. Ik hoop nog steeds dat Ajax die jongen gaat aantrekken en nog een jaar bij Sparta gaat stallen, die gast daar heb ik alle vertrouwen in dat ie nog veel beter gaat worden, dat is echt een speler voor de toekomst.
Vind ik leuk
Woudo +7542
maandag 17 juli 2017 om 12:45
Klopt, ze willen Woudenberg in die deal betrekken! Ik vind je een fijne vent maar hoop toch dattie naar Feyenoord komt ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:29
St. Juste zal dit seizoen al basisspeler worden zonder twijfel. En gaat dan door naar het NL elftal. Mark my words!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:31
Mooi voor Heerenveen. Nu op zoek naar karakterspelers!
Vind ik leuk
chicken +6162
maandag 17 juli 2017 om 12:32
Over de grens wordt niet gescout ofzo??? Het lagere niveau van je eigen selectie verbloemen door de concurrentie leeg te plukken. Wees maar trots..
Vind ik leuk
Woudo +7542
maandag 17 juli 2017 om 12:48
Sinds wanneer speelt Heerenveen om het kampioenschap dan?
Vind ik leuk
chicken +6162
maandag 17 juli 2017 om 12:50
Op deze manier nieteens om Europees voetbal..feyenoord moet versterking halen voor de basis...geen breedtespelers
Vind ik leuk
Woudo +7542
maandag 17 juli 2017 om 12:56
St juste vind ik echt wel een goeie voor in de basis hoor vooral als hij zich nog doorontwikkeld! Verder is het wachten op een goeie LB and 2 vleugelsspelers, ik heb er wel vertrouwen in!
Vind ik leuk
ajax1973 +1402
maandag 17 juli 2017 om 12:36
prima speler voor de bank
Vind ik leuk
vos199 +738
maandag 17 juli 2017 om 12:37
Goede aankoop! Groot talent, gaat opbloeien bij Feyenoord, mark my words ;-)!
Vind ik leuk
Hupfean +1363
maandag 17 juli 2017 om 12:49
Gefeliciteerd Jerry met deze mooie en verstandige stap. Feyenoord gaat nog veel plezier beleven aan deze talentvolle jongen. Ik als Heerenveen supporter gun hem deze transfer. Jeremiah: Bedankt!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:57
Leuke reactie! Ik hoop dat het rondkomt. Vind het een goede verdediger met veel potentie.
Vind ik leuk
yuuup +5499
maandag 17 juli 2017 om 12:50
Iedereen is al zo'n beetje op sterkte. Oh wacht Ajax moet natuurlijk nog beginnen met zoeken. Gelukkig is de belangrijkste wedstrijd van het seizoen pas volgende week.
Vind ik leuk
Libero +2263
maandag 17 juli 2017 om 12:58
Deze speler zie ik veel liever dan die angstkonijn Lucassen.

Hij heeft "Held op sokken" een nieuwe betekenis gegeven.

http://nos.nl/artikel/2139305-scorende-st-juste-is-heerenveens-held-op-sok.html
Vind ik leuk
Maxidi +2729
maandag 17 juli 2017 om 13:01
nu nog ff 8 miljoen aftikken....
Vind ik leuk
The Rock +1221
maandag 17 juli 2017 om 17:02
vijf is mooi bedrag
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:09
Begon goed bij hereveen, maar zakte daarne wel wat terug, en pakte ook een aantal domme rodekaarten

weet niet of het slim is om hem op deze jonge leeftijd te halen en dan waarschijnlijk voor de bank.

Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:10
Quote: 'Hij is een kind van de club dat geld op gaat leveren'.

Clubliefde en prioriteit in één citaat samengevat.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:17
Met andere woorden je kan hem gratis de deur uit laten lopen?...

Als Ajax een speler opleidt en hij haalt de basis van het eerste niet eens dan wordt er 9 miljoen voor gedokt. Ik denk dat Heerenveen recht heeft op een bedrag tussen 5 en 7.5 miljoen, juist omdat ze hem zelf opgeleid hebben!
Waarvoor leid je anders nog op?
Vind ik leuk
Guust +3696
maandag 17 juli 2017 om 13:22
Waarom moet een club zich altijd netjes opstellen, mogen ze dan niets vragen, laat de speler zich netjes opstellen en begrijpen dat er gewoon verdiend moet worden, je maakt uiteindelijk een tegenstander sterker.
Vind ik leuk
frankn27 +4149
maandag 17 juli 2017 om 13:33
Hij is voor rechts in het centrum, daar speelt Botteghin dus hij zal sowieso op de bank beginnen lijkt me of ze moeten een verdedigende middenvelder in hem zien maar dat verwacht ik niet...
Vind ik leuk
mason +1101
maandag 17 juli 2017 om 13:48

Mooie transfer voor die jongen. Het is je gegund goos!! Succes
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:48
Pfoe ik dacht al een tijdje niet aan deze gast, maar vind het jammer dat ie naar Feyenoord gaat. Niet voor St Juste, maar voor mijzelf uit de welbekende rivaliteit. Had hem graag in Amsterdam gezien als reserve CV om snel door te stromen naar een basisplek.
Vind ik leuk
North +1954
maandag 17 juli 2017 om 13:48
Een breedte-aankoop.. Alleen de term al. Wat een belachelijk beleid.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:58
Was bij Heerenveen al een speler die zijn team met de gekste oplossingen in grote problemen kon brengen dit is voor Feijenoord dus niet de aangewezen persoon. Deze speler gaat dure punten kosten.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:16
Oke de tv scouts van Feyenoord hebben weer toegeslagen, maar eerlijk is eerlijk het is wel een goeie speler en ik geloof ook wel dat die een nivaeu hoger wel aan kan dus wel een versterking voor de club.
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 17 juli 2017 om 14:36
Hier heb ik vrede mee. Degelijke aankoop.
Vind ik leuk
14forever +6829
maandag 17 juli 2017 om 15:55
Denk dat ze daar een goede in hebben, zit nog veel rek in.
Vind ik leuk
Mölby +776
maandag 17 juli 2017 om 15:56
Matige voetballer die in het koppie ook nog wel wat mankeerd. Pakt veel gele en rode kaarten. Anderhalf miljoen is meer dan genoeg voor deze speler.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:25
Centrale Verdediger = Check! Prima aankoop deze jongen. Die wordt dus gehaald voor de basis, wel eerst die concurrentiestrijd straks winnen van V.D.Heijden (Botteghin is een zekerheidje voor de basis). Voor deze jongen is dit de ideale stap hogerop, net als Luckassen koos voor PSV. Deze jongens hebben potentie, en om het nu eerst te kunnen laten zien bij een Nederlandse topclub, is gewoon verstandig.
Vind ik leuk
Het Brein +2068
maandag 17 juli 2017 om 16:31
Waar is Feyenoord mee bezig? Wat moet je met St. Juste? Prima talent, maar ik zie hem geen basisplaats krijgen bij Feyenoord en je hebt Van Beek nog.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:35
Gelukkig maar! Ben blij dat hij komt, hebben we wat meer snelheid achterin. Jan-Scharie en Botteghin hebben het goed gedaan, maar snelheid achterin is wel nodig.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:37
Hij scoort zelfs met 1 schoen
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:37
Zou enorme aanwinst zijn voor Feyenoord. St Juste is zeker wel 6 milj. waard. Daarbij ook afgedwongen een basisplek te krijgen. Maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Deze jongen zou wel eens de sleutel naar het succes kunnen zijn.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:41
Martin van Geel & Gio kopen deze speler niet zomaar, daar is echt wel goed over nagedacht. Ik vind het een prima aanwinst om uitstekend door te kunnen groeien. Deze speler is in elk geval jonger dan Haps en goedkoper. Vind AZ bijzonder arrogant met zijn vraagprijzen. Als contract speler bij AZ zou ik niet langer dan voor 1 jaar tekenen!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:32
Een prima speler snel halen zeg ik!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:47
Ik lees vaak dat het zo'n groot talent zou zijn maar ik vind hem vooral vaak fouten maken. Ik vind hem erg overschat. Voor Feyenoord bovendien overbodig met ook nog Botteghin, vd Heijden en van Beek centraal achterin. Die hebben meer aan een linksback en buitenspelers.
Vind ik leuk
Chloe +570
maandag 17 juli 2017 om 18:03
TD V. Geel kampt nog altijd met vliegangst.
Hij heeft het allemaal gedaan en wil gewoon niet meer vliegen.
Vind ik leuk
mylife +459
maandag 17 juli 2017 om 18:22
Niet voor een appel en een ei wegdoen aub ! En een goed doorverkoop % !
Vind ik leuk
Sniper1 +948
maandag 17 juli 2017 om 20:45
Wat is perfect??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'Meerjarig contract ligt klaar in De Kuip; St. Juste mee naar Oostenrijk'