Strenge Cocu bouwt aan nieuwe ploeg: 'Ik verwacht dat van de midtwintigers'

Strenge Cocu bouwt aan nieuwe ploeg: 'Ik verwacht dat van de midtwintigers'

maandag 17 juli 2017 om 16:18

PSV-trainer Phillip Cocu denkt dat zijn selectie heeft geleerd van het afgelopen seizoen. Na twee opeenvolgende landstitels eindigden de Eindhovenaren op een teleurstellende derde plek in de Eredivisie. Vòòr de winterstop werd het kampioenschap al verspeeld, meent Cocu. 

"Wij misten destijds de absolute wil om te winnen, maar de spelers hebben het afgelopen seizoen afgesloten. Het is altijd de vraag wat spelers met die ervaringen gaan doen. Ik verwacht dat het wordt omgezet in het positieve", wordt de coach geciteerd op het digitale thuis van PSV. 

Leiders als Andrés Guardado (Real Betis) en Héctor Moreno (AS Roma) zijn vertrokken. De hiërarchie binnen het elftal moet en gaat dus veranderen, denkt Cocu. "Ik verwacht van de midtwintigers dat zij de groep gaan aansturen. Waar in het verleden één of twee individuen een leidersrol vervulden, verwacht ik nu dat meerdere jongens dat gaan doen."

Lees ook: Cocu wijst vaste PSV-aanvoerder aan: "Ik ga hem niet de band ontnemen"

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Wie wordt komend seizoen kampioen?

(973 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 16:23
Is nu net na de winterstop bekend dat ze het kampioenschap hebben weggegeven.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:30
Straks is het bekend dat we rond de winterstop al kampioen zijn
Vind ik leuk
Johan.l +3957
maandag 17 juli 2017 om 16:49
Niet zo veel drinken dat is niet goed voor, dan ga je beestjes zien, en wartaal uitslaan
Vind ik leuk
Manus +390
maandag 17 juli 2017 om 17:01
Of onbegrijpelijk Nederlands typen?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:17
Teveel drinken is misschien slecht. Maar te weinig is nog slechter!

Vind ik leuk
JCJWZ +9146
dinsdag 18 juli 2017 om 04:00
Als je voor Psv bent misschien wel, niet om aan te zien dat voetbal
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 05:54
Ajax heeft ook een half jaartje onder Bosz aantrekkelijk voetbal laten zien. Met de Boer was het anders niet om aan te gluren zeg!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:24
Over welke spelers gaat dit dan? Zijn een paar mid-twintigers die nog niet heel veel gespeeld hebben omdat Cocu deze spelers vaak wissel zette (Hendrix)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:44
Hendrix heeft ondertussen wel al meer dan 100 wedstrijden gespeeld en locadia komt daar ook in de buurt.
Vind ik leuk
Harrie82 +2435
maandag 17 juli 2017 om 16:56
En dan heb je de Jong en van ginkel nog.
Daarbij weet ik niet hoe Schwaab is in de kleedkamer, die heeft ook meer ervaring.
Als Zoet en Arias ook nog blijven, dan zijn dit ook 2 spelers met ervaring.
Dus denk dat er genoeg spelers rondlopen.
Vind ik leuk
Degraaf +8983
maandag 17 juli 2017 om 18:04
De meeste van Hendrix waren wel invalbeurtjes ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 18:10]
Vind ik leuk
Dorzon +2295
maandag 17 juli 2017 om 16:24
ik verwacht dat cocu de kerst niet haalt als coach van psv. De chemie tussen hem en de groep is op en er had afgelopen ingegrepen moeten worden
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:26
Ik ben nog steeds niet overtuigd van zijn kwaliteiten als trainer.
En 0,0 uitstraling. Hij kan wel enthousiast proberen te praten, maar als je het dan niet uitstraalt blijft er nog niks over.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:31
Vind dat keizer anders ook een uitstraling heeft van een pastoor
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:36
Keizer ziet er heel anders uit dan Pastoor, Keizer is kaal en Pastoor heeft echt een hele bos haar en dus ook een hele andere uitstraling :-)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:04
??
Vind ik leuk
United +39423
maandag 17 juli 2017 om 18:24
Hij bedoelde waarschijnlijk letterlijk van een pastoor ;p
Niet Pastoor.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 21:28
Meer een keizerlijke uitstraling, tenminste nu nog wel.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 21:28
Meer een keizerlijke uitstraling, tenminste nu nog wel.
Vind ik leuk
gs +272
maandag 17 juli 2017 om 18:06
mee eens
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:25
Vraag me af of PSV zoveel sterker is dan afgelopen jaar. Luckassen opvolger van Moreno, Hendrix van Guardado en Lozano er als extra optie in de voorhoede erbij, van Ginkel was er afgelopen seizoen ook al bij. Verder is het bij Lozano nog maar afwachten hoe snel hij aanhaakt en ingespeeld is op de rest.

Ajax heeft naar mijn idee de sterkste selectie, en is titelkandidaat nummer 1. Feyenoord is ook zeker niet sterker dan afgelopen jaar.
Vind ik leuk
MeAgain +3663
maandag 17 juli 2017 om 23:12
Van ginkel kwam na de winterstop. Voor de winterstop heeft psv de punten laten liggen.

Verdedigend was psv goed. Psv heeft maar 2 wedstrijden verloren. 10 gelijkgespeeld en dat zijn er natuurlijk veel te veel. Ze hebben de punten laten liggen omdat ze de kansen niet afmaakten. Niet omdat ze de mindere waren. Psv was meestal de bovenliggende partij maar ze scoorden niet. Van ginkel en locadia zijn hierin erg belangrijk en deze twee spelers hebben niet gespeeld voor de winterstop. Daarbij had Luuk natuurlijk een grote dip. Het is te hopen dat die dip over is en anders dan cucu zijn maatregelen neemt.
Ook Bergwijn heeft te weinig laten zien maar is nu weer een jaartje wijzer geworden dus wie weet.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:27
En wederom is Feyenoord nr3 in de poll. Hebben al die mensen die Ajax of PSV hebben gestemd het nog niet begrepen?

Je hoeft op papier niet de beste te zijn. Dat moet je op het veld zijn.
Dus Feyenoord! :)
Vind ik leuk
Garrie +2039
maandag 17 juli 2017 om 16:33
1 zwaluw maakt nog geen zomer hè makker.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:58
Hij die niet droomt van succes zal het ook nooit hebben.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:15
Maar feyenoord heeft al wel veel belangerijke spelers minder (elia, kongolo, karsdorp en berghuis) ik denk niet dat Boetius, diks en amrabat dat kunnen doen vergeten. Overigens zullen er denk ik nog wel meer feyenoord spelers vetrekken.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:28
PSV komt straks weer keihard terug, en zo hoort het nou eenmaal. PSV strijdt altijd om het kampioenschap, vorig seizoen was gewoon het slechtste seizoen tot nu toe voor hen in deze eeuw. Goed om te zien dat ze een grote schoonmaak aan het houden zijn. Maar ze hebben nog een lange weg te gaan, ik verwacht niet dat ze kampioen gaan worden volgend seizoen. Die eer gaat naar Ajax of Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 16:29]
Vind ik leuk
Artikia +1414
maandag 17 juli 2017 om 16:46
Dan ben je toch een seizoen vergeten, ben ik bang. In 2013/2014 behaalden we 59 punten, verloren we 11 keer. Dat was het enige seizoen dat ik meegemaakt heb waar ik bij wedstrijden tegen het rechterrijtje niet overtuigt was van een overwinning.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:04
Je hebt gelijk, ik ben inderdaad dat seizoen vergeten. Dat was inderdaad geen best seizoen, volgens mij buiten de top 3 zelfs geëindigd. :-S
Vind ik leuk
Artikia +1414
maandag 17 juli 2017 om 17:17
Klopt, vierde plek. Overigens op "maar" 12 punten van Ajax, die met 71 punten kampioen werden. Begrijp wel waarom je dat seizoen bent vergeten ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:29
Ik verwacht, Ik verwacht, Ik verwacht.... pfff
WAT IS JE AANPAK???
Vind ik leuk
Butsbal +4305
maandag 17 juli 2017 om 19:36
afwachten...
Vind ik leuk
JCJWZ +9146
dinsdag 18 juli 2017 om 04:02
Counteren
Vind ik leuk
Morris +14444
maandag 17 juli 2017 om 16:33
mentaliteit of niet. het is kwalitatief minder dan vorig jaar.

benieuwd hoe het uitpakt. Ze kunnen zomaar gaan verrassen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:35
Feyenoord vast weer als we een andere munteenheid hebben
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:57
'Strenge Cocu.....'

Iets klopt er niet...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:57
Matige trainer en een matig elftal, ze mogen blij zijn met europees voetbal via de play-offs .Dit jaar nog zwakker
Vind ik leuk
PDJong +1000
maandag 17 juli 2017 om 17:07
PSV heeft nog weinig gehaald dat de ploeg direct sterker maakt. Ik schaal Feyenoord en Ajax wederom hoger in dit seizoen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:40
Gelet op de laatste maanden van vorig seizoen rn de wijzigingen in de selectie zou je denken dat ajax er het beste voor staat, maar het is nog geen 1 september dus er kan nog een hoop gebeuren.

Ik hoop de Nederlandse clubs het in Europa goed gaan doen en dat Ajax vorig jaar geen incident was. Maar Utrecht was niet best op Malta en Feyenoord heeft geen championleague-waardige selectie. Dus nog een hoop werk aan de winkel.. ;)
Vind ik leuk
pinkelman +2627
maandag 17 juli 2017 om 17:50
Toch maar een goede zet geweest om Luuk de Jong zijn contract tussentijds te verlengen, je moet er niet aan denken dat zo'n vlijmscherpe speler voor de goal ook nog eens zou vertrekken.
Vind ik leuk
mylife +459
maandag 17 juli 2017 om 18:26
Het zal zowieso denk ik tussen de grote 3 gaan. Maar welke het wordt? De tijd dat men een wedstrijd tegen de grote 3 inging met het idee: niet afgaan. is wel voorbij. Het is nu meer van kijken of we ze punten kunnen afpakken. Komt ook omdat geen van de 3 echt dominant speelt elke wedstrijd. Ajax zou kunnen maar alleen als Sneijder terugkomt.
Vind ik leuk
Butsbal +4305
maandag 17 juli 2017 om 19:29
Strenge Cocu klinkt als hondsdol Doornroosje
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 21:24
Nou met een leidersrol voor die huilebalk van een de Jong ben je op de goede weg. De manier waarop die uit zijn ogen kijkt zakt de moed je al in de schoenen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 21:24
Nou met een leidersrol voor die huilebalk van een de Jong ben je op de goede weg. De manier waarop die uit zijn ogen kijkt zakt de moed je al in de schoenen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 21:32
We zien wel wie er in september nog op de loonlijsten staan bij onze topclubs. Die leegroof word je niet goed van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Strenge Cocu bouwt aan nieuwe ploeg: 'Ik verwacht dat van de midtwintigers'